eli voiko pettämistä antaa anteeksi?? haluaisin kuulla tarinoita petetyksi tulemisesta, siitä onko sen anteeksi antanut? onko luottamus palannut takaisin? ...ihan mitä vaan!
voiko pettämistä antaa anteeksi?
75
9836
Vastaukset
- voinko
koskaan antaa anteeksi, toivon voivani. Rankkaa on, pian vuosi mennyt ja vieläkin melkein päivittäin mielessä. On tosi huonoja päiviä, vähän parempia ja joskus jopa melko hyviä. Luottamus ei varmaan koskaan 100% tule takaisin, mutta joka viikko ehkä 0,5%, mutta aikaa siihen kuluu, ja paljon.
- Peiliinkatsoja
Ihminen luottaa toiseen niin paljon kuin luottaa itseensä , sanotaan .Mistä petetyksi tulemisen jälkeen luottamuksessa on kysymys ??? Jos ajattelee , että minua on petetty niin voisi kysyä samaan hengenvetoon miten torjun /estän ettei niin käy jatkossa ? ... ei millään eikä mitenkään tälläista asiaa voi torjua/ ennakoida !Voi sattua kelle vaan JOS ei parisihdetta to-de-la-kaan pidetä kunnossa .
Resepti varmaan olisi : kunnioita itseäsi , ilmaise tarpeesi jatkossa selkeämmin .
Parisuhteessa PITÄÄ oppia luottamaan ja ANTAMAAN ANTEEKSI ... mieti ... oletko sinä tenhyt jotain muuta joka on voinut /rikkonut suhdettasi puolisoosi ja siitä on ollut seurauksena pettäminen . Luottaminen on tahtotila !!!! - Väärä peili?
Peiliinkatsoja kirjoitti:
Ihminen luottaa toiseen niin paljon kuin luottaa itseensä , sanotaan .Mistä petetyksi tulemisen jälkeen luottamuksessa on kysymys ??? Jos ajattelee , että minua on petetty niin voisi kysyä samaan hengenvetoon miten torjun /estän ettei niin käy jatkossa ? ... ei millään eikä mitenkään tälläista asiaa voi torjua/ ennakoida !Voi sattua kelle vaan JOS ei parisihdetta to-de-la-kaan pidetä kunnossa .
Resepti varmaan olisi : kunnioita itseäsi , ilmaise tarpeesi jatkossa selkeämmin .
Parisuhteessa PITÄÄ oppia luottamaan ja ANTAMAAN ANTEEKSI ... mieti ... oletko sinä tenhyt jotain muuta joka on voinut /rikkonut suhdettasi puolisoosi ja siitä on ollut seurauksena pettäminen . Luottaminen on tahtotila !!!!on se syy mikä oikeutti pettämään? Ei auta vaikka lisäät huutomerkkejä luottamisen tahtotilan perään tusinan. Pettäjä pettää, omasta vapaasta halustaan ja tahdostaan aina ja uudestaan jos niin on päättänyt. Sinun tahtotilallasi ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa kun housut putoavan vieraan edessä lattialle.
Mistä moinen tarve syyllistää ja patistaa petettyä peilin eteen? Hän ei ole pettäjä vaan petetty. Onko käynyt niin, että olet pettänyt ja fudut saatuasi keksinyt menettäneesi enemmän kuin salapanollasi olisi antaa? - samoin olisin
Väärä peili? kirjoitti:
on se syy mikä oikeutti pettämään? Ei auta vaikka lisäät huutomerkkejä luottamisen tahtotilan perään tusinan. Pettäjä pettää, omasta vapaasta halustaan ja tahdostaan aina ja uudestaan jos niin on päättänyt. Sinun tahtotilallasi ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa kun housut putoavan vieraan edessä lattialle.
Mistä moinen tarve syyllistää ja patistaa petettyä peilin eteen? Hän ei ole pettäjä vaan petetty. Onko käynyt niin, että olet pettänyt ja fudut saatuasi keksinyt menettäneesi enemmän kuin salapanollasi olisi antaa?voinut kirjoittaa. Ihme kommentti. Hakee oikeutusta paskalle teolleen, eikä ota pätkääkään vastuuta omasta käyttäytymisestään.
- mitä ihmettä
Parisuhteessa PITÄÄ oppia luottamaan ja ANTAMAAN ANTEEKSI ... mieti ... oletko sinä tenhyt jotain muuta joka on voinut /rikkonut suhdettasi puolisoosi ja siitä on ollut seurauksena pettäminen . Luottaminen on tahtotila !!!!sinä selität. Kerro nyt vielä miten sen parisuhde pidetään to-del-la kunnossa.
Ilmaisenko nyt itseni tarpeeksi selkeästi, kun sanon sinulle ;vaikka välillä vähän riitaa ja vastoinkäymisiä avioliitossa tulee, niin se ei ole oikeutus pettämiselle. Pettäminen kertoo pettäjän kyvyttömyydestä käsitellä asioita ja sekä luonteen heikkoudesta. Luottamus ansaitaan parisuhteessa, ja se ottaa aikansa ennenkuin
pettäjä on muuttuneella käytöksellään sen ansainnut. - sinun jutuillesi!
Parisuhteessa PITÄÄ oppia luottamaan ja ANTAMAAN ANTEEKSI ... mieti ... oletko sinä tenhyt jotain muuta joka on voinut /rikkonut suhdettasi puolisoosi ja siitä on ollut seurauksena pettäminen . Luottaminen on tahtotila !!!!Toivon, että sinua petetään kerran oikein kunnolla, niin tiedät miltä tuntuu!
Kaikkia lapsellisia juttuja täällä saakin lukea.
- yksinkertainen vastaus
EI
- Peiliinkatsoja
Toistan uudelleen kysymyksen miksei ?
- mutta et voi
koskaan unohtaa. ja se onkin paha paikka .jos asian vois unohtaa nii ei olisikaan
mitään ongelmaa. vaimo petti minua ja siittä on aikaa jo 3v enkä vieläkään ole pääsyt asian ylitse.sieltä se nousee joka päivä mieleen vaikka olen antanut hänelle anteeksi.varsinkin kun menen nukkumaan nii silloin asia nousee mieleen.uskon että asia ei parane muuten ko, eroo pettäjästä vaikka se tuntuukin pahalta - ^^^^
Uskottomuus johtuu pettäjän halusta mennä toisen kanssa, hän teki siis valinnan kun valitsi sen tien. Kun uusi ovi avautuu menee vanha kiinni.
Kunnioitan jokaisen oikeutta valita, hyväksyn ettei valinta kohditunnut minuun, annan toiselle täydellisen vapauden hakea etsimäänsä ihan mistä haluaa.
Minäkin ole siis vapaa hakemaan koska vanha päättyi kumppanin valitessa toisen.
Yksinkertaista ja simppeliä. Kyllä toinen tiesi mitä teki ja mitä siitä seuraa, teki siis kuitenkin, halusi siis seurauksen. Elämä on vallinnan tekemistä.
- Sawageg
maidontuotantoväline ojassa, kun noin kovasti kiinnostaa moinen?
- Peiliinkatsoja
Pettämisessä ei mielestäni koskaan ole kyse niinkään seksuaalisesta käyttäytymisestä vaan parisuhteen tilasta ... JOS uskallat katsoa itseäsi parisuhteessasi ja huomaat , että pitäisi katsoa omalta osalta peiliin .. miltä se meidän suhde ja elämä näyttää , jutella avoimesti TODELLA kumppanisi kanssa ja sen jälken kysyt VOIKO toipua ? olet pitkällä !! voisin onnitella jo sinua -- olet kiinnostunut parisuhteestasi kuitenkin ja silloin pettämisestä VOI toipua . Tie ei ole helppo koska molemmat ovat haavoittuneet /rikki /kokevat epäonnistuneensa MUTTA .. MUTTA - > suunta on jo otettu parempaan joten keskustelemaan vaan ja kestämään kaikki ne repivät tunteet .
- kl
Usein vain ei ole kyse ongelmista parisuhteessa vaan ongelmia tässä pettäjässä itsessään...asioita jotka ovat voineet tapahtua jo kauan aikaa sitten (jo ennen nykyistä parisuhdetta) ja niitä ei ole käsitelty.
- palata
ja pysyä niin kauan kun haluaa itse siihen uskoa ja pettää itseään. Pettäjä pettää, koska ei saa nykyiseltään sitä mitä haluaa, syitä on monia. Pettäjä pettää AINA uudestaan. Itse olen petetty, pettäjä, kakkonen ja ykkönen, että tiedän mistä puhun.
- peiliinkatsoja
Tahtotila ! Jos oletat , että voit elää noin niin .. mikä mättää ?????
- Peiliinkatsoja
Uskon , että pettäjä pettäää KOSKA haluaa elää niin . Tulla peteyksi ja haluaa elää niin , haetko voimaa /syytä omalle käytökselle ? Onko palkitsevaa olla kohde /hyväksikäytetty ? . Mitä taustoissa ?
- n
Uskon , että pettäjä pettäää KOSKA haluaa elää niin . Tulla peteyksi ja haluaa elää niin , haetko voimaa /syytä omalle käytökselle ? Onko palkitsevaa olla kohde /hyväksikäytetty ? . Mitä taustoissa ?
Kyllä luottamus voi palata. Erilaisena. Pettäminen muuttaa aina parisuhdetta ja siinä eläviä ihmisiä. Käsitys luottamuksesta muuttuu, se ei enää ole niin sinisilmäistä ja itsestäänselvää pettämisen jälkeen.
Mulla meni lähes pari vuotta toipua. Ja meidän suhteella. Paljon oli rakkautta ja erityisesti tahtoa jatkaa yhdessä. Paljon oli myös kiinni siitä, miten lujasti mies tahtoi hyvittää ja kantoi vastuunsa. Ja otti opiksi.
Nyt luottamus meidän välillä on asia josta on puhuttu, sovittu ja tehty sopimukset. Molemmilla on lujasti takaraivossa se tietoisuus mitä seurauksia pettämisellä on. Miten paljon se loukkaa ja satuttaa. Luottamus siis ei enää vain "ole" vaan se on verbalisoitu ja tehty sille rajat ja säännöt. Samalla menetetään jotain puhdasta, mutta kasvetaan ja opitaan ottamaan vastuuta omasta käytöksestä ja teoista.
Minä siis luotan mieheeni täysin. Koska hän tietää mitä tekee jos pettää. Eikä hän ole niin paha ja kylmä ihminen, että satuttaisi ja horjuttaisi lastensa äidin elämää enää sillä tavoin kuin teki vaikka rakkaus minuun jostain syystä katoaisi kuin tuhka tuuleen.
Olemme myös puhuneet miten toimia jos ihastuu, etääntyy tai oma elämä ja olo alkaa tuntua kurjalta.
Eli suhteemme vakavoitui ja aikuistui pettämisen seurauksena, mutta samalla saimme kyllä paljon hyviä asioita. Osaamme huomioida toisemme paremmin, kertoa miltä tuntuu, mitä oikeasti tarvitsemme. Ja on helpompi antaa toiselle kun tajuaa, että kaikki toisen ihmisen elämässä ei pyöri minun napani ympärillä. Että toinen voi oikeasti haluta välillä omaa rauhaa ja tilaa, eikä se tarkoita, että rakkaus minuun olisi laantumassa.
Mieheni on yksilö, samoin minä. Ja meillä on omat yksilölliset tarpeemme, ja niitä opin itse kunnoittamaan. Myös omiani. Me olemme nyt enemmän kuin koskaan toistemme kanssa siksi että tahdomme. Emme lasten, asuntolainojen, historian tai helppouden takia.
Pettäminen ei aina tuhoa. Siitä voi kasvaa myös jotain uutta. Tie vain on kova ja turhan kivinen. Ulkopuolinen apu auttoi meitä. - suruvaippa-perhonen
n kirjoitti:
Kyllä luottamus voi palata. Erilaisena. Pettäminen muuttaa aina parisuhdetta ja siinä eläviä ihmisiä. Käsitys luottamuksesta muuttuu, se ei enää ole niin sinisilmäistä ja itsestäänselvää pettämisen jälkeen.
Mulla meni lähes pari vuotta toipua. Ja meidän suhteella. Paljon oli rakkautta ja erityisesti tahtoa jatkaa yhdessä. Paljon oli myös kiinni siitä, miten lujasti mies tahtoi hyvittää ja kantoi vastuunsa. Ja otti opiksi.
Nyt luottamus meidän välillä on asia josta on puhuttu, sovittu ja tehty sopimukset. Molemmilla on lujasti takaraivossa se tietoisuus mitä seurauksia pettämisellä on. Miten paljon se loukkaa ja satuttaa. Luottamus siis ei enää vain "ole" vaan se on verbalisoitu ja tehty sille rajat ja säännöt. Samalla menetetään jotain puhdasta, mutta kasvetaan ja opitaan ottamaan vastuuta omasta käytöksestä ja teoista.
Minä siis luotan mieheeni täysin. Koska hän tietää mitä tekee jos pettää. Eikä hän ole niin paha ja kylmä ihminen, että satuttaisi ja horjuttaisi lastensa äidin elämää enää sillä tavoin kuin teki vaikka rakkaus minuun jostain syystä katoaisi kuin tuhka tuuleen.
Olemme myös puhuneet miten toimia jos ihastuu, etääntyy tai oma elämä ja olo alkaa tuntua kurjalta.
Eli suhteemme vakavoitui ja aikuistui pettämisen seurauksena, mutta samalla saimme kyllä paljon hyviä asioita. Osaamme huomioida toisemme paremmin, kertoa miltä tuntuu, mitä oikeasti tarvitsemme. Ja on helpompi antaa toiselle kun tajuaa, että kaikki toisen ihmisen elämässä ei pyöri minun napani ympärillä. Että toinen voi oikeasti haluta välillä omaa rauhaa ja tilaa, eikä se tarkoita, että rakkaus minuun olisi laantumassa.
Mieheni on yksilö, samoin minä. Ja meillä on omat yksilölliset tarpeemme, ja niitä opin itse kunnoittamaan. Myös omiani. Me olemme nyt enemmän kuin koskaan toistemme kanssa siksi että tahdomme. Emme lasten, asuntolainojen, historian tai helppouden takia.
Pettäminen ei aina tuhoa. Siitä voi kasvaa myös jotain uutta. Tie vain on kova ja turhan kivinen. Ulkopuolinen apu auttoi meitä.Haluaisin jakaa kanssasi kokemuksia, osaisitkohan auttaa minua? Sain tietää n. kuukausi sitten mieheni pettäneen minua. Hänen mukaansa kerta oli ensimmäinen ja viimeinen. Olemme puineet asiaa siitä lähtien päivittäin ja miettineet miksi meille kävi näin. Olemme olleet pitkään yhdessä ja suhteemme on ollut hyvä, olemme kumpikin kokeneet rakastavamme toisiamme syvemmin vuosi vuodelta. Olemme kummatkin jo aikuisia, menneisyytemme ihmissuhteissa on vain täysin erilainen. En olisi koskaan voinut uskoa näin tapahtuvan...vaikka toisaalta pelkäsin, että näin käy ennemmin tai myöhemmin. Olen mieheni ensimmäinen kumppani joka suhteessa ja tavallaan tiesin, että ennemmin tai myöhemmin asia alkaisi painaa häntä ja tulisi tarve "kokeilla muutakin". Pettäminen oli tapahtunut baari-illan jälkeen humalassa, mieheni mukaan hän ei kyseistä naista kohtaan tuntenut varsinaisesti minkäänlaista kiinnostusta, oli vain tarve kokeilla millaista olisi harrastaa seksiä jonkun muun kanssa. Mieheni on katunut tekoaan suunnattomasti, olen nähnyt miten hän on kärsinyt. Tavallaan ymmärrän hänen tekonsa, mutta tuska on silti ääretön. Pelko siitä, että yksi kokeilu ei riitäkään on kokoajan mielessäni. Hän vakuuttaa ettei voisi enää koskaan tehdä minulle näin nähtyään kuinka paljon minua satutti, lisäksi hän kertoo häpeävänsä tekoaan niin ettei voisi sitä enää tehdä. Epäilystäni lisää se, että hän ei varsinaisesti kertonut minulle asiasta ennenkuin oli aivan pakko (oli saanut naiselta tartunnan)...en voi olla miettimättä olisiko hän koskaan kertonut? Hän itse sanoo pelänneensä niin menettämistäni ettei ollut uskaltanut kertoa, vaikka olisi halunnut kertoa jo aiemmin. Mielessäni pyörii kokoajan kysymys siitä, voiko toista ihmistä rakastaa jos kykenee pettämään? Toisaalta näen hänen kyllä minua rakastavan, niin paljon tuskani häntä satuttaa ja niin paljon hän yrittää virheensä korvata. Onkohan meillä tulevaisuutta kaiken häpeän ja pettymyksen jälkeen?
- sopineet
n kirjoitti:
Pettäminen ei aina tuhoa. Siitä voi kasvaa myös jotain uutta. Tie vain on kova ja turhan kivinen. Ulkopuolinen apu auttoi meitä.toimivanne, jos ihastuu, etääntyy tai oma elämä ja olo alkaa tuntua kurjalta?
- Hei haloo
n kirjoitti:
Pettäminen ei aina tuhoa. Siitä voi kasvaa myös jotain uutta. Tie vain on kova ja turhan kivinen. Ulkopuolinen apu auttoi meitä."Pettäminen muuttaa aina parisuhdetta ja siinä eläviä ihmisiä." JEP
Luottamus täytty alunperinkin ansaita ja sen menttää vain omasta toilailusta.
" Paljon oli rakkautta ja erityisesti tahtoa jatkaa yhdessä." Juuri siksi varmaan miehesi petti, Rakkaudesta ja halusta olla yhdessä. "Paljon oli myös kiinni siitä, miten lujasti mies tahtoi hyvittää ja kantoi vastuunsa. Ja otti opiksi." Miten petollisuuden voi hyvittää, turkilla, matkoilla, tekemällä työtä parisuhteen eteen ? Jotain sellaista mitä ei tehnyt ennen petoksesta kiinninjääntiä ?
"Molemmilla on lujasti takaraivossa se tietoisuus mitä seurauksia pettämisellä on."
Hmmm, eikö teillä ollut sitä tietoa ENNEN kun menitte yhteen, aika myöhäisessä vaiheessa käsitelyt.
" Luottamus siis ei enää vain "ole" vaan se on verbalisoitu ja tehty sille rajat ja säännöt." Siis edelleen eikö tämä kuulu tehdä ENNEN suhteen aloitusta ?
"Samalla menetetään jotain puhdasta, mutta kasvetaan ja opitaan ottamaan vastuuta omasta käytöksestä ja teoista. " Siis kyse ei ole AIKUISISTA, vastuu omasta käytöksestä ja teoista tulisi osata hyvnkin nuoresta.
!Minä siis luotan mieheeni täysin. Koska hän tietää mitä tekee jos pettää. Eikä hän ole niin paha ja kylmä ihminen, että satuttaisi ja horjuttaisi lastensa äidin elämää enää sillä tavoin kuin teki vaikka rakkaus minuun jostain syystä katoaisi kuin tuhka tuuleen. " Siis häh, eikö hän aikasemmin rakastannut kun halusi loukata ? Mikä lisäarvo äitydellä on ? Tuliko sinunsta siis äiti vasta pettämisen jälkeen ? Toisaalta kerrot miehesi olleen juuri niin kylmä ja kova sinua kohtaan että petti ja toisaalta kerrot että suuri rakkaus ja halu olla satuttaa suojaa ettei hän jatkossa tee näin.
Olemme myös puhuneet miten toimia jos ihastuu, etääntyy tai oma elämä ja olo alkaa tuntua kurjalta. Hyvä, järkevää, tämäkin kuuluisi luonnollisesti ENNEN suhteen aloittamista tehtäviin asioihin, parempi kait myöhään kun ei ollenkaan.
"Eli suhteemme vakavoitui ja aikuistui pettämisen seurauksena, mutta samalla saimme kyllä paljon hyviä asioita." Toisinsanoen oli aikaisemmin ei vakavaa ja lapsellista....
"Osaamme huomioida toisemme paremmin, kertoa miltä tuntuu, mitä oikeasti tarvitsemme." Normaalisti vasta kun tämä täyttyy puhutaan parisuhteesta
" Ja on helpompi antaa toiselle kun tajuaa, että kaikki toisen ihmisen elämässä ei pyöri minun napani ympärillä. Että toinen voi oikeasti haluta välillä omaa rauhaa ja tilaa, eikä se tarkoita, että rakkaus minuun olisi laantumassa. " Siis olet siis TODELLA nuori, sillä NORMAALIIN parisuhteeseen tämä on alusta asti mukana - siis aikuisten välisessä.
Kuule ihan oikeasti LAPSImorsiammet ja avioliitot pitäisi kieltää ( siis henkinen ikä kun huomioidaan )
Vetoat siis siihen ettei teillä aikaisemmin ollut tietoa pettämisen seurauksesta, mitä vahinkoa tunnetasolla se aiheuttaa toiselle, ette kyennyt antamaan toiselle tilaa ja aikaa ( missä välissä pettäminen tapahtui ? )
Yleensä ymmärrän jos halutaan jatkaa koska halutaan elää toisen kanssa, rahasta tai lasten takia tai muun omaisuuden tai eilintason takia jatkavat eivät paljon eroa ihmisestä joka myyy omaa ruumista juuri rahasta. Maksuvälinen vain on toinen....
Pettäminen ei aina tuhoa. Siitä voi kasvaa myös jotain uutta. Tie vain on kova ja turhan kivinen. Ulkopuolinen apu auttoi meitä. - huups
Taiat olla aika sekaisin ittes kanssa, selvitä ittes ni voit olla tasapainoinen ihminen.
- afrodite*
antaa anteeksi, jos osaa. Ellei osaa, on opeteltava, vaikkei yhteiseloa enää jatkettaisikaan. Luottamus palaa, jos on tarpeeksi tahtoa, tunnetta ja järkeä - molemmilla.
- hajalla
Tänää tuli muijalta viesti et on pettäny eilen. En ole vielä ainakaan valmis antamaan anteeksi. Tää on ni syvältä näkee vaa muijan toisen miehen kaa.
- Petetty
Anteeksi antaminen on jopa suhteellisen helppoa, luottamusta en usko hänen koskaan takaisin saavan, unohtaa en varmaan koskaan edes halua ja yhteiselämän jatkamista vielä mietin.
Jos meidän suhde oli miehestä niin huono että tarvisti toisen naisen, enkä minä sitä edes pitännyt huonona suhteena, katse peiliin. Samanlaisenahan se ei voi jatkua, sillä mikä oli alunperin huonoa ( suhde joka ajoi pettämään ) olisi sitä yhä ( ja syy pettää yhä olemassa ) ja miten meidän tulisi sitä muuttaa, haluanko sitä edes ? Mitkä ovat omat odotukset, voinko olla suhteessa missä en luota miehen kykyyn olla rehellinen ja luotettava, mieheen joka ei kykene tuomaa parisuhteen ongelmia esille vaan etsii lohtua toisen naisen sylistä ? Riittääkä minulle suhde missä en voi toiseen luottaa ja hyväksynkö hänen kyvyttömyyden kertoa milloin hänestä parisuhteessamme on vikaa ?
Anteeksi annoin heti, MINULLA EI OLE OIKEUTTA OMISTAA TOISTA, KIELTÄÄ HÄNTÄ ELÄMÄSTÄ ELÄMÄÄNSÄ OMIEN VALINTOJEN SUHTEEN TAI EDES VAATIA HÄNEN OLEVAN MINUN MIELENI MUKAISESTI. Pettäminen johtui miehen omasta halusta - ei muusta.
Ihminen tekee omat valinnat ja kantaa sen seuraukset (muiden tekemät valinnat ) ruikuttamatta.
Anteeksi antaminen, luottamuksen takaisin saaminen, unohtaminen ja suhteen jatkaminen eivät ole synonyymejä keskenään ja nillä ei ole riippuvaisuus suhdetta keskenään.- pyytää anteeksi...
En ole antanut (nykyiselle) exälle anteeksi.
Ei hän ole pyytänytkään. Jos vilpittömästi pyytäisi, voisin harkita anteeksiantoa. - koskaan pysty
pyytää anteeksi... kirjoitti:
Ei hän ole pyytänytkään. Jos vilpittömästi pyytäisi, voisin harkita anteeksiantoa.Ei sitä koskaan pysty antamaan anteeksi, elämä ei palaa ennalleen. Sitä yrittää ja kuitenkin siellä taustalla häilyy koko ajan se toisen petturuus. Me lähdimme sitten eri teille ja parempi niin kaikille. Ei tarvitse enää miettiä ja kumpikin voi jatkaa elämää paremmalta pohjalta ja olemme hyviä ystäviä nykyään. Emme olisi halunneet antaa kyllä periksi tai siis toinen meistä toisen sydän oli kyllä aina muualla. Sitä oman puolison tuntee niin hyvin. Ratkaisu oli oikea elämämme ovat mallillaan kumpikin on löytänyt uuden kumppanin ja ollaan oikeasti onnellisia. Lapsetkin ovat kun vanhemmatkin, näin se vain menee.
- m
koskaan pysty kirjoitti:
Ei sitä koskaan pysty antamaan anteeksi, elämä ei palaa ennalleen. Sitä yrittää ja kuitenkin siellä taustalla häilyy koko ajan se toisen petturuus. Me lähdimme sitten eri teille ja parempi niin kaikille. Ei tarvitse enää miettiä ja kumpikin voi jatkaa elämää paremmalta pohjalta ja olemme hyviä ystäviä nykyään. Emme olisi halunneet antaa kyllä periksi tai siis toinen meistä toisen sydän oli kyllä aina muualla. Sitä oman puolison tuntee niin hyvin. Ratkaisu oli oikea elämämme ovat mallillaan kumpikin on löytänyt uuden kumppanin ja ollaan oikeasti onnellisia. Lapsetkin ovat kun vanhemmatkin, näin se vain menee.
minä en pysty enää antamaan anteeksi pettämistä, eikä mieheni pysty antamaan anteeksi itselleen tekojaan. Terapiassa on käyty, aikaa pettämisestä, tai kiinni jäämisestä(ensimmäisen kerran) kohta kolme vuotta.
Luulen, näin jälkikäteen, että kun jää kiinni, pitää pysyä lupauksissaan, ei rikkoa lisää. En tiedä mikä on totta, mikä valhetta. Luottamus vaan meni, kun pettäminen jatkui. Häpeä siirtyi minulle.
Olemme yhdessä, pysymme yhdessä. Välillä "ihan hyvä", mutta ei sitä mitä kummankin mielestä oli ja mikä oli hyvä. :( - Petetty
koskaan pysty kirjoitti:
Ei sitä koskaan pysty antamaan anteeksi, elämä ei palaa ennalleen. Sitä yrittää ja kuitenkin siellä taustalla häilyy koko ajan se toisen petturuus. Me lähdimme sitten eri teille ja parempi niin kaikille. Ei tarvitse enää miettiä ja kumpikin voi jatkaa elämää paremmalta pohjalta ja olemme hyviä ystäviä nykyään. Emme olisi halunneet antaa kyllä periksi tai siis toinen meistä toisen sydän oli kyllä aina muualla. Sitä oman puolison tuntee niin hyvin. Ratkaisu oli oikea elämämme ovat mallillaan kumpikin on löytänyt uuden kumppanin ja ollaan oikeasti onnellisia. Lapsetkin ovat kun vanhemmatkin, näin se vain menee.
Antaa anteeksi ei tarkoita asian unohtamista tai suhteessa jatkamista.
Kirjoitat kuitenkin antaneesi anteeksi, koska et ole katkera ja olette ystäviä.
Se ettei suhde koskaan palaudu on totta, ei kerran särön saannut asita ole koskaan ehjä.
Alkuperäinen kysyi voiko pettämisen antaa anteeksi ei palautuuko kaikki ennalleen - Hei haloo
pyytää anteeksi... kirjoitti:
Ei hän ole pyytänytkään. Jos vilpittömästi pyytäisi, voisin harkita anteeksiantoa.Vai tulisiko hänestä jälleen nykyinen ? Anteeksi anto ja jatkaminen ovat ainakin minunkin mielestä kaksi eri asiaa.
- suhde kaputt!
Sain avovaimon kiinni, se suhde loppui siihen. Lähtö tuli kodistamme vielä samana päivänä.
- Petetty mies
No vaikka siksi, että itsellä on liian paljon pelissä, jotta luovutettaisiin heti. Perhe, koti, yhteinen historia jne. Toisaalta siinä tekee ainakin mielessään itsestään pellen, mutta voihan sitä laittaa lusikat jakoon vasta toisella kerralla.
- selvät säännöt
Petetty mies kirjoitti:
No vaikka siksi, että itsellä on liian paljon pelissä, jotta luovutettaisiin heti. Perhe, koti, yhteinen historia jne. Toisaalta siinä tekee ainakin mielessään itsestään pellen, mutta voihan sitä laittaa lusikat jakoon vasta toisella kerralla.
Ehdotatko sopimusta ensimmäinen kiinnijäänti ja automaattinen anteeksi anto.
Kyllä sillä pettäjälläkin oli yhtä paljon pelissä ja siitä huolimatta teki teon, Teki siis selvän valinnan, koska yllämainitut asiat eivät painaneet riittävästi korissa, vieraaseen sänkyyn teki mieli enemmän kun säästää vanha.
Ihminen tekee oman arvomaailman mukaisia valintoja, toiselle siis parisuhde ei ole ykkönen. Miten minä voisin siis jatkaa ?
Antaa anteeksi ettei toinen avostannut suhdetta, Kyllä. Jatkaa, en.
Kun toinen ei ole sitoutunnut ei sitä anteeksiannolla ja jatkamiseella tuoda suhteeseen.
Hyvään parisuhteeseen tarvitaan molempien 100 % halu olla siinä ja kyky sitoutua, kun sitä ei ole, ei ole - miettiä ennen aloittamis
Petetty mies kirjoitti:
Ei pokerissakaan aleta vinkumaan panoksesta enää siinä vaiheessa kun toinen näyttää voimakkaamman käden. Panokset asetetaan ennen jakoa eikä koskaan pidä panostaa enempää kuin on valmis häviämään.
"No vaikka siksi, että itsellä on liian paljon pelissä, jotta luovutettaisiin heti. Perhe, koti, yhteinen historia jne."
Vittuun kaikki. Kyllä minullakin kiinnostaa vieras pillu, jos avokki käy aidan toisella puolella, se kyllä tarkoittaa sitä että patoportit aukenee ja uutta ja nuorempaa naista kehiin. - Jep jep
miettiä ennen aloittamis kirjoitti:
Ei pokerissakaan aleta vinkumaan panoksesta enää siinä vaiheessa kun toinen näyttää voimakkaamman käden. Panokset asetetaan ennen jakoa eikä koskaan pidä panostaa enempää kuin on valmis häviämään.
"No vaikka siksi, että itsellä on liian paljon pelissä, jotta luovutettaisiin heti. Perhe, koti, yhteinen historia jne."
Vittuun kaikki. Kyllä minullakin kiinnostaa vieras pillu, jos avokki käy aidan toisella puolella, se kyllä tarkoittaa sitä että patoportit aukenee ja uutta ja nuorempaa naista kehiin.Kyllä niillä on yllättävän iso painoarvo, kuinka paljon on pelissä, miten käyt elintason ja mitä voittaa ja häviää.
Jokainen puntaroi kuinka paljon antaa anteeksi ja jatkaako suhteessa, osa jatkaa, eikä anna anteeksi tai unohda, osa antaa anteeksi eikä jatka, osa antaa anteeksi, ei unohda ja jatkaa. Variaatioita löytyy.
Jatkamisella, anteeksi antamisella ja unohdus eivät ole synonyymeja keskenään tai riippuvaisia toisistaan.
Osa tietää puolison uskottomuudesta mutta ei ilmaise sitä jotta "säästää " kasvonsa, eikä tarvitse julkisesti ottaa kantaa. Osa huutaa ja möykkää, osa vaihtaa toisen uuteen, osa kostaa ja käy itsekkin vieraissa, osaa helpottaa.
Osa naisista kokee : Kun mies käy vieraissa ei itse tarvitse antaa niin paljon. Tilanne ei häiritse niin kauan kun mies pysyy aviossa ja rahapussi pysyy perheen käytössä. ( olen siis itse nainen )
Suomessa on yllättävän paljon avioliiton ja avoliiton kulisseja missä toinen tai molemmat ovat tyytymättömiä ja hakevat lohdun liiton ulkopuolelta mutta asuvat ja elävät kulisseja ylläpitäen koska käytännössä kyse on rahasta, tottumuksesta ja laiskuudesta muuttaa tilanne.
Se onko tunnetta ja onko se aitoa tai onko vaikuttimet jatkaa " taloudelliset" vai muu "hyöty" pettämisestä huolimatta.
Osa miehistä tuntuu kuvittelevan ettei vaimo tiedä pettämisestä kun huutoa ei kuulu tai tule ( oma ) mutta totuus on etten vain välitä kunhan avioliiton kulissi pysyy pystyssä. Miehen "huono omatunto" on aika hyvä työkalu jotta saa asioita menenään oman tahdon mukaisesti, jos taloudellisesti ei olisi niin paljon hävittävään olisin hakennut eron vaikka mies ei olisikaan käynnyt vieraissa. Mutta koska häviän elintasossa jos ero tulee en hae vaikka käy vieraissa, ja mistä en virallisesti tiedä ei tarvitse riidellä, ja aihanan on hyvä pitää ässä hiassa.....
- Petetty 1955
mutta ei pettäminen unohdu. Itselläni on mieheni uskottomuuden selviämisestä nyt 10 vuotta aikaa, mutta silti ajattelen asiaa vieläkin viikottain enkä luota häneen enää. Vähän se luottamus on tullut takaisin, mutta ei sitä takaisin kokonaan saa.
Valitettavasti. Kun asia aikoinaan selvisi minulle, tuntui että joku olisi vetänyt maton pois jalkojeni alta.
Yritin aikoinaan jutella asiasta ja syistä mieheni kanssa, ehdotin terapiaa yms mihin hän ei suostunut. Jos sinua on petetty, ehdotan että selvitätte kumppanisi kanssa asian perusteellisesti, ja yritätte olla rehellisiä, niin ehkä se luottamuskin tulee takaisin helpommin. - Täti
Mulla on neljä vuotta aikaa siitä kun sain mieheni kiinni pitkästä salasuhteesta. Kyllä anteeksi anto on ollut tosi vaikeata ja en ehkä vieläkään ole sitä tehnyt..Olen yrittänyt oppia elämään asian kanssa. Välillä on ollut todella tuskallista ja välillä jopa ihanaa. Kyllä tässä on käyty läpi kaikki mahdolliset tunnetilat! Olen joskus lukenut jostain että parisuhteessa luottamuksen voi menettää vain kerran ja itse allekirjoitan tämän. Se luottamus mikä on joskus ollut ei enää samanlaisena tule takaisin. Tästä kriisistä on ollut myös hyviä puolia, olemme keskustelleet asioista ja parisuhteesta paljon syvällisemmin kuin aikaisemmin. Ja omaa itseäni olen oppinut tuntemaan paljon enemmän, onhan tämä kriisi ollut myös itsensä tutkiskelua! En ole katunut sitä että kaikesta huolimatta jäin tähän suhteeseen, koska se oli minun oma valintani. Pahimman yli ollaan päästy ja päivä kerrallaan kuljetaan kohti valoisampaa tulevaisuutta!
- voi antaa
..muttei unohtaa. Itse petin seitsemän yhteisen uskollisen vuoden jälkeen ja emme pääse kumpikaan yli tapahtuneesta. Kadun tekoani puolitoista vuotta tapahtuneesta edelleen ja tulen katumaan aina. En voi uskoa, että olin niin heikko paska, että lähdin hakemaan jotain sellaista muualta, mitä olisin saanut mieheltänikin. Joka kerta, kun lähden viettämään iltaa esim. työporukan kanssa, näen sen tuskan mieheni kasvoilla, kun hän ajattelee minun pettävän jälleen. En tiedä, kuinka jatkamme eteenpäin, mutta tuskallista se on kuitenkin. Petin miestäni todella kännissä, enkä muista siitä juuri mitään. Se ei todellakaan ole mikään selitys, enkä ole koskaan käyttänyt sitä puolustukseksi miehelleni. Toinen osapuoli oli läheinen ystävä, jonka puoliso oli sukulaiseni. Tämän seurauksena menetin puolet suvustani ja ystävistäni. Olen kyllä kaiken ansainnut. Rakastan miestäni enemmän kuin elämää, mutta näyttää siltä, ettemme pääse tämän yli. Suhteemme on ollut jotain aivan uskomattoman ihanaa kaikki nämä vuodet, mutta pettämiseni pilasi kaiken, eikä paluuta entiseen ole.
- Eli voi
Jos pelkää menettävänsä sen omakotitalon ja (osamaksu) auton (ja ne naapurit..eiks ne ole eronneita,,)niin mitä vaan antaa anteeksi
- antaa anteeksi
Minä annoin, ja kyllä se kannatti! :-)
Kun päättää luottaa, niin ajan kanssa asia ei ole enää niin värikäs, ja huonot muistot haalenevat hyvässä suhteessa. Jäljelle jää vain kauniit asiat.
Minut petettiin vuosi sitten, mutta mieheni kertoi asiasta, ja antoi minun tehdä päätökseni vaikuttamatta siihen sen enempää. Minä päätin että rakkautemme kestää, ja päätin että annan anteeksi, kun kerta oli selkäranka tulla heti itse kertomaan.
Hetkeäkään en ole katunut. Olen toki joutunut tilanteisiin, jossa on pitänyt vaan luottaa. Helppoa se ei aina ole ollut, mutta kun päättää että luottaa niin silloin pitää myös luottaa eikä epäillä ja vahtia toista. Mieheni on ollut kärsivällinen ja ymmärtäväinen myös niinä hetkinä kun saatoin yhtäkkiä vaan alkaa itkemään "ilman syytä". Hän tiesi että se oli prosessi mikä minun oli käytävä läpi. Sain häneltä ihanasti tukea. Ehkä juuri sen vuoksi että en pyytänyt häneltä koskaan mitään muuta kuin aikaa. Myös hän on joutunut prosessoimaan tapahtunutta. Hän on päässyt syyllisyyden tunteestaan, oppinut uudelleen arvostamaan itseään. Hän on joutunut työstämään sitä tosi paljon, ettei kokisi huonommuutta.
Meillä on tänä päivänä tosi ihana ja lämmin suhde. Ollaan käyty reunalla, ja arvostamme toisiamme ehkä jopa enemmän nykyään kuin ennen. - touho1984
Joka kerran pettää, pettää toistekkin!!! Pätenyt omalla kohdallani joka kerta! Minua on petetty, minä olen pettänyt ja olen ollut avunantajana pettämisessä. Ainakaan itse en ole pystynyt pettäjälle antamaan koskaan täysin anteeksi, en ole pystynyt unohtamaan eikä luottamus todellakaan ole milloinkaan palannut. Eräässä suhteessani toinen osapuoli petti useita kertoja, jäi kiinni tai tunnusti itse.. minä yritin unohtaa ja antaa anteeksi siinä kuitenkaan onnistumatta. Lopputulos oli se, että lopulta kyllästyin suhteeseen lähdin mutta en moneen vuoteen kyennyt luottamaan yhteenkään mieheen. Epäilin kaikkien olevan petollisia. Nyt vasta sitten monen vuoden jälkeen uskallan luottaa ihmisiin. (olen kai jo väsynyt pelkäämään)
- m75m
Sain vaimoni kiinni pettämisestä toissa päivänä. Kaikki on nyt päin helvettiä. Meillä on lapset, talo ja 15v yhdessäoloa takana. Hän heitti meidän kaikkien elämän roskikseen. Tällä hetkellä mielessä ei ole kuin silmitön viha ja raivo.
Näitä tekstejä kuin lueskelee, niin toivoa ei taida paljon olla. Luottamusta ei voi palauttaa. Ei rakkaus ole mihinkään kadonnut mutta tuntuu, että parisuhde meni. - Petetty mies
m75m kirjoitti:
Sain vaimoni kiinni pettämisestä toissa päivänä. Kaikki on nyt päin helvettiä. Meillä on lapset, talo ja 15v yhdessäoloa takana. Hän heitti meidän kaikkien elämän roskikseen. Tällä hetkellä mielessä ei ole kuin silmitön viha ja raivo.
Näitä tekstejä kuin lueskelee, niin toivoa ei taida paljon olla. Luottamusta ei voi palauttaa. Ei rakkaus ole mihinkään kadonnut mutta tuntuu, että parisuhde meni.Ajattele asiaa hieman ulkopuolisesti. Mieti, mitkä asiat johtivat pettämiseen. Asioille on aina jokin syy, tuskin kukaan pahuuttaan tai vittumaisuuttaan pettää. Naiset ovat kummallisia olioita ja tunteiden vietävinä. Eivätkä välttämättä osaa sanoa syytä teoilleen. Kestikö pettäminen kauan?
Vaimoni petti minua vain yhden viikonlopun aikana, jos ajatellaan vain fyysistä puolta eli pani 2 kertaa tämän miehen kanssa. Olivat olleet yhteydessä jo viikkoja ennen tätä, mutta tosiaan tapasivat yhtenä ainoana viikonloppuna. Tästä on alkanut melkoinen tilanteen prosessointi. Viimeksi asiaa on käsitelty siten, että halusin tietää tarkalleen, mitä he tekivät, saiko vaimoni orgasmeja, asennot, kellonajat, tapahtumapaikat, tunnelmat, ihan kaikki. Vaimo kertoi ihan kaiken kun oli pakko. En vielä tiedä, oliko menetelmä hyödyllinen vai haitallinen, mutta ei nuo tiedot minua hätkäyttäneet. Vaimo oli nauttinut. Tietenkään en voi tietää kuinka paljon, mutta keskustelu oli todella avointa ja hän sanoi ettei tässä vaiheessa ole mitään syytä salata mitään kun tiedän niin paljon. Orgasmin lisäksi henkisesti oli nauttinut hyvinkin paljon, koska ei ollut saanut innokasta ja himokasta miestä aikoihin. Hyväksyntä ja kelpaavuus oli motiivina teolle. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut. Halusi testata, kelpaako vielä jollekin jos suhteemme kariutuu. Ja kelpasihan tuo, mies oli innoissaan. En ihmettele lainkaan. Vaimoni on mukava ja hyvän näköinen. Pahinta kaikessa oli valehtelu kirkkain silmin ja toisen luottamuksen törkeä hyväksikäyttäminen. Vieraan miehen mulkku vaimon suussa ja pillussa ei ole tapauksessa se pahin asia. Uskoisin, että luottamuksen voi saada vähitellen. Varmaan riippuu siitä, miten kauan valehtelua ja salailua on kestänyt. Pidät varmaankin minua munattomana luuserina, kun en laita akkaa pihalle tässä tilanteessa. Asia on täysin päinvastoin. Pystyn täyttämään vaimoni tarpeet, hän saa seksissämme paljon orgasmeja ja voin olla muutenkin huomioiva jos haluan. Ja minähän haluan. En ole mustavalkoinen ihminen. En luovuta ja aloita kaikkea alusta. Rakkaus ja välittäminen ei ole perheelliselle vain tunnekysymys. Jos 10 vuotta on mennyt mukavasti ja niistäkin vain muutama vuosi näennäisesti huonommin, on paljon hyviä hetkiä takana. Historia on tärkeää. - m75m
Petetty mies kirjoitti:
Ajattele asiaa hieman ulkopuolisesti. Mieti, mitkä asiat johtivat pettämiseen. Asioille on aina jokin syy, tuskin kukaan pahuuttaan tai vittumaisuuttaan pettää. Naiset ovat kummallisia olioita ja tunteiden vietävinä. Eivätkä välttämättä osaa sanoa syytä teoilleen. Kestikö pettäminen kauan?
Vaimoni petti minua vain yhden viikonlopun aikana, jos ajatellaan vain fyysistä puolta eli pani 2 kertaa tämän miehen kanssa. Olivat olleet yhteydessä jo viikkoja ennen tätä, mutta tosiaan tapasivat yhtenä ainoana viikonloppuna. Tästä on alkanut melkoinen tilanteen prosessointi. Viimeksi asiaa on käsitelty siten, että halusin tietää tarkalleen, mitä he tekivät, saiko vaimoni orgasmeja, asennot, kellonajat, tapahtumapaikat, tunnelmat, ihan kaikki. Vaimo kertoi ihan kaiken kun oli pakko. En vielä tiedä, oliko menetelmä hyödyllinen vai haitallinen, mutta ei nuo tiedot minua hätkäyttäneet. Vaimo oli nauttinut. Tietenkään en voi tietää kuinka paljon, mutta keskustelu oli todella avointa ja hän sanoi ettei tässä vaiheessa ole mitään syytä salata mitään kun tiedän niin paljon. Orgasmin lisäksi henkisesti oli nauttinut hyvinkin paljon, koska ei ollut saanut innokasta ja himokasta miestä aikoihin. Hyväksyntä ja kelpaavuus oli motiivina teolle. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut. Halusi testata, kelpaako vielä jollekin jos suhteemme kariutuu. Ja kelpasihan tuo, mies oli innoissaan. En ihmettele lainkaan. Vaimoni on mukava ja hyvän näköinen. Pahinta kaikessa oli valehtelu kirkkain silmin ja toisen luottamuksen törkeä hyväksikäyttäminen. Vieraan miehen mulkku vaimon suussa ja pillussa ei ole tapauksessa se pahin asia. Uskoisin, että luottamuksen voi saada vähitellen. Varmaan riippuu siitä, miten kauan valehtelua ja salailua on kestänyt. Pidät varmaankin minua munattomana luuserina, kun en laita akkaa pihalle tässä tilanteessa. Asia on täysin päinvastoin. Pystyn täyttämään vaimoni tarpeet, hän saa seksissämme paljon orgasmeja ja voin olla muutenkin huomioiva jos haluan. Ja minähän haluan. En ole mustavalkoinen ihminen. En luovuta ja aloita kaikkea alusta. Rakkaus ja välittäminen ei ole perheelliselle vain tunnekysymys. Jos 10 vuotta on mennyt mukavasti ja niistäkin vain muutama vuosi näennäisesti huonommin, on paljon hyviä hetkiä takana. Historia on tärkeää.Onhan meillä ongelmia ollut, mun mielestä normaalia taantumaa pitkässä parisuhteessa. Seksi ajoittain hieman vähäisempää. Työ ja lapset vie aikaa. Vaimolla on ollut varmasti vittumaisia vaiheita, kun en ole häntä huomioinut tarpeeksi. Mutta niin on ollut minullakin, minä en vaan ole laittanut koko perheen elämää vaakalaudalle kuten hän. Ymmärrän kyllä syyn, mutta en voi hyväksyä seurausta.
Suhdetta ei ole hänen omien sanojensa mukaan kestänyt kuin kuukauden, kieltää että olisivat nussimaan ehtineet mutta mistäpä minä totuuden tiedän. Myönsi, että sehän siinä oli mielessä varmaan. Täytyy tarkentaa sen verran, että meillä on molemmilla ollut ns. kännipanoja muiden kanssa jossain menneisyydessä. Mutta molemmille on ollut selvää, että jos lähdetään muualta hakemaan "sielunkumppania", on se pettämistä.
Hän on päättänyt kertoa kaiken meidän suhteesta jollekin nobodylle, mutta ei katso asiakseen kertoa koko totuutta omasta sivuraiteestaan omalle miehelleen. - Petetty mies
m75m kirjoitti:
Onhan meillä ongelmia ollut, mun mielestä normaalia taantumaa pitkässä parisuhteessa. Seksi ajoittain hieman vähäisempää. Työ ja lapset vie aikaa. Vaimolla on ollut varmasti vittumaisia vaiheita, kun en ole häntä huomioinut tarpeeksi. Mutta niin on ollut minullakin, minä en vaan ole laittanut koko perheen elämää vaakalaudalle kuten hän. Ymmärrän kyllä syyn, mutta en voi hyväksyä seurausta.
Suhdetta ei ole hänen omien sanojensa mukaan kestänyt kuin kuukauden, kieltää että olisivat nussimaan ehtineet mutta mistäpä minä totuuden tiedän. Myönsi, että sehän siinä oli mielessä varmaan. Täytyy tarkentaa sen verran, että meillä on molemmilla ollut ns. kännipanoja muiden kanssa jossain menneisyydessä. Mutta molemmille on ollut selvää, että jos lähdetään muualta hakemaan "sielunkumppania", on se pettämistä.
Hän on päättänyt kertoa kaiken meidän suhteesta jollekin nobodylle, mutta ei katso asiakseen kertoa koko totuutta omasta sivuraiteestaan omalle miehelleen.Ehkä olen itse selvinnyt "vähällä", koska motiivit olivat vaimollani erilaiset. Kiletämättä tuo vaikuttaa jo enemmän oikealta suhteelta, varsinkin jos ei ole nussittu kovin alussa.
Eihän tuota voikaan hyväksyä, eikä anteeksiantaminen sitä tarkoitakaan.
Tuskin hänkään on kaikkea kertonut nobodylle, lähinnä kai negatiivisia asioita teidän suhteestanne. Kai sinussakin jotain hyvää on pakko olla? - Petetty mies
m75m kirjoitti:
Onhan meillä ongelmia ollut, mun mielestä normaalia taantumaa pitkässä parisuhteessa. Seksi ajoittain hieman vähäisempää. Työ ja lapset vie aikaa. Vaimolla on ollut varmasti vittumaisia vaiheita, kun en ole häntä huomioinut tarpeeksi. Mutta niin on ollut minullakin, minä en vaan ole laittanut koko perheen elämää vaakalaudalle kuten hän. Ymmärrän kyllä syyn, mutta en voi hyväksyä seurausta.
Hän on päättänyt kertoa kaiken meidän suhteesta jollekin nobodylle, mutta ei katso asiakseen kertoa koko totuutta omasta sivuraiteestaan omalle miehelleen."Mutta niin on ollut minullakin, minä en vaan ole laittanut koko perheen elämää vaakalaudalle kuten hän. Ymmärrän kyllä syyn, mutta en voi hyväksyä seurausta."
Ymmärrä hyvä mies se, että naiset eivät yleensä ajattele rationaalisesti tällaisissa asioissa. Se on miehen mielestä täysin käsittämätöntä. Et voi kuvitella vaimosi ajattelevan järkevästi kokonaisuuksia ja asioiden vaikutusta toisiinsa. Se ei vain onnistu tunteiden vallassa. Ja koska tällainen ei muuta ihmisen psyykeä, myöskään katumus ei ole sellaista kuin sinä haluaisit. Vaimosi halusi sitä, nautti ehkä seksistäkin. Miksi hän katuisi sellaista? Tehty mikä tehty, katumus ei auta.
Vaikka se auttaisi ehkä sinua, joka haluat vaimosi kärvistelevän omantunnontuskissaan. Sitä varmaan haluaisit? - n 68
m75m kirjoitti:
Hän on päättänyt kertoa kaiken meidän suhteesta jollekin nobodylle, mutta ei katso asiakseen kertoa koko totuutta omasta sivuraiteestaan omalle miehelleen.1 Ota itselle kaikki se aika mitä tarvitset
2 Pallo on sinulla
3 Mikään ei ole pakollista
4 Saat tuntea kaikki tunteet myös ne negatiiviset
5 Parisuhde ja avioliiton jatkaminen ovat kaksi eri asiaa
6 Sinulla on oikeus tehdä vaatimukset jotka toinen hyväksyy tai hylkää
7 Mieti mitä itse haluat, vaadit ja oleta valmis antamaan suhteelle tai oleko yleesä valmis jatkamaan
8 Mitä hyvötyä ja haittaa on tilanteessa että eroat tai jatkat
Fakta on kiinnijäätyään ihminen harvoin kertoo totuutta vaan pyrkii esittämään asiat omalta kannaltaan mahdollisimman edullisin näkökannoin, syyllistämään petettyä ( kun sinä tai sinä jätit tämänkin tekemättä )
Kysy itseltä onko todellisuudessa mitään väliä miksi, kuinka paljon tai kenen kanssa vaimosi on ollut uskoton ( tästä jäi kiinni, mutta oliko ensimmäinen ) ja mitkä ovat sinun tai hänen vaikuttimensa jatkaa ja riittävätkö ne sinulle ( hän päättää omasta puolestaan, ei kuulu sinun pohtia )
Petos se siinä varmain hirveintä on, loukkaa eniten. Mikään ei tätä tekoa poista, se on fakta. Se tuntuuko se vähemmän loukkaavalta kun sitä ajattelee ja pilppoo ei voi muut vastata kuin sinä itse. Väärää vastausta ei ole, kyse on sinun omasta sisäisestä maailmasta.
Vihje, älä pakota itseä tekemään päätöstä kiireellä tai muiden odotusten pohjalta. Jos päätät pysyä ja jatkaa, mikään pakko ei ole jatkaa kuten mitään ei olisi tapahtunnut. Sinulla on oikeus käsitellä asiaa juuri niin kauan kun se tuntuu pahalta. Anteeksi antaminen on pitkä prosessi eikä se tapahdu yhdessä hetkessä, jatkaminen taas on lähinnä käytännön asioita ja voimassa kunnes jompi kumpi päättää lopettaa suhteen, parisuhde taas on kahden kauppa.
Ihanne pettäjän puolesta on että jäätyä kiinni, pyydetään anteeksi, toinen itkee ja haukkuu hieman, antaa anteeksi ja tilanne jatkuu aivan kun mitään ei olisi tapahtunnut, pettäminen unohdetaan. Usein pettäjä katuu että jäi kiinni, ei itse tapahtumaa ja vetoaa ( selittää omia motivaatioita hyväksyttäväksi ) puolustus juttuihin. Käyttää lapsia hävyttömättömästi hyväksi ( Lasten takia pitää jatkaa... ja kyseen alaistaa miten petetty voisi lapsilta viedä kodin ) ja syllistää toista omista tekemistä.
Kun hän katsoo että hänellä on oikeus pitää suhde "nobodyn" kanssa omanaan ja kuitenkin hän katsoi että hänellä on oikeus kertoa teidän suhteesta ulkopuolisille. Fakta on että hän katsoo itsellä olevan oikeus omaan elämään ja sinne elämään ei perhe mahdu - et edes sinä. Tai sitten tietää totuuden loukaavan eikä halua valehdella tai tietää jos kertoo totuuden sinun halukuus jatkaa ja antaa anteeksi ja unohtaa on heikompi kun jos jättää kertomatta. Jos haluaa pitää suhteen ja jatkaa avioliittoa, sekin on vaihtoehto. - Kosto elää
Petetty mies kirjoitti:
Ajattele asiaa hieman ulkopuolisesti. Mieti, mitkä asiat johtivat pettämiseen. Asioille on aina jokin syy, tuskin kukaan pahuuttaan tai vittumaisuuttaan pettää. Naiset ovat kummallisia olioita ja tunteiden vietävinä. Eivätkä välttämättä osaa sanoa syytä teoilleen. Kestikö pettäminen kauan?
Vaimoni petti minua vain yhden viikonlopun aikana, jos ajatellaan vain fyysistä puolta eli pani 2 kertaa tämän miehen kanssa. Olivat olleet yhteydessä jo viikkoja ennen tätä, mutta tosiaan tapasivat yhtenä ainoana viikonloppuna. Tästä on alkanut melkoinen tilanteen prosessointi. Viimeksi asiaa on käsitelty siten, että halusin tietää tarkalleen, mitä he tekivät, saiko vaimoni orgasmeja, asennot, kellonajat, tapahtumapaikat, tunnelmat, ihan kaikki. Vaimo kertoi ihan kaiken kun oli pakko. En vielä tiedä, oliko menetelmä hyödyllinen vai haitallinen, mutta ei nuo tiedot minua hätkäyttäneet. Vaimo oli nauttinut. Tietenkään en voi tietää kuinka paljon, mutta keskustelu oli todella avointa ja hän sanoi ettei tässä vaiheessa ole mitään syytä salata mitään kun tiedän niin paljon. Orgasmin lisäksi henkisesti oli nauttinut hyvinkin paljon, koska ei ollut saanut innokasta ja himokasta miestä aikoihin. Hyväksyntä ja kelpaavuus oli motiivina teolle. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut. Halusi testata, kelpaako vielä jollekin jos suhteemme kariutuu. Ja kelpasihan tuo, mies oli innoissaan. En ihmettele lainkaan. Vaimoni on mukava ja hyvän näköinen. Pahinta kaikessa oli valehtelu kirkkain silmin ja toisen luottamuksen törkeä hyväksikäyttäminen. Vieraan miehen mulkku vaimon suussa ja pillussa ei ole tapauksessa se pahin asia. Uskoisin, että luottamuksen voi saada vähitellen. Varmaan riippuu siitä, miten kauan valehtelua ja salailua on kestänyt. Pidät varmaankin minua munattomana luuserina, kun en laita akkaa pihalle tässä tilanteessa. Asia on täysin päinvastoin. Pystyn täyttämään vaimoni tarpeet, hän saa seksissämme paljon orgasmeja ja voin olla muutenkin huomioiva jos haluan. Ja minähän haluan. En ole mustavalkoinen ihminen. En luovuta ja aloita kaikkea alusta. Rakkaus ja välittäminen ei ole perheelliselle vain tunnekysymys. Jos 10 vuotta on mennyt mukavasti ja niistäkin vain muutama vuosi näennäisesti huonommin, on paljon hyviä hetkiä takana. Historia on tärkeää.Minun mielestäni petetty ei voi ylireagoida. No, ehkä koko perheen tappaminen on sitä ylireagointia, mutta oikeastaan mikään muu ei ole.
Jos tuntuu siltä että vaimoa pitää kurittaa, en minä sitä ainakaan tuomitse, jos syy on pettämisessä.
> Asioille on aina jokin syy, tuskin kukaan pahuuttaan tai vittumaisuuttaan pettää.
No ei kai sillä nyt hirveästi väliä ole, mikä se syy on. Lopputulos on sama.
> Pidät varmaankin minua munattomana luuserina, kun en laita akkaa pihalle tässä tilanteessa.
Kyllä. Vähintä mitä voit tehdä, on selkäsauna tai lähdet itse vieraisiin.
> Pystyn täyttämään vaimoni tarpeet, hän saa seksissämme paljon orgasmeja ja voin olla muutenkin huomioiva jos haluan
Entä kun tulee seuraava kerta? Kai edes olet uskottavasti uhannut tehdä jotain tarpeeksi kamalaa, jos käytös toistuu (ei tarvi oikeasti tehdä mitään, kunhan vain uskottelet niin)?
> os 10 vuotta on mennyt mukavasti ja niistäkin vain muutama vuosi näennäisesti huonommin, on paljon hyviä hetkiä takana. Historia on tärkeää.
Eikä sinua muut naiset kiinnosta? Vaimon petos on mielestäni miehelle vapaalippu toisiin naisiin. - No sieltähän se löytyi
m75m kirjoitti:
Hän on päättänyt kertoa kaiken meidän suhteesta jollekin nobodylle, mutta ei katso asiakseen kertoa koko totuutta omasta sivuraiteestaan omalle miehelleen.> Täytyy tarkentaa sen verran, että meillä on molemmilla ollut ns. kännipanoja muiden kanssa jossain menneisyydessä.
No miten ihmeessä sitten voit edes edellyttää uskollisuutta?
Ei teidän perheestä saa kyllä enää uskollista tekemälläkään, ainoastaan vaimo on sattunut astumaan ensin sen seuraavan loogisen askeleen. - m75m
Petetty mies kirjoitti:
"Mutta niin on ollut minullakin, minä en vaan ole laittanut koko perheen elämää vaakalaudalle kuten hän. Ymmärrän kyllä syyn, mutta en voi hyväksyä seurausta."
Ymmärrä hyvä mies se, että naiset eivät yleensä ajattele rationaalisesti tällaisissa asioissa. Se on miehen mielestä täysin käsittämätöntä. Et voi kuvitella vaimosi ajattelevan järkevästi kokonaisuuksia ja asioiden vaikutusta toisiinsa. Se ei vain onnistu tunteiden vallassa. Ja koska tällainen ei muuta ihmisen psyykeä, myöskään katumus ei ole sellaista kuin sinä haluaisit. Vaimosi halusi sitä, nautti ehkä seksistäkin. Miksi hän katuisi sellaista? Tehty mikä tehty, katumus ei auta.
Vaikka se auttaisi ehkä sinua, joka haluat vaimosi kärvistelevän omantunnontuskissaan. Sitä varmaan haluaisit?Varmasti hän kärvistelee omantunnontuskissaan. Kyllä sen näkee jo päällekin päin.
Aikuisen ihmisen täytyy kuitenkin ajatella rationaalisesti. Jos ei kykene puolison tunteita ajattelemaan niin lasten tulevaisuutta täytyy pystyä ajattelemaan kaikissa tilanteissa. Muutenhan tässä täytyy asennoitua siihen, että jossain vaiheessa kuitenkin muijalla taas harkinta pettää kun tunteet ottaa vallan. Fakta on se, että 15 vuoden jälkeen ei ole mahdollistakaan tavoitella mitään suhteen ensihuuman kaltaisia fiiliksiä. - m75m
n 68 kirjoitti:
1 Ota itselle kaikki se aika mitä tarvitset
2 Pallo on sinulla
3 Mikään ei ole pakollista
4 Saat tuntea kaikki tunteet myös ne negatiiviset
5 Parisuhde ja avioliiton jatkaminen ovat kaksi eri asiaa
6 Sinulla on oikeus tehdä vaatimukset jotka toinen hyväksyy tai hylkää
7 Mieti mitä itse haluat, vaadit ja oleta valmis antamaan suhteelle tai oleko yleesä valmis jatkamaan
8 Mitä hyvötyä ja haittaa on tilanteessa että eroat tai jatkat
Fakta on kiinnijäätyään ihminen harvoin kertoo totuutta vaan pyrkii esittämään asiat omalta kannaltaan mahdollisimman edullisin näkökannoin, syyllistämään petettyä ( kun sinä tai sinä jätit tämänkin tekemättä )
Kysy itseltä onko todellisuudessa mitään väliä miksi, kuinka paljon tai kenen kanssa vaimosi on ollut uskoton ( tästä jäi kiinni, mutta oliko ensimmäinen ) ja mitkä ovat sinun tai hänen vaikuttimensa jatkaa ja riittävätkö ne sinulle ( hän päättää omasta puolestaan, ei kuulu sinun pohtia )
Petos se siinä varmain hirveintä on, loukkaa eniten. Mikään ei tätä tekoa poista, se on fakta. Se tuntuuko se vähemmän loukkaavalta kun sitä ajattelee ja pilppoo ei voi muut vastata kuin sinä itse. Väärää vastausta ei ole, kyse on sinun omasta sisäisestä maailmasta.
Vihje, älä pakota itseä tekemään päätöstä kiireellä tai muiden odotusten pohjalta. Jos päätät pysyä ja jatkaa, mikään pakko ei ole jatkaa kuten mitään ei olisi tapahtunnut. Sinulla on oikeus käsitellä asiaa juuri niin kauan kun se tuntuu pahalta. Anteeksi antaminen on pitkä prosessi eikä se tapahdu yhdessä hetkessä, jatkaminen taas on lähinnä käytännön asioita ja voimassa kunnes jompi kumpi päättää lopettaa suhteen, parisuhde taas on kahden kauppa.
Ihanne pettäjän puolesta on että jäätyä kiinni, pyydetään anteeksi, toinen itkee ja haukkuu hieman, antaa anteeksi ja tilanne jatkuu aivan kun mitään ei olisi tapahtunnut, pettäminen unohdetaan. Usein pettäjä katuu että jäi kiinni, ei itse tapahtumaa ja vetoaa ( selittää omia motivaatioita hyväksyttäväksi ) puolustus juttuihin. Käyttää lapsia hävyttömättömästi hyväksi ( Lasten takia pitää jatkaa... ja kyseen alaistaa miten petetty voisi lapsilta viedä kodin ) ja syllistää toista omista tekemistä.
Kun hän katsoo että hänellä on oikeus pitää suhde "nobodyn" kanssa omanaan ja kuitenkin hän katsoi että hänellä on oikeus kertoa teidän suhteesta ulkopuolisille. Fakta on että hän katsoo itsellä olevan oikeus omaan elämään ja sinne elämään ei perhe mahdu - et edes sinä. Tai sitten tietää totuuden loukaavan eikä halua valehdella tai tietää jos kertoo totuuden sinun halukuus jatkaa ja antaa anteeksi ja unohtaa on heikompi kun jos jättää kertomatta. Jos haluaa pitää suhteen ja jatkaa avioliittoa, sekin on vaihtoehto.Näitä asioitahan tässä täytyy alkaa jäsentelemään, kunhan pääsee tästä sumusta pois. Jos lapsia ei olisi, varmasti olisi mennyt kupit jakoon heti. Tää vitutus on jotenkin aivan suunnaton ja hahmoton nyt tällä hetkellä.
- m75m
No sieltähän se löytyi kirjoitti:
> Täytyy tarkentaa sen verran, että meillä on molemmilla ollut ns. kännipanoja muiden kanssa jossain menneisyydessä.
No miten ihmeessä sitten voit edes edellyttää uskollisuutta?
Ei teidän perheestä saa kyllä enää uskollista tekemälläkään, ainoastaan vaimo on sattunut astumaan ensin sen seuraavan loogisen askeleen.Uskollisuutta meidän keskinäistä sopimusta kohtaan. Yksinäinen pano tuntemattoman ihmisen kanssa yhden kerran ei riko meidän sopimusta. Varmaan vaikea ymmärtää ja oma suhteesi on varmasti erilainen kuin meidän.
- n
Kosto elää kirjoitti:
Minun mielestäni petetty ei voi ylireagoida. No, ehkä koko perheen tappaminen on sitä ylireagointia, mutta oikeastaan mikään muu ei ole.
Jos tuntuu siltä että vaimoa pitää kurittaa, en minä sitä ainakaan tuomitse, jos syy on pettämisessä.
> Asioille on aina jokin syy, tuskin kukaan pahuuttaan tai vittumaisuuttaan pettää.
> Pidät varmaankin minua munattomana luuserina, kun en laita akkaa pihalle tässä tilanteessa.
> Pystyn täyttämään vaimoni tarpeet, hän saa seksissämme paljon orgasmeja ja voin olla muutenkin huomioiva jos haluan
Entä kun tulee seuraava kerta? Kai edes olet uskottavasti uhannut tehdä jotain tarpeeksi kamalaa, jos käytös toistuu (ei tarvi oikeasti tehdä mitään, kunhan vain uskottelet niin)?
> os 10 vuotta on mennyt mukavasti ja niistäkin vain muutama vuosi näennäisesti huonommin, on paljon hyviä hetkiä takana. Historia on tärkeää.
Eikä sinua muut naiset kiinnosta? Vaimon petos on mielestäni miehelle vapaalippu toisiin naisiin.Kirjoitin jo aiemmin, että pettämisestä voi selvitä, mutta moni asia muuttuu.
Se muutos on juuri sen selviämisen edellytys. Näin uskon. Että ei jatketa sitä samaa suhdetta, jossa pettäminen tapahtui. Ei anneta vain ajan kulua ja koko painolasti seuraa silti mukana. Täytyy olla rohkeutta myös katsoa itseään, kiinnittää huomionsa "meihin" sen ulkopuolisen suhteen sijaan ja alkaa rakentaa "meistä" jotain muuta. Ainakin itse uskon, että me emme olisi kaikesta rakkaudesta huolimatta selvinneet ilman isoja muutoksia. Lähinnä siis sisäisiä, vaikka asuntokin remontoitiin uusiksi. Tuli molemmille sellainen tunne, että haluttiin kokonaan sekin toiseksi. Ja oli aika terapeuttista suunnitella yhdessä "uuden" kodin värit ym. Rakennettiin uusi pesä siis.
Anteeksianto oli ensin kauhean vaikea asia käsitellä. Olen perusluottava ja halu antaa anteeksi oli suuri. Mutta tuntui, että en pysty. En millään. Sitten aloin ajatella, että jos en pysty, niin sitten en pysty. Minun ei ole pakko, kukaan ei voi vaatia tai pakottaa minua siihen. Ja aloin tajuta, että kun kaikki muu oli kaatunut ja viety minun käsistäni, niin anteeksianto oli ainoa asia joka oli jäänyt minulle. Siitä tuli itseasiassa aika itsekäs ajatus, se oli vain minun ja minun vallassani olevaa, vain minun tunteideni, ajatusteni ja halujeni mukaan toimiva. Ja sitten jossain vaiheessa tajusin, että en halunnut antaa enää enempää itsestäni sille pettämistapahtumalle. Halusin takaisin mielenrauhani ja onneni. Ja koska rakastin ja yhä rakastan miestäni, en halunnut luopua hänestä. Jäljelle jäi siis vastuun ottaminen omasta mielenrauhastani ja omista tunteistani. Silloin tajusin, että on aika antaa anteeksi. Muussa tapauksessa menettäisin joko itseni tai mieheni. Halusin molemmat.
Ja vaikka on antanut anteeksi ja muuttanut elämänsä, ei se kaikki tietenkään unohdu. Sen muistaa aina. Sitä tapahtunutta ei voi muuttaa eikä unohtaa. Ainoa mihin voi vaikuttaa on se, miten siihen itse suhtautuu. Nyt se on osa meitä, niin pahana kuin hyvänäkin muistona. Me selvisimme siitä. Se on tärkeä muisto. Meidän rakkaus ja tahto olla yhdessä oli niin kova. Se on se, mitä minä haluan siitä muistaa. Selviäminen. - petetty mies
Kosto elää kirjoitti:
Minun mielestäni petetty ei voi ylireagoida. No, ehkä koko perheen tappaminen on sitä ylireagointia, mutta oikeastaan mikään muu ei ole.
Eikä sinua muut naiset kiinnosta? Vaimon petos on mielestäni miehelle vapaalippu toisiin naisiin."Minun mielestäni petetty ei voi ylireagoida. No, ehkä koko perheen tappaminen on sitä ylireagointia, mutta oikeastaan mikään muu ei ole.
Jos tuntuu siltä että vaimoa pitää kurittaa, en minä sitä ainakaan tuomitse, jos syy on pettämisessä."
Lyöminen tai henkinen lyttääminen ei poista tapahtunutta eikä edistä liiton jatkumista millään tavalla. Uskollisuus ei voi perustua toisen pelkäämiselle
"No ei kai sillä nyt hirveästi väliä ole, mikä se syy on. Lopputulos on sama."
On sillä väliä. Jos petetty kokee tehneensä kaikkensa tai edes mielestään tarpeeksi suhteen hyvinvoinnin eteen, pettäminen on paljon vaikeampi antaa anteeksi.
"Kyllä. Vähintä mitä voit tehdä, on selkäsauna tai lähdet itse vieraisiin"
Kuten edellä mainitsin, väkivalta ei voi toimia pelotteena uskollisena pysymiselle.
Sitä paitsi en halua vierasta vaan vaimoani.
>Entä kun tulee seuraava kerta? Kai edes olet uskottavasti uhannut tehdä jotain tarpeeksi kamalaa, jos käytös toistuu (ei tarvi oikeasti tehdä mitään, kunhan vain uskottelet niin)?
Kuten mainitsin, uskollisuus ei voi perustua millekään pelotteelle. Seuraavaa kertaa ei tule. Tai jos tuleekin, silloin mietitään uudelleen tilannetta.
>Eikä sinua muut naiset kiinnosta? Vaimon petos on mielestäni miehelle vapaalippu toisiin naisiin.
Kiinnostaa toki. Elämässäni on kuitenkin muutakin sisältöä kuin seksi. Jos toisen naisen kanssa oleminen kiinnostaa enemmän kuin vaimon kanssa oleminen, avioliittoa ei käytännössä enää ole. Ainakaan minulla. Minulla on vain yski kumppani kerrallaan. Jos olisi kaksi, toinen kärsisi siitä väkisin. Olisi vaikea olla tasapuolinen. - Petetty mies
m75m kirjoitti:
Uskollisuutta meidän keskinäistä sopimusta kohtaan. Yksinäinen pano tuntemattoman ihmisen kanssa yhden kerran ei riko meidän sopimusta. Varmaan vaikea ymmärtää ja oma suhteesi on varmasti erilainen kuin meidän.
sellainen, jonka on tuntenut vain tunnin vai päivän? Vai viikon? Entä jos nimi ja puhelinnumero on tiedossa? Voiko tuntemattoman kanssa jutella puhelimessa? Sähköpostitella? Onko 1 pano 1 yö vai onko kolme panoa tunnin välein 3 kertaa pettämistä?
- kun sillä tiellä
m75m kirjoitti:
Uskollisuutta meidän keskinäistä sopimusta kohtaan. Yksinäinen pano tuntemattoman ihmisen kanssa yhden kerran ei riko meidän sopimusta. Varmaan vaikea ymmärtää ja oma suhteesi on varmasti erilainen kuin meidän.
ollaan, niin sinne helposti jää. Kertapanosta ei ole pitkä matka panosuhteeseen, ihan samalla tavalla kuin jos antaa itselleen luvan häslätä ja suudella baarissa, siitä hyvin helposti "ihan vahingossa" lipsahdetaankin kämpille asti naimaan.
- tasapuolisuutta....
petetty mies kirjoitti:
"Minun mielestäni petetty ei voi ylireagoida. No, ehkä koko perheen tappaminen on sitä ylireagointia, mutta oikeastaan mikään muu ei ole.
Jos tuntuu siltä että vaimoa pitää kurittaa, en minä sitä ainakaan tuomitse, jos syy on pettämisessä."
Lyöminen tai henkinen lyttääminen ei poista tapahtunutta eikä edistä liiton jatkumista millään tavalla. Uskollisuus ei voi perustua toisen pelkäämiselle
"No ei kai sillä nyt hirveästi väliä ole, mikä se syy on. Lopputulos on sama."
On sillä väliä. Jos petetty kokee tehneensä kaikkensa tai edes mielestään tarpeeksi suhteen hyvinvoinnin eteen, pettäminen on paljon vaikeampi antaa anteeksi.
"Kyllä. Vähintä mitä voit tehdä, on selkäsauna tai lähdet itse vieraisiin"
Kuten edellä mainitsin, väkivalta ei voi toimia pelotteena uskollisena pysymiselle.
Sitä paitsi en halua vierasta vaan vaimoani.
>Entä kun tulee seuraava kerta? Kai edes olet uskottavasti uhannut tehdä jotain tarpeeksi kamalaa, jos käytös toistuu (ei tarvi oikeasti tehdä mitään, kunhan vain uskottelet niin)?
Kuten mainitsin, uskollisuus ei voi perustua millekään pelotteelle. Seuraavaa kertaa ei tule. Tai jos tuleekin, silloin mietitään uudelleen tilannetta.
>Eikä sinua muut naiset kiinnosta? Vaimon petos on mielestäni miehelle vapaalippu toisiin naisiin.
Kiinnostaa toki. Elämässäni on kuitenkin muutakin sisältöä kuin seksi. Jos toisen naisen kanssa oleminen kiinnostaa enemmän kuin vaimon kanssa oleminen, avioliittoa ei käytännössä enää ole. Ainakaan minulla. Minulla on vain yski kumppani kerrallaan. Jos olisi kaksi, toinen kärsisi siitä väkisin. Olisi vaikea olla tasapuolinen.>Jos toisen naisen kanssa oleminen kiinnostaa enemmän kuin vaimon kanssa oleminen, avioliittoa ei käytännössä enää ole. Ainakaan minulla. Minulla on vain yski kumppani kerrallaan. Jos olisi kaksi, toinen kärsisi siitä väkisin
No petturivaimon kärsimyksiä ei kannata ottaa huomioon. Silmä silmästä, hamas hampaasta. Sitäpaitsi voihan sitä aina kipaissa huorissa, niiden kanssa ei tarvi edes tasapainoilla. - Petetty mies
tasapuolisuutta.... kirjoitti:
>Jos toisen naisen kanssa oleminen kiinnostaa enemmän kuin vaimon kanssa oleminen, avioliittoa ei käytännössä enää ole. Ainakaan minulla. Minulla on vain yski kumppani kerrallaan. Jos olisi kaksi, toinen kärsisi siitä väkisin
No petturivaimon kärsimyksiä ei kannata ottaa huomioon. Silmä silmästä, hamas hampaasta. Sitäpaitsi voihan sitä aina kipaissa huorissa, niiden kanssa ei tarvi edes tasapainoilla.ajatusmalli. Maksullinen ei antaisi henkistä tyydytystä. Yhtä hyvin voisin runkata.
Ei ole myöskään tarvetta kostaa. En hyödy siitä mitään. - kaikki sallittua
Petetty mies kirjoitti:
ajatusmalli. Maksullinen ei antaisi henkistä tyydytystä. Yhtä hyvin voisin runkata.
Ei ole myöskään tarvetta kostaa. En hyödy siitä mitään.Ainakin siltä sun vaimos näytti ajatelleen. Eli the gloves are off! Jos panettaa, sitten on käytävä vieraissa. Jos vituttaa, sitten taas voi vaikka lyödä vaimoa. Jos ei niin sitten tietenkään ei, mutta pointtini on se, että tuollaisessa tilanteessa kannattaa lähteä siitä, että täyttää jokaisen pienenkin mielihalunsa, vaikka se sitten tarkoittaisikin vaimokkeelle vähän kovempia aikoja, tai vaikkapa mustaa silmää.
- Petetty mies
kaikki sallittua kirjoitti:
Ainakin siltä sun vaimos näytti ajatelleen. Eli the gloves are off! Jos panettaa, sitten on käytävä vieraissa. Jos vituttaa, sitten taas voi vaikka lyödä vaimoa. Jos ei niin sitten tietenkään ei, mutta pointtini on se, että tuollaisessa tilanteessa kannattaa lähteä siitä, että täyttää jokaisen pienenkin mielihalunsa, vaikka se sitten tarkoittaisikin vaimokkeelle vähän kovempia aikoja, tai vaikkapa mustaa silmää.
jos haluaisin tehdä kaikkeni avioliittomme tuhoamiseksi. Jos panettaa, voin panna vaimoa. Vieraat himottaisi, mutta haluaisin ihan todella saada liittomme kuntoon ja ihan hyvältä näyttääkin. Ollaan pantukin pettämisen tultua ilmi varmaan 20 kertaa eli melkein joka päivä, joinakin päivinä kolmekin kertaa. Ehkä olen vähän laiskakin virittelemään mitään uusia juttuja. Ehkä jos joku tulisi ja tarjoutuisi niin voisin ottaa ja kiksauttaa.
- kiksauttelemiset
Petetty mies kirjoitti:
jos haluaisin tehdä kaikkeni avioliittomme tuhoamiseksi. Jos panettaa, voin panna vaimoa. Vieraat himottaisi, mutta haluaisin ihan todella saada liittomme kuntoon ja ihan hyvältä näyttääkin. Ollaan pantukin pettämisen tultua ilmi varmaan 20 kertaa eli melkein joka päivä, joinakin päivinä kolmekin kertaa. Ehkä olen vähän laiskakin virittelemään mitään uusia juttuja. Ehkä jos joku tulisi ja tarjoutuisi niin voisin ottaa ja kiksauttaa.
Ylireagointia tapahtuu paljon. Kuuntelen ja katselen suuressa työpaikassa tätä temmellystä. Aina ei jaksa kiinnostua ja työkaveri voi rasittaa toista jatkuvalla erostaan jauhamisella.
Neuvoksi antaisin . Katsokaa kokonaisuutta. Yksi pettäminen ei anna aihetta eroon vaan asia pitää pyrkiä selvittämään. Kaikkiko vaan sileeksi oman kunniantunnon takia. Naisista varsinkin olen merkillepannut, että lähdetään pettämisen takia tai sen takia, että on niin uskomaton uusi ihastus. Lujaa menee jonkin aikaa. Sitten ollaan katkeria ja vähän rupsahtaneitakin.
Järki käteen. Sillä rahallakin ja kaikella mukavalla hankitulla, joka tuo nautintoa, onkin loppupeleissä oma niin pirun tärkeä merkitys sille onnellisuudelle. - pettäminen jatkuu
kiksauttelemiset kirjoitti:
Ylireagointia tapahtuu paljon. Kuuntelen ja katselen suuressa työpaikassa tätä temmellystä. Aina ei jaksa kiinnostua ja työkaveri voi rasittaa toista jatkuvalla erostaan jauhamisella.
Neuvoksi antaisin . Katsokaa kokonaisuutta. Yksi pettäminen ei anna aihetta eroon vaan asia pitää pyrkiä selvittämään. Kaikkiko vaan sileeksi oman kunniantunnon takia. Naisista varsinkin olen merkillepannut, että lähdetään pettämisen takia tai sen takia, että on niin uskomaton uusi ihastus. Lujaa menee jonkin aikaa. Sitten ollaan katkeria ja vähän rupsahtaneitakin.
Järki käteen. Sillä rahallakin ja kaikella mukavalla hankitulla, joka tuo nautintoa, onkin loppupeleissä oma niin pirun tärkeä merkitys sille onnellisuudelle.tuntuu ylivoimaiselta enää jatkaa. Olen samaa mieltä että yhdestä pettämisestä ei vielä välttämättä kannata viheltää peliä poikki mutta kun kaiken koetun tuskan jälkeen parannusta ei ole tullut, on jatkaminen mahdotonta. Mielestäni paljon merkistee myös se, tuleeko pettäjälle omantunnontuskia ja kertooko itse vai tuleeko ilmi muulla tavalla. Kertoo jotain omastatunnosta ja syyllisyyden kokemisesta. Ja kaikkein karmeinta on, että pettäminen tulee ilmi taudin kautta eikä silloinkaan petetylle kerrota missä, koska ja kenen kanssa. Luottamuksen menettäminen ja erilaiset periaatteet eivät enää anna tilaa jatkamiselle.
- Naimahan vaan
kiksauttelemiset kirjoitti:
Järki käteen. Sillä rahallakin ja kaikella mukavalla hankitulla, joka tuo nautintoa, onkin loppupeleissä oma niin pirun tärkeä merkitys sille onnellisuudelle."Yksi pettäminen ei anna aihetta eroon"
Toisin sanoen jos pettetty käy naimassa jotain toista, ei ole edelleenkään mitään syytä erota (kunhan katsoo että jää max yhdestä panosta kiinni). - Petetty mies
pettäminen jatkuu kirjoitti:
tuntuu ylivoimaiselta enää jatkaa. Olen samaa mieltä että yhdestä pettämisestä ei vielä välttämättä kannata viheltää peliä poikki mutta kun kaiken koetun tuskan jälkeen parannusta ei ole tullut, on jatkaminen mahdotonta. Mielestäni paljon merkistee myös se, tuleeko pettäjälle omantunnontuskia ja kertooko itse vai tuleeko ilmi muulla tavalla. Kertoo jotain omastatunnosta ja syyllisyyden kokemisesta. Ja kaikkein karmeinta on, että pettäminen tulee ilmi taudin kautta eikä silloinkaan petetylle kerrota missä, koska ja kenen kanssa. Luottamuksen menettäminen ja erilaiset periaatteet eivät enää anna tilaa jatkamiselle.
kiinnostavaa, että millaisesta pettämisestä naiselle tulee omantunnon tuskia. Onko kokemuksia? Vaimoni on todella huono keskustelemaan muutenkaan, väitti minullekin, että kun kaikesta keskustelusta huolimatta tilanne ei muuttunut paremmaksi suhteessamme, petti minua. Mistään avioerosta tai vastaavasta ei ole keskusteltu. Tai siitä ettei tilanne voi jatkua näin. Kuitenkin koko homma, kiinnostus seksiin muiden kanssa johtuu huonosta itsetunnosta. Hän koki, ettei kelvannut minulle. Ei kelvannutkaan. En voi mitenkään kiihottua aina samassa paikassa ptapahtuvasta seksistä. Aina samalla tavalla, samaan ajankohtaan. Viikon päästä pettämisestä olimme hotellissa koko perhe. Söimme hyvin, meillä oli mukavaa. Kun lapsi nukahti, meillä oli todella hyvää ja kiihottavaa seksiä. Viikon päästä pettäminen selvisi. Vaimo sanoi, että homma ei voi jatkua näin. Vieritti siis minun niskaan homman. Nyt koko mukava reissu saa vitutuksen nousemaan esiin joka kerta kun ajattelen sitä. Meidän suhteemme oli muka päin persettä, vaikka kaikilla oli niin rentoa ja mukavaa. Toki jälkeenpäin ajatellen vaimo oli hieman poissaoleva ja ehkä etäinen. VOI VITTUJEN VITTU. Eipä tuo vaimo mitään olisi kertonut pettämisestä. En tiedä olisiko painanut mieltä. En tiedä painaako nytkään. Minkälaista pettämistä nainen katuu? Luultavasti ainakin sellaista, mikä ei ole tyydyttänyt edes pettämishetkellä.
- Petetty mies
Naimahan vaan kirjoitti:
"Yksi pettäminen ei anna aihetta eroon"
Toisin sanoen jos pettetty käy naimassa jotain toista, ei ole edelleenkään mitään syytä erota (kunhan katsoo että jää max yhdestä panosta kiinni).Tämä on vähän sama asia kuin työpaikalla saatava kirjallinen varoitus. Jos tulee toistuva rike, ei muutakuin kilometritehtaalle. Petetty määrittelee mitä se tarkoittaa. Voi kuulostaa typerältä vertaukselta, mutta ei se sitä ole, kun tarkemmin ajattelee.
- Hei haloo
Petetty mies kirjoitti:
Tämä on vähän sama asia kuin työpaikalla saatava kirjallinen varoitus. Jos tulee toistuva rike, ei muutakuin kilometritehtaalle. Petetty määrittelee mitä se tarkoittaa. Voi kuulostaa typerältä vertaukselta, mutta ei se sitä ole, kun tarkemmin ajattelee.
Siis kun mennään vihille sovitaan että molemmat saa ensimmäisen kiinnijäädyn pettämisen automaattisesti anteeksi.
Saa pettää ja kiinni saa jäädä kerran ilman seurausta sillä vasta jäätyä toisen kerran kiinni seuraa rangaistus.
Harva muuten jää ensimmäisestä kiinni.... joten sinunkin puoliso tietää voivansa rauhassa pettää kunnes on ensimmäinen naraus tullut.
Verrattavissa : Lakiin säädös ensimmäisestä murrosta / varkaudesta / kavalluksesta / raiskauksesta / murhasta ym ei tule tuomiota vasta toinen aiheuttaa rangaistuksen. Taitais ne rikokset varmaaaaaan laskea ( sarkasmia jos joku ei muuten älyä )
On syytä ennen suhteen aloitusta kertoa miten itse suhtautuu pettämiseen ja mitä pitää pettämisenä. Toisille kännipano ei ole sitä tai jos se sattuu oudon kanssa tai vain kerran.... näistäkin on niin monta mielipidettä kun on parejakin. Toiselle pettäminen on petos ja toinen taasen se ymmärtää. Useimiten vaan se pettäjä ei koskaan toiselle osapuolelle sitä mistään hinnasta sallisi.
Itse olen ENNEN aloitus tehnyt selväksi jos pettää, pettäjä ITSE päättää suhteen juuri silloin. - aika naivi
Petetty mies kirjoitti:
Vaimoni petti minua vain yhden viikonlopun aikana, jos ajatellaan vain fyysistä puolta eli pani 2 kertaa tämän miehen kanssa. Olivat olleet yhteydessä jo viikkoja ennen tätä, mutta tosiaan tapasivat yhtenä ainoana viikonloppuna. Tästä on alkanut melkoinen tilanteen prosessointi. Viimeksi asiaa on käsitelty siten, että halusin tietää tarkalleen, mitä he tekivät, saiko vaimoni orgasmeja, asennot, kellonajat, tapahtumapaikat, tunnelmat, ihan kaikki. Vaimo kertoi ihan kaiken kun oli pakko. En vielä tiedä, oliko menetelmä hyödyllinen vai haitallinen, mutta ei nuo tiedot minua hätkäyttäneet. Vaimo oli nauttinut. Tietenkään en voi tietää kuinka paljon, mutta keskustelu oli todella avointa ja hän sanoi ettei tässä vaiheessa ole mitään syytä salata mitään kun tiedän niin paljon. Orgasmin lisäksi henkisesti oli nauttinut hyvinkin paljon, koska ei ollut saanut innokasta ja himokasta miestä aikoihin. Hyväksyntä ja kelpaavuus oli motiivina teolle. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut. Halusi testata, kelpaako vielä jollekin jos suhteemme kariutuu. Ja kelpasihan tuo, mies oli innoissaan. En ihmettele lainkaan. Vaimoni on mukava ja hyvän näköinen. Pahinta kaikessa oli valehtelu kirkkain silmin ja toisen luottamuksen törkeä hyväksikäyttäminen. Vieraan miehen mulkku vaimon suussa ja pillussa ei ole tapauksessa se pahin asia. Uskoisin, että luottamuksen voi saada vähitellen. Varmaan riippuu siitä, miten kauan valehtelua ja salailua on kestänyt. Pidät varmaankin minua munattomana luuserina, kun en laita akkaa pihalle tässä tilanteessa. Asia on täysin päinvastoin. Pystyn täyttämään vaimoni tarpeet, hän saa seksissämme paljon orgasmeja ja voin olla muutenkin huomioiva jos haluan. Ja minähän haluan. En ole mustavalkoinen ihminen. En luovuta ja aloita kaikkea alusta. Rakkaus ja välittäminen ei ole perheelliselle vain tunnekysymys. Jos 10 vuotta on mennyt mukavasti ja niistäkin vain muutama vuosi näennäisesti huonommin, on paljon hyviä hetkiä takana. Historia on tärkeää.mies !
- rikkinäinen
Ei ainakaan meidän kohdalla oo luottamus palautunu. Palattiin yhteen ja ollaan näennäisen onnellisia, mutta paha olo jäi. Meillä oli sikäli outo tilanne muihin verrattuna, että itse anelin ja rukoilin miestä jäämään. Hän oli vahvasti sitoutunut "suojelemaan" harha-askeltaan ja jättämään perheen. Nyt järkiin tultuaan häpeää ja katuu koko episodia. Ok, oli masentunut ja poissa tolaltaan. Mutta kuitenkin, kyllä pettäminen vie pohjan alta. Joillekin se voi olla uusi alku, mutta meille ei ollut. Sinulle toivon kaikkea hyvää.
- aivan kamalaa
Siis pakotit, ilmeisesti jollain tavalla kiristit miehes jäämään. Sait siis ulkokuoren sydäntä et kyllä. Onneksi minulla oli sentään itsekunnioitusta niin paljon, että päästin miehen menemään. Luulit siis, että kaikki palaa ennalleen hyvänen aika. Ei toista voi väkisin pitää vaikka niin tahtoisi.
- --
aivan kamalaa kirjoitti:
Siis pakotit, ilmeisesti jollain tavalla kiristit miehes jäämään. Sait siis ulkokuoren sydäntä et kyllä. Onneksi minulla oli sentään itsekunnioitusta niin paljon, että päästin miehen menemään. Luulit siis, että kaikki palaa ennalleen hyvänen aika. Ei toista voi väkisin pitää vaikka niin tahtoisi.
Pakko kyllä yhtyä edelliseen puhujaan. Ei toista ihmistä voi omistaa. Missä on itsekunnioituksesi kun syyllistät miehen jäämään joka ei halua ola kanssasi? Ja mikset ihmeessä antaisi itsellesikin mahdollisuutta löytää kumppanin jolta saat muutakin kuin halveksuntaa osaksesi? Sanot että miehesi oli sitoutunut "suojelemaan harja-askeltaan ja jättämään perheensä". Ei tuo kyllä siltä kuulosta, että miehesi kannalta kyseessä oli harha-askel. Tuntuu myös hieman kohtuuttomalta sanoa, että vaimosta erotessaan mies jättää perheensä, ts. lapsensakin. Ymmärrän kyllä että haluaisit ehkä itse ajatella lapsia itsesi jatkeen pitääksesi miehestäsi kiinni. Mutta lastesi kannalta tuollainen ajattelu on vain vahingollista.
- Naurattaa...
aivan kamalaa kirjoitti:
Puhuit itsesi pussiin.
Miten edellinen kirjoittaja on voinut pakottaa miehen jäämään luksesi, kun itsekin sanoit ettei tosita voi väkisin pitää?
EI MITENKÄÄN!
Vapaaehtoisesti se on jäänyt.
Ei taida sen miehen mieli olla kovinkaan rautaa kun on tuollainen tuuliviiri. - jäänyt
Naurattaa... kirjoitti:
Puhuit itsesi pussiin.
Miten edellinen kirjoittaja on voinut pakottaa miehen jäämään luksesi, kun itsekin sanoit ettei tosita voi väkisin pitää?
EI MITENKÄÄN!
Vapaaehtoisesti se on jäänyt.
Ei taida sen miehen mieli olla kovinkaan rautaa kun on tuollainen tuuliviiri.Sen verran haluan puolustaa edellistä kirjoittajaa, että kyllä sitä "vapaaehtoisuutta" on aika monenlaista. Eihän ketään voi kirjaimellisesti pakottaa jäämään, mutta voi kyllä syyllistää tai kiristää tavalla jonka alle heikompi ihminen murtuu. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että eipä taida tältä mieheltä juurikaan omaa tahtoa tai selkärankaa löytyä.
- Ihminen__
jäänyt kirjoitti:
Sen verran haluan puolustaa edellistä kirjoittajaa, että kyllä sitä "vapaaehtoisuutta" on aika monenlaista. Eihän ketään voi kirjaimellisesti pakottaa jäämään, mutta voi kyllä syyllistää tai kiristää tavalla jonka alle heikompi ihminen murtuu. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että eipä taida tältä mieheltä juurikaan omaa tahtoa tai selkärankaa löytyä.
Ei ole itsellä henkilökohtaista kokemusta pettämisestä tai petetyksi tulemisesta. Tämän vuoksi en kokemuksesta tiedä miltä se tuntuu.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että me olemme kaikki vain ihmisiä ja ihmiset tekevät virheitä. Vaikka parisuhteessa kaikki perusasiat olisivatkin kunnossa voi moni asia silti johtaa siihen, että lohtua tai huomiota haetaan jostakin muualta. Kaikkiin asioihin yleensä löytyy selitys. Eiköhän siinä vaiheessa viimeistään tule parisuhde, sen ongelmat ja molempien tuntemukset käytyä läpi.
Toki on eri asia jos on tapapettäjä eikä pysty sitä asiaa vastustelemaan. - Kerrasta sitä oppii
Ihminen__ kirjoitti:
Ei ole itsellä henkilökohtaista kokemusta pettämisestä tai petetyksi tulemisesta. Tämän vuoksi en kokemuksesta tiedä miltä se tuntuu.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että me olemme kaikki vain ihmisiä ja ihmiset tekevät virheitä. Vaikka parisuhteessa kaikki perusasiat olisivatkin kunnossa voi moni asia silti johtaa siihen, että lohtua tai huomiota haetaan jostakin muualta. Kaikkiin asioihin yleensä löytyy selitys. Eiköhän siinä vaiheessa viimeistään tule parisuhde, sen ongelmat ja molempien tuntemukset käytyä läpi.
Toki on eri asia jos on tapapettäjä eikä pysty sitä asiaa vastustelemaan.Näin tapahtui itselleni. Mieheni jäi kiinni pidemmästä suhteesta, lupasi lopettaa suhteen ja kuulemma rakasti minua niin. No hetki meni sain tietää, että suhde jatkui, no lupasi taas, minä tyhmä uskoin. Mieheni jopa tälle toiselle kertoi kuulleni, että haluaa yrittää minun kanssani ja rakastaa ainoastaan minua. Olivat kuitenkin sopineet kaiken ennalta, minä sen kuin luotin. Sisimässäni kuitenkin aavisteli ettei heidän yhteydenpitonsa ollutkaan taaksejäänyttä, kunnes sain tietää totuuden he olivat jatkaneet kaikesta huolimatta koko ajan yhdessä. Ainut minkä takia mieheni ei ollut lähtenyt olivat nämä taloudelliset syyt ja lapset. Ja minä luulin voittavani, mieheni käytös kuitenkin kertoi minulle kun sitä tarkemmin ajattelin jälkeenpäin niin hän todella rakataa tätä toista naista ei minua, siksi jatkoi kaikesta huolimatta. Hänelle olisi ollut ilmeisesti suurempi menetys menettää elämänsä rakkaus ja se en ollut minä. Tämän tajusin itse vihdoin ja viimein. Olin tyhmä kun väkisin yritin pitää mihen itselläni ja yrittää muuttaa kaiken, että hän rakastaisi minua, sitä ei koskaan tulisi tapahtumaan. Siis ei pettämistä voi antaa anteeksi, eikä pidä pettää itseään luulemalla, että mies minun takiani siihen jäi yrittämään syyt olivat ihan muut kuin minä. No onneksi tajusin asian vihdoin ja viimein vaikkei se tuntunut yhtään mukavalta tajuta, ettei hän minua rakasta ei todellakaan. Minun olisi pitänyt päästää irti ajoissa, ehkä tarvitsin aikaa ja terapiaa niin ymmärsin ettei elämäämme kannata näin tuhlata. Päästin irti ja olen löytänyt uuden kumppanin, sen vain itselleni lupasin etten vastaavassa tilanteessa enää yritä toista väkisin pitää, vaan päästän irti. Itseäni en petä vaikka toinen niin tekisi.
- Oma mielipide
Minusta jokainen suhde on erilainen ja sen määrittää siinä olevat ihmiset. Minusta muiden on siis mahdotonta ymmärtää täysin toisten suhdetta ja näin ollen minusta on myös mahdotonta, että muut neuvoisivat mitä täytyy tehdä. Toki siitä voi olla apua, että lukee mitä muut ovat kokeneet ja miettii, että olisiko valmis tekemään saman. Loppujen lopuksi päätät kuitenkin itse kumppanisi kanssa, että mitä on tehtävissä - jos on.
- Läksyt luettu
Juuri näin, kuten "oma mielipide" kirjoittaa. Itse tiedät ja tunnet itsesi ja miehesi parhaiten. Vaikka minäkin tässä voin sulle kirjoittaa, että mina annoin anteeksi ja otin opikseni eli parhaassa tapauksessa parisuhteenne voi tulla paremmaksi. Minäkin luulin ettei meillä mitään ongelmia ollut, mies ei vaan puhunut koskaan niistä. Kaikki sujui mutkattomasti, eikä meillä edes ollut riitoja, oliko elämämme liiankin helppoa, tiedä sitä, mutta edelleen rakastan miestäni, teostaan huolimatta. Sun on tehtävä päätös, haluatko elää hänen kanssaan ja jos haluat, on sinun pystyttävä jättämään hänen petoksensa taaksesi. Suhteellanne ei ole jatkuvuutta ellet aidosti anna anteeksi.
Nuo kirjoitukset siitä ettei anteeksi voi antaa, jätän huomiotta, sillä kukaan ei voi tietää toisen ihmisen elämästä mihin pystyy ja mihin ei.
Jos niin käy uudelleen meidän elämässämme, en voi sille mitään, mutta tässä vaiheessa olisi järjetöntä tuhlata sen miettimiseen energiaansa.
Kaikkea hyvää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741415
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3121191Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461107Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33935Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231914vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20827Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804