Millä alalla lyhyt koulutus ja hyvä palkka?
lyhyt koulutus ja hyvä palkka?
15
1857
Vastaukset
- vaihtoehto voisi olla
... lennonjohtaja.
- voisi-
vitu näitä riittää.
- suosittua
maailman vanhinta ammattia mitä harjoitetaan, ei tarvi koulutusta ollenkaan ja tuntipalkka kohtuullinen.
- .................
Onko tuo sinun ainoa kriteeri työpaikalle / ammatille? Lyhyt koulutus ja hyvä palkka? Onnea valitsemallasi tiellä....
Perusta firma. Et tarvitse mitään koulutusta. Sitten pidät huolen, että firma menestyy. Sinusta tulee miljonääri. Mahdollisesti jopa miljardööri. Kuulostaako riittävän hyvältä näin teoriassa?- hyvä palkka
Niin no, en tiedä aloittajasta, mutta esim. mitä mahdollisuuksia olisi minulla joka olen peruskoulun käynyt, saanut ekan lapseni 20-kymppisenä ja nyt 33 vuotiaana miettii mahdollisuuksiaan. Jumittanut lähinnä kassoilla, eikä tällä 1300 nettona palkalla hurrata :( Opiskella tahtoisin, mutta ei varaa yksinhuoltajana kahden lapsen äitinä ole varaa ja tämän ikäisellä kai aikaakaan ( valmistuu viittä vaille eläkeikää) täysipainoiseen opiskeluun. Onhan noita oppisopimuspaikkoja...joo, kiven alla. Taas mistään aikuis-tai iltalukiosta ei tule ammattia. Että joo-o, mitäs tässä..Etsiä rikas elättäjä vai? No thanks.
- peruskoulu?
hyvä palkka kirjoitti:
Niin no, en tiedä aloittajasta, mutta esim. mitä mahdollisuuksia olisi minulla joka olen peruskoulun käynyt, saanut ekan lapseni 20-kymppisenä ja nyt 33 vuotiaana miettii mahdollisuuksiaan. Jumittanut lähinnä kassoilla, eikä tällä 1300 nettona palkalla hurrata :( Opiskella tahtoisin, mutta ei varaa yksinhuoltajana kahden lapsen äitinä ole varaa ja tämän ikäisellä kai aikaakaan ( valmistuu viittä vaille eläkeikää) täysipainoiseen opiskeluun. Onhan noita oppisopimuspaikkoja...joo, kiven alla. Taas mistään aikuis-tai iltalukiosta ei tule ammattia. Että joo-o, mitäs tässä..Etsiä rikas elättäjä vai? No thanks.
En tunne tapaustasi, mutta ihmettelen miten 33-vuotias voi olla pelkkä peruskoulun käynyt. Ja nyt vasta herää asiaan. Aika myöhäistä alkaa olla, varsinkin yh:na. Miksi niitä lapsia pitää mennä tekemään niin aikaisin? Eikö ensin kannattaisi hoitaa oma elämä järjestykseen? Olen aina ihmetellyt tätä. Olenko vanhanaikainen vai järkevä?
- voi ja saa
peruskoulu? kirjoitti:
En tunne tapaustasi, mutta ihmettelen miten 33-vuotias voi olla pelkkä peruskoulun käynyt. Ja nyt vasta herää asiaan. Aika myöhäistä alkaa olla, varsinkin yh:na. Miksi niitä lapsia pitää mennä tekemään niin aikaisin? Eikö ensin kannattaisi hoitaa oma elämä järjestykseen? Olen aina ihmetellyt tätä. Olenko vanhanaikainen vai järkevä?
Ensinnäkin, lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Ja kun aikoinaan tulin raskaaksi olin onnellisessa parisuhteessa. Harvemmin sitä naimisiinkaan mennessä ajattelee samantien eroa. Ja etenkin entisaikaanhan naiset tekivät työnsä kotona eli perhettä ja kotia hoitamalla. Taidat olla aikas nuori itse? Hyvä, käy sinä koulusi kunnolla, niin minä omillenikin opetan. Tee miten sanon, älä miten itse teen...
- ...............
voi ja saa kirjoitti:
Ensinnäkin, lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Ja kun aikoinaan tulin raskaaksi olin onnellisessa parisuhteessa. Harvemmin sitä naimisiinkaan mennessä ajattelee samantien eroa. Ja etenkin entisaikaanhan naiset tekivät työnsä kotona eli perhettä ja kotia hoitamalla. Taidat olla aikas nuori itse? Hyvä, käy sinä koulusi kunnolla, niin minä omillenikin opetan. Tee miten sanon, älä miten itse teen...
"Ensinnäkin, lapsia ei tehdä, niitä saadaan"
Ei millään pahalla, mutta tuo kuulostaa siltä, että lapsen tulo on vahinko.
"Ja kun aikoinaan tulin raskaaksi olin onnellisessa parisuhteessa"
Parisuhteessa tai ei, niin kyllä koulut jää kesken kun tuossa iässä tulee ensimmäinen lapsi. Ystäväpiirissä on riittävästi esimerkkejä. Harmitteluja kuuluu sieltäkin.
" Taidat olla aikas nuori itse? Hyvä, käy sinä koulusi kunnolla, niin minä omillenikin opetan. Tee miten sanon, älä miten itse teen..."
En nyt niin kovin nuori enää, 28-vuotias. Avokin kanssa aletaan nyt vasta puhua lasten hankinnasta vakavasti. Molemmilla koulut käyty (yliopisto ja AMK), asunnosta kolmasosa jo maksettu, vakituiset työpaikat, palkat ovat hyvät, työajat hyvät ja elämä on järjestyksessä. Mielestäni tämä on paras aika hommata lapsi(a). - edelliselle...
............... kirjoitti:
Parisuhteessa tai ei, niin kyllä koulut jää kesken kun tuossa iässä tulee ensimmäinen lapsi. Ystäväpiirissä on riittävästi esimerkkejä. Harmitteluja kuuluu sieltäkin.
" Taidat olla aikas nuori itse? Hyvä, käy sinä koulusi kunnolla, niin minä omillenikin opetan. Tee miten sanon, älä miten itse teen..."
En nyt niin kovin nuori enää, 28-vuotias. Avokin kanssa aletaan nyt vasta puhua lasten hankinnasta vakavasti. Molemmilla koulut käyty (yliopisto ja AMK), asunnosta kolmasosa jo maksettu, vakituiset työpaikat, palkat ovat hyvät, työajat hyvät ja elämä on järjestyksessä. Mielestäni tämä on paras aika hommata lapsi(a)."Ensinnäkin, lapsia ei tehdä, niitä saadaan"
Kirjoittaja tarkoitti tällä varmaankin sitä, että lapsia ei niin vain tehdä, voi olla että tekin avokin kanssa niin maan perkeleen kovasti yritätte TEHDÄ niitä lapsia, mutta ei vaan tule.
Tämä on ihan yleinen sanonta, eikä vain pelkkä sanonta...
Muuhun en ota kantaa. - samoin
............... kirjoitti:
En nyt niin kovin nuori enää, 28-vuotias. Avokin kanssa aletaan nyt vasta puhua lasten hankinnasta vakavasti. Molemmilla koulut käyty (yliopisto ja AMK), asunnosta kolmasosa jo maksettu, vakituiset työpaikat, palkat ovat hyvät, työajat hyvät ja elämä on järjestyksessä. Mielestäni tämä on paras aika hommata lapsi(a)."En nyt niin kovin nuori enää, 28-vuotias. Avokin kanssa aletaan nyt vasta puhua lasten hankinnasta vakavasti. Molemmilla koulut käyty (yliopisto ja AMK), asunnosta kolmasosa jo maksettu, vakituiset työpaikat, palkat ovat hyvät, työajat hyvät ja elämä on järjestyksessä. Mielestäni tämä on paras aika hommata lapsi(a)."
Sama homma meillä, elämä kun on kunnossa, niin halusimme lapsen, ja SAIMME sen. niitä ei tosiaankaan tehdä (tai no yritetään), ja sitten jos hyvä onni käy, ja Luoja suo, lapis tosiaan SAADAAN. tuohon miten elämä yleensä jrjestyy en ota kantaa. näin ainakin meillä ja en kadu, tsemppiä kuitenkin! - jyrken
hyvä palkka kirjoitti:
vielä opiskelemaan vai mitä meinaat? Oot 33vuotias.
- et ole eleillyt
voi ja saa kirjoitti:
niitä entisaikoja kun naiset tekivät töitä kotona. Itse olen 43-vuotias enkä minäkään niitä aikjoa elänyt. Vanhempani kuuluvat siihen sukupolveen jossa naiset hankki lapset nuorina ja usein ilman koulutusta. Mutta he ovatkin jo eläkkeellä. Et voi pistää kouluttamattomuutesi entisaikojen syyksi koska et ole niitä noin nuorena edes elänyt. Se että miksi et peruskoulun jälkeen hankkinut ammattia ona asia mistä vain itse tiedät. Sinulla olisi ollut 4-5 vuotta aikaa ennen lapsen syntymää. Siihen löytyy jokin syy mikä ei kyllä liity entisaikojen naisten kotityöhöön. No vielä ei ole myöhäistä hankkia ammatti. Vaimoni lähti opiskelemaan uutta ammattia 33-vuotiaana ja valmistui kuukausi ennenkuin lapsemme syntyi vaimoni ollessaan 40-vuotias.
- about 2 vuotta
Ja kun noita hommia riittää, saa liksaa kivasti kun jaksaa suhistella pitkää päivää.
- suomalaisuus
Nuhteeton SYNTYPERÄINENsuomalainen...
- tyn
Täällähän yksi elvisteli 6kk:n putkialan kurssillaan,palkkansa4700E/kk:koulutuskin oli ilmainen,että sinne,jos pelkkä palkka on pääasia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879