värjäsin vähän aikaa sitten hiukset tummanruskeiksi. sitä ennen mulla oli moneen kertaan samaan sävyyn värjätyt punaruskeat hiukset. (eli jos joku ei saa mun selityksistä selvää niin kun juurikasvua tuli tarpeeks ni värjäsin samalla punaruskealla sen pois.)
nyt tuo tummanruskea sävy on jo punertava ja lähes sama kuin aiempi väri mutta vain hieman tummempi. ja haluisin päästä eroon tästä punavivahteisestä ruskeasta. miten pääsis pois punaruskee kierteestä? help me please.
kiitos etukäteen asiallisille vastaajille. :)
punanen väri pois?
11
5121
Vastaukset
- värinpoisto
Punaisesta väristä pääsee eroon ainoastaan värinpoistolla ja sävyttämällä päälle esim. tuhkaisen ruskealla sävyllä. Mikään väri sen punaruskean päälle laitettuna ei sitä punaisuutta kokonaan poista, sieltä se paistaa aina läpi...
- jos-
laitat jonku viileän ruskean sävyn, niin saat punasuutta pois. kokonaan se ei lähde, mutta ainaki vähän pois. säästyt värinpoistolta jos ei haittaa pieni punasuus? :)
- värinpoisto
jos- kirjoitti:
laitat jonku viileän ruskean sävyn, niin saat punasuutta pois. kokonaan se ei lähde, mutta ainaki vähän pois. säästyt värinpoistolta jos ei haittaa pieni punasuus? :)
Mulla ei ole viileän ruskea sävy laitettuna punertavan ruskean päälle taittanut ikinä yhtään punertavuutta. Jos se punertavuus on voimakas niin siihen ei mitkään sävyt päälle valitettavasti auta.
- redbrown
värinpoisto kirjoitti:
Mulla ei ole viileän ruskea sävy laitettuna punertavan ruskean päälle taittanut ikinä yhtään punertavuutta. Jos se punertavuus on voimakas niin siihen ei mitkään sävyt päälle valitettavasti auta.
kiitos vastauksista :). ei se punertavuus ole niin voimakas ainakaan normaali valossa, mutta häiritsevä auringon valossa... jos kokeilisin värinpoistoa niin tekeekö se hiuksista lättänät, kiillottomat ja elottomat? kampaajat kun kehuvat aina hiusteni kiiltoa... tai mikä viileän ruskea sävy saattaisi tämän peitota... joku kahvin sävykö? en oo mikään hiusväri expertti :D:D:D
- pien
redbrown kirjoitti:
kiitos vastauksista :). ei se punertavuus ole niin voimakas ainakaan normaali valossa, mutta häiritsevä auringon valossa... jos kokeilisin värinpoistoa niin tekeekö se hiuksista lättänät, kiillottomat ja elottomat? kampaajat kun kehuvat aina hiusteni kiiltoa... tai mikä viileän ruskea sävy saattaisi tämän peitota... joku kahvin sävykö? en oo mikään hiusväri expertti :D:D:D
Älä tuon takia laita värinpoistoa. Värinpoiston jäljiltäkin tukka saattaa jäädä punertavaksi/oranssihtavaksi.
Itse ainakin olen taittanut punertavuutta hiuksistani Goldwellin vaahtosävytteellä, sävyllä 6A, ja on se jonkin verran auttanutkin. Kyseessä on siis kampaamoista (tai Hairstorelta) saatava vaahtosävyte, kannattaa kokeilla ennen kuin rupeaa värinpoistoa kokeilemaan.
Itselläni oli ennen nykyistä ruskeaa ihan kirkkaanpunainen tukka ja kyllä tää alkaa tästä olemaan aika ruskea :). - värinpoisto
pien kirjoitti:
Älä tuon takia laita värinpoistoa. Värinpoiston jäljiltäkin tukka saattaa jäädä punertavaksi/oranssihtavaksi.
Itse ainakin olen taittanut punertavuutta hiuksistani Goldwellin vaahtosävytteellä, sävyllä 6A, ja on se jonkin verran auttanutkin. Kyseessä on siis kampaamoista (tai Hairstorelta) saatava vaahtosävyte, kannattaa kokeilla ennen kuin rupeaa värinpoistoa kokeilemaan.
Itselläni oli ennen nykyistä ruskeaa ihan kirkkaanpunainen tukka ja kyllä tää alkaa tästä olemaan aika ruskea :).Joo, mulla on kyllä tuota ihan samaa 6A vaahtosävytettä kotona ja ei ole kyllä tehnyt mitään tälle punertavan rusehtavalle osalle. Mulle kun kävi sellainen kämmi kampaajalla, että juurikasvu veti punertavan ruskeaksi ja muusta jo värjätystä hiuksesta tuli juuri hyvän värinen...Mutta siis, toki kannattaa ensin kokeilla sävyttämistä ennen kuin ryhtyy vaativampiin toimenpiteisiin :) Tuo vaahtosävyte on vaan sellainen, että sitä joutuu läträämään melkein joka päivä kun se lähtee pois parissa pesussa.
- värinpoisto
redbrown kirjoitti:
Sun täytyy valita siihen sellainen ruskea sävy, jossa ei ole punaista väripigmenttiä, esim. Hairstoresta löytyy monipuolinen valikoima. Goldwellilla A tarkoittaa tuhkaa (ash). Se vaahtosävyte 6A on siis tummanvaalea tuhka ja ihan harmaata.
- redbrown
värinpoisto kirjoitti:
Sun täytyy valita siihen sellainen ruskea sävy, jossa ei ole punaista väripigmenttiä, esim. Hairstoresta löytyy monipuolinen valikoima. Goldwellilla A tarkoittaa tuhkaa (ash). Se vaahtosävyte 6A on siis tummanvaalea tuhka ja ihan harmaata.
taidanpa testata tuota vaahtosävytettä ennen kuin rupean uudelleen värjäyttämään hiuksia
- kampaaja pohjoisesta
Terve. Lueskelin vähän vastauksia joita olet saanut. Punaista väriä ei todellakaan taiteta pois tuhkalla kuten jotkut virheellisesti neuvovat. Parhaiten saat kun menet kampaajalle joka värjää hiuksesi tasaisen väriseksi. Punaista taitetaan pois mattaisilla sävyillä joka nyt maallikkokielellä on vihreä. Vihreä ja punainen ovat vastavärejä, lopputulos on ruskea. Tyvi kannattaa värjätä tavallisella ruskealla, koska siinä ei ole punapigmenttiä. Jos laitaa tyvestä latvaan tämän mattaruskean tulee tyvestä vihertävä.
Toivottavasti neuvoistani sai jotain selvää ja niistä oli sinulle apua.- värjäilijä
No harmaalla se kampaajakin yritti punertavaa mun hiuksista taittaa...Oliko siis niin, että kampaaja ei tiennyt mitä tekee?
- kampaaja pohjoisesta
värjäilijä kirjoitti:
No harmaalla se kampaajakin yritti punertavaa mun hiuksista taittaa...Oliko siis niin, että kampaaja ei tiennyt mitä tekee?
Kampaajallasi on tainnut siinä vähän unohtua vanhakunnon väriympyrä :) Mutta vihreä tosiaan taittaa sitä punaista. Hopea-antikeltainen, vihreä-antipunainen, sininen-antioranssi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991