Suhdesekoilut Laihialla ja Ilmajoella

Tuuli tuivertaa

On jo aika siirtyä Eteläpohjanmaalla lännemmäs
sieltä löytyy uusi seurakunta

Mietin vaan Ilkka ja Pohjalainen onko Toimittajat vielä lomalla

8

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käskytetty:::

.

koska kaupungintalolla ollaan lomalla!

• ?????????????

Papitkin ovat osoittautuneet erehtyväisiksi ihmisiksi,vau..
        Mulla syntiselläkin on oikeus saada syntini anteeksi,miksei siis papeillakin?

• et ole tehnyt
        ????????????? kirjoitti:

Papitkin ovat osoittautuneet erehtyväisiksi ihmisiksi,vau..
        Mulla syntiselläkin on oikeus saada syntini anteeksi,miksei siis papeillakin?

syntiä, miksi sitten pitäisi saada anteeksi, papit eivät saa syntejään anteeksi, koska ne tekevät sitä tietoisesti, mutta normaali ihminen ei välttämättä tiedä tehneensä syntiä, autuaita ovat tietämättömät sanotaan?

• papilla ja normaalilla
        et ole tehnyt kirjoitti:

syntiä, miksi sitten pitäisi saada anteeksi, papit eivät saa syntejään anteeksi, koska ne tekevät sitä tietoisesti, mutta normaali ihminen ei välttämättä tiedä tehneensä syntiä, autuaita ovat tietämättömät sanotaan?

Mitä, eroa on papilla ja "normaalilla ihmisellä"?
        Ei mitään.
        Pappi, on ihminen kuten muutkin. Poliisitkin ovat ihmisiä, vaikka käryävät rattijuoppoudesta.
        Sen paremmin pappi kuin poliisikaan ei tee syntiä/virheitä tietoisesti.
        Ihminen itse tekee virheitä, ammatteihin, joita ihminen työkseen tekee ei tule liikaa tuijottaa.

Pappi on ihminen, kuten sinäkin.
        Aatami ja Eeva tekivät syntiä, mutta Jeesus lunasti verellänsä meidän ihmisten synnit.

PAPPI, ON IHMINEN. KUTEN SINÄ JA MINÄ.
        Älä tuomitse, ettei sinua tuomita.
        Näin toteaa raamattu.

Oikeus tuomita on ihan muilla kuin meillä ihmisillä, jos kuitenkin haluat tuomita:
        Valinta, on sinun.
        Sinä itse vastaat viimeisellä tuomiolla sanoistasi/kirjoituksistasi.

• tiedä eroa?
        papilla ja normaalilla kirjoitti:

Ei mitään.
        Pappi, on ihminen kuten muutkin. Poliisitkin ovat ihmisiä, vaikka käryävät rattijuoppoudesta.
        Ihminen itse tekee virheitä, ammatteihin, joita ihminen työkseen tekee ei tule liikaa tuijottaa.

Aatami ja Eeva tekivät syntiä, mutta Jeesus lunasti verellänsä meidän ihmisten synnit.

Näin toteaa raamattu.

Oikeus tuomita on ihan muilla kuin meillä ihmisillä, jos kuitenkin haluat tuomita:
        Valinta, on sinun.

Kirkkoherroja sitoo virkavastuu, silloin ne pitää noudattaa siihen liittyviä velvollisuuksia.

Kun nyt sotkit Raamatun tähän, sanoo se muutakin.

Älkää tehkö vääryyttä tuomitessanne; älä ole puolueellinen

Ja se käskee myös asianosaisen leikkaamaan pois syntisen ruumiinosan, esim: jos käsi tekee varkauksia leikkaa se pois.

Enkä ole ketään tuomtsemassa, sen pitää tehdä kunkin asanosaisen esimies.

• kriminalisoitaviksi???
        tiedä eroa? kirjoitti:

Kirkkoherroja sitoo virkavastuu, silloin ne pitää noudattaa siihen liittyviä velvollisuuksia.

Kun nyt sotkit Raamatun tähän, sanoo se muutakin.

Älkää tehkö vääryyttä tuomitessanne; älä ole puolueellinen

Ja se käskee myös asianosaisen leikkaamaan pois syntisen ruumiinosan, esim: jos käsi tekee varkauksia leikkaa se pois.

Enkä ole ketään tuomtsemassa, sen pitää tehdä kunkin asanosaisen esimies.

.

jatkossa vaan leipäpapit saa vapaasti sikailla valtoimenaan kuin siat pellossa

• papilla ja normaalilla kirjoitti:

Ei mitään.

Näin toteaa raamattu.

Valinta, on sinun.

Menee taas valistamisen puolelle, mutta jos luterilainen kirkko ei muutenkaan noudata raamattua, niin miksi sitten pitäisi noudattaa tuota kohtaa "älä tuomitse"?
        Paavalin kirjeissä Paavali opastaa ojentamaan sellaista seurakunnan jäsentä, joka hairahtuu "syntiin".

Armo käsityksen taas lanseerasi 1500-luvulla martti Luther, jonka käsityksen mukaan jokainen ihminen on pappi ja tasavertainen Jumalan silmissä...Paljon muutakin hän sanoi ja tästä innostuneena talonpojat alkoivat sitten elämään saarnojen mukaan ja alkoivat vaatia oikeuksia....Ruhtinaat repi perseensä ja alkoivat syyttää Lutheria kansan villitsemisestä. Luther totesi kylmästi ruhtinaille, että tappakaa ne talonpojat....100 000 ihmistä kuoli niissä vainoissa. Tähän kohtaan haluan siteerata Martti Lutheria hänen osuudestaan asiaan. . “Minä löin kapinassa kaikki talonpojat, sillä minä sanoin, että heidät pitäisi lyödä kuoliaiksi. Heidän verensä on minun päälläni. Mutta vetoan Jumalaan, joka käski minun puhua noin.”

Lutherin tempaukset eivät jääneet tähän, vaan hän lanseerasi myöskin kirjan nimeltä "juutalaiset ja heidän valheensa", joka oli natsi-saksassa erittäin kysytty kirja ja kaikkihan tietää miten ne kohteli juutalaisia...siteeraan Lutherin kirjasta ohjeet juutalaisten kohtelulle, niin ymmärrätte, että natsit toteutti Lutherin toivetta.

Näin puhui Luther kirjassaan "Juutalaisista ja heidän valheistaan":

"He (juutalaiset) elävät siis joka päivä vaimoineen ja lapsineen pelkästä varastamisesta ja rosvoamisesta kuten suurvarkaat ja maarosvot, kuitenkin kaikessa katumattomassa turvallisuudessa. Sillä koronkiskoja on suurvaras ja maarosvo, jonka hyvinkin pitäisi riippua hirsipuussa seitsemän kertaa korkeammalla kuin muiden varkaiden...

Miten meidän kristittyjen on nyt tämän turmeltuneen, kirotun juutalaiskansan kanssa meneteltävä?

Ensiksi, että heidän synagogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeen luotakoon maalla, ettei ikänä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa... Sillä mitä me olemme tähän asti tietämättömyydessämme sietäneet (minä itsekään en ole sitä tiennyt), sen Jumala on antava meille anteeksi ... Mooses kirjoittaa 5 Moos. 13:12-16, että missä jokin kaupunki harjoittaa epäjumalisuutta, se on kokonaan tulella hävitettävä eikä siitä ole mitään jätettävä jäljelle. Ja jos hän nyt eläisi, niin hän olisi ensimmäisenä sytyttämässä juutalaisten kouluja ja taloja palamaan...

Toiseksi, että heidän talonsakin samalla tavalla rikki revittäköön ja hävitettäköön, sillä niissäkin he harjoittavat samaa, mitä he kouluissaan harjoittavat. Sen sijaan heidän annettakoon asua ulkosuojissa ja talleissa, kuten mustalaisten, jotta he tietäisivät, etteivät he ole herroja maassamme, kuten he kerskailevat, vaan ainoastaan vankeja maanpaossa, kuten he lakkaamatta Jumalan edessä meistä parkumalla huutavat ja valittavat.

Kolmanneksi, että heiltä otettakoon pois kaikki heidän rukouskirjansa ja Talmudin selityksensä, joissa sellaista epäjumalanpalvelusta, sellaisia valheita, kirouksia ja jumalanpilkkaa opetetaan.

Neljänneksi, että heidän rabbiineitaan kiellettäköön elämän ja hengen menettämisen uhalla vastedes opettamasta, sillä sellaisen viran he ovat täydellä syyllä menettäneet...

Viidenneksi, että juutalaisilta kokonaan peruutetaan tien ja saattovartion käyttöoikeus, sillä heillä ei ole maaseudulla mitään tekemistä, koska he eivät ole herroja, ei virkamiehiä eivätkä kauppiaita tai sentapaisia. Heidän on pysyttävä kotonaan. Minulle on sanottu, että nyt kuuluu eräs rikas juutalainen ratsastelevan maaseudulla kahdellatoista hevosella (hän tahtoo tulla kohabiksi) ja nylkee ruhtinaat, herrat, maat ja ihmiset puhtaaksi, niin että suuret herrat katsovat sitä karsaasti. Jos te ruhtinaat ja herrat ette voi kunnollisella tavalla kieltää sellaisilta nylkyreiltä tietä, niin koottakoon jokin ratsumiesjoukko heitä vastaan, koska te tulette tästä kirjasesta oppimaan, mitä juutalaiset ovat ja miten heidän kanssaan on meneteltävä, eikä heidän olemustaan ole suinkaan suojeltava...

Kuudenneksi, että heiltä kiellettäköön koronkiskominen, jonka heiltä Mooses on kieltänyt, koska he eivät ole omassa maassaan eivätkä vieraiden maiden herroja, ja heiltä otettakoon kaikki omaisuus ja hopea- ja kultakalleudet ja pantakoon syrjään talletettaviksi. Ja syy on tämä: kaiken, mitä heillä on (kuten edellä on sanottu), he ovat meiltä varastaneet ja ryöstäneet koronkiskomisellaan, koska heillä muuten ei ole mitään muuta elinkeinoa...

Näitä olisi vielä lisääkin, mutta ei sovi...Mikäli luterilaisen kirkon "isä" oli tuollainen, niin miksi pitäisi joiltakin papeilta odottaa enemmän?

• Hajua on

Viittaatko t????????????????????????

Sieltäpäin näkyy savua ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3839
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3215
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2827
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2510
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2460
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2398
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2387
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2334
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2326
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2090
    Aihe