Olen tässä heinäkuulla aloittanut laihtumisen ja tarkoituksena laihtua pysyvästi. Nyt kuitenkin houkuttelevasti eräässä kaupassa mistä ennenkin olen ostanut irtokarkit tarjouksessa melko pitkästä aikaa.
Nyt en vain tiedä mitä tekisin. Ostaisin kyllä luultavasti lähemmäs kilon kun on niin halpa kilohinta ja ne tulisi kyllä vedettyä sisuksiin melko äkkiä luultavasti.
Edellisen kerran karkkia söin heinäkuun alussa joskus 5.7 eli yli kuukausi sitten.
Ostaa vaiko ei? Toisaalta haluaisi syödä toisaalta ei. Hyvin todennäköisesti suuri määrä kyllä tulisi ostettua, mutta toisaalta edellisestä kerrasta on jo yli kuukausi aikaa kun mitään karkkia tai suklaata tuli syötyä.
Miten tekisitte itse, ostaisitteko vai ettekö jos olisitte laihduttamassa? Siis ostaminen tapahtuisi tänään tai huomenna.
Seuraavaan tarjoukseen saattaa mennä aikaa, että vastaava tarjous tulee. Mutta ei välttämättä mene. Ei osaa sanoa. Sama tarjous on aina välillä ja nyt tänä viikonloppuna sattuu olla taas melko pitkästä aikaa.
Ostaako nyt viikonloppuna irtokarkkeja vai eikö?
33
1581
Vastaukset
- Terveydeksi.
Esitän vain yhden kysymyksen, jota sinun tulee pohtia pitkään sisimmässäsi:
-- HALUATKO LAIHTUA PYSYVÄSTI - ELI OLIKO TARKOITUKSENASI ELÄMÄNTAPOJESI MUUTTAMINEN?
Lisäkysymyksiä ei tarvita - ja kyse ei ole mistään itsekurista tai tahdonvoimasta - vaan silkasta motivaatiosta.
Ps. Voin jo nyt kertoa, että et ole ilmeisesti vakavasti päättänyt muuttaa elämäntapojasi, jos edes tällaisia kysymyksiä tänne S24:n foorumeille kirjoittelet...
Jätät siis karkit suosiolla ostamatta. Period.
- I have spoken. -- laihduttaja
Kyllä karkkiakin voi syödä, mutta pitää muistaa kohtuus.
Eli kysyjän tapauksessa ei ole mitään mieltä rääkätä koko ajan itseään sillä, ettei voi syödä, ei voi syödä, ei voi tehdä, ei, ei, ei...
Kun itse laihdutin 25 kiloa, niin minä söin jopa päivittäin jäätelöä tai suklaapatukan. Ei se yksi pieni 20-30g suklaapatukka maata kaada. Se pitää huomioida muussa ravinnossa ja muun ravinnon hiilihydraattipitoisuutta laskettava ja lisättävä proteiinia. Itselläni oli myös se metodi, että kävin lenkillä. Jos en käynyt, niin ei patukkaakaan :D
Ihminenhän saisi kieltää aivan kaiken. Mutta kuten sanoit, niin elämäntapamuutos on tärkeä. Kyllä sitä pitsaakin saa syödä, mutta ei päivittäin. Hampurilaisateriat nyt jättäisin kokonaan väliin, en vain laihduttamisen takia, mutta jo ravintoarvoiltaan. Elämäntapamuutos on olennaisin, joka vaikuttaa laihduttamisessa: vanhat ruokailutottumukset unholaan ja tilalle terveelliset. Enemmän kasviksia, täysviljaa ja rahkaa/raejuustoa hedelmillä (ei kaupan valmisrahkoja, joissa on sokeria mielettömästi).
Dietit, jossa kielletään "kaikki hyvä", on lähtökohtaisesti tuomittu epäonnistumaan juuri siitä syystä, että kun ratkeaminen tapahtuu, se tapahtuu yleensä kovaa ja putki jää päälle taas seuraavaan diettiin. Dietti ei saa tarkoittaa samaa kuin "kiellän kaikki hyvän ja laihdun" vaan "opin uudet syömistottumukset": enemmän terveellistä ruokaa, vähemmän sitä roskaa, jos lainkaan. Silloin ruokavalio pysyy eikä ratkeamisia tapahdu.
Laihduttamisen alussa on hyvä pidättäytyä kaikesta ylimääräisestä sokerista, koska silloin vierottuu sokerista pois. Ensimmäinen pari viikkoa - pari kuukautta voi olla rankkaa, koska kaikkea makeaa tekee mieli. Mutta kun tuon vaiheen yli on päässyt, en näe mitään syytä siihen, miksei vaikka kerran viikossa voisi pitää karkkipäivää - kunhan se määrä on kohtuullinen. Puhutaan siis pienestä karkkipussista, ei mistään 300-500 gramman hehtosäkistä.
Makeannälkää voi myös lievittää light-karkeilla, joita myydäänkin pienissä rasioissa. Makeutusaineet sinällään voivat pitää yllä makeanhimoa, mutta hätätapauksissa tepsivä keino, kun ei vain yksinkertaisesti voi olla syömättä vaikka salmiakkia. Ostaa semmoisen 15gramman light-karkkiaskin, niin saa himon pois ja energiaakaan tullut kuin 20 kcal.
Alku on aina vaikeaa, mutta kun pari kuukautta sinnittelee, se on ohi. Proteiinia (esim. raejuustoa) kannattaa syödä, se pitää nälän pois ja sitä kautta myös makeanhimoa.
- paras ystävä
Syö oikein urakalla niitä irtokarkkeja niin lihot virtahevoksi!
Itsestäni on mukavaa olla itseäni lihavempien keskuudessa ja kannustaa toisia laihtumaan (kun eivät siis oikeasti ala laihtua!). - karkkeja
jo noin kauan,luuletko ettet voi elää jatkossakin,
Minä jättäisin karkit kauppaan,on vaara että kohta palaat entisiin tapoihisi jos alat lipsumaan. Pidä nyt taukoa herkuista jonkun aikaa. - yammmm
minä ainakin ostaisin, jos mieli tekis:) kauan oot ollu jo herkuitta, kai sitä välillä on hyvä kunnon sokerihuuru saada!
- syövain
Osta mutta syö vähäsen esim. 25-50g päivässä. Suklaamellit jättäisin ostamatta (enempi kaloreita).
Jos on ylenpalttista makeannälkää, niin se johtuu insuliinitasojen rajusta heittelystä, eli pitäisi syödä terveellisesti ja oikea ateriarytmi.
Viime viikolla ostin itsekin 300g pussin. 3 päivää se kesti, ja "lisäkaloreita" n. 300kcal per päivä.
yhteenveto: Itseä ei saa kiduttaa, muttei ahmiakaan. Ja kun syö vähäsen herkkuja niin katumuksen voi vielä korvata juoksulenkillä.- minustamallia
älä siis ota minusta mallia :D 100g:n kanssa.. kävin kyllä iltasella lenkillä eli -0
- Terveydeksi.
"Itseä ei saa kiduttaa"
- Mikä helvetti nykyaikaisia ihmisiä vaivaa? Missä vaiheessa ilman karkkia olemisesta tuli kiduttamista? Olen itse hedonisti, mutta silti kropan saa pysymään verrattaen aika kireessä kunnossa nauttimalla elämästä - eikä siihen karkkia tarvita... Oppikaa nauttimaan muista elämän antimista ja unohtakaa itsenne palkitseminen ruoalla.
Nauttikaa ulkoilmasta, auringosta, hyvästä seurasta? Jos pitää nauttia ruoastan niin nauttikaa lasi viiniä tai yksi olut kavereiden kanssa jossain terassilla? Paistakaa makoisia sisäfilepihvejä tai pistäkää uusia perunoita kiehumaan.
Jos syöt 25-50g karkkia päivässä et ikinä tule pääsemään siitä kokonaan eroon. Etkä muuten tarvitse niitä lisäkaloreita mitä tuostakin sokerimäärästä saat. Jos oikeasti haluat jotain saavuttaa, niin teet sen eteen töitä... Mieti motiivejasi, miksi halusit lähteä laihduttamaan alunperinkään? Auttavatko karkit saavuttamaan tämän tavoitteesi?
En sano, että karkit pitäisi kokonaan kieltää. Mutta AINA dieettien tapauksessa, tämä ns. retkahdus (eli esim. tahallinen cheattipäivä) tulisi olla mahdollisimman lyhyt, jonka jälkeen palataan terveellisiin valintoihin. Eli EI KARKKIA JOKA PÄIVÄ. Ennemmin vaikka se koko pussi kerralla (kuin 3-7pvän aikana) ja sitten itket itsesi uneen, kun vituttaa loppujen lopuksi sen pussin syöminen. - ettänäin
Terveydeksi. kirjoitti:
"Itseä ei saa kiduttaa"
- Mikä helvetti nykyaikaisia ihmisiä vaivaa? Missä vaiheessa ilman karkkia olemisesta tuli kiduttamista? Olen itse hedonisti, mutta silti kropan saa pysymään verrattaen aika kireessä kunnossa nauttimalla elämästä - eikä siihen karkkia tarvita... Oppikaa nauttimaan muista elämän antimista ja unohtakaa itsenne palkitseminen ruoalla.
Nauttikaa ulkoilmasta, auringosta, hyvästä seurasta? Jos pitää nauttia ruoastan niin nauttikaa lasi viiniä tai yksi olut kavereiden kanssa jossain terassilla? Paistakaa makoisia sisäfilepihvejä tai pistäkää uusia perunoita kiehumaan.
Jos syöt 25-50g karkkia päivässä et ikinä tule pääsemään siitä kokonaan eroon. Etkä muuten tarvitse niitä lisäkaloreita mitä tuostakin sokerimäärästä saat. Jos oikeasti haluat jotain saavuttaa, niin teet sen eteen töitä... Mieti motiivejasi, miksi halusit lähteä laihduttamaan alunperinkään? Auttavatko karkit saavuttamaan tämän tavoitteesi?
En sano, että karkit pitäisi kokonaan kieltää. Mutta AINA dieettien tapauksessa, tämä ns. retkahdus (eli esim. tahallinen cheattipäivä) tulisi olla mahdollisimman lyhyt, jonka jälkeen palataan terveellisiin valintoihin. Eli EI KARKKIA JOKA PÄIVÄ. Ennemmin vaikka se koko pussi kerralla (kuin 3-7pvän aikana) ja sitten itket itsesi uneen, kun vituttaa loppujen lopuksi sen pussin syöminen.Alkuperäisen viestin lähettäjällä oli hinku saada karkkia, niin miksi rupeat moralisoimaan ja luomaan talvisota-henkeä? Yleensä tulee pahempi morkkis, kun sortuu mässäilemään yhdellä kertaa. Etkö tiennyt, että karkeistakin voi nauttia ilman että niitä mässäilee liikaa? Tasapainosta se lähtee. Motivaatio ja asenne voi olla kuinka korkealla vaan, mutta pitää muistaa omat kyvyt, vahvuudet ja heikkoudet. Pikadieetillä ei yleensä kauas pötkitä.
Miksi karkeista tulisi ylipäätään päästä kokonaan eroon? Samaa voisi vaikka sanoa lihansyönnistä, alkoholista jne. - samaa rataa.
ettänäin kirjoitti:
Alkuperäisen viestin lähettäjällä oli hinku saada karkkia, niin miksi rupeat moralisoimaan ja luomaan talvisota-henkeä? Yleensä tulee pahempi morkkis, kun sortuu mässäilemään yhdellä kertaa. Etkö tiennyt, että karkeistakin voi nauttia ilman että niitä mässäilee liikaa? Tasapainosta se lähtee. Motivaatio ja asenne voi olla kuinka korkealla vaan, mutta pitää muistaa omat kyvyt, vahvuudet ja heikkoudet. Pikadieetillä ei yleensä kauas pötkitä.
Miksi karkeista tulisi ylipäätään päästä kokonaan eroon? Samaa voisi vaikka sanoa lihansyönnistä, alkoholista jne.No selitä minulle nyt sitten fiksusti, että miksi niistä karkeista ei pitäisi päästä kokonaan eroon? Tarvitseeko kroppa niitä johonkin? Vai onko sinusta esimerkiksi oikein syödä karkkia suruun, murheeseen tai vaikka vain palkitaksesi itsesi?
Voisitko kenties palkita itsesi jollain muulla tavalla? Tai voisitko purkaa tunteitasi muuten kuin syömällä? Tarvitsetko karkkeja välttämättä tasapainoiseen elämääsi?
On olemassa VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ rasvahappoja ja aminohappoja. Karkit = sokeria = hiilari... Ei siis missään nimessä välttämätön kenellekään.
Ja juuri sehän on ongelma jos nautit esim. sen 50-100g päivässä karkkia? (vrt. tässä nyt sitten mm. verensokerin heilahtelut, tottumukset, aikuisiän diabetes, triglyseridiarvot, jne jne.) Parempihan se on ns. kerran retkahtaa ja palata siihen normaaliin ruokavalioon kuin pitemmällä aikavälillä ottaa sen "ylimääräiset" 200-400kcal päivässä karkeista - varsinkin jos ruokavalio ei muutenkaan ole ihan täysin kunnossa.
Kaikki nämä karkkien syömista ja ostamista tukevat postaukset täällä ovat ihmisiltä, jotka todennäköisesti itsekin syövät karkkia ja eivät pääse siitä eroon.
Toisaalta henk.koht. minulle on se ja sama mistä te saatte tyydytyksenne ja syöttekö karkkeja vai ette - mutta älkää nyt ainakaan tulko sitten kertomaan karkinsyömisen hyvistä puolista tänne. Ja älkää sitten ihmetelkö, jos yllättäen tulee hiilarihimoja ja paino ei tipukaan! :)
Ystävällisin terveisin,
- "nuori talvisotaintoilija" (oli itseasiassa hieno kuvaus tuo talvisotahengen tuominen! ;)) - pitäämuistaa
samaa rataa. kirjoitti:
No selitä minulle nyt sitten fiksusti, että miksi niistä karkeista ei pitäisi päästä kokonaan eroon? Tarvitseeko kroppa niitä johonkin? Vai onko sinusta esimerkiksi oikein syödä karkkia suruun, murheeseen tai vaikka vain palkitaksesi itsesi?
