Helkama S6000

TyytyväinenIhminen

Eilen ostettiin se Helkaman S6000 lopultakin. Ei voi muuta sanoa kuin että on kyllä upea pyörä! Vaihteet on helppo oppia ja ajaminen on rentoa asfaltilla niin kuin myös maastossa. Lukittava jousitus on hyvä. Jos menee esimerkiksi kaupungilla jossa on kuoppainen tie, jousitus antaa aina vähän myöten ja vaimentaa iskuja selvästi ja onhan pyörän ulkonäkökin aika cool. Pyörän sarvissa on erittäin hyvin muotoillut kumiset pidikkeet ettei kädet pääse liukumaan tangolta pois kovassakaan vauhdissa. Ei taida joutua miettimään seuraavaa pyörää vielä yli kymmeneen vuoteen.

Vaihteisto
Mukava ajaa
Helppo oppia vaihteiden käyttö
Satula muotoiltu hyvin (ainakin omasta mielestä)
Kädensijat hyvin muotoillut

Kaikki jotka aikovat ostaa hybridin niin ostakaa TÄMÄ!

21

6393

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup. Maantiepyöräilijä

      Vaikka tämä on selvästi yksi hopottaja, niin pakko vastata. Pakkko vastata juuri sen vuoksi.

      S6000 on yksi niistä viritelmistä, jotka on syytä kiertää kaukaa. Malli esimerkki siitä, miten pyörää ei saa kasata. Siitä ei ole maastopyöräksi ja asfalttiominaisuudet on pilattu.

      Miinuksia voi kasata todella ison kasan:
      - joustokeula,
      - painoa 14,7 kg (!),
      - vain kaksi kokoa (!!) ja
      - jousto tolppa.

      Nuo saa kerättyä suoraan teknisistä tiedoista. Jarrujen tyypistä ei ole mainintaa, joten ne voivat olla ok tai todennäköisesti eivät, kun ei kerrota. Vaihteistosta väitetään, että se olisi Deorea. Kannattaa katsoa, mitä voimansiirron palikat oikeasti ovat.

      Älkää retkahtako tälläisiin virityksiin, koska tuolla rahalla saa jo toimivan polkupyörän!

      • tapaus tuo

        Korkeampi runkokorkeus on vain 56 cm, joten laitteella ei ole käyttöä paljon yli 180-senttisille.


      • pienen ihmisen asialla
        tapaus tuo kirjoitti:

        Korkeampi runkokorkeus on vain 56 cm, joten laitteella ei ole käyttöä paljon yli 180-senttisille.

        Eikös tuo ole PERSUjen mainos?


      • Helkama-pyörä o hyvä

        Helkama S6000 on täyden viiden tähden hybridi mm. Tekniikan Maailman mukaan.


    • dsadsfsdfdsfsdf

      ihan hyvä varmaankin baari reissuille siihen lähiökuppilaan ja parin korttelin päässä olevaan siwaan ostoksille, eipä tuolla hirveesti mitään pidempää matkaa jaksaisi polkea. Retki lehdessä tuo taisi saada kolme tähteä, nimenomaan moitittiin tuota painoa ja joustosatulaa joka on ihan turha. Sopii varmaan hyvin kaverille joka polkee semmoisen 100-200km vuodessa.

      • Tugendbold

        kunto sulla varmaan jos en jaksa polkee tommosella kun 100-200 km vuodessa. Mulla olis Saksassa Black Shoxx niminen pyörä joka makso 200 e uutena ja sillä tuli parhaimmillaan toi 200 km viikossa työmatka-ajoa, ei tosin joka viiikko. Pyörä kesti tota 3 vuotta ja siinä ei ollut mitään vikaa. Toimi erittäin hyvin soralla ja poluilla. Muutettuani Suomeen takaisin sain sen vielä myytyä 20 eurolla. :)

        Jos mietit että miksi kirjoitin tämän tähän niin mietin ton helkaman ostoa itsekkin. Tosin tossa ei ole kyllä tavaratelinettä. Se pitäisi vielä laittaa tohon. Tosin kyllä vähän pelottaa ostaa tommosta kun Suomessa ei oman kokemuksen mukaan voi pyöräillä kuin muutamana kuukautena kesällä jos ei ole maasto pyörää, kun kumit menee.

