Tyhjän sai pyytämättäkin mutta oli hieno ilma ja mukavaa istuskella leppäveden rannalla.
Tuli taas todettua ettei rannalta heittelemällä mitään saa vene pitää olla jos haluaa kalan makuun päästä.
Tulin just kalasta
31
293
Vastaukset
- kiusata::
.
kaloilla on perustuslaillinen oikeus maleksia siellä vedessä - olen,
todennut. Jos tahtoo nauttia kalastamisesta ilman saaliin käsittelyn vaivaa, parempi kulkea rantoja pitkin.
- oikeat sanat:
"Ahve arka, takapää märkä,
Tuu onkija ottamaa,
Tuu koukkuva kopasemmaa,
Viäntämää väkärautoo!" Poika kävi yhtenä aamuna kaverinsa kanssa Nässyllä mato-ongella ja näki kallion reunalta alas kirkkaaseen veteen kuinka kaksi lahnaa uiskenteli siellä rauhassa. - Poika laski syötin veteen, näki kuinka kalat haistelivat matoa ja nosti hetken päästä ahneemman kalan paistettavaksi. - Kalajuttua kerrakseen :)
- almasty
Mato ongella saa kalaa aina melkein mistä vaan mutta viehekalastus on asia erikseen.
almasty kirjoitti:
Mato ongella saa kalaa aina melkein mistä vaan mutta viehekalastus on asia erikseen.
On poika virvelilläkin saalista tuonut, mutta meinasin, että kannattaisko vaikka pitää huoltsikalta hankittua mato-onkea aina mukana kaiken varalta jos meinaa muuten jäädä ilman saalista ;) Ja jos ei oo sitä venettä.
- .............
kannattaa käydä torilla
Rannalta heittelemällä sai eräs tuttuni juuri 42cm:n ahvenen. Omin silmin näin:)
- ....
että almasty kaipaa mitään lässyttävää kommenttia.
- väli:::
.
oli tuo 42 cm :) - kuitenkin..........
.... kirjoitti:
laittaa sellaisen.
- almasty
Kuullut tarinan että erään järven ennätys järvilohi olisi saatu heittelemällä mutta se mitä mä olen rannalta saanut voidaan lukuna näyttää yhden käden sormin.
.... kirjoitti:
että mä kirjoitin vähän turhan tylysti ja kaduin myöhemmin... Tarkoitus oli olla kannustava, eikä lannistaa : kyllä kannattaa yrittää rannaltakin saalista, ihmeitä voi tapahtua:)
....eilen kävin kalalla myös, ja kolusin kalliorantoja ja kun palasin mökille huomasin pikku rantalatikoita parveillen laiturin edessä. Otinpa virvelin ja toiselle kerralla nappasi Ahvena = n. 250grammaa. Halsterilla tein iltapalan. Tämä tarina ei ollut kalajuttu... =)
Kävin muutama viikko sitten Lauttasaaressa ja sillalla oli varmaan toistakymmentä onkijaa. Monella oli iso ämpäri kaloja täynnä. Oikein ihmettelin, että montako viikkoa ne olivat siinä kököttäneet, että olivat jokainen kymmeniä sinttejä saaneet.
Joskus soudetaan veneellä rantaan heittelemään. Parhaat paikat onkin rannoilla.
- almasty
Missä kalasta?
Mökin luulin menneenin hyvään paikkaan viime yönä kun ajelin eräälle järvenselän halkovan rautatiesillan penkereelle heittelemään.kalat muljasivat silti liian kaukana juuri ja juuri heittosektorin rajoilla oli liikettä pinnassa.
Ajattelin että siellä voisi olla kuhaparvi ajossa tai mahdollisesti jopa lohikalaa mutta vesiperän vedin. - puskasta huutelen
almasty kirjoitti:
Missä kalasta?
Mökin luulin menneenin hyvään paikkaan viime yönä kun ajelin eräälle järvenselän halkovan rautatiesillan penkereelle heittelemään.kalat muljasivat silti liian kaukana juuri ja juuri heittosektorin rajoilla oli liikettä pinnassa.
Ajattelin että siellä voisi olla kuhaparvi ajossa tai mahdollisesti jopa lohikalaa mutta vesiperän vedin.Kuhat ovat kesäaikaan syvissä vesissä, ne kun eivät tykkää lämpimästä pintavedestä.
Edelliselle: Lauttasaaren sillalla saa silakoita ongittua, siinä on sopiva "sumppu".
Taatusti tuoreempia kuin hallissa!
Olettekos näin kesäaikaan narranneet rantavesistä haukia?
Tulevat kaislikkoihin kutemaan, helppoa saalista.
..kalaa kaupoista ja toreilta... ;)
Rannalla voi istuskella ilman sitä keppiäkin...- iso tyhmä kaappi
Onko sekin mielestäsi turhanpäiväistä hommaa?
- almasty
Taas rannalla jouten istuskelu on jotenkin joutavaa samoin päämäärätön ajelu veneellä pitkin järveä sitä vissiin huviveneilyksi kutsutaan meikä ei jaksa siitä oikein innostua.
Veneilyssä on vasta mua kiinnostava funktio sitten kun se muuttuu vetouisteluksi. iso tyhmä kaappi kirjoitti:
Onko sekin mielestäsi turhanpäiväistä hommaa?
...saada kalaa, ni se veneilykin on turhaa hommaa...kaupasta saa helpommin.
Toki veneily sinällään on mukavaa. =)almasty kirjoitti:
Taas rannalla jouten istuskelu on jotenkin joutavaa samoin päämäärätön ajelu veneellä pitkin järveä sitä vissiin huviveneilyksi kutsutaan meikä ei jaksa siitä oikein innostua.
Veneilyssä on vasta mua kiinnostava funktio sitten kun se muuttuu vetouisteluksi...että voit nauttia luonnosta ja rauhallisuudesta...?!
- almasty
TheOne kirjoitti:
..että voit nauttia luonnosta ja rauhallisuudesta...?!
Mä oon kuitenkin elänyt suurimman osan elämästäni maaseudulla joten se luonto itsessään ei ole mulle niin kumma kokemus,että sinne tulisi vain katselemisen vuoksi lähdettyä.
Tosin on kalastuksessa ihan oma viehätyksensä se tärpin odotus ja ottipaikkojen etsintä luo oman jännityksensä.
;)
- rusalkaa
ja sain ihan helposti. Ison fileen, josta oli nypitty ruodot pois...ja ravun pyrstöjäkin sain kuoittuna.
Pitää osata pyytää.- almasty
Kauppahallista.
- rusalkaa
almasty kirjoitti:
Kauppahallista.
ihan paikallisesta marketista.
- almasty
rusalkaa kirjoitti:
ihan paikallisesta marketista.
että sä oot sinkku.
- ALFA-TIGER
almasty kirjoitti:
että sä oot sinkku.
uneton?
- almasty
ALFA-TIGER kirjoitti:
uneton?
Kesäloma valvon visiin siks kun ei tarvii herätä aamulla ja on pikkuisen sisänen kello sekasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4942452Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852439Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211541Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771502Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101450- 671343
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔381293- 271258
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2741145Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun871113