ilmakihartimen käyttö

opettelua

Moi!

Mulla olis sellanen tilanne tässä et ku leikkautin hiukseni lyhemmiksi, tonne olkapäille, ja ostin ilmakihartimen ku kampaaja suositteli semmosta et on helppo laittaa tukkaa..

Niin en oo ennen käyttäny :D joten tahtoisin tietää et missä vaiheessa tota kylmäpuhallusta käytetään? :D latvoja pitäs vaan kääntää ja tuuheuttaa vähän tuota tukkaa.. ja sit tota harjaa, sillonko ku kuivaan tukkaani? ja pitääkö sen tukan olla kuiva ennen ku käännän latvat? :D

Saattaa olla tyhmiä kysymyksiä mutta ei oo ennen tarvinnu paljon tukkaa laitella kun on ollu niin pitkä.. Ja nyt tarvisin apua :)

Kiitos jotka vaivautuu :)

3

5982

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Jevi

Voi sulle ei oo kukkaan vastannu..ei oo varmaan kellään vara sellaseen härveliin ;) Ite mietin samaa.. siis sama kysymys..

• mirkku kakkonen(pro)

Harmi kun kerkesit jo sen ostaa,koska kapea"teräinen" suoristusrauta olisi parempi.;mutta melko kuivahkoihin hiuksiin kannattaa käyttää,.. föönillä kuivaat pää alaspäin hiukset(tuuheampi lopputulos)senjälkeen alat latvoja taivutella.Kylmäpuhallus on tarkoitettu ihan lopuksi.Eli kuumalla käännät latvat ja senjälkeen heti laitat kylmäpuhalluksen joka jäähdyttää ja kiinnittää kiharan.Muutenkaan ei kannata heti kammata vaan annat kiharoiden olla hetken ennenkun alat kampailemaan.
      Hiuksiin kannattaa laittaa kuumuudelta suojaavaa suihketta.
      Lisävinkkinä:itse käytän hiuksissani patukoita joita saa myös tavarataloista,saa pienemmät kiharat,ne kannattaa laittaa yöksi hiuksiin ja lähes kuiviin hiuksiin.

• Simplicita!

Minä tykkään ilmakihartimen käytöstä. Ostin sen kun hiukset oli lyhyt polkkapituiset ja käytän usein pesun jälkeen vieläkin kun ovat jo kasvaneen selkeesti olkapäiden alle. Ne lyhyemmät hiukset kuivasin ihan suoraan sillä ilmakihartimella. Mun laitteessa on vain kaksi lämpötilaa; kuuma ja viileä, mutta ei se viileäkään ihan viileä ole. Sillä ei-kuumalla kuivasin huikset ja tulos oli, kuin olisi isolla pyöröharjalla ja föönillä kuivannut. Lyhyempiä huiksia tykkäsin silloin tällöin ilmakihartaa harjapäällä mutta nyt pitemmät hiukset vaatii ison teräksisen pään.
      Nyt pitempiä hiuksia ilmakiharran niin, että pesun jälkeen föönaan tyvet pää alaspäin ja pituuksia myös vähän kuivemmaksi mutta ne jätän vielä vähän kosteaksi. Sitten pää pystyssä kuivaan ilmakihartimella pituudet ja latvat. Todella helppoa! Ensin käännän hiukset sen kihartimen ympärille, annan vähän kuumaa ilmaa ja sitten viileää, kunnes täysin kuiva. Jos liian kosteat, annan vähän lisää kuumaa ilmaa ja taas viileää. Näin etenen osittain niskasta päälaelle.

Mulla on myös kaksi tavallista kiharrinta. Niillä tulee kauniit kiharat, ilmakihartimella en tee kiharoita vaan periaatteessa täysin samaa, kuin isolla pyöröharjalla ja föönillä. Ilmakihartimella vain on helpompi. Kihartimia myös tulee käyttää täysin kuiviin hiuksiin. Teen näin esim pesua seuraavana päivänä.

Ja sitten löytyy vielä kaksi suoristusrautaa; ghd ja Remington, joista käytän jälkimmäistä säännöllisesti, ghd:tä ehkä kerran puolessa vuodessa, koska sillä mun hiukset kärähtää karmeelle säkkyrälle ellen käytä lömpösuojaa litrakaupalla. Remingtonia käytän alhaisimmalla mahdollisella lämpötilalla, kuvattuani hiukset alaspäin, kääntääkseni latvat ja siloittaakseni hiukset. Tulos on lattanampi kuin ilmakihartimella vaikka taipuisuuden määrä onkin sama. Ilmakihartimella kuivaten se kuohkeus lähtee ihan tyvestä kun taas suoristusraudalla taivutan vain pituuksia ja latvoja.Vaihtelen näitä kun en aina halua niin ilmavaa pehkoa :) Tosin se on vielä lisättävä, että ilmakihartamisen jälkeen latvat kaipaa ihan vähän vahaa, sillä muuten ne ois liian lentävät. Vaha silottaa pintaa. En tiiä, onko se paras tuote, mutta sitä kampaajanikin laittaa kuivattuaan hiukset isolla pyöröharjalla ja föönillä.

Googlaamalla videoita hakusanalla “styling brush” löydät tutorial videoita ilmakihartimen käytöstä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe