Mitä 35-vuotias mies ajattelee kaksikymppisestä tytöstä?

Ella89

Olen jo kaksi viikkoa miettinyt uskallanko lähestyä erästä 35-vuotiasta miestä. Olen itse 20-vuotias, enkä ole tapaillut ikinä itseäni reilusti vanhempia miehiä. Jäänkö kotiin kasvamaan vai voiko vanhempi (kuitenkin nuorekas ja aika vilkkaan oloinen) mies ottaa 15 vuotta nuoremman tytön tosissaan? Nuppi sumentunut ihastuksesta, olenko ihan hakoteillä?

79

8179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TietäjäMies

mutta se että kasvatko miten, niin ei sillä ole väliä. En tiedä kasvatko kotonasi sen paremmin kuin kokemuksen kautta. Varmasti molempia metodeja tarvitaan. Mutta ymmärrät varmaan, että tämä mahdollinen suhde ei tule olemaan sitä mitä käsität rakkaudesta esim. itse 35-vuotiaana.

• Ella89

Totta puhut, pitää ottaa järki käteen. Kiitos neuvoista. :)

• Selitä mulle vaikkapa sitten Michael Monroen ja Anneli Jäätteenmäen sopivan toisilleen, koska ikä on sama ja mieluusti hyvillä perusteluilla. Itse olisin valmis lyömään roponi sen puolesta, että ennemmin kumpaiselleenkin sopisi 30 vuotta nuorempi vastakkaisen sukupuolen edustaja, joka en heidän kaltaisensaan, kuin noi kaksi keskenään.

• Anonyymi
        jaripilli kirjoitti:

Selitä mulle vaikkapa sitten Michael Monroen ja Anneli Jäätteenmäen sopivan toisilleen, koska ikä on sama ja mieluusti hyvillä perusteluilla. Itse olisin valmis lyömään roponi sen puolesta, että ennemmin kumpaiselleenkin sopisi 30 vuotta nuorempi vastakkaisen sukupuolen edustaja, joka en heidän kaltaisensaan, kuin noi kaksi keskenään.

Vanha ketju ja kirjoitus, mutta tämä on aika hyvä huomio.

• 35 vuotias mies

Olen huomannut, että jos 20v nainen pitää 35v miehestä niin isolla todennäköisyydellä hän pitää 50v miehestä silloin, kun on itse 35.

En näe järkeä ajattelumallissa jossa eläydytään esim. juuri 15 vuotta ajassa eteenpäin ja mititään sen hetkisiä tunnelmia.

Monet 35v naiset eivät pidä hyvin säilynyttä 50 vuotiasta miestä vielä vanhana, eikä pidäkään pitää.

Go for it!

• Ella89

En epäile ettenkö pitäisi enää 35-vuotiaana 50-vuotiaasta miehestä, en itse epäile ikäeroamme lainkaan. Pidän itseäni kypsänä ja järkevänä nuorena naisena, en kai muuten edes tohtisi miettiä sopeutuvani suhteeseen aikuisen miehen kanssa (tosin tiedostan olevani vielä se kaksikymppinen nuori nainen). Epäilen vain kannattaako näin nuoren edes ilmaista kiinnostustaan 15 vuotta vanhempaan, olen siis epävarma siitä voiko täysijärkinen kolmekymppinen edes olla kiinnostunut ikäisestäni? Ikuisuuskysymyksiä, toisen pään sisään kun on paha mennä.

Palstan ikäerokysymykset ovat hauskoja: Kaavioita ja tappavan kovaa analyysia riittää, mutta koskaan ei kukaan 35-vuotias mies sano että haluaisi 15 vuotta nuoremman naisen lähestyvän häntä. Haluaisitko sinä? Onko nuoremp nainen hieno asia, asia muiden joukossa vai peräti vähän noloa? Kiitos hyvästä huomiosta, ehkä se saa minut yrittämään, ehkä ei. :)

• Mies 41 v
        Ella89 kirjoitti:

En epäile ettenkö pitäisi enää 35-vuotiaana 50-vuotiaasta miehestä, en itse epäile ikäeroamme lainkaan. Pidän itseäni kypsänä ja järkevänä nuorena naisena, en kai muuten edes tohtisi miettiä sopeutuvani suhteeseen aikuisen miehen kanssa (tosin tiedostan olevani vielä se kaksikymppinen nuori nainen). Epäilen vain kannattaako näin nuoren edes ilmaista kiinnostustaan 15 vuotta vanhempaan, olen siis epävarma siitä voiko täysijärkinen kolmekymppinen edes olla kiinnostunut ikäisestäni? Ikuisuuskysymyksiä, toisen pään sisään kun on paha mennä.

Palstan ikäerokysymykset ovat hauskoja: Kaavioita ja tappavan kovaa analyysia riittää, mutta koskaan ei kukaan 35-vuotias mies sano että haluaisi 15 vuotta nuoremman naisen lähestyvän häntä. Haluaisitko sinä? Onko nuoremp nainen hieno asia, asia muiden joukossa vai peräti vähän noloa? Kiitos hyvästä huomiosta, ehkä se saa minut yrittämään, ehkä ei. :)

En nyt ole ihan 35 v enää, mutta tilanne on melkein samankaltainen.

Minuun on/saattaa olla ihastunut arvioni mukaan (nuorten naisten ikää on todella vaikea arvioida!) 23 - 27 vuotias nainen. Itsekin omaan mielenkiintoa lyhyen sananvaihtomme perusteella häneen.

Mutta päässäni pyörii myös ajatus, että mitenkäs ne käytännön kuviot toteutuisivat, kun esim. kaveripiirimme olisivat selvästi erilaisia keskenään. Siis menisinkö kaksikymppisten kotibileisiin, jos meidät kutsuttaisiin? Tai kutsuttaisiinko ylipäänsä mihinkään? Ja toisinpäin vastaavasti.

Kysyt, haluaisinko minä 15 v nuoremman lähestyvän? Kysymys on tietysti noin asetettuna ylimalkainen. Naisen tekemä lähestyminen on tietysti sinkkuna olevalle miehelle aina positiivista oli naisen ikä periaatteessa mitä tahansa yli 18 v. Nuoren naisen aloitteellisuus tuntuu luonnollisesti myös imartelevalta, joten ei mitään sitäkään vastaan. Mutta sitten vakavammin kun asiaa miettii, niin olennaisempaa on tietenkin se, kuka ja millainen nainen lähestyy.

Esim. tässä nyt minun kanssa flirttailevan naisen kohdalla, en ensimmäiseksi miettinyt hänen ikäänsä vaan sitä, että millainen ihminen hän on ja miten mukavasti suhtautui minuun. Vasta sitten tulin pohtineeksi ikäeroakin ja noita mietteitä mitä yllä kirjoitin.

Eli yhteenvetona sanoisin, että selvästi nuoremman naisen huomio toki imartelee, mutta ei sitä välttämättä ota kovin vakavasti, kun tietää mitä käytännön elämässä tulee eteen. Mutta toisaalta, jos nainen on oikeasti minusta mukava ja tulemme toimeen keskenämme, niin eihän noilla edellisillä pohdinnoilla ole mitään merkitystä. Juuri jälkimmäisellä tavalla ajattelen tästä mainitsemastani nuoresta naisesta tällä hetkellä.

Vaan miten jatkossa ajattelen tai toimin, kukapa tietää.

• jortikkaperkele
        Mies 41 v kirjoitti:

Minuun on/saattaa olla ihastunut arvioni mukaan (nuorten naisten ikää on todella vaikea arvioida!) 23 - 27 vuotias nainen. Itsekin omaan mielenkiintoa lyhyen sananvaihtomme perusteella häneen.

Mutta päässäni pyörii myös ajatus, että mitenkäs ne käytännön kuviot toteutuisivat, kun esim. kaveripiirimme olisivat selvästi erilaisia keskenään. Siis menisinkö kaksikymppisten kotibileisiin, jos meidät kutsuttaisiin? Tai kutsuttaisiinko ylipäänsä mihinkään? Ja toisinpäin vastaavasti.

Kysyt, haluaisinko minä 15 v nuoremman lähestyvän? Kysymys on tietysti noin asetettuna ylimalkainen. Naisen tekemä lähestyminen on tietysti sinkkuna olevalle miehelle aina positiivista oli naisen ikä periaatteessa mitä tahansa yli 18 v. Nuoren naisen aloitteellisuus tuntuu luonnollisesti myös imartelevalta, joten ei mitään sitäkään vastaan. Mutta sitten vakavammin kun asiaa miettii, niin olennaisempaa on tietenkin se, kuka ja millainen nainen lähestyy.

Esim. tässä nyt minun kanssa flirttailevan naisen kohdalla, en ensimmäiseksi miettinyt hänen ikäänsä vaan sitä, että millainen ihminen hän on ja miten mukavasti suhtautui minuun. Vasta sitten tulin pohtineeksi ikäeroakin ja noita mietteitä mitä yllä kirjoitin.

Eli yhteenvetona sanoisin, että selvästi nuoremman naisen huomio toki imartelee, mutta ei sitä välttämättä ota kovin vakavasti, kun tietää mitä käytännön elämässä tulee eteen. Mutta toisaalta, jos nainen on oikeasti minusta mukava ja tulemme toimeen keskenämme, niin eihän noilla edellisillä pohdinnoilla ole mitään merkitystä. Juuri jälkimmäisellä tavalla ajattelen tästä mainitsemastani nuoresta naisesta tällä hetkellä.

Tuossa tuli se ydin mitä vastuuntuntoinen mies funtsii.. seksileluna homma ok mutta mitäs sitten jos vakavempaa varsinkin jos tyttö sellainen, jota kunnoittaa (ei mikään rinkularengas kilipää). Siinä menee herkästi nuoren naisen biologinen ikä hukkaan.. jos miestä ei enää edes innosta pennut ym. kotileikit.

ps. itse sitä sukupolvee, kun kielikorut otettiiin ns. lutkuttelun takia (tuntuu kimemmalta) hauska siinä sitte katella jotakin bisnesnaista kielikorun kera :)

• 35 vuotias mies
        Ella89 kirjoitti:

Jos mies pitää naista seksileluna niin se ei ole naisen iästä kiinni. 40v nainenkin voi olla seksilelu jos siihen lähtee.

Hassua sinänsä, että silloin, kun olin 27-30 niin en olisi alkanut olla noin nuoren kanssa, ainakaan jos hällä olisi ollut opiskelut käymättä. Oma opiskelu oli liian lähellä. Siinä on kuitenkin niin monta vuotta sitoutumista ja töitä paljon myös vapaa-ajalla, varsinkin yliopisto -tapauksessa. Lisäksi olisi joutunut useimmiten maksumieheksi arjessa ja lomillakin. No maksumieheksi sitä saattais joutua nytkin, mutta koska olen jo saanut esim. matkustaa pahimman matkakuumeen pois enkä joudu kituuttamaan arjessa niin se asia ei ole enää niin merkityksellinen.

Mikä hänen elämäntilanne on onko lapsia, seurusteleeko? Jos kyllä niin pahempi homma kummassakin tapauksessa. Oikeastaan vain vapaana ja lapsettomana ollessaan hän saattaa olla ihan potentiaalinen keissi. Lapset menisi muuten, mutta niiden mukana saat elämääsi myös äidin.. Miehen nuorekkuudesta ja hyväkuntoisuudesta on apua ja vaikka hän olisikin nestori sinun kaveripiirissä niin hyvällä itsetunnolla ja elämänkokemuksella pärjää kepeästi. itse ainakin pärjään nuorempien kanssa. Kokemus tuo varmuutta - ei ole aivan tyhjä lause.

Jos hän innostuu lähestymisestäsi niin muutaman viikon päästä selviää onko teillä mitään yhteisiä näkemyksiä ja varsinkin onko hyvinkin erottavia näkemyksiä ja tärkeä on myös toimiiko seksi.. Jos hänellä on huono itsetunto niin saat vaan riipan itsellesi ja pahimmassa tapauksessa saat unohtaa myös kaverisi. Toisaalta sama pätee sinuun. Itsetuntosi on oltava vahva jotta kestät hänen menneisyyden, ex-naisystävät yms. ja sen että sinua pidetään monissa tapauksissa hänen kaveripiirissään kenties lapsena. Tämä varsinkin jos et ole jo rupsahtanut tupakasta, viinasta ja valvomisesta.

Mielestäni sinun kannattaa silti yrittää, koska asiasta ei saa muuten varmuutta. Muutaman viikon test-trial kertoo jo paljon jos edes pääset niin pitkälle. Elämällä spekuloiminen on henkisesti köyhien hommaa ja melkoisen turhaa. Mutku, sitku, voiku -elämisellä jää vain luu käteen eikä kunnon muistoja kiikkustuoliin.

• Ella89
        35 vuotias mies kirjoitti:

Jos mies pitää naista seksileluna niin se ei ole naisen iästä kiinni. 40v nainenkin voi olla seksilelu jos siihen lähtee.

Hassua sinänsä, että silloin, kun olin 27-30 niin en olisi alkanut olla noin nuoren kanssa, ainakaan jos hällä olisi ollut opiskelut käymättä. Oma opiskelu oli liian lähellä. Siinä on kuitenkin niin monta vuotta sitoutumista ja töitä paljon myös vapaa-ajalla, varsinkin yliopisto -tapauksessa. Lisäksi olisi joutunut useimmiten maksumieheksi arjessa ja lomillakin. No maksumieheksi sitä saattais joutua nytkin, mutta koska olen jo saanut esim. matkustaa pahimman matkakuumeen pois enkä joudu kituuttamaan arjessa niin se asia ei ole enää niin merkityksellinen.

Mikä hänen elämäntilanne on onko lapsia, seurusteleeko? Jos kyllä niin pahempi homma kummassakin tapauksessa. Oikeastaan vain vapaana ja lapsettomana ollessaan hän saattaa olla ihan potentiaalinen keissi. Lapset menisi muuten, mutta niiden mukana saat elämääsi myös äidin.. Miehen nuorekkuudesta ja hyväkuntoisuudesta on apua ja vaikka hän olisikin nestori sinun kaveripiirissä niin hyvällä itsetunnolla ja elämänkokemuksella pärjää kepeästi. itse ainakin pärjään nuorempien kanssa. Kokemus tuo varmuutta - ei ole aivan tyhjä lause.

Jos hän innostuu lähestymisestäsi niin muutaman viikon päästä selviää onko teillä mitään yhteisiä näkemyksiä ja varsinkin onko hyvinkin erottavia näkemyksiä ja tärkeä on myös toimiiko seksi.. Jos hänellä on huono itsetunto niin saat vaan riipan itsellesi ja pahimmassa tapauksessa saat unohtaa myös kaverisi. Toisaalta sama pätee sinuun. Itsetuntosi on oltava vahva jotta kestät hänen menneisyyden, ex-naisystävät yms. ja sen että sinua pidetään monissa tapauksissa hänen kaveripiirissään kenties lapsena. Tämä varsinkin jos et ole jo rupsahtanut tupakasta, viinasta ja valvomisesta.

Mielestäni sinun kannattaa silti yrittää, koska asiasta ei saa muuten varmuutta. Muutaman viikon test-trial kertoo jo paljon jos edes pääset niin pitkälle. Elämällä spekuloiminen on henkisesti köyhien hommaa ja melkoisen turhaa. Mutku, sitku, voiku -elämisellä jää vain luu käteen eikä kunnon muistoja kiikkustuoliin.

Miehellä ei ole lapsia eikä kumppania, ja sen kuvan perusteella minkä olen hänestä saanut, hän on eloisa, nuorekans ja hauska tyyppi. Ihastuin häneen ihmisenä, en hänen ikäänsä - toki ikä tuli vähän yllätyksenä, kun sen myöhemmin sain selville. Isänkorviketta en ole hakemassa, ja se miten elämäntilanteet natsaavat selviää vain selvittämällä. Itsellä yliopisto-opinnot vasta alussa, ja mies on jo vuosia tehnyt töitä. Maksumies-pointtia en edes itse tullut miettineeksi, minulla kun ei ole ollut tapana antaa kenenkään elättää itseäni. Siihen ei luulisi kaatuvan, mutta tottakai ne eri elämäntilanteet ja ympyrät, mutta en voi antaa tämän enää vaivatakaan.

• kelpaisi
        Ella89 kirjoitti:

Olisi ihanaa, jos 15-20v nuorempi nainen lähestyisi siinä mielessä. Kunhan järki on päässä ja yksilö olisi muilta ominaisuuksiltaan sopiva niin mikä ettei. Luultavasti tarttuisin tilaisuuteen.

• sua ei haittaa
        Ella89 kirjoitti:

Miehellä ei ole lapsia eikä kumppania, ja sen kuvan perusteella minkä olen hänestä saanut, hän on eloisa, nuorekans ja hauska tyyppi. Ihastuin häneen ihmisenä, en hänen ikäänsä - toki ikä tuli vähän yllätyksenä, kun sen myöhemmin sain selville. Isänkorviketta en ole hakemassa, ja se miten elämäntilanteet natsaavat selviää vain selvittämällä. Itsellä yliopisto-opinnot vasta alussa, ja mies on jo vuosia tehnyt töitä. Maksumies-pointtia en edes itse tullut miettineeksi, minulla kun ei ole ollut tapana antaa kenenkään elättää itseäni. Siihen ei luulisi kaatuvan, mutta tottakai ne eri elämäntilanteet ja ympyrät, mutta en voi antaa tämän enää vaivatakaan.

...että miestä ei enää välttämättä kiinnosta lähteä joka viikonloppu baareilemaan tai yksillekän telttamajoitus-festareille, tai touhuamaan muita kakskymppisten juttuja, niin go for it. Moni mies on ihan onnesta soikeana, jos vetoaa vielä naiseen, jolla on kaikki nuoruuden edut puolellaan, mutta ei kehtaa ruveta aktiivisesti yrittämään, koska etenkin naisilta tulee herkästi sitä "mitä sä kuvittelet, katselisit vaan oman ikäisiäsi, setämies"-juttua.

• 38v mies
        Mies 41 v kirjoitti:

Kaveri porukat on tosiaan yksi juttu. Mitenkähän nuoren tytön kaverit suhtautuu "vanhaan ukkoon"? Entä työtön ja kavereiden vanhemmat, jotka on lähellä miehen ikäluokkaa?

Suorastaan huvittaa ajatella että kävisin tämän ikäisenä ukkona tytön kavereilla viettämässä aikaa kuten parikymppisenä, suuri osa asui vielä vanhempiensa luona :)

Vauvaan en ainakaan jaksaisi enää hoitaa. Se jäisi taatusti nuorelle äidille.

Viimeisenä mietityttää vanhuus. kun itse olisin eläkeiässä niin puoliso olisikin vielä menevässä iässä oleva viiskymppinen. Noikohan se jaksaisi katsoa kuusvitosta äijää? Tosin tyttöhän ehtii hankkia itselleen vanuuden turvaksi sitten uuden nuoremman miehen :)

• 38v mies
        sua ei haittaa kirjoitti:

...että miestä ei enää välttämättä kiinnosta lähteä joka viikonloppu baareilemaan tai yksillekän telttamajoitus-festareille, tai touhuamaan muita kakskymppisten juttuja, niin go for it. Moni mies on ihan onnesta soikeana, jos vetoaa vielä naiseen, jolla on kaikki nuoruuden edut puolellaan, mutta ei kehtaa ruveta aktiivisesti yrittämään, koska etenkin naisilta tulee herkästi sitä "mitä sä kuvittelet, katselisit vaan oman ikäisiäsi, setämies"-juttua.

Tuokin vielä. Itse en ole käyny baareissa enää vuosiin muuta kuin pikkujouluissa ja asiakaiden kanssa vuolivirallisesti. Ei todellakaan iske enää ajanviettomielessä... Tai ei kai se ketään kiinnosta muuten kuin parittelumielessä, jos ihan rehellisiä ollaan.

• Mies 41 v
        38v mies kirjoitti:

Kaveri porukat on tosiaan yksi juttu. Mitenkähän nuoren tytön kaverit suhtautuu "vanhaan ukkoon"? Entä työtön ja kavereiden vanhemmat, jotka on lähellä miehen ikäluokkaa?

Suorastaan huvittaa ajatella että kävisin tämän ikäisenä ukkona tytön kavereilla viettämässä aikaa kuten parikymppisenä, suuri osa asui vielä vanhempiensa luona :)

Vauvaan en ainakaan jaksaisi enää hoitaa. Se jäisi taatusti nuorelle äidille.

Viimeisenä mietityttää vanhuus. kun itse olisin eläkeiässä niin puoliso olisikin vielä menevässä iässä oleva viiskymppinen. Noikohan se jaksaisi katsoa kuusvitosta äijää? Tosin tyttöhän ehtii hankkia itselleen vanuuden turvaksi sitten uuden nuoremman miehen :)

"Vauvaan en ainakaan jaksaisi enää hoitaa."

Häh? 38 etkä jaksaisi vauvaa hoitaa. Mitenkäs se kunto noin on päässyt rapistumaan? Monet perheet tekee vielä perheen lisäystä keski-iässä ja kyllä ne vauvat heiltä hoituu pareminkin kuin nuorempana, koska on jo kokemusta edellisistä. Joten ei tämä jaksamisesta voi olla kiinni.

Vahuuden päivien osaltakin taidat pelätä turhaan. Kun ikää tulee molemmille puolisoille lisää, on ikäerolla koko ajan vain yhä vähemmän merkitystä. Elämänkokemus ja keskinäinen kiintymys vaikuttaa jo kumppaneihin eikä siinä haittaa vaikka "nuorella" vaimolla olisi viiskymppisenä vielä menojalkaa rientoihinkin.

Ei kun salille ja pitämään kunnosta huolta.

• keski-iässä
        Mies 41 v kirjoitti:

"Vauvaan en ainakaan jaksaisi enää hoitaa."

Häh? 38 etkä jaksaisi vauvaa hoitaa. Mitenkäs se kunto noin on päässyt rapistumaan? Monet perheet tekee vielä perheen lisäystä keski-iässä ja kyllä ne vauvat heiltä hoituu pareminkin kuin nuorempana, koska on jo kokemusta edellisistä. Joten ei tämä jaksamisesta voi olla kiinni.

Vahuuden päivien osaltakin taidat pelätä turhaan. Kun ikää tulee molemmille puolisoille lisää, on ikäerolla koko ajan vain yhä vähemmän merkitystä. Elämänkokemus ja keskinäinen kiintymys vaikuttaa jo kumppaneihin eikä siinä haittaa vaikka "nuorella" vaimolla olisi viiskymppisenä vielä menojalkaa rientoihinkin.

Ei kun salille ja pitämään kunnosta huolta.

38 vuotiaana aletaan jo totutella lapsenlapsien tuloon. Tyttö on 15v, kyllä mä toivon että 10 vuoden sisällä tulen mielummin isoisäksi kuin neljännen kerran isäksi.

Kyllä sen huomasi itsestäkin että vauvan vuoksi yöheräämiset oli paljon raskaampia nuorimman lapsen kohdalla, vaikka en ollu silloin edes kolmeakymmentä.

Eikä käy yhtään kateeksi ikäiseni kaverit, jolla on vauvoja, kyllä sen näkee että yövalvomiset on vähän nuorempien juttuja.

