Merisuolaa ihonhoidossa!

keskustelua

siitä miten käytätte merisuolaa ihonhoidossa? Kertokaa hyvin tarkasti! Jos teette suolahoitoja, millaisia ne ovat, miten usein niitä tehdään?? Yms.. :) Kertokaa myös, kuinka kauan olette käyttäneet ja mitä tuloksia siinä ajassa tullut :) Mikä kaupan merisuola on parasta ihonhoidossa? Kannattaako käyttää karkeaa vai hienoa merisuolaa?

Kerron itse myös oman tapani käyttää sitä.

Jos en meikkaa:
Aamulla pesen kasvot pelkällä vedellä, jonka jälkeen levitän kasvoille suola"kasvoveteni".
Suolakasvoveteen tulee noin 1dl kiehuvaa vettä ja 1 tl merisuolaa. :) Käytän tätä kasvovettä noin viikon ajan, jonka jälkeen teen uuden liuoksen.
Illalla pyyhin kasvot pelkällä suolaliuoksella.

Jos meikkaan:
Kosteutan ihon kookosöljyllä ennen meikkausta. Pesen meikin suolasaippualla, jonka tein itse sulattamalla hellävaraisen saippuapalan, ja sekoittamalla siihen merisuolaa, jonka nuijin hienommaksi. Suolaa laitoin siihen noin teelusikallisen verran (pieni saippuapala, noin 20g)
Suolasaippualla pesun jälkeen pyyhin kasvot suolakasvovedellä ja lisään vielä kookosöljyä, mikäli kuivattaa paljon.

Lisäksi haluan kertoa omia kokemuksia muistakin keittiön kaapeista löytyvistä ihonhoituotteiksi toimivista tuotteista..

Kerran viikossa kuorin vartalon ihoni kauttaaltaan pelkillä kahvinpuruilla. Eli kostutan ihon, levitän kahvinpurut pyörivin liikkein iholle ja huuhtelen pois. Ihosta tulee ihan älyttömän pehmeä ja mukavan tuntuinen, se myös pysyy pitkän aikaa hyvän tuntoisena :) Ja jos kahvin tuoksusta pitää, tämä on myös ihana tuoksuelämys :)

Finnien häipymistä nopeuttaa sitruunan mehu suoraan iholle levitettynä, sitruuna tosin kannattaa huuhdella pois ettei iho jää ikävän tahmean tuntoiseksi. :) Anna sitruunan kuivua iholle (n.15-20min) ja huuhtele :)

Kylmäpuristettu Kookosöljy tai jokin juokseva kylmäpuristettu öljy käy hyvin hoitoaineen sekaan antamaan hoitavuutta tukalle. Laita kolmeen desiin hoitoainetta suunnilleen 1/3 öljyä ja 2/3 hoitoainetta, jotta hoitoaineesta ei tule liian öljyinen. Tämä on ainakin itselleni juuri sopiva määrä :) Tukasta tulee pehmoinen.. :)

Jos olet unhotanut pitää ihostasi huolta ja siihen on tullut paljon finnejä (esim mökkireissun jälkeen), kannattaa tehdä suolaliuos, jossa suolaa on niin paljon kuin vesi sitä pystyy imemään itseensä, eli kylläinen liuos. Antaa tämän liuoksen olla hetken aikaa kasvoilla (10-15min) ja huuhdella pois. Supistaa ihohuokosia ja kuivattaa finnejä pois :)

Kertokaa lisää vinkkejä :)

Suola on hassu aine, ei välttämättä tarvita edes kosteusvoidetta sen päälle :o koska se ei kuivata ainakaan minun ihoani, vaan tuntuu kosteuttavankin sitä..

Mulla on iho näiden avulla parantunut huomattavasti. Oon kärsinyt aknesta kaksi vuotta ja oon kokeillut monia eri tapoja päästä siitä eroon, mutta kyllä suola on ihmeellinen aine. Se tuntuu hävittävän finnit jo lyhyen käyttöajan jälkeen.
Olen käyttänyt nyt suolakasvovettä ja suolasaippuaani noin kuukauden ajan ja kasvoilla on enää vain pieniä finnejä joissakin kohti. Suurin osa kasvojen tuntuu hyvin silkkiseltä ja näpyt ovat poissa.. aivan ihana tunne kun voi olla ilman meikkiä nykyään tosi usein.. :)

Suolakasvovesi myös poistaa dekolteen alueen ja selän finnejä! Kannattaa kokeilla päivittäin myös niille alueille!! :) Itselläni selästä hävinneet tulipunaiset, kipeät ja tulehtuneet finnit.. :) jäljellä vielä pieniä finnejä..

9

8331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmi kyllä

Itse olen käyttänyt suolaa joko kuumaan veteen liuottamalla tai suoraan kostealle iholle levittämällä, aamuin illoin. Noin kerran viikossa sekoitan suolaa johonkin tavalliseen kasvokuorintaan ja annan vaikuttaa tavallisesti. Tätä olen tehnyt noin kuukauden jo, mutta ei ole akneni hävinnyt, ei edes lieventynyt. Meinaan vielä yrittää pitempään, ehkä mun iho vaan vaatii aikaa. Tai sitten teen jotain väärin.

• toimia kaikille

Se nyt vaan on valitettavasti niin, että kaikille ei auta suola tai mitkään muutkaan rasvat tai voiteet. Osalla akne parantuu ruokavaliolla (ei hiilareita tai sokeria), osalla lääkityksellä, osalla muuttamalla ihonhoitorutiinit, osalla muuten vaan ja osalla ei koskaan tai millään lopullisesti. Aikaa ja vaivaa menee kyllä siihen, kun kokeilee kaikkea mahdollista ja toivoo että sillä akne häviää. Itsellä akne häviää lääkkeillä, luonnonkosmetiikalla ( mineraalimeikit), liikunnalla ja tällä hetkellä yritän korjata myös ruokavaliota kuntoon.

• toimia kaikille
        toimia kaikille kirjoitti:

Se nyt vaan on valitettavasti niin, että kaikille ei auta suola tai mitkään muutkaan rasvat tai voiteet. Osalla akne parantuu ruokavaliolla (ei hiilareita tai sokeria), osalla lääkityksellä, osalla muuttamalla ihonhoitorutiinit, osalla muuten vaan ja osalla ei koskaan tai millään lopullisesti. Aikaa ja vaivaa menee kyllä siihen, kun kokeilee kaikkea mahdollista ja toivoo että sillä akne häviää. Itsellä akne häviää lääkkeillä, luonnonkosmetiikalla ( mineraalimeikit), liikunnalla ja tällä hetkellä yritän korjata myös ruokavaliota kuntoon.

Ja käytän myös suolaa, mielestäni se nopeuttaa näppyjen kuivumista :)

• suolaaja myöskin

mä olen käyttänyt samaan tapaan kuin sinäkin. suolakuorintaa joskus veden kanssa, joskus puhdistusmaidon, jugurtin tai oliiviöljyn kanssa. lisäksi käytän veledan suolahammastahnaa finneihin. toimii. ihon kostutukseen käytän vissyvettä tai kurkkunaamioita. hunajanaamio saunassa myös kosteuttaa ja kuorii ihoa.

suolasta ja omenaviinietikasta voi tehdä myös kasvoveden. säilyy n. viikon jääkaapissa. yhtä paljon kumpaakin ainesosaa. sooda- ja etikkakirjoissa on paljon hyviä vinkkejä kauneuden- ja hygienian hoitoon kotikonstein. suolaa t. soodaa voi käyttää myös dödönä. tällä hetkellä mulla tosin on luontaistuotekaupasta ostettu "oikea" kristallisuoladödö. lisäksi olen lisännyt ruokasoodaa talkkiin, koska sooda imee hajuja.

• korjaus

"suolasta ja omenaviinietikasta voi tehdä myös kasvoveden. säilyy n. viikon jääkaapissa. yhtä paljon kumpaakin ainesosaa."

Siis vedestä ja omenaviinietikasta. voi varmaan merisuolaakin lisätä mutta tuskin kovin paljoa;D

• monze
        korjaus kirjoitti:

"suolasta ja omenaviinietikasta voi tehdä myös kasvoveden. säilyy n. viikon jääkaapissa. yhtä paljon kumpaakin ainesosaa."

Siis vedestä ja omenaviinietikasta. voi varmaan merisuolaakin lisätä mutta tuskin kovin paljoa;D

kannattaako tätä merisuolaliuosta käyttää aamuin ja illoin? vai pelkästään illoin? :DD

• vichyssäkin on suolo
        korjaus kirjoitti:

Suolavesi ja omenaviinietikka/Molkosan on ihan hyvä kasvoveden resepti.

• 56 vuotias rouva

olin kärsinyt kynsisienestä varpaissani 3 vuotta sitten ja vaiva uusi viime talvena.söin jälleen lääkekuurin ja lopetin sen liian aikaisin kun jouduin samaan aikaan käyttämään myös särkylääkkeitä.sitten mieleeni juolahti merisuolan käyttö hoitona.se muuten tepsi.haudoin kuuman haalealla suolavedellä 2 kertaa viikossa ainakin 15 minuuttia ja lopuksi huuhtelin suolaveden puhtaalla vedellä.nyt kynnet on ehjät ja kiinni.halpa ja hyvä hoito ilman sivuvaikutuksia.laitoin taasalliseen vettä vajaan kupillisen suolaa.siis tuhdin annoksen...terveitä varpaita kaikille...

• jatta's diary

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33