Hieman höhlän

näköistä

On hieman höhlän näköistä, kun monet gootit ostavat ns. goottikaupoista vaatteensa. Yleensähän kyseisten paikkojen vaatteet eivät ole yksittäiskappaleita, joten mitään uniikkia ei teidän menonne ole, on hassua kun vastaan kävelee lauma gootteja joilla on kaikilla saman firman kiinalaiset rytkyt yllä. Tekisitte enemmän niitä vaatteitanne itse.

10

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä?

      Ihan sama oliko kyseessä gootti vai ei, niin aika harva osaa tai haluaa tehdä vaatteensa itse. Kankaatkin ovat nykyisin kalliita, kunnon ompelukoneesta puhumattakaan. Kenellä nyt meno olisi jotenkin uniikkia Suomessa, tässä Seppälöiden ja H&M:n luvatussa maassa? Arvaa miltä minun silmääni näyttävät kaupungilla kaikki sadat samanlaisissa vaatteissa vaeltavat tavikset? Mistä gootti voi sitten mielstäsi ostaa goottityylisiä vaatteita, paitsi niitä myyvistä kaupoista? Miksi juuri goottien kaikista alakulttuurien edustajista pitäisi tehdä itse uniikkeja vaatteita?

      • tikkunekku

        voihan niitä goottivaatteita löytää mitä erilaisimmista paikoista, esim kirpputoreilta :o tarviiko sen vaatteen olla vartavasten goottia, voihan jostain tavallisesta pitsitopistakin saada asuun sopivaa, tai vaikka tummasta mummojen turkisviitasta.


      • niin...
        tikkunekku kirjoitti:

        voihan niitä goottivaatteita löytää mitä erilaisimmista paikoista, esim kirpputoreilta :o tarviiko sen vaatteen olla vartavasten goottia, voihan jostain tavallisesta pitsitopistakin saada asuun sopivaa, tai vaikka tummasta mummojen turkisviitasta.

        Eiköhän suurin osa gooteista etsi vaatteita myös kirppiksiltä. Niitä ihan tavallisia pitsitoppeja mekin käytämme ja moni hakee perusvaatteensa samoista vaatekaupoista, kuin muutkin ihmiset. Itse ostan mielelläni vaatteet käytettynä jo ihan ekologisistakin syistä! En tunne ketään goottia, joka ostaisi pelkkiä "merkkivaatteita". Monella etenkin nuoremmalla gootilla ei edes ole niihin varaa, kun ovat niin älyttömän kalliitakin. Tavisvaate muuttuu helposti goottityyliseksi joko pienellä tuunailulla tai pelkästään yhdistelemällä vaatteet hyvin!


    • Elsebet

      Miksi sitten näyttää niin usein siltä, kuin kaikki nimenomaan olisivat käyneet ostamassa kaikki rytkynsä jostain Goottikaupasta? Ainakin näyttää niin tehdastekoiselta ja ainakin minulla, kauan skenessä pyörineellä, on kyky tunnistaa valmisvaatteet kirppiskamasta..

      Varmasti on joitian, jotka tekevät itse/muokkaavat, mutta tuntuvat olevan kovin harvassa. Muutenkin aika iso osa gooteista näyttää aivan samalta, esim. lumouksessakin tuli niin monta kertaa sama pvc-minari tai vastaava vesirajamini/verkkosukat/solkiplattarit/putkitukka tai valmisrastat/tissitoppi-yhdistelmä pienin eri variaatioin että ihan pahaa teki.. Luovuutta ihmiset niihin vaateyhdistelmiin!

      • ..........

        Mistä ne vaatteet sitten ostetaan, jos ei goottikaupasta? Etenkin nuoremmilla gooteilla näkee paljon tuota massapukeutumista, mutta niinhän nuorilla on tapana, kuuluipa sitten mihin massaan hyvänsä. Jos on ollut skenessä pitkään, omaa jo laajemman näkemyksen pukeutumisesta, kuin "aloittelija".
        "ainakin minulla, kauan skenessä pyörineellä, on kyky tunnistaa valmisvaatteet kirppiskamasta.."
        Joo, mäkin olen ollut skenessä (hah, mikä sana) niin pitkään, ettei meitä edes gooteiksi kutsuttu, kun itse aloittelin goottityylistä pukeutumista. Jos ostaa kirpparilta goottityylisen vaatteen, niin jokuhan on ensin ostanut sen itselleen kaupasta ja vienyt lopulta kirpparille myyntiin... Valmisvaatteitahan nekin alunperin ovat. Miksi pitää olla niin h*lvetin uniikki? Saa kai sitä vaikka hukkua massaan, jos niin haluaa. Mitä se muille kuuluu?


      • Elsebet
        .......... kirjoitti:

        Mistä ne vaatteet sitten ostetaan, jos ei goottikaupasta? Etenkin nuoremmilla gooteilla näkee paljon tuota massapukeutumista, mutta niinhän nuorilla on tapana, kuuluipa sitten mihin massaan hyvänsä. Jos on ollut skenessä pitkään, omaa jo laajemman näkemyksen pukeutumisesta, kuin "aloittelija".
        "ainakin minulla, kauan skenessä pyörineellä, on kyky tunnistaa valmisvaatteet kirppiskamasta.."
        Joo, mäkin olen ollut skenessä (hah, mikä sana) niin pitkään, ettei meitä edes gooteiksi kutsuttu, kun itse aloittelin goottityylistä pukeutumista. Jos ostaa kirpparilta goottityylisen vaatteen, niin jokuhan on ensin ostanut sen itselleen kaupasta ja vienyt lopulta kirpparille myyntiin... Valmisvaatteitahan nekin alunperin ovat. Miksi pitää olla niin h*lvetin uniikki? Saa kai sitä vaikka hukkua massaan, jos niin haluaa. Mitä se muille kuuluu?

        Alkolukko pitäisi saada internetiin. Unohtakaa suurin osa edellisestä viestistäni :D. Ainoa, mikä oikeastaan häiritsee, on tuo ajoittainen klooniarmeijameininki. Mut kuunnelkaa goottimusaa ja rauhaa, toverit.


      • -jöröjukka-
        Elsebet kirjoitti:

        Alkolukko pitäisi saada internetiin. Unohtakaa suurin osa edellisestä viestistäni :D. Ainoa, mikä oikeastaan häiritsee, on tuo ajoittainen klooniarmeijameininki. Mut kuunnelkaa goottimusaa ja rauhaa, toverit.

        Mikä ihme on goottivaate? Onko se semmonen pvc toppi jossa on pääkallon kuva ja sit joku teksti tyyliin "I want to die"? Tai samantyylinen nahkahame? Eikö goottivaate voikaan olla se kiva 50-luvulta oleva vampyyripaita, sitähän ei koottikaupasta ole ostettu?


      • väännetään rautalangasta
        -jöröjukka- kirjoitti:

        Mikä ihme on goottivaate? Onko se semmonen pvc toppi jossa on pääkallon kuva ja sit joku teksti tyyliin "I want to die"? Tai samantyylinen nahkahame? Eikö goottivaate voikaan olla se kiva 50-luvulta oleva vampyyripaita, sitähän ei koottikaupasta ole ostettu?

        Voi tietysti olla. "Goottivaate" tarkoittaa yksinkertaisesti ja lyhyemmin sanottuna goottityylistä vaatetta. Ihan sama, onko vaate uusi taikka vanha, kallis tai halpa. Erilaisia goottityylejä on paljon, joten hyvin monenlaiset vaatteet voivat olla goottityylisiä. Tavallisistakin vaatteista voi koota goottiasun. Kokonaisuus ja hyvä yhdistelykyky tekevät asusta goottityylisen, eivät suinkaan tietyt vaatemerkit tai vaatteiden hinta.


    • Johnny Gothic

      Itselle se musiikki on pääasia, ei se mitkä muotirytkyt on päällä. Tyylikkäästi voi pukeutua myös omintakeisesti. Itse yhdistelen punk, rockabilly, gootti ym. tyylikkäitä kuteita, näin itselläni onkin ihan oma staili.

      • hyvä....

        Hienoa, että olet löytänyt mieleisesi tyylin. Vanha juttu kuitenkin... monille gooteille on tavallista lainata muidenkin alakulttuurien pukeutumistyylejä. Gootithan olivat alunperin post-punkkareita, joten näiden yhdistämisessä ei ole mitään erikoista. Rocka- tai psychobillytyyli tulee myös esiin monen gootin pukeutumisessa, etenkin naisilla gothic pin-up on upea tapa korostaa omaa naisellisuuttaan. Pukeutumisesta on toisinaan hyvin vaikeaa päätellä, mihin alakulttuuriin ihminen kuuluu. Musiikki ja oheiskulttuuri taitaa olla gooteille ja billyille se tärkein tekijä, kun taas punk on kantaa ottava aate musiikin seuratessa rinnalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe