EPÄTASAINEN, LAIKUKAS IHO

Mansikkitauti

Hei!
Olisiko kellään vinkkejä tällaisen ihon luontaishoitoon? :

Olen koko ikäni kärsinyt herkästä ja ärsyyntyvästä ihosta. Tyypillisesti ihoni on osittain hilseilevä, kuiva ja laikukas, osin punoittavakin. Erityisesti kasvoista, joka on todella rassaavaa. Näin kesäaikaan rusketuksen tullessa ihon kirjavuus korostuu entisestään. Osa naamasta on ruskettuneempi, ja osa vaaleampi. Jossain kohdassa saattaa olla vaalea laikku. Samaten olen huomannut, että laikkuisuutta esiintyy myös olkapäissä ja viime kesänä vatsan seudulla ulkomaan matkan jäljiltä.

Kaikkea on kokeiltu kalliista Blascoista apteekin perusvoiteisiin. Nykyään olen siirtynyt vallan luontaistuotteisiin, jotka eivät ehkä niin paljoa ärsytä ihoa, mutta ongelmakaan ei ole vielä ratkennut. haaveena kun olisi tasainen, terve iho, joka ei vaatisi turhaan meikkivoiteita tai ylimääräisiä pakkeleita (jotka nekin tuntuu levittyvän usein epätasaisesti). Luonnostaan tummat silmänaluset ovat myös olleet kova riesa minulle, joten vinkit kelpaavat myös siihen ongelmaan.

Joten kaikki pienetkin vinkit otetaan vastaan :)!

4

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo kokeillu

NIVEA visage young,saa ihan marketeista.kosteuttaa,häivyttää epätasaisuudet,tasottaa väriä ja pehmentää ihoa

• Mansikkitauti

aiheuttavat iholleni herkästi kutinaa ja polttelua. Siksi olenkin siirtynyt luontaistuotteisiin, koska ne eivät aiheuta kirvelyä tai polttoa eivätkä tuo iholle muitakaan haitallisia aineita. Valitettavasti en ole kuitenkaan löytänyt vielä luontaistuotteidenkaan joukosta apua näihin kaikkiin ongelmiin

• Jermula
        Mansikkitauti kirjoitti:

aiheuttavat iholleni herkästi kutinaa ja polttelua. Siksi olenkin siirtynyt luontaistuotteisiin, koska ne eivät aiheuta kirvelyä tai polttoa eivätkä tuo iholle muitakaan haitallisia aineita. Valitettavasti en ole kuitenkaan löytänyt vielä luontaistuotteidenkaan joukosta apua näihin kaikkiin ongelmiin

Tuolla finnit ja akne -osiossa keskustellaan myös näistä luonnosta tulevilla aineksilla ihon hoitamisesta ja siellä oli puhetta mm. suolanaamiosta/-kuorinnasta. Meikäläisellä on herkkä sekaiho, ja kokeilin tuota. Kyllä se ainakin hyvin kuorinnasta kävi. Eli ensin sekoitellaan suolasta (merisuola, hienorakeinen suola, tms...) ja vedestä sellainen paksu mömmö, jonka voi levittää naamaan, antaa vaikka kuivuakin siihen ja sitten varovasti pestä pois. Sitten perään hunajaa kasvoille rauhoittavaksi ja kosteuttavaksi naamioksi... :)

• Mansikkitauti
        Jermula kirjoitti:

Tuolla finnit ja akne -osiossa keskustellaan myös näistä luonnosta tulevilla aineksilla ihon hoitamisesta ja siellä oli puhetta mm. suolanaamiosta/-kuorinnasta. Meikäläisellä on herkkä sekaiho, ja kokeilin tuota. Kyllä se ainakin hyvin kuorinnasta kävi. Eli ensin sekoitellaan suolasta (merisuola, hienorakeinen suola, tms...) ja vedestä sellainen paksu mömmö, jonka voi levittää naamaan, antaa vaikka kuivuakin siihen ja sitten varovasti pestä pois. Sitten perään hunajaa kasvoille rauhoittavaksi ja kosteuttavaksi naamioksi... :)

Kiitos naamiovinkeistä. Pitääpä kokeilla mahdollisimman pian :) Olen kokeillut nyt olla laittamatta ihoon yhtään mitään. Olen huomannut että öljyt ovat ihaniä ja hellivät ihoa, mutta pitää varmaan niidenkin käyttöä vähän rajoittaa että rasvaisemmat alueet myös tasaantuisivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1602
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      33
      1251
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26