Hei! Minulla olisi muutamia kysymyksiä:
1.Mitä kolua täytyy käydä ennen oikeustieteen maisterin tutkintoa(OTM), joka on ylempi korkeakoulututkinto?
2.Kuinka kauan kyseinen tutkinto kestää?
3.Kuinka hyvä yläasteen päästötodistus/(lukion todistus) vaaditaan, jotta pääsee opiskelemaan oikeustieteen maisteriksi?
4.Kuinka kauan kestää Suomen Asianajajaliiton järjestämä asianajajatutkinto?
Jotta saa asianajajan tittelin, täytyy olla alalla vähintään neljä vuotta.
Oikeustieteen maisterin on mahdollista pätevöityä varatuomariksi(VT) suorittamalla vuoden kestävä auskultointi eli tuomioistuinharjoittelu.
Oikeustieteellisiä jatkotutkintoja ovat oikeustieteen lisensiaatin(OTL) ja oikeustieteen tohtorin tutkinnot(OTT)
5. Kauanko kestää oikeustiteen lisensaatin(OTL)tutkinto?
6. Kauan kestää oikeustieteen tohtorin(OTT) tutkinto?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!
Lakimiehen koulutuksen kesto?
5
12655
Vastaukset
- markus 98
tiedän että jotkut opiskelut voivat kestää kolme vuotta .
- profprof
Asianajajaksi riittää kandin tutkinto, kolme vuotta.
Oikikseen on sairaan vaikea päästä, mutta joka vuosi sinne onnekkaat pääsevät. Yritä vain. Varmasti mielenkiintoinen työ, ja tutkinto kelpaa moneen hommaan.
Katsopas Turun ja Helsingin yliopiston sivuja, niin valistut.
Oikeustieteen tohtorin tutkintoa ei tarvitse kuin presidentti ja hänen puolisonsa:) - hu4l
mäki haluisin opiskella lakimieheks, mut siis pitää käyä lukio ja sen jälkee mitä? :o
- Kuuklaa
Sitten pyrit yliopistoon lukemaan oikeusteidettä.
http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/116_ammatti
- PoppamiesPertti
Kolmetoista Ja Puoli Perunaa, 2dl Mansikoita, 350ml Kossua Ja Yhdeksän Yksisarvisen Papanaa Ja Saadaan Lakimies!
PS: Muista Tehdä Pahvikattilassa Ettet Polta Kainalokarvojasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1363806Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362464Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442118Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet201118Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711062- 46935
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on34903Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63896- 43810
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies100799