        Kyllä olen vilkuillut myös ihan kuntopyörien kuten Meridan Speesteri T3:n ja Bianchin Cameleonthe V:n perään, mutta niitten käyttökausi on Suomessa sen verran lyhyt, että vähän hiurvittää laittaa 1000 e pyörään jolla voi ajaa vain heinä- elokuussa.

        Tietty varmaan voisi hommata semmosen maastopyörän johon sitten vaihtaa ne kiekot kesäksi. Itse asiassa minulla olikin Saksassa yksi kaveri joka teki niin, mutta kyllähän se näytti hoopolta se pyörä niillä kapeilla kumeilla.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        Tugendbold kirjoitti:

        kunto sulla varmaan jos en jaksa polkee tommosella kun 100-200 km vuodessa. Mulla olis Saksassa Black Shoxx niminen pyörä joka makso 200 e uutena ja sillä tuli parhaimmillaan toi 200 km viikossa työmatka-ajoa, ei tosin joka viiikko. Pyörä kesti tota 3 vuotta ja siinä ei ollut mitään vikaa. Toimi erittäin hyvin soralla ja poluilla. Muutettuani Suomeen takaisin sain sen vielä myytyä 20 eurolla. :)

        Jos mietit että miksi kirjoitin tämän tähän niin mietin ton helkaman ostoa itsekkin. Tosin tossa ei ole kyllä tavaratelinettä. Se pitäisi vielä laittaa tohon. Tosin kyllä vähän pelottaa ostaa tommosta kun Suomessa ei oman kokemuksen mukaan voi pyöräillä kuin muutamana kuukautena kesällä jos ei ole maasto pyörää, kun kumit menee.

        Kyllä olen vilkuillut myös ihan kuntopyörien kuten Meridan Speesteri T3:n ja Bianchin Cameleonthe V:n perään, mutta niitten käyttökausi on Suomessa sen verran lyhyt, että vähän hiurvittää laittaa 1000 e pyörään jolla voi ajaa vain heinä- elokuussa.

        Tietty varmaan voisi hommata semmosen maastopyörän johon sitten vaihtaa ne kiekot kesäksi. Itse asiassa minulla olikin Saksassa yksi kaveri joka teki niin, mutta kyllähän se näytti hoopolta se pyörä niillä kapeilla kumeilla.

        Taas yksi tuleva crossarin omistaja ;)

        http://www.pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=11

        http://www.konaworld.com/09_jake_en.cfm

        http://grafot.com/velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=557&products_id=247&zenid=9e4e7b12f2e7b670da4c0f8da82ba4e1

        Crossariin saat talveksi kestävät nastarenkaat ja kesäksi maantirenkailla melkein maatiepyörän ajotuntuman.


      • Tugendbold
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Taas yksi tuleva crossarin omistaja ;)

        http://www.pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=11

        http://www.konaworld.com/09_jake_en.cfm

        http://grafot.com/velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=557&products_id=247&zenid=9e4e7b12f2e7b670da4c0f8da82ba4e1

        Crossariin saat talveksi kestävät nastarenkaat ja kesäksi maantirenkailla melkein maatiepyörän ajotuntuman.

        joskus kuolannut Bassoja, mutta ei kai sitä auta soitellen sotaan taikka pyöräilemään lähteä. Tosin nuo krossipyörät on kyllä aika kalliita. Ja saisko siihen edes rapakaaria ja ritsejä? Ei välttämättä. Mutta toisaalta näköjään nuo tavallisetkin pyörät on aika kallita. Olen vähän kuullut, että Puolassa pyörät olisi halvempia kuin Suomessa. Ties vaikka kävis vähän kesälomailemassa siellä. Kyllä minä kuiteskin vilasin noita Nishikejäkin ja olihan niissäkin ihan asiallisen näkösiä pelejä kuten tuo 501. Eniten mua harmitaa kun semmosia perhostankoja on niin harvassa Suomessa ja Saksassa saa puoli-ilmatteeksi. Se, Nishiki olisi jo melkein asiallinen pyörä, jos laittaa sen perhostangon siihen ja ritsin.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        Tugendbold kirjoitti:

