reisjärven opistoseurat turvattomia

etenkin lauantaisin

Nykyään reisjärven opistoseuroissa on iltoisin meno mennyt ihan hirvittäväksi. Vuosi vuodelta häiriköitten määrä on lisääntynyt ja jatkuvasti lisääntymään päin. Nämä häiriköt ovat harvoin vl-taustaisia. Tulevat lähinnä reisjärveltä ja lähialueilta sabotoimaan seuroja. Pieniä lapsia ei varsinkaan lauantai-iltana uskalla päästää yksin kentälle. Mun oma tytärki tuli itkien, että tuolta pusikoista kuulu hirveää karjumista..
Menimme tarkastamaan tilanteen. Siellähän oli liuta kylänkosseja. Soitimme poliisit, jotka tulivat hoitamaan nämä häiriköt pois. Vaan eipä kestänyt kauaakaan, kun oli jo uudet häiriköt tilalla. Hulluksi kyllä mennyt tämä maailma, kun pitää toisten seuroja tulla pilaamaan tuolla tavalla!

43

4261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....................

Sitten ne ajelevat sitä opiston ohi menevää tietä poppivehkeet täysillä. Lapsellista touhua :D

• vaarallista touhua....

jotku tulevat ajelee hirveää rallia ohimenevälle tielle. Joskus isonteltan sisällekin kuuluu mieletön jumputus, kun takaa ajaa auto poppivehkeet täysillä. Pahimmillaan tuollainen popittaja oikein pysähtyi isonteltan taakse jumputtamaan. Musiikki kuului paljon voimakkaampana, kuin saarna. Tällaiset häiriköijät pitäisi saada vastuuseen teoistaan!

• ..joka vastaa, kun sinne huudetaan?

• Se ihmetyttää...
        Devoit kirjoitti:

..joka vastaa, kun sinne huudetaan?

eihän mekään mennä häiriköimään minnekään rokkifestareille! Tosin niissä tapahtuu muutenkin yhtä jos toista, koska siellä virtaa kuningas alkoholi. En tajua häiriköiden motiivia, mitä kiksejä ne siitä saa, että pitää tulla meikäläisten opistoseuroja tms. häiriköimään?

• Se ihmetyttää... kirjoitti:

eihän mekään mennä häiriköimään minnekään rokkifestareille! Tosin niissä tapahtuu muutenkin yhtä jos toista, koska siellä virtaa kuningas alkoholi. En tajua häiriköiden motiivia, mitä kiksejä ne siitä saa, että pitää tulla meikäläisten opistoseuroja tms. häiriköimään?

Tai ehkäpä yleinen käyttäytymistiede antaa vastauksen..

Häiriköitä kiehtoo alitajuisesti yhteisönne ja yhteisöllisyytenne. Jos ei kiinnostaisi, niin eivät häiriköisi. Taitavasti menetellen saisitte heidät jäseneksi kööriinne.

• aitouskovainen
        Se ihmetyttää... kirjoitti:

Noin varmasti Jerikolaisetkin kummastelivat ja kiukuttelivat kun Israel Joosuan johdolla kiersi kaupunkia ympäri ja soitti torviaan.

VL on harhaoppi!

• hyppiviä apinoita
        vaarallista touhua.... kirjoitti:

jotku tulevat ajelee hirveää rallia ohimenevälle tielle. Joskus isonteltan sisällekin kuuluu mieletön jumputus, kun takaa ajaa auto poppivehkeet täysillä. Pahimmillaan tuollainen popittaja oikein pysähtyi isonteltan taakse jumputtamaan. Musiikki kuului paljon voimakkaampana, kuin saarna. Tällaiset häiriköijät pitäisi saada vastuuseen teoistaan!

liuta ja pitäisi joskus pysöttäöä ne ja kysyuä että montako apinoo on kontissa ku nuin mesoavat

• Mää vaan

koko ajan maassamme, valitettavaa mutta niin se vaan on. Ehkä nuoret tuntevat olevansa rohkeita kun voivat ja uskaltavat häiritä niinkin isoa joukkoa kuin mitä reiskalla on. Pelkään pahoin että ikävänpääkin on tulossa, niin olen itse kyllä uskossa että en tosiaankaan mitenkään uhkaile tässä mutta on tuota maailman menoa tullu seurattua ihan pakostakin :(

• hyvin kuvitella,

että teini-ikäisistä on vain hauskaa mennä härnäämään lestoja. Maalla ei ole kovin paljon tekemistä vapaa-aikana, ja tuostahan sitä huvia irtoaa.

• lyyleri

Reisjärvellä?? Ko se on niin kaunis ja miellyttävän tuntuinen maalaispitäjä..??!

• se opisto
        lyyleri kirjoitti:

Reisjärvellä?? Ko se on niin kaunis ja miellyttävän tuntuinen maalaispitäjä..??!

ollut niin kauan, ja kaikki leirit ja seurat ja muut tapahtumat. Kai se on vähän paikkakuntalaisten silmätikkuna.
        Liekö siellä Pohjanmaalla vähän muutenkin se porukka helpommin öykkäröivää kuin muualla.

• tietäjä.
        hyppiviä apinoita kirjoitti:

liuta ja pitäisi joskus pysöttäöä ne ja kysyuä että montako apinoo on kontissa ku nuin mesoavat

näet varmaan hallusinaatioita jos luulet niiden olevan apinoita. Onhan se lukenut lehdissäkin että tämä vl-lahko altistaa mielenterveys-ongelmille.

• Äitihi

Eikö kenellekkään tullut mieleen mitä ne nuoret siellä poppivehkeineen tekevät? Miksi he ovat siellä?

Toki jos kysytään, vastaukset ovat herjoja... mutta jos kysyttäisiin ihan yksittäiseltä nuorelta kun humala on haihtunut
        - Mikä vetää seura-alueen laitamille dokaamaan?

vastaus saattaisi yllättää. Luulen että valtaosa näistä nuorista on valtavan kateellisia sille perhekeskeisyydelle ja lämmölle joka seuroissa vallitsee. Heistä suurin osa on rikkinäisistä, riitaisista perheistä, osalla on sisarruksia, suurella osalla ei, tai ikä ero on suuri.

Luulen että liki jokainen nuori, joka paikalle eksyy, ja meuhkaa ja häiriköi, purkaa sitä rakkaudenpuutetta, joka sydämessä on, sitä tyhjyyttä, sitä vääryyden kokemusta, miksi toiset lapset saavat rakastavat ja huolehtivat vanhemmat, ja toisten vanhemmat eivät omalta humalaltaan ehdi lastensa humalasta huolestua.

Näin minä koen, ei uskovana, äitinä, entisenä "meuhkaavana" nuorena. Aina minä olin valtavan kateellinen... mutta eihän siitä kaveriporukasta hypätä ojan yli kentälle, ei sitä uskalla.. koska ne kaveritkin olisivat hylänneet, eikä ketään olisi jäänyt.. ja vl-uskovat? no he tuntuivat kääntävän aina silmänsä pois, jos yritti kontaktia ottaa, ei tullut tunnetta, että olisi tervetullut joukkoon.

• silloin siellä hyppivät
        tietäjä. kirjoitti:

näet varmaan hallusinaatioita jos luulet niiden olevan apinoita. Onhan se lukenut lehdissäkin että tämä vl-lahko altistaa mielenterveys-ongelmille.

stereoiden välityksellä olipa kyse sitten ihan tavan päivästä kadulla vastaan tuleva auto jumputtaa niin etttä kuuluu monien kilometrien päähän
        ja tästä apina jutusta sanon että tää on lähinnä huulenheitto tai semmoneine huumoria vaan eikä sielä oikeesti ole luultavasti apinoita
        täällä meilläpäin kun olin kerran koiran kanssa lenkillä ja vastaan tuli lenkkeilevä minulle tuttu vanhempi mies niin siinä tämä mies tokaisi ohiajavasta autosta jolla oli jumputus päällä että montakohan hyppivää apinaa on noilla kontissa kun noin myllöövät ja eikä tämä mies ole vl krtoi että se häiritsee kovasti tuommonen jumputus niin että siitä on tää humorix juttu lähteny liikkeeelle ja kyllä sen tiedän että ne stereot niin että pilke silmäkulmasssa pitää olla ku tän palstan löpinöitä seuraa

• ...................
        Äitihi kirjoitti:

Eikö kenellekkään tullut mieleen mitä ne nuoret siellä poppivehkeineen tekevät? Miksi he ovat siellä?

Toki jos kysytään, vastaukset ovat herjoja... mutta jos kysyttäisiin ihan yksittäiseltä nuorelta kun humala on haihtunut

vastaus saattaisi yllättää. Luulen että valtaosa näistä nuorista on valtavan kateellisia sille perhekeskeisyydelle ja lämmölle joka seuroissa vallitsee. Heistä suurin osa on rikkinäisistä, riitaisista perheistä, osalla on sisarruksia, suurella osalla ei, tai ikä ero on suuri.

Luulen että liki jokainen nuori, joka paikalle eksyy, ja meuhkaa ja häiriköi, purkaa sitä rakkaudenpuutetta, joka sydämessä on, sitä tyhjyyttä, sitä vääryyden kokemusta, miksi toiset lapset saavat rakastavat ja huolehtivat vanhemmat, ja toisten vanhemmat eivät omalta humalaltaan ehdi lastensa humalasta huolestua.

Näin minä koen, ei uskovana, äitinä, entisenä "meuhkaavana" nuorena. Aina minä olin valtavan kateellinen... mutta eihän siitä kaveriporukasta hypätä ojan yli kentälle, ei sitä uskalla.. koska ne kaveritkin olisivat hylänneet, eikä ketään olisi jäänyt.. ja vl-uskovat? no he tuntuivat kääntävän aina silmänsä pois, jos yritti kontaktia ottaa, ei tullut tunnetta, että olisi tervetullut joukkoon.

Tuo oli pysäyttävä kirjoitus, saatat hyvinkin olla oikeassa. Vaikeaa on sanoa millä motiivilla ihmiset mitäkin tekevät, mutta monesti tuntuu helpoimmalta selittää joku ulospäin "negatiivinen" asia vaikkapa vain "kiusantekona". Harvemmin tulee pysähdyttyä pohtimaan sitä, mikä saattaa olla tuon "kiusanteon" takana. Oppimista on näissä asioissa varmasti itse kullakin, itseni mukaan luettuna.

Kiitos kirjoituksestasi!

• ................... kirjoitti:

Tuo oli pysäyttävä kirjoitus, saatat hyvinkin olla oikeassa. Vaikeaa on sanoa millä motiivilla ihmiset mitäkin tekevät, mutta monesti tuntuu helpoimmalta selittää joku ulospäin "negatiivinen" asia vaikkapa vain "kiusantekona". Harvemmin tulee pysähdyttyä pohtimaan sitä, mikä saattaa olla tuon "kiusanteon" takana. Oppimista on näissä asioissa varmasti itse kullakin, itseni mukaan luettuna.

Kiitos kirjoituksestasi!

Mutta eihän se minun esittämänä kelpaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8305157/38818378

• ...................

• niin, että

Sielunvihollinen se on, joka pistää ihmisen tekemään tuollaisia asioita.

• PAHOLAISEN JOUKOT

no reisjävellä tie on yleinen eli kaikkien käytössä ei ainoastaAN HMINEN TULEE HILJAISELLA USKOLLA AUTUAAKS EI SIINÄ YÖ KAUDET TARTTE TYÖTÄ TEKEVIÄ IHMISIÄ HÄIRITÄ ...KATO KUN KAIKKI EIVÄT LOMAILE...EIVÄTKÄ KERKIÄ JOKA VUOSI MAHA PYSTYSSÄ KÄVELLÄ...KYLVÄKÄÄ VAAN SITÄ VITAIVASPORUKAN...JA MITÄ MUIHIN USKON ASIOIHIN TULEE JOKAINEN ILJAA...NAIMALLA...JA KAHTOKAAPA TARKKAAN...MIHIN PELTOON SE SIEMMEN ITÄÄÄ...T PIRUNTORJUNTA PATTERISTO...

• lärvä
        Äitihi kirjoitti:

löytyhän sieltä Reisjärven opistosta se yksikin sälli joka purki rakkauttaan siskoihin oikein isän kanssa

• fdfdfsa

..salaa tupakalle metsään. He siellä varmaan karjuivatkin.

• ja öristään

ei tupakasta

• tulevat

katsomaan, millaisia ovat saatanan valtakunnan ihmisten seurat.

• -.-.-,.-,.

Jos olet epäuskoinen, et voi uskoa saatanaankaan. Koska sinä siis uskot saatanaan, sinussa on uskovaista ainesta ainakin puoleksi, mutta sehän ei vielä riitä, sinun tulee lisätä vielä uskosi määrää.

• Miksi?
        -.-.-,.-,. kirjoitti:

Jos olet epäuskoinen, et voi uskoa saatanaankaan. Koska sinä siis uskot saatanaan, sinussa on uskovaista ainesta ainakin puoleksi, mutta sehän ei vielä riitä, sinun tulee lisätä vielä uskosi määrää.

Koko läpiajettava tie pitäisi sulkea, tai oikeastaan ne kolme tietä, jotka opistolle ja sen ohi johtavat. Niiden sulkemiseen ja tulliporttiin ei saisi tieviranomaisten lupaa, eikä sitä kannata edes hakea. Nopeusrajoituksen siihen on saanut jo kymmenien vuosien aikana ja sellainen siellä oli nytkin.

Tottakai siellä oli järjestysmiehiä ja liikenteen ohjaajia, mutta jostakin syystä häirikkö iskee sitten, kun havaitsee järjestysmiehen menneeksi loitommalle. Ajan oloon kun häiriköistä saadaan lisähavaintoja, voidaan toki siihen teltan viereiselle tiellä keskittää erikoisia, kiinteitäkin järjestysmiehiä. Kuten edellä on kerrottu, tarvittaessa saadaan poliisitkin paikalle.

• mihinkään

Eikö järjestysmiehet uskalla puuttua tilanteeseen millään tavoin. Sinnehän voitaisiin laittaa tulliportti, jossa tarkistettaisiin, millainen henkilö on liikkeellä.

Tulliportti siis kilometrin päähän tien molempiin suuntiin ja rajatarkastus.
      Häiriköivät tyypit on helppo erottaa ja jättää rajan taakse.

• lyyleri

Jumalan valtakunta kiinnostaa...ei vain uskalla antaa itselleen luppaa antautua asian pohdintaan..ja olo on silloin paha.

• vuodatetaan !

Vai on ollut tommonen tyyppi siivoomassa, heh, heh. Kehitäppä lisää tarua..
        Oon ollut myös monet kerrat siivoomassa, eikä oo tietoakaan kirjoitetusta, nää on näitä urbaanilegendan levittäjiä taas kerran tämmöset kirjottajat.

Oon minäkin nähnyt joskus häiriköiviä telttaporukoita suvareissa varsinkin( myös järkkärinä ollessani). Monasti on jouduttu poistamaan alueelta, kun eivät ole halunneet totella ohjeita/ käyttäytyä siivommin ja muita häiriköimättä.
        Aina ovat paljastuneet joko entisiksi vl:ksi tai paikkakuntalaisiksi pilettäjiksi, ei suinkaan uskoa tunnustaviksi.
        Nää rääpijät sitten täällä väittää suu vaahdossa ,tommosia noi lestat on, vaik on kyse aivan muista ihmisistä, niin Reiskilläkin.

Matt.5:11
        11 Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.

• voin todeta
        vuodatetaan ! kirjoitti:

Vai on ollut tommonen tyyppi siivoomassa, heh, heh. Kehitäppä lisää tarua..
        Oon ollut myös monet kerrat siivoomassa, eikä oo tietoakaan kirjoitetusta, nää on näitä urbaanilegendan levittäjiä taas kerran tämmöset kirjottajat.

Oon minäkin nähnyt joskus häiriköiviä telttaporukoita suvareissa varsinkin( myös järkkärinä ollessani). Monasti on jouduttu poistamaan alueelta, kun eivät ole halunneet totella ohjeita/ käyttäytyä siivommin ja muita häiriköimättä.
        Aina ovat paljastuneet joko entisiksi vl:ksi tai paikkakuntalaisiksi pilettäjiksi, ei suinkaan uskoa tunnustaviksi.
        Nää rääpijät sitten täällä väittää suu vaahdossa ,tommosia noi lestat on, vaik on kyse aivan muista ihmisistä, niin Reiskilläkin.

Matt.5:11
        11 Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.

muutamien siivousurakoiden ja useiden vartiovuorojen kokemuksella. Muutamia pulloja on viime vuosina ollut maassa levällään, mutta ne ovat olleet äskettäin yleistyneitä muovisia vesipulloja sekä joitakin harvoja limonadipulloja. Viina tai muista alkoholipulloista en ole nähnyt vilaustakaan seurakentillä. Minä kyllä tunnen nekin pullot, kyläraittien siivouksissa niitä löytyy yllättävistäkin paikoista.

• niitä löytyy
        voin todeta kirjoitti:

muutamien siivousurakoiden ja useiden vartiovuorojen kokemuksella. Muutamia pulloja on viime vuosina ollut maassa levällään, mutta ne ovat olleet äskettäin yleistyneitä muovisia vesipulloja sekä joitakin harvoja limonadipulloja. Viina tai muista alkoholipulloista en ole nähnyt vilaustakaan seurakentillä. Minä kyllä tunnen nekin pullot, kyläraittien siivouksissa niitä löytyy yllättävistäkin paikoista.

Kannattaa kuitenkin myöntää, että tupakantumppeja löytyy läjäpäin ja tyhjiä varoitustarralla olevia tupakka-askeja.

• Jenna Jatuli
        niitä löytyy kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin myöntää, että tupakantumppeja löytyy läjäpäin ja tyhjiä varoitustarralla olevia tupakka-askeja.

Joo, tupakintumppia löytyy, eikä se ole mitenkään puolusteltavissa oleva pahe. Kuitenkin se on lestadiolaisille hyväksytty pahe niinkuin ylinopeutta ajaminenkin. Harva asuntovaunun vetäjä taitaa ajaa sitä säädettyä 80 km.n tuntinopeutta.
        Mutta tuo jumputus, siihen pitäisi puuttua kovalla kädellä, siis oikeat polisiisit asialle ja sakkoja kirjoittamaan rauhan häiritsemisestä. Eihän tuo nyt ole konsti eikä mikään palkata oikeat poliisit pitämään järjestystä 24 tuntia vuorokaudessa, niin saatais jumputtajat pysymään loitolla. Minäkin inhoan tuota jumputusta yli kaiken. Omilla järkkäreillä ei ole mitään valtuuksia puuttua jumputtajien toimintaan

• Lopetetaan seurat

Turhia tapahtumia on maa pullollaan.

• ......................

ajattele jos opistoseurat olisivat sekä turhia että turvattomia!

"Turhuus" on aika subjektiivinen käsite. Luulenpa että niille tuhansille ihmisille, jotka Reisjärevlle kokoontuivat, seurat eivät todellakaan tuntuneet turhilta. Turhia tapahtumia on maa pullollaan, siitä olen samaa mieltä, mutta varmaankin meidän listamme "turhista tapahtumista" olisi hyvin erilainen.

• kärsämägi

Miten lienee tämä vuonna? Uskaltaako lähteä vesisateeseen?

• 12 +13

Uskovaiset itsekkin syyllistyvät rikkeisiin, kuten kaahaamiseen ja tupakointiin, kun niitä ei ole luokiteltu synneiksi

• .

Mukava kun mun synnyinkunnassani on seurat.:)
      Olen kuunnellut koko päivän netistä.

• PAHOLAISEN JOUKOT

no reisjävellä tie on yleinen eli kaikkien käytössä ei ainoastaAN HMINEN TULEE HILJAISELLA USKOLLA AUTUAAKS EI SIINÄ YÖ KAUDET TARTTE TYÖTÄ TEKEVIÄ IHMISIÄ HÄIRITÄ ...KATO KUN KAIKKI EIVÄT LOMAILE...EIVÄTKÄ KERKIÄ JOKA VUOSI MAHA PYSTYSSÄ KÄVELLÄ...KYLVÄKÄÄ VAAN SITÄ VITAIVASPORUKAN...JA MITÄ MUIHIN USKON ASIOIHIN TULEE JOKAINEN ILJAA...NAIMALLA...JA KAHTOKAAPA TARKKAAN...MIHIN PELTOON SE SIEMMEN ITÄÄÄ...T PIRUNTORJUNTA PATTERISTO...

• Uhitteleehan lessut

Justiin samate en lut kirkossa, vain me pelastutaan...

• Omat koirat purevat!

Myös Maijan tarinassa kuvataan Reisjärven seuroja. Siellä vl-pojat humalassa raiskasivat Maijan. Eräs otti hänet autoonsa ja ajoi sivummalle raiskattavaksi -selvinpäin tosin. Ettäkö "epäuskoiset" sitä ongelmaa siellä aiheuttavat?

• halooooooooo!

ne ei oo uskovaisia jos ne elää tollai.. elikkäs ei ole vl:lät tehneet tuollaisia kovinkaan ussein!

• vl-ajattelija

Räsäsestä presidentti, niin kaikki paranisi.

• rauhansanalainen

tulkaa larsmoon seuroihin siellä on rauhallista ei kukaan häiritse

• niin kai

Onhan siellä järkkäreitä, pitää varustaa heidät etälamauttajilla, tai vähintään pampuilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      62
      968
    2. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      295
      869
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      60
      780
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      55
      683
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      96
      603
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      590
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      46
      581
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      24
      579
    9. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      79
      564
    10. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      13
      529
    Aihe