sattuuko korvien reijitys??

moi-moi-moi

haluisin reiät kovasti mutta en uskalla ottaa koska pelkään että se sattuu...niin mutta sattuiko teillä kun saitte reiät korviinne...??

69

3377

Vastaukset

• Ei satu, ainakaan minulla. Viikon pari saattavat olla vähän arat. Punotus kesti minulla päivän. Kannattaa myös puhdistaa korvat usein.

• mulle laitettiin kolme reikää samalle kertaa samaan korvaan...eka meni suht kivutta, toinen jo nipisti aikas paljon ja kolmas kun ammuttiin nii itku pääsi...mut on se kivannäkoinen kun monta vierekkäin! nyt näihin jo tottunu hyvin kun 2kk ollut.

• TIIÄTKÖ ETTÄ KIPU KASVATTAA LUONNETTA!!!!!!!!!! Jos et kestä kipua yhtään niin sit sä et tarvii yhtään lävistystäkään!!

• Eli, minulla on itselläni toisessa korvassa 7 ja toisessa 9 eikä se satu.. rustoon laittaminen tuntui mutta ei sattunut. :) ja jos tahdot korvikset tai minkä tahansa lävistyksen voi olla että joudut pienen kivun kestämään. rohkeesti vain!

• mä haluaisin niin korvikset mutta en vaan uskalla mitä teen

• Mulla sattuu ihan hirveesti korvien ampuminen! En ymmärrä miten joittenkin mielesta se ei satu, mulle sanottiin et tuntuu vaa tosi pieni nipistys. Todellisuudessa mua sattui ihan järjettömästi ja molemmat korvat tulehtui aika pahasti.

• Itse otin ensimmäisen korvareikäni noin 9 vuotiaana, ja jännitti itseänikin aika paljon se kipu ;D Mutta kun liikkeeseen päästiin, ihmettelin että joko se on paikoillaan. Se on vain ihan tosi pikkuinen nipsasu, kuin joku tulisi ja puolen sekunnin ajan nipistäisi, mutta sitten se meni ohi.

Eli voin sanoa että ei satu yhtään joten kannattaa hankkia ehdottomasti ! :)

• oon laittanu kolmesti, ei tunnu missään.

• Mua korvien rei'ittäminen sattui ihan kamalasti!

• Se on ihan ihan iiiihan pieni nipistys vaan kun laitetaan ja vähän kuumottaa sen jälkeen mutta kuumotus ei ole paha. Itselläni on 4 reikää yhteensä eli molemmissa kaksi ja menen 6.lk. Kinuan äidiltäni jo yhtä reikää lisää molempiin korviin.

Mitä ylemmäs korvaa menee, sattuu pikkasen enemmän muttei paljoa, paitsi on sanottu kun tulee luu niin sattuu... Ei satu ekat oikeestaan YHTÄÄN! Älä jännitä sitä, voi tuntua pahemmalta kun jännittää sitä koko ajan.

• Sain ensimmäiset kun olin ekalla luokalla ja tokat 3-4 lk.

• itse otin korvikset joskus kuusi tai seitsemän vuotiaana ja ne eivät edes pahemmin tuntuneet, pieni nipistys vain. eikä edes itkettänyt. mahtoi äiti olla ylpeä :----D

• Jos tiedät ampiaisenpiston. Se on suunnilleen samanlainen nipistys mutta se ei kirvele sillee kauaa. Ei se etes satu! Rohkeesti vain! (:

• (: kirjoitti:

Jos tiedät ampiaisenpiston. Se on suunnilleen samanlainen nipistys mutta se ei kirvele sillee kauaa. Ei se etes satu! Rohkeesti vain! (:

ei se paljoo sattunu. äkkiä vaa napsas, mulle joka laitto nii ekan jälkee kysy et laitetaanko toin viel vai kestänkö ? nii kyllä laitoin otise viel, vähä tuli kyynel silmää, mut kyllä se siit, jomotti ehkä kaks tuntia, kyllä siit selviää, rohkeesti vaan : ))

• (: kirjoitti:

Jos tiedät ampiaisenpiston. Se on suunnilleen samanlainen nipistys mutta se ei kirvele sillee kauaa. Ei se etes satu! Rohkeesti vain! (:

Mulla sattu ampiaisen pisto kyllä 10-kertaa enemmän ku korvisten laitto.

• Mä olin joku 8.v kun mulle laitettiin reijjät (molempiin korviin 1)Sattu se vähä..Mutta se oli sellanen pieni kirpaisu.Joten rohkeesti vaan!

• Ei se satu itte oon ottanu joskus ala-asteella eikä satunu yhtään :) Rohkeesti vaan jos mieli tekee eikä kannata jännittääkkään !! :)

• Ekat korvan reiät otin seitsemän vuotiaana eikä se sattunut paljoon :-DVähän vaan pyörrytti sen jälkeen:D Ite oon tehnyt neljät korvan reiät eikä se satu paljoon mitään :-D Rohkeutta ;D

• Itselläni on nyt 2 1 reiät korvissa ja menen nyt 7. luokalle.

Itseasiassa omat reikäni eivät sattuneet yhtään, mutta pelästyin sitä naksausta, minkä se "pyssy" pitää. :D Että rohkeasti vain laittamaan korviin reiät ;)

• hieman nippasee. Älä pelkää.

• viidet normit ja helixin omistajana voin sanoo että normit ei oikeestaa tunnu läheskää nii paljon ku helix, joten ei mitää hätää :) hetkellinen kipu vaihtuu aika nopeasti jomotukseen ja turtuneisuuteen :)

• No ei sattunu tod. Poltti ihanasti

• sattuhan se ku laitoin ite 4mm korut suoraan paikalleen ja vertakin tuli kiitettävästi. Ku tekee valmiiks reilun reijän ni ei tarvi heti venyttää

• pelko lisää kipua - joten turhaan sinä jännität sen sattumista, itse sain korvakorut seitsemän vuotiaana, eikä sattunut yhtään. toimenpide käy todella äkkiä, joten mitä sitä enempää stressaamaan

• Ite otin ekat reijät 5 vuotiaana, eikä sattunu paljoo. Korvan reijät on semmoset perus lävistykset jotka todella monella on ja jotka heikkohermoisemmatkin ihmiset kykyenee ottamaan...

• No sain ekat korvikseni (molempiin korviin 1) 10-vuotis synttärilahjaks. Jännitti eka kyl vähä ja otin jopa kuvan vielä reiättömästä korvastanikin. : DD Mutta nippaahan se kaikilla vähän, toisilla enemmän toisilla taas vähemmän. Minulla se vähän nippasi, kun eka oli laitettu olin sillai "ai vieläks yks??" no onneksi siinä ei kestä kauaa. :)) Vähän aikaa se sen jälkeen sillai jomotti, mutta se kannattaa kestää kipu jos tahtoo ihanat korvikset. ;) Sitten kannattaa putsata esim. joka ilta reiät, koska muuten ne tulehtuvat. Mulla tulehtu, mutta sain ne hyvään kuntoon... : )

Suosittelen ottamaan, oon itse tosi tyytyväinen näihin enkä vaihtais pois. =) Ja äkkiähän se sitten on ohi... ;)

Mä haluisin tällä hetkellä vielä oikeen korvan yläpuolelle yhen reiän. Tai no oikeestaan haluisin kolme molempiin, mutta paremmat mahdollisuudet saada tällä hetkellä vain 1. ://

• nii otsikko. ^

• Tuttuni ampui minulle oik. korvalehteen reiän ja rehellisesti sanoen en tuntenut sitä MISSÄÄN. Enemmän siinä vaan säikähtää sitä ääntä.

• Itsellä kaksi reikää toisessa korvassa ja ekan otin ammattiliikkeessä ja toisen RuisRock '09:ssä saman ammattiliikkeen lävistysbussissa. Kyseinen liike käyttää lävistämiseen perus lääkeruisku neuloja ja itse lävistäminen ei satu, mutta itsellä laitettiin hetkeksi vanupuikon varsi (josta pehmeät päät poistettu) reikään, jotta lävistäjällä oli rauhassa aikaa avata rengas ja laittaa paikoilleen, tämän vanupuikon varren reikään laittaminen nipisti, mutta ei sekään kipua tuottanut varsinkin kun lävistäjä neuvoi vetämään keuhkot täyteen ilmaa, jotta ajatukset menevät vähän muualle ja jos jonkulla olisi matala kipukynnys, niin hän ei voisi huutaa.

• itellä neljä ja toises kaks et ei se hirveest satu!

• ei kyl mul ainakaa paitsi pikkusen vaan nipisti. itel on yhteensä 6.

• Ensi vähän kuumotti niitten laiton jälkeen mutta mulla se kesti vaan muutamia tunteja. Kannatta ottaa oikeesti, ei se nii paljo satu! Ite otin joskus 9 vuotiaana.

• mä otin 7-vuotiaana yhet kumpaanki korviin.
    sitte 9-vuotiaana yhet kumpaanki korviin.
    ja 13-vuotiaana yhet kumpaanki korviin.
    ja 14-vuotiaana oikeen korvan rustoon kaks.
    aluks se aina kuumottaa, mut ei se kuumotus oo ees paha. :)

• otin tuossa viikko sitten korun alas korvaan... se putsasi eka korvan ja ampui sitten eikä tuntunut yhtää

• Se juttu on niin pieni, kun laitetaan, että ei kannata pelätä. Itselläni molemmisssa korvissa 2 reikää ja haluaisin molempiin kolmannet. Ekat reiät ei satu, usko pois. Mulla ei ollut kun vaan pieni kuumotus ja ei edes kamalan arat sen jälkeen. Toiset reiät tuntuu hieman enemmän, mutta ekat ei ole ollenkaan pahat!

• tämä on vain mun mielipide mutta

ammutut reijät ei ole lävistys....
    siitä puuttuu se fiilis joka tulee kun oikea lävistäjä sen neulalla tekee..

• ..se sattuu. Mutta ei niin paljon, että sen takia kannattaisi jättää ottamatta!! pieni nipistys ja hieman jomotusta, mutta kyllä se ohi menee.. itsellä 10 reikää korvissa, joista 4 rustossa, kokemusta sekä ampumisesta että neulasta.

• margesimpson kirjoitti:

..se sattuu. Mutta ei niin paljon, että sen takia kannattaisi jättää ottamatta!! pieni nipistys ja hieman jomotusta, mutta kyllä se ohi menee.. itsellä 10 reikää korvissa, joista 4 rustossa, kokemusta sekä ampumisesta että neulasta.

Itselläni 9 (joista yksi venytys) tragus, ja yhen oon laittanu umpee. Mulla sattu vähiten rusto ja tragus,mutta ei ne muutkaan kyllä satu.

• älä ajattele sitä tilannetta, niin se ei satu. itse 9-vuotiaana sain korvikset ja jännitin liikaa, että ihan itkin kun sattui niin paljon. btw, korvikset ehtivät olla about 1-2vk kunnes ne alkoivat märkiä ja sanoin, etten enää ikinä halua korviksia. nyt näin 5v myöhemmin tahtoisin toiseen korvaan yhden ja toiseen 2 korvista : )

• ei satu yhtää :--)
    mulla laitettiin ekat ku olin 7v, ja sitte tänä vuonna oon tehny 5 lisää et on 3 4. ja oon 12v

• Mulla sattu, ja itkuu vähän tuhersin O.O
    Vaikka tosin olin silloin ehkä 8?

• Olin silloin 6 v (: sain ne synttärilahjaks ja luulin ,että sillä on sellane kivääri jolla se ampuu :D:D no ei ollukkaa se vaa laitto ne sellasel ampumakoneel mikänyonkaa nii kiinni ja ihmettelin et joko on valmista eli mulla ei sattunu yhtää.

• ja ainii se viel et nyt on tulos toiset reijät eli sit ois niiku 4

• Jooh.. :D Mäki luulin pienenä et niil on joku ihme jätti tykki ja ne ampuu jostai 3 metrin päästä sen :D:D

• itelläni on 4 2 (yksi noista neljästä on rusto, tein ite ;D) ja oon 8 lk

• Hei! Otin korvikset, kun olin 7 vuotias. Muistikuvat on hämärät, koska siitä on jo yli 6 vuotta aikaa, mutta ei tainnut sattua juuri yhtään. Se oli niin nopea projekti. Turhaanhan sinä sitä pelkäät! Ei ole edes rokotuksen/ verikokeen luokkaa. :DD

• Jooo mul sama ongelma haluun korvikset mutku en uskalla.... Mut nyt ku luin noita teiän viestejä nii rohkenin =)

• Ei se satu. Ampumallahan toki se polttelee hetken aikaa jne. mutta ampumallahan ei kannattais edes ottaa. Päivän saattaa siis olla arat, mutta riippuu omasta kudoksesta. Lävistämällä ei käy yhtään, tuntuu vain epämiellyttävältä (rusahataa... :D), mutta reiät eivät ole lävistyksen jälkeen yhtään kipeät. :)

• EI SATU

• voi luoja jos joku itkee korviksen takia! vitut se satu yhtään, iho vaa rutisee ja se on läpi!

• Sitten kun on korvikset ottanut niin pitääkö sitä reikää jotenkin puhdistaa ja jos pitää niin miten ja millä ja kuinka usein? Ja kuinkahan kauan harjoituskorvakoruja tulisi käyttää?

• Mul on semmonen ongelma et haluisin korvikset toosi paljon mut en uskalla pyytää vanhemmiltani. Mitä pitäis tehä???

• Mä otin kaks korvista samalle puolelle yhtä aikaa ja se kirpas vähän...mutta yks ei tuntunut missään :))

• Mä otin tänään korvisreijät ja voin sanoo sitä enne kannattaa syö jotain muutaku muroja koska itse söin vaan muroja mutta ei se sattunu ja olin sillai äidille ei sattunu yhtäänn sitte ku mentii kaupaan mua pyörrytti ja mailma alko sumenee ja oksetti ja meinasin koko ajan törmätä johonki kauppa tätiin enkä pysty hirveesti puhuu se johtu siitä ku en ollu syöny mitään ja jännitin mikä tarinan opetus oli syö ennen korvakorureikien laittoa muuta kuin muroja

• Onko kellään kokemusta korvisten laitosta korvaan jossa on ollut yksi reikä n. 6 vuotta sitten? On jo mennyt siis umpeen.

• Ei satu yhtää siskolle jo laitetti 1.v ja mulle 9.v :D

• Muoki jännittää mut mulle tehään huomenna koska kuitenki haluun korvikset

• Sattui ja reiät oli korvalehden alalaidassa, kipu kesti pari viikkoa ainakin, pyysin ottmaan pois. Enkä ole sen jälkeen pitänyt muita kuin nappikorviksia joita nykyään valitettavasti ei tahdo löytyä enää kaupoista. Enkä pistopaikalla on väliä. Tästä edellä olevasta ketjusta asia ei taida selvitä.

• Mietin et jos ottais... kai mä sit otan xD

• Mä en oikee uskalla mitä tehä?

• Lapsia voi sattua mutta aikuista tuskin, varsinkin jos on elämässään joutunut olemaan sairaalahoidossa jossa otetaan verikokeet joka aamu ja kädessä on piikki.

• Hyvä jumala!!!!!! Se iha oikeesti riippuu ihmisen kipukynnyksestä. Mä sain ekat reiät molempiin korvii 5 vuotiaan ja se tuntu jonku verran mulla mut ei se nipistä ku hetken ja sit mul jomotti sen 3h. Tokat reiät sain 12 vuotiaana ja se tuntu hieman enemmän ku se on lähempänä sitä rustoa! Ja noi kaikki neljä on siis ammuttu.

Ps. Jos tosissaan haluu ne korvikset ni on valmis tuntee sen pienen hetken "kipua". Ja edellee hyvät ihmiset joillakin se ei tunnu nii paljon ku toisil!!!!!!!!!!!!!!!

• Mä oon menos ottaa tokat korvikset. Ekois olin 6 ja pyörryin... Koitan uskaltaa :D uskalla säki!

• Mä olin 12,5v ku otin ne ja se yllätti positiivisesti. Olin "harjotellu" sitä nipistämällä korvaa ja se ei todellakaan tuntunut niin kovasti kun nipistäminen. Ei satu, vain kuumottaa. Otin marraakuun alkupuolella ja ei ole tullut mitään ongelmia. Ei tulehtunut tai mitään. Suosittelen ampumista, edullinen ja nopea ja hyvä. Hinta oli 7-8€/reikä eli 14-16€ yhteensä. Koruja ei ensimmäisen vaihdon jälkeen kannata kovin vaihtaa. Kymmenissä minuuteissa reikään kertyi jokin nestetukko (sai helposti pois) . Moni sanoi että ampumisesta tulee patti. Minullekkin tuli pieni patti korvalehten taakse reiän kohdalle, mutta näin puolen vuoden jälkeen ei oo mitään pattia. Lähti noin 5kk jälkeen.

• Otin siis timanttisilla. Kultasepällä kaverin reiät epäonnistuivat.

• Ei satu. Kipuasteikolla 1-10 ehkä 3.

• Se käy niin nopeesti. Niinkun verikoe. Korvikset ei pahemmin koske.

• Ei se satu (kipuasteikko 1/10), minulla toisessa korvassa 4 ja toisessa 3. Ja jos on heikompi kipukynnys nii se kipu kestää nii vähän aikaa että ei kannata sen takia jättää ottamatta. Suosittelen ottamaan lävistäjällä, parantuvat paremmin, ainakin itsellä

• Itse otin 10-vuotiaana ja olen nyt 11. Itellä on aika matala kipukynnys ja no se ei nii paljoo sattunu. Se johtui varmaan siitä ku se ei sanonu ku se pistää sen. Ja mulla on ensviikolla elämäni eka verikoe. Jännittää ihan piristi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.