Digitaalipiano lapselle?

ihan pihalla

Suosituksia, suosituksia nyt tänne tulemaan! Eli tyttö 6v. aloitti pianotunnit ja nyt ois hakusessa digitaalinen piano (ei akustista vaikka kuinka se ois parempi...)

Yamahan Clavinova ois se unelma ja varmaan yksi parhaista, mutta kannattaako tuota vielä noin nuorelle aloittelijalle ostaa, jos vaikka muutaman vuoden päästä soittaminen ei enää kiinostakaan?

Haluiaisinkin nyt kokemuksia ja suosituksia hieman edullisimmista digitaalipianoista...

Kiitoksia jo etukäteen :)

13

3974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jormas.

      mihin varat riittää, jos into loppuu niin hyvälle laitteelle löytyy aina ostaja.

    • Soittaja

      Ei sillä ainakaan pitäisi olla mitään suurempaa merkitystä tuossa iässä. Kunhan soi jne.

      Jos mielenkiintoa oikeasti riittää niin muksu soittaa vaikka kaks vuotta jollain onnettomalla jolloin voi jo hankkia paremman.

      Näin mulla, vanhemmat osti 24v sitten vanhat sähköurut kun halusin pianoa oppia soittamaan ja sillä tiellä ollaan. Viimeiset 15v olen itse kaikki tarvittavat laitteet ostanut. Kun tuntui, että parempaa tarvitsee, luin niin paljon kuin voin sen ajan laitteista ja valitsin niistä itse parhaimman omaan käyttöön.

      Nykyään enimmäkseen omaksi/perheen iloksi soittelen ja jokusen keikan vuodessa.

      Koskaan ei tiedä mihin saakka harrastus vie ;)

      • soittimia

        Apua, mä en missään nimessä ostais lapselleni huonoa soitinta. Tottakai sitä soittaa millä vaan rimpulalla, jos oikeesti on mielenkiintoa, mutta onko se mielekästä? Mun mielestä ihan sama, kuin jos ostaisi vaikkapa puutöistä innostuneelle tylsän sahan ym surkeita työkaluja. Kyllä mä itse olen ostanut lapsille, jopa ihan pienille, ihan oikeita, kunnollisia soittimia. Sellaset kuulostaa omaankin korvaan paremmilta ja taatusti kehittää lapsen taitoja paremmin kuin joku rimpula. Ja jos mielenkiintoa ei pidemmän päälle riitä, voi hyvän soittimen aina myydä, kuten täällä esille jo tulikin.

        Meille ostettiin Yamaha P-70, mikä oli ihan kohtuuhintainen. Ei välttämättä ole paras piano, muttei taatusti huonokaan.


      • Soittaja
        soittimia kirjoitti:

        Apua, mä en missään nimessä ostais lapselleni huonoa soitinta. Tottakai sitä soittaa millä vaan rimpulalla, jos oikeesti on mielenkiintoa, mutta onko se mielekästä? Mun mielestä ihan sama, kuin jos ostaisi vaikkapa puutöistä innostuneelle tylsän sahan ym surkeita työkaluja. Kyllä mä itse olen ostanut lapsille, jopa ihan pienille, ihan oikeita, kunnollisia soittimia. Sellaset kuulostaa omaankin korvaan paremmilta ja taatusti kehittää lapsen taitoja paremmin kuin joku rimpula. Ja jos mielenkiintoa ei pidemmän päälle riitä, voi hyvän soittimen aina myydä, kuten täällä esille jo tulikin.

        Meille ostettiin Yamaha P-70, mikä oli ihan kohtuuhintainen. Ei välttämättä ole paras piano, muttei taatusti huonokaan.

        Itse asiassa tuo Yamahan P-70 on aika rimpula vaikka ääni saattaakin olla kohtuullisen hyvä. Itse en ostaisi.

        Ajatus kyllä kaunis jos on tosiaan laitaa tuollaiset summat kerralla toisin kuin meillä on ollut. Jos raha ei ole este niin katsoihin kyllä parempaa kuin tuo.

        Kannattaa varsinkin näin nettiaikaan lueskella netistä näistä, miettiä mitä laitteelta halutaan ja kuinka pitkän aikaa sen olisi tarkoitus palvella. Vaikka soitin olisi hyvä, siitä tuskin saa paljoa yli 50% ostohinnasta parin kolmen vuoden päästä.

        Ja äkkiä nettiä selaillen Yamaha P-85 olisi ollut huomattavasti parempi ja hinnassa korkeintaan muutaman kympin ero...


      • ihan pihalla ap.
        Soittaja kirjoitti:

        Itse asiassa tuo Yamahan P-70 on aika rimpula vaikka ääni saattaakin olla kohtuullisen hyvä. Itse en ostaisi.

        Ajatus kyllä kaunis jos on tosiaan laitaa tuollaiset summat kerralla toisin kuin meillä on ollut. Jos raha ei ole este niin katsoihin kyllä parempaa kuin tuo.

        Kannattaa varsinkin näin nettiaikaan lueskella netistä näistä, miettiä mitä laitteelta halutaan ja kuinka pitkän aikaa sen olisi tarkoitus palvella. Vaikka soitin olisi hyvä, siitä tuskin saa paljoa yli 50% ostohinnasta parin kolmen vuoden päästä.

        Ja äkkiä nettiä selaillen Yamaha P-85 olisi ollut huomattavasti parempi ja hinnassa korkeintaan muutaman kympin ero...

        Kiitoksia viesteistä! Harkinnassa on edelleen tuo Clavinova, mutta sitten törmäsin tälläiseen, myöskin Yamahan digitaalipianoon kuin YAMAHA YDP-140 ARIUS. Oisko teillä tästä tietoa, on kuitenkin aika paljon halvempi kuin tuo Clavinova...?

        Lähinnä nyt haen sellaista digitaalipianoa, jossa koskettimisto olisi suurin piirtein samantuntuinen (painotus???) kuin akustisessa pianossa (kun kuitenkin sillähän sitä siellä pianotunneilla soitetaan...)

        Jos vielä jaksatte auttaa asiassa, niin huippuhomma!


      • Soittaja
        ihan pihalla ap. kirjoitti:

        Kiitoksia viesteistä! Harkinnassa on edelleen tuo Clavinova, mutta sitten törmäsin tälläiseen, myöskin Yamahan digitaalipianoon kuin YAMAHA YDP-140 ARIUS. Oisko teillä tästä tietoa, on kuitenkin aika paljon halvempi kuin tuo Clavinova...?

        Lähinnä nyt haen sellaista digitaalipianoa, jossa koskettimisto olisi suurin piirtein samantuntuinen (painotus???) kuin akustisessa pianossa (kun kuitenkin sillähän sitä siellä pianotunneilla soitetaan...)

        Jos vielä jaksatte auttaa asiassa, niin huippuhomma!

        Eipä tuo huono ole alkajaisiksi. Clavinovat on hieman kalliimpia mutta parempia.

        Kolme esimerkkiä Yamahalta joita voi sitten vertailla:

        http://www.thomann.de/fi/yamaha_ydp140arius.htm

        http://www.thomann.de/fi/yamaha_p85.htm

        http://www.thomann.de/fi/yamaha_clp320_r.htm

        Painotetuthan noissa kaikkissa, P-85 ja CLP-320 lukee hammer action. Kokeilemalla se paras itselle löytyy.


    • ihan pihalla ap.
    • Help me!

      Voisiko joku kertoa että mistä löytäisi noin 11- vuotiaalle helppokäyttöisen kannettavan pianon (Tai sellaisen jossa ei ole jalustinta) ?? :)

      • Valinnanvaraa on!!!

        Mitä tahansa pianoa voi kantaa, mutta kantajia saatetaan tarvita enemmän kuin yksi mies... Et sanonut yhtään mitään, millaiset vaatimukset laitteelle on ja mitä sillä on tarkoitus soittaa. Pieniä lapsille tarkoitettuja kosketinsoittimia löytyy halvimmillaan musiikkikaupoista lie 50 e:lla. Yleensä verkkovirtalaite pitää ostaa erikseen. Osa on patterikäyttöisiä. Ulkomaisesta verkkokaupasta voit saada edullisemmin kuin Suomesta, tosin siihen tulee tietysti toimituskulut.

        Monissa sähköpianoissa jalusta ostetaan erikseen, mutta sähköpianoita pikkulapsi harvemmin kantelee ympäri kaupunkia itsekseen, ovat sen verran painavia ja kookkaita. Kannattaa laittaa hakusanaksi keyboard, nimittäin näyttää siltä, ettet ole ostamassa pianoa vaan kiipparia.

        http://www.f-musiikki.fi/kosketinsoittimet/keyboardit/sa76_sa-76_kosketinsoitin/pohja_oranssi_/_casio

        Tuo on lapsille tarkoitettu, mutta pystyy sillä aikuinenkin opettelemaan musiikin alkeita. Sitten tietysti on muitakin samalla periaatteella toimivia soittimia, kuten pianomelodika (eli puhallettava soitin, jossa on pianokoskettimet) tai erilaiset kellopelit (ksylofoni, metallofoni jne). Mielestäni sormilla soitettava soitin on kuitenkin helpompi kuin palikoilla soitettava. Itse aloittelin aikuisena keyboardilla ja pianomelodikalla.


      • Valinnanvaraa on!!!
        Valinnanvaraa on!!! kirjoitti:

        Mitä tahansa pianoa voi kantaa, mutta kantajia saatetaan tarvita enemmän kuin yksi mies... Et sanonut yhtään mitään, millaiset vaatimukset laitteelle on ja mitä sillä on tarkoitus soittaa. Pieniä lapsille tarkoitettuja kosketinsoittimia löytyy halvimmillaan musiikkikaupoista lie 50 e:lla. Yleensä verkkovirtalaite pitää ostaa erikseen. Osa on patterikäyttöisiä. Ulkomaisesta verkkokaupasta voit saada edullisemmin kuin Suomesta, tosin siihen tulee tietysti toimituskulut.

        Monissa sähköpianoissa jalusta ostetaan erikseen, mutta sähköpianoita pikkulapsi harvemmin kantelee ympäri kaupunkia itsekseen, ovat sen verran painavia ja kookkaita. Kannattaa laittaa hakusanaksi keyboard, nimittäin näyttää siltä, ettet ole ostamassa pianoa vaan kiipparia.

        http://www.f-musiikki.fi/kosketinsoittimet/keyboardit/sa76_sa-76_kosketinsoitin/pohja_oranssi_/_casio

        Tuo on lapsille tarkoitettu, mutta pystyy sillä aikuinenkin opettelemaan musiikin alkeita. Sitten tietysti on muitakin samalla periaatteella toimivia soittimia, kuten pianomelodika (eli puhallettava soitin, jossa on pianokoskettimet) tai erilaiset kellopelit (ksylofoni, metallofoni jne). Mielestäni sormilla soitettava soitin on kuitenkin helpompi kuin palikoilla soitettava. Itse aloittelin aikuisena keyboardilla ja pianomelodikalla.

        Lisäys: älä osta lelusoittimia, niissä on kamala ääni. Oma sähköpianoni on Casio, ja olen siihen tyytyväinen.


      • Casio minullakin
        Valinnanvaraa on!!! kirjoitti:

        Lisäys: älä osta lelusoittimia, niissä on kamala ääni. Oma sähköpianoni on Casio, ja olen siihen tyytyväinen.

        Minkälainen Casio sinulla on? Minä tilasin Hobby Hallista Casio CDP-120. Olen jo sitä muutaman päivän soittanut.


    • ez220 yamaha
    • Vasalli turusta

      ksylofoneja, sähköpianoja ja syntikoita! Voi hyvät ihmiset! Tuon ikäsen pitäs leikkiä vaan kiltisti barbeilla ja hyräillä lastenlauluja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe