kokemuksia kultarahaksi firmasta?

pius

onko kukaan myyny romukultaa tonne www.kultarahaksi.fi sivulla olevaan firmaan? voiks noi hinnat olla oikeet ku kultakaupat tarjos meidän koruista melkein pulta vähemmän?

213

46480

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä senkin tietäs

      En tiedä noista hinnoista mitään mutta sen tiedän että kultakaupat maksaa tosi huonosti. Ne luottaa siihen että ihminen myy siihen liikkeeseen johon ekaks niitä korujaan tulee kauppaamaan kun niiden kanssa kiertely kaupittelemassa on niin noloa. Tollasen nettifirman on varmaan pakko maksaa enepi että toimis.

      • hassek

        Otetaampa selvää mitä maksavat...kantapään kautta pitää kaikki tehdä! =) Helppo tilata kultapaketti kyllä! Saa nähdä mitä sieltä tulee! =) Ill keep you updated!


      • hassek
        hassek kirjoitti:

        Otetaampa selvää mitä maksavat...kantapään kautta pitää kaikki tehdä! =) Helppo tilata kultapaketti kyllä! Saa nähdä mitä sieltä tulee! =) Ill keep you updated!

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)


      • aikaa000
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        et tulee rahat tilille pistin perjantaina paketin postiin niin ei tänään ainakaan kuulunu mitään vielä ku kävin sivuillakin kattomassa niin sielläkään ei ollu vielä mitään kun kirjauduin sisään


      • froggi
        aikaa000 kirjoitti:

        et tulee rahat tilille pistin perjantaina paketin postiin niin ei tänään ainakaan kuulunu mitään vielä ku kävin sivuillakin kattomassa niin sielläkään ei ollu vielä mitään kun kirjauduin sisään

        hei saiks sä rahas???


      • torsta
        froggi kirjoitti:

        hei saiks sä rahas???

        Heiiii,

        mitä kaikkee tonne kultapakettiin laitoitte??

        just ite keräämäs kaikkia korujani että sais vähän elinkeino rahaa, mut onko enempää ihmisillä kokemusta??

        kertokaa paljonko ootte esim sormuksista saanut? (kihlat/kantasormukset)


      • Skeptikko
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        Itse olen perehtynyt rapakon takana vastaaviin yrityksiin, kuten Cash4gold, Goldkit etc. Tulokset eivät ole olleet kovin maireita. USA:n kuluttajavirasto antoi mm. tässä taannoin Cash4Goldille alimman mahdollisen luottamusluokan eli F:n. Useiden itsenäisten journalistien tekemien tutkimusten mukaan rahaa sai jopa 1/5 suhteessa esineiden arvoon. Voihan tietenkin olla, että kultarahaksi on ottanut tästä onkeensa, mutta silti olen erittäin epäileväinen. Olenkin tässä miettinyt tekeväni itsenäisen tutkimuksen kyseisestä palveluntarjoajasta ja julkaisevani tulokset ja myös pohtinut mahdollisia jälkiseurauksia mikäli maksettu raha ei vastaa lupauksia.


      • Kultasormi
        Skeptikko kirjoitti:

        Itse olen perehtynyt rapakon takana vastaaviin yrityksiin, kuten Cash4gold, Goldkit etc. Tulokset eivät ole olleet kovin maireita. USA:n kuluttajavirasto antoi mm. tässä taannoin Cash4Goldille alimman mahdollisen luottamusluokan eli F:n. Useiden itsenäisten journalistien tekemien tutkimusten mukaan rahaa sai jopa 1/5 suhteessa esineiden arvoon. Voihan tietenkin olla, että kultarahaksi on ottanut tästä onkeensa, mutta silti olen erittäin epäileväinen. Olenkin tässä miettinyt tekeväni itsenäisen tutkimuksen kyseisestä palveluntarjoajasta ja julkaisevani tulokset ja myös pohtinut mahdollisia jälkiseurauksia mikäli maksettu raha ei vastaa lupauksia.

        Jotain erikoista tuossa on. Kukaan ei osta kultaa omakustannehintaan, mitä tuo edellinen kirjoitti. Romukullassa vaikuttaa kylläkin tuotteen kultapitoisuus ratkaisevasti. Tiesiköhän kullan myynyt, mitä oikeasi edes myi?


      • MaBaker
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        hassek ei löydy enää nimimerkkinä - tai sitten suomi24 on joku häiriö päällä ?

        Jos laitan pkt postiin 13.7. klo noin 21, se ei ainakaan meilläpäin edes lähde eteenpäin ennen kuin 14.7. klo noin 10 tai mieluummin klo noin 16.30 ? Saati että se olisi edes vastaanottajalla 15.7. ennen klo 12 ja vaikka olisi sama pankkiryhmäkin, en oikein jaksa uskoa että sormukseni olisi niin kiihkeästi haluttua tavaraa että pakettini käsiteltäisiin noin nopeasti ?

        Maksettua p-kaa tuo viesti ?


      • Keräilijä
        MaBaker kirjoitti:

        hassek ei löydy enää nimimerkkinä - tai sitten suomi24 on joku häiriö päällä ?

        Jos laitan pkt postiin 13.7. klo noin 21, se ei ainakaan meilläpäin edes lähde eteenpäin ennen kuin 14.7. klo noin 10 tai mieluummin klo noin 16.30 ? Saati että se olisi edes vastaanottajalla 15.7. ennen klo 12 ja vaikka olisi sama pankkiryhmäkin, en oikein jaksa uskoa että sormukseni olisi niin kiihkeästi haluttua tavaraa että pakettini käsiteltäisiin noin nopeasti ?

        Maksettua p-kaa tuo viesti ?

        Katsokaapa hassek:in kirjoittamia viestejä... Niitä on 8 ja kaikki liittyvät jollakin tavalla tähän "kultarahaksi" yritykseen.

        Oletteko ikinä kuulleet että yrityksen mainostavat omaa liiketoimintaasa ja luovat sille rehellistä mainetta tällä tavalla!!!

        Ja mitä nyt tähän yrityksen toimintaa tulee niin en ikinä lähettäisi tuonne mitään! Et voi ikinä tietää mitä myyt ja ne voivat kusettaa sua ihan kympillä. Hinnat ovat kyllä aika lailla samat kuin muissa alan liikkeissä, mutta on ennustettu että kullan hinta tulee kolmin kertaistumaan seuraavan 5 vuoden aikana eli jonnekkin 1800e-2000e tryo unsillata (31,5g), kun se tällä hetkellä on siinä 700e tryo unsillata (31,5g). Jokainen voi laskea itese kuinka paljon nuo saavat voittoa...

        Ja vielä monilla koruilla tai kolikoilla tai muilla kulta esineillä voi olla moninkertainen keräily arvo verattua itse raakaaineeseen.

        Kuten on varmasti kaikille käynyt selväksi kenenkään ei pitäisi tuonne mitään lähettää...
        Varmasti parempi ratkaisu on kun tutustuu vähän tavaraan ja yrittää vaikka myydä huuto netissä. Jos esine on niin henkilökohtainen ettei sitä voi huutonetissä myydä, esim. hammaskulta suosittelen liikettä koska silloin tiedät varmasti mitään myyt ja mihin hintaan.


      • Keräilijä my ass!
        Keräilijä kirjoitti:

        Katsokaapa hassek:in kirjoittamia viestejä... Niitä on 8 ja kaikki liittyvät jollakin tavalla tähän "kultarahaksi" yritykseen.

        Oletteko ikinä kuulleet että yrityksen mainostavat omaa liiketoimintaasa ja luovat sille rehellistä mainetta tällä tavalla!!!

        Ja mitä nyt tähän yrityksen toimintaa tulee niin en ikinä lähettäisi tuonne mitään! Et voi ikinä tietää mitä myyt ja ne voivat kusettaa sua ihan kympillä. Hinnat ovat kyllä aika lailla samat kuin muissa alan liikkeissä, mutta on ennustettu että kullan hinta tulee kolmin kertaistumaan seuraavan 5 vuoden aikana eli jonnekkin 1800e-2000e tryo unsillata (31,5g), kun se tällä hetkellä on siinä 700e tryo unsillata (31,5g). Jokainen voi laskea itese kuinka paljon nuo saavat voittoa...

        Ja vielä monilla koruilla tai kolikoilla tai muilla kulta esineillä voi olla moninkertainen keräily arvo verattua itse raakaaineeseen.

        Kuten on varmasti kaikille käynyt selväksi kenenkään ei pitäisi tuonne mitään lähettää...
        Varmasti parempi ratkaisu on kun tutustuu vähän tavaraan ja yrittää vaikka myydä huuto netissä. Jos esine on niin henkilökohtainen ettei sitä voi huutonetissä myydä, esim. hammaskulta suosittelen liikettä koska silloin tiedät varmasti mitään myyt ja mihin hintaan.

        Mä en ny oikein ymmärrä mikä sua tossa KultaRahaksi hommelissa oikein vaivaa.

        Kun myyt sinne jotain, ne kuvaa kaiken punnittuna, niin että näet punnitustuloksen, pitoisuuden ja hinnan netissä. Sen voi vaikka tulostaa talteen. Käyttäjätunnukset saat tekstarilla. Siitähän sulle jää selkeä dokumentti siitä mitä on maksettu.
        Jos meet kultasepälle, niin ne punnitsee ja sanoo sulle hinnan. Ei sieltä saa mitään dokumentta punnituksesta ja pitousuudesta mukaan. Tuolta saa. Lisäksi hinnat on ihan selkeästi etusivulla.
        Voitahan sä itse vaikka suurennuslasilla katsoa koruista leimat, sitten punnita ne ja laskea hinnan niiden ilmoittamien hintojen perusteella.
        Lisäksi siinähän on vielä se juttu, että jos ei ole tyytyväinen hintoihin, niin voi perua kaupan.

        Niiden Facebook ryhmässä on melkein 27.000 jäsentä ja siellä ainakin porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa. Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen. Katso http://www.facebook.com/group.php?gid=99800818129&ref=ts

        Tietenkin jos olet joku harvinaisetn esineiden keräislijä, niin juttu on ihan toinen. Mutta kun mun kaveri myi tonne, niin se myi ihan normaaleja koruja, joilla ei kyllä ollut mitään erikoisarvoa. Se kävi vielä kysymässä koruliikkeistyä hintoja ensin. Kaikki ei halunnu ostaa ollenkaan vaan oli tosi nihkeitä. Yhdestä sai sitten hinnan joka oli puolet vähemmät kun Kultarahaksi hinta. Niitä on tosi nihkee lähteä ite kauputtelemaan minnekään. Toi on ainakin helppoa. Huutokaupoista en kyllä tiedä mitään, mutta tokkapa siellä on mitään hirveetä kysyntää perus leijonariipukselle ja panssariketjulle.

        Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa. Eikö tää nyt ole ihan hyvä vaihtoehto ainakin useimmille. Mikään ei kuitenkaan vissiin ole aina kaikille passeli, mutta eihän noi ketään pakota myymään mitään, vaan tarjoaa siihen mahdollisuutta. Nyt niitä on Suomessa yks enemmän.

        Vai onko valittajilla joku oma lehmä ojassa kun pitää valittaa?


      • MM
        Keräilijä my ass! kirjoitti:

        Mä en ny oikein ymmärrä mikä sua tossa KultaRahaksi hommelissa oikein vaivaa.

        Kun myyt sinne jotain, ne kuvaa kaiken punnittuna, niin että näet punnitustuloksen, pitoisuuden ja hinnan netissä. Sen voi vaikka tulostaa talteen. Käyttäjätunnukset saat tekstarilla. Siitähän sulle jää selkeä dokumentti siitä mitä on maksettu.
        Jos meet kultasepälle, niin ne punnitsee ja sanoo sulle hinnan. Ei sieltä saa mitään dokumentta punnituksesta ja pitousuudesta mukaan. Tuolta saa. Lisäksi hinnat on ihan selkeästi etusivulla.
        Voitahan sä itse vaikka suurennuslasilla katsoa koruista leimat, sitten punnita ne ja laskea hinnan niiden ilmoittamien hintojen perusteella.
        Lisäksi siinähän on vielä se juttu, että jos ei ole tyytyväinen hintoihin, niin voi perua kaupan.

        Niiden Facebook ryhmässä on melkein 27.000 jäsentä ja siellä ainakin porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa. Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen. Katso http://www.facebook.com/group.php?gid=99800818129&ref=ts

        Tietenkin jos olet joku harvinaisetn esineiden keräislijä, niin juttu on ihan toinen. Mutta kun mun kaveri myi tonne, niin se myi ihan normaaleja koruja, joilla ei kyllä ollut mitään erikoisarvoa. Se kävi vielä kysymässä koruliikkeistyä hintoja ensin. Kaikki ei halunnu ostaa ollenkaan vaan oli tosi nihkeitä. Yhdestä sai sitten hinnan joka oli puolet vähemmät kun Kultarahaksi hinta. Niitä on tosi nihkee lähteä ite kauputtelemaan minnekään. Toi on ainakin helppoa. Huutokaupoista en kyllä tiedä mitään, mutta tokkapa siellä on mitään hirveetä kysyntää perus leijonariipukselle ja panssariketjulle.

        Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa. Eikö tää nyt ole ihan hyvä vaihtoehto ainakin useimmille. Mikään ei kuitenkaan vissiin ole aina kaikille passeli, mutta eihän noi ketään pakota myymään mitään, vaan tarjoaa siihen mahdollisuutta. Nyt niitä on Suomessa yks enemmän.

        Vai onko valittajilla joku oma lehmä ojassa kun pitää valittaa?

        Kultapaketti tuli nopeasti tilauksen jälkeen. Ainoa miinus siinä oli että vakuutus on vain 500 € asti ja jos lähettää enemmän ja se häviää niin ei paljoa korvailla. Sitten kun lähetin sen takaisin niin se oli aamulla perillä ja iltapäivällä tuli tekstiviesti rahat ovat tilitetty. Omien laskujeni mukaan siitä puuttui n. 0,47 € vaikka kultakin oli 1 % kultaisampaa kun sen oikea karaattimäärä. Muuten ihan hyvää palvelua.


      • Postimiäs
        MaBaker kirjoitti:

        hassek ei löydy enää nimimerkkinä - tai sitten suomi24 on joku häiriö päällä ?

        Jos laitan pkt postiin 13.7. klo noin 21, se ei ainakaan meilläpäin edes lähde eteenpäin ennen kuin 14.7. klo noin 10 tai mieluummin klo noin 16.30 ? Saati että se olisi edes vastaanottajalla 15.7. ennen klo 12 ja vaikka olisi sama pankkiryhmäkin, en oikein jaksa uskoa että sormukseni olisi niin kiihkeästi haluttua tavaraa että pakettini käsiteltäisiin noin nopeasti ?

        Maksettua p-kaa tuo viesti ?

        Stadissa lähtee monesta paikasta posti vielä klo 22. Esimerkiksi 00100 postitoimistosta. Perillä seuraavana aamuna. Jos maksavat tosiaan 24 tunnin sisällä, niin rahat luulisi olevan jos samana päivänä tlillä, eli 14.7. Siinähän on vielä periaatteessa jopa yksi vrk ylimääräistä jos miettii minimin kannalta. Rahat menee firmoilla usein saman tien, jopa eri pankkiryhmien välillä. Esimerkiksi useimmissa firmoissa ihmiset saavat palkat samaan aikaan, vaikka maksetaan eri aikaan ja työntekijöillä on eri pankit. Eli, periaatteessa toi onnistyis vielä vaikka olis lähettänytkin vasta seuraava päivänä.

        Tietenkin usein asiat ei mene ihan niin kuin elokuvissa, joten onhan toi vähän epätodennäköinen. Mahdollinen kuitenkin. Ottamatta nyt mitenkään kantaa tuohon em. käyttäjään.


      • Skeptikko/Tuomo/Pharma
        Keräilijä my ass! kirjoitti:

        Mä en ny oikein ymmärrä mikä sua tossa KultaRahaksi hommelissa oikein vaivaa.

        Kun myyt sinne jotain, ne kuvaa kaiken punnittuna, niin että näet punnitustuloksen, pitoisuuden ja hinnan netissä. Sen voi vaikka tulostaa talteen. Käyttäjätunnukset saat tekstarilla. Siitähän sulle jää selkeä dokumentti siitä mitä on maksettu.
        Jos meet kultasepälle, niin ne punnitsee ja sanoo sulle hinnan. Ei sieltä saa mitään dokumentta punnituksesta ja pitousuudesta mukaan. Tuolta saa. Lisäksi hinnat on ihan selkeästi etusivulla.
        Voitahan sä itse vaikka suurennuslasilla katsoa koruista leimat, sitten punnita ne ja laskea hinnan niiden ilmoittamien hintojen perusteella.
        Lisäksi siinähän on vielä se juttu, että jos ei ole tyytyväinen hintoihin, niin voi perua kaupan.

        Niiden Facebook ryhmässä on melkein 27.000 jäsentä ja siellä ainakin porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa. Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen. Katso http://www.facebook.com/group.php?gid=99800818129&ref=ts

        Tietenkin jos olet joku harvinaisetn esineiden keräislijä, niin juttu on ihan toinen. Mutta kun mun kaveri myi tonne, niin se myi ihan normaaleja koruja, joilla ei kyllä ollut mitään erikoisarvoa. Se kävi vielä kysymässä koruliikkeistyä hintoja ensin. Kaikki ei halunnu ostaa ollenkaan vaan oli tosi nihkeitä. Yhdestä sai sitten hinnan joka oli puolet vähemmät kun Kultarahaksi hinta. Niitä on tosi nihkee lähteä ite kauputtelemaan minnekään. Toi on ainakin helppoa. Huutokaupoista en kyllä tiedä mitään, mutta tokkapa siellä on mitään hirveetä kysyntää perus leijonariipukselle ja panssariketjulle.

        Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa. Eikö tää nyt ole ihan hyvä vaihtoehto ainakin useimmille. Mikään ei kuitenkaan vissiin ole aina kaikille passeli, mutta eihän noi ketään pakota myymään mitään, vaan tarjoaa siihen mahdollisuutta. Nyt niitä on Suomessa yks enemmän.

        Vai onko valittajilla joku oma lehmä ojassa kun pitää valittaa?

        Tässä muuten sivuhuomiona, että facebook ryhmässä on kilpailu, että kuka saa eniten kavereitaan liittymään ryhmään, voittaa matkan kultahietikoille.

        "porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa"
        Antaa hieman väärän kuvan: yhteisön seinällä on kaikkiaan kolme kappaletta positiivisia palautteita, joista kaksi on yrityksen perustajan postaamia sähköposteja. En tosin itse epäile, etteivätkö viestit olisi aitoja ja uskon kyllä, että yritys saa monilta hyvää palautetta.

        "Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen."
        Facebook ei suinkaan ole millään tapaa luotettava henkilölähde, sillä itse olen mm. kohdannut henkilöitä, joilla on useita tilejä ko. palvelussa. Lisäksi yhteisön admin voi muokata keskustelua ja yhteisöä, jolloin lauseeltasi putoaa täysin pohja pois. Siellä "valittaminen" ei ole sen uskottavampaa kuin täällä "valittaminen" Joskin joudun jälleen mainitsemaan, etten ole maininnut kultarahaksi OY:n toiminnasta vielä sanallakaan.

        Kritiikkini kohdistuukin siis lähinnä tällä kertaa sinuun, sillä annat viestissäsi oletettavasti tarkoituksellisesti vääristynyttä tietoa ajaaksesi omaa asiaasi, joka oli lisäksi aivan jäätävää.... kukkua, kuten jouduin toteamaan kolmessa viestissä muissa viestiketjuissa.

        ps.
        "Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa."

        Mielestäni kyseistä asiaa kutsutaan varovaisuudeksi (joskin myös nimikkeitä maalaisjärki/varautuneisuus voinee käyttää), enkä näe kyseisessä toimintatavassa mitään väärää. Liiketaloutta useamman vuoden opiskelleena en ymmärrä ihmisiä, jotka pientä pränttiä lukematta hyväksyvät kaiken mitä sanotaan.


      • Keräilijä my ass!
        Skeptikko/Tuomo/Pharma kirjoitti:

        Tässä muuten sivuhuomiona, että facebook ryhmässä on kilpailu, että kuka saa eniten kavereitaan liittymään ryhmään, voittaa matkan kultahietikoille.

        "porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa"
        Antaa hieman väärän kuvan: yhteisön seinällä on kaikkiaan kolme kappaletta positiivisia palautteita, joista kaksi on yrityksen perustajan postaamia sähköposteja. En tosin itse epäile, etteivätkö viestit olisi aitoja ja uskon kyllä, että yritys saa monilta hyvää palautetta.

        "Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen."
        Facebook ei suinkaan ole millään tapaa luotettava henkilölähde, sillä itse olen mm. kohdannut henkilöitä, joilla on useita tilejä ko. palvelussa. Lisäksi yhteisön admin voi muokata keskustelua ja yhteisöä, jolloin lauseeltasi putoaa täysin pohja pois. Siellä "valittaminen" ei ole sen uskottavampaa kuin täällä "valittaminen" Joskin joudun jälleen mainitsemaan, etten ole maininnut kultarahaksi OY:n toiminnasta vielä sanallakaan.

        Kritiikkini kohdistuukin siis lähinnä tällä kertaa sinuun, sillä annat viestissäsi oletettavasti tarkoituksellisesti vääristynyttä tietoa ajaaksesi omaa asiaasi, joka oli lisäksi aivan jäätävää.... kukkua, kuten jouduin toteamaan kolmessa viestissä muissa viestiketjuissa.

        ps.
        "Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa."

        Mielestäni kyseistä asiaa kutsutaan varovaisuudeksi (joskin myös nimikkeitä maalaisjärki/varautuneisuus voinee käyttää), enkä näe kyseisessä toimintatavassa mitään väärää. Liiketaloutta useamman vuoden opiskelleena en ymmärrä ihmisiä, jotka pientä pränttiä lukematta hyväksyvät kaiken mitä sanotaan.

        "porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa"
        Antaa hieman väärän kuvan: yhteisön seinällä on kaikkiaan kolme kappaletta positiivisia palautteita, joista kaksi on yrityksen perustajan postaamia sähköposteja. En tosin itse epäile, etteivätkö viestit olisi aitoja ja uskon kyllä, että yritys saa monilta hyvää palautetta. "

        Itse kyllä olin näkevinäni muutaman postitiivisen palautteen näiden perustajan postauksen lisäksi. Edelleenkin, mielestäni sellainen palaute, jonka joku antaa omalla oikealla nimellään, vielä kuvalla varustettuna on ylipäänäsä aika uskottavaa verrattuna nettikeskusteluun jossa ollaan nimimerkillä. Myös se, että siellä on niin paljon jäseniä ja kukaan niistä ei ole valittanut palvelusta ko. palstalla, kertoo jo jotain. Tuskin tuon firman perustajat ovat luoneet 27.000 feikkikäyttäjää jotka ovat liittäneet ryhmäänsä. Lienee siis oikeita käyttäjiä aika paljon. Sitä miten admin voi muokata en tiedä. Luulisi kuitenkin, että kun jäseniä on noin paljon, reagoitaisiin yksipuoliseen moderointiin aika nopeasti.

        Em. lisäksi arvosta nettikeskusteluissa sellaisia postaajia, joilla on relevanttia sanottavaa. Eli, tässä tapauksessa palvelua kokeilleita ihmisiä jotka kertovat kokemuksistaan. Tai jos joku on tutkinut muuten ko. firman toimintaa, esim toimitusehtoja tai jotain.

        Syy siihen miksi pidän sinua tyhjänpäiväisenä jauhajana on se, että sinulla ei ole ollut tähän mitään relevanttia sanottavaa. Kuitenkin olet akvoitunut jauhamaan jotain vaikka kuinka monessa keskustelussa. ja ei, se mitä joku toinen firma on tehnyt toisessa maassa ja toisella mantereella, ei ole ole mielestäni erityisen relevanttia. Ainakaan niin relevanttia, että sitä kukaan ihminen jaksaisi postailla jokaiselle mahdolliselle keskustelupalstalle, ilman jotain erityistä motiivia!
        On myös hyvin epäilyttävää, että jatkuvasti tuo esiin toista vaihtoehtoa, eli kultaseppää. Ihan kuin kultasepätkin eivät voisi olla yhtä epäilyttäviä. Mikset tasapuolisuuden vuoksi googleta tietoja epäilyttävistä amerikkalaisista kultasepistä ja siitä miten asiakkaita on huijattu kun ovat menneet liikkeeseen arvioittamaan korujaan?

        Kun muka olet keskustelemassa vain kannustaaksesi ihmisiä varovaisuuteen/varautuneisuuteen/maalaisjärjenkäyttöön niin miksi et kehota varovaisuuteen asioidessa kultaseppien kanssa? Onhan ko. ammattikunnan edustajia tunnetusti tuomittu suomessa vaikka minkälaisista rikoksista. Verojen maksut unohtuneet, vääriä leimoja, vääriä arvioita, markkinointilainsäädännön vastaista markkinointia yms.

        Hyvin vahvasti tekstistäsi ja neuvoistasi paistaa läpi jokin motiivi nostattaa tätä kyseistä firmaa vastaan epäilyksiä. Se, että teet sen vielä suoraan haukkumatta ko. firmaa, kuitenkin herättämällä epäilyksiä, kertoo siitä, että tämä on harkittua mustamaalaamista jossa ollaan varotaan kuitenkin sanomasta mitään josta voisi syyte rapsahtaa.

        Olen samaa mieltä, että varovainen tulee olla. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että ei pidä sekottaa keskenään asioita jotka eivät mitenkään liity toisiinsa.

        Olkaahan siis kaikki varovaisia ja käyttäkää maalaisjärkeä. Myös nettikeskusteluissa.


      • Skeptikko/Tuomo/Pharma
        Keräilijä my ass! kirjoitti:

        "porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa"
        Antaa hieman väärän kuvan: yhteisön seinällä on kaikkiaan kolme kappaletta positiivisia palautteita, joista kaksi on yrityksen perustajan postaamia sähköposteja. En tosin itse epäile, etteivätkö viestit olisi aitoja ja uskon kyllä, että yritys saa monilta hyvää palautetta. "

        Itse kyllä olin näkevinäni muutaman postitiivisen palautteen näiden perustajan postauksen lisäksi. Edelleenkin, mielestäni sellainen palaute, jonka joku antaa omalla oikealla nimellään, vielä kuvalla varustettuna on ylipäänäsä aika uskottavaa verrattuna nettikeskusteluun jossa ollaan nimimerkillä. Myös se, että siellä on niin paljon jäseniä ja kukaan niistä ei ole valittanut palvelusta ko. palstalla, kertoo jo jotain. Tuskin tuon firman perustajat ovat luoneet 27.000 feikkikäyttäjää jotka ovat liittäneet ryhmäänsä. Lienee siis oikeita käyttäjiä aika paljon. Sitä miten admin voi muokata en tiedä. Luulisi kuitenkin, että kun jäseniä on noin paljon, reagoitaisiin yksipuoliseen moderointiin aika nopeasti.

        Em. lisäksi arvosta nettikeskusteluissa sellaisia postaajia, joilla on relevanttia sanottavaa. Eli, tässä tapauksessa palvelua kokeilleita ihmisiä jotka kertovat kokemuksistaan. Tai jos joku on tutkinut muuten ko. firman toimintaa, esim toimitusehtoja tai jotain.

        Syy siihen miksi pidän sinua tyhjänpäiväisenä jauhajana on se, että sinulla ei ole ollut tähän mitään relevanttia sanottavaa. Kuitenkin olet akvoitunut jauhamaan jotain vaikka kuinka monessa keskustelussa. ja ei, se mitä joku toinen firma on tehnyt toisessa maassa ja toisella mantereella, ei ole ole mielestäni erityisen relevanttia. Ainakaan niin relevanttia, että sitä kukaan ihminen jaksaisi postailla jokaiselle mahdolliselle keskustelupalstalle, ilman jotain erityistä motiivia!
        On myös hyvin epäilyttävää, että jatkuvasti tuo esiin toista vaihtoehtoa, eli kultaseppää. Ihan kuin kultasepätkin eivät voisi olla yhtä epäilyttäviä. Mikset tasapuolisuuden vuoksi googleta tietoja epäilyttävistä amerikkalaisista kultasepistä ja siitä miten asiakkaita on huijattu kun ovat menneet liikkeeseen arvioittamaan korujaan?

        Kun muka olet keskustelemassa vain kannustaaksesi ihmisiä varovaisuuteen/varautuneisuuteen/maalaisjärjenkäyttöön niin miksi et kehota varovaisuuteen asioidessa kultaseppien kanssa? Onhan ko. ammattikunnan edustajia tunnetusti tuomittu suomessa vaikka minkälaisista rikoksista. Verojen maksut unohtuneet, vääriä leimoja, vääriä arvioita, markkinointilainsäädännön vastaista markkinointia yms.

        Hyvin vahvasti tekstistäsi ja neuvoistasi paistaa läpi jokin motiivi nostattaa tätä kyseistä firmaa vastaan epäilyksiä. Se, että teet sen vielä suoraan haukkumatta ko. firmaa, kuitenkin herättämällä epäilyksiä, kertoo siitä, että tämä on harkittua mustamaalaamista jossa ollaan varotaan kuitenkin sanomasta mitään josta voisi syyte rapsahtaa.

        Olen samaa mieltä, että varovainen tulee olla. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että ei pidä sekottaa keskenään asioita jotka eivät mitenkään liity toisiinsa.

        Olkaahan siis kaikki varovaisia ja käyttäkää maalaisjärkeä. Myös nettikeskusteluissa.

        Joo-o. Onnistuit siis täysin missaamaan sen, että edellinen viesti oli lähinnä kritiikkiä sinun toimintaasi kohtaan.

        "Myös se, että siellä on niin paljon jäseniä ja kukaan niistä ei ole valittanut palvelusta ko. palstalla, kertoo jo jotain... Lienee siis oikeita käyttäjiä aika paljon."

        Kuten jo mainitsin, on kultarahaksi oy:n yhteisössä kilpailu siitä, kuka jäsenistä saa eniten ystäviään liittymään ryhmään. En suinkaan vihjannut, että yhteisössä olevat jäsenet eivät olisi oikeita ihmisiä. Kilpailusta johtuen tosin tämä 27,000 jäsentä ei ole millään tavalla käypä luku mittaamaan yrityksen asiakkaita, sillä luultavimmin näistä käyttäjistä ainakin 25 000 on yhteisössä vain kilpailun vuoksi (tätä tukee kultarahaksi oy:n nettisivuilla oleva ilmoitus "Jo yli 2000 tyytyväistä asiakasta") Tämä siis edelleenkin kritiikkinä sinua kohtaan, sillä et onnistunut poimimaan tätä faktaa millään tapaa yrittäessäsi osoittaa kuinka olen ilkeä ja paha ihminen.

        "Em. lisäksi arvosta nettikeskusteluissa sellaisia postaajia, joilla on relevanttia sanottavaa. Eli, tässä tapauksessa palvelua kokeilleita ihmisiä jotka kertovat kokemuksistaan. Tai jos joku on tutkinut muuten ko. firman toimintaa, esim toimitusehtoja tai jotain."

        Practice what you preach. Et ole omien perustelujesi pohjalla kirjoittanut keskusteluun oikeastaan miään relevanttia. Lisäksi olen vahvasti eri mieltä kanssasi siitä, onko relevanttia kehoittaa ihmisiä varovaisuuteen ja perustella tämä kehoitus. Käytetäänpä tähän analogiaa:

        Suomeen ei ole vielä tullut pikavippipalveluita. Olen lukenut kyseisistä palveluista ulkomaisista lähteistä ja saanut selville, että monet ovat joutuneet ongelmiin pikavippipalveluiden kanssa ulkomailla. Kehoitan ihmisiä olemaan varovaisia pikavippipalveluiden kanssa.

        Tässä tapauksessa on siis täysin irrelevanttia kehoittaa ihmisiä olemaan varovaisia siksi että kyseessä on eri yritys eri maassa? Sinun mielestäsi teen vääri siinä, että kehoitan ihmisiä tarkistuttamaan kultansa arvon. En suinkaan ole missään vaiheessa kehoittanut ihmisiä viemään kultaansa kultasepälle, vaan arvioittamaan kultansa ennen lähetystä.

        "Mikset tasapuolisuuden vuoksi googleta tietoja epäilyttävistä amerikkalaisista kultasepistä ja siitä miten asiakkaita on huijattu kun ovat menneet liikkeeseen arvioittamaan korujaan?"

        Koska keskustelunaiheena eivät ole kultasepät vaan kultarahaksi oy. Lisäksi en ole perehtynyt kultaseppien toimintaan, suosittelin ihmisiä vain arvioittamaan kultaesineensä kultasepällä ennen lähetystä. Lisäksi sinulla tuntuu olevan tämän kronologian kanssa jotain ongelmia, vaikka sen jo selitin ainakin kertaalleen. Selitetään siis uudelleen: Alkukesästä/kesän aikana katsellessani videoita liittyen kuluttajasuojaan lähinnä yhdysvalloissa, törmäsin useisiin cash4gold, goldkit etc. palveluita kritisoineisiin videoihin. Kuultuani radiosta Suomessa aloittaneesta kultarahaksi oy:sta, etsin käsiini nämä suomi24 keskustelut sekä youtube videon, joissa kehotin ihmisiä varovaisuuteen. En suinkaan etsinyt varta vasten kultarahaksi oy:ta vastaan mitään, enkä ole esittänyt myöskään minkäänlaista vastalausetta kultarahaksi oy:ta kohtaan. Tämä nyt tuntuu olevan jotenkin sellainen asia mikä ei iskostu päähäsi ja se rupeaa jo hieman turhauttamaan.

        "Kun muka olet keskustelemassa vain kannustaaksesi ihmisiä varovaisuuteen/varautuneisuuteen/maalaisjärjenkäyttöön niin miksi et kehota varovaisuuteen asioidessa kultaseppien kanssa?"

        Jälleen kerran: Koska keskustelunaiheena eivät ole kultasepät, vaan kultarahaksi oy. Lisäksi en ole perehtynyt kultaseppien toimintaan Yhdysvalloissa. En tosin myöskään muista kultaseppien mainostaneen ostavansa kultani parhaaseen hintaan.

        "Hyvin vahvasti tekstistäsi ja neuvoistasi paistaa läpi jokin motiivi nostattaa tätä kyseistä firmaa vastaan epäilyksiä."

        Kerrankin onnistuit ymmärtämään/tulkitsemaan jotain oikein. Tai ainakin lähestulkoon oikein. Nostattaa epäilyksiä on väärin sanottu. Itse käyttäisin sanamuotoa nostattaa kysymyksiä. Tämän motiivin mainitsin jo aiemmin, mutta eihän se sinua tyydytä, kun olet jo saanut päähäsi, että olen joku jolosen kultarohmu oy:n varatoimitusjohtaja #_#

        "Se, että teet sen vielä suoraan haukkumatta ko. firmaa, kuitenkin herättämällä epäilyksiä, kertoo siitä, että tämä on harkittua mustamaalaamista jossa ollaan varotaan kuitenkin sanomasta mitään josta voisi syyte rapsahtaa."

        Nyt pitäisi jo ihan mitali myöntää. Olet kyllä varsinainen meedio #_#
        a) En ole mustamaalannut ko. yritystä
        b) Rupeaa jo menemään hieman vainoharhaiseksi. Itselläni jo oikeudentunto ja järki sanelee sen, etten voi kritisoida yrityksen toimintaa, koska minulla ei ole ensimmäisen- saati toisen käden kokemuksia yrityksestä. Tästä syystä kehoitin vain ihmisiä varovaisuuteen (olisikohan jo kymmenes kerta)
        c) En tiedä sinusta, mutta itse olen lainkuuliainen kansalainen ja tämä jo sanelee, etten riko lakia.

        Etsi niitä salajuonia jostain muualta ja mieti kahdesti ennenkuin osoittelet sormellasi.


      • ....my ass!
        Skeptikko/Tuomo/Pharma kirjoitti:

        Joo-o. Onnistuit siis täysin missaamaan sen, että edellinen viesti oli lähinnä kritiikkiä sinun toimintaasi kohtaan.

        "Myös se, että siellä on niin paljon jäseniä ja kukaan niistä ei ole valittanut palvelusta ko. palstalla, kertoo jo jotain... Lienee siis oikeita käyttäjiä aika paljon."

        Kuten jo mainitsin, on kultarahaksi oy:n yhteisössä kilpailu siitä, kuka jäsenistä saa eniten ystäviään liittymään ryhmään. En suinkaan vihjannut, että yhteisössä olevat jäsenet eivät olisi oikeita ihmisiä. Kilpailusta johtuen tosin tämä 27,000 jäsentä ei ole millään tavalla käypä luku mittaamaan yrityksen asiakkaita, sillä luultavimmin näistä käyttäjistä ainakin 25 000 on yhteisössä vain kilpailun vuoksi (tätä tukee kultarahaksi oy:n nettisivuilla oleva ilmoitus "Jo yli 2000 tyytyväistä asiakasta") Tämä siis edelleenkin kritiikkinä sinua kohtaan, sillä et onnistunut poimimaan tätä faktaa millään tapaa yrittäessäsi osoittaa kuinka olen ilkeä ja paha ihminen.

        "Em. lisäksi arvosta nettikeskusteluissa sellaisia postaajia, joilla on relevanttia sanottavaa. Eli, tässä tapauksessa palvelua kokeilleita ihmisiä jotka kertovat kokemuksistaan. Tai jos joku on tutkinut muuten ko. firman toimintaa, esim toimitusehtoja tai jotain."

        Practice what you preach. Et ole omien perustelujesi pohjalla kirjoittanut keskusteluun oikeastaan miään relevanttia. Lisäksi olen vahvasti eri mieltä kanssasi siitä, onko relevanttia kehoittaa ihmisiä varovaisuuteen ja perustella tämä kehoitus. Käytetäänpä tähän analogiaa:

        Suomeen ei ole vielä tullut pikavippipalveluita. Olen lukenut kyseisistä palveluista ulkomaisista lähteistä ja saanut selville, että monet ovat joutuneet ongelmiin pikavippipalveluiden kanssa ulkomailla. Kehoitan ihmisiä olemaan varovaisia pikavippipalveluiden kanssa.

        Tässä tapauksessa on siis täysin irrelevanttia kehoittaa ihmisiä olemaan varovaisia siksi että kyseessä on eri yritys eri maassa? Sinun mielestäsi teen vääri siinä, että kehoitan ihmisiä tarkistuttamaan kultansa arvon. En suinkaan ole missään vaiheessa kehoittanut ihmisiä viemään kultaansa kultasepälle, vaan arvioittamaan kultansa ennen lähetystä.

        "Mikset tasapuolisuuden vuoksi googleta tietoja epäilyttävistä amerikkalaisista kultasepistä ja siitä miten asiakkaita on huijattu kun ovat menneet liikkeeseen arvioittamaan korujaan?"

        Koska keskustelunaiheena eivät ole kultasepät vaan kultarahaksi oy. Lisäksi en ole perehtynyt kultaseppien toimintaan, suosittelin ihmisiä vain arvioittamaan kultaesineensä kultasepällä ennen lähetystä. Lisäksi sinulla tuntuu olevan tämän kronologian kanssa jotain ongelmia, vaikka sen jo selitin ainakin kertaalleen. Selitetään siis uudelleen: Alkukesästä/kesän aikana katsellessani videoita liittyen kuluttajasuojaan lähinnä yhdysvalloissa, törmäsin useisiin cash4gold, goldkit etc. palveluita kritisoineisiin videoihin. Kuultuani radiosta Suomessa aloittaneesta kultarahaksi oy:sta, etsin käsiini nämä suomi24 keskustelut sekä youtube videon, joissa kehotin ihmisiä varovaisuuteen. En suinkaan etsinyt varta vasten kultarahaksi oy:ta vastaan mitään, enkä ole esittänyt myöskään minkäänlaista vastalausetta kultarahaksi oy:ta kohtaan. Tämä nyt tuntuu olevan jotenkin sellainen asia mikä ei iskostu päähäsi ja se rupeaa jo hieman turhauttamaan.

        "Kun muka olet keskustelemassa vain kannustaaksesi ihmisiä varovaisuuteen/varautuneisuuteen/maalaisjärjenkäyttöön niin miksi et kehota varovaisuuteen asioidessa kultaseppien kanssa?"

        Jälleen kerran: Koska keskustelunaiheena eivät ole kultasepät, vaan kultarahaksi oy. Lisäksi en ole perehtynyt kultaseppien toimintaan Yhdysvalloissa. En tosin myöskään muista kultaseppien mainostaneen ostavansa kultani parhaaseen hintaan.

        "Hyvin vahvasti tekstistäsi ja neuvoistasi paistaa läpi jokin motiivi nostattaa tätä kyseistä firmaa vastaan epäilyksiä."

        Kerrankin onnistuit ymmärtämään/tulkitsemaan jotain oikein. Tai ainakin lähestulkoon oikein. Nostattaa epäilyksiä on väärin sanottu. Itse käyttäisin sanamuotoa nostattaa kysymyksiä. Tämän motiivin mainitsin jo aiemmin, mutta eihän se sinua tyydytä, kun olet jo saanut päähäsi, että olen joku jolosen kultarohmu oy:n varatoimitusjohtaja #_#

        "Se, että teet sen vielä suoraan haukkumatta ko. firmaa, kuitenkin herättämällä epäilyksiä, kertoo siitä, että tämä on harkittua mustamaalaamista jossa ollaan varotaan kuitenkin sanomasta mitään josta voisi syyte rapsahtaa."

        Nyt pitäisi jo ihan mitali myöntää. Olet kyllä varsinainen meedio #_#
        a) En ole mustamaalannut ko. yritystä
        b) Rupeaa jo menemään hieman vainoharhaiseksi. Itselläni jo oikeudentunto ja järki sanelee sen, etten voi kritisoida yrityksen toimintaa, koska minulla ei ole ensimmäisen- saati toisen käden kokemuksia yrityksestä. Tästä syystä kehoitin vain ihmisiä varovaisuuteen (olisikohan jo kymmenes kerta)
        c) En tiedä sinusta, mutta itse olen lainkuuliainen kansalainen ja tämä jo sanelee, etten riko lakia.

        Etsi niitä salajuonia jostain muualta ja mieti kahdesti ennenkuin osoittelet sormellasi.

        En nyt jaksa lause kerrallaan purkaa kirjoituksesi huonoja pointteja. Menisi jo duunin puolelle moinen. Jos et ymmärää miltä puuhasi näyttää, niin et ymmärrä. Toivottavasti olet hyväntekijä kuten sanot. Pitäisi varmaan googlettaa muita keskustelujasi. Ehkä esimerkiksi varoitat ihmisiä aktiivisesti ja pyytettä myös muista asioista. Älkää polttako tupakkaa, käyttäkää heijastinta yms. Näistäkin ilman omakohtaista kokemusta. No, ei väliä. Sen sijaan nostan esiin esittämäsi hyvän pointin: "Practice what you preach."

        Taustaa sen verran, että kuulin kaverilta, että hän oli myynyt jotain ko. lafkaan. Oli kuulemma toiminut ihan ok. Kyseessä on kuitenkin sellainen ns. huoleton veikko, joten en ihan tarpeeksi luottanut hänen "suositukseensa" vaan halusin selvittää asiaa lisää.

        Googletin eri keskusteluja ja jokaisessa keskustelussa oli vain jauhamista amerikkalaisista firmoista. Paloi käämi siihen, että keskusteluissa ei ole mitään oleellista vaan tuollaista uuden idean lynkkausmielialan nostatusta tyyliin sanotaan-vähän-mutta-annetaan-ymmärtää-paljon. Ei siinä mitään, että joku tuo tälläisenkin pointin esiin, varsinkin kun nyt olen myös googlaillut itse jenkki juttuja (siellä tuntuu olevan paljon ongelmia siellä), mutta se herätti epäilyksiä, että joku on postannut saman läpän joka keskusteluun eri nimimerkillä. Se onko tässä jotain motiivia takana vai ei, on jokaisen itse pääteltävissä.

        No, joka tapauksessa nyt olen tätä asiaa jo ehtinyt selvitellä ja minulla on uskomus, että tuo suomalainen firma toimii hyvin. Voisin nyt "Practice what you preach" hengessä laittaa sinne hilut menemään ja katsoa/kertoa miten kävi. Tämä oli alkuperäinenkin ideani jonka takia tähän keskusteluun törmäsin.
        Tilasin nyt sellaisen kultapaketin ko. lafkan sivuilta. Otan huomenna korut mukaan duuniin ja punnitsen ne kirjevaa'alla. Sitten lasketaan mitä niistä pitäisi sadaa. Sitten lähetän ne sinne ja katsotaan mitä niistä saa.

        Katsotaan miten käy. Voidaan sitten lopettaa asista jauhaminen.


      • Skeptikko/Tuomo/Pharma
        ....my ass! kirjoitti:

        En nyt jaksa lause kerrallaan purkaa kirjoituksesi huonoja pointteja. Menisi jo duunin puolelle moinen. Jos et ymmärää miltä puuhasi näyttää, niin et ymmärrä. Toivottavasti olet hyväntekijä kuten sanot. Pitäisi varmaan googlettaa muita keskustelujasi. Ehkä esimerkiksi varoitat ihmisiä aktiivisesti ja pyytettä myös muista asioista. Älkää polttako tupakkaa, käyttäkää heijastinta yms. Näistäkin ilman omakohtaista kokemusta. No, ei väliä. Sen sijaan nostan esiin esittämäsi hyvän pointin: "Practice what you preach."

        Taustaa sen verran, että kuulin kaverilta, että hän oli myynyt jotain ko. lafkaan. Oli kuulemma toiminut ihan ok. Kyseessä on kuitenkin sellainen ns. huoleton veikko, joten en ihan tarpeeksi luottanut hänen "suositukseensa" vaan halusin selvittää asiaa lisää.

        Googletin eri keskusteluja ja jokaisessa keskustelussa oli vain jauhamista amerikkalaisista firmoista. Paloi käämi siihen, että keskusteluissa ei ole mitään oleellista vaan tuollaista uuden idean lynkkausmielialan nostatusta tyyliin sanotaan-vähän-mutta-annetaan-ymmärtää-paljon. Ei siinä mitään, että joku tuo tälläisenkin pointin esiin, varsinkin kun nyt olen myös googlaillut itse jenkki juttuja (siellä tuntuu olevan paljon ongelmia siellä), mutta se herätti epäilyksiä, että joku on postannut saman läpän joka keskusteluun eri nimimerkillä. Se onko tässä jotain motiivia takana vai ei, on jokaisen itse pääteltävissä.

        No, joka tapauksessa nyt olen tätä asiaa jo ehtinyt selvitellä ja minulla on uskomus, että tuo suomalainen firma toimii hyvin. Voisin nyt "Practice what you preach" hengessä laittaa sinne hilut menemään ja katsoa/kertoa miten kävi. Tämä oli alkuperäinenkin ideani jonka takia tähän keskusteluun törmäsin.
        Tilasin nyt sellaisen kultapaketin ko. lafkan sivuilta. Otan huomenna korut mukaan duuniin ja punnitsen ne kirjevaa'alla. Sitten lasketaan mitä niistä pitäisi sadaa. Sitten lähetän ne sinne ja katsotaan mitä niistä saa.

        Katsotaan miten käy. Voidaan sitten lopettaa asista jauhaminen.

        "mutta se herätti epäilyksiä, että joku on postannut saman läpän joka keskusteluun eri nimimerkillä."

        Tähän syyn kerroin jo sinulle. En erikseen esimerkiksi halunnut luoda youtubeen skeptikko nimimerkkiä, sillä minulla on jo ainakin vuodesta 2006 käytössä ollut typerähkö youtube-tili: Pharmaecopia1, jota käytän keskustellessani eri asioista ko. palvelussa. Kirjoittaessani toiseen viestiketjuun valitti palvelu, että nimimerkki on jo käytössä ja laitoin nimekseni muistaakseni epäilevä Tuomo (oma etunimeni) Mikäli tarkoitukseni olisi mustamaalata ko. yrityksen toimintaa tekisin sen kirjoittamalla erinäisiltä koneilta ja proxyjen kautta vaihtelevalla kirjoitusasulla negatiivisia "kokemuksia", enkä vain kehottaisi ihmisiä varovaisuuteen.

        Itsekin olen jo jossain määrin lieventänyt epäilyksiäni yritystä kohtaan juurikin siitä syystä, ettei huonoja kokemuksia ole ilmaantunut viesteihin tai keskusteluihin.

        Mutta ideasi kullan lähettämisestä palveluun kuulostaa loistavalta. Odotan positiivisin mielin tulosta ^_^


      • PreachersSon
        Skeptikko/Tuomo/Pharma kirjoitti:

        "mutta se herätti epäilyksiä, että joku on postannut saman läpän joka keskusteluun eri nimimerkillä."

        Tähän syyn kerroin jo sinulle. En erikseen esimerkiksi halunnut luoda youtubeen skeptikko nimimerkkiä, sillä minulla on jo ainakin vuodesta 2006 käytössä ollut typerähkö youtube-tili: Pharmaecopia1, jota käytän keskustellessani eri asioista ko. palvelussa. Kirjoittaessani toiseen viestiketjuun valitti palvelu, että nimimerkki on jo käytössä ja laitoin nimekseni muistaakseni epäilevä Tuomo (oma etunimeni) Mikäli tarkoitukseni olisi mustamaalata ko. yrityksen toimintaa tekisin sen kirjoittamalla erinäisiltä koneilta ja proxyjen kautta vaihtelevalla kirjoitusasulla negatiivisia "kokemuksia", enkä vain kehottaisi ihmisiä varovaisuuteen.

        Itsekin olen jo jossain määrin lieventänyt epäilyksiäni yritystä kohtaan juurikin siitä syystä, ettei huonoja kokemuksia ole ilmaantunut viesteihin tai keskusteluihin.

        Mutta ideasi kullan lähettämisestä palveluun kuulostaa loistavalta. Odotan positiivisin mielin tulosta ^_^

        Kirjauduin nyt tähän ja otin nyt tälläisen nimimerkin. Palataan asiaan kun saan sen paketin.

        PS. ymmärän kyllä syyn miksi olet käyttänyt eri tunnuksia. Ehkä sinäkin ymmärrät sen, että se herätti epäilyksiä toisesta näkulmasta katsottuna. Nyt on kuitenkin syy kerrottu.


      • PreachersSon
        PreachersSon kirjoitti:

        Kirjauduin nyt tähän ja otin nyt tälläisen nimimerkin. Palataan asiaan kun saan sen paketin.

        PS. ymmärän kyllä syyn miksi olet käyttänyt eri tunnuksia. Ehkä sinäkin ymmärrät sen, että se herätti epäilyksiä toisesta näkulmasta katsottuna. Nyt on kuitenkin syy kerrottu.

        Tilaamani kultapaketti oli tullut tänään postissa.
        Punnitsin kultaketjun, jota olen myymässä, työpaikkani kirjevaa'alla. Se vaihteli 37-38 gramman välillä se tulos. On ilmeisesti siinä rajoilla.
        Siitä siis pitäisi saada ainakin 37 (grammaa) x 8,406 (14k kullan hinta niiden sivujen mukaan) = 311,022. Tästä ilmeisesti vähennetään ainakin 5 euroa tosta kultapaketista? Jos se olisi näin, pitäisi saada tilille noin 306 euroa.

        Kultapaketissa oli sopimus, ohje, palautuskuori ja sellainen muovinen sinetöitävä pussi. Sopimuksen täytin, siitä jää ehdot itselleen. Ketjun laitoin siihen muoviseen pussiin ja suljin sen siinä olevalla tarralla.

        Vien sen postiin tänä iltana jos jaksan, tai viimeistään huomenna.

        Otin myös valokuvan ko. ketjusta ja kuvakaappauksen siitä sivusta jonka näkee niillä käyttäjätunnuksilla mitä sieltä sai. Nyt siellä lukee mun tiedot, se että olen tilannut paketin ja se että ovat sen lähettäneet minulle.


      • Pharma/Tuomo
        PreachersSon kirjoitti:

        Tilaamani kultapaketti oli tullut tänään postissa.
        Punnitsin kultaketjun, jota olen myymässä, työpaikkani kirjevaa'alla. Se vaihteli 37-38 gramman välillä se tulos. On ilmeisesti siinä rajoilla.
        Siitä siis pitäisi saada ainakin 37 (grammaa) x 8,406 (14k kullan hinta niiden sivujen mukaan) = 311,022. Tästä ilmeisesti vähennetään ainakin 5 euroa tosta kultapaketista? Jos se olisi näin, pitäisi saada tilille noin 306 euroa.

        Kultapaketissa oli sopimus, ohje, palautuskuori ja sellainen muovinen sinetöitävä pussi. Sopimuksen täytin, siitä jää ehdot itselleen. Ketjun laitoin siihen muoviseen pussiin ja suljin sen siinä olevalla tarralla.

        Vien sen postiin tänä iltana jos jaksan, tai viimeistään huomenna.

        Otin myös valokuvan ko. ketjusta ja kuvakaappauksen siitä sivusta jonka näkee niillä käyttäjätunnuksilla mitä sieltä sai. Nyt siellä lukee mun tiedot, se että olen tilannut paketin ja se että ovat sen lähettäneet minulle.

        Onko näin kauan kestänyt vai etkö vain ole jaksanut updateta lopullista tulosta tänne preacher?


      • PreachersSon
        Pharma/Tuomo kirjoitti:

        Onko näin kauan kestänyt vai etkö vain ole jaksanut updateta lopullista tulosta tänne preacher?

        Sorry, sain rahat jo aikaa sitten mutta en tosiaan ole vaan ehtinyt (lue: jaksanut) kirjoittaa.
        Tässä kuitenkin lyhyt raportti siitä miten meni.

        Sain 25.8.2009 kello 11:51 tekstiviestin jossa luki seuraavasti:
        "Lähettämistänne kultaesineistä on tilitetty 315,92 euroa ilmoittamallenne tilille (sitten mun tilinumero)."
        Tämä oli siis jo seuraavana päivänä siitä kun lähetin sen kultapaketin.

        Kun kirjauduin sinne sivuille, niin siellä luki, että on myyty 1 kpl kaulakoru, kultaa, paino 38,16 g, kultapitoisuus 0,585, ostohinta 320,92 € ja kuvaus esineestä, eli ontto panssariketuju. Lisäksi siitä oli kaksi kuvaa. Toisessa oli ketju vaa-alla, niin että siitä näkyi punnitustulos ja toisessa oli otettu pitoisuusleimasta lähikuva.
        Rahat olivat tulleet tilille jossain vaiheessa saman päivän aikana.

        Näyttää siis toimivan hyvin ja ihmeen nopeasti. Tuosta kultapaketista vähentävät tosiaan sen 5 €, mikä lienee ihan kohtuullista, mutta voisi lukea sivuilla ehekä selkeämminkin.


      • Pharma/Skeptikko
        PreachersSon kirjoitti:

        Sorry, sain rahat jo aikaa sitten mutta en tosiaan ole vaan ehtinyt (lue: jaksanut) kirjoittaa.
        Tässä kuitenkin lyhyt raportti siitä miten meni.

        Sain 25.8.2009 kello 11:51 tekstiviestin jossa luki seuraavasti:
        "Lähettämistänne kultaesineistä on tilitetty 315,92 euroa ilmoittamallenne tilille (sitten mun tilinumero)."
        Tämä oli siis jo seuraavana päivänä siitä kun lähetin sen kultapaketin.

        Kun kirjauduin sinne sivuille, niin siellä luki, että on myyty 1 kpl kaulakoru, kultaa, paino 38,16 g, kultapitoisuus 0,585, ostohinta 320,92 € ja kuvaus esineestä, eli ontto panssariketuju. Lisäksi siitä oli kaksi kuvaa. Toisessa oli ketju vaa-alla, niin että siitä näkyi punnitustulos ja toisessa oli otettu pitoisuusleimasta lähikuva.
        Rahat olivat tulleet tilille jossain vaiheessa saman päivän aikana.

        Näyttää siis toimivan hyvin ja ihmeen nopeasti. Tuosta kultapaketista vähentävät tosiaan sen 5 €, mikä lienee ihan kohtuullista, mutta voisi lukea sivuilla ehekä selkeämminkin.

        Ihan hyvältä ja kohtuulliselta kuulostaa. Hieno homma, että kyseessä rehellistä liiketoimintaa harrastava yritys :) Kiitoksia myös vaivannäöstäsi. Itselläni ko. tempun tekeminen olisi ollut yllättävän vaikeaa, sillä olen viimeisen kaksi viikkoa ollut Hong Kongissa ja täällä vierähtää seuraavat neljä kuukautta. Hyvät syksyn jatkot sinulle ja toivottavasti säät eivät Suomessa liikaa kylmene.


      • Älä usko kaikkea mitä mainostetaan
        Keräilijä my ass! kirjoitti:

        Mä en ny oikein ymmärrä mikä sua tossa KultaRahaksi hommelissa oikein vaivaa.

        Kun myyt sinne jotain, ne kuvaa kaiken punnittuna, niin että näet punnitustuloksen, pitoisuuden ja hinnan netissä. Sen voi vaikka tulostaa talteen. Käyttäjätunnukset saat tekstarilla. Siitähän sulle jää selkeä dokumentti siitä mitä on maksettu.
        Jos meet kultasepälle, niin ne punnitsee ja sanoo sulle hinnan. Ei sieltä saa mitään dokumentta punnituksesta ja pitousuudesta mukaan. Tuolta saa. Lisäksi hinnat on ihan selkeästi etusivulla.
        Voitahan sä itse vaikka suurennuslasilla katsoa koruista leimat, sitten punnita ne ja laskea hinnan niiden ilmoittamien hintojen perusteella.
        Lisäksi siinähän on vielä se juttu, että jos ei ole tyytyväinen hintoihin, niin voi perua kaupan.

        Niiden Facebook ryhmässä on melkein 27.000 jäsentä ja siellä ainakin porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa. Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen. Katso http://www.facebook.com/group.php?gid=99800818129&ref=ts

        Tietenkin jos olet joku harvinaisetn esineiden keräislijä, niin juttu on ihan toinen. Mutta kun mun kaveri myi tonne, niin se myi ihan normaaleja koruja, joilla ei kyllä ollut mitään erikoisarvoa. Se kävi vielä kysymässä koruliikkeistyä hintoja ensin. Kaikki ei halunnu ostaa ollenkaan vaan oli tosi nihkeitä. Yhdestä sai sitten hinnan joka oli puolet vähemmät kun Kultarahaksi hinta. Niitä on tosi nihkee lähteä ite kauputtelemaan minnekään. Toi on ainakin helppoa. Huutokaupoista en kyllä tiedä mitään, mutta tokkapa siellä on mitään hirveetä kysyntää perus leijonariipukselle ja panssariketjulle.

        Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa. Eikö tää nyt ole ihan hyvä vaihtoehto ainakin useimmille. Mikään ei kuitenkaan vissiin ole aina kaikille passeli, mutta eihän noi ketään pakota myymään mitään, vaan tarjoaa siihen mahdollisuutta. Nyt niitä on Suomessa yks enemmän.

        Vai onko valittajilla joku oma lehmä ojassa kun pitää valittaa?

        Katsokaapa kyseisen firman vetäjän luottotiedot. Hänellä on takanaan lukuisia firmoja ja hirveä määrä maksuhäiriöitä. Vastuuhenkilötausta negatiivinen -merkintä on hänen joka firmassaan. Kannattaa siis olla varovainan, kun tämän firman kanssa asioi.


      • kokemus puhuu
        Keräilijä kirjoitti:

        Katsokaapa hassek:in kirjoittamia viestejä... Niitä on 8 ja kaikki liittyvät jollakin tavalla tähän "kultarahaksi" yritykseen.

        Oletteko ikinä kuulleet että yrityksen mainostavat omaa liiketoimintaasa ja luovat sille rehellistä mainetta tällä tavalla!!!

        Ja mitä nyt tähän yrityksen toimintaa tulee niin en ikinä lähettäisi tuonne mitään! Et voi ikinä tietää mitä myyt ja ne voivat kusettaa sua ihan kympillä. Hinnat ovat kyllä aika lailla samat kuin muissa alan liikkeissä, mutta on ennustettu että kullan hinta tulee kolmin kertaistumaan seuraavan 5 vuoden aikana eli jonnekkin 1800e-2000e tryo unsillata (31,5g), kun se tällä hetkellä on siinä 700e tryo unsillata (31,5g). Jokainen voi laskea itese kuinka paljon nuo saavat voittoa...

        Ja vielä monilla koruilla tai kolikoilla tai muilla kulta esineillä voi olla moninkertainen keräily arvo verattua itse raakaaineeseen.

        Kuten on varmasti kaikille käynyt selväksi kenenkään ei pitäisi tuonne mitään lähettää...
        Varmasti parempi ratkaisu on kun tutustuu vähän tavaraan ja yrittää vaikka myydä huuto netissä. Jos esine on niin henkilökohtainen ettei sitä voi huutonetissä myydä, esim. hammaskulta suosittelen liikettä koska silloin tiedät varmasti mitään myyt ja mihin hintaan.

        ei millään pahalla mutta ottakaa selvää kavereista ketä on homman takana ennen kuin lähetätte kultaa sinne. ei olin paikkaa mainita?? onhan kultaliikkeilläkin osoitteet, heh!! Kyllä mä luulen että näillä kavereilla on muut kujeet mielessä. enkä usko että on toiminnassa mukana muutaman vuoden jälkeen. ja älkää ihmeessä antako sotuanne sinne eikä pankkitilinumeroa, sitä ei tiedä kelle ne myy ne tiedot.... ottakaa selvää ensin


      • myymä
        kokemus puhuu kirjoitti:

        ei millään pahalla mutta ottakaa selvää kavereista ketä on homman takana ennen kuin lähetätte kultaa sinne. ei olin paikkaa mainita?? onhan kultaliikkeilläkin osoitteet, heh!! Kyllä mä luulen että näillä kavereilla on muut kujeet mielessä. enkä usko että on toiminnassa mukana muutaman vuoden jälkeen. ja älkää ihmeessä antako sotuanne sinne eikä pankkitilinumeroa, sitä ei tiedä kelle ne myy ne tiedot.... ottakaa selvää ensin

        Osoite näyttää olevan Hämeentie 19, 2 krs. Sinne voi mennä myös paikan päälle myymään.


      • romukulta vex

        tottakai kultakaupat maksaa vähemmän, he lähettävät lunastamansa kullan kulta rahaksi.fi firmaan ja nettovat hyvin !
        Itse laitoin omat rikkinäiset ja käyttämättömät koruni sinne keskiviikkona ja maanantaina oli rahat tilillä, ja kuitenkin viikonloppu välissä.
        Olen tosi tyytyväinen ko. firman toimintaan ja maksavatkin hyvin


      • Me ei tyhmiä
        Skeptikko kirjoitti:

        Itse olen perehtynyt rapakon takana vastaaviin yrityksiin, kuten Cash4gold, Goldkit etc. Tulokset eivät ole olleet kovin maireita. USA:n kuluttajavirasto antoi mm. tässä taannoin Cash4Goldille alimman mahdollisen luottamusluokan eli F:n. Useiden itsenäisten journalistien tekemien tutkimusten mukaan rahaa sai jopa 1/5 suhteessa esineiden arvoon. Voihan tietenkin olla, että kultarahaksi on ottanut tästä onkeensa, mutta silti olen erittäin epäileväinen. Olenkin tässä miettinyt tekeväni itsenäisen tutkimuksen kyseisestä palveluntarjoajasta ja julkaisevani tulokset ja myös pohtinut mahdollisia jälkiseurauksia mikäli maksettu raha ei vastaa lupauksia.

        Ei pidä rinnastaa USAN huijariyrityksiä meidän rehellisiin yrityksiin.
        USAlaisia on niin helppo viilata linssiin mennen tullen.


      • VoiPyhäTyhmyys
        Keräilijä kirjoitti:

        Katsokaapa hassek:in kirjoittamia viestejä... Niitä on 8 ja kaikki liittyvät jollakin tavalla tähän "kultarahaksi" yritykseen.

        Oletteko ikinä kuulleet että yrityksen mainostavat omaa liiketoimintaasa ja luovat sille rehellistä mainetta tällä tavalla!!!

        Ja mitä nyt tähän yrityksen toimintaa tulee niin en ikinä lähettäisi tuonne mitään! Et voi ikinä tietää mitä myyt ja ne voivat kusettaa sua ihan kympillä. Hinnat ovat kyllä aika lailla samat kuin muissa alan liikkeissä, mutta on ennustettu että kullan hinta tulee kolmin kertaistumaan seuraavan 5 vuoden aikana eli jonnekkin 1800e-2000e tryo unsillata (31,5g), kun se tällä hetkellä on siinä 700e tryo unsillata (31,5g). Jokainen voi laskea itese kuinka paljon nuo saavat voittoa...

        Ja vielä monilla koruilla tai kolikoilla tai muilla kulta esineillä voi olla moninkertainen keräily arvo verattua itse raakaaineeseen.

        Kuten on varmasti kaikille käynyt selväksi kenenkään ei pitäisi tuonne mitään lähettää...
        Varmasti parempi ratkaisu on kun tutustuu vähän tavaraan ja yrittää vaikka myydä huuto netissä. Jos esine on niin henkilökohtainen ettei sitä voi huutonetissä myydä, esim. hammaskulta suosittelen liikettä koska silloin tiedät varmasti mitään myyt ja mihin hintaan.

        Tyhmä pitää olla jos laitta jonkun kultarahan tai arvoesineen tänne firmaan. Syytä itseäsi jos olet niin.....,?? kysehän on romukullasta, eli mikä roikkuu sun kaapeissa, rikkinäiset ketjut, vanhat kihla-vihkisormukset joita et halua säilyttää, SIIS SINULLE ROMUKULTAA. Ei mitään v. 1500 kultAKOLIKOITA


      • Kultainen itsekin
        torsta kirjoitti:

        Heiiii,

        mitä kaikkee tonne kultapakettiin laitoitte??

        just ite keräämäs kaikkia korujani että sais vähän elinkeino rahaa, mut onko enempää ihmisillä kokemusta??

        kertokaa paljonko ootte esim sormuksista saanut? (kihlat/kantasormukset)

        Itse tilasin vasta paketin ja nyt katselen mitä sinne laittaisin. Tuonhan voi halutessaan vielä perua jälkikäteen jos ei ole tyytyväinen. Aika moni oli hyvää tuosta Kokemuksissakin sanonut:

        http://www.kokemuksia.org/kultarahaksi-kokemuksia/

        Enköhän heitä tuonne vaan satsin menemään. Helpointa niin ja lähetys on vielä vakuutettu niin ole katoamisen riskiä.


      • neiti 79
        torsta kirjoitti:

        Heiiii,

        mitä kaikkee tonne kultapakettiin laitoitte??

        just ite keräämäs kaikkia korujani että sais vähän elinkeino rahaa, mut onko enempää ihmisillä kokemusta??

        kertokaa paljonko ootte esim sormuksista saanut? (kihlat/kantasormukset)

        Kyselit mitä kannattaa laittaa pussiin. Missään nimmessä kultapussiin ei kannata laittaa ehjiä käyttökoruja, esim sormuksia, rannerenkaita jne. Ne kannattaa myydä panttilainaamoon. Ne maksavat niistä paremman hinnan kun romukullan ostajat. Romukulta jota ostetaan (esim 14karaatin) 11€-17€ hintaan, menee sulatettavaksi ja siksi laadulla ei ole väliä.


      • Kauko Saarinen
        Skeptikko kirjoitti:

        Itse olen perehtynyt rapakon takana vastaaviin yrityksiin, kuten Cash4gold, Goldkit etc. Tulokset eivät ole olleet kovin maireita. USA:n kuluttajavirasto antoi mm. tässä taannoin Cash4Goldille alimman mahdollisen luottamusluokan eli F:n. Useiden itsenäisten journalistien tekemien tutkimusten mukaan rahaa sai jopa 1/5 suhteessa esineiden arvoon. Voihan tietenkin olla, että kultarahaksi on ottanut tästä onkeensa, mutta silti olen erittäin epäileväinen. Olenkin tässä miettinyt tekeväni itsenäisen tutkimuksen kyseisestä palveluntarjoajasta ja julkaisevani tulokset ja myös pohtinut mahdollisia jälkiseurauksia mikäli maksettu raha ei vastaa lupauksia.

        Ennenkuin lähtee vahtamaan kultaa rahaksi niin suosittelen lukemaan peruasiat:
        http://goo.gl/DcgD5


      • MaijuTe
        Kultasormi kirjoitti:

        Jotain erikoista tuossa on. Kukaan ei osta kultaa omakustannehintaan, mitä tuo edellinen kirjoitti. Romukullassa vaikuttaa kylläkin tuotteen kultapitoisuus ratkaisevasti. Tiesiköhän kullan myynyt, mitä oikeasi edes myi?

        on kokemusta htttp://www.verkkokulta.fi : sta ihan ok palvelu


      • Vähän voi miettii
        Kultainen itsekin kirjoitti:

        Itse tilasin vasta paketin ja nyt katselen mitä sinne laittaisin. Tuonhan voi halutessaan vielä perua jälkikäteen jos ei ole tyytyväinen. Aika moni oli hyvää tuosta Kokemuksissakin sanonut:

        http://www.kokemuksia.org/kultarahaksi-kokemuksia/

        Enköhän heitä tuonne vaan satsin menemään. Helpointa niin ja lähetys on vielä vakuutettu niin ole katoamisen riskiä.

        Noita yrityksiä on sitten paljon enemmän olemassa kuin tämä yksi. Ihan vaan tiedoksi mm. http://www.kullanhintavertailu.fi/ listaa noita kymmenisen yleisintä kotimaista (tai selkeästi Suomessa toimivaa) yritystä. Jos mulla olisi jotain myytävää noille, niin itse ainakin vertailisin mitä hintoja noista saa.


      • ostetaan kultaa
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        Facebookissa ryhmä maksaa enemmin kuin postikulta-firmat.
        Ostamme kultaa eli tervetuloa Facebookkiin


      • kultarahaksi on huij
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        eli se on laskett 17 euroon grammalta jotkut hän maksaa 23 euro gramma eli sun olisi pitänyt saada 1251 euro eikä 924 euro.


      • puistolan pamaus 13
        Keräilijä my ass! kirjoitti:

        Mä en ny oikein ymmärrä mikä sua tossa KultaRahaksi hommelissa oikein vaivaa.

        Kun myyt sinne jotain, ne kuvaa kaiken punnittuna, niin että näet punnitustuloksen, pitoisuuden ja hinnan netissä. Sen voi vaikka tulostaa talteen. Käyttäjätunnukset saat tekstarilla. Siitähän sulle jää selkeä dokumentti siitä mitä on maksettu.
        Jos meet kultasepälle, niin ne punnitsee ja sanoo sulle hinnan. Ei sieltä saa mitään dokumentta punnituksesta ja pitousuudesta mukaan. Tuolta saa. Lisäksi hinnat on ihan selkeästi etusivulla.
        Voitahan sä itse vaikka suurennuslasilla katsoa koruista leimat, sitten punnita ne ja laskea hinnan niiden ilmoittamien hintojen perusteella.
        Lisäksi siinähän on vielä se juttu, että jos ei ole tyytyväinen hintoihin, niin voi perua kaupan.

        Niiden Facebook ryhmässä on melkein 27.000 jäsentä ja siellä ainakin porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa. Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen. Katso http://www.facebook.com/group.php?gid=99800818129&ref=ts

        Tietenkin jos olet joku harvinaisetn esineiden keräislijä, niin juttu on ihan toinen. Mutta kun mun kaveri myi tonne, niin se myi ihan normaaleja koruja, joilla ei kyllä ollut mitään erikoisarvoa. Se kävi vielä kysymässä koruliikkeistyä hintoja ensin. Kaikki ei halunnu ostaa ollenkaan vaan oli tosi nihkeitä. Yhdestä sai sitten hinnan joka oli puolet vähemmät kun Kultarahaksi hinta. Niitä on tosi nihkee lähteä ite kauputtelemaan minnekään. Toi on ainakin helppoa. Huutokaupoista en kyllä tiedä mitään, mutta tokkapa siellä on mitään hirveetä kysyntää perus leijonariipukselle ja panssariketjulle.

        Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa. Eikö tää nyt ole ihan hyvä vaihtoehto ainakin useimmille. Mikään ei kuitenkaan vissiin ole aina kaikille passeli, mutta eihän noi ketään pakota myymään mitään, vaan tarjoaa siihen mahdollisuutta. Nyt niitä on Suomessa yks enemmän.

        Vai onko valittajilla joku oma lehmä ojassa kun pitää valittaa?

        No siehän tiiä ja kerrot kun vanha kauppamies ratsun kans!


      • RahaksiKulta

        KultaRahaksi ei vastaanota toistaiseksi uusia asiakkaita www.verkkokulta.fi/kultarahaksi


      • gngngg
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        "Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!"

        Minkä ihmeen "romu"kullan? Kullan arvo on kullan arvo. Jos on 18 karaatin kultaa, sen arvo on 75 % täyden kullan arvosta, ja 14 karaatin kulta on 14/24= 58 % täyden kullan arvosta. Eli jos myit puoleen hintaan 18 karaatin kultaa, ja edelleen kullan myyjä saa lähes tuon 75 %, niin on heillä 50 % kate, jolla kattaa sitten välityskuluja yms.


      • Touhtunut

        Laittoin äitini koruja en ole saanut rahoja.Pyysin jo koruja takaisin .Ei kuulu mitään


      • Anonyymi
        Keräilijä my ass! kirjoitti:

        Mä en ny oikein ymmärrä mikä sua tossa KultaRahaksi hommelissa oikein vaivaa.

        Kun myyt sinne jotain, ne kuvaa kaiken punnittuna, niin että näet punnitustuloksen, pitoisuuden ja hinnan netissä. Sen voi vaikka tulostaa talteen. Käyttäjätunnukset saat tekstarilla. Siitähän sulle jää selkeä dokumentti siitä mitä on maksettu.
        Jos meet kultasepälle, niin ne punnitsee ja sanoo sulle hinnan. Ei sieltä saa mitään dokumentta punnituksesta ja pitousuudesta mukaan. Tuolta saa. Lisäksi hinnat on ihan selkeästi etusivulla.
        Voitahan sä itse vaikka suurennuslasilla katsoa koruista leimat, sitten punnita ne ja laskea hinnan niiden ilmoittamien hintojen perusteella.
        Lisäksi siinähän on vielä se juttu, että jos ei ole tyytyväinen hintoihin, niin voi perua kaupan.

        Niiden Facebook ryhmässä on melkein 27.000 jäsentä ja siellä ainakin porukka on kehunut palvelua omalla nimellään kuvan kanssa. Kukaan ei ole mityään valittanut.Mun mielestä se on 100kertaa uskottavampaa palautetta kun tälläinen nimetön valittaminen. Katso http://www.facebook.com/group.php?gid=99800818129&ref=ts

        Tietenkin jos olet joku harvinaisetn esineiden keräislijä, niin juttu on ihan toinen. Mutta kun mun kaveri myi tonne, niin se myi ihan normaaleja koruja, joilla ei kyllä ollut mitään erikoisarvoa. Se kävi vielä kysymässä koruliikkeistyä hintoja ensin. Kaikki ei halunnu ostaa ollenkaan vaan oli tosi nihkeitä. Yhdestä sai sitten hinnan joka oli puolet vähemmät kun Kultarahaksi hinta. Niitä on tosi nihkee lähteä ite kauputtelemaan minnekään. Toi on ainakin helppoa. Huutokaupoista en kyllä tiedä mitään, mutta tokkapa siellä on mitään hirveetä kysyntää perus leijonariipukselle ja panssariketjulle.

        Tää on taas tä perus suomalainen juttu. Kun tulee joku uusi juttu niin ollaan heti tuomitsemassa. Eikö tää nyt ole ihan hyvä vaihtoehto ainakin useimmille. Mikään ei kuitenkaan vissiin ole aina kaikille passeli, mutta eihän noi ketään pakota myymään mitään, vaan tarjoaa siihen mahdollisuutta. Nyt niitä on Suomessa yks enemmän.

        Vai onko valittajilla joku oma lehmä ojassa kun pitää valittaa?

        Kani maksaa sen mitä sivuillaan lupaa, näistä kullanosto firmoista ei yksikään maksa sitä mitä antavat ymmärtää. Ja aina yli näiden hintojen.


      • Anonyymi
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        Mainostaa firma! älä myy pilkka hinnalka nuille rosvoille. Eti netistä parempu ostaja. Itse myin puolta paremmalla hinnalla.


      • Anonyymi
        hassek kirjoitti:

        Eipä valittelemista kyllä! 54,51 grammaa ja 924€ tilillä!! Tekstiviestillä tuli vielä kaikki tiedot ja kultarahaksi kotisivulta näki arvioinnin ja kuvan korusta! =) Aika näppärää! Jos romukullan hinta on puolet jalokullan hinnasta niin mitenkähän tämä on mahdollista? Ei varmaan kukaan tappiolla kultaa osta!!!

        Nyt tertsulle! =)

        Juoppo


    • jossu...

      Mä kokeilin tota firmaa uteliaisuuttani..
      Lähetin kellon, kihlasormuksen, ketjuja ja korviksia ym pikku sälää. Kaikki tietysti kultaliikkeestä ostettu.
      Sormukses ja paris korvikses oli ollu kultaa, muissa ei!!!! Sain niistä yhteensä 19€, josta meni 5€ kuluihin..
      Pistää vähä miettimään, että kuka mua on huijannut? Kultaliike vai?
      Onko muilla kokemuksia?

      • Huijattu vai ei ?

        Itselleni kävi hiukan samalla tavalla. En tiedä huijattiinko minua vai olivatko koruni feikkejä. Lähetin pari ketjua ja muutaman sormuksen ja vain yhdessä ketjussa ja yhdessä sormuksessa sanottiin olevan kultaa. Vaikka ainakin yhdessä "ei-kulta" sormuksessa oli selvät kultamerkit.

        En taida kuitenkaan toista kertaa lähettää kultaa postitse kenellekään.


      • kultapisnes

        Noi sun Tavexin hinnat ei koske rumukultaa, eli koruja tai vastaavaa. Ne koskevat vain sijoituskultaa. Se on sellaista muoviseentyhjiöpakkaukseen pakattua kultaa jossa on mukana aitoustodistus yms.

        Tässä ote niiden sivuilta:
        HUOM! Hinnaston ostohinnat koskevat ainoastaan Tavexin edustamien valmistajien hyväkuntoisia kultakolikoita ja -laattoja. Mikäli tuote on jonkun muun valmistajan tuote tai se on naarmuuntunut, vääntynyt tai sen tyhjiöpakkaus on avattu, sen arvo on alentunut ja Tavex ei lupaa ostaa niitä taulukon hinnalla. Siinä tapauksessa kultakolikon tai -laatan tarkan hinnan arvioi Tavex Oy:n johtaja.

        Plus, että tuo sun mainitsema 4 euroo kalliimmalla (22 4 = 26) on Tavexin kullan OSTO hinta. Tässä taas ote Tavexin hinnastosta:
        XAU Muu sijoituskulta (1 gramma) Me ostamme(€) 23.80, Me myymme(€) 26.1.

        Eli, Tavex ostaa sijoituskultaa sulta hintaan 23,8 euroa ja myy sulle hintaan 26,1 euroa. Tästä nopeasti huomaat, että jos KultaRahaksi OSTAA sulta 24k ROMUkultaa hintaan 22,17 euroa grammalta, niin se on aika hyvä hinta sillä esim Tavex maksaa 24K SIJOITUSkullasta vain 23,80.

        Eli, koetappas itse ostaa romukultaa hintaan 22,17 euroa ja ajaa sitten niiden korujen kanssa Kirkkonummelle hieromaan kauppaa. Kerro sitten paljonko tienasit :)
        Sitten siitä tienestistä muista maksaa myös kulut, esimerkiksi palkkaa itselles ja auton kulut Kirkkonummella käynnistä, ja vähän markkinointia. Hyvin sä vedät :)


      • yksi vain..
        kultapisnes kirjoitti:

        Noi sun Tavexin hinnat ei koske rumukultaa, eli koruja tai vastaavaa. Ne koskevat vain sijoituskultaa. Se on sellaista muoviseentyhjiöpakkaukseen pakattua kultaa jossa on mukana aitoustodistus yms.

        Tässä ote niiden sivuilta:
        HUOM! Hinnaston ostohinnat koskevat ainoastaan Tavexin edustamien valmistajien hyväkuntoisia kultakolikoita ja -laattoja. Mikäli tuote on jonkun muun valmistajan tuote tai se on naarmuuntunut, vääntynyt tai sen tyhjiöpakkaus on avattu, sen arvo on alentunut ja Tavex ei lupaa ostaa niitä taulukon hinnalla. Siinä tapauksessa kultakolikon tai -laatan tarkan hinnan arvioi Tavex Oy:n johtaja.

        Plus, että tuo sun mainitsema 4 euroo kalliimmalla (22 4 = 26) on Tavexin kullan OSTO hinta. Tässä taas ote Tavexin hinnastosta:
        XAU Muu sijoituskulta (1 gramma) Me ostamme(€) 23.80, Me myymme(€) 26.1.

        Eli, Tavex ostaa sijoituskultaa sulta hintaan 23,8 euroa ja myy sulle hintaan 26,1 euroa. Tästä nopeasti huomaat, että jos KultaRahaksi OSTAA sulta 24k ROMUkultaa hintaan 22,17 euroa grammalta, niin se on aika hyvä hinta sillä esim Tavex maksaa 24K SIJOITUSkullasta vain 23,80.

        Eli, koetappas itse ostaa romukultaa hintaan 22,17 euroa ja ajaa sitten niiden korujen kanssa Kirkkonummelle hieromaan kauppaa. Kerro sitten paljonko tienasit :)
        Sitten siitä tienestistä muista maksaa myös kulut, esimerkiksi palkkaa itselles ja auton kulut Kirkkonummella käynnistä, ja vähän markkinointia. Hyvin sä vedät :)

        tajua oikeen missä mennään tai oikeastaan muutenkaan maailman menosta yhtään mitään. Siis nämä kullanosto firmat tekevät leipänsä aika kovasta ja mielestäni ovat kuluttajia kohtaan ihan reiluja. Maksavat hyvän hinnan eikä kuluttajan tarvitse raahautua oikeastaan mihinkään.


      • häklionkohtakonkassa
        yksi vain.. kirjoitti:

        tajua oikeen missä mennään tai oikeastaan muutenkaan maailman menosta yhtään mitään. Siis nämä kullanosto firmat tekevät leipänsä aika kovasta ja mielestäni ovat kuluttajia kohtaan ihan reiluja. Maksavat hyvän hinnan eikä kuluttajan tarvitse raahautua oikeastaan mihinkään.

        Joo onhan tuossa ihan hyvä idea kääriä rahaa.. mutta yksi asia on varma.. kimi vetelee emmaa ja saraa..


      • Häkli-KultaRahaksi.fi

        Hei Jossu,


        Jos sinulle on jäänyt epäilyksia asian suhteen, niin kannattaa olla viipymättä yhteydessä asiakaspalvelumme, joko sähköpostilla [email protected] tai puhelimella 029-000 1133.

        KultaRahaksi Oy säilyttää kaikki vastaanottamansa esineet riittävän ajan. Jos asia vaivaa sinua edelleen, voimme etsiä nämä ei-kultaiset esineet varastostamme ja toimittaa ne sinulle takaisin. Voit sitten halutessasi hakea asialle toisenkin mielipiteen. Näin saat varmuuden siitä, että ne eivät ole kultaa.

        Suurin osa meille toimitettavista esineistä, jotka eivät ole kultaa, ovat kullattuja. Myöskään suoranaiset väärennökset, joissa on jopa väärennetyt leimat, eivät ole täysin tavattomia. Onneksi suurin osa vastaanottamistamme lähetyksistä on aitoa kultaa ja näistä asiakkaat saavatkin nopeasti kelpo korvauksen.

        Lisäksi haluan muistuttaa, että palvelullamme on 100 % tyytyväisyystakuu. Jos jotain epäilyksiä jää, kannattaa aina pyytää esineet takaisin. Tällöin asia ei varmasti jää vaivaamaan.


        Ystävällisin terveisin,

        Antti Häkli, toimitusjohtaja, KultaRahaksi Oy


      • Häkli-KultaRahaksi.fi
        Häkli-KultaRahaksi.fi kirjoitti:

        Hei Jossu,


        Jos sinulle on jäänyt epäilyksia asian suhteen, niin kannattaa olla viipymättä yhteydessä asiakaspalvelumme, joko sähköpostilla [email protected] tai puhelimella 029-000 1133.

        KultaRahaksi Oy säilyttää kaikki vastaanottamansa esineet riittävän ajan. Jos asia vaivaa sinua edelleen, voimme etsiä nämä ei-kultaiset esineet varastostamme ja toimittaa ne sinulle takaisin. Voit sitten halutessasi hakea asialle toisenkin mielipiteen. Näin saat varmuuden siitä, että ne eivät ole kultaa.

        Suurin osa meille toimitettavista esineistä, jotka eivät ole kultaa, ovat kullattuja. Myöskään suoranaiset väärennökset, joissa on jopa väärennetyt leimat, eivät ole täysin tavattomia. Onneksi suurin osa vastaanottamistamme lähetyksistä on aitoa kultaa ja näistä asiakkaat saavatkin nopeasti kelpo korvauksen.

        Lisäksi haluan muistuttaa, että palvelullamme on 100 % tyytyväisyystakuu. Jos jotain epäilyksiä jää, kannattaa aina pyytää esineet takaisin. Tällöin asia ei varmasti jää vaivaamaan.


        Ystävällisin terveisin,

        Antti Häkli, toimitusjohtaja, KultaRahaksi Oy

        Edellä kirjoittamani vastaus sopii hyvin myös nimimerkillä "huijattu vai ei ?" kirjoittaneen henkilön tilanteeseen.

        Ystävällisin terveisin,

        Antti Häkli, toimitusjohtaja, KultaRahaksi Oy


      • kiiltomato1111
        Huijattu vai ei ? kirjoitti:

        Itselleni kävi hiukan samalla tavalla. En tiedä huijattiinko minua vai olivatko koruni feikkejä. Lähetin pari ketjua ja muutaman sormuksen ja vain yhdessä ketjussa ja yhdessä sormuksessa sanottiin olevan kultaa. Vaikka ainakin yhdessä "ei-kulta" sormuksessa oli selvät kultamerkit.

        En taida kuitenkaan toista kertaa lähettää kultaa postitse kenellekään.

        Aika paljon on liikkeellä myös väärennetyillä leimolla olevia sormuksia. Erityisesti sellaisia isompia kantasormuksia. Kaikki mikä kiiltää ei ole kultaa.


    • korukeräilijä

      Tilitys tuli grammalleen oikein ja raha oli tilillä luvatun aikataulun mukaisesti. Voin suositella.

      Kaikki lähettämäni (rikkinäiset) korut olivat leimattua kotimaista kultaa eli mitään epäselvyyttä aitoudesta ei ollut. Tarkistin itse ennen pakkausta jokaisen pitoisuusleiman, nimileiman ja vuosileiman.

      Minulla on epäilykseni kultasepänliikkeiden yleisen asiantuntemuksen tasosta, nimittäin huutonetissä olen törmännyt todella moneen myyjään, joka on kaupannut jotain korua "Lapponiana" tai "Sarpanevana" tai Kupittaan kullan koruna ja väittänyt, että kultaseppä on niin sanonut. Nämä "100-prosenttiset Lapponiat" ovat olleetkin sitten aivan jotain muuta ja se on selvinnyt ihan yksinkertaisella leimantutkimisella ja www.tukes.fi tiedoilla

      Väittäisin, että kultasepänliikkeet heittelevät arvioitansa miten sattuu ja lämpimikseen. Sen perusteella uskon, ettei joka paikassa kultakoruna myytävätkään ole kultaa . Tai sitten on niin, että asiakas kuvittelee, että kultasepänliikkeiden kullanväriset korut ovat aina kultaa, mikä ei tosiaankaan pidä paikkansa. Melkein kaikissa kultasepänliikkeissä näkee myös hyvälaatuisia (ja melko hyvänhintaisia) kullattuja pukukoruja myös.

      • luigi5453

        Näköjään avautunut uusi palvelu...Onko kellään kokemusta?


      • minna34v
        luigi5453 kirjoitti:

        Näköjään avautunut uusi palvelu...Onko kellään kokemusta?

        Kokeilin palvelua www.korutrahaksi.fi ja toimii loistavasti, sain heti viestin ja odottelen nyt pakettia :)


      • tietäjäh
        minna34v kirjoitti:

        Kokeilin palvelua www.korutrahaksi.fi ja toimii loistavasti, sain heti viestin ja odottelen nyt pakettia :)

        www.korutrahaksi.fi oiskohan kultarahaksin omia "kilpailevia" palveluja?


      • 16+5
        tietäjäh kirjoitti:

        www.korutrahaksi.fi oiskohan kultarahaksin omia "kilpailevia" palveluja?

        Ainakin sivut on yhtenäiset ja peräti ihan samat kuvat käytössä. Korutrahaksi on saman kaverin, jolla oli veronpalautukset heti sivuta. Eikös sillä ole joitain pikavippifirmojakin, mutta kaikilla tietysti eri nimet.


      • 10+16
        16+5 kirjoitti:

        Ainakin sivut on yhtenäiset ja peräti ihan samat kuvat käytössä. Korutrahaksi on saman kaverin, jolla oli veronpalautukset heti sivuta. Eikös sillä ole joitain pikavippifirmojakin, mutta kaikilla tietysti eri nimet.

        Tukes :
        Jalometallituotteiden kaupankäynnissä luottamus on myyjän ja ostajan välillä ratkaiseva tekijä, sillä tuotteen vaatimustenmukaisuutta ei voi varmentaa silmämääräisesti. Ostotapahtumassa jalometallituotteet vaihtavat omistajaa ja keskeisellä sijalla on kuluttaja

        Jos firman ainoa yhteistieto on maksullinen puhelin numero, niin eikö hälytyskellojen pitäis kilistä.


      • 13+18
        tietäjäh kirjoitti:

        www.korutrahaksi.fi oiskohan kultarahaksin omia "kilpailevia" palveluja?

        Firman omistaa sama kaveri, jolla oli veronpalautukset heti, kuten joku jo sanoi. Sen firman takana taas on freedom rahoitus, jonka omistaa svea direk, joka taas kuuluu Ruotsin suurimpiin perintä firmoihin.
        Ota noista sitten selvää, että kuka omistaa ja mitä. Sinne onkin ihan turvallista lähettää kulta korut...ei hyvää päivää.


      • netta55

        Sain viestin puhelimeeni heti ja paketti lähti matkaan, itse olen todella huleton ja luottavainen , kyllä tänne kilpailua mahtuu, heti vaan www.korutrahaksi.fi sivuille!


      • 17+4
        minna34v kirjoitti:

        Kokeilin palvelua www.korutrahaksi.fi ja toimii loistavasti, sain heti viestin ja odottelen nyt pakettia :)

        Satuin tunnistamaan korutrahaksi sivulla olevan kuvan kultasepän. On Puustjärven seppä ja jos oikein arvaan, niin korutrahaksi sivuilta saattaa äkkiä kuva kadota.


      • 19+12

        En uskoisi että kumpikaan firma näistä käyttää omien seppiensä kuvia sivuillaan. Veikkaan, että kuvat ovat peräisin jostain valokuvausyrityksestä, niinkuin yleensä internet-sivuilla. Kuvissa on nimittäin tietty copyright


      • ernesti3
        19+12 kirjoitti:

        En uskoisi että kumpikaan firma näistä käyttää omien seppiensä kuvia sivuillaan. Veikkaan, että kuvat ovat peräisin jostain valokuvausyrityksestä, niinkuin yleensä internet-sivuilla. Kuvissa on nimittäin tietty copyright

        Juu, molempien sekä kultarahaksin että korutrahaksin kuvat peräisin Istockphotosta. laittakaapa hakusanaksi "goldsmith"

        www.istockphoto.com

        ei hyvät ihmiset omien seppien pärstiä hullukaan laittais koti-sivuilleen, tuskin sepät edes tähän suostuisikaan. On nimittäin olemassa semmoinen asia kuin yksityisyys


      • k.kalmari
        ernesti3 kirjoitti:

        Juu, molempien sekä kultarahaksin että korutrahaksin kuvat peräisin Istockphotosta. laittakaapa hakusanaksi "goldsmith"

        www.istockphoto.com

        ei hyvät ihmiset omien seppien pärstiä hullukaan laittais koti-sivuilleen, tuskin sepät edes tähän suostuisikaan. On nimittäin olemassa semmoinen asia kuin yksityisyys

        ja niinku ernesti3 kirjoittaa ni kuvat nettisivuille löytyny samasta paikkaa ja mikä mahdollisuus, että molemmat löytäny kuvansa samalta myyjälte jostai hutinhitonhornasta. tänää vielä korutrahaksi.fi antaa paremman hinnan, mutta kiristyykö "kilpailu" jo huomiseksi häkli?


      • 7+8
        ernesti3 kirjoitti:

        Juu, molempien sekä kultarahaksin että korutrahaksin kuvat peräisin Istockphotosta. laittakaapa hakusanaksi "goldsmith"

        www.istockphoto.com

        ei hyvät ihmiset omien seppien pärstiä hullukaan laittais koti-sivuilleen, tuskin sepät edes tähän suostuisikaan. On nimittäin olemassa semmoinen asia kuin yksityisyys

        Fotopankista otettu kuva, mutta Puustjärvellä luultavasti kuva vaihdetaan ettei sekaannusta tule.


      • 8+11

        Kultapörssi näkyy tarjoovan vielä paremman hinnan. Mitenhän kauan tuo firma ollut pystyssä ja mitä pikavippifirmoja se omistaa.....ei näistä pirukaan ota selvää.


      • 3+12

        Hirveesti jollain tästä Häklistä, mutta eipäole muuta kuin puhetta näkynyt. Jos uskaltaa nimellä haukkua, niin olis kai se hyvä jotain laittaa esille. Konkurssi kypsä tai maksuhäiriöitä ei riitä. Julkisia tietoja ei kannata panttailla.


      • k.kalmari
        8+11 kirjoitti:

        Kultapörssi näkyy tarjoovan vielä paremman hinnan. Mitenhän kauan tuo firma ollut pystyssä ja mitä pikavippifirmoja se omistaa.....ei näistä pirukaan ota selvää.

        kultapörssillä ei vain näytä olevan vakuutettu tuota pakettia, tarkoittaako mitään käytännössä?


      • 12+18
        k.kalmari kirjoitti:

        kultapörssillä ei vain näytä olevan vakuutettu tuota pakettia, tarkoittaako mitään käytännössä?

        Tietääkö kukaan paljonko tuommoinen vakuutus sitten firmalle maksaa ? Ei kai sen luulis hirveesti maksavan, mutta en löytänyt tietoo siitä.


      • täysi10
        13+18 kirjoitti:

        Firman omistaa sama kaveri, jolla oli veronpalautukset heti, kuten joku jo sanoi. Sen firman takana taas on freedom rahoitus, jonka omistaa svea direk, joka taas kuuluu Ruotsin suurimpiin perintä firmoihin.
        Ota noista sitten selvää, että kuka omistaa ja mitä. Sinne onkin ihan turvallista lähettää kulta korut...ei hyvää päivää.

        Mielenkiintoinen juttu tämä. Tämän korutrahaksi homman takana oleva firma ei ole tehnyt tuota veronpalatusheti.fi palvelua. Siis sitä johon edellä viitattiin. Sen sijaan ovat rekisteröineet tunnukset www.hetiveronpalautus.fi.

        Eli:
        - joku tekee KultaRahaksi, nämä tekee KorutRahaksi.
        - joku tekee VeronpalautusHeti, nämä tekee VeronpalautusHeti.

        Tämä kertonee jotain :)


      • täysi10
        täysi10 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen juttu tämä. Tämän korutrahaksi homman takana oleva firma ei ole tehnyt tuota veronpalatusheti.fi palvelua. Siis sitä johon edellä viitattiin. Sen sijaan ovat rekisteröineet tunnukset www.hetiveronpalautus.fi.

        Eli:
        - joku tekee KultaRahaksi, nämä tekee KorutRahaksi.
        - joku tekee VeronpalautusHeti, nämä tekee VeronpalautusHeti.

        Tämä kertonee jotain :)

        Väärin kirjoitin tuohon edelliseen. Oli niin hauskaa :)

        Tarkoitin:
        joku tekee VeronpalautusHeti, nämä tekee HetiVeronpalautus.


      • täysi10
        3+12 kirjoitti:

        Hirveesti jollain tästä Häklistä, mutta eipäole muuta kuin puhetta näkynyt. Jos uskaltaa nimellä haukkua, niin olis kai se hyvä jotain laittaa esille. Konkurssi kypsä tai maksuhäiriöitä ei riitä. Julkisia tietoja ei kannata panttailla.

        Joo. Asiakastiedossa ne on. Ei ole takana yhtään konkurssia tuolla Häklilä, eikä edes mitään luottotietohäiriöitä. On kyllä mukana monessa firmassa. Oli jotain 10-15 firmaa. Kahdella näistä oli maksuhäiriöitä. Ei ollut mitään kovin isoja ja ei veroja eikä vastaavia.
        Tuon korurahaksi takana olis kanssa joku kaveri joka oli mukana ainakin kymmenessä firmassa. Siellä oli yksi mennyt konkurssiinkin. Ei jäänyt nimi nyt mieleen mutta sieltä se löytyy. Sitten siinä on mukana kaksi noin 20 v kaveria joilla ei kummoista yritystaustaa näkynyt olevan. Ihmekkö tuo tuossa iässä.
        En kylläkkän pidä kumpaakaan noista jutuista kovinkaan merkityksellisenä. Jos on mukana noinkin useassa firmassa on jo jopa todennäköistä että joku niistä ei mene hyvin. Varsinkin kun on tässä taantumakin ja muuta.


      • 1+20
        täysi10 kirjoitti:

        Väärin kirjoitin tuohon edelliseen. Oli niin hauskaa :)

        Tarkoitin:
        joku tekee VeronpalautusHeti, nämä tekee HetiVeronpalautus.

        KorutRahaksi on Finnmania ja niiden kotisivu on yritys tiedoissa www.hetiveronpalautus.fi....veronpalautukset heti maksaa kumminkin Freedom rahoitus, mutta veronpalautukset kuittaa takaisin tililtä Svea direkt.....otappa näistä veitikoista selvää..heh


      • sipulisakki
        7+8 kirjoitti:

        Fotopankista otettu kuva, mutta Puustjärvellä luultavasti kuva vaihdetaan ettei sekaannusta tule.

        korutrahaksi.fi takana on isot pojat eli svea rahoitusta ja freedomrahoitusta, ei ainakaan lopu rahat kesken : )


      • 2AIVOSOLUU
        sipulisakki kirjoitti:

        korutrahaksi.fi takana on isot pojat eli svea rahoitusta ja freedomrahoitusta, ei ainakaan lopu rahat kesken : )

        Onko kukaan kokeillu kyseistä firmaa?


      • 2+20
        sipulisakki kirjoitti:

        korutrahaksi.fi takana on isot pojat eli svea rahoitusta ja freedomrahoitusta, ei ainakaan lopu rahat kesken : )

        Noilla parikymppisillä pojankoltiaisilla ei oo muuta takana ku oppivelvollisuus. Mitä sillä on merkitystä kenellä sitä rahaa on ? Jos pojilta loppuu rahat, niin sitten firma on konkassa ja sillä selvä. Ei sitä mikään svea rahoita.


      • ukkeli89
        2+20 kirjoitti:

        Noilla parikymppisillä pojankoltiaisilla ei oo muuta takana ku oppivelvollisuus. Mitä sillä on merkitystä kenellä sitä rahaa on ? Jos pojilta loppuu rahat, niin sitten firma on konkassa ja sillä selvä. Ei sitä mikään svea rahoita.

        tommosta firmaa ei pistäkkään mikään ikäloppu persaukinen duunari pystyyn, mä toivon ainakin onnea molemmille yrityksille ja niissähän on tyytyväisyys takuu...mitä asiakas voi hävitä??tolla korutrahaksi firmalla on viellä kiinteä myyntipiste, eiköhän siinä ole uskottavuutta kun jätkillä on ollut lyödä varmaan 400 000 e kiinni businekseen..onnea vaan kaikille alallaoleville ja aikoville!!suomi tarvitsee uutta liiketoimintaa ja sitä nää firmat edustaa!


    • ohimennen

      Jos ei nyt aivan persaukinen ole, niin ihmettelen mitä järkeä nyt laman alla alkaa myydä vihkisormuksiaan?

      Kullan hinta kohoaa kohoamistaan ja kansainvälisen valuuttajärjestelmän lauetessa kultaa, hopeaa ym aletaan käyttämään valuuttana koska niiden vaihtoarvo ei laske johtuen "vakiomäärästä" maaperässä.

      Sitten kun jalometalleja aletaan vähänkin käyttämään vaihdon välineenä, niiden kysyntä kasvaa hetkessä ja markkinahinta helposti moninkertaistuu. Siis riippumatta siitä onko kysymyksessä ns. romukulta vai numismaattinen kultakolikko.

      ennemminkin suosittelisin keräämään hopealusikoita ym "romua" säästämismielessä. Ei niiden hinta ainakaan laske enää!

      • Jormio1

        Lähetin www.korutrahaksi.fi palveluun omat kultaesineeni ja sain 1143,28 € tililleni ! näin paljoa en olisi saanut mistään kultasepänliikkeestä ikinä, kävin arvioituttamassa kolmessa paikassa ennen lähetystäni. Näytti kuvat vielä esineistäni, kun olivat punninneet ne, joten ei mitään mahdollisuutta että ois mua mitenkään huijannu.


    • Kultaakin kalliimpi

      Rupesin tässä laskeskelemaan , mitä joku saattaa "hyödyntää" omiin tarkoituksiinsa ...
      On vaarallista antaa OMA SOSIAALITURVATUNNUS jo pelkästään vaikka TXT-viestillä (kultarahaksi pyytää)
      jollekin firmalle .Oma Väestörekisterissä oleva osoite myös . Ja kaiken kukkuraksi oma tilinumero.
      Laskeskelen mielessäni kauhuskenaariota 1 1 1 = Joku saa haltuunsa KAIKKI tiedot henkilövarkaudelle.
      ---Joku firma maailmassa varmaankin maksaa NOISTA saaduista henkilötiedoista enemmän kuin
      VAIN kullan hinnan !!!! Epäilyttävää !!!

      • Jaakko5

        Korutrahaksi ja kultarahaksi molemmat isoja ja luotettavia ostajia. Myöskin kaksi ensimmäistä, jotka alalle tulivat. Nämä muut ovat näitä vippimaailmasta tunnettuja perässäjuoksijoita, joihin kannattaa enemmän tai vähemmän suhtautua varauksella..


      • Pirlena

        En ollenkaan ymmärrä miksi ihmiset luovat noita kauhu-skenaarioita joka asiasta,
        itse olin ainakin kovasti yllättynyt, miten nopeaa oli toiminta Korut Rahaksi firmassa.
        Vein maanantai iltana vakuutetun korukirjeen postiin ja jo keskiviikkona rahat koruista olivat tililläni.
        Mielestäni on hyvä että myyjän henkilöllisyys tarkistetaan, sillä varmasti liikkeellä on myös epärehellisesti
        saatuja koruja, joista vaan halutaan päästä eroon.
        Minä ainakin voin henkilökohtaisesti suositella Korut Rahaksi.fi firmaa.


    • kaverit2

      hei hakli, minne hävisi vappu ; )

      • dd87

        Itse vertailin vaihtoehtoja kultaketjuni myymiseksi ja päädyin lopulta kultaporssi.fi. En tosin epäile etteivätkö kultarahaksi.fi tai korutrahaksi.fi olisi luotettavia, mutta kultaporssi.fi nyt vaan sattui maksamaan selvästi parhaimman hinnan 14K kullasta. Pakko myöntää että myös henkilötunnuksen luovutus tuntui hieman epämiellyttävältä idealta.

        Joku oli puhunut ettei luota kultaporssi.fi koska heillä ei ole vakuutusta. Ei olekaan, mutta lähetysohjeissa kehoitetaan ottamaan ehdottomasti postin vakuutettu lähetys, jonka he vielä maksavat takaisin lähettäjälle jos kultaa on yli 25g! Itse lähetin ketjun ja rahat tulivat niin kuin luvattiin ja täysin oikea hinta, eli suosittelen kultaporssi.fi muillekin jotka epäröivät vaihtoehtojen välillä!


      • er67
        dd87 kirjoitti:

        Itse vertailin vaihtoehtoja kultaketjuni myymiseksi ja päädyin lopulta kultaporssi.fi. En tosin epäile etteivätkö kultarahaksi.fi tai korutrahaksi.fi olisi luotettavia, mutta kultaporssi.fi nyt vaan sattui maksamaan selvästi parhaimman hinnan 14K kullasta. Pakko myöntää että myös henkilötunnuksen luovutus tuntui hieman epämiellyttävältä idealta.

        Joku oli puhunut ettei luota kultaporssi.fi koska heillä ei ole vakuutusta. Ei olekaan, mutta lähetysohjeissa kehoitetaan ottamaan ehdottomasti postin vakuutettu lähetys, jonka he vielä maksavat takaisin lähettäjälle jos kultaa on yli 25g! Itse lähetin ketjun ja rahat tulivat niin kuin luvattiin ja täysin oikea hinta, eli suosittelen kultaporssi.fi muillekin jotka epäröivät vaihtoehtojen välillä!

        Mut en kyllä lähettäis itse. Sivut mun mielst aika kökön näköiset ja kovin epäammattimaisen oloista. Nuo kaksi firmaa kuitenkin markkinajohtajia alalla ja vakuuttaa valmiiksi asiakkaan puolesta joten ei tarvitse muuta kuin odotella korupakettia!


      • dd87
        er67 kirjoitti:

        Mut en kyllä lähettäis itse. Sivut mun mielst aika kökön näköiset ja kovin epäammattimaisen oloista. Nuo kaksi firmaa kuitenkin markkinajohtajia alalla ja vakuuttaa valmiiksi asiakkaan puolesta joten ei tarvitse muuta kuin odotella korupakettia!

        vai markkinajohtajia? kultarahaksi.fi maksaa esimerkiksi lähettämästäni 14K kullasta 9,82€/g ja kultaporssi.fi 14K 10,60€/g
        ihmeen huonosti taitaa mennä "markkinajohtajilla" jos ei pysty maksamaan lähellekkään samaa hintaa edes?

        "vakuuttaa valmiiksi asiakkaan puolesta" jos se tuntuu niin vaikealta se itse lähetyksen vakuuttaminen, että mieluummin lähettää henkilötunnukset yritykselle josta ei voi tietää käytännössä mitään, niin ei muuta kuin onnea ja menestystä!

        itse aion jatkossakin käyttää kultaporssia jos tarvetta tulee. Jäi sen verran positiivinen kuva itselle, että suosittelin kavereillekkin.


      • KS
        dd87 kirjoitti:

        vai markkinajohtajia? kultarahaksi.fi maksaa esimerkiksi lähettämästäni 14K kullasta 9,82€/g ja kultaporssi.fi 14K 10,60€/g
        ihmeen huonosti taitaa mennä "markkinajohtajilla" jos ei pysty maksamaan lähellekkään samaa hintaa edes?

        "vakuuttaa valmiiksi asiakkaan puolesta" jos se tuntuu niin vaikealta se itse lähetyksen vakuuttaminen, että mieluummin lähettää henkilötunnukset yritykselle josta ei voi tietää käytännössä mitään, niin ei muuta kuin onnea ja menestystä!

        itse aion jatkossakin käyttää kultaporssia jos tarvetta tulee. Jäi sen verran positiivinen kuva itselle, että suosittelin kavereillekkin.

        kultapitoisuuden voi selvittää helposti. Eli jos sinulla on esim 20 grammaa painava kultaketju jossa leima 585 tai 14 K niin ketjusi on 14 karaatin kultaa.
        Kun tiedetään korun paino niin se kerrotaan pitoisuudella eli tässä tapauksessa 20gr x 0.585 =11.7

        Korussasi on puhdasta kultaa 11.7 grammaa ja loput hopeaa.

        Tästä voi laskea päivän kurssin mukaan todellisen kullan arvon ja sen kuinka paljon pissitään silmään. Tuo hopean osuus 8.3 gr on aika mitätön rahassa mutta senkin voi siitä laskeskella kun tietää sen hetkisen markkinahinnan hopealle.


      • poroporvari
        KS kirjoitti:

        kultapitoisuuden voi selvittää helposti. Eli jos sinulla on esim 20 grammaa painava kultaketju jossa leima 585 tai 14 K niin ketjusi on 14 karaatin kultaa.
        Kun tiedetään korun paino niin se kerrotaan pitoisuudella eli tässä tapauksessa 20gr x 0.585 =11.7

        Korussasi on puhdasta kultaa 11.7 grammaa ja loput hopeaa.

        Tästä voi laskea päivän kurssin mukaan todellisen kullan arvon ja sen kuinka paljon pissitään silmään. Tuo hopean osuus 8.3 gr on aika mitätön rahassa mutta senkin voi siitä laskeskella kun tietää sen hetkisen markkinahinnan hopealle.

        Tuo kultarahaksi.fi pelaa lievää vilunkipeliä kun väittää ettei romukorujen hintoja pysty ennakkoon sanomaan. taitaapa olla Tavexilla parhaimmat hinnat?

        http://www.tavex.fi/index.php?main=21

        Tavexista saa samalla kullan reaaliaikaisesti muuttuvat hintaindeksit, joista voisi joku muori kenties päätellä, että äläkää hyvääset jalometallejanne mihinkään myykö!

        - Ja jos vanha kännykkä toimii, sitäkään ei kannata hippien mihinkään myydä.


      • P. H.
        poroporvari kirjoitti:

        Tuo kultarahaksi.fi pelaa lievää vilunkipeliä kun väittää ettei romukorujen hintoja pysty ennakkoon sanomaan. taitaapa olla Tavexilla parhaimmat hinnat?

        http://www.tavex.fi/index.php?main=21

        Tavexista saa samalla kullan reaaliaikaisesti muuttuvat hintaindeksit, joista voisi joku muori kenties päätellä, että äläkää hyvääset jalometallejanne mihinkään myykö!

        - Ja jos vanha kännykkä toimii, sitäkään ei kannata hippien mihinkään myydä.

        Minulla on huono kokemus Kultarahaksi oy:n toiminnasta. Lähetin heille ranneketjun jonka vastaanottokuittauksen mukaan eivät maksa mitään. Kuitenkin ranneketjua ei palauteta eli tulinko huijatuksi? Jos eivät palauta sitä onko minulla oikeus saadakaan sitä ketjua takaisin sillä haiskahtaa pahasti tämä toiminta.


      • Kultapoju
        P. H. kirjoitti:

        Minulla on huono kokemus Kultarahaksi oy:n toiminnasta. Lähetin heille ranneketjun jonka vastaanottokuittauksen mukaan eivät maksa mitään. Kuitenkin ranneketjua ei palauteta eli tulinko huijatuksi? Jos eivät palauta sitä onko minulla oikeus saadakaan sitä ketjua takaisin sillä haiskahtaa pahasti tämä toiminta.

        Nyt maksavat tuolla niin hyvin kullasta että olen käynyt kaupasta ostamassa koruja ja myynyt ne tuonne reilulla voitolla! Ja välillä on rahat tulleet tilille sekä bonuksena osa koruista takaisin, kuulemma omistusasiakkaan etu!


      • veli-ville69
        Kultapoju kirjoitti:

        Nyt maksavat tuolla niin hyvin kullasta että olen käynyt kaupasta ostamassa koruja ja myynyt ne tuonne reilulla voitolla! Ja välillä on rahat tulleet tilille sekä bonuksena osa koruista takaisin, kuulemma omistusasiakkaan etu!

        Www.korutrahaksi.fi maksaa myös tilanteista ja hopeasta!!melkein kaikissa koruissa on myös kiviä ja hopeaa,miksi antaa ne ilmaiseksi kultarahaksi.fi oylle?


      • andei.illarionov
        veli-ville69 kirjoitti:

        Www.korutrahaksi.fi maksaa myös tilanteista ja hopeasta!!melkein kaikissa koruissa on myös kiviä ja hopeaa,miksi antaa ne ilmaiseksi kultarahaksi.fi oylle?

        Harkitsin tuonne käyttämättömien rumien kultaketjujen lähettämistä ja kävin katsomassa yrityksen tiedot asiakastiedosta. Näyttää olevan pahoissa maksuvaikeuksissa. 69 päivän maksuviiveitä rekisteröity kesäkuussa eli aika konkurssikypsältä vaikuttaa. En varmasti lähetä tuonne mitään, eikä varmasti kannata kenenkään muunkaan. Saattaa olla lähellä se päivä, ettei niitä rahoja koskaan tulekaan.


      • tietävä
        KS kirjoitti:

        kultapitoisuuden voi selvittää helposti. Eli jos sinulla on esim 20 grammaa painava kultaketju jossa leima 585 tai 14 K niin ketjusi on 14 karaatin kultaa.
        Kun tiedetään korun paino niin se kerrotaan pitoisuudella eli tässä tapauksessa 20gr x 0.585 =11.7

        Korussasi on puhdasta kultaa 11.7 grammaa ja loput hopeaa.

        Tästä voi laskea päivän kurssin mukaan todellisen kullan arvon ja sen kuinka paljon pissitään silmään. Tuo hopean osuus 8.3 gr on aika mitätön rahassa mutta senkin voi siitä laskeskella kun tietää sen hetkisen markkinahinnan hopealle.

        Hei ! 585 leima ei vielä riitä, vaan 20 g painavassa kultakorussa tulee olla vielä tekijän leima, mistä selviää kuka korun on tehnyt ja missä.


    • KORNEL

      Sorry that I'm writing in English, but it'll be easier for me to describe my experience with KultaRahaksi.
      I sent them a ring with a diamond, I received the price, but I wasn't happy with it, so I ask to return it. They sent me back a ring without diamond and they didn't pay for it. It lasted 4 months until I got the whole value of the ring. So if you don't want to have problems, try to avoid using their service. Ordinary shops, which are buying gold, are paying better.

      • Joose32

        maksoi taas minulle muutamasta ranneketjusta 467,4 euroa, johon olin erittäin tyytyväinen. Tilasin paketin puhelimitse heidän palvelustaan ja asiakaspalvelukin oli oikein mieluisaa. KorutRahaksi näyttäisi maksavan aina parempaa hintaakin kuin Kultarahaksi....


      • pk
        Joose32 kirjoitti:

        maksoi taas minulle muutamasta ranneketjusta 467,4 euroa, johon olin erittäin tyytyväinen. Tilasin paketin puhelimitse heidän palvelustaan ja asiakaspalvelukin oli oikein mieluisaa. KorutRahaksi näyttäisi maksavan aina parempaa hintaakin kuin Kultarahaksi....

        Miten kauan noiden kulta pakettien saapumisessa yleensä kestää? tilasin kultapussin 30.6 eikä ole vielä tullut. Tilasin sen myykulta palvelusta. Onko kokemuksia kyseisestä firmasta??

        http://myykulta.fi/


      • pk
        pk kirjoitti:

        Miten kauan noiden kulta pakettien saapumisessa yleensä kestää? tilasin kultapussin 30.6 eikä ole vielä tullut. Tilasin sen myykulta palvelusta. Onko kokemuksia kyseisestä firmasta??

        http://myykulta.fi/

        että jos tilaisin paketin jostain toisesta firmasta missä olis nopeempi palvelu, mutta voiko firma sitten velottaa siitä jotain jos en käytä sitä kultapussia minkä tilasin??


      • pv
        pk kirjoitti:

        Miten kauan noiden kulta pakettien saapumisessa yleensä kestää? tilasin kultapussin 30.6 eikä ole vielä tullut. Tilasin sen myykulta palvelusta. Onko kokemuksia kyseisestä firmasta??

        http://myykulta.fi/

        Minäkin tilasin kultapussin 30.6 ja en ole saanut muuta, kuin tekstiviestin heti tilauksen tehtyäni. Laitoin asiakaspalveluun tänään sähköpostia ja en ole saanut vastausta. Sitten aloin netistä lukemaan kokemuksia kyseisestä firmasta ja nyt pahoin pelkään, että en tule koko pussia saamaankaan ja menee ainakin se 5 eur hukkaan, joka veloitetaan puhelinlaskussa. Ja jos pussi tuleekin, niin uskaltaako tuonne mitään lähettää?


      • pk
        pv kirjoitti:

        Minäkin tilasin kultapussin 30.6 ja en ole saanut muuta, kuin tekstiviestin heti tilauksen tehtyäni. Laitoin asiakaspalveluun tänään sähköpostia ja en ole saanut vastausta. Sitten aloin netistä lukemaan kokemuksia kyseisestä firmasta ja nyt pahoin pelkään, että en tule koko pussia saamaankaan ja menee ainakin se 5 eur hukkaan, joka veloitetaan puhelinlaskussa. Ja jos pussi tuleekin, niin uskaltaako tuonne mitään lähettää?

        lähetin kanssa sinne asiakaspalveluun viestin, kysyin että miten kauan yleensä menee että se tulee perille niin itella kuulemma lupaa sen neljässä päivässä. Sanoi että voisi laittaa mulle uuden pussin mutten taida sitä uskaltaa tilata kun vähän alkoi epäilyttää


      • pv
        pk kirjoitti:

        lähetin kanssa sinne asiakaspalveluun viestin, kysyin että miten kauan yleensä menee että se tulee perille niin itella kuulemma lupaa sen neljässä päivässä. Sanoi että voisi laittaa mulle uuden pussin mutten taida sitä uskaltaa tilata kun vähän alkoi epäilyttää

        Posti toi sittenkin kultapaketin eilen ja olin saanut myös asiakaspalvelusta vastauksen kysymykseeni: lupasivat lähettää uuden pussin. No, katsoin sitten mukana tulleet jutut ja kuoressa oli pussi koruja varten, myyntisopimus yhtenä kappaleena (täytin ja otin kopion itselleni) ja palautuskuori, jossa oli täytettynä vain vastaanottaja. Punnitsin varmuuden vuoksi koruni kirjevaakalla ja otin vielä kuvan koruista, jotka tuonne lähetän. Laitoin vielä asiakaspalveluun lisäkysymyksen, että saanko jotenkin tietoa punnituksen tuloksesta ja maksun määrästä. Vielä ei ole vastausta tullut. Kyllä minä nyt meinasin korut tuonne lähettää, raportoin jatkosta vielä myöhemmin.


      • pk
        pv kirjoitti:

        Posti toi sittenkin kultapaketin eilen ja olin saanut myös asiakaspalvelusta vastauksen kysymykseeni: lupasivat lähettää uuden pussin. No, katsoin sitten mukana tulleet jutut ja kuoressa oli pussi koruja varten, myyntisopimus yhtenä kappaleena (täytin ja otin kopion itselleni) ja palautuskuori, jossa oli täytettynä vain vastaanottaja. Punnitsin varmuuden vuoksi koruni kirjevaakalla ja otin vielä kuvan koruista, jotka tuonne lähetän. Laitoin vielä asiakaspalveluun lisäkysymyksen, että saanko jotenkin tietoa punnituksen tuloksesta ja maksun määrästä. Vielä ei ole vastausta tullut. Kyllä minä nyt meinasin korut tuonne lähettää, raportoin jatkosta vielä myöhemmin.

        tuli äsken.. kyllä meinasin kanssa lähettää korut sinne.


      • pv
        pk kirjoitti:

        tuli äsken.. kyllä meinasin kanssa lähettää korut sinne.

        Hankalaa vaan, kun ei ole niin tarkkaa vaakaa, että vois kunnolla punnita tuon koruläjän. Olen ollut kultasepänliikkeessä vuosia töissä, joten tiedän kyllä, että kaikki on kultaa, mitä pussiin laitan. Katsotaan nyt, minkälaista summaa tuolta aikovat maksaa (jos aikovat maksaa...)


      • pk
        pv kirjoitti:

        Hankalaa vaan, kun ei ole niin tarkkaa vaakaa, että vois kunnolla punnita tuon koruläjän. Olen ollut kultasepänliikkeessä vuosia töissä, joten tiedän kyllä, että kaikki on kultaa, mitä pussiin laitan. Katsotaan nyt, minkälaista summaa tuolta aikovat maksaa (jos aikovat maksaa...)

        Paketin viipyminen oli kuulemma täysin postin vastuulla, mikä on kylläkin aika ymmärrettävää että tälleen kesällä voi olla vajausta työntekijöissä ym.
        Onko sulle tullut vielä mitään vastausta sieltä?
        Mä laitoin paketin matkaan viime perjantaina 9.7. Vielä ei ole kuulunut mitään. Odotellaan :)


      • pv
        pk kirjoitti:

        Paketin viipyminen oli kuulemma täysin postin vastuulla, mikä on kylläkin aika ymmärrettävää että tälleen kesällä voi olla vajausta työntekijöissä ym.
        Onko sulle tullut vielä mitään vastausta sieltä?
        Mä laitoin paketin matkaan viime perjantaina 9.7. Vielä ei ole kuulunut mitään. Odotellaan :)

        että pakettini on tänään luovutettu vastaanottajalle. Saas nähdä, milloin rahat tulee. Laitoin sähköpostilla kyselyä siitä, että saanko tietoa punnituksen tuloksesta ja maksun määrästä tekstiviestillä tai sähköpostilla...en ole saanut vastausta.


      • pk
        pv kirjoitti:

        että pakettini on tänään luovutettu vastaanottajalle. Saas nähdä, milloin rahat tulee. Laitoin sähköpostilla kyselyä siitä, että saanko tietoa punnituksen tuloksesta ja maksun määrästä tekstiviestillä tai sähköpostilla...en ole saanut vastausta.

        Luulisin että ne ilmottelee sieltä tekstiviestillä. Mistä itellan sivuilta sen näkee että milloin toimitettu vastaanottajalle?


      • pv

      • pv

      • pk
        pv kirjoitti:

        ja ei ainakaan vielä näy rahoja tilillä. Jos ei huomiseen mennessä näy, niin sitten aion yrittää ottaa asiakaspalveluun yhteyttä.

        ei mullakaan, ei toi palvelu kyllä niin nopeeta oo kun kuvittelin.. luulen et ne laittaa eka tekstiviestin siitä summasta, sit jos ja kun laittaa.. on kyllä vähän huono kun sinne ei voi edes soittaa kun ei siellä sivuilla ainakaan ollu mitään numeroa.


      • pv
        pk kirjoitti:

        ei mullakaan, ei toi palvelu kyllä niin nopeeta oo kun kuvittelin.. luulen et ne laittaa eka tekstiviestin siitä summasta, sit jos ja kun laittaa.. on kyllä vähän huono kun sinne ei voi edes soittaa kun ei siellä sivuilla ainakaan ollu mitään numeroa.

        oli tullut rahat tilille ja aika paljon vähemmän, kuin mitä itse olin laskenut. Olin saanut maksun laskemani mukaan 35 grammasta kultaa ja olin punninnut, että korut painavat n.70g. Tosin niissä oli pari helmeä ja pari muuta pientä kiveä kiinni, joiden paino tietysti vähennetään...mutta siitä huolimatta, en tosiaankaan usko, että nuo kivet voivat painaa puolta yhteispainosta. Laitoin sähköpostilla kyselyä, saas nähdä vastaavatko.


      • pk
        pv kirjoitti:

        oli tullut rahat tilille ja aika paljon vähemmän, kuin mitä itse olin laskenut. Olin saanut maksun laskemani mukaan 35 grammasta kultaa ja olin punninnut, että korut painavat n.70g. Tosin niissä oli pari helmeä ja pari muuta pientä kiveä kiinni, joiden paino tietysti vähennetään...mutta siitä huolimatta, en tosiaankaan usko, että nuo kivet voivat painaa puolta yhteispainosta. Laitoin sähköpostilla kyselyä, saas nähdä vastaavatko.

        mulle taas kävi niin että mun lähettämä sormus ei kuulemma ollut kultaa, voi kyllä olla koska en ollu siitä varma että onko aito vai ei..

        en kanssa usko että ne helmet painais noin paljon siitä kokonaispainosta, höh


      • pv
        pk kirjoitti:

        mulle taas kävi niin että mun lähettämä sormus ei kuulemma ollut kultaa, voi kyllä olla koska en ollu siitä varma että onko aito vai ei..

        en kanssa usko että ne helmet painais noin paljon siitä kokonaispainosta, höh

        Eivät vastaa sähköposteihin ja asiakaspalvelunumerokaan ei vastaa, viestiboxi täynnä. Tuon puh.numeron sain kaiveltua netistä, kun huomasin, että korutrahaksi.fi on samaa firmaa, kuin myykulta.fi. Kaupan purkamisen ehtonahan on, että asiakas reklamoi kolmen päivän sisällä rahojen saamisesta...no, hankala on reklamoida, kun ketään ei tavoita. Kyllä ottaa päähän tämä juttu! Olis vaan pitänyt lähettää vaikka sinne kultarahaksi.fi firmaan, siellä olis ainakin netin kautta päässyt katsomaan punnituksen tuloksen sun muuta.


      • pk
        pv kirjoitti:

        Eivät vastaa sähköposteihin ja asiakaspalvelunumerokaan ei vastaa, viestiboxi täynnä. Tuon puh.numeron sain kaiveltua netistä, kun huomasin, että korutrahaksi.fi on samaa firmaa, kuin myykulta.fi. Kaupan purkamisen ehtonahan on, että asiakas reklamoi kolmen päivän sisällä rahojen saamisesta...no, hankala on reklamoida, kun ketään ei tavoita. Kyllä ottaa päähän tämä juttu! Olis vaan pitänyt lähettää vaikka sinne kultarahaksi.fi firmaan, siellä olis ainakin netin kautta päässyt katsomaan punnituksen tuloksen sun muuta.

        vaikuttaa kyllä aika huijaukselta toi firma.. samoin mietin kans et olis voinu laittaa esim sinne kultarahaksi paikkaan mutta ahneuksissani menin sit valitseen ton kun lupasivat parempaa hintaa. mutta samapa se kun ei kerta ollu kultaa, mietin kyllä et voiko ne siinäkin huijata...
        Laitoin kanssa viestiä sinne viimeviikolla et olisko mahdollista käydä hakemassa se koru takas sieltä, postin kautta en halua kun pitäis maksaa.. niin ei oo tullu mitään vastausta siitä.

        Kannattaa laittaa valitus kuluttajavirastoon jos tuntuu et oot tullu huijatuks


      • pv
        pk kirjoitti:

        vaikuttaa kyllä aika huijaukselta toi firma.. samoin mietin kans et olis voinu laittaa esim sinne kultarahaksi paikkaan mutta ahneuksissani menin sit valitseen ton kun lupasivat parempaa hintaa. mutta samapa se kun ei kerta ollu kultaa, mietin kyllä et voiko ne siinäkin huijata...
        Laitoin kanssa viestiä sinne viimeviikolla et olisko mahdollista käydä hakemassa se koru takas sieltä, postin kautta en halua kun pitäis maksaa.. niin ei oo tullu mitään vastausta siitä.

        Kannattaa laittaa valitus kuluttajavirastoon jos tuntuu et oot tullu huijatuks

        asiaani. Olivat maksaneet liian vähän (ei selkeää syytä, joku sekaannus), lupasivat maksaa erotuksen tilille. Saas nähdä, tuleeko rahaa lisää.


      • pk
        pv kirjoitti:

        asiaani. Olivat maksaneet liian vähän (ei selkeää syytä, joku sekaannus), lupasivat maksaa erotuksen tilille. Saas nähdä, tuleeko rahaa lisää.

        varmaan kokeilivat että meneekö läpi, ja jos et olis valittanu mitään niin olisit saanu vähemmän kun piti.. no en tiiä :)

        mulle ei oo vieläkään tullu vastausta että onko mahdollista saada se koru takasin.


      • pv
        pk kirjoitti:

        varmaan kokeilivat että meneekö läpi, ja jos et olis valittanu mitään niin olisit saanu vähemmän kun piti.. no en tiiä :)

        mulle ei oo vieläkään tullu vastausta että onko mahdollista saada se koru takasin.

        niiden asiakaspalvelunumeroon 0600 04004, hyvällä tuurilla vastaavat. Pakkohan se sormus on saada takaisin, eihän ne voi sitä itsellään pitää, vaikka heidän mukaansa ei kultaa ollutkaan. Ja jos saat sen takaisin, niin ehkä kannattaa kuitenkin käydä kultasepänliikkeessä näyttämässä sitä, saisit toisenkin mielipiteen asiasta.


      • pk
        pv kirjoitti:

        niiden asiakaspalvelunumeroon 0600 04004, hyvällä tuurilla vastaavat. Pakkohan se sormus on saada takaisin, eihän ne voi sitä itsellään pitää, vaikka heidän mukaansa ei kultaa ollutkaan. Ja jos saat sen takaisin, niin ehkä kannattaa kuitenkin käydä kultasepänliikkeessä näyttämässä sitä, saisit toisenkin mielipiteen asiasta.

        kait jos ne lähettää sen takasin niin sitten joutuis ite maksaa ne kusannukset, enkä tiedä haluanko maksaa jos se ei ollutkaan kultaa. Mutta kai silti voisi soittaa sinne.


      • anikka564
        pk kirjoitti:

        kait jos ne lähettää sen takasin niin sitten joutuis ite maksaa ne kusannukset, enkä tiedä haluanko maksaa jos se ei ollutkaan kultaa. Mutta kai silti voisi soittaa sinne.

        Mitäköhän ihmettä teillä taas päässä liikuu täällä? niiden sivuillahan lukee että rahat tulee 6 vuorokauden kuluttua lähetyksestä, kai siinä menee aikaa kun ne arvioi korut, täällä taas hätätätä kallet höslää ja sotkee kunnon palveluita, älkää lähettäkö minnekään mitään jos on noin jännää toi elämä!! mulla toimi asiallisesti ja sain sen mitä piti, maksavat viellä aivan sairaan hyvää hintaa romusta!Juuri siksi näillä on parempi hinta että ne saavat rauhassa toimia ja arvioida 6 päivää eikä tartte hosua kuten noilla muilla!!lukekaa ne ehdot ja sivut ensin ennenkuin määitte täällä tommosta sontaa!!


      • pk
        anikka564 kirjoitti:

        Mitäköhän ihmettä teillä taas päässä liikuu täällä? niiden sivuillahan lukee että rahat tulee 6 vuorokauden kuluttua lähetyksestä, kai siinä menee aikaa kun ne arvioi korut, täällä taas hätätätä kallet höslää ja sotkee kunnon palveluita, älkää lähettäkö minnekään mitään jos on noin jännää toi elämä!! mulla toimi asiallisesti ja sain sen mitä piti, maksavat viellä aivan sairaan hyvää hintaa romusta!Juuri siksi näillä on parempi hinta että ne saavat rauhassa toimia ja arvioida 6 päivää eikä tartte hosua kuten noilla muilla!!lukekaa ne ehdot ja sivut ensin ennenkuin määitte täällä tommosta sontaa!!

        olin vähän hätänen..


      • pv
        pk kirjoitti:

        olin vähän hätänen..

        toimi hyvin ja sain siis rahat oikein!!olen tämmönen hermoilija myös..


      • pv
        pv kirjoitti:

        toimi hyvin ja sain siis rahat oikein!!olen tämmönen hermoilija myös..

        Joo niin sain, rahat tulivat tuplana takaisin, kaikki hyvin. Kaikki mainiosti!


      • pk
        pv kirjoitti:

        Joo niin sain, rahat tulivat tuplana takaisin, kaikki hyvin. Kaikki mainiosti!

        ei tullut sieltä asiakaspalvelun sähköpostista mitään vastausta kun kysyin että miten koru (joka ei kuulemma sitten ollut kultaa) olisi mahdollista saada takasin. En sitten jaksanu alkaa soittelemaan sinne eli se nyt taitaa jäädä sinne niille. Ei jaksa nähdä niin paljon vaivaa sen eteen enää jos oli kerran rihkamaa.


      • LENROK

        Dude! Why did u send diamond for them?? They don't buy diamonds!


      • en-myy-kulta
        pv kirjoitti:

        oli tullut rahat tilille ja aika paljon vähemmän, kuin mitä itse olin laskenut. Olin saanut maksun laskemani mukaan 35 grammasta kultaa ja olin punninnut, että korut painavat n.70g. Tosin niissä oli pari helmeä ja pari muuta pientä kiveä kiinni, joiden paino tietysti vähennetään...mutta siitä huolimatta, en tosiaankaan usko, että nuo kivet voivat painaa puolta yhteispainosta. Laitoin sähköpostilla kyselyä, saas nähdä vastaavatko.

        Helmet tai kivet painavat hyvin harvoin yli grammaa kappaleelta. Tuossa on kyllä niin että sinua on joko huijattu tai on tapahtunut jotain muuta ihan käsittämätöntä.
        Muutenkin tuo www.myykulta.fi sivusto vaikuttaa tosi epämääräisellä. Ensiksikin se näyttää olevan verkkotunnusta myöten kopio www.myykultaa.fi sivustosta. Toisekseen jo sivuston nimi "myy kulta piste fi" kuulostaa suomenkielentaitoisen korvaan niin oudolta että panee miettimään mistä on kysymys.
        Lisäksi siinä oleva hintavertailussa on väärää tietoa muiden firmojen hinnoista. Lisäksi outoa on se, että siinä lukee että että tuon sivun takana on Finnmania Oy. Finnmania Oy on myös KorutRahaksi.fi palvelun takana. Eli samalla firmalla on kahdet ERI hinnat! Kuluttajasuojanlain mukaan, jos firma antaa tuotteelle/palvelulle eri hintoja on sen annettava asiakkaalle se mikä asiakkaalle on edullisempi. Kaikkien korutrahaksi.fi asiakkaiden siis kannattaa vaatia korkeampaa hintaa!!


      • 0sama
        en-myy-kulta kirjoitti:

        Helmet tai kivet painavat hyvin harvoin yli grammaa kappaleelta. Tuossa on kyllä niin että sinua on joko huijattu tai on tapahtunut jotain muuta ihan käsittämätöntä.
        Muutenkin tuo www.myykulta.fi sivusto vaikuttaa tosi epämääräisellä. Ensiksikin se näyttää olevan verkkotunnusta myöten kopio www.myykultaa.fi sivustosta. Toisekseen jo sivuston nimi "myy kulta piste fi" kuulostaa suomenkielentaitoisen korvaan niin oudolta että panee miettimään mistä on kysymys.
        Lisäksi siinä oleva hintavertailussa on väärää tietoa muiden firmojen hinnoista. Lisäksi outoa on se, että siinä lukee että että tuon sivun takana on Finnmania Oy. Finnmania Oy on myös KorutRahaksi.fi palvelun takana. Eli samalla firmalla on kahdet ERI hinnat! Kuluttajasuojanlain mukaan, jos firma antaa tuotteelle/palvelulle eri hintoja on sen annettava asiakkaalle se mikä asiakkaalle on edullisempi. Kaikkien korutrahaksi.fi asiakkaiden siis kannattaa vaatia korkeampaa hintaa!!

        joo toi on ihan skeidaa toi viesti finnmaniasta, totuus on se että kultarahaksi.fi palvelun häkli omistaa myykultaa.fi palvelun, ytjssä myykultaa.fi palvelun vastuuhenkilönä on leila joka on kultarahaksi.fi palvelun toisen osakkaan villen äiti!!että semmosia veijareita...kandee miettiä mitä niidenkaa touhuaa..hinnat on myykultaa.fi ja kultarahaksi.fi palveluissa markkinoiden huonoimmat..


    • Huijattu

      "Ostamme kaikenlaisia kultaesineitä koruista kolikoihin ja harkoista hammaskultaan. Esineiden kunnolla ei ole väliä, ostamme myös rikkinäiset esineet. Ostamamme kulta puhdistetaan ja sulatetaan kultaharkoiksi. Kultaesineenne eivät joudu jälkimarkkinoille, kuten esimerkiksi panttilainaamoihin tai korukauppoihin"

      "KultaRahaksi™ voi sulattaa Esineet tai muuten käsitellä kaupan kohteena olleet Esineet haluamallaan tavalla!"


      Ylläolevat suoria kopioita sivuilta. Voisko joku täsmentää mulle että sulattaako ne nuo esineet oikeesti vai käsittelevätkö muuten haluamallaan tavalla? Siis kumpi on oikeaa tietoa??? Itse en luottaisi ko firmaan.

    • Törrö

      Eilen sain omat rahani tilille, kun laitoin pussini matkaan! Todella onnistunut kauppa ja samantien
      rahat tilille! Suosittelen lämmöllä! Nyt siivoamaan korulippaat!

      • Iinaleenalehtonen

        Musta toi korutrahaksi.fi on ainoa joka toimii sita haukuneiden kommentit on kylla kaikki kilpailijoiden tekemia ja sen huomaa kun ne lukee.


      • kl
        Iinaleenalehtonen kirjoitti:

        Musta toi korutrahaksi.fi on ainoa joka toimii sita haukuneiden kommentit on kylla kaikki kilpailijoiden tekemia ja sen huomaa kun ne lukee.

        niillä on myykulta.fi palvelu korutrahaksi.fi palvelun kanssa. Tunnen entisen työntekijän ja haukkui heidät alimpaan helvettiin. Ei maksa ajoissa asiakkaille ja koko ajan valituksia asiakkaislta. Ei jaksanut enää tehdä paskaa hommaa paskalla palkalla. Mutta ainoa käsitys mikä jäi, oli, että huijaavat ihan kaikessa asiakkaita. Eivät vastaa sähköposteihin, yrittävät AINA maksaa ensin vähän ja kun uhataanb poliisilla, niin sitten maksetaan hiukan lisää. Ja kaupan peruminen on kuulemma oikeasti mahdotonta siellä. Vai löytyykö joltain kokemusta, että olisi saanut kaupat peruttua oikeasti?


      • APSSSS
        kl kirjoitti:

        niillä on myykulta.fi palvelu korutrahaksi.fi palvelun kanssa. Tunnen entisen työntekijän ja haukkui heidät alimpaan helvettiin. Ei maksa ajoissa asiakkaille ja koko ajan valituksia asiakkaislta. Ei jaksanut enää tehdä paskaa hommaa paskalla palkalla. Mutta ainoa käsitys mikä jäi, oli, että huijaavat ihan kaikessa asiakkaita. Eivät vastaa sähköposteihin, yrittävät AINA maksaa ensin vähän ja kun uhataanb poliisilla, niin sitten maksetaan hiukan lisää. Ja kaupan peruminen on kuulemma oikeasti mahdotonta siellä. Vai löytyykö joltain kokemusta, että olisi saanut kaupat peruttua oikeasti?

        TOTTA = ainoa huijari


      • marikaa43

    • Sipe5

      Sain 13 e grammalta ja rahat tuli tilille kahden päivän kuluttua. Kannattaa tinkiä. Homma toimii

    • joojoojoo joo

      Hotelleissa maksavat paska hintaa eikä netissäkään hinta kummonen oo
      kusettajia koko porukka.

    • väsynyt4231

      Nopeasti kaivoin foorumeilta tietoja ja tässä tulokset:

      Korutrahaksi.fi sivuista löytyi ylivoimaisesti eniten huijattuja ja epäselvyyksiä
      kultarahaksi.fi tuli huijauksissa heti perässä.
      postikulta.fi ei löytynyt vielä mitään isompia huijauksia, mutta korujen palautuksissa on ollut ongelmia.

      toki löytyi noistakin hyviä kommentteja, mutta vaikutti yritysten omalta mainonnalta.

      Näistä ei löytynyt mitään pahaa:
      kultatukku.fi
      verkkokulta.fi
      kultaporssi.fi

      • lahden_poliisi

        KorutRahaksi.fi ja KultaRahaksi.fi on molemmat alan isoimpia ja luotettavampia ostajia. KorutRahaksi.fi maksaa näistä kahdesta parempaa hintaa yleisesti. Pienemmät toimijat haukkuvat täällä keskustelupalstoilla isompia yrityksiä. KorutRahaksi.fi ja KultaRahaksi.fi ovat kuitenkin kaikkein luotettavimmat isot yritykset näistä kullanostajista, kaikissa muissa on kuluttaja aika turvaton, mikäli tulee huijatuksi. Pienet yritykset huijaavat asiakkaitaan, isommissa tätä ei tapahdu, sillä viranomaiset valvovat näitä palveluja.


    • ylikonstaapppeli

      heheeh :) kyllä tuo korutrahaksi.fi jaksaa mainostaa foorumeilla. Ei todellakaan ole suomen suurimpia, vaan yksi noista pienistä. ja kaiken lisäksi huijaavat selkeästi eniten.

      • Kusetetun sukulainen

        Olet konstaapppeli oikeassa, itse kirjoittelevat näille palstoille ja kehuvat toimintaansa. Tätini joutui odottamaan rahojaan kaksi kuukautta ja odottelisi edelleen, ellei mennyt poliisin juttusille. Sitten vasta maksoivat. Korutrahaksi on huijarifirma!


    • toimeton_

      Kyllä Kultarahaksi on pahin näistä huijarifirmoista...

    • Asiaa tutkinut

      Korut rahaksi eli Finnmania on maksukyvytön yritys, katsokaa vaikka asiakastiedosta, täysin konkurssikypsä yritys, joka kuitenkin edelleen yrittää jatkaa toimintaansa eli toisin sanoen huijaa ihmisiä lähettämään kultansa sinne, koskaan eivät tule maksamaan niitä. Syyllistyvät siinä sivussa itse rikokseen, konkurssiin tuo yritys pitäisi laittaa. Nettisivuilla maininta, että "maksujärjestelmää päivitetään", mistä johtuu maksuviiveet. Pyh, päivämäärät vain vaihtuvat, kun ajanjakso mennyt...

      Itse myin koruni maikkarilla mainostavaan Kulta rahaksiin. Nopea palvelu ja rahat hetkessä tilillä, paljon sainkin, yli 500.

    • Kutila

      Myykää kultanne yritykseen jossa valmistetaan koruja. Maksavat tällä hettkellä parhaillaan 14k 16,50€/g , kultarahaksi maksaa n. 10,50 €/g. Kultarahaksi myy kaiken ostamansa kullan K.A. Rasmussenille. Kyseinen firma ostaa myös yksityisiltä ja on Euroopan suurin romukullan käsittelijä.

    • annuli50

      siis kertokaapa mihin sitä romukultaa kannattaa postittaa, missä olis hinta/palvelunlaatu parasta.

    • 320e rikkaampi

      itse sain ainakin eilen 320 egee tilille korut rahaksi firmalta....taitaa nuo ylemmät kommentit olla höpö-löpö-juttuja ja kilpailijoiden tuotosta

      • naapurintätivaan

        Toi Korutrahaksi eli Finnmania on maksukyvytön yritys, katsokaa vaikka asiakastiedosta. Asiakaspalvelu suljettu muuton vuoksi. Asun niiden toimistotalossa, ja voin vakuuttaa ettei ne mihinkään ole muuttaneet, ainoastaan työntekijät lähteneet käveleen maksamattomien palkkojen vuoksi. Myykää jonnekin muualle, esim. paikallisille sepille tai alan suurimmalle KultaRahaksille, ne oli Ylelläki vasta esillä.


      • Killetrs
        naapurintätivaan kirjoitti:

        Toi Korutrahaksi eli Finnmania on maksukyvytön yritys, katsokaa vaikka asiakastiedosta. Asiakaspalvelu suljettu muuton vuoksi. Asun niiden toimistotalossa, ja voin vakuuttaa ettei ne mihinkään ole muuttaneet, ainoastaan työntekijät lähteneet käveleen maksamattomien palkkojen vuoksi. Myykää jonnekin muualle, esim. paikallisille sepille tai alan suurimmalle KultaRahaksille, ne oli Ylelläki vasta esillä.

        Kultarahaksi ei ole varsinainen huijari, mutta mainostaa suuresti, kerää itselleen paljon kuluja, JA MAKSAA HELVETIN SURKEAN HINNAN!!!


    • JartsaHki31v

      Ite myin ulkomailta ostetun kultasen panssarikorun KultaRahaksi OY:lle ja maksu onnistuin nopeasti tillille seuraavaksi päiväksi, joten tyytyväisiä oltiin!

      • Killerts

        Kyllä varmaan makssakin nopeasti kun maksaa niin alhaisesn hinnan!


    • Ladyboy harrikka

      Korutrahaksi eli finnmaniasta olen aivan samaa mieltä, en voisi suositella sitä firmaa kenellekään. Ei hyvä!!!! Eli jos ootte kultaa myymässä niin viimeiseksi tohon paikkaan myisin. Kannattaa mennä tavexille ne maksaa parhaan hinnan ja suoraan rahat kouraan.

    • hi

      huijareita, huijareita, kuka hullu myy kultarahaksi oy:lle liian alhainen hinta (normi hinta jaettuna kahdalla)

    • VesaKii

      Kultapörssi.fi palvelu on ainakin toiminut noista netissä toimivista firmoista hyvin. Pari kertaa laittanut sinne kultaa ja ostavat myös hopeaa.. Maksut tuli myös niinkuin oli sivuilla luvattu. Postikullan hinnat on kyllä jotain järkyttävää . Huhhuh mitä huiputusta.. Ihme kriminaalia porukka noissa muutamassa firmassa omistajina. (mtv3 45min 21.9.2011)

    • markku...88888
    • 36

      Eikö teistä kukaan katsonut 45 minuuttia ohjelmaa, jossa puhuttiin näistä huijaavista postifirmoista!

    • HUHUHUHHUHHHH
      • huhuhuhuhuhuh

        katsokaa vielä se video niin selviää enemmän.. Yksi yrityksistä yllätti..


    • kultavertaillu
    • kokemus tämäkin

      Itse kävin juuri arvioittamassa kultakorujen arvon Kulta rahaksi - yrityksen ostopisteessä. Tarjottu hinta oli naurettavan pieni sivuilla esitettyihin maksuesimerkkeihin verrattuna ja lisäksi tiskillä ollut tyttö rupesi repimällä katkomaan (kysymättä) kultaketjujani, jotka olivat jääneet kiinni toisiinsa. Kohtuu törkeää, koska en ollut tässä vaiheessa vielä sanonut jättäväni koruja sulatettavaksi vaan kysymässä vasta hintaa. Herää kysymys olisiko ko. firma korvannut rikotut korut, jos ja kun en olisi hinnan kuultuani jättänyt niitä heille? Liekö firman politiikka, että rikotaan korut, jotta asiakkaan on pakko jättää ne pilkkahinnalla tiskille. Ei tarvitse tuohon lafkaan enää toista kertaa astua.

      • Kauppiaan poika

        Maksan enemmin kuin liikkeet ja postikulta-firmat.
        Heti käteisellä arvioosi reilusti enemmin.
        Asiakkaita on ja hyvin hinnoin ne pysyy.
        040-128 23 83
        Ostan myös huuto.net sivustolla.
        Nimimerkillä onnimanni1


      • Kauppiaan poika

        Maksan enemmin kuin liikkeet ja postikulta-firmat.
        Heti käteisellä arvioosi reilusti enemmin.
        Asiakkaita on ja hyvin hinnoin ne pysyy.
        040-128 23 83
        Ostan myös huuto.net sivustolla.
        Nimimerkillä onnimanni1


      • Kauppiaan poika

        Maksan enemmin kuin liikkeet ja postikulta-firmat.
        Heti käteisellä arvioosi reilusti enemmin.
        Asiakkaita on ja hyvin hinnoin ne pysyy.
        040-128 23 83
        Ostan myös huuto.net sivustolla.
        Nimimerkillä onnimanni1


      • Kauppiaan poika

        Maksan enemmin kuin liikkeet ja postikulta-firmat.
        Heti käteisellä arvioosi reilusti enemmin.
        Asiakkaita on ja hyvin hinnoin ne pysyy.
        040-128 23 83
        Ostan myös huuto.net sivustolla.
        Nimimerkillä onnimanni1


      • äiti vaan

        Todella törkeää ! En minäkään kyseistä firmaa käytä kokemukseni jälkeen.


    • Kauppiaan poika

      Täysin kusettajia koko porukka.

      Kaikilla PL posti osoiteet.
      Mummoilta varastetaan kultakorut pois.

    • pertti

      ihan törkeetä kusetusta koko homma.

    • ostetaan kultaa

      ostetaan kultaa www.kultasi.fi

      • Killerts

        Noilla hinnoilaa varmaan kannattaakin ostaa;-)))))

        Rasmusseen maksaa paljon paremmin ja Tavex vielä paremmin!!!

        Tänään Tavexin ostohinta oli 27€/gr 18K:n kullasta. Ei paha!

        Parempiakin saattaa löytyä - joku väitti että panttilainaamoistakin saa aika hyvän hinnan.

        Tarkistakaa itse!

        Pääasia on, ettei noita kusettajien liiketoimintaa tueta!!!!!


    • Levitress

      Kannampa minäkin korteni kekoon tässä keskustelussa.

      Kävin arvioituttamassa korujani Lahdessa 15.2.2012. Kultakoruja minulla oli 21,32 g ja kaikki olivat 14 k kultaa. Ensin menin Kultajousen liikkeeseen josta minulle ko. määrästä koruja tarjottiin 298,50€ , eli 14 €/ g.

      Sitten kävelin torin toiselle puolelle Kultatukku myymälään, jossa sain kyllä huonon hinnan sekä äärrettömän huonoa palvelua!! Tämä liike tarjosi koruistani 224,9 €, eli 10,55€ / g!!!! Tässä on pakko sanoa, että tämä yritys mainostaa nettisivuillaan 12,91€ / g, mutta tutkittuani huomasin, että tämä "huippuhinta" on ainoastaan postilähetyksiä varten.

      Kolmantena menin Kultarahaksi liikkeeseen. Ei täälläkään mitenkään yltiömäistä palvelua saanut, mutta palvelua kuitenkin. Koruistani tarjottiin 301,25 €, eli 14,12€/ g!

      Näistä kolmesta siis parhaimman hinnan saa Lahdessa ainakin Kultarahaksi Oy:ltä. Itse päätin olla vielä myymättä, katsellaan sitten myöhemmin. Minulle jäin ainakin tuosta Kultatukusta sen verran huono fiilin, etten kyllä sinne myisi korujani!

      Tämä siis minun kokemukseni.

    • laet

      Joo lahdessa kultatukul on sellainen vanha nainen joka ei kyllä tiedä asiakaspalvelusta yhtään mitään. ostavat lahden huonoimmalla hinnalla sekä myyvät käytettyjä ja likaisia koruja ylihinnalla. niitten toiminta on ollut tapepilla ainakin sen 45min ohjelman myötä. jos myytte lahdessa ni kannattaa kattoo etlarin ostopalstat, jossa on usein ilmoituksia et ostetaan kultaa. niiltä saa hyvän hinnan!

    • Myyköön ken tahtoo

      Joku kultafirma väittää että yhdestä sormuksesta on saanut yli 400 euroa vaikka arvion mukaan sormukset painaa vain muutaman gramman (millin sormus gramman, 2mm 2 grammaa jne). Itse tarjosin ranneketjua kultarahaksi firmaan, tulos 28 euroa, missä nyt mättää, kukaan firma ei ainakaan netissä tarjoa satasta grammalta, huijarifirma, en luottanut siihen vaakaan, ranneketju muka painaa vain reilu 2 grammaa,en myynyt, eikö muka arvo ole noussut 30 vuodessa muutamaa euroa enempää, maksoin aikanaan noin 20 euroa siitä ranneketjusta ja tuon facebookin mainoksen mukaan siitä olis pitänyt saada monta sataa euroa, taitavat olla ne "ostajien kokemukset" pelkkää huuhaata.Eikä se ketju varmasti irtoa nykyhinnoin 20 eurolla, voi olla yli 100 euroa.

    • plkiuyn

      Voi teitä taukkeja. Arvostan sitä firmaa joka ostaa halvalla ja myy kalliilla. Noin äkkiä laskettuna, sehän se on tarkoitus. Entä kun ostat kahvipaketin hintaan 4,95 eur ja viereisessä kaupassa se on hintaan 2,95 eur. Menetkö huutamaan että sinut on ryöstetty? Minusta tuo toinen firma myy silloin n. 40% halvemmalla. Aivan järkyttävä hintaero. Mikä tässä on niin outoa jos joku ostaa halvalla? Ei ole pakko myydä. Ja sen verran olen kyllä näitä kultafirmoja nähnyt että kultaraha ei maksa tuota hintaa mitä joku täällä väitti lahdessa saaneensa. Ihan kultarahan omia kirjoituksia. Hyi, hyi. Ja tuo eräs kirjoittaja joka hakkui kultatukun lahden myyjää taitaa olla sama henkilö joka on potkittu kultatukulta pois kavallusepäilyjen vuoksi. Kuulinpahan vaan, juttu alkaa levitä...
      Suomalainen loistava tyyli. Haukutaan kaikki. Onnea teille.

    • Höpö

      Ja varo viemästä korujasi ostopiseteeseen tai Kultakiertueelle! Itse tein niin ja hävisin yli 100 euroa verrattuna jos olisin ottanut Kultapaketin ja myynyt sitä kautta. Vaikka sama firma onkin... Arviointitilanteessa äimistelin, miten kullan hinta on niin alhainen, eikä yrityksen edustaja millään muotoa korjannut kummasteluani asian tiimoilta. Kultapaketissa 18 karaatin kullasta maksetaan n. 18€/g ja kultakiertueella n. 10€/g!!! Lisäksi paikallislehden mainoksessa mainostettiin 24 karaatin kullan ostohinnaksi 38€/g, mikä tietysti helposti antaa ymmärtää, että muistakin pitoisuuksista maksettava kullan hinta on samassa suhteessa korkealla. Lisäksi Kultakiertueen tai ostopisteen kauppaa ei voi purkaa toisin kuin Kultapaketissa. Tästäkään ostaja ei kaupantekotilanteessa maininnut. Onhan se nettisivuilla yhteen kohtaan pienellä präntätty, kun taas muutoin kehutaan ja ylistetään turvallisen kultakaupan nimeen. Asiakaspalveluun soittaessani asiakaspalvelija vain jankutti, että myyjän vastuu on tutustua nettisivuihin huolella ja kysyä ostajalta Kultakiertueen ja Kultapaketin hinnoitteluperiaatteista (ne ei muuten sivuilta käyneet kovinkaan selvästi ilmi). Vaan kas kun en tajunnut...

    • PÖLJÄ

      Olkaapa varovaisia kyseisen Firman kanssa.Lähetin pienen erän JALOMETALLIA -,,,,ei ole kuulunut mitään ,eli hävisi kuin kuppa töölöön.2 kertaa olen tiedustellut puhelimitse ja sähköpostilla....EI VASTAUSTA

    • tutkittu on

      varmin ja turvallisin tapa on kilpailuttaa kultakorut postitusfirmojen ja sellaisten liikkeiden välillä jossa saa henkilökohtaista palvelua, itse tein näin ja hintahaitari oli todella suuri, huonoimman ja parhaimman tarjouksen välinen ero oli melkein kaksinkertainen (huonoin 884e ja paras 1600e) parhaimmat tarjoukset sain "kivijalkaliikkeistä"

    • kultarahaksihelposti
    • ölkjhgfda
      • Sauli sokeri

        Verratkaa hintoja täällä: www.kultaruhtinas.fi.


    • tietoa jyväskylän seudun kultaliikkeistä/palveluista, mitä he maksaa mistäkin?

    • janosch222

      Vahvasti kyllä haiskahtaa, mutta jos näin moni on digannut, niin mikäs siinä. En lähtisi muuten kuin kasvokkain noin isoja kauppoja tosin tekemään, että jos tonninkin rahamäärästä puhutaan, niin petoksen riski on liian suuri. Varmaan ihan kunniallinen firma kyllä, mikäs siinä. Olen vaan itse jo pidemmän aikaa ollut sitä miteltä että rahoitus alalla on todella paljon mätää etenkin näissä pienissä itsenäisissä toimijoissa. Etenkin pikavipit, kuten kuvasta näkyy: http://pikavipit-fi.blogspot.de/2010/11/miksi-yrityksilla-on-monia.html

      Samoilla yrityksillä on monia nimikkeitä sen takia, että sillä tapaa voidaan tappaa kilpailu ja luoda ökykallis monopoli. Saadaan kuluttajat vertailemaan saman tarjoajan lainoja ja asiakas luulee, ettei halvempaa vaihtoehtoa ole. Tästähän on mot ohjelmakin ylellä tehnyt taannoin jutun, pikavippiparonit pyörittävät alaa ja nyhtävät suomalaisilta pennoset.

      Luulen että romukullan kanssa on sama juttu, että asiakas voi nettiin myydessää vahingossa kilpailuttaa vain yhtä ja samaa firmaa ja sillä saada vaikutelman ettei halvempia vaihtoehtoja olisi edes tarjolla. Se on petkutusta, tosin kaiketi laillista... Onneksi poliitikot ovat vähitellen puuttumassa pikavippeihin kovemmalla kädella ja saadaan kunnon valvaonta ja ehkä jopa kielto. En tiedä miten kullan kanssa sitten on, mutta näkemyksiä otetaan vastaan, jos joku on tehnyt aitoa itsenäistä tutkimusta. Mainostajilta en mielellään kuulisi yhtään läpinäkyvää spiikkiä tällä foorumilla...

      Joka tapauksessa kannattaa olla varuillaan aina kun ei asioi kasvokkain. Lainojen kanssa olen tajunnut että pankista saa halvinta ja luotettavinta, eli ei kannata langeta vippifirmojen lupauksiin. epäilisin että sama juttu on kullan kanssa eli marssi vaan puoteihin ja putiikkeihin joissa romukultaa ostetaan ja pyydä tarjous. Käytä yksi iltapäivä asiaan. Sillä saat luotettavampaa palvelua ja et varmaankaan jää hintaakaa katumaan. Ainakaan et tule huijatuksia vertailemaan yhden ja saman firman palveluita vahingossa. Tämä on mun näkemys, muuta kertokoon omansa :)

    • Sinikka62

      Suomen Ostokulta lähetti viime viikolla tekstiviestimainoksen. Onko kukaan testannut www.ostokulta.fi -palvelua? Heidän hyvityshintansa näyttäisi olevan aika paljon paremmat kuin monella muulla vastaavalla palvelulla.

      • Amurin apina

        Ina finlandin pojat ovat taas keksineet uuden jutun. Eikö pika vipit ja porno enää elätä.


    • ksarkku

      maksaa paljon huonommin kuin esim. MyyKultaa.fi

    • Ralta kuhaksi piff.
    • dendet

      ei kannata sitten heti ekaan vastaan tulevaan paikkaan kultaansa tunkea vaan tässäkin hintoja vertaamalla saa melkoiset voitot. tuon mukaan verkkokullasta saa parhaan korvauksen http://www.kulta-rahaksi.org/
      kulta rahaksi.fi on kai myös ihan luotettava mesta

    • kultavaluri

      ..Saatte 2 gramman timantti/kultasormuksesta alle 40 euroa ja seuraavana päivänä sitä myydään jo huutonetissä 150 euroon näiden kultahuijareiden toimesta, siellä on mutamia joilla on satoja sormuksia myynnissä.

      Verottajaa varmaan harmittaa nämä kultahuijarit..

    • kultapöksy

      Tekeekö nää ostokullan tyypit jotain kiertueita ja maksaako ne saman hinnan paikanpäällä ku arvioittitilaisuuksissa? Kultarahx ei maksa, muista mulla ei olo kokemuksia. Muilla? (tästä virmasta om siis kyse: https://www.ostokulta.fi/myy-kultaa)

    • kullan hinta

      http://www.Kultaruhtinas.fi on jo pitkään maksanut parhaan hinnan. Siellä on myös mielenkiintoinen eri ostajien hintojen vertailu etusivulla.

      • hämmästynyt

        www.kultapiste.fi
        Tämän liikkeen toimintatapa.
        Olemme arvioineet kultanne ---- euron arvoiseksi. Maksamme rahat ilmoittamallenne tilille. Terveisin
        KULTAPISTE, 09 - 3158 1635
        Punnituksesta eikä grammahinnasta tule mitään tietoa vain kokonaishinta joka oli huomattavasti mainoshintaa huonompi.


    • 24+++++

      Emme ole vielä vastaanottaneet tai arvioineet esineitäsi.Pussi lähetetty 31.10.2012. Nyt 5.11.2012.
      Maksamme rahat pankkitilillenne 24 tunnin kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet kultanne,???????
      Pussi tuli ruotsista kolmessa päivässä.




    • Tietoa on...

      Ehdottomasti Tavex, paras hinta, ei varasta "kiviä". Ei ole ostajan armoilla, kun vie paikan päälle...14k hinta tänään 18.90€, toiseksi paras 17.90€. Minäkin ostan mielelläni kultaa "pilkka" hinnalla ja vien sen Tavexiin. : ))

      • Kullan hinta tippuu

        Mietin pitkään, että minkä firman valita kun ei halunnut odotella esineiden lähettelyä ja palautusta.

        Helsingin Sanomissa oli iso juttu 19.1 kullanostofirmoista jossa toimittaja oli kokeillut kaikkia ja Kultarahaksi näytti maksavan parhaiten. Lähetin tänään saapuneen postipaketin ja saapi nähdä miten käy.


    • äiti vaan

      kyseistä firmaan en tule käyttämään uudestaan, enkä suosittele muillekaan. Lähetin sinne todella vanhat ja suuret korvarenkaani. Sain tekstiviestin että niistä hyvitetaään 0 euroa. Ei muuta yhteydenottoa. Kyselin sitten itse asiaa sähköpostitse ja minulle vastatiin että korvakorut ovat kullatut ja sisältävät niin vähän kultaa ettei erottaminen kannata. Jos haluan korut takaisin on posti ja käsittelykulut 22 e. Tulisivat kyllä ihan postimerkin hinnallakin painonsa perusteella ja jos kerran ovat arvottomat kävisi minulle tämäkin lähetys. Minusta tämä tuntuu ihan hyväksikäytöltä. En voinut arvata että korvakorut ovat vain kullatut. Mitähän kultafirma tekee kaikilla kullatuilla tuotteilla joita kertyy ja joita asiakas ei raaski lunastaa takaisin???

    • CarloZ1

      Hei
      En ole myynyt, mutta vertaillessa heidän maksamiaan hintoja kultapitoisuuden mukaan, niin he maksavat vähiten 20 karatin kullasta verrattuna 24 karatin kullan hintaan. Mielestäni kullan hinta on sama, on se seostettu, tai ei.

    • ROSVOSAKKIA

      ÄLKÄÄ HULLUT MYYKÖ NOILLE ROSVOILLE MITÄÄN.JOS KUITENKIN PÄÄTÄTTE MYYDÄ NIIN RIKKOKAA HOHTIMILLA ESIE PUNNITUKSEN JÄLKEEN EIHÄN SEN HINTAAN PIDÄ MITÄÄN VAIKUTAAA PAINOHAN ON SAMA.

    • FAILLL

      Kultarahaksi vaihtaa toimitusjohtajaa useemmin kun minä naista! Mikähän mättää!?

    • Kultarahaksi lopetta

      Kultarahaksi näyttää lopettaneen ainakin kilpailijan mukaan www.verkkokulta.fi/kultarahaksi ja sivuilta kun katsoo niin näyn näyttää tosiaan käyneen

      • 15+10=?

        Verkkokullalla kyseenalaista markkinointia oman firman eduksi kun linkittää joka sivulle tuon uutisensa kultarahaksi toiminnasta. Tää paistaa jo liian selvästi läpi. Lopettakaa moinen kun itse ette maksa likikään sitä hintaa mitä mainostatte kotisivuillanne.


      • Paisti986
        15+10=? kirjoitti:

        Verkkokullalla kyseenalaista markkinointia oman firman eduksi kun linkittää joka sivulle tuon uutisensa kultarahaksi toiminnasta. Tää paistaa jo liian selvästi läpi. Lopettakaa moinen kun itse ette maksa likikään sitä hintaa mitä mainostatte kotisivuillanne.

        Mitäköhän tuossa markkinoidaan? Ehkä markkinointina kannattaisi tekaista joku positiivinen asiakaskokemus, niin kuin 99% yrityksistä normaalisti tekee. Näyttää enemmänkin uutiselta mikä vielä pitää paikkaansa :)


    • Mikko2345

      joo suosittelen www.verkkokulta.fi palvelua...

    • kultaplus

      Itse katsoin nettisivuilta ensiksi hintoja maksuperiaatteita ja soitin www.kultaplus.fi yritykseen ja pyysin heiltä arvion hinnasta. Painon kullasormuksesta olin katsonut ässän vihannesoston vaalla. Sain pikkasen enemmän mitä puhelimessa puhettiin kun heillä tarkempi vaaka käytössä.

    • Enlähettäis

      Lähetin aikoinaan 5 kpl kännyköitä vahoja firmaan joka lupasi niistä maksaa.
      Ikonä ei kuulunut mitään .

      Mikä estää sinua viemästä kultaasi oikeaan liikkeeseen.
      Käy ainakin kahdessa eri liikkeessä.

      TT kulta paras myydä kultaa, tosin liike on vantaalla.

    • Huijarifirma

      Älkää vaan lähettäkö sinne. Sain koruista sen verran huonon hinta-arvion, että pyysin palauttamaan. Lähetys ei koskaan saapunut takaisin minulle eivätkä vastanneet puheluihin tai meiliin. Paras viedä suoraan koruja ostavaan luotettavaan kultasepänliikkeeseen, kuten olen tehnyt aiemmin. Se on varminta.

    • Lokakuu2018

      Tämä on vanha ketju, mutta myin tässä "romukultaa" juuri ja kysyin tarjouksen kulta rahaksi -palvelulta ja Helsingin pantilta. Sain samoista esineistä 50€ enemmän Helsingin pantilta kuin mitä kulta rahaksi tarjosi. Jos harkitsee siis kultaroinan myymistä, niin suosittelen ehdottomasti käymään myös esimerkiksi panttilainaamolla!

      • Jankl1987

        Kyllä on se totta että panttilainaamot maksavat enemmän mutta se perustuukin siihen että se on ns laina jonka saat heiltä odottaen että tulet myös noutamaan partaansa korun tai esineen pois ja niihin tulee lisä luluja eli saat loppu viimein lainaa vähemmän koska maksat enemmän noutaessasi sitä takaisim siksi korutrahaksi.fi puhuu romukullasta mitä ei olla takaisin pyytämässä ja heidän palvelu on 100% turvallinen ja luotettava ne jotaka on kierrättänyt ovat olleet tyytyväisiä palveluun. Ja kaikki palvelut on aina asiakaspalvelijasta kiinni millainen kokemus jää asiakkaalle.


      • Anonyymi
        Jankl1987 kirjoitti:

        Kyllä on se totta että panttilainaamot maksavat enemmän mutta se perustuukin siihen että se on ns laina jonka saat heiltä odottaen että tulet myös noutamaan partaansa korun tai esineen pois ja niihin tulee lisä luluja eli saat loppu viimein lainaa vähemmän koska maksat enemmän noutaessasi sitä takaisim siksi korutrahaksi.fi puhuu romukullasta mitä ei olla takaisin pyytämässä ja heidän palvelu on 100% turvallinen ja luotettava ne jotaka on kierrättänyt ovat olleet tyytyväisiä palveluun. Ja kaikki palvelut on aina asiakaspalvelijasta kiinni millainen kokemus jää asiakkaalle.

        Panttikonttorista ei ole pakko lunastaa ns lainaansa takaisin eli kullat voi surutta jättää heille.

        Jos sattuu tulemaan katumapäälle, niin kullan voi lunastaa takaisin tietyn ajan sisällä pientä korkoa vastaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myy kaniin, maksavat mitä lupaavat. Aina enemmän kuin nämä firmat.

    • Anonyymi

      En kyllä luottaisi ja lähettäisi kultaa postissa. Toki keskimäärin varmaan on ok firma, mutta yksittäin "voi postissa kadota" ja siinä ei ole kai mitään toivoa korvauksista.
      Yksittäisen ei kannat tehdä mitään muuta kuin oppia.

      lähetin aikoinaan kirjatun kirjeen ja kun luin ehdot, sitä lähetystä ei minkään taulukon mukaan korvata, vain jos perille mennee niin tulee kuittaus vastaanottajalta.
      Jos katoaa, se on moro.

    • Anonyymi

      Vein juuri kultakoruja arvioitavaksi. KultaRahaksi olisi maksanut koruista hieman päälle 400€, mutta Tavex maksoi yli 200€ enemmän. Joten suosittelen vertailemaan.

    • Anonyymi

      Joo erot tosiaan ovat isoja. Paikkakunnilla kiertäville ostajille en tosiaan mene enää ikinä. Kaikista näistä huono hinta ja perustuu ihan naamakauppaan tuo tarjottu hinta. "Kun on paikalle raahautunut niin myydään sitten". Ei ollut apua tinkimisestä vaikka miellänkin itseni hyväksi puhujaksi. Meinasin itsekin lopulta myydä, mutta onneksi en. Sain 356 euroa enemmän netin kautta myytynä ja alun perinkin olisi ollut se helpoin ja vaivattomin vaihtoehto. https://www.verkkokulta.fi/ maksaa parhaiten!

      • Anonyymi

        Kultatukku 45min ohjelman mukaan huijarifirma ja henkilötunnukset kalastaa vielä.


    • Anonyymi

      Joku agentinne soitti äskön vaimolleni sai häneltä kiitsviestin siit, että oli muk tilaanut teilt jotain, mutta ei hän ole mitään tilaanu. kiellän lähestymätä häntä millään tavoi. Olen hänen edunvalvojansa. Terv. Ilmo Vuorinen

      • Anonyymi

        jOO Siis suomen jalometallikierrätys tai mikähän se ees on, soittelee!! Voisivat lopettaa hyvän sään aikana.


    • Anonyymi

      Lähetin 2 viikkoa sitten saamani kuoren, jossa mm. 4 sormusta ym., mutta mitään yhteydenottoa en ole saanut firmalta???? Yhteydenotto luvattiin 1-3 vrk sisällä.

    • Anonyymi

      Suomen jalometallikierrätys on huijausta! Lähetin sinne koruja arvioitavaksi, eikä kauppoihin päästy. Pyysin lähettämään korut takaisin. Tänään sain takaisin kaksi vaivaista korvakorua, joka oli vain murto-osa koko satsista. Rikosilmoitus tekeillä asiasta.

      • Anonyymi

        Vaikea löytää enää kun on sulatettu saman tien.


      • Anonyymi

        Saatua se on vähänkin.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1766
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1377
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1316
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1263
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1189
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1166
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      611
      1128
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1034
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      964
    Aihe