Sisko lyö

mie...

Olen 15vuotias tyttö ja minulla on vuoden vanhempi isosisko joka hakkaa minua jatkuvasti. Hän vain suuttuu jostain asiasta minulle ja alkaa lyömään ja potkimään. minulla on puolen vuoden sisällä ollut neljä kertaa mustelma kasvojen alueella ja muualla olleita mustelmia ja haavoja en ole edes viitsinyt laskea. Hän lyö/potkii minua vähintään kerran tai pari viikossa ja joudun olemaan jatkuvasti pelossa, lukittaudun omaan huoneeseeni ettei hän satuttaisi minua. Olen sanonut siitä vanhemmilleni, mutta he eivät usko että tilanne on vakava, vaikka ovat nähneet minut jatkuvasti mustelmilla, mutteivät usko kun sanon että siskoni teki ne, sillä siskoni puhuu aina yleensä heidät ympäri ja minua syytetään siskoni kiusaamisesta.

Mitä voisin tehdä?
mistä apua siskolleni? Olisiko vaikka jotain tukiryhmää yms.

8

1931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee selväksi heti

      ei ole oikeutta lyödä sinua,tee selväksi se hänelle.
      Minua löi isosisko,yli 50v ja en anna anteeksi sitä,vaikka olikin humalassa.

      En halua nähdä sitä ihmistä ja minulle ei ole enää isosisko.

      Nyt ihmettelee,miksi en soita enkä käy,mutta siinäpä ihmettelee.

      Lyöminen on rikos.

    • joku vaan

      Aluksi: Jos todellakin kiusaat siskoasi, lopeta se. Se ei ole hyvää käytöstä ja sinunkin tulee ymmärtää rajat, mihin asti toisia ihmisiä saa kiusata ja ärsyttää. Se on erittäin hankala luonteenpiirre ihmisessä, ettei osaa käydä rakentavaa keskustelua vaan nälvii ja ärsyttää toista ihan tahallaan. Lopeta sellainen käytös. Se ei rakenna mitään vaan tuhoaa kaiken. Silti siskosi ei saa lyödä joten:

      Tämä neuvo on kuitenkin huono nyt loma-aikaan: Voit mennä kouluterveydenhoitajalle, mutta pidä huoli siitä, että käynnin kirjaamisen tietoihin tulee myös tieto pahoinpitelystä. Terkkaria voit myös pyytä ottamaan yhteyttä teille kotiin asian tiimoilta. Myös luokanvalvojalle tai jollekin toiselle opettajalle voit kertoa asiasta. Kertoisin sellaiselle aikuiselle, johon luotat ja jonka tiedät että hoitaa hommansa. Jos vähettelee sinua ja kokemaasi älä masennu, vaan mene sinne lääkärille (terveyskeskus). Opettajilla ja terveydenhoitajalla on virkavelvollisuus auttaa sua, mutta valitettavasti se ei silti aina mene niin, että tarttuvat toimeen. Joka tapauksessa sieltä voisin kuvitella avun tulevan koulujen yhteistyönä myös siskollesi

      Lääkärin (terveyskeskus) on pakko auttaa kun sanot, että kyseessä on pahoinpitely ja he ilmoittavat asiastasi eteenpäin (poliisille). Siskosi on jo rikosoikeudellisestikin vastuussa teoistaan ikänsä puolesta.

      Katso tätä linkkiä, jos siitä olisi apua:
      http://www.turvakoti.net/fi/mista apua/mista apua lapsille ja nuorille/

      Yleensä pahoinpitelyt raaistuvat ajan kanssa, joten olet riskissä saada vakavia vammoja tai pysyviä kosmeettisia haittoja. Sieluasi nuo teot ovat jo satuttaneet. Jos siskosi opiskelee yksi vaihtoehto olisi avun hankkiminen kouluterveydenhuollon kautta. Mutta sitä ennen muiden olisi uskottava pahoinpitely todeksi. Vanhempasi luultavasti koittavat vähetellä asiaa siksikin, etteivät ymmärrä mistä on kyse ja eivät tajua, että siskosi tarvitsee apua. Siskosi käytös ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Älä anna periksi asian kanssa, kenenkään ei tarvitse sietää fyysistä loukkausta tai henkistäkään väkivaltaa. Ihmiset saattavat aluksi syyttää sinua liioittelusta, mutta laki lähtee siitä, että jokaisen fyysinen koskemattomuus on turvattava. Siskollasi heittää ja pahasti vihan hallinnan kanssa ja jollei saa apua ongelma seuraa häntä mukana aikuisuuteen. Surettaa ajatella, jos hänellä olisi tulevaisuudessa lapsia ja käytösmalli on tuo.

      • Totuus on näinkin

        Iso sisko oli mulla tosi "hieno friidu", elettiin Miss Universum aikaa -52 ja aina 60-luvulle saakka. Siskoni oli samaa tyyliä kuin Armi, pituus, paino, vartalo, hampaat ja hammashymy valokuvissa. Lähikuvia ei saanut ottaa. Armileikekirjakin tehtiin. Sääret piti olla aina niin kuvissa, että toinen jalka oli sirosti toisen takana, kuin missikisoissa tytöt uimapukukierroksella kuvattuna.

        Iso siskoni tuli aina maalle kaupungista, kun opiskeli ja milloin oli töissä. Hän käveli jakkupuku vartaloa pyörittäin korkeet korot kengissä kylätiellä. Tulee ihan "lentoemäntätyyli mieleen". Talojen ikkunoista katsottiin, miten hieno tyttö tuli kotiin.

        Olin kerran hänen luonaan kaupungissa vieraana, komenteli junassa miten saan istua ja katsella ihmisiä ja miten kannan laukkua ne... Mitään "lehmäasioita" ei saanut kotoa puhua toisten tyttöjen kuullen.

        Kävimme eräässä baarissa syömässä, jossa oli sen aikainen missi kassaneitinä, hän komenti "sitten katsot häntä varkain ja silmät on oltava muutoin yleisellä tasolla". Kaunishan tuo tyttö oli kuin filmitähti, jota sitten katselin varkain. "hän pääsee varmaan hyvään avioliittoonkin" sanoi siskoni.(sai alkoholistimiehen)

        Siellä maalla vain näin yksinkertaisesti puettuja ihmisiä maatalonemäntä. Siksi mulle kaikki kaunis oli ihanaa katsella. Iso siskoni pyyti baarissa puoliannoksen ruokaa, jonka hän sanoi olevan "naisen annnos", nyt sen tiedän, että se on lastenannos.Hän oli selkeesti aliravitsemustilassa.

        Eräs lääkäri oli ihmetellyt iso iskoni kuntoa, kun niin heikosti söi miten pysyi pystyssä.

        Piti olla laiha, säärekäs, ampiasvyötärö, linjakas jne... muuten ei saa miestä. Miehet alkoi iso siskon mielestä insinööreistä, maistreista yms. herroista. Jos häntä ois alempiarvoiselle ehdotettu hän olisi ollut naamapunainena loukaantunut, niin alhaisena piti ainakin maalaispoikia, jotka eivät osanneet kävellä oikein kuin "jumpsimalla ja huojujen" eikä osanneet puhua fiksuja ja yleistietäviä, sivistäviä. jne... viimein hän avioitu ulkomaille ja hän piti pitkään kulissia, että on kuin kuuluisa Armi-missi siellä aviossa.

        Kirjeet ja jutut oli ylhäitä ja suku palvo, kun tulivat Suomeen käymään.Asuvat hienoissa hotelleissa, käyvät näyttelyissä, nähtävyykissä kuin kuninkaalliset. Nyt on sitten tullut arki esiin....Joskus totuus on tarkuakin ihmeellisempää. Tästä sain vain väärää mallia, siksi aina ihmettelin miksi minulle ei miestä tule, tunsin vain arki-ihmisiä.


    • kova kovaa vastaan

      "Mitä voisin tehdä?"

      Lyöt takaisin, jos siskosi on liian voimakas, käytät sitten asetta. Puukko tms kyllä riittää, sen kun vedät esiin ja vaikka vähän tökkäset niin jo loppuu.

      Tai alappa harrastamaan brasilialaista jiu-jitsua. Peruskurssin jälkeen saat todennäköisesti väännettyä siskosi solmuun, ellei teidän kokoeronne ole todella suuri.

    • poliisit.

      .

      • .........

        takasin,alennut muuten samalle tasolle väkivaltasen kanssa.Hae apua virkanomaisilta.


    • puolusta itteäs

      Ota kättä pideempää ja lyö takas niin siskos tajuaa et se lyöminen sattuu. Se meinaan on ihan sama millä lyö

    • Anonyymi

      Mun 8v sisko hakkaa mua koko ajan. Joka päivä potkii. aina kun kävelen ohi nii vittu pakko sen likan lyödä minua mahaan nii että ilmat karkaa. Sit aina kun mul on karkkiii ja hänel ei, nii johan alko huuto. Sit aina kun vanhemmat joutuu selvittämään asiaa nii oon aina pää syyllinen. Jotenkin aina se vituttava likka saa omat ongelmansa minun hoidettavaksi. Esim koitan olla sille kiltti mutta aina sama marmatus. Joskus alkaa hakkkaa ilman syytä ja kun hakkaan takas, just sillo vanhempi tulee huoneesee näkien. Ja sit ku esim sanon v##tu nii alkaa kiristää rahaa siitä että ei kertois vanhemmille. Hän on onnistunut kiristää karkkipusseja ja 10e. Siis jos siskoa ei olis nii olis täydellinen elämä. Se 8v pentu tulee aina tunnin välein mua ärsyttää. Sit mä en saa olla sen huonees kun mun huone on sotkunen "en tykkää sotkusta" ja aina huutaa mulle "POIS!" Mut sitte ite saa seistä mun huonees ja joskus jopa nukkua siellä. Siis vaik mun sisko onkin helvetissä asuva paholainen nii silti onnistuu olemaan äidin oma kullanmussukka. Hän on pilalle hemmoteltu pentu ja muutenkin ylipainoinen. syö koko ajan herkkuja eikä harrasta urheilua ite ku harrastan jalista. Sit se alkaa hakkaa ja sylkee mua kavereiden edes. Siis hän on nii järkyttävän nolo,läski,itsekäs ja pilalle hemmoteltu pentu. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa sen valitus . Sit aina ku rupee vinkuu ja huutaa vaik äiti käskeny pysyä hiljaa, äiti tulee tömistelle huoneesee. Sit selitän et oon vaa kuiskinu ja et va toi sisko huus. NII arvatkaa mitä äiti vastas. Hän sano "mulle o iha sama, kännykät poissa viikoksi molemmilta" Siis mä en vittu tiiä miks mä saan ailinin takia arestia vaik mä en oo tehny mitää. Äitiki täys sekopää. MUA VITUTTAA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe