Olen vakituinen työntekijä (samassa paikassa 7v), mutta en ole kokopäivä työssä, vaan työaikani on 5h 30min, voinko silti saada vuorotteluvapaata, ja lasketaanko työvuosiin mukaan aika jona olen ollut yrittäjänä ennen nykyistä työpaikkaani vai katotaanko siinä vain vieraalla tehty työ?
Nimim. Heitänkö haaveet heti mielestä...
OSAPÄIVÄINEN TYÖNTEKIJÄ
4
1039
Vastaukset
- täydestä työajasta
vuorottluvapaalakia sovelletaan kokoaikatyöntekijään ja työntekijään, jonka työaika on yli 75 prosenttia alalla sovellettavasta kokoaikaisen työntekijän työajasta.
Lisätietoja http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/06_julkaisut/05_esitteet/tme8009s_vuorotteluvapaa.pdf - päästä vapaalle
Eli sinä et täytä edellytyksiä.
Työhistoria pitää olla yhtäjaksoinen vähintään 10 vuotta. Tuota yrittäjyyttä ei lasketa.
Ja jos laskin oikein, niin tuo 75% kokoaikaisesta työajastakaan ei kohdallasi täyty.- YEL-maksut ok?
Ei tarvii olla yhtenäistä eläkepalvelua ja yrittäjyyskin kelpaa, jos eläkemaksut on kunnossa.
Jos aloittaja on konttorityöläinen, niin 5,5 h voi hyvinkin olla juuri ja juuri yli 75 % työajasta. Silloin hänen kannattaa hommata eläketurvakeskuksesta se paperi, missä näkyy kaikki ne palvelut, joista on tulossa eläkettä.
- aloittaja
Kiitos vastauksista, otanpa selvää ylittääkö työaikani vaadittavan 75%
YEL-maksut on kunnossa joten jos kerran yrittäjyys lasketaan, niin sitten nuo työvuodet ainakin täyttyvät:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305762Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144344Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2301202- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161