"Minä vain" -nimimerkille

Mover

Jatkat ”rotukäsitteesi” kanssa huomioimatta mitenkään minun esittämääni sen ehdollistamista. Lisättävää minulla ei asiaan ole.

10

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisit pyytää eroa

      tottakai ymmärrämme, että olet hyysäröintiurasi huipulla.

      Joku kohtuus kuitenkin pitäisi olla rasistisuudellakin, sinä olet rasisti pahimmasta päästä, valkoista rotua kohtaan, joka sentään on rakentanut tämän maailman.

      Tervemenoa arfikkalaisten poikaystäviesi kera, vaikka somaliaan poistamaan rasistista merirosvousta.

      • - vaikka tietysti tulkitsisin sen mieluiten kirjaimen mukaan.

        Yhtä kaikki - kiitos niin siitä kuin kritiikistäsi rasistisuudestani. Perustelut olisi vaan perhanan mukava kuulla...


      • Minä vain
        Mover kirjoitti:

        - vaikka tietysti tulkitsisin sen mieluiten kirjaimen mukaan.

        Yhtä kaikki - kiitos niin siitä kuin kritiikistäsi rasistisuudestani. Perustelut olisi vaan perhanan mukava kuulla...

        Aloitin asiallisen keskustelun europidisen rodun saavutuksista. Ja kysymys oli, onko rasistista listata tietyn ihmisrodun saavutuksia. Ja sen takia katsoin rasismi-palstan siihen AINOAKSI oikeaksi. Mutta en ymmärrä miksi asiasta ei saisi keskustella. Aiheeni käsisttelee oleellista rasistista aihetta.

        Jos alkaisin ylistää mustan-(negridisen) tai aasialaisen (mongolidisen) rodun saavutuksia, et varmaan sitä poistaisi. Mutta kun sinäkin tiedät ettei varsinkaan ensiksimainitun ihmisrodun edustajat ole koko ihmiskunnan historian aikana keksinyt mitään hyödyllistä (ei edes pyörää). Koet sen jostain syystä itseäsi loukkaavaksi jos aletaan listata valkoisen rodun menestystä. Tosiasiat on otettava tosiasioina.

        Kysymys Moverille. Nimeäpä joku historian suuri MUSTA tiedemies ? Tai mustan tekemä keksintö ? Ei niitä ole. Ilman eurooppalaisen rodun kosketusta, afrikkalaiset eläisivät yhä kivikautta.

        Historian suuret keksinnöt todistaa valkoisen rodun älyllisesti ylivertaiseksi. Moraalisesti taas kaikista alhaisemmaksi. Valkoisten valta-asema on perustunut parempaan ase-teknologiaan sekä niiden julmaan organisoituun käyttöön muiden alistamiseksi. valkoinen rotu onnistui samaan koko maailman valtansa alle 1900 luvun alkuun mennessä.


      • Minä vain kirjoitti:

        Aloitin asiallisen keskustelun europidisen rodun saavutuksista. Ja kysymys oli, onko rasistista listata tietyn ihmisrodun saavutuksia. Ja sen takia katsoin rasismi-palstan siihen AINOAKSI oikeaksi. Mutta en ymmärrä miksi asiasta ei saisi keskustella. Aiheeni käsisttelee oleellista rasistista aihetta.

        Jos alkaisin ylistää mustan-(negridisen) tai aasialaisen (mongolidisen) rodun saavutuksia, et varmaan sitä poistaisi. Mutta kun sinäkin tiedät ettei varsinkaan ensiksimainitun ihmisrodun edustajat ole koko ihmiskunnan historian aikana keksinyt mitään hyödyllistä (ei edes pyörää). Koet sen jostain syystä itseäsi loukkaavaksi jos aletaan listata valkoisen rodun menestystä. Tosiasiat on otettava tosiasioina.

        Kysymys Moverille. Nimeäpä joku historian suuri MUSTA tiedemies ? Tai mustan tekemä keksintö ? Ei niitä ole. Ilman eurooppalaisen rodun kosketusta, afrikkalaiset eläisivät yhä kivikautta.

        Historian suuret keksinnöt todistaa valkoisen rodun älyllisesti ylivertaiseksi. Moraalisesti taas kaikista alhaisemmaksi. Valkoisten valta-asema on perustunut parempaan ase-teknologiaan sekä niiden julmaan organisoituun käyttöön muiden alistamiseksi. valkoinen rotu onnistui samaan koko maailman valtansa alle 1900 luvun alkuun mennessä.

        Ei, jos "rodulle" (jota jo sinänsä on mahdotonta tyhjentävästi määritellä) ei anneta minkäänlaista painoarvoa yhteiskuntapolitiikassa. Onko näin?


      • Pe Rs E 1
        Minä vain kirjoitti:

        Aloitin asiallisen keskustelun europidisen rodun saavutuksista. Ja kysymys oli, onko rasistista listata tietyn ihmisrodun saavutuksia. Ja sen takia katsoin rasismi-palstan siihen AINOAKSI oikeaksi. Mutta en ymmärrä miksi asiasta ei saisi keskustella. Aiheeni käsisttelee oleellista rasistista aihetta.

        Jos alkaisin ylistää mustan-(negridisen) tai aasialaisen (mongolidisen) rodun saavutuksia, et varmaan sitä poistaisi. Mutta kun sinäkin tiedät ettei varsinkaan ensiksimainitun ihmisrodun edustajat ole koko ihmiskunnan historian aikana keksinyt mitään hyödyllistä (ei edes pyörää). Koet sen jostain syystä itseäsi loukkaavaksi jos aletaan listata valkoisen rodun menestystä. Tosiasiat on otettava tosiasioina.

        Kysymys Moverille. Nimeäpä joku historian suuri MUSTA tiedemies ? Tai mustan tekemä keksintö ? Ei niitä ole. Ilman eurooppalaisen rodun kosketusta, afrikkalaiset eläisivät yhä kivikautta.

        Historian suuret keksinnöt todistaa valkoisen rodun älyllisesti ylivertaiseksi. Moraalisesti taas kaikista alhaisemmaksi. Valkoisten valta-asema on perustunut parempaan ase-teknologiaan sekä niiden julmaan organisoituun käyttöön muiden alistamiseksi. valkoinen rotu onnistui samaan koko maailman valtansa alle 1900 luvun alkuun mennessä.

        Afrikkaan on syydetty satoja ellei tuhansia miljoonia euroja rahaa viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana !

        Onko siitä ollut apua - no jokainen näkee ettei ole !

        Rikas Afrikka (luonnonvarat) !

        Valkoiset ihmiset saivat kukoistamaan viljelykset Zimbabvessa ja oltiin tyytyväisiä - tuli herra mugabe ja varasti tilat ja antoi ne paikalliselle väestölle ja miten kävikään - nyt ne kasvavat rikkaruohoa ja 10 000 000 000 000 arvoisella setelillä saa yhden tomaatin !

        Repikää siitä !


      • ei saa kertoa
        Pe Rs E 1 kirjoitti:

        Afrikkaan on syydetty satoja ellei tuhansia miljoonia euroja rahaa viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana !

        Onko siitä ollut apua - no jokainen näkee ettei ole !

        Rikas Afrikka (luonnonvarat) !

        Valkoiset ihmiset saivat kukoistamaan viljelykset Zimbabvessa ja oltiin tyytyväisiä - tuli herra mugabe ja varasti tilat ja antoi ne paikalliselle väestölle ja miten kävikään - nyt ne kasvavat rikkaruohoa ja 10 000 000 000 000 arvoisella setelillä saa yhden tomaatin !

        Repikää siitä !

        tällaista nuo muutamat hitaastikulkevat haluavat meillekin.

        Onneksi "saamme" älymystöä afrikasta.


      • Pe Rs E 1 kirjoitti:

        Afrikkaan on syydetty satoja ellei tuhansia miljoonia euroja rahaa viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana !

        Onko siitä ollut apua - no jokainen näkee ettei ole !

        Rikas Afrikka (luonnonvarat) !

        Valkoiset ihmiset saivat kukoistamaan viljelykset Zimbabvessa ja oltiin tyytyväisiä - tuli herra mugabe ja varasti tilat ja antoi ne paikalliselle väestölle ja miten kävikään - nyt ne kasvavat rikkaruohoa ja 10 000 000 000 000 arvoisella setelillä saa yhden tomaatin !

        Repikää siitä !

        että yhteiskunnassamme tulisi suosia ihmisiä tuon antamasi muuttujan mukaan...

        Minä taisin antaa tuossa jo kyllä ymmärtää, että ihmisille ei yhteiskunnassamme anneta tai oteta minkäänlaisia etuuksia tai sanktioita sen mukaan, mikä on heidän taustansa - ainoastaan heidän henkilökohtaiset ominaisuudet rulaavat - koska ne vaihtelevat yli noiden taustamuuttujien.

        Tätä et nyt - pienen vinkinkään jälkeen - ole sisäistänyt ja sen vuoksi toivon, että resuneeraat asiaa vielä Tiede -> Evoluutio -palstalla, jonne viesti mielestäni paremmin kuuluu.

        Tämä on osio yhteiskunnallista keskustelua varten, jossa hyväksytään ja toivotaan monenlaisia innovaatioita - mutta suoran "värilliset" kriteerit ovat hyllyllä.


      • Pigmentti
        Mover kirjoitti:

        Ei, jos "rodulle" (jota jo sinänsä on mahdotonta tyhjentävästi määritellä) ei anneta minkäänlaista painoarvoa yhteiskuntapolitiikassa. Onko näin?

        Kertoisitko miten oivaltamasi rotu-opillinen fakta on otettava huomioon jokapäiväisessä elämässä?


      • Minä vain kirjoitti:

        Aloitin asiallisen keskustelun europidisen rodun saavutuksista. Ja kysymys oli, onko rasistista listata tietyn ihmisrodun saavutuksia. Ja sen takia katsoin rasismi-palstan siihen AINOAKSI oikeaksi. Mutta en ymmärrä miksi asiasta ei saisi keskustella. Aiheeni käsisttelee oleellista rasistista aihetta.

        Jos alkaisin ylistää mustan-(negridisen) tai aasialaisen (mongolidisen) rodun saavutuksia, et varmaan sitä poistaisi. Mutta kun sinäkin tiedät ettei varsinkaan ensiksimainitun ihmisrodun edustajat ole koko ihmiskunnan historian aikana keksinyt mitään hyödyllistä (ei edes pyörää). Koet sen jostain syystä itseäsi loukkaavaksi jos aletaan listata valkoisen rodun menestystä. Tosiasiat on otettava tosiasioina.

        Kysymys Moverille. Nimeäpä joku historian suuri MUSTA tiedemies ? Tai mustan tekemä keksintö ? Ei niitä ole. Ilman eurooppalaisen rodun kosketusta, afrikkalaiset eläisivät yhä kivikautta.

        Historian suuret keksinnöt todistaa valkoisen rodun älyllisesti ylivertaiseksi. Moraalisesti taas kaikista alhaisemmaksi. Valkoisten valta-asema on perustunut parempaan ase-teknologiaan sekä niiden julmaan organisoituun käyttöön muiden alistamiseksi. valkoinen rotu onnistui samaan koko maailman valtansa alle 1900 luvun alkuun mennessä.

        II Maailmansodan jälkeen:

        -Afrikkalaiset ja mustat ovat saaneet: 15 Nobelia.

        -Suomi: ei yhtään.

        (Kotitehtävänne: etsikää ne kaikki.. ;)


    • sapettaa!

      tämmöinen rasismikeskustelu tekee evoluutiopalstalla? Aivan asiatonta. Riittää jo väärän asian tunkeminen tänne, menkää rasismipalstalle kun sellainen on olemassa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe