cyclocross-pyörä ?

utelias/tietämätön

Kertokaa mulle mitä se tarkottaa? Haluan fillarin, jolla kulkea työmatkat reilu 10 km siivu pääasiassa päällystetyllä tiellä.
Ja lomalla teen jonkun pidemmän reissun kamat laukuissa takana. Olisko maantiepyörästä siihen tarkotukseen?
Oon ajellu Nishikin hypridillä...ihan ok peli, mutta selkä puutuu. Pitääkö se maantiepyörä kantaa, sos vastaan tulee vähän kuoppasempi hiekka-/soratie ?

14

739

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

Olinpa hätänen. Tossahan heti aikasemman otsikon alla "maantiepyöräilijä" on aika hyvin jo vastannu kysymykseeni, kiitosta vaan.
      sellanen Kona- Jake vois olla sitä mitä ajattelen, sopis mun puna-mustat laukut yms. pyörän väriinkin ;)

• Te niissä

Laukuissa aina roudaatte?

Itselleni on tähän asti riittänyt ihan selkäreppu ja juomaputeli.

• ap
        Te niissä kirjoitti:

Laukuissa aina roudaatte?

Itselleni on tähän asti riittänyt ihan selkäreppu ja juomaputeli.

pitää olla vähän vaihtovaatetta, sateen varalle ja tietysti meikkipussi:) Itse en oikeen tykkää ajaa reppu selässä.

• ap kirjoitti:

pitää olla vähän vaihtovaatetta, sateen varalle ja tietysti meikkipussi:) Itse en oikeen tykkää ajaa reppu selässä.

Reppu selässä pyöräillessä selkä hikoo. Sivulaukku sitäpaitsi pitää kaatosateen. Siellä voi kuljettaa vaikka mekkoa johon vaihtaa rapavaatteet ;)

• selässä markettireppu
        theShiraz kirjoitti:

Reppu selässä pyöräillessä selkä hikoo. Sivulaukku sitäpaitsi pitää kaatosateen. Siellä voi kuljettaa vaikka mekkoa johon vaihtaa rapavaatteet ;)

vaan kunnon lenkille lähdettäessä selkään huitaistaan tietenkin PYÖRÄILYreppu, jonka eräs hyvä puoli on että selkä nimenomaisesti ei hikoa.

• takuulla
        selässä markettireppu kirjoitti:

vaan kunnon lenkille lähdettäessä selkään huitaistaan tietenkin PYÖRÄILYreppu, jonka eräs hyvä puoli on että selkä nimenomaisesti ei hikoa.

hikoaa

• pirun tavaroita
        theShiraz kirjoitti:

pitää oikein repussa asti kuljettaa. Olen pyöräillyt kolmisensataa kilometriä 365 km putkeen, enkä ole tarvinnut pyöräilypaidan takataskuja enempää "säilytystilaa" !

• Fillariina
        pirun tavaroita kirjoitti:

pitää oikein repussa asti kuljettaa. Olen pyöräillyt kolmisensataa kilometriä 365 km putkeen, enkä ole tarvinnut pyöräilypaidan takataskuja enempää "säilytystilaa" !

Jos otan sivulaukun mukaan olen menossa duuniin tai kauppaan tai sitten olen monen päivän pyörävaelluksella. Minnekään lenkeille ei tosiaan tarvitse kuin kännykän ja suklaapötkön taskuun. (Päivän enkkari 237 km putkeen)

• lää...
        takuulla kirjoitti:

hikoaa

Imho ei juuri sen enempää kuin muutenkaan. 7 tuntia on pisin aika minkä olen pyörän päällä yhtäjaksoisesti viettänyt reppu koko ajan selässä, eikä mitään haittaa. Parhaimmillaan sitä ei edes huomaa.

• ap
        Fillariina kirjoitti:

Jos otan sivulaukun mukaan olen menossa duuniin tai kauppaan tai sitten olen monen päivän pyörävaelluksella. Minnekään lenkeille ei tosiaan tarvitse kuin kännykän ja suklaapötkön taskuun. (Päivän enkkari 237 km putkeen)

tarkoitin pyörän päällä tapahtuvaa siirtymistä pisteestä A pisteen B kautta pisteeseen C , ainakin pisteessä B yövyn. Jos en välillä pääse suihkuun haisen pahalle, jos en saa puhtaita kalsareita ja paitaa vaihdettua on olo epämukava. Vaikka pyöräilen, en ole masokisti!
        Voitte polkea mun puolesta vaikka 700 kilometriä repun kanssa tai ilman, mutta minun sivulaukun tarve tuli kai selväksi:)
        Mutta olisko se cc-pyörä minun tarpeisiini sopiva? Laukuista/repusta päätän sit ihan ite,jookosta?!

• itelles
        ap kirjoitti:

tarkoitin pyörän päällä tapahtuvaa siirtymistä pisteestä A pisteen B kautta pisteeseen C , ainakin pisteessä B yövyn. Jos en välillä pääse suihkuun haisen pahalle, jos en saa puhtaita kalsareita ja paitaa vaihdettua on olo epämukava. Vaikka pyöräilen, en ole masokisti!
        Voitte polkea mun puolesta vaikka 700 kilometriä repun kanssa tai ilman, mutta minun sivulaukun tarve tuli kai selväksi:)
        Mutta olisko se cc-pyörä minun tarpeisiini sopiva? Laukuista/repusta päätän sit ihan ite,jookosta?!

mutta oikeasti retkipyörä on sulle paras. Runkogeometria ja -materiaalit toimii paljon cc:a paremmin (teräs joustaa) ja sitä kautta matkanteko on miellyttävämpää, vaikka cc muotia nyt onkin.
        Cc on enemmän lyhkäisille kuntolenkeille tarkoitettu, sellaiseen allround fitness-pyöräilyyn niille, ketkä tykkää siirtyillä myös asfaltilla hiekkatien lisäksi. Vastaavasti maastopyörä paras niille, jotka tykkää siirtyillä myös hiekkateillä metsämaaston lisäksi.

• soopaa
        itelles kirjoitti:

mutta oikeasti retkipyörä on sulle paras. Runkogeometria ja -materiaalit toimii paljon cc:a paremmin (teräs joustaa) ja sitä kautta matkanteko on miellyttävämpää, vaikka cc muotia nyt onkin.
        Cc on enemmän lyhkäisille kuntolenkeille tarkoitettu, sellaiseen allround fitness-pyöräilyyn niille, ketkä tykkää siirtyillä myös asfaltilla hiekkatien lisäksi. Vastaavasti maastopyörä paras niille, jotka tykkää siirtyillä myös hiekkateillä metsämaaston lisäksi.

et näköjään tiedä pyöristä mitään.

• alkup. Maantiepyöräilijä
        lää... kirjoitti:

Imho ei juuri sen enempää kuin muutenkaan. 7 tuntia on pisin aika minkä olen pyörän päällä yhtäjaksoisesti viettänyt reppu koko ajan selässä, eikä mitään haittaa. Parhaimmillaan sitä ei edes huomaa.

Itse olen kokeillut työmatkalla:
        - reppua,
        - lähettilaukkua,
        - tankolaukkua ja
        - pikakiinitteistä tavaratelinettä laukuilla.

Kaikilla on puolensa, mutta pidän lähettilaukkua parempana kuin reppua. Pinellä taramäärällä tulee käytettyä tankolaukkua. Siihen mahtuu juuri yhden päivän vaatteet.

Hirveä etikettivirhe ajaa maantiepyörällä, jossa on tankolaukku :) Eikä pelkästään etikettivirhe, kyllä sen huomaa ohjattavuudessa!

• jykkik

Työmatkapyöräilyyn, pitkille retkille ja lenkeille passeli olisi Trek 520. Käypä koeajamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe