Minulta poistettiin viime viikolla taimmainen poskihammas,siis hammas joka on ennen viisaudenhammasta.Poistokohta on kyllä alkanut parantumaan ihan hyvin eikä sitä ole särkenyt mitä nyt puudutuksen haihduttua.Posto-operaatio oli melko työläs koska hammas oli lujasti kiinni,sen takia ien tietysti on hieman arka.
Mieltäni askarruttaa paha maku suussa ja sen myötä lemuava hengitys.Varsinki aamulla herätessä suussa ei maistu kovinkaan kivalta.Johtuuko tuo paha maku ja hengityksen lemuaminen tuosta hampaan poistosta ja meneekö se itsestään ohi vai olisiko syytä tehdä asialle jotakin?Itselläni kun ei ole aiempaa kokemusta asiasta niin ajattelin kysyä täältä josko joku tietäisi asiasta enemmän kuin minä.. =)
Ennen hampaan poistoa nimittäin suussa ei maistunut mikään epämiellyttävä eikä hengitys lemunnut niinkuin nyt...
hengitys haisee hampaan poiston jälkeen..
3
11528
Vastaukset
- MPee
Kuulostaa siltä, että poistokuoppaan jää ruokaa, joka sitten muhii siellä ja haisee pahalle. Toinen vaihtoehto on paikallinen tulehdus, mutta silloin ien olisi ainakin hiukan arka. Voisit hakea apteekista Corsodyl-liuosta, ja purskutella sillä 1-2 kertaa päivässä. Se puhdistaa ja desinfioi suuta ja auttaa mahdollisen tulehduksen paranemisessa. Purskuta vaikka viikon verran, uskoisin sen auttavan asiaan. :o)
- poistettiin..
hammas vasta äsken. Sama juttu, suu haisi, ja maistui aamulla pahalle, vaikka kuinka puhddistin. Siinä on vielä sitä kuivunutta verta, tuntuu, että se lemuaa. Jollei sinun hampaanpoisto kohtaa pakota, ei ole tulehdusta, itse soitin hammaslääkärille. Tuota Corsodyl-liuosta ei saa käyttää kuin korkeintaan 3 päivää, sain siitäkin tietoa hammaslääkäriltä. Muuten suun bakteerikanta muuttuu. Usein kyllä purskuttamalla vettä, saa ruoan *kuopasta* pois.
- kmnjibhuvg
poistokuoppa kasvaa umpeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733