Katseesta

N Green Cat

Missä menee raja tuijottamisen ja pitkän katseen raja?

Mitä ajattelet kun nainen katsoo pitkään suoraan silmiin?

Milloin pitäisi kääntää katse pois ettei se ala tuntumaan ahdistavalta?

Minkä malliset ja väriset silmät ovat miesten mieleen?

Entä minkälaiset silmät ovat vähiten kiinnostavat?

Minkälaisella "silmäflirtillä" saa miehen kiinnostumaan?

13

7106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TietäjäMies

      Tuijottaminen tuntuu epämiellyttävältä siinä tapauksessa jos kiinnostus puuttuu vastapuolelta. Jos taas tuijottaa jotain sen takia, että on siitä kiinnostunut ja tuijotuksen kohdekin on kiinnostunut, niin silloin ei ole ongelmaa vaikka katsoisit sitä pari tuntia yhteen putkeen. Kyse on siitä, että kaikki ei ole kiinnostuneita kaikista, joten kaikki ei kokoajan tuijota toisiaan. Mikä on ihan hyvä asia.

      Samaa sukupuolta olevat tuijotukset voivat olla ihastusta tai aggressiivisuutta. Heteroseksuaaliset tuijotukset eivät yleensä ole aggressiivisuutta :)

      • Ap kirjoittaja

        Luonnollisesti tuntuu epämiellyttävältä jos tunne puutuu.
        Mutta kuinka pitkään se katse kestää että tietää toisen olevan kiinnostunut, 5 sek., 10 sek., 15 sek?
        Siis kauanko mies katsoo naista jos hän on kiinnostunut naisesta?

        Mitä muita eleitä mies tekee, mistä huomaa että mies on kiinnostunut, jos nainen ei ujoudesta uskalla pitkään katsoa miestä?

        Onko naisen ujous haitaksi vai onko se "söpöä"? (siis tarkoitan ns. normaalia ujoutta).

        Ja onko yleensä silmien värillä väliä? Minkä väriset silmät "pistävät silmään"?


      • yksinuorimies
        Ap kirjoittaja kirjoitti:

        Luonnollisesti tuntuu epämiellyttävältä jos tunne puutuu.
        Mutta kuinka pitkään se katse kestää että tietää toisen olevan kiinnostunut, 5 sek., 10 sek., 15 sek?
        Siis kauanko mies katsoo naista jos hän on kiinnostunut naisesta?

        Mitä muita eleitä mies tekee, mistä huomaa että mies on kiinnostunut, jos nainen ei ujoudesta uskalla pitkään katsoa miestä?

        Onko naisen ujous haitaksi vai onko se "söpöä"? (siis tarkoitan ns. normaalia ujoutta).

        Ja onko yleensä silmien värillä väliä? Minkä väriset silmät "pistävät silmään"?

        Omasta puolestani voin sanoa, että mitä "parempi" naistapaus, sitä vaikeampi on katsoa päälle pitkään. Vaikka en siis ole edes mikään ujo mies - tai sitten olen, enkä vain itse tajua sitä. Mutta yleensä parempi pyrkiä juttusille, niin sitten voi hyvällä syyllä vähän paremmin tarkastella kasvoja näyttämättä siltä, että tuijottaa.

        Mutta tosiaan, tässähän onkin se pieni ristiriita, että enhän minä ensimmäistä vilkaisua enempää katso naista, joka ei kiinnosta. Mutta toisaalta sitten, jos nainen on erityisen kiinnostava, niin en taas halua pilata tilannetta kyylämällä liikaa etten vaikuttaisi liian kiinnostuneelta. Eli eipä ihme, että naisellekin on vaikea tajuta, että mistä on kyse.

        Mutta jos useammin liikutaan samassa paikassa, niin kyllä minusta olettaisin näkevän kiinnostuksen. Varmasti ainakin haluan jutella jostain, en nyt erityisemmin käyttäydy hermostuneesti, mutta saatan kyllä viivytellä hiukan sitä keskustelun aloittamista, taas kerran siksi ettei vaikuta liian innostuneelta. Olen näin huomannut olevan hyvä, sillä usein kiinnostuksen kohteena oleva nainenkin on tullut itse juttelemaan.

        Mutta jos sitten taas mennään johonkin yökerhojen tyyliseen touhuun, jossa signaalit pitäisi saada selvänä saman illan aikana... niin niistä en tiedä juuri mitään - ts. en osaa sitä hommaa. Haluan tutustua aina pidemmän kaavan kautta, esim. harrastuksen puitteissa (kuten tähän asti olen tehnyt).

        Naisen ujous on mielestäni söpöä, itse en ainakaan pane pahakseni. Eniten pidän itse vihreistä naisen silmistä. Muotoa en ole koskaan edes miettinyt niin tarkasti, että osaisin jostain sellaisesta sanoa mitään :)

        Terkuin 23v mies.


      • keino
        Ap kirjoittaja kirjoitti:

        Luonnollisesti tuntuu epämiellyttävältä jos tunne puutuu.
        Mutta kuinka pitkään se katse kestää että tietää toisen olevan kiinnostunut, 5 sek., 10 sek., 15 sek?
        Siis kauanko mies katsoo naista jos hän on kiinnostunut naisesta?

        Mitä muita eleitä mies tekee, mistä huomaa että mies on kiinnostunut, jos nainen ei ujoudesta uskalla pitkään katsoa miestä?

        Onko naisen ujous haitaksi vai onko se "söpöä"? (siis tarkoitan ns. normaalia ujoutta).

        Ja onko yleensä silmien värillä väliä? Minkä väriset silmät "pistävät silmään"?

        Oman kokemukseni mukaan kiinnostustaan toiseen yrittävät tarkoituksella osoittaa pitkillä katseilla ainoastaan osa niin meistä miehistä kuin naisistakin. Pitkiin katseisiin turvautuvat tavallisemmin vahvan itseluottamuksen omaavat ihmiset ja heistäkin vain sellaiset, joille se on tullut tavaksi, kun ovat huomanneet keinon tepsivän. On toki niitäkin, jotka harrastavat temppua jopa härskin suorasukaisesti.

        Molemminpuolisessa rakkausvaiheessa pitkät katseet ovat sitten jo yleisempiä, kun avoimet rakkaudentunnustukset ovat tuoneet mukanaan sitä itsetuntoa.

        Tällä palstalla on useaan kertaan todettu, että miehillä on yleensä vaikeuksia tulkita naisen kiinnostuksenosoituksia ulkonaisista merkeistä, kuten juuri pitkistä katseista. Siksi nainen harvemmin mokaa sillä tavalla, että hän katsoisi miestä liian pitkään.

        Katse itsessään ei kuitenkaan paljoa auta, ellei nainen myös hymyile. Ystävällinen hymy on se varmin keino saada ensimmäinen huomio mieheltä. Mutta ei mies aina ymmärrä silloinkaan, että se viesti oli nimenomaan hänelle itselleen, vaan pitää naista vain "yleiskivana". Siksi kannattaakin ottaa mahdollisimman pian toinen askel eli siirtyä ystävällisiin sanoihin, jotka on kohdistettu juuri sille miehelle, joka kiinnostaa.


      • Ap. kirjoittaja
        keino kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan kiinnostustaan toiseen yrittävät tarkoituksella osoittaa pitkillä katseilla ainoastaan osa niin meistä miehistä kuin naisistakin. Pitkiin katseisiin turvautuvat tavallisemmin vahvan itseluottamuksen omaavat ihmiset ja heistäkin vain sellaiset, joille se on tullut tavaksi, kun ovat huomanneet keinon tepsivän. On toki niitäkin, jotka harrastavat temppua jopa härskin suorasukaisesti.

        Molemminpuolisessa rakkausvaiheessa pitkät katseet ovat sitten jo yleisempiä, kun avoimet rakkaudentunnustukset ovat tuoneet mukanaan sitä itsetuntoa.

        Tällä palstalla on useaan kertaan todettu, että miehillä on yleensä vaikeuksia tulkita naisen kiinnostuksenosoituksia ulkonaisista merkeistä, kuten juuri pitkistä katseista. Siksi nainen harvemmin mokaa sillä tavalla, että hän katsoisi miestä liian pitkään.

        Katse itsessään ei kuitenkaan paljoa auta, ellei nainen myös hymyile. Ystävällinen hymy on se varmin keino saada ensimmäinen huomio mieheltä. Mutta ei mies aina ymmärrä silloinkaan, että se viesti oli nimenomaan hänelle itselleen, vaan pitää naista vain "yleiskivana". Siksi kannattaakin ottaa mahdollisimman pian toinen askel eli siirtyä ystävällisiin sanoihin, jotka on kohdistettu juuri sille miehelle, joka kiinnostaa.

        Rohkaisin itseni ja tein baarissa kokeen miten katseet tehoavat miehiin:

        Tulos oli: että jos vain vilkaisin miestä, (tai käänsin katseeni pois kun mies katsoi minua) hän ei sen jälkeen edes huomannut minua.

        Kun taas itse katsoin suoraan miehiä silmiin arkailematta pidempään, johan rupes kiinnostaan.
        Jopa varatut miehet katselivat salaa naistensa selän takaa. (En sillä katsellut että olisin kiinnostunut varatuista miehistä! Niihin en kajoa, se ei kannata ja se on rumaa!! mutta se oli taas toinen juttu).
        Sitten kun katseessa oli sellainen "pieni tuhma pilke" mukana osa miehistä eivät meinanneet saada katsettaan irti. Oli kiva huomata miesten eri reaktiot.
        Kaikkea sitä kokeilee tieteen merkeissä.
        Onko muut huomanneet mitään vastaavaa?


    • ....

      Itse sanoisin, että niin pitkään, kun mies pitää katsekontaktia itsekin yllä, ei se tunnu tuijotukselta. Evoluutiopsykologisesta näkökulmasta katsekontakti voi tarkoittaa kahta asiaa: haastetta tai kiinnostuksen osoitusta. Tietenkään se ei ole läheskään niin yksinkertaista käytännössä. Yli 3 sekuntia kestävä rikkumaton katsekontakti kommunikoi kuitenkin aina jotakin.

      Mieltymykset silmien mallin, värin ja muiden vastaavien suhteen ovat hyvin yksilökohtaisia. Yleensä suuria silmiä kuitenkin pidetään kauniina. Monet pohjoismaiset miehet pitävät eniten ruskeista silmistä: tämä ei kuitenkaan ole mikään sääntö.

    • Elevilinaa

      Yli 3 sekuntia? Kokeillan jos voidaan.

      • lataamo

        kokeillaan vaan jos voidaan


    • Elevilinaa

      Voidaan vaan jos kokeillaan. Sekkarilla katottuna yllättävän pitkä aika. Et sitte sano maanantaina että mitäs tuijottelet.

    • M184

      Jos nainen katsoo minun suuntaan yli kolme sekunttia niin oletan että sillä on taittovika.

    • Marika12345

      Mut on saatu ihastumaan tuijottavalla katseella. En olisi koko miestä edes noteerannut mutta kerran ostoksia pakatesssa kaupan kassalla huomasin. Se oli ensin häiritsevä, siis siinä akuutissa tilanteessa. Katsoin takasin, laitoin ostoksen kassiin ja tuijotus jatkui. Vasta jälkeenpäin ajattelin ja tajusin että hän katsoi minua. Muttei tietosesti, vaan silmät oli vaa nauliintunu yhteen paikkaan.
      Myöhemmin hän kyllä on joskus katsonut hyvinkin intiimisti silmiin, toisinaan taas välttelee katsetta. Tämä 3 sekunttia olisi kiva testata juuri hänen kanssaan, vaikka luulen että pitäisi sitä kiusallisena tuijotuksena. Koska näin hänet kauppaympäristössä, on myös sopiva hetki vaikea etukäteen tietää koska en tiedä milloin mies kaupassa aina käy.
      Lisään vielä että tunnemme toisemme ulkonäöllisesti.

    • dsvsdssb

      Olen siis tuomittu epäonnistumaan, koska olen ujohko ja epävarma mies, enkä pysty yleensäkään katsomaan ihmisiä silmiin kovin kauaa. Ja mitä kiinnostavampi nainen niin sen enemmän katselen päin seiniä ja menen vaikeaksi tämän seurassa.

      • Marika12345

        Älä ajattele ihmisiä yleensä vaan sitä yhtä vain. Toisaalta minä olen huomannut että mies joka ennen sentäs vilkasi ja joskus katsoikin silmiin ei enää katso lainkaan. Ei ohi vaan ei vaan katso. Mä luen sen kiinnostuksen puutteeksi. Tiedä sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe