Käytän Kemin mielenterveystoimistoa. Ja Turvapoijua Kemissä.
Mutta en suostu luokittelemaan itseäni hulluksi.
Kyse ei ole mistään sairaudesta.Kyse on mielentilasta.
Väitän ennemminkin,että ne ihmiset on sairaita ketkä eivät koskaan
suostu edes ajattelemaan mielenterveysosastolla tai Turvapoijussa käyntiä.
Paikat ovat mielentilan eikä mielenterveyden osastoja.
Minä olen ASIAKAS enkä POTILAS !
mielentila eikä mielenterveys!
4
441
Vastaukset
- termistö
mielentila, mielen tila, mielen terveys ja mielenterveys on kaikki eri juttuja - eri yhteyksissä.
Mielenterveyttä toki voi hoitaa niin monella tapaa, jopa liikunta on mielen terveyden hoitamista.
Joskus kannattaa miettiä kannattaako hajoittaa itseään moneen paikkaan. Jos mielenterveystoimisto katsoo hoidon tarpeen tiiiviimmäksi, saat varmasti aikoja sinne. Itsensä jakaminen turvapoijuun ja mielenterveystoimistoon on aika turhauttavaa. Kannattaa valita se, missä saat ammattitaitoista palvelua sekä lääkärin palvelut.
Asiakas on nykyisin nimitys, jota käytetään. Potilas on sairaalassa oleva henkilö, asiakas on vaikkapa polilla käyvä.
VÄitteesi muiden sairaudesta, jotka eivät ole käyneet psykiatrisessa osastohoidossa on aika vahva. Ne ketkä sitä hoitoa tarvitsevat, saavat sen palvelun varmasti. Se paraneeko siellä on niin monesta tekijästä kiinni. Monien tekijöiden pitää loksahtaa kohdallee. Toiset paranee, toiset ei, toiset saa avun , toiset ei.
Turvapoiju on kriisikeskus. Työtä tekee pääsääntöisesti sospuolen koulutuksen väki, terveydenhoitaja, psyk sh.
Mielenterveystoimistossa on pääsääntöisesti psyk. sh, mielenterveyshoitaja ( nyk, lähihoitaja), psykologi, psykiatri jne.- vankilan asiakas
nii.Ei linnoissa ole enää vankeja ne on asiakkaita;D
- avunsaanti
Psykologisen avun toteutuminen on täysin kiinni vastaanottajasta.
Mitään parantumista ei tapahdu jos avunhakija ei sitä itse halua.
Ne jotka haluavat leimata avunhakijat hulluiksi,
ovat itse niin jääräpäisiä etteivät mitkään mielipiteet keikauta.
Eivät edes hyvät ehdotukset.
- oikein???
Tarkoitit; että ne, jotka eivät itse tunnista tarvetta psykiatriselle hoidolle, ovat sairaita. Ja näinhän se on ;=) Nk. hullu ei itse ymmärrä hulluttaan, vaan oudon käyttäytymisen, muutokset persoonallisuudessa huomaa läheiset, ympäristö. Ja ne, jotka eivät ole sairaita, mutta tuntevat tarvetta psykiatriselle "hoidolle", olipa se sitten lääkehoitoa, keskustelu tai muuta terapiaa, tukea tai näitä kaikkia yhdessä ei ole nk. hullu. Koska huomaa ja pystyy itse hankkimaan apua /hoitoa itselleen.
Näin se vaan on, eli tuon kertomasi mukaan et ole hullu :=)
Elämä vaan tuo eteen tapahtumia, kokemuksia (hyvinkin traumaattisia), joista selviämiseen tarvitsee tukea ja toisinaan hoitoakin.
On hyvä, että apua ja hoitoa on saatavilla, mutta olen samaa mieltä toisen kirjoittajan kanssa siitä, ettei kannata yrittää revetä moneen paikkaan....Turvapoijuun ja mielenterveyskeskukseen, vaan valita itselleen se paras, omaa tilannettaan parhaiten auttava yksikkö, se josta tuntee saavansa avun. Jos sinä valitset turvapoijun ja jätät mielenterveystoimiston tai toisin päin, saa joku toinenkin apua helpommin. Ei ole niin kuormitetut silloin nämä palvelut ;=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3607072Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai776013Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1975514Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi844280Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan563486HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok703439Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63403Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta603358SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha583154Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373084