        joskus kuolannut Bassoja, mutta ei kai sitä auta soitellen sotaan taikka pyöräilemään lähteä. Tosin nuo krossipyörät on kyllä aika kalliita. Ja saisko siihen edes rapakaaria ja ritsejä? Ei välttämättä. Mutta toisaalta näköjään nuo tavallisetkin pyörät on aika kallita. Olen vähän kuullut, että Puolassa pyörät olisi halvempia kuin Suomessa. Ties vaikka kävis vähän kesälomailemassa siellä. Kyllä minä kuiteskin vilasin noita Nishikejäkin ja olihan niissäkin ihan asiallisen näkösiä pelejä kuten tuo 501. Eniten mua harmitaa kun semmosia perhostankoja on niin harvassa Suomessa ja Saksassa saa puoli-ilmatteeksi. Se, Nishiki olisi jo melkein asiallinen pyörä, jos laittaa sen perhostangon siihen ja ritsin.

        Crossareihin saa mahtumaan nastat ja lokarit. Osa edullisimmista on tehty yleispyörien runkoihin, joten niissä on jopa kiinnikkeet lokareille ja tarakalle. Itse en käytä lokareita ja tarakkana on pikakiinnityksellä satulatolppaan tuleva malli, jota ei tarvitse aina raahata mukana.

        Puola voi hyvinkin olla järkevä paikka ostaa crossari, koska crossareilla kilpaillaan juuri Keski-Euroopassa. Jos ei ole hyviä kontakteja paikallisiin harrastajiin kannattanee tyytyä johonkin valtamerkeistä.

        Nishiki myytiin kesän aikana Accell Group'lle, joten sen käynee kuten Tunturinkin. Eli kokoonpano Porvoossa loppunee ja vanhat mallit tulevat hyviin tarjouksiin talvella. Nishikilläkin on crossarimalli, joten kannattaa seurata tilannetta.

        http://www.nishiki.fi/mallisto/kilpa/crossroad/

        Näin yhden Nishikin Crossroad'n paremman näköisellä hiilikuituhaarukalla jossain marketissa. En tiedä, oliko kyseessä yksittäiskappale vai onko pyörää tehty kaksilla spekseillä.

        Mielenkiintoista nähdä, miten Accell Group asemoi merkkinsä Suomen markkinoille. Veikkaus on, että Tunturista tulee marketti merkki, Nishikistä keskikasti ja yläpää mallistosta myydään Lapierren merkillä. Joku keskikastin pyörä teipataan myös Tunturiksi ja samoin jokunen käyttökelpoinen harrastefillari Nishikiksi.


    • TyytyväinenIhminen

      Älkääs pojat menkö puhumaan ennenkuin olette ajaneet tällä. Ja ei, en aio ajaan tällä vain jotain 100-200km vuodessa vaan reilusti pitempiä matkoja ja miten niin pyörä on muka liian pieni? :D Olen 175cm ja pyörä on erittäin sopivan tuntuinen. Jos ette muka tuolla voi polkea niin hommatkaa nyt jo sitten moottoripyörä. Tai jos kerta ei kunto riitä niin miten olisi rollaattori? :D

      • alkup. Maantiepyöräilijä

        Tuollaiseen viritykseen voi olla tyytyväinen vain, jos ei ole koskaan kokeillut kunnollista polkupyörää.


      • TyytyväinenIhminen
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        Tuollaiseen viritykseen voi olla tyytyväinen vain, jos ei ole koskaan kokeillut kunnollista polkupyörää.

        Enpä ole muita pyöriä paljoakaan ajellut mutta jos on jo niin vaativa ettei edes tuollainen 800e pyörä kelpaa niin suksikaa vittuun.. Ja kuka nyt rupeaa tavallisesta polkupyörästä maksamaan yli 1000e?? Itellä MAX on todellakin jo tämä 800e Ja en ole sentään niin vaativa että sen pitäisi nyt mihinkään kilpapyörän tasolle yltää.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        TyytyväinenIhminen kirjoitti:

        Enpä ole muita pyöriä paljoakaan ajellut mutta jos on jo niin vaativa ettei edes tuollainen 800e pyörä kelpaa niin suksikaa vittuun.. Ja kuka nyt rupeaa tavallisesta polkupyörästä maksamaan yli 1000e?? Itellä MAX on todellakin jo tämä 800e Ja en ole sentään niin vaativa että sen pitäisi nyt mihinkään kilpapyörän tasolle yltää.

        Aika moni on valmis maksamaan pyörastään yli 800€. Niitä myydään ainakin pääkaupunkiseudulla, koska pääosa vastaantulevista lenkkipyöristä on sellaisia. Paljon tulee vastaan fillareita hintaluokassa 1500 - 2500€.

        Haaste tässä muodostuukin siitä, että tuolla 800€:lla saisi jo ihan kelvollisenkin kulkineen. Jopa Helkamalla olisi ollut parempia vaihoehtoja ilman pomppukeppiä ja joustotolppia. Helkaman suuri ongelma on sama, kuin muillakin halpisvalmistajilla. Se tekee vain yhtä tai kahta kokoa pyöristään. Kenelle se sattuu sopimaan?

        Maantiepyörien hinnat alkavat Suomessa tällä hetkellä 699€. Kesällä ne ovat paljon mukavampia, kuin tuo Helkaman hirvitys. Parhaissa tuon hintaluokan pyörissä on jo hiilikuitukeulat! Kilpapyörien, siis maantikilpapyörien hinnat ovat luokkaa 2000 - 10 000€.

        Junnusarjoja lukuunottamatta ei taideta kilpailla noilla alle tonnin pyörillä. Tarkkaa tietoa ei ole, koska itse en kilpaile. Ne ovat ennen kaikkea erinomaisia harjoituspyöriä sekä kuntoiluvälineitä.


      • sdfsdfsdsdsdfsd
        TyytyväinenIhminen kirjoitti:

        Enpä ole muita pyöriä paljoakaan ajellut mutta jos on jo niin vaativa ettei edes tuollainen 800e pyörä kelpaa niin suksikaa vittuun.. Ja kuka nyt rupeaa tavallisesta polkupyörästä maksamaan yli 1000e?? Itellä MAX on todellakin jo tämä 800e Ja en ole sentään niin vaativa että sen pitäisi nyt mihinkään kilpapyörän tasolle yltää.

        jos kerta sitä matkaa tulee ihan kunnon lenkkejä niin ehdottomasti sitten vaikka tämmöinen
        http://www.lundberg.fi/node/42
        750€

        Itse tein myös tuon virheen että ostin ensin hybridin Tunturi x320 jossa on pomppuhaarukka ja jämäkkä runko mutta myös painoa semmoiset 15kg... sitten kun tuolla oli ajettuna 600km niin alkoi kuntoakin olemaan mutta kun katseli fillarikerholaisten kuntolenkkejä ja niissä oli kokoajan keskinopeus n.27km/h niin totesin että ikinä en tällä tunturilla tuohon vauhtiin kykene... ostin tuon Trekin ja nyt on keskinopeus 27km/h ja noin 400km tuolla on tässä parin viikon aikana ajeltu, eikä voi käsittääkään kuinka kevyt tuolla on mennä. Vaikka tuo ei olekkaan mikään 1500€ pyörä niin varmaan alkuun tuollakin pärjää..


      • sadfsdfsdfsdf
        sdfsdfsdsdsdfsd kirjoitti:

        jos kerta sitä matkaa tulee ihan kunnon lenkkejä niin ehdottomasti sitten vaikka tämmöinen
        http://www.lundberg.fi/node/42
        750€

        Itse tein myös tuon virheen että ostin ensin hybridin Tunturi x320 jossa on pomppuhaarukka ja jämäkkä runko mutta myös painoa semmoiset 15kg... sitten kun tuolla oli ajettuna 600km niin alkoi kuntoakin olemaan mutta kun katseli fillarikerholaisten kuntolenkkejä ja niissä oli kokoajan keskinopeus n.27km/h niin totesin että ikinä en tällä tunturilla tuohon vauhtiin kykene... ostin tuon Trekin ja nyt on keskinopeus 27km/h ja noin 400km tuolla on tässä parin viikon aikana ajeltu, eikä voi käsittääkään kuinka kevyt tuolla on mennä. Vaikka tuo ei olekkaan mikään 1500€ pyörä niin varmaan alkuun tuollakin pärjää..

        tuosta trekistä tuolta lundbergiltä niin sitten vaikka tämä
        http://www.lundberg.fi/node/43
        niin on eri kokoja.... jokseenkin sama pyörä kuin tuo trekki... trekkiiin vaihdoin tietysti heti alkuun lukkopolkimet


      • Tugendbold
        sdfsdfsdsdsdfsd kirjoitti:

        jos kerta sitä matkaa tulee ihan kunnon lenkkejä niin ehdottomasti sitten vaikka tämmöinen
        http://www.lundberg.fi/node/42
        750€

        Itse tein myös tuon virheen että ostin ensin hybridin Tunturi x320 jossa on pomppuhaarukka ja jämäkkä runko mutta myös painoa semmoiset 15kg... sitten kun tuolla oli ajettuna 600km niin alkoi kuntoakin olemaan mutta kun katseli fillarikerholaisten kuntolenkkejä ja niissä oli kokoajan keskinopeus n.27km/h niin totesin että ikinä en tällä tunturilla tuohon vauhtiin kykene... ostin tuon Trekin ja nyt on keskinopeus 27km/h ja noin 400km tuolla on tässä parin viikon aikana ajeltu, eikä voi käsittääkään kuinka kevyt tuolla on mennä. Vaikka tuo ei olekkaan mikään 1500€ pyörä niin varmaan alkuun tuollakin pärjää..

        nuo kuntopyörät paini eri sarjassa. Tuolta mainitsemastasi kaupasta kyllä löytyy Trekin T30 joka on tuota Helkamaa vastaava, mutta hinta on aika kova kun esim. Englannista näyttää lähtevän 300 GPD:llä.

        Tietty kai jos haluaa kuntopyörän niin sitten pitää ostaa sellainen, mutta itse en juuri ajele ihan kunnonkohotuksen vuoksi vaan se kohoaa siinä sivussa. No ei tuon 27 km/h pitäisi olla mahdoton vauhti lyhyillä pätkillä kun itsekkin pääsin 15 km työmatkan nopiemmillaan 32 minuutissa, ja se oli enimmäkseen puistojen hiekkapolkuja pitkin, jotta vältti liikennevalot. Asfaltillahan sen ei pitäisi olla temppu eikä mikään tolla Helkamalla. Tosin ei silläkään kovinkaan pitkiä lenkkejä tota vauhtia vedä.

        Tokihan crossipyörä rapakaarilla ja ritseillä voisi olla nopein työmatkayörä, mutta se hinta on kyllä aika korkea. Ja ei tossa ole tullut ajettua kippurasarvisella oikeastaan lukioaikojen jälkeen. Eli jos ottas crossipyörän ja laittas siihen perhostangon ja ne rapakaaret ja ritsin niin vois olla aika hyvä. Joo ja se pyörä pitäisi olla mielellään sellainen jossa on pitkä akseliväli niin päsee tukevasti lujaa.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        Tugendbold kirjoitti:

        nuo kuntopyörät paini eri sarjassa. Tuolta mainitsemastasi kaupasta kyllä löytyy Trekin T30 joka on tuota Helkamaa vastaava, mutta hinta on aika kova kun esim. Englannista näyttää lähtevän 300 GPD:llä.

        Tietty kai jos haluaa kuntopyörän niin sitten pitää ostaa sellainen, mutta itse en juuri ajele ihan kunnonkohotuksen vuoksi vaan se kohoaa siinä sivussa. No ei tuon 27 km/h pitäisi olla mahdoton vauhti lyhyillä pätkillä kun itsekkin pääsin 15 km työmatkan nopiemmillaan 32 minuutissa, ja se oli enimmäkseen puistojen hiekkapolkuja pitkin, jotta vältti liikennevalot. Asfaltillahan sen ei pitäisi olla temppu eikä mikään tolla Helkamalla. Tosin ei silläkään kovinkaan pitkiä lenkkejä tota vauhtia vedä.

        Tokihan crossipyörä rapakaarilla ja ritseillä voisi olla nopein työmatkayörä, mutta se hinta on kyllä aika korkea. Ja ei tossa ole tullut ajettua kippurasarvisella oikeastaan lukioaikojen jälkeen. Eli jos ottas crossipyörän ja laittas siihen perhostangon ja ne rapakaaret ja ritsin niin vois olla aika hyvä. Joo ja se pyörä pitäisi olla mielellään sellainen jossa on pitkä akseliväli niin päsee tukevasti lujaa.

        "... Eli jos ottas crossipyörän ja laittas siihen perhostangon..."

        Tuo yhdistelmä ei onnistu. Cyclocrossarien runkojen pituus on suunniteltu normaalin kippuratangon kanssa. Perhostanko toisi otteen monta senttiä liian lähelle, jos et viritä jotain super pitkää stemmiä. Ylipitkä stemmi taas ei tee hyvää ohjaukselle.

        Kannattaa kokeilla, jos et ole ajanut viimeaikoina normaalilla tangolla. Osasarjat ovat kehittyneet huimasti ja yläote kahvoilta on ihan jotain muuta kuin Tunturi kympissä aikoinaan.


    • xc-trails

      Päätit sitten ostaa 800 euron edestä melkein kotimaista roskaa. Helkama S6000-mallin ensimmäinen iso miinus on halpa joustokeula jolla ei tee yhtään mitään, minkä lisäksi se tuo ihan turhaa painoa pyörään. Toinen iso miinus on joustosatulatolppa, joka alkaa nitkua vaakasuunnassa edestakaisin ajan myötä. Säädettävä ohjainkannatin on sekin nitkuvaa ja notkuvaa halparoskaa, joka alkaa liikkua itsekseen ennen pitkää. Takavaihtaja on mainoksen mukainen Deore, mutta etuvaihtaja on takuuvarmasti joku halpa Altus.
      Helkama S6000 painaa hullun tavalla (omapaino 14,7 kg), minkä lisäksi runkoja on vain tasan kahta kokoa.

      Helkama S6000 ei toimi maastossa lainkaan eikä toimi maantielläkään eikä ylipäätään missään ajossa, kuten ei mikään muukaan hybridi. Maastoon tarvitaan maastopyörä, maantielle maantiepyörä ja rospuuttokeleihin cyclo crossari tai maastopyörä. Hybridi on aina surkea viritys surkeilla ominaisuuksilla.

      Tuolla 800 euron hinnalla olisi saanut ihan toimivankin polkupyörän ilman joustokeulaa, joustotolppaa ja säädettävää ohjainkannatinta. Ja kun olisit sijoittanut noin 300 euroa lisää, olisit saanut jo kohtuullisen hyvän cc:n tai maantiepyörän.

      Haaveet 10 vuoden pyörästä voit Helkaman suhteen unohtaa. S6000 on muutaman vuoden pyörä korkeintaan. Pyöräkauppias sai sinusta pirullisen hyvän asiakkaan. Palaat suhteellisen nopeasti kauppaan ostamaan uuden pyörän loppuun kuluneen Helkamasi tilalle. Menit suoraan hybridikauppiaan virittämään ansaan.

      Pyörän ostajan ohje numero 1. kierrä hybridit kaukaa. Hybridi on kauppiaan yritys myydä kaikille samaa demokraattisesti tasalaatuista roskaa kysymättä asiakkaalta millaiseen ajoon pyörä tulee.

    • Helkamakuski

      Ostin heinäkuussa 2011 myös ko. pyörän (HelkamaS6000) työmatkoille ja se on todella mukava ajaa jousituksen ansiosta, vaihdoin alkuperäisen satulajoustotolpan tilalle herkemmän Bianchin tekemän ja kyyti sen kun vain pehmenee. Tämä pyörä on melko painava ja ei ole pitkille vauhtilenkeille aivan paras mahdollinen pyörä vaan ainoastaan rauhalliseen etenemiseen, sopii rauhalliselle kuskille joka arvostaa mukavuutta enemmän kuin vauhtia. Levyjarrut ovat tehokkaat, ainoa miinus tulee ohjaustangosta joka on minulle liian suora, ranteet puutuvat, sama tanko on myös s3000 naisten mallissa joka piti vaihtaa toiseen, Jos pyörässä olisi vielä toisenlainen tanko niin paketti olisi aika täydellinen työmatkoille. Olo on kuin leposohvalla tällä pyörällä ajaessa verrattuna muihin hybridipyöriin jotka ovat nopeampia mutta tarjoavat mukavuuden kustannuksella tärisevämpää kyytiä, etenkin alumiinirunkoiset ilman joustoja.

    • Helkama työmatkoille

      Helkaman S6000 sijoittuu todellisen hybridin ja tavallisen käyttöpyörän välimaastoon rakenteensa ja painonsa vuoksi ja sopii mielestäni paremmin rauhallisiin työmatkoihin, pitkille vauhtilenkeille eikä maastoon tällä ei ehkä kannata lähteä sillä siihen on olemassa paremmin soveltuvia pyöriä jotka tarjoavat parempaa tehopainosuhdetta ja herkempää rullaavuutta. Itselläni on 2 Colnagoa talvi ja kesäkäyttöön sekä 1 Biachin hybridi jota soveltuvat vauhtiajamiseen paljon paremmin. Jos tarvitset työmatkoihin mukavaa pyörää on tämä erittäin suositeltava hankinta, muista että pyörän käyttötarkoitus ratkaisee sen hankinnan ja pyörän valinta on aina henkilökohtainen tapahtuma. Olen ollut Helkaman S6000 malliin tyytyväinen pienin muutostöiden jälkeen, uusi joustotolppa ja lukkopolkimet ja tavarateline tekivät siitä erittäin käytännöllisen työmatkakulkineen, aika näyttää millaista laatua Hangossa tehdään.

    • hölpötinpölpötti

      tuosta jaksamisesta tuli mieleen..

      Ite ajelin taannoin työmatka-ajoa s6000.lla päivässä n. 25 km ja parhaimpina viikoina joka päivä.

      Ei mennyt pitkää kun piti lähteä kokeilemaan hki-joroinen taukoinensa 21h 55 min.
      Tiedä sitten onko paljon vai vähän , mutta helvetilliset kantamukset oli mukana ihan varuiks kun ekakertalaisena en tiennyt mitä kaikkea pitäis ottaa..
      Pointti tässä lienee se, että kyllä tuolla kunnon reissuunkinvoi lähteä mielestäni.

      ekan vuoden jälkeen kuitenkin meni osaa uusika aikatavalla ja fillarihuollossa kertoivat avoimesti että näistä markettipyöristä kuluu just noi rattaat / ketjut ekana ja sit uusitaan jarrupaloje ja levyjä je hentun liisaa..

      Parin vuoden käytön 'tehokkaan' jälkeen tuli sellanen 500 euron huolto / korjaus yhteensä, mutta se kait ei välttämättä joudu merkistä vaan olis varmaankin tullut eteen ihansamamilläajaa. ihan kiva laite ollut - vituttaa vaan kun ei kuitenkaan uskalla pitää yleisessä pyöräkellarissa... sen verta kalli soli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2453
    6. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2382
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2276
    8. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1864
    Aihe