Net matkat, Hyvää palvelua!

Matkaaja_

Hyvää palvelua Net-Matkoilta. Uusi nopea yhteys Kemi-Tornio-Haaparanta toimii hyvin! Salmeln 60-luvun autot joutaa nyt romutukseen.

10

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkjadö

      pukkasi postilaatikkoon Salmelan mainosta ja aikataulua. Tulikohan hätä...

    • minä vain

      Virhe 1: Nopea

      Net-matkat H-ranta-Kemi, asemalta asemalle aikataulun mukaan 45 min, todellisuudessa 48 min.
      Tornio-Kemi, asemalta asemalle aikataulun mukaan 35 min, todellisuus 38 min.

      Salmela H-ranta-Kemi, sama matka aikataulun mukaan 40 min, todellisuudessa keskimäärin 43 min.
      Tornio-Kemi, asemalta asemalle aikataulun mukaan 30 min, todellisuudessa keskimäärin 33 min.
      Eli Salmelan yhteys 5 min NOPEAMPI.
      Totta, Salmelalta löytyy pitkäkestoisempiakin vaihtoehtoja, pääasiassa silloin, kun ei ajeta suorinta, lyhintä reittiä = asemalta asemalle vanhaa tietä.

      Eli ei moottoritien kautta ajettava reitti VÄLTTÄMÄTTÄ ole nopea. Ei varsinkaan, jos ja kun JOKA AINOALLA LÄHDÖLLÄ Haaparannassa haahuillaan ympäri Ikano-Ikeaa, Torniossa ammattiopiston nurkat, Putaan sivukadut, puikahdetaan Keminmaan rampeissa, pyörähdetään Kemin Digipoliksessa ja kierretään vielä Kemin kaupunki, näin siis JOKA AINUT LÄHTÖ.
      Ihmettelenkin, miten tätä voi nopeaksi kehua, kuten teit? Johan sen aikataulusta näet, nopea yhteytesi on hitaampi kuin moni, moni muu vaihtoehto vanhalla liikennöitsijällä.


      Virhe 2: Kalusto."60-luvun autot joutaa romutukseen"

      60-luvun autot lienee jo aikoja sitten romutettu, ei Salmelakaan sentään ajele 60-luvun autoilla, muutama 70-luvun auto lienee käytössä. Mutta jos tiedät millä vuorolla ajetaan 60-luvun autolla, anna vinkki ko. lähdöstä, menen minäkin nostalgiaa kokemaan, itse en ole moiseen harvinaisuuteen osunut....

      • raatana

        maineen rippeidenkään pelastamiseksi ei ihan riitä se, että kirjoittelette sieltä omakehuviestejä tänne.


      • bussimatkaaja
        raatana kirjoitti:

        maineen rippeidenkään pelastamiseksi ei ihan riitä se, että kirjoittelette sieltä omakehuviestejä tänne.

        ILOISESTI olen yllättynyt ne kerrat kun olen net-matkojen autoon astunut: palvelua on, kuljettajat ovat olleet hyväntuulisia, ja matka on joutunut siten kuin aikatauluun on kirjoitettu, eli auton perilläpääsyä ei ole tarvinnut jännittää kertaakaan. Tornio-Kemi -välillä erityisen hyvä asia myös se että autot lähtevät tasan tunnin välein "aina samaan aikaan". Ja mitä Salmelan kalustoon tulee; niin kyllähän siitä iso - liian iso - osa on jo museokamaa... Mutta huumoriakin olla pittää...


      • myös matkaaja
        bussimatkaaja kirjoitti:

        ILOISESTI olen yllättynyt ne kerrat kun olen net-matkojen autoon astunut: palvelua on, kuljettajat ovat olleet hyväntuulisia, ja matka on joutunut siten kuin aikatauluun on kirjoitettu, eli auton perilläpääsyä ei ole tarvinnut jännittää kertaakaan. Tornio-Kemi -välillä erityisen hyvä asia myös se että autot lähtevät tasan tunnin välein "aina samaan aikaan". Ja mitä Salmelan kalustoon tulee; niin kyllähän siitä iso - liian iso - osa on jo museokamaa... Mutta huumoriakin olla pittää...

        Satunnaiselle, harvoin matkaavalle, kuten mummeleille, tasatunnein lähtevä yhteys voi olla hyvä vaihtoehto, ei tarvii aikatauluja vahdata. Minulle on yksi lysti lähtevätkö autot tasatunnein vai ei, enempi kiinnostaa se, mihin aikaan auto on perillä. Turhan aikaisin, niinkuin myöskään liian myöhään ei huvita perille päästä. Tosiasia on, että Net-matkojen auto on vasta tasatunnilla Kemin l-autoasemalla eli minulle liian myöhään, myöhästyisin töistä, jos siinä kulkisin. Takaisinpäin lähtee liian aikaisin, kyytiin ei ehdi.
        Ei silti ole koskaan tarvinnut jännittää perille pääsyä. Aina olen saanut sen palvelun, minkä olen maksanut, haluamani matkan.
        En osta autoa enkä penkkejä. Eli eiköhän tuo auto kullakin tule valittua sen mukaan, mikä parhaiten kunkin aikatauluun sopii.
        Lähinnä tässä huolettaa se, että tarjontaa on nyt liikaakin asukaspohjaan nähden, ei moista yhteystiheyttä ole suurempienkaan kaupunkien välillä. Saattaa käydä niinkin, että jonkun ajan kuluttua ei yhteyttä ole lainkaan tai vain harvalukuisena, kun kilpailevat itsensä hengiltä asiakaskunnan vähäisyyden takia. Olen ymmärtänyt, nuo linjat on ajettava joka tapauksessa, kannatti tai ei, koska lupa on myönnetty.


      • Luxusta

        Jo useita vuosia Tornio-Kemi reittiä julkisilla kulkeneena otan kyllä ilomielin vastaan uudet linjat. Ei minulla Salmelan liikenteestä mitään suurempaa valittamista ole, mutta täytyy sanoa, että kyllä NET-matkojen autoissa on suorastaan luxusta istua, kun asiakaspalvelu pelaa ja henki kulkee. Salmelan autoissa varsinkin kesäkeleillä ilma vaan yksinkertaisesti loppuu kesken ja se jos mikä vaikuttaa matkustuksen mielekkyyteen. Ja mitä tulee noihin aikatauluihin, niin pari minuuttia myöhemmin kuin aikataulussa, so what? Jatkossa tulen kyllä varmasti käyttämään molempien firmojen linjoja, mutta jos asemalla on vierekkäin Salmela & NET-matkat, niin kyllä valinta osuu tuohon viimeksi mainittuun....


      • Samppa Jolmela

        "Eli ei moottoritien kautta ajettava reitti VÄLTTÄMÄTTÄ ole nopea."

        No mitä kautta se pitäis ajaa? Laivaniemen kylätien kauttako? Hohhohoo!

        Säästä sinä romuautojen keräilijä energias vaan siihen mistä romukilosta sais parhaan hinnan.


      • ajatuksissasi
        Samppa Jolmela kirjoitti:

        "Eli ei moottoritien kautta ajettava reitti VÄLTTÄMÄTTÄ ole nopea."

        No mitä kautta se pitäis ajaa? Laivaniemen kylätien kauttako? Hohhohoo!

        Säästä sinä romuautojen keräilijä energias vaan siihen mistä romukilosta sais parhaan hinnan.

        ""Eli ei moottoritien kautta ajettava reitti VÄLTTÄMÄTTÄ ole nopea."

        No mitä kautta se pitäis ajaa? Laivaniemen kylätien kauttako?"


        Onko lukutaidossasi vai paremminkin ymmärryksessäsi vikaa??
        Missä kohtaa lauseessa:
        "Eli ei moottoritien kautta ajettava reitti VÄLTTÄMÄTTÄ ole nopea"
        kehotetaan ajamaan muuta reittiä kuin moottoritietä?
        Siinähän vain totean, EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE NOPEA.

        Etkö tosiaan ymmärrä, moottoritiereitti VOI olla nopea, jos se ajetaan nopeasti päästä päähän, ei puikkelehtimalla sinne sun tänne, myös lähtö- saapumispäässä.

        LYHYEMPI vanha tie voi suoraan ajaen olla NOPEAMPI VAIHTOEHTO, kuten nyt useissa tapauksissa onkin.
        Vai yritätkö väittää, että moottoritie Torniosta Kemiin on LYHYEMPI MATKALTAAN kuin kaupunkien välillä kulkeva vanha tie?


    • hullua touhua

      Ei näy yhtään 60 luvun autoa 70 lukulaisetki taitaa olla simossa että NET matkan autot muutaman vuoden uudempia

      • parempi palvelu

        En todellakaan ymmärrä, mikä Net - matkoissa on niin ylivertaista verrattuna Salmelaan. Itse olen saanut Salmelalta ainakin parempaa asiakaspalvelua kuin Net - matkoilta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3970
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3782
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      605
      3758
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      15
      2419
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      72
      2342
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      328
      1995
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1980
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1819
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1509
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe