suhteesta ja kihlautumisesta

Minä vain

Mitä pitäisi ajatella jos mies ei halua kihloihin vaikka ollaan seurusteltu ja asuttu yhdessä jo pidemmän aikaa? Yhteen muuttaessa kuitenkin tehtiin selväksi mitä molemmat haluaa ja kumpikin oli sitä mieltä että ollaan toisillemme ns. oikeita. Nyt kuitenkin kun kysyin kihlautumisesta niin vastausta ei oikeastaan tullut ja asia jäi siihen...Onkohan mies voinut muuttaa mielensä?
Itse en vain ymmärrä, että jos rakastaa toista ja haluaa jakaa vakavissaan elämänsä toisen kanssa, niin miksi ei voisi mennä kihloihin ja ottaa askeleen eteenpäin..
ollaan kuitenkin oltu yhdessä ja asuttu yhdessä jo pidemmän aikaa.

4

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasutin

Kuulostaapa kovinkin tutulta.. Meillä takana jo vuosia yhdessä, suurin osa niistä asuttu yhdessä ja molemmille selvää että yhdessä tahdotaan elämää taivaltaa eteenpäin. Meille on syntymässä vauvakin minä hetkenä hyvänsä (yliaikaiseksi mennyt jo) jota odotamme kuin kuuta nousevaa. Kihlautumisesta on ollut puhetta parin viimeisen vuoden aikana, mutta keskustelu ei etene suuntaan tai toiseen.. Minä olen se joka siitä ehkä enemmänkin on puhunut, mutta mies on jotenkin kylmä koko ajatukselle. Hän vaan kysyy -"että mitä se muuttaisi vaikka kihloissa oltaisiinkiin?". Huoh.. Olen omaa kantaani yrittänyt hänelle kertoa ja ja mitä se minulle merkitsisi. Siihen aina vastauksena "että kyllä minä uskon mutta siltikin.." Olen yrittänyt kysellä että mikä häntä siinä kauhistuttaa tai mikä "ongelma" asiassa on. Keskustelu asiasta päätyy aina umpikujaan tai hän kiertämällä yrittää asiaa välttää tai vahingossakaan ottamasta sitä puheeksi koskaan. NOh, kai se täytyy hyväksyä että hän ei sitä nyt halua/ ole valmis tai mistä ikinä johtuukaan. Rakastan miestäni, tahdon olla hänen kanssaan nyt ja aina, vaikkapa sitten ilman sormuksia. Ja olen vakuuttunut myös hänen rakkaudestaan minua kohtaan. Ehkä jonain kauniina päivänä voimme vielä pujottaa sormukset toistemme sormiin ja käydä siunaamassa liittomme kirkossa!

• msda

hyvä esimerkki. En ikinä tee lasta miehen kanssa ennen avioliittoa. Mihin mies enää avioliittoa tarvitsee kun lapsiakin tehdään tosta vaan. Ei se mies kihloihin mene vaikka kuinka painostaisitte ja te olette sen sallineet että mies on näin päättänyt.

• vanha sanonta

Kysy itseltäsi mitä miehesi hyötyisi sen askeleen ottamisesta. Hänellähän on kaikki mitä hän tarvitsee.

Miksi muuttaa ja paikata mikä on näin ihan hyvä.

• Yhteen muutettiin vasta viiden vuoden seurustelun jälkeen ja naimisiin mentiin kahdeksan yhdessäolovuoden jälkeen, kihloihin sitten kai jossain siinä välissä mutta ilman sormuksia. Joskus asiat vaativat aikansa. Joskus toisen varmuus epäilyttää vaikka itse olisikin varma. Joskus aika ei ole oikea "tempuille" (=juhlille, sormusostoksille tms.), jos kiirettä ei ole kun asiat ovat nykyiselläänkin hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3950
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2963
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2233
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      30
      1900
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1770
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      23
      1762
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      53
      1667
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1537
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1491
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      8
      1485
    Aihe