Onko liian pehmomies epäkiinnostava

Kysyvä ei tieltä eksy

Olen huomannut, että monet naiset haluavat herkän ja muut huomioon ottavan miehen, mutta eivät kuitenkaan liian sopeutuvaa.

Luulen, että oma ongelmani on se, että olen ehkä liian sopeutuvainen ja killtti. Se taas laskee naisten kiinnostusta seurustelusuhteessa pidemmällä aikavälillä eli alussa pitävät tuosta, mutta eivät pidemmän päälle. Minulla se johtuu siitä, että minulla on vain monessa asiassa sama mitä tai miten se tehdään, jos se ei nyt ole aivan mahdoton. Minulla on myös mielipiteitä, jos kysytään mitä tehdään tai voin heittää vaihtoehtoja. Tottakai minulla on rajoja, joista en tingi esim. kunnioitan lakeja ja toisen fyysistä koskemattomuutta. Mutta oman perusluonteen muuttaminen on aika vaikeaa ja en oikein jaksasi valehdella suhteesta.

Haluaisin siis kysyä onko se nyt vain, että jos on liian sopeutuvainen toisen toiveisiin, niin nainen kokee sen epäkiinnostavana eli miehessä pitää olla tiettyä jätkämäisyyttä tai/ja särmää tai suhteesta ei tule mitään pidemmällä tähtäimellä? Vai löytyykö naisia, jotka kärjistettynä tykkäävät siitä, että mies on hieman tossun alla?

33

2748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tossun alla.

      Ei me sivoojat. mutt korkeakoulutett.

      • eräs nainen.

        Sivusta seuranneena kyllä löytyy sun kaltaisillesi kysyntää perheenisäksi nimenomaan. Nainen haluaa määrätä kaikesta kotona ja kaltasesi sopeutuva yksilö on varmasti suosiossa.

        Ei perheeseen mahdu kahta johtajaa. Dominoivia naisia löytyy kaikista koulutustasoista, kaiken näköisistä...eli sulla on mistä valita.


    • ei enää teinityttö

      "Minulla on myös mielipiteitä, jos kysytään mitä tehdään tai voin heittää vaihtoehtoja. "

      Tuo pisti silmään. Ehdotatko itse oma-aloitteisesti mitään? Ei se riitä, että vain kysyttäessä vastaa. Pitää myös itse ehdottaa välillä.

      Esim. minua ärsyttää suunnattomasti miehet, jotka ensin pyytävät ulos ja sitten minun pitäisi siellä treffeillä alkaa keksiä meille tekemistä ja valita paikka, johon menemme. Ja mies seuraa perässä kuin joku pikku puudeli. Kaikkeen vastataan, että "ihan mitä sä haluat". Että kyllä miehessä pitää tiettyä päättäväisyyttä olla. Liian kiltti ei saa olla. Haluaisitko itse olla naisen kanssa, joka aina myötäilisi eikä ikinä itse tekisi oma-aloitteisesti mitään? Eihän sellaisesta ihmisestä edes saa mitään irti. Hän ei anna itsestään mitään.

      Ylläoleva ei tarkoita, että haluaisin jonkun komentelevan machon. En tosiaankaan, mutta en halua myöskään liian kilttiä, perässä kiltisti seuraavaa puudelia. Myös välimuotoja on. Ja ideaalitilanteessahan kumpikaan osapuoli ei ole tossun alla.

      • GuyOfGisbourne

        Minä myötäilen aika usein ns. "triviaaleissa asioissa" muiden mielipiteitä, koska usein on niin että oma aito mielipide on todella rajussa ristiriidassa muiden mielipiteiden kanssa, ja jos ilmoittaisin sen julkisesti, niin siitä tulisi hämmästystä, hiljaisuus tai riitaa. Joten jos asia ei ole kuitenkaan mikään merkittävä, niin on parempi olla sitten kuin olisi samaa mieltä, tai laimentaa sitä omaa mielipidettä niin että keskustelu on mahdollista.

        Ja jos mietitte nyt että nämä rankat mielipiteet ovat jotain natsismia tai muuta paheksuttavaa, tai "pahaa", niin siitä ei ole kyse.


      • ei enää teinityttö
        GuyOfGisbourne kirjoitti:

        Minä myötäilen aika usein ns. "triviaaleissa asioissa" muiden mielipiteitä, koska usein on niin että oma aito mielipide on todella rajussa ristiriidassa muiden mielipiteiden kanssa, ja jos ilmoittaisin sen julkisesti, niin siitä tulisi hämmästystä, hiljaisuus tai riitaa. Joten jos asia ei ole kuitenkaan mikään merkittävä, niin on parempi olla sitten kuin olisi samaa mieltä, tai laimentaa sitä omaa mielipidettä niin että keskustelu on mahdollista.

        Ja jos mietitte nyt että nämä rankat mielipiteet ovat jotain natsismia tai muuta paheksuttavaa, tai "pahaa", niin siitä ei ole kyse.

        Okei, tietyssä seurassa kannattaa ehkä olla eriävistä mielipiteistään hiljaa. Esim. jos konservatiiviset sukulaiset paasaavat jostain asiasta eikä halua aiheuttaa hirveää haloota :D

        Itse olen kyllä kiltti ihminen, mutta myös ylpeä mielipiteistäni. Esim. kaveriporukassa minusta on hienoakin olla eri mieltä kuin muut ja sanoa, mitä ajattelen :) Niin juuri sitä mielenkiintoista keskustelua syntyy.


      • GuyOfGisbourne
        ei enää teinityttö kirjoitti:

        Okei, tietyssä seurassa kannattaa ehkä olla eriävistä mielipiteistään hiljaa. Esim. jos konservatiiviset sukulaiset paasaavat jostain asiasta eikä halua aiheuttaa hirveää haloota :D

        Itse olen kyllä kiltti ihminen, mutta myös ylpeä mielipiteistäni. Esim. kaveriporukassa minusta on hienoakin olla eri mieltä kuin muut ja sanoa, mitä ajattelen :) Niin juuri sitä mielenkiintoista keskustelua syntyy.

        olen huomannut, että tiettyyn rajaan saakka on mielenkiintoista väitellä/keskustella asioista, mutta jos se alkaa olla toistuvaa, niin jossain vaiheessa alkaa tulla kommenttia siitä miten kaikessa pitää olla aina eri mieltä ja kuinka mikään ei ole hyvin.

        Ja olenpa kuullut sellaistakin kuin että eivät ihmiset halua väitellä tai keskustella liian vaikeasti, mieluummin niin että kaikilla on mukavaa. Olen jossain määrin samaa mieltä. Silloin tällöin on kivaa keskustella eriävistä mielipiteistä, mutta se menee rasittavuuden puolelle jos se on jatkuvaa tai edes usein toistuvaa.


      • alkuperäinen kirjoittaja

        Itsekin ehdottelen mitä tehdään eli en ole sillä tavalla vietävissä. Toisaalta haluaisin, että se mitä tehdään miellyttäisi molempia eli en ole jyrääjä. Itseasiassa minua ei haittaisi, jos nainen myötäisilisi minua kaikessa. Tosin siitä tulisi mielenkiintoinen suhde, kun molemmat haluaisivat myötäillä toista. Lisäksi käsitit hieman väärin eli olen kyllä suhteessa täysillä mukana eli suunnittelen mitä tekisimme.

        Mutta uskon, että sinun mielipiteesi edustaa suurinta osaa naisista. Ainoa epäselvyys on siitä, että kuinka suuri osa kuitenkin tykkää dominoida parisuhteessa, koska uskon sellaisiakin naisia olevan.


      • ei enää teinityttö
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Itsekin ehdottelen mitä tehdään eli en ole sillä tavalla vietävissä. Toisaalta haluaisin, että se mitä tehdään miellyttäisi molempia eli en ole jyrääjä. Itseasiassa minua ei haittaisi, jos nainen myötäisilisi minua kaikessa. Tosin siitä tulisi mielenkiintoinen suhde, kun molemmat haluaisivat myötäillä toista. Lisäksi käsitit hieman väärin eli olen kyllä suhteessa täysillä mukana eli suunnittelen mitä tekisimme.

        Mutta uskon, että sinun mielipiteesi edustaa suurinta osaa naisista. Ainoa epäselvyys on siitä, että kuinka suuri osa kuitenkin tykkää dominoida parisuhteessa, koska uskon sellaisiakin naisia olevan.

        Tunnen myös naisia, jotka ihastuvat aina hiljaisempiin ja hieman ujompiin miehiin. Ja ehkä hassua kyllä, nuo naiset ovat itse kaikkea muuta kuin hiljaisia ja rauhallisia. He eivät kuitenkaan ole mitään pomottajatyyppejä suhteessa. Siitä ei ole kyse.

        Onko kumppanisi sitten vihjaillut, että olet hänestä liian pehmo? Vai kysytkö asiaa täällä ihan muuten vain?


      • nainen määrää siellä.
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Itsekin ehdottelen mitä tehdään eli en ole sillä tavalla vietävissä. Toisaalta haluaisin, että se mitä tehdään miellyttäisi molempia eli en ole jyrääjä. Itseasiassa minua ei haittaisi, jos nainen myötäisilisi minua kaikessa. Tosin siitä tulisi mielenkiintoinen suhde, kun molemmat haluaisivat myötäillä toista. Lisäksi käsitit hieman väärin eli olen kyllä suhteessa täysillä mukana eli suunnittelen mitä tekisimme.

