Kenkien pienennys

vinkkejä

Kengän kokoni on 34/35, eikä nuorekkaita/muodikkaita korkkareita stilettoja yms todellakaan löydy tämän kokoiselle jalalle.. Rakastan kenkiä, ja pitäisin todella korkkareista, mutta ongelmana on, että ne eivät pysy jalassani, ja kantapäähän jää aina ainakin n. sentti tyhjää... Pohjalliset toki pienentävät vähän, mutta eivät tarpeeksi, ja usein tarvitsen sitten niin paksun pohjallisen, että jalkani nousee kengässä hieman liian korkeaksi joka myöskin tekee kävelystä todella hankalaa..

Suutarille ei kymmenien parien pienentämisestä ole todellakaan varaa maksaa, joten olisiko jotain muuta keinoa? Kiitos jo etukäteen!!

5

5554

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista.

Jollet halua pitää korkkareissasi kolmia villasukkia päällekkäin, sinun on vain lopetettava liian isojen kenkien ostelu. Suutarikaan ei voi mitään tuolle ongelmalle. Nyt vain etsimään erikoisliikettä, jossa äärikokoja on tarjolla.

• ......

Mulla on sama ongelma.. RAKASTAN avokkaita, mutta siitä kävelemisestä ei tule mitään kun irtoavat heti jaloista. Ostaisin heti jos löytäisin koon 34/35 avokkaita..Minulla on nyt yhdet avokkaat kokoa35, mutta ovat silti vielä hieman isot, siihen auttoi lisäpohja, sekä semmoinen kengän takaosaan kiinnitettävä tarra (en muista mikskö noita kutsutaan), mutta se ikäänkuin hieman pienentää sitä takana olevaa "tyhjyyttä".. Sitä saa ainakin Andiamosta muutaman euron hintaan... Mulla se auttaa hieman.. Ja jos lisään kenkiin vielä silikonisen päkiäpehmusteen(???), niin sit pystyn jo lähestulkoon juoksemaan niillä korkkareilla, mutta jaloissa tuntuu silloin jo hieman liian ahtaalta.. :D

• pikkujalkainen

Sama ongelma täällä. Voisitko kertoa jotain niistä andiamosta saatavista tarroista? ku en oikeen ymmärtäny että mitä ne ovat?

• ........
        pikkujalkainen kirjoitti:

Sama ongelma täällä. Voisitko kertoa jotain niistä andiamosta saatavista tarroista? ku en oikeen ymmärtäny että mitä ne ovat?

Siis, en todellakaan osaa selittää mikä tuo tarra on enkä tiedä osuvaa nimeä sille, mut se kuitenkin kiinnitetään kengän takaosaan (sisäpuolelta) jolloin kun kengän laittaa jalkaan, niin tarra on suunnilleen taluksen kohdalla. Eli jos kenkä on liian iso, niin tämä tarra hieman pienentää kenkää sisäpuolelta, mutta vain hieman.. Myyjälle esitin vain kysymyksen, että onko olemassa jotain joka tekisi kengät hieman pienimmiksi.. Hän toi mulle sitten noi tarrat..

• tarrat
        ........ kirjoitti:

Siis, en todellakaan osaa selittää mikä tuo tarra on enkä tiedä osuvaa nimeä sille, mut se kuitenkin kiinnitetään kengän takaosaan (sisäpuolelta) jolloin kun kengän laittaa jalkaan, niin tarra on suunnilleen taluksen kohdalla. Eli jos kenkä on liian iso, niin tämä tarra hieman pienentää kenkää sisäpuolelta, mutta vain hieman.. Myyjälle esitin vain kysymyksen, että onko olemassa jotain joka tekisi kengät hieman pienimmiksi.. Hän toi mulle sitten noi tarrat..

Se kantapään kohdalle kiinnitettävä juttu on nimeltään Tacco Slip. Se on nahkainen läpyskä, jossa on liimapinta toisella puolella. Toimii eikä maksa paljon. Sitä myy periaatteessa kaikki kenkäkaupat ja tavaratalot (ainakin K-Kengät, Andiamot, Click Shoes, Stocca, Sokos, Anttila, Citymarket...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11185
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1675
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1265
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1076
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      105
      1001
    Aihe