Miten peittää arvet?

aniiinna

Pari vuotta sitten tuli viillettyä, arvet eivät vieläkään hävinneet (tuskin koskaan häviävätkään). Arpia on paljon esim. reisissä, vatsassa ja muutama käsivarressa. Harmittaa kun piti niin mennä hölmöilemään, mutta ei niitä arpia harmittelemalla saa katoamaan.

Olisiko mitään neuvoja, voiko esim. jollain meikeillä muilla ihonhoitotuotteilla peittämään arpia?

Enää ei jaksaisi peitellä/vastata kysymyksiin arvista ja olisi ihana pystyä pitämään toppeja ilman, että pitää koko ajan pelätä, että joku näkee arvet.

Kiitos jos joku osaa auttaa :)

7

7212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koikoikoi

      Aurinko haalistaa vuosien kuluessa osan arvista, muuta tepsivää hoitoa en ole itsekkään löytänyt..:/

      • srhsrshr

        EHKÄISE UUSIEN ARPIEN SYNTY
        - älä viiltele, vaan hae terveyskeskuksesta apua
        - älä raavi tai revi ihoasi
        - älä hanki lävistyksiä
        - älä oleskele auringossa ilman aurinkosuojaa

        PEITÄ/ POISTA ARVET
        - meikkivoiteella, puuterilla
        - pitkähihaisilla vaatteilla, kokouimapuvulla
        - tatuoinnilla (tosin se voi alkaa myös kaduttamaan myöhemmin)
        - laserhoidolla
        - ihon siirrolla (jos on esim. viillelty jonkun nimi tms. iholle)
        - kärsivällisellä odottelulla

        HYVÄKSY JO SYNTYNEET ARVET
        - täysin peittävää arpienpeittämismenetelmää ei ole
        - kysy mahdolliselta kumppaniltasi ja ystäviltäsi, häiritseekö heitä sinun arpesi ja mitä mieltä he ovat niistä? Kerro, että ne ovat vaivanneet sinua jo pitkään.
        - arpia syntyy jokaiselle enemmän tai vähemmän, toisille isompia, toisille pienempiä

        VAROITA MUITA VIILTELYN HAITOISTA
        - jos näet jonkun viillelleen itseään, auta häntä pääsemään yli siitä
        - näytä omia arpiasi ja kerro, että ne ovat kaduttaneet sinua jälkeenpäin


    • Scar

      Minulla on kymmenittäin onnettomuuksissa ja leikkauksissa tulleita arpia ympäri kehoa. Kirurgien jäljiltä toki siistejä, mutta silti täysin parantuneinakin näkyviä - ikuisesti. Häpesin ja piilottelin arpiani pitkään , vaikken ollut niitä itse tahallani aiheuttanut. Pelkäsin muiden ihmetteleviä katseita ja että joutuisin selittelemään. Sitten lopulta tajusin, että on paras vain hyväksyä ne. Enhän minä niille mitään mahda ja ne nyt vain ovat osa minua. Jokaisella arvella on tarinansa ja voin ehkä kertoa jos joku niistä kyselee. Voin myös vastata: "mitä se sulle kuuluu".

      Ehkä sinäkin voisit ajatella niin? Vaikka arpesi kertovat "nuoruuden hölmöilyistä" niin mitä sitten? Kaikkihan me jollain tavalla ollaan hölmöilty, kaikilla on joskus ollut paha olo - toisille jää näkyvämmät, toisille vähemmän näkyvät jäljet.

      Hyväksy tosiasiat niin pääset helpoimmalla. Eiväthän arvet ole kuitenkaan kaikkein pahimmasta päästä mitä ulkonäköongelmiin tulee....

    • Ninni66*

      Itse olen käyttänyt arpiin Mahler merkkistä voidetta. Se on vissiin tarkotettu raskausarpiin mutta tehoo myös muihin :) Katoin purkista ja sen nimi on "structure vergetures". Ostin sen kosmetologilta kun hän suositteli sitä mulle.

    • Gloria76

      Avonilta löytyy myös Arpijuovia vähentävä voide jonka hinta on tässä jaksossa 13,90 euroa. Kuvaston s. 107 ja kuvasto löytyy esim. kotisivujeni kautta: www.kauneusputiikki.fi

    • Muikersson

      Sano vaan että kissalauma hyökkäs sun kimppuun joskus :D

    • Harminpaikka

      Niin myös minä nuoruudessa viiltelin pahaa oloani käsivarteen.. Tehtyä ei saa tekemättömäksi.. Valitettavasti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe