Haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat laihduttaneet todella nopeasti jonkun verran kiloja. Miten se tapahtui ym.
Minulle ei siis tarvitse kertoa että nopeasti laihduttaminen ei ole terveellistä eikä pysyvää tms. Voitte uskoa että vuosia ylipainoisena tiedän jo miten kuuluisi laihduttaa. Nyt olen epätoivoinen, ja tarvitsen erittäin kipeästi nopean alun, jotta motivaatiota tulisi myös terveisiin elämäntapoihin.
Kokemuksia nopeasti laihduttamisesta?
8
4055
Vastaukset
- XXX
Nopean alun etsiminen on se asia, missä mennään usein vikaan. Elimistö "säikähtää" nopeaa kalorien pudottamista ja pistää aineenvaihdunnan hanoja tiukemmalle, jolloin alun jälkeen laihdutus muuttuu hankalaksi.
Paras mahdollinen alku on, että et välitä koko painosta ja sen heilahtelusta yhtään (viskaa vaaka mielummin pihalle). Aloitat hiljalleen terveellisemmät elämäntavat ja ruokailutottumukset ja lisäät hiljalleen liikuntaa. Vielä ei kannata ajatella edes kalorien laskemista. Kun treeni kulkee ja tiedät mitä syöt, voit jo huomata ensimmäiset merkit pudonneesta painosta - peilistä. Jatkat samaan malliin ja puolen-vuoden päästä olet kuin uusi ihminen.- Anonyymi
Useammassa tutkimuksessa on todettu, että yksi yleisimmistä yhteisistä tavoista, joka PYSYVÄSTI laihtuneilla on, on itsensä säänöllinen punnitseminen. Ei tarvitse joka päivä, mutta mielellään vakiopäivinä muutaman kerran viikossa. Paino hiipii salakavalasti ja siksi on tärkeää varmistaa, että trendi on oikea. Oli se haluttu trendi sitten painon laskeminen tai nykypainon pitäminen.
Toinen on säännöllinen ruokailu. "Tiedä mitä syöt" toteutuu vain, jos syö pelkästään ruoka-aikoina ja ruoka-ajat ovat about vakiot viikon joka päivä (viikonlopulle voi rytmi olla toinen, mutta silloinkin tarvitaan rytmi).
Lihastreeni on laihduttaessa tärkeää, että nimen omaan läski sulaa, mutta lihasmassa säilyy tai kasvaa.
- Lucy
On kokemuksia todella jos lopettaa syömisen ja aloittaa hirveen liikkumisen, niin lopputuloksena on ahminta ennemmin tai myöhemmin tai anoreksia. Eikä kumpikaan ole viisasta!! Niin kuivaa kuin se onkin ja alussa haluais heti näkyviä tuloksia, niin liikuntaa sopivasti ja makeat ja jauhoiset namut pois ja olo kevenee ja peilikuva paranee loppujen lopuksi yllättävänkin nopeaa. Se ihana olo on kun energiaa riittää ja vatteet mahtuu päälle ja kaupan päälle vielä ihokin kukoistaa:)
- kalevi
Varmasti edellä mainitut keinot ovat kaikkein parhaimpia. Mutta, kun on oikein epätoivoinen niin ei riitä, että joku sanoo: Muuta elämäntapasi!
Itselleni hyvän sykäyksen antoi Atkinssin dietti, riippumatta mitä ihmiset siitä sanoo...niin se toimii! Olen pudottanut joulusta painoa sillä n. 17 kg. Nyt tuntuu siltä, että voisi ne lenkkarit vetäistä jalkaan ja sitä kautta tipauttaa n. 20 kg lisää! Eli ei se aina aloitus niin herkkua ole, mutta jostain täytyy saada sysäys!
Katsele näiden sivujen aikaisempia kirjoituksia, sieltä löytyy ohjeita!
- Margariini
Kerron oman laiduttamisen.Minulla oli paino ennen tupakoinnin lopettamista 75kg ja neljässä vuodessa paino nousi 97 kiloon.Kauhistuin tuota lukemaa ja aloin etsiä netistä ratkaisua,Aloitin 2012 joulun tienoissa ruokailu muutoksen.Ensin jätin pois sokerin ja vaaleat leivät sekä makkarat.Lisäksi jäätelöt sekä karkit mitä mulla meni kilon verran päivässä.Nyt maaliskuussa kolmen kuukauden jälkeen olen tyytyväinen.Painoa enää 87kg.Jatkan tähän tyyliin joten kesään mennessä tavoita olisi 80kg.Liikuntaa en ole harrastanut yhtään mutta keväällä kun ilmat lämpenee niin alan pyöräilemään.Positiivista on närästyksen loppuminen mikä aiemmin oli joka iltana ja piti ottaa Nexium lääke.Nyt jo kaksi viikkoa ilman lääkitystä eikä mitään oireita.
- Vanha Jojo
Juuri tällaisia vastauksia et halunnut, mutta kerronpa kuitenkin omat kokemukseni. Olen laihduttanut elämäni aikana varmaan yhden pienikokoisen ihmisen verran, koska kilot ovat tulleet aina takaisin - siitä nimimerkkinikin. Mitä älyttömämmällä pikakuurilla kilot ovat pudonneet ja mitä nopeammin, sitä pikaisemmin ne ovat tulleet myös takaisin, kun kuurin olen lopettanut.
Villakoiran ydin on nimittäin siinä, että kun aloittaa jonkin "kuurin", ajatuskin on, että se on tilapäistä. Kuurit laihduttavat, kyllä, mutta vain sen aikaa, kun niitä jaksaa noudattaa. Kun ne tahtovat olla enemmän tai vähemmän yksipuolisia, niitä ei yleensä kovin monta kuukautta jaksa jatkaa.
Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) olen laihtunut 10 kiloa parissa kuukaudessa. Laihduttamiseen kyllästyttyäni kilot ovat tulleet takaisin nopeammin kuin ne lähtivät.
Silloin olin normaalipainoinen, mutta useat laihdutukset ovat johtaneet samaan kuin niin monella muulla, lihomiseen aina yli edellisen laihdutuskerran aloituspisteen. - Peetu...
Vuonna 1999 olin 17-vuotias ja painoin 62 kg. Laihdutin 4-5 viikossa 22 kg ja painoin 40 kg en juuri syönyt ja liikuin kuin hullu. Pahimmillaan sen kevään aikana painoin 36 kg. Kesän söin normaalisti eikä paino noussut, koska liikuin päivittäin. Syksyllä terveydenhoitajan kehoituksesta nostin painon 45 kg ja siinä se pysyi seuraavat 5 vuotta. Tein töitä hesellä ja tarjoilijana rossolla, joten liikuin töissä paljon ja kulutin kaiken vaikka söinkin paljon. Liikuin myös muuten paljon.
Nyt toimistohommissa ja paino senkun nousee...
Mutta on paskapuhetta etteikö syömättä laihdu ja elimistö menis säästöliekille. Näin ei mulla ainekaan oo käyny. Ihmiselle muuten tekee hyvää nähdä välillä nälkää, esim. viikon paastolla yms.
:) - Anonyymi
Kerron laihtumisesta esimerkin: Hyvä tulos olisi 20 kg / 2 vuotta. Minulla se on faktana 2 kg / 20 vuotta. En tiedä nauraisinko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1362390Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451875- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311373Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752