        Mutta uskon, että sinun mielipiteesi edustaa suurinta osaa naisista. Ainoa epäselvyys on siitä, että kuinka suuri osa kuitenkin tykkää dominoida parisuhteessa, koska uskon sellaisiakin naisia olevan.

        Lapsiperheissä on yleistä, että nainen dominoi kotiin ja lapsiin liittyviä asioita.
        Ylipäätään parisuhde muuttuu aika lailla lasten syntymän jälkeen.
        Tällaista olen kuullut. Mieskavereilta.
        Olen itse nainen.


      • Alkuperäinen kirjoittaja
        ei enää teinityttö kirjoitti:

        Tunnen myös naisia, jotka ihastuvat aina hiljaisempiin ja hieman ujompiin miehiin. Ja ehkä hassua kyllä, nuo naiset ovat itse kaikkea muuta kuin hiljaisia ja rauhallisia. He eivät kuitenkaan ole mitään pomottajatyyppejä suhteessa. Siitä ei ole kyse.

        Onko kumppanisi sitten vihjaillut, että olet hänestä liian pehmo? Vai kysytkö asiaa täällä ihan muuten vain?

        Osittain perustuu ihan omakohtaiseenkin kokemukseen. Tosin ei ole nainen sanonut suoraan, mutta olen päätellyt epäsuorasti naisen kommenteista. Lähinnä tämä kysely perustuu juteltuani monien naisten kanssa ja ihan deitti-ilmoitusten perusteella. Tuolla alempana joku kirjoitti aika lailla sen mitä itsekin olen epäillyt, että suhteen alussa pitää olla hieman vaikeammin tavoiteltava ja "aggressiivinen". Sitten kun suhde vakiintuu, niin sillä ei ole enää niin väliä. Lisäksi tunnen yhden kaverin, joka on ns. tossun alla kaikkien muiden mielestä paitsi itse ja hänen vaimonsa mielestä eli luultavasti nekin naiset, jotka itseasiassa haluavat nössön miehen eivät koe ole suhteessa nössöön mieheen.

        Tietyllä tavalla ymmärrän sen, että keskimäärin naiset eivät halua liian mukavuudenhaluisia miehiä ihan evoluutiosta johtuvista syistä. Ihmissuku olisi sammunut jo kauan sitten, jos miehet olisivat liian nössöjä. Ongelma on vain se, että en ole muutenkaan ystävyyssuhteissa tai muissa suhteissa ole särmikäs kaveri eli viihdyn parhaiten ilmapiirissä, jossa kaikilla on mukavaa. Kun tähän lisätään, että olen suhteellisen herkkä, niin potentiiaalisten naisten määrä pienenee huomattavasti.


      • gwergerg

        Tuokin on niin hauska juttu ihmisissä, että jotkut eivät suostu melkein enää puhumaan toiselle mitään jos ei tee mitä toinen haluaa. Että koskaan ei ole hyvä jos sanot oman mielipiteen joskus jollekkin hän ei pidä siitä että ei tehdä niinkuin hän haluaa ja jos et taas sano mitään juuri että menet pillin mukaan, sekään ei ole välttämättä hyvä eli mikään ei ole hyvä, ihan sama miten teet. Mielestäni eihän se ole pelkästään toisen tehtävä kumpi se sitten onkaan joka niistä treffeistä ja tekemisistä päättää ole yksinään vaan eikö olisi parempi, että yhdessä päätetään ja tutustutaan toisiin ja tehdään vähän molempien juttuja ja sitä kautta tiedetään mistä toinen tykkää ja ei tykkää, ei varmaan naisesta pidemmän päälle sitten juuri ole kivaa, että mies päättää melkein kaikki tekemiset saatta joukkoon mahtua paljon tekemistä, josta nainen ajattelee mielessään että eikö tuo hemmetti tajua että enhän minä tuollaisesta pidä. Että on se vähään paha varmaan miehellekkin niitä treffejä miettiä pää puhki että mitä sitä keksisi, ihan teininä kuin ihan aikuisenakin. Että eikö olisi parempi yhdessä miettiä sitten niitätekemisiä, vai pilaako se sponttauniuden että kaikki on tiedossa ja mietitty valmiiksi. Luulen vain että koskaan ei ole missään asiassa mikään hyvin taitaa aina olla valituksen aihetta teet mitenpäin asiat tahansa.


    • Eivät ne

      puudelia etsi vaan hellyttävää rottweileria joka on oikea peto sängyssä.

      Varsinkin tietyillä naisilla on aivan ehdoton turn-off pieninkin merkkin puudelimaisuudesta.

      Tein joskus erään naisen kanssa sen virheen ja tajusin myöhemmin mistä kiikasti.

      Hän oli suostunut treffeille jne. mutta olin aivan liian varovainen hänen suhteensa silloin alussa kun ajattelin että hän sitä odotti. Täytyy käydä päälle niinkuin hyökkäyskoira.

      • ei enää teinityttö

        Rottiksen ja puudelin väliin mahtuu monta koirarotua :) Valitse niistä. Ei tartte olla hyökkäävä. Ei sekään hyvä ole.


      • etteikö
        ei enää teinityttö kirjoitti:

        Rottiksen ja puudelin väliin mahtuu monta koirarotua :) Valitse niistä. Ei tartte olla hyökkäävä. Ei sekään hyvä ole.

        mahtuisi mutta jos puudelin ja rottiksen välillä pitää valinta niin suurimman osan naisista valinta on selvä.

        Ei monille naisille kelpaa labradorikaan kun on aivan liian seurakoira. Moni kaipaa haastavampia rotuja lemmikeikseen.


      • GuyOfGisbourne
        etteikö kirjoitti:

        mahtuisi mutta jos puudelin ja rottiksen välillä pitää valinta niin suurimman osan naisista valinta on selvä.

        Ei monille naisille kelpaa labradorikaan kun on aivan liian seurakoira. Moni kaipaa haastavampia rotuja lemmikeikseen.

        Niin jos miehiltä kysytään, niin naisen pitää olla se puudeli, eikä missään tapauksessa rotikka.


      • ei enää teinityttö
        GuyOfGisbourne kirjoitti:

        Niin jos miehiltä kysytään, niin naisen pitää olla se puudeli, eikä missään tapauksessa rotikka.

        Totta. Aika usein "suominaisia" haukutaan, kun me emme enää suostu alistumaan perinteiseen naisen rooliin (lue: puudeliksi) :)


      • GuyofGisbourne
        ei enää teinityttö kirjoitti:

        Totta. Aika usein "suominaisia" haukutaan, kun me emme enää suostu alistumaan perinteiseen naisen rooliin (lue: puudeliksi) :)

        ...kun nainen on vähän ärhäkämpi tapaus. Kiukustuva nainen on joskus myös hot :)

        Mutta vakavammin; minä haluan kyllä ihmisen, enkä mitään sukupuoliroolia. Suhde muodostukoon sitten sellaiseksi kun on muodostuakseen. Toivottavasti mahdollisimman tasa-arvoiseksi, että kumpikin voi kiukutella toiselle välillä ;)


      • ei enää teinityttö
        GuyofGisbourne kirjoitti:

        ...kun nainen on vähän ärhäkämpi tapaus. Kiukustuva nainen on joskus myös hot :)

        Mutta vakavammin; minä haluan kyllä ihmisen, enkä mitään sukupuoliroolia. Suhde muodostukoon sitten sellaiseksi kun on muodostuakseen. Toivottavasti mahdollisimman tasa-arvoiseksi, että kumpikin voi kiukutella toiselle välillä ;)

        "...kun nainen on vähän ärhäkämpi tapaus. Kiukustuva nainen on joskus myös hot :)"

        Ja varma tapa saada kiukustuneesta naisesta vieläkin vihaisempi (=hotimpi ;) on sanoa: "Sä oot NIIN söpö, kun sä suutut." :D Kokeile omalla vastuulla.


      • GuyOfGisbourne
        ei enää teinityttö kirjoitti:

        "...kun nainen on vähän ärhäkämpi tapaus. Kiukustuva nainen on joskus myös hot :)"

        Ja varma tapa saada kiukustuneesta naisesta vieläkin vihaisempi (=hotimpi ;) on sanoa: "Sä oot NIIN söpö, kun sä suutut." :D Kokeile omalla vastuulla.

        ...kivaa, kun saa kaulimesta päälakeen :)


      • oikeassa mutta
        GuyOfGisbourne kirjoitti:

        Niin jos miehiltä kysytään, niin naisen pitää olla se puudeli, eikä missään tapauksessa rotikka.

        ongelmaksi muodostuu se jos mies ei saa osoittaa mitään puudelin merkkejä koskaan mutta nainen saa välillä esittää olevansa rotikka.


      • ei enää teinityttö
        oikeassa mutta kirjoitti:

        ongelmaksi muodostuu se jos mies ei saa osoittaa mitään puudelin merkkejä koskaan mutta nainen saa välillä esittää olevansa rotikka.

        Jokaisella on joskus hetkiä, jolloin on puudelifiilis. Ei siinä ole mitään pahaa. Anna esimerkkejä, millaisia puudelinmerkkejä mies ei saisi muka osoittaa.

        Ei aina tarvitse olla määrätietoinen ja vahva, mutta ei myöskään aina puudeli.


      • ehdottomasti
        ei enää teinityttö kirjoitti:

        Jokaisella on joskus hetkiä, jolloin on puudelifiilis. Ei siinä ole mitään pahaa. Anna esimerkkejä, millaisia puudelinmerkkejä mies ei saisi muka osoittaa.

        Ei aina tarvitse olla määrätietoinen ja vahva, mutta ei myöskään aina puudeli.

        täytyy olla "going for the kill" asenne sekä ehdottomasti tapailun alkuvaiheessa.

        Toki voi onnistua joskus puudeliasenteella mutta kyllä suurin osa naisista muuten kyselee kavereilta ja muilta että "kun vähän on lässähtänyt fiilis ja se ei halua mua ehkä" jne. Samoin kaikenlainen typerä tunteista puhuminen tapailuvaiheessa ja tekstiviestien lähettely miehen osalta on kuoleman merkki jos nainen ei itse aloita sitä.

        Joskus kuvittelin oikeasti että naiset haluavat itse valita asioita ja että heille tulisi "antaa tilaa". Se ei pidä paikkaansa muussa mielessä kuin myöhemmin suhteessa. Suhteen alussa on paljon parempi olla joko välinpitämättömän viileä tai sitten aggressiivinen.

        Itse odotan naiselta usein että tekisi sen aloitteen, antaisi merkkejä kiinnostuksesta, ehdottaisi jotain jne. mutta eipä niitä ole pahemmin kuulunut elämässä.

        Tuohon aina voi todeta sarkastisesti ettei "ne ole olleet oikeasti kiinnostuneita" mutta kiinnostus syntyy jostakin ja olen itse päätellyt että silloin kun olen ottanut sen johtajan roolin naisen kanssa niin tulos on poikkeuksetta parempi. Tätä olen kuullut muutenkin.

        Naiset eivät yksinkertaisesti voi sietää puudelia ellei sitten kyseinen puudeli ole aivan sietämättömän söpö tai vaikkapa jo ennestään tuttu jostakin muuten joten nainen on jo valmiiksi ihastunut.

        Tietysti rottweileri mies voi esittää välillä puudelia koska sehän saa naisen ihan kuumaksi jos kyseessä on miehekkäältä vaikuttava mies (sopivan pitkä jne.) ja vielä kaikenlisäksi osoittaa välillä herkkyyden merkkejä.

        Mutta jos olet labradorinnoutaja mies ja hetkeksi otat sen puudelin roolin suhteen alkutaipaleella niin se on aika usein sitä myöten selvä.


      • (N)
        ehdottomasti kirjoitti:

        täytyy olla "going for the kill" asenne sekä ehdottomasti tapailun alkuvaiheessa.

        Toki voi onnistua joskus puudeliasenteella mutta kyllä suurin osa naisista muuten kyselee kavereilta ja muilta että "kun vähän on lässähtänyt fiilis ja se ei halua mua ehkä" jne. Samoin kaikenlainen typerä tunteista puhuminen tapailuvaiheessa ja tekstiviestien lähettely miehen osalta on kuoleman merkki jos nainen ei itse aloita sitä.

        Joskus kuvittelin oikeasti että naiset haluavat itse valita asioita ja että heille tulisi "antaa tilaa". Se ei pidä paikkaansa muussa mielessä kuin myöhemmin suhteessa. Suhteen alussa on paljon parempi olla joko välinpitämättömän viileä tai sitten aggressiivinen.

        Itse odotan naiselta usein että tekisi sen aloitteen, antaisi merkkejä kiinnostuksesta, ehdottaisi jotain jne. mutta eipä niitä ole pahemmin kuulunut elämässä.

        Tuohon aina voi todeta sarkastisesti ettei "ne ole olleet oikeasti kiinnostuneita" mutta kiinnostus syntyy jostakin ja olen itse päätellyt että silloin kun olen ottanut sen johtajan roolin naisen kanssa niin tulos on poikkeuksetta parempi. Tätä olen kuullut muutenkin.

        Naiset eivät yksinkertaisesti voi sietää puudelia ellei sitten kyseinen puudeli ole aivan sietämättömän söpö tai vaikkapa jo ennestään tuttu jostakin muuten joten nainen on jo valmiiksi ihastunut.

        Tietysti rottweileri mies voi esittää välillä puudelia koska sehän saa naisen ihan kuumaksi jos kyseessä on miehekkäältä vaikuttava mies (sopivan pitkä jne.) ja vielä kaikenlisäksi osoittaa välillä herkkyyden merkkejä.

        Mutta jos olet labradorinnoutaja mies ja hetkeksi otat sen puudelin roolin suhteen alkutaipaleella niin se on aika usein sitä myöten selvä.

        Erittäin viisaita sanoja tässä veljeltä^^^
        Toimiva homma on esim. labradorinnoutajamies, joka ottaa tarpeen mukaan rottiksen rooliin (alussa usein).
        Kokonaan hurtatta on parempi kuin puudelin kera.

        Miehet joskus kuvittelevat suhteen alussa, että yhteydenotoissa, ehdotuksissa ja kiinnostuksenosoituksissa toimisi jokin matemaattinen yhdenvertaisuus: mies kutsuu kahville jonka jälkeen nainen kutsuu kahville. Mies sanoo tykkäävänsä, jonka jälkeen nainen sanoo tykkäävänsä. Se ei mene näin! Jos haluat naisen, älä odota hänen ehdotustaan tai kiinnostuksen osoitustaan. Ole itse aktiivinen, käy päälle! (en tarkoita pahoinpitelyä...)

        Naisen kiinnostuksen herättää se että mies tuntuu olevan tosissaan. Jos jätän vastaamatta yhteen miehen tekstiviestiin eikä hänestä sen jälkeen kuulu mitään, päättelen ettei hän ollut kovin kiinnostunut ja etsin seuraavan. Hänen menetyksensä oli kuitenkin suurempi kuin minun, jos rehellisiä ollaan.

        Vaihtoehtoisesti mies voi vedota tasa-arvoon ja siihen miten naisten tulisi nykypäivänä olla aktiivisia - ja jäädä ilman.


      • nyt ohi
        (N) kirjoitti:

        Erittäin viisaita sanoja tässä veljeltä^^^
        Toimiva homma on esim. labradorinnoutajamies, joka ottaa tarpeen mukaan rottiksen rooliin (alussa usein).
        Kokonaan hurtatta on parempi kuin puudelin kera.

        Miehet joskus kuvittelevat suhteen alussa, että yhteydenotoissa, ehdotuksissa ja kiinnostuksenosoituksissa toimisi jokin matemaattinen yhdenvertaisuus: mies kutsuu kahville jonka jälkeen nainen kutsuu kahville. Mies sanoo tykkäävänsä, jonka jälkeen nainen sanoo tykkäävänsä. Se ei mene näin! Jos haluat naisen, älä odota hänen ehdotustaan tai kiinnostuksen osoitustaan. Ole itse aktiivinen, käy päälle! (en tarkoita pahoinpitelyä...)

        Naisen kiinnostuksen herättää se että mies tuntuu olevan tosissaan. Jos jätän vastaamatta yhteen miehen tekstiviestiin eikä hänestä sen jälkeen kuulu mitään, päättelen ettei hän ollut kovin kiinnostunut ja etsin seuraavan. Hänen menetyksensä oli kuitenkin suurempi kuin minun, jos rehellisiä ollaan.

        Vaihtoehtoisesti mies voi vedota tasa-arvoon ja siihen miten naisten tulisi nykypäivänä olla aktiivisia - ja jäädä ilman.

        "Hänen menetyksensä oli kuitenkin suurempi kuin minun, jos rehellisiä ollaan."

        Etkös sinäkin etsi hyvää partneria?

        Mieskin kuule testailee naista ja jos kiinnostusta ei tule toiseen suuntaan niin pelisi on pelattu.


      • (N)
        nyt ohi kirjoitti:

        "Hänen menetyksensä oli kuitenkin suurempi kuin minun, jos rehellisiä ollaan."

        Etkös sinäkin etsi hyvää partneria?

        Mieskin kuule testailee naista ja jos kiinnostusta ei tule toiseen suuntaan niin pelisi on pelattu.

        mies ei testaa mitään muuta kuin omaa rohkeuttaan. olen niin ihana, että kysymykseksi nousee vain se, onko miehellä pokkaa jahdata minua. jos ei ole, en valitettavasti ole kiinnostunut, koska vain rohkea, aktiivinen mies on mielestäni kiihottava.


      • On kovin
        (N) kirjoitti:

        mies ei testaa mitään muuta kuin omaa rohkeuttaan. olen niin ihana, että kysymykseksi nousee vain se, onko miehellä pokkaa jahdata minua. jos ei ole, en valitettavasti ole kiinnostunut, koska vain rohkea, aktiivinen mies on mielestäni kiihottava.

        kummallista jos etsii parisuhteeseen täysin passiivista naista, se ei ole kovin kiihottavaa miehenkään mielestä.


      • Miehen mielipide
        (N) kirjoitti:

        mies ei testaa mitään muuta kuin omaa rohkeuttaan. olen niin ihana, että kysymykseksi nousee vain se, onko miehellä pokkaa jahdata minua. jos ei ole, en valitettavasti ole kiinnostunut, koska vain rohkea, aktiivinen mies on mielestäni kiihottava.

        , että se on varmasti lahna myös sängyssä kun ei kykene minkäänlaiseen aloitteellisuuteen. Prinsessasyndrooma on toinen diagnoosi minkä noi käyttäytvästä naisesta heti tekisin. Ei mies mikään koira ole jolle heitetään keppi järveen noudettavaksi. Se ihanuus on vain omassa mielessäsi.


    • eli igloossa Alpeilla.

      Sellaisen herkän vaalean miehen kainalossa.Oikein itkettää jo,kun tässä menee kaikki pieleen.En saa heltymään.

    • aloitekyky?

      Mitäköhän toi "sopeutuvainen" tässä tapauksessa tarkoittaa? Ettei vaan tarkoittais passiivisuutta? Teetkö koskaan aloitteita missään muussa asiassa kuin seksin vonkaamisessa?

      Kyllä niitä on dominoivia naisia joille kelpaa hyvinkin aloitekyvytön mies mutta mietipä oletko itse valmis jäämään jyrän alle?

      Herkkyys, huomioonottavuus ja kiltteys on pelkkää plussaa.

    • TietäjäMies

      Nainen joka haluaa miehen olevan tossun alla on vallanhimoinen ja alistava. Siinä ei ole kyse tasapainoisesta ja tasa-arvoisesta parisuhteesta. Nainen saa aluksi tyydytystä vallanhimolleen, mutta jossain vaiheessa hän ei enää arvosta miestään eikä itseään, koska ymmärtää ja tajuaa vähintäänkin alitajuisesti sen, että asetelma parisuhteessa on väärä, eikä todelliselle rakkaudelle ole siinä mahdollisuutta. Tässä vaiheessa yleensä aletaan pohtia eroa ja yleensä se myöskin toteutuu.

    • ...............

      "Tottakai minulla on rajoja, joista en tingi esim. kunnioitan lakeja ja toisen fyysistä koskemattomuutta."

      Onko sinulla omia periaatteitasi, joista et tingi? Sellaisia sinulle erittäin tärkeitä? Siis noiden automaattisten asioiden takia? Voi voisitko kuvitella luopuvasi niistä automaattisesti, kun joku tahtoo? Nimittäin jos sinä et "hyppää kaivoon kun toinen käskee" niin ethän sinäkään ole liian sopeutuvainen.

      "Olen huomannut, että monet naiset haluavat herkän ja muut huomioon ottavan miehen, mutta eivät kuitenkaan liian sopeutuvaa. "

      Voipa hyvinkin olla. Niin itsekin halusin ja oli hyvä haluta. Itse pidän kyllä tämänkaltaisesta miehestäni kiinni ja arvostan suuresti. Lisäksi mies on saanut noilla piirteillään itsestänikin esiin positiivisia piirteitä. Huomaan, että myös itse haluan olla miehelle mahdollisimman hyvä, huomioida hänet. Ikinä ei ole tullut esim. nalkutettua pikkujutuista, osin siksi että ei viitsi kun niin mieleinen ihminen kyseessä ja toisaalta, koska toistemme tarpeet huomioidaan, niin niistä ei tarvitsekaan nalkuttaa kummankaan. En nyt tuosta herkästä tiedä, mutta huomioon ottaminen ja yhteistyökykyisyys ovat olleet suuria valtteja parisuhteessa ja sen hoitamisessa. Omien rajojen pitäminen ja niistä ilmoittaminen ovat myös hyödyksi, ettei toista vahingossakaan aja tilanteisiin, joissa hän ei missään nimessä haluaisi olla. Eli uskallamme hakea kompromisseja, koska tiedämme, että toinen sanoisi jos asia ei mitenkään, missään nimessä käy. Ja tähän uskotaan, koska kompromissikykyä muuten on.

      Jos toinen tuntuu suostuvan asioihin, jotka ovat hänelle sisimmissään ehdoton ei, niin toinen voi alkaa pelkäämään kompromissien hakeamista, neuvottelua jne (tasantarkkaan näitäkin parisuhteissa joskus joutuu tekemään). Kukaan ei halua tuntea olevansa jyrä parisuhteessa. Mutta toisaalta ei myöskään täysin alistunut, koska toisesta ei ole pitämään kiinni rajoistaan -> hedelmälliset kompromissit mahdottomia, toinenkin ajettu nurkkaan. Siksi siis mielestäni yleisesti puhuen se omista rajoistaan kiinnipitäminen on tärkeää. Kummankin on voitava olla tyytyväinen parisuhteessa.

      Näitä naisia on varmasti (tiedänkin pari) jotka tykkäävät tossun alla olevista miehistä. Jyräävät ja päättävät kaiken parisuhteessaan (huom! "Hänen" parisuhteessaan, ei "heidän" parisuhteessa). Mutta ootko ihan varma, että sellasta tahdot? Joskus se voi oikeasti kärjistyä siihen, että miestä suoraan sanottuna aliarvioidaan. Olen kuullut näiden mainitsemieni tapausten puhuvan puolisoistaan ja aika kynnysmattoina ja epäkunnioittavasti miehiinsä suhtautuvat. Siinä voi myös olla riski tuosta henkisestä manipuloinnista.

      Toihan on varmaan nyt se tärkein kysymys, että mitä SINÄ haluat. Vasta sen jälkeen mietit kuka sinut voisi haluta. Kun meitä naisiakin löytyy oikeasti laidasta laitaan. Löytyy niitä, jotka haluavat huomioivan miehen, mutta eivät itse ole sellaiseen valmiita (kyllästyvät, vaativat sitä ns. särmää) eli eivät itse sovellu huomioivalle miehelle. Sitten löytyy niitä renttuun ihastujia. Sitten löytyy näitä tossujen etsijöitä. Sitten niitä, jotka aidosti tykkäävät huomioivasta miehestä, mutta erona edeltävään haluavat, että mies pitää rohkeasti huolen omista rajoistaan ja puolustaa itseään kun sen tarve on. Plus monta monta monta monta muunlaista naista, jotka ovat erilaisia ja tahtovat eri asioita.

      Mä en rehellisesti sanottuna pitkien parisuhteiden osalta tiedä mitään suurempaa valttia, kuin tuo huomiointikyky yhdistettynä kykyyn pitää omista rajoistaan kiinni (oli ne rajat millaiset tahansa, kunhan ne on todelliset rajat). Tällä mahdollistetaan yhteistyö ja yhteisen hyvän vuoksi toimiminen siten, ettei kummallakaan ole huono olla. Joten jos sulla on näin, niin ihan pirun hyvät kortit sulla kädessä. Sitten vaan täytyis tietää millaisen ihmisen kanssa itse haluaa elää (ei kaikilla naisillakaan ole hyviä kortteja kädessä). Onko se tuo jyrä vai joku muu.

      Älä nyt mene lankaan ja usko luonteesi olevan heikkous. Sehän on lähinnä elinehto parisuhteelle pääosin (pl. nämä tossujyrät, jossa kumpikin tykkää olla jyrä ja kumpikin tossu). Jos toki aidosti haluat sen jyrän, niin sitten toki joukko kaventunut. Mutta musta tuntuu, että kyllä ne jyrät ja tossut pakkaa aina toisensa löytämään maagisesti. Mutta musta tuntuu, että sä et ole sellainen tossu.

    • amatsonit

      No tiedäthän vastauksen - Justiinoja on. Ne tykkää, että mies on tiukassa komennossa ja valvonnassa.

      Itse ne ole tämän tyyppinen nainen. En tosin myöskään siedä, että minua komennellaan tai holhotaan. En ole myöskään alistuja.

      Haluan tasa-arvoisen kumppanuuden, aikuisen kumppanin. Kieltämättä en kestä joo-joo miestä (tai naista). En vain jaksa. En jaksa ruveta holhoamaan, huolehtimaan, päättämään ja määräämään.

    • nainen ...

      Olen itsekin kiltti, joten arvostan sopeutuvaisuutta ja kompromissihalukkuutta myös miehessä. Liian pitkälle kiltteys menee mielestäni silloin, jos toisella on mielipide johonkin päätökseen, mutta hän ei tuo sitä ilmi, tekee kuten toinen tahtoo ja on sittenkin vähän pahoillaan. Tai vaikka ei olisi pahoillaan, mutta ei ilmaise tukeaan toisen tekemälle päätökselle. Se jättää sitten toisen arvailemaan, että onkohan tämä nyt varmasti ok. Tai aiheuttaa kiusallista kyselyä aiheesta "sopiihan tämä nyt varmasti sulle".

      Pitemmän suhteen kannalta on tietysti hyvä, jos mies tuo omia mielipiteitään esille. Sen voi tehdä ihan kohteliaasti ja sivistyneesti, ei tarvitse olla särmikäs :) Mutta toiselle kaikki on koko ajan "ihan sama", niin kyllähän mä ainakin äkkiä kokisin, että kaikki käytännön päätöksenteko on siirretty mulle.

      Niin, ja mun mielestäni hyvässä suhteessa kumpikaan ei ole tossun alla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe