Kannattaako liittyä PAM:n jos on vuokratyössä? Työ on kaupanalta. Meinaan vaan ett on sit jotain jos tulee jotain ongelmia, varsinkin silloin jos itse tietää tehneensä hommat hyvin, mutta asiakasyrityksen mielestä ei. Aivan satavarmasti käy näin. Kun on vielä naisvaltainen ala, niin arvaahan sen.
Vastassa on joku vaihdevuosinen hormonikimppu, joka tietää itsekkin olevansa laihdutuskuurin tarpeessa ja puutteessa elävä pahansuopa kateellinen kotka.
PAM ja vuokratyö
11
711
Vastaukset
- ...huh.
"Aivan satavarmasti käy näin."
"Vastassa on joku vaihdevuosinen hormonikimppu, joka tietää itsekkin olevansa laihdutuskuurin tarpeessa ja puutteessa elävä pahansuopa kateellinen kotka."
Oho.
Kirjoituksesi jälkeen minäkin olen satavarma, että sinä tulet tuolla asenteella joutumaan ongelmiin työyhteisössä. Ja kun olet siitä itsekin "satavarma", niin taidat tietää että olet sen tyyppinen henkilö, että joudut ongelmiin. Kaikilla ihmisillä ei nimittäin suinkaan ole jo valmiiksi tuollaista asennetta, joten onnea vaan matkaan...
Liity toki PAM:iin, mutta ei mikään liitto sinua pelasta työyhteisön henkilökemiaongelmilta. Liitoista voi olla apua esim. palkka-, työaika- tms. epäselvyyksissä ja työttömyyskassasta mahdollisen työttömyyden kohdatessa, mutta riidanhaluisten henkilöiden työpaikan tiimiongelmiin ne eivät puutu.- on kokemusta
Liitto ei tosiaan näissä henkilöstöongelmissa kovin paljon auta, puolensa joutuu pitämään itse.
Nämä puheet "hormonikimpuista" tai muuten hankalista työtovereista eivät johdu pelkästään asenteesta vaan myös siitä tosiasiasta, että suomalaisilla työpaikoilla usein voidaan huonosti. Ei ole minulle ainakaan mitään uutta, että keikalle lähtiessäni ilmenee, että työyhteisössä (ja varsinkin toimistoissa)on joku jo sairaslomalla työuupumuksen takia, osa on iskenyt hanskansa tiskiin tai ovat täysin tietämättömiä uusista työtehtävistään, joihin heidät on siirretty yksiköstä Ö firman organisaatiomuutoksen yhteydessä. Siinä voi pinna ruveta kiristymään, eikä sitä vakinaisen henkilökunnan olotilaa helpota tippaakaan jatkuva pelko oman työpaikan menetyksestä. Nopeaa apua sitten etsitään vuokratyövoimasta ja itseäni joskus ottaa todella päähän muutamissa yrityksissä se, että tunnutaan kuvittelevan että me olemme jonkinlaisia konsultteja joilla on ratkaisu kaikkiin mahdollisiin ongelmiin. - Ap.
tarkoittanutkaan että PAM pelastaisi henkilökemia ongelmilta. Ja katso seuraavan kerran ympärillesi kaupassa, niin aika moni työntekijä on nainen ja toiseksi aika moni on 45, eli siinä iässä kun naisen elämän alkaa mennä alaspäin kuin lehmän häntä.
Tarkoitin ensinnäkin tilannetta jossa vaihdevuosinen nainen purkaa paha oloaan työyhteisöön ja huomaa että se vuokratyöläinen onkin hoitanut hommansa hyvin ja valittaa vuokratyö firmaan päinvastaista ja on sana sanaa vastaan (patti)tilanne,niin silloin jotakin turvaa PAM:ta jos käy huonosti.
Ja aion pitää tällä kertaa puoleni. Mulle on sitäpaitsi ennenkin käynyt noin että olen hoitanut työni "liian hyvin" ja työkaveri, joka muutenkin oli vähän kummallinen tuli kateelliseksi. - kummallinen...
Ap. kirjoitti:
tarkoittanutkaan että PAM pelastaisi henkilökemia ongelmilta. Ja katso seuraavan kerran ympärillesi kaupassa, niin aika moni työntekijä on nainen ja toiseksi aika moni on 45, eli siinä iässä kun naisen elämän alkaa mennä alaspäin kuin lehmän häntä.
Tarkoitin ensinnäkin tilannetta jossa vaihdevuosinen nainen purkaa paha oloaan työyhteisöön ja huomaa että se vuokratyöläinen onkin hoitanut hommansa hyvin ja valittaa vuokratyö firmaan päinvastaista ja on sana sanaa vastaan (patti)tilanne,niin silloin jotakin turvaa PAM:ta jos käy huonosti.
Ja aion pitää tällä kertaa puoleni. Mulle on sitäpaitsi ennenkin käynyt noin että olen hoitanut työni "liian hyvin" ja työkaveri, joka muutenkin oli vähän kummallinen tuli kateelliseksi.Ja ihan tosissaan. Miten ihmeessä sinulla voi ystävä hyvä olla tuollaiset ennakkoasenteet työpaikkaa kohtaan? Tai kanssatyöskentelijöitä..
Voin kertoa, että eivät ne kaikki 45 naiset ole vaihdevuosista kärsiviä (eivät kaikki 50-vuotiaatkaan) ja heillä on kokemusta ja tietoa, jota sinulla ei ole. Kannattaa siis pysyä väleissä, kuunnella mitä he kertovat ja ottaa opikseen. Ei tarvitse nuoleskella, mutta ystävällinen pitää olla kaikille iästä riippumatta.
Hoida hommasi, liity PAMiin ja muista että olet uusi, joten sinun oletetaan olevan myös jollakin tavalla nöyrä...
Ja tsiisus, korjaa tuo asenteesi, ääliö!!! Et sinä ole mikään supertekijä, jolle kaikki on kateellisia:D
- vaan!
Jos tarvitset lakiapua niin ammattiliitolla on lakimiehet valmiina. Itsekustannetut lakimiehet voivat tulla kalliiksi.
- Asenteella....
Toivottavasti kukaan ei edes palkkaa työntekijää, jolla on jo valmiiksi tuollaiset asenteet.
"Satavarmasti" olet ongelmissa missä työpaikassa tahansa, jos kerran asenteesi muihin ja työyhteisöön on tuollainen. Siinä ei paljon liitot auta. Ne kun ei paljon asennevammoihin kantaa ota.- olemaan
niin että työntekijöillä on oikeus jo lakien mukaan järjestyä ammattiliittoihin. Sitä työnantajaa, joka yrittää estää sitä ei voida pitää hyvänä ja oikeudenmukaisesena työnantaja.
- ap
asenne vamma on pitää puoliaan, niin ok. sulla on oikeus mielipiteeseesi.
- Tuo lause
ap kirjoitti:
asenne vamma on pitää puoliaan, niin ok. sulla on oikeus mielipiteeseesi.
"Vastassa on joku vaihdevuosinen hormonikimppu, joka tietää itsekkin olevansa laihdutuskuurin tarpeessa ja puutteessa elävä pahansuopa kateellinen kotka."
Osoittaako tuo lause normaalia puoliansa pitämistä vai jotain muuta sinusta?
Sitä kannattaa sinunkin miettiä. - ap.
Tuo lause kirjoitti:
Osoittaako tuo lause normaalia puoliansa pitämistä vai jotain muuta sinusta?
Sitä kannattaa sinunkin miettiä.vaidevuodet yleensä saa naisia pahantuulisiksi?
Yritän vaan varautua pahimpaan koska se yleensä auttaa ainakin mua.
Aina kun olen mennyt ns. avoimin mielin niin on tullut paskaa niskaan, sillo ku oottaa pahinta niin saakin yllättyä iloisesti.
- kirjoitukset,
Ei kannata uskoa kaikkia vuokrahuijarien kirjoituksia.Yksin sinun on vaikeaa pitää puoliasi. Mitä epävarmempi ja huonompi työpaikka, niin sitä enemmä sinä ammattiliittoa tarvitset. Vuokratyöläisten ongelma näyttää olevan, että he luulevat itse selviänsä kaikesta. Olet helppo uhri työnantajille, kun tulee vaikeuksia,jos et kuulu ammattiliittoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot953761Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe443091- 792997
- 192795
- 282714
- 522422
- 192177
- 602088
- 581886
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola121838