• onko oikeesti
        Mies 41 v kirjoitti:

no huh onko tälläisiä miehiä olemassa, todella vastuullista käytöstä et ihan joutuu kiittämään viestistä.

• G-sa
        Mies 41 v kirjoitti:

Suomessa kaikki ihmettelee miksi minulla on 16 vuotta vanhempi mies. Itse ole 19v. Sanon suoraan, että koska olen kiinnostunut hänestä ja kiihotaa aikuisempi mies. Tilanne on rajan takana tietysti aivan eri ja siellä verkostoudutaan, koska kokoajan on vaarana, ettei kukaan huolehdi. Naiselle on tärkeää, jos on kunnollinen mies johon voi luottaa.

Suomessa kaikki naiset on jotenkin liian itsenäisiä ja itsepäisiä ja siksi myös meistä venäläisistä naisista kiinnostutaan. On aivan pakko sanoa, että olemme naisellisempia selvästi. Käytämme vartalon kieltä helposti ja alennumme olemaan naisia. Naisen kuuluu olla niin ja miehen pitää siitä.

• ihmettelijä olen
        G-sa kirjoitti:

Suomessa kaikki ihmettelee miksi minulla on 16 vuotta vanhempi mies. Itse ole 19v. Sanon suoraan, että koska olen kiinnostunut hänestä ja kiihotaa aikuisempi mies. Tilanne on rajan takana tietysti aivan eri ja siellä verkostoudutaan, koska kokoajan on vaarana, ettei kukaan huolehdi. Naiselle on tärkeää, jos on kunnollinen mies johon voi luottaa.

Suomessa kaikki naiset on jotenkin liian itsenäisiä ja itsepäisiä ja siksi myös meistä venäläisistä naisista kiinnostutaan. On aivan pakko sanoa, että olemme naisellisempia selvästi. Käytämme vartalon kieltä helposti ja alennumme olemaan naisia. Naisen kuuluu olla niin ja miehen pitää siitä.

Mitäs pahaa siinä on jos nainen on itsenäinen ja kykenevä huolehtimaan itsestään? Ei terve suomalainen fiksu nainen tarvitse miestä huolehtimaan itsestään sillä ainakin täällä Suomessa naiset osaavat suurimmaksi osaksi pitää itsestään huolta. Minusta on lähinnä säälittävää ripustautua toisen hoidettavaksi.
        Tottahan toki on ihanaa kun on mies turvana, mutten minä kumppania ottanut huolehtijaksi vaan kumppaniksi. En halua isää vaan rakkauden. Isä minulla on jo.
        Tuntuu, että venäläisistä kiinnostutaan, koska he ovat helppoja ja näin te venäläiset pääsette tunkeutumaan kotimaahamme kun siellä rajan toisen puolen on niin huonot oltavat. Eikö siinä ole aihetta hävetä? :) Eikä ole mitenkään hienoa "alentua" olemaan nainen. Vanhaa ajattelua tuo. Suomessa ainakin! Nainen ei ole mikään eläin. Nainen on ihminen siinä missä mieskin. Nyt elämme kuitenkin toista vuosituhatta. Enkä ole rasisti. Tunnen monia venäläisiä, mutta jotka eivät ripustaudu ja ovat silti naisellisia.

• Mies 41 v kirjoitti:

On typeryyttä yleistää iän perusteella.

Kyse ei ole iästä, vaan siitä että on samankaltainen. On sellaisia 18 vuotiaita, jotka on jutuiltaan ja olemukseltaan kuin jostain marttakerhon mainoksesta..

Kuitenkin ne bileet on aika pieni osa elämää suurimmalla osalla nuoristakin. Pitäisikö juhlissa olla aina parina? Jos on kovin kaukaa haettua, että sopisit johonkin porukkaan, niin silloin ei pidä mennä. Ei siksi, että olisi vanhempi, vaan siksi, ettei oo oikeaa seuraa. Tai voihan vaikka käydä juttelemassa ja sitten poistua paikalta. Ja miksipä nuorten bileissä olisi välttämättä eri meininki kuin vanhempien juhlissa? Sehän riippuu niistä nuorista. Ja toisaaltaan... Olishan siellä aina yks mihin keskittyä, jos ei keskustelu luonnistuisi muiden kanssa.

Jossei kuitenkaan tiedä toisen luonteesta ja olemuksesta muuten mitään, niin miten voi oikeastaan arvioida sitä, että millaisia bileitä joku järjestää. Itse olen ollut nuorten järjestämässä riistaillallisella, jossa oltiin aika muodollisiakin ja juotiin viiniä ja vaikka mitä. Samalla voin todeta, että teinimäisimmät bileet missä oon ollu on lähemmäs viiskymppisen järjestämät.

• Nuoret kehiin
        keski-iässä kirjoitti:

38 vuotiaana aletaan jo totutella lapsenlapsien tuloon. Tyttö on 15v, kyllä mä toivon että 10 vuoden sisällä tulen mielummin isoisäksi kuin neljännen kerran isäksi.

Kyllä sen huomasi itsestäkin että vauvan vuoksi yöheräämiset oli paljon raskaampia nuorimman lapsen kohdalla, vaikka en ollu silloin edes kolmeakymmentä.

Eikä käy yhtään kateeksi ikäiseni kaverit, jolla on vauvoja, kyllä sen näkee että yövalvomiset on vähän nuorempien juttuja.

Joo, äijät RYPISTYY, oikeesti kun ne valvoo kätkyen äärellä.. Vanhan iskäpapan persekin on RUMA!

• Daadaadaa
        G-sa kirjoitti:

Oletko oikeasti olemassa?
        "Alennumme" olemaan naisia ja "käytämme vartalon kieltä helposti"? Yes?
        Taidat olla Takahikiän Tauno?
        Terveiset kuitenkin teille kaikille venäläisten, itseänne 16 vuotta nuorempien naisten miehet... Onkohan kisu ensi vuonna jo "turvallisemman" miehen hoidossa?

• Siitä vaan

Kaksi viikkoa on elämän mitassa lyhyt aika. Eräällä ystäväpariskunnalla on ikäeroa juurikin tuo 15 vuotta, ja kyllähän sitä aikanaan hieman ihmettelin. Nyt kuitenkin ovat olleet yhdessä jo 7 vuotta ja menivät viime vuonna naimisiin. Sielujen iästä se on kiinni.

• Kyllähän sitä puhutaan, että naiset kehittyy henkisesti nopeammin. Osittain totta, tosin ei heidän käsityksensä parisuhteesta oo yhtään kehittyneempiä ku sen ikäisillä kolleillakaan... Sitä vaan luullaan olevansa valmiita aikuisille miehille.

• Siitä vaan
        RoccoC kirjoitti:

Kyllähän sitä puhutaan, että naiset kehittyy henkisesti nopeammin. Osittain totta, tosin ei heidän käsityksensä parisuhteesta oo yhtään kehittyneempiä ku sen ikäisillä kolleillakaan... Sitä vaan luullaan olevansa valmiita aikuisille miehille.

Esimerkkiparini oli tavatessaa 40 ja 25, joten ehkä se maagiset viisi vuotta tekee ainakin nuoremmalle naiselle jotain. Lisää elämänymmärrystä tai -kokemusta, jota tarvitaan ennen kuin sitoutuu sen kummemmin. Ei kukaan toisaalta väitäkään, että yleensä minkään parisuhteen pitäisi kestää ikuisesti. Parhaassa tapauksessa ikäero parisuhteessa (etenkin kun mies on vanhempi) voi olla molemmille voitoksi.

• kokenutkaikentietää
        Siitä vaan kirjoitti:

Esimerkkiparini oli tavatessaa 40 ja 25, joten ehkä se maagiset viisi vuotta tekee ainakin nuoremmalle naiselle jotain. Lisää elämänymmärrystä tai -kokemusta, jota tarvitaan ennen kuin sitoutuu sen kummemmin. Ei kukaan toisaalta väitäkään, että yleensä minkään parisuhteen pitäisi kestää ikuisesti. Parhaassa tapauksessa ikäero parisuhteessa (etenkin kun mies on vanhempi) voi olla molemmille voitoksi.

Surun ajat koittaa kun ukko on 65 ja muija 50... voi voi...

• se hänelle

on hyvä juttu mutten silti lähestyisi, syyt jo mainittu.

Ikäero rassaisi teidän suhdetta.

• m35v..

Jos nainen on tarpeeksi aikuinen jo itsekkin eikä mikään kakara, voisin kuvitella itseni seuraksi 15 nuoremman naisen. Sauli Niinistölläkin on nuorempi nainen ja useammalla muullakin miehellä. Myös Charlie Chaplinilla oli AINA nuorempi nainen.

• riippuu siitä

Olen 38 vuotias perheellinen mies. Olisin todella imarreltu jos parikymppinen nuori nainen olisi minusta kiinnostunut. Jos olisin vapaa, niin en epäile hetkeäkään ettenkö voisi ryhytä ainakin seksisuhteeseen.

Mutta onko sellainen suhde kuitenkaan se mitä haluat?

Jos tuon ikäisellä miehellä ei ole vileä perhettä, niin kyllä siinä on jotain vikaa, kun kukaan ei ole poiminu pois kuleksimasta.

Ikäerona 15 vuotta ei nyt ole mikään järisyttävä, vaikka voitte saada arvioivia katseita siitä että onko kyseessä isä ja tytär vai pariskunta.

Mitenkäs omat perheen perustamissuunnitelmat? Miehesi olisi kohta yli neljäkymmeentä, vieläkö hän haluaa sen ikäisenä pieniä lapsia? Haluaako osallistua yövalvomisiin yms.?

Kun muksu(t) on 15v niin miehesi on jo 55, melkoinen sukupolvien välinen kuilu...

Eli mitä odotat... Ei kai siitä nyt älyttömästäi ole haittaakaan vaikka rohkaiset mielesi...

• kyllästyttää

Se on kumma miten ihminen onkin niin LAMMAS! Kaikki tuntuvat kuvitteevan, että suhteen kuin suhteen tulee jatkua hamaan kuolemaan saakka. Lähdetään päivittelemään mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Itse elän tässä hetkessä ja nyt enkä 10 vuoden päässä nykyajasta. Miksi suhteen pitäisi kestää hautaan asti? Go for it.

• todellakin
        kyllästyttää kirjoitti:

Se on kumma miten ihminen onkin niin LAMMAS! Kaikki tuntuvat kuvitteevan, että suhteen kuin suhteen tulee jatkua hamaan kuolemaan saakka. Lähdetään päivittelemään mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Itse elän tässä hetkessä ja nyt enkä 10 vuoden päässä nykyajasta. Miksi suhteen pitäisi kestää hautaan asti? Go for it.

kun ei ne näytä kestävän kuitenkaa.. ei ne kestä sen paremmin vaikkei ikäeroa oliskaan. jos voi olla jonkun kanssa onnellinen 20 vuotta niin ennemmin kannattaa katsoa se, kuin hakea sitä nuorempaa kumppania vain toisen iän takia.. yli 15 vuoden ikäerot on kyllä jo liikaa, mutta ei toki kaikille :)

• että mitä sinä sannoit

Äitini teki minut 39 vuotiaana, eli kun hän oli 55, itse olin 16. Nyt hän on on 59 vuotias, mutta erittäin nuorekas ja nuorena pysynyt nainen. Eikä tässä mitään sukupolven välistä kuilua ole, ihan normaali äiti-tytär suhde. Ja huomio, kyse on sentään naisesta, huhhuh. Aatteleppa sitä.

Ihan ihmisestä se on kiinni, minkä ikäsenä mitäkin haluaa tehdä ja ei halua. Kaikki ollaan onneksi erilaisia. Naiset on luotu niin että lapsia voi tehdä 20 tai vaikka 40 vuotiaana, miten itselle parhaiten passaa.

Voin vaan sanoa aloittajalle, että anna vaan ja elä hetkessä. Omilla isovanhemmillani isän puolelta oli ikä eroa juuri tuo 15 vuotta, ja onnellisia olivat ja 7 lasta saivat. Lopeta ajattelu siitä mitä muut sinusta ajattelee, voin vannoa että AINA löytyy voivoittelijoita ja epäilijöitä, oli se sinun uusi kumppanisi 5 tai 50 vuotta vanhempi. Koskaan et tule kelpaamaan kaikille, mutta tärkeintä on että kelpaat itsellesi.

• over_the_top

>>Jos tuon ikäisellä miehellä ei ole vileä perhettä, niin kyllä siinä on jotain vikaa, kun kukaan ei ole poiminu pois kuleksimasta.
        --Bravo... Lapset, laina ja avioliittohan ne just on sen mittari, onko ihmisessä jotain vikaa... Voi hellantettat, ajattele omilla aivoillasi, häviäjä.

• haluu
        kyllästyttää kirjoitti:

seukata loppuun asti saman ihmisen kanssa.

• Nina77

Olen nainen mutta vastaan silti. Minusta sinun kannattaisi lähestyä miestä ja ottaa selvää hänen ajatuksistaan ja tunteistaan. Ethän sinä siinä mitään häviäkään?

Oma mieheni on minua 10 vuotta vanhempi ja vanhempieni ikäero on 24 vuotta (äitini oli parikymppinen ja isäni nelikymppinen kun tapasivat). Vanhempani ovat edelleen onnellisesti naimisissa ja ovat aina sopeutuneet eteen tulleisiin muutoksiin yhdessä. Minuakaan ei ole tuo 10 vuoden ikäero omassa suhteessani haitannut koskaan.

Ei rakkaus ikää katso.

• Nuori nainen

Yhdyn Ninan mielipiteeseen! Minäkin olen nainen mutta kirjoitan nyt kuitenkin. Jos mies on kerran sinkku ja lapseton, niin mikä ettei kannata lähestyä häntä ja selvittää voisiko juttunne toimia.

Onhan paljon syitä vuoksi orastavat suhteet päättyvät, mutta mielestäni ikä ei ole suinkaan se ongelma. Yhtä lailla erilaiset ystäväpiirit tai elämäntyyli voivat aiheuttaa eripuraa vaikka ikäeroa olisi vain pari vuotta, tuntuu hassulta ajatella että 15 vuoden ikäero tarkoittaisi automaattisesti, että kaikki käytännön asiat menevät hankalaksi eikä esimerkiksi yhteisiä kiinnostuksenkohteita ole! En minäkään jaksa kiinnostua baarissa notkumisesta tai festareista, vaikka olenkin 24-vuotias. Toisaalta on 30-kymppisiä jotka hilluvat baareissa joka viikonloppu. Eli ei se ikä suoraan sanele elämäntyyliä.

Mielestäni kyse on siis enemmän persoonasta kuin iästä. Toki aina löytyy niitä jotka jaksavat päivitellä ikäeroasioita, mutta jättäisin ne jutut omaan arvoonsa. Joku myös arveli että saatatte näyttää isä-tytär -parilta, mikä kuulostaa melko huvittavalta. 35-vuotiashan on vielä hyvin nuori, ja mikäli sinä et näytä pissikseltä eikä mies harrasta setätyyliä niin tuskinpa kukaan pitää miestä isänäsi...! :)

Niinkuin Nina77 totesi, ethän mitään häviäkään jos lähestyt miestä? Jos käy niin että teistä ei tule paria, niin ainakaan sinun ei tarvitse jälkeenpäin tuskailla "entä jos"- ajatuksia...

Ei muuta kuin onnea matkaan! Olen muuten hieman utelias kuulemaan miten kävi...?

• Mies 41 v
        Nuori nainen kirjoitti:

Yhdyn Ninan mielipiteeseen! Minäkin olen nainen mutta kirjoitan nyt kuitenkin. Jos mies on kerran sinkku ja lapseton, niin mikä ettei kannata lähestyä häntä ja selvittää voisiko juttunne toimia.

Onhan paljon syitä vuoksi orastavat suhteet päättyvät, mutta mielestäni ikä ei ole suinkaan se ongelma. Yhtä lailla erilaiset ystäväpiirit tai elämäntyyli voivat aiheuttaa eripuraa vaikka ikäeroa olisi vain pari vuotta, tuntuu hassulta ajatella että 15 vuoden ikäero tarkoittaisi automaattisesti, että kaikki käytännön asiat menevät hankalaksi eikä esimerkiksi yhteisiä kiinnostuksenkohteita ole! En minäkään jaksa kiinnostua baarissa notkumisesta tai festareista, vaikka olenkin 24-vuotias. Toisaalta on 30-kymppisiä jotka hilluvat baareissa joka viikonloppu. Eli ei se ikä suoraan sanele elämäntyyliä.

Mielestäni kyse on siis enemmän persoonasta kuin iästä. Toki aina löytyy niitä jotka jaksavat päivitellä ikäeroasioita, mutta jättäisin ne jutut omaan arvoonsa. Joku myös arveli että saatatte näyttää isä-tytär -parilta, mikä kuulostaa melko huvittavalta. 35-vuotiashan on vielä hyvin nuori, ja mikäli sinä et näytä pissikseltä eikä mies harrasta setätyyliä niin tuskinpa kukaan pitää miestä isänäsi...! :)

Niinkuin Nina77 totesi, ethän mitään häviäkään jos lähestyt miestä? Jos käy niin että teistä ei tule paria, niin ainakaan sinun ei tarvitse jälkeenpäin tuskailla "entä jos"- ajatuksia...

Ei muuta kuin onnea matkaan! Olen muuten hieman utelias kuulemaan miten kävi...?

Sanoit sen, mitä minäkin tavoittelin tuolla ylempänä. Eri ikäisten ihmisten luonteet eroavat paljon enemmän toisistaan kuin mitä heidän ikänsä sinänsä heitä erottaa. Ei ole käytännössä järkevää tarrautua yhteen ulkoiseen tekijään ja sen perusteella sanoa, että pari ei sopisi yhteen.

Itsekin olen ihastunut 23 - 27 v. ikäiseen naiseen ja hän vaikuttaa luonteensa puolesta enemmän kaltaiseltani rauhallisen vakaalta tyypiltä kuin eräs toinen noin 35 v nainen, joka myös on osoittanut kiinnostustaan minua kohtaan. Luulisin, että molempien kanssa minulla voisi synkata. Ei se riipu heidän iästään vaan luonteesta ja elämäntavoista.

• nainen 34

Kun katson omaa kaveriporukkaani ovat suurin osa naimisissa. Nämä jotka eivät ole haluavat syystä tai toisesta olla "vapaita" tai sitten siellä on ero juuri takana.
      Eli ei ikäerolla ole väliä jos tietää mitä haluaa ja olette samalla aaltopituudella ja ajatukset suhteesta ovat samat.
      Mutta jos toinen haluaa vain mennä eikä sitoutua (kyseessä kumpi vain teistä) olla "vapaassa" suhteessa niin ei siitä silloin tule mitään jos toinen haluaa perustaa perheen. Näin ollen seuraisin tilannetta, yrittäisin tutustua ja päästä "pään sisälle".
      Kyllä 35 vuotias pitää imartelevana jos nuori nainen lähestyy (nää on näitä macho juttuja).

• sinkku ja 40

anna palaa vaan, mieshän huonossa itsetunnossa ottaa yleensä nuoremman joten varmasti saat hyvän. mut muista et miehellä on huono itsetunto jos valitsee paljon nuoremman.

• voi hitsin hitsi

Melkein saman ikäisenä miehenä (no, 37-vuotta) sanon, että anna mennä vaan! Vähän kyllä olen kateellinen! No, ei voi mitään! Itse olisin ainakin positiivisen imarreltu. Loppuhan on sitten kiinni miten kemiat synkkaavat pitemmällä juoksulla... Voi juku! Onnen poika! Tai siis mies!

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,

joskus 23v pentuna ei tullutkaan mieleen jotku 18 vuotiaat mutta nyt myöhemmin kelpaisi 17 vuotiaskin jos tunteet ja kemiat kohtaa. Aivan sama mitä muut ajattelee pääasia yhteinen hyvä.

• on :)

Olen samaa vuosimallia kuin aloittaja (täytän syksyllä tuon 20) ja miesystäväni on 35-vuotias. Puolivuotta on tässä nyt seurusteltu ja olemme molemmat hyvin onnellisia. Mies aluksi hiukan epäröi ikäeromme takia, mutta hän lopulta tuli siihen tulokseen että jos hänenkin vanhemmillaan kerran on 17vuoden ikäero ja liitto on toiminut pian neljäkymmentä vuotta niin mikäs hitto meitä estäisi kokeilemasta omaa onneamme.

Minun ystäväni eivät sulata miestäni, mutta hänen kaverinsa ovat ottaneet minut avosylin porukkaansa. Vanhempani hyväksyvät täysin suhteemme.

Eihän sitä auta kuin kokeilla voisiko juttu toimia jos molemmilla on kiinnostusta toista kohtaan.

• ajatusmaailmaltaan

ihan kakara. Varmasti juuri parikymppisen naisen ja kolmevitosen miehen ajatusmaailma saattaa hyvinkin kohdata, että antaa mennä vaan.

• luultavimmin
        ajatusmaailmaltaan kirjoitti:

ihan kakara. Varmasti juuri parikymppisen naisen ja kolmevitosen miehen ajatusmaailma saattaa hyvinkin kohdata, että antaa mennä vaan.

Ajattelee että mikä ihmeen teini tyttö siinä vonkaamassa vieressä. Luultavasti mies on kiinnostunut enemmän hänen ikäisistään tai nelikymppisistä.

• rwegå9uåeh
        luultavimmin kirjoitti:

Ajattelee että mikä ihmeen teini tyttö siinä vonkaamassa vieressä. Luultavasti mies on kiinnostunut enemmän hänen ikäisistään tai nelikymppisistä.

no kukaan tervejärkinen mies ei ajattele noin , mutta onhan meitä moneen junaan.

• jepujepjee

mulla on ihan sama "ongelma", mies 35v. ja itellä ikää 20v. mies on nuorekas ja niin komea, juttelu onnistuu vaivatta vaikkei muiden kanssa ois niin helppoa. tämän luettua, sain taas vähän lisää uskoa kattoa miten tälle jutulle käy.. täytyy katsella rauhassa.. ois kiva kuulla miten sun homman kanssa.. :)?

• bijoubijou

nuoren naisen suhteen, haluavat vain pitää hauskaa. Pidä siis varasi. Kaikkein parasta seuraa on suunnilleen oman ikäinen ja samassa elämäntilanteessa sekä saman elämänkokemuksen omaava henkilö.

• sfghs<ryhs

Miksi te naiset kysytte täällä jotain ja sitten kun saatte odotetun vastauksen, sanotte "Joo, olet oikeassa. Kiitti neuvosta"?

• Värisyttää vieläkin

Itse olen jo reippaasti päälle 30. Tiedän erään nuoren ja varsin kauniinkin naisen, jota olen aikaisemmin kaupassa usein ohimennen nähnyt vilaukselta. Koska ikäeromme on varmaankin tuon vähän alle/yli 10 vuotta olen tietoisesti vältellyt katsomista häneen (setämiesten ei sovi katsella nuorempia). No, vähän aikaa törmäsimme sattumalta kaupassa. Koitin taas vältellä hänen katsomistaan ja keskittyä ostoksiini, kunnes hän ilmestyi suoraan eteeni ja yllätin hänet katsomasta minua suoraan silmiin. Ajattelin, että varmaan vahinko. Uppouduin omiin ajatuksiini ja ostoksiini, kunnes hän ilmestyi uudestaan eteeni ja kääntyi katsomaan jälleen suoraan silmiin. Ehkä kuvittelen, mutta silmät ikään kuin porautuivat suoraan minuun. Kumallakin kerralla tuntui kuin hän nimenomaan olisi halunnut minun huomaavan hänet.Tämä episodi jatkui vielä niin, että hän viivähti ylimääräisen hetken pelien luona (sen ajan, kun olin maksamassa kassalla) ikään kuin anten minun rauhassa katsoa häntä ja lähti pois. Ajattelin, että onpa maailma ihmeellinen paikka (ja minä varmaan hölmö kun tällaisia kuvittelen). Lähdettyäni ulos hän seisoikin ilmoitustaulujen edessä (tiedän, että ne ilmoitukset ei hääppöisiä ole) ikään kuin odottaen minua. Mitä tein? Säikähdin ja kävelin äkkiä ulos.

Olen kuvitellut, että tähän ikään mennessä on arki ja elämän fataalisuus ovat saaneet minussa ja hyvän otteen. Olen sen verran jo kokenut hyvässä ja pahassa, että en odota tulevaisuudeltakaan mitään ihmeellistä.

Ja sitten, keskellä pimeän syysillan tämä ihana olento osoittaa minulle (ainakin kuvittelen niin) hetken huomiotaan. Voin myöntäää, että en uskonut enää kokevani tunnepuolella mitään ihmeellistä, mutta silloin minulla kyllä perhoset lähtivät kovaa kyytiä lentoon. Kävin läpi aika monta tunnetta sinä iltana ja uni ei tosiaankaan tahtonut tulla, kun hänen kasvonsa olivat heti edessäni sulkiessani silmäni.

En tiedä, onko tästä mitään hyötyä sinulle, mutta ehkä, jos kokeilet onneasi tämän ihastuksesi kanssa, saatat kokea jotain syvällisempää kuin 20 bilehileiden kanssa (sellainenkin joskus olin). Omasta kokemuksestani voin kertoa, että eniten minua harmittavat asiat, joita en kokeillut. Tässäkin tapauksessa: olisiko pitänyt sanoa jotain?

Päätös on sinun.

• Muutakin kuin ihastusta. 35v mies on jo aikuinen ja hänellä on luultavasti hyvinkin syvällisiä suunnitelmia elämälle jota tuossa vaiheessa on jäljellä enää 15 vuotta vähemmän kuin sinulla.

Voitko tarjota miehelle asioita joita hän haluaa ja tahtoo, oikeasti? Vai onko tämä sinulle lapsellista hupsutusta, kevyt juttu?

Rehellisesti jos jotain teet. Jos sinua viehättää hänen olemuksensa mutta et halua mitään ihmeellisempää niin mene ja kokeile, saat luultavasti sen mitä haluat - mutta muista että enempää et saa ottaa kuin olet valmis itse hyväksymään.

• Joopajooooooo

Sittehän tiedät mitä mieltä se on.

• Manuaali

35v täysjärkinen mies ajattelee IÄSTÄSI että olet oletettavasti aivan kakara ja täynnä "uuden mallin vikoja". Toisaalta 35v mies pitää sinua varmasti erittäin viehkeänä ulkoisesti jolloin on oletettavaa että seksuaalinen jännite on olemassa ja voimakas.

Hän ei ota sinua "tosissaan" ja pitää osoittamaasi mielenkiintoa ensisijaisesti seksuaalisena tai naiivina ihastuksena, joskin äärimmäisenä kohteliaisuutena tietenkin, joten nuorilta naisilta saatu huomio on vireeltään kevyttä mutta selvästi positiivista.

Jos käytät tätä hyväksesi ja osoitat että sinulla on aikuismainen asenne elämään ja (jos se nyt on tarkoituksesi) olet kumppanimateriaalia ja mies on yleensäkin kiinnostunut kumppanuudesta niin silloin on mahdollisuutta että "kasvat" hänen silmissään täysveriseksi naiseksi jossa varmasti näkyy nuoruus mutta joka omistaa ne vakavaan suhteeseen tarvittavat piirteetkin.

Sitten seuraa ongelma: Nimittäin miehen ikä-itsetunto ja huoli tulevasta. Kun olet osoittautunut itse kaikin puolin päteväksi tajuaa mies että hän on oikeasti vanha patu jolla on edessään nuori verevä liki täydellinen nainen. Silloin alkaa ikä painamaan miehen mieltä ja hän saattaa jopa muuttua torjuvaksi koska ajattelee parastasi ja väheksyy sillä hetkellä itseään, tästä selviät yksinkertaisesti siten että otat asian hyvin, ymmärrät hyvän tarkoituksen ja sanot että olet aikuinen nainen ja on sinun asiasi päättää kenestä pidät ja millä ehdoilla. Lopputulos on hyvin todennäköisesti erittäin rakastunut aikuinen mies... :)

• huutajahuutaaa

Hip hurraa typykkä.

• perkeleen perkele

Tikulla silmään sitä joka vanhoja ketjuja nostelee.

• ...

Yritä vaan, ei siinä mitään menetä. Voi ku iteki uskaltais. Oon kans 20 ja kattelen useinkin jotain 30-35-vuotiaita, joku niissä viehättää. Eikä kaikkee tarvii ottaa nii vakavasti, siis että ei kannata mun mielestä vielä mitään lapsia miettiä.
      Tsemppiä :)

• Ajattelun paikka

Nuo ikäeroasiat paistavat elämän eri päissä, jos oot viisitoista, on mies sekaantunut alaikäiseen , rangaistava teko, kun oot 18 vuotta, muuttuuko miksikään, mies on kokenut konkari ja itae olet pervolle saalis.
      No kun mies 60 vuotta oletkin itse 45, taitaa ajatukset olla aika eri tasolla ja erilaisissa asioissa, joten jättäisin kokeilematta.

Mies hakee nuoresta naisesta oma egoaan kohentavaa eli nuori nainen valitsi hänet, kuulin tämän erään tällaisen pervon suusta.
      Toivottavasti ymmärrätte, että suurinpiirtein oman ikäinen on kuitenkin edes samansuuntaisessa elämänvaiheessa.
      Kun vanhus on eläkkeellä tai jo saanut jonkin raihnaisuudena, sitäkö sinä sitten menet työpäivän jälkeen kotiin hollaamaan.

• juuuuuuon

Itse olen nyt 26, mutta juu, olin 18vuotiaana vakavassa parisuhteessa (=kihloissa) 35 vuotiaan miehen kanssa :) Kyllä hän minut ihan tosissaan otti, no parisuhde kariutui sitten ihan muista syistä mutta sen jälkeen mulla on ollut aina itseäni vanhempia miehiä, ei oo ikinä minään pikkukakarana pidetty.. Tällä hetkellä tapailen 45 vuotiasta miestä :)

• Ei mitään väliä!

Samaa kun se ajattelee 40 vuotiaasta tytöstä.

• Mieti sitä

Kun menet naimisiin,muista että kun naimisiin mennään niin sitä ollaan sitten loppuelämä yhdessä.Eikös se sillälailla kuulu mennä? Joten jos ikäero on esim. 20 vuotta niin kun nainen on esim.40 vuotta niin mies on jo 60,ja niin edespäin että...nainen on siinä iässä seksuaalisesti vireimmillään ja mies jo ehtoopuolella...eli noinkohan tämä nainen jaksaa vanhuksen rinnalla vietellä vireän loppuelämänsä.Kandee miettiä ennekuin katuu.

• so last season

Kannattaa miettiä onko avioliitto elämässä ainoa tavoittelemisen arvoinen asia.. mitä saat siitä mukaan hautaan, et ainakaan kovin paljon kokemusta tai muistoja kuolinvuoteelle.. yksin lähdet kuitenkin, ei ne puolisto tai lapset matkaan lähde kun henki menee. ELÄKÄÄ OMAA ELÄMÄÄNNE, ÄLKÄÄ MUIDEN!

• siitä vaan.

niiltä voi suusta päästä mitä vain mutta eihän aina aivoilla tarvii ajatella. kyllä pieni hellyyshetki maistuisi..

• vakaa mies 30+

oon päälle kolmekymppinen ja ensimmäinen ajatus mikä tollasesta parikymppisestä tyttelistä tulee mieleen on se, että hän on pissis ja että vain raha kiinnostaa. Eikä noita todellakaan tule otettua millään muotoa tosissaan.

• Ihme mies oot

Näin nelikymppisen silmissä parikymppiset tai muutaman vuoden yli ovat kyllä kaikkein seksikkäimpiä pakkauksia ja sellainen kelpais vaikka vähemmäksikin aikaa.. kyllä niitä mummoja ehtii sitten kiikkustuolissa katsella.

• vakaa mies 30+
        Ihme mies oot kirjoitti:

Näin nelikymppisen silmissä parikymppiset tai muutaman vuoden yli ovat kyllä kaikkein seksikkäimpiä pakkauksia ja sellainen kelpais vaikka vähemmäksikin aikaa.. kyllä niitä mummoja ehtii sitten kiikkustuolissa katsella.

Ehkä olet sitten henkisessä kasvussa vielä vaiheessa. Kyllähän viestisikin siitä kieltämättä kertoo, kun heti vedät äärimmäisyydet mukaan. Tarkoitan siis tota mummo-vertausta. Ja mikä sinä olet päättämään sen, että jos parikymppiset pennut ei sytytä, niin on "ihme mies". Hohhoijjakaa.

• 42v mummeli
        vakaa mies 30+ kirjoitti:

Ehkä olet sitten henkisessä kasvussa vielä vaiheessa. Kyllähän viestisikin siitä kieltämättä kertoo, kun heti vedät äärimmäisyydet mukaan. Tarkoitan siis tota mummo-vertausta. Ja mikä sinä olet päättämään sen, että jos parikymppiset pennut ei sytytä, niin on "ihme mies". Hohhoijjakaa.

Kyllä on taas niin kaksinaismoralismia.. ensin tytettelet (alentavampaa kuin tytöttely) parikymppisiä NAISIA ja sitten vedät herneet kun nelikymppinen mies puhuu ikäisiään (tai vanhempia) mummoina (joita pääsääntöisesti ovat). Et taida nyt kaikkein vakaimmilla lääkityksilläsi olla.

• vakaa mies 30+
        42v mummeli kirjoitti:

Kyllä on taas niin kaksinaismoralismia.. ensin tytettelet (alentavampaa kuin tytöttely) parikymppisiä NAISIA ja sitten vedät herneet kun nelikymppinen mies puhuu ikäisiään (tai vanhempia) mummoina (joita pääsääntöisesti ovat). Et taida nyt kaikkein vakaimmilla lääkityksilläsi olla.

niin no jos sinun mielestäsi 40 nainen on mummo (ja vielä pääsääntöisesti, heh), niin ehkä sinunakin tsekkaisin, onko dosetti tyhjentynyt lääkärin määräämään tahtiin.

Toki parikymppisten tyttöjen joukossa on ihan henkisesti fiksujakin tapauksia, paljonkin, mutta kyse oli ensimmäisestä ajatuksesta mikä mieleen tulee kohdatessa tällaisen. Monilla parikymmpisistä tytöistä käytös on niin pissismäistä että tyttelettely on ihan ansaittua.

Minulla on oikeus mielipiteeseeni eikä sinulla ole mitään kompetenssia julistaa sitä vääräksi tai olettaa minun olevan kaksinaismoralistinen, kun et tunne minua millään tavalla.

Nyt jo harmittaa, että tartuin tähän provoon mutta menköön ny.

• nainen 20v

Eivät kaikki parikymppiset NUORET NAISET ole pissiksiä. Törkeää yleistämistä. Ja rahalla nyt ei ole mitään tekemistä ihastumisen kanssa. On halventavaa sanoa, ettei 20 vuotiasta voisi ottaa tosissaan.

• gdtyjtyju

Siitä vaan. Itse ilahdun aina, kun nainen tulee juttelemaan :)

• Iskehän kiinni

Kerran täällä eletään, eikä rakkaus tai ihastuminen katso ikää. Ikä on vain numeroita ja jos ajanlaskumme olisi toisenlainen, ikäeronne voisi olla 1 tai 2, mutta nyt se vain sattuu olemaan 15.. se voisi olla myös 150 tai 2345235.. kaikki on suhteellista.

• lavender

Itse elän juuri ihanan jännittävää ja kiihottavaa hetkeä! Olen 20-vuotias ja päädyin nyt hiljattain harrastamaan seksiä 43-vuotiaan kollegani kanssa. Firman juhlien jälkeen päädyttiin vaan samaan taksiin ja ihmeteltiin mitäs nyt tehdään.

Voi sitä kiihotuksen määrää, mikä tuli fiiliksestä, kun tiesi tekevänsä jotain ''kiellettyä'' ja sopimatonta. En ole ikinä saanut niin upeaa käsittelyä. Asiasta teki vielä kiihottavamman se, että tilanne oli kummallekin ensimmäinen laatuaan -minulle eka kerta reilusti vanhemman miehen kanssa ja hänelle ensimmäinen kerta reilusti nuoremman naisen kanssa.

Ajattelin, että töissä asia tuntuisi kiusalliselta, mutta päin vastoin. Hymyilemme ja flirttailemme, eikä kukaan muu tiedä mitä tapahtui harjottelijatytön ja hieman korkeamman tittelin omaavan herran välillä. Tarkoituksella pukeudun töihin hameisiin ja hyvin istuviin kauluspaitoihin, jotta saisin vangittua miehen katseen päivittäin ja saamaan kenties uusintakierroksen hänen kanssaan.

Go girl!

• lavender

En vaan saan ajatusta pois päästäni, kun hänen kokeneet kätensä vaeltivat pitkin nuorta vartaloani, kuinka hän sitoi kravaateilla hennot ranteeni sängynpäätyyn ja samaan aikaan niin määrätietoisesti, mutta hellästi - otti minut.

• jep....jep.

Minä olen otettu aina, kun nainen tulee juttelemaan. Iällä ei kamalasti merkitystä.

• 1234

Mielestäni ikä on vain numeroita, jos toisen kanssa tuntee olonsa onnelliseksi ja suhde tuntuu puolin kuin toisin vakaalle ja hyvälle, niin turha ajatella niitä numeroita. Toki sitä ikää tulee joskus ajateltua itse jokaisella, joka elää toistakymmentä vuotta vanhemman/ nuoremman ihmisen kanssa.

• 5pp

Älä epäröi, vaan anna palaa. Kerran täällä vaan ollaan.

• Ismo leikola

Tyttö, nyt hiljaa. Vai mennäänkö tuonne takahuoneeseen VAI?? Mitä? Häh? ONKO TUSSU KUUSSA?

• Anonyymi

Kyllä mulle kelpaisi, itse olen 35 nyt.

• Anonyymi

Jok'ikinen mies ottaa avosylin vastaan 20v kaunottaren joka on hoikka, tatuoimaton sekä feminiini (luonteeltaan ja myös hiuksiltaan).

• Anonyymi

Voi ottaa. Hyvinkin tosissaan.

• Anonyymi

Kyllä minulle kaksikymppinen kelpaisi! T. 40v.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      21
      2672
    2. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      104
      2655
    3. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      41
      2541
    4. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      74
      2401
    5. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      33
      2290
    6. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      10
      2254
    7. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      77
      1888
    8. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      196
      1752
    9. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      134
      1665
    10. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      86
      1664
    Aihe