Voisitko kenties palkita itsesi jollain muulla tavalla? Tai voisitko purkaa tunteitasi muuten kuin syömällä? Tarvitsetko karkkeja välttämättä tasapainoiseen elämääsi?
On olemassa VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ rasvahappoja ja aminohappoja. Karkit = sokeria = hiilari... Ei siis missään nimessä välttämätön kenellekään.
Ja juuri sehän on ongelma jos nautit esim. sen 50-100g päivässä karkkia? (vrt. tässä nyt sitten mm. verensokerin heilahtelut, tottumukset, aikuisiän diabetes, triglyseridiarvot, jne jne.) Parempihan se on ns. kerran retkahtaa ja palata siihen normaaliin ruokavalioon kuin pitemmällä aikavälillä ottaa sen "ylimääräiset" 200-400kcal päivässä karkeista - varsinkin jos ruokavalio ei muutenkaan ole ihan täysin kunnossa.
Kaikki nämä karkkien syömista ja ostamista tukevat postaukset täällä ovat ihmisiltä, jotka todennäköisesti itsekin syövät karkkia ja eivät pääse siitä eroon.
Toisaalta henk.koht. minulle on se ja sama mistä te saatte tyydytyksenne ja syöttekö karkkeja vai ette - mutta älkää nyt ainakaan tulko sitten kertomaan karkinsyömisen hyvistä puolista tänne. Ja älkää sitten ihmetelkö, jos yllättäen tulee hiilarihimoja ja paino ei tipukaan! :)
Ystävällisin terveisin,
- "nuori talvisotaintoilija" (oli itseasiassa hieno kuvaus tuo talvisotahengen tuominen! ;))Karkkien ravintoarvosta on edes turha puhua. Radikaalisuudesta: Sama asia jos päätän kävelyn sijasta käyttää bussia, ja siitä ruvetaan toitottaa ettei siitä ole terveydellistä hyötyä, tai esim. töiden jälkeen menemällä oluselle terassille.
Pitää muistaa se kohtuus. Välillä otetaan rennommin välillä tsempataan (tekee hyvää psyykkeelle). Josset sinä saa mitään tyydytystä karkeista niin ei se takaa etteikö joku muu saisi (syy ei tarvi olla muukuin halu saada makuelämyksiä). En minäkään tykkää pahemmin viineistä tai juustoista, mutta toiset tykkäävät.
Eli ylenpalttinen terveysintoilu ei sovellu kaikille.
eli vähän kerralla silloin tällöin esimerkiksi minä ostin ison karkkipussin pitkästä aikaa, niin en syönyt sitä kerralla vaan jaoin sen muutamalle päivällä (ei tullut morkkista). Parempi vaihtoehto olisi ollut ostaa vähän alunperin, mutta tuli edullisemmaksi.
Voi olla että myöhemmin huomaa -kuten minäkin- että karkkia tekee yhä harvemmin mieli, ja onhan niitä sokerittomiakin vaihtoehtoja. Liikunnalla on yleensä myönteinen vaikutus "makeahimon" estämiseen.
- Ei,,
Katsoppas ympärillesi,paljon on ylipainoisia ihmisiä,jotka myös antavat periksi joka mieliteolle,
Lenkin jälkeen voidaan palkita itsensä vaikkapa pussillisella karkkeja tai munkilla
olen ollut viikon syömättä karkkeja nyt voin syödä,tuommoinen ajattelu tuhoaa kaikki hyvät yritykset,
Tyydy olemaan vaan läski,anna periksi,mene ostamaan,osta kaapit täyteen kun halvalla saat,,, - normaalipainoinen n
Mä olisin ostanu sinuna, mutten kiloa sentään, sama kilohintahan se on vaikka ostaa vähemmänkin, ehkä joku max. 200g ois hyvä. Jaksaa paremmin laihduttaa kun välillä antaa luvan itselle herkutellakin. Kuukausi on jo pitkä aika. Liian tiukat laihduttajat ja terveysintoilijat on niin kireitä koko ajan mieleltäänkin että kanssaihmisetkin kärsii ja sitten nekin muuttuu vihaisiksi. Tai ainakin oon törmänny joihinkin. Pahoittelut jos loukkaa jotakin.
Mä oon kyllä itse normaalipainoinen enkä laihduta, mutta syön herkkujakin, kohtuudella toki, viikon energiamäärä ei saa mennä yli kulutuksen. Oon aina ollu normaalipainoinen, mutta ennen olin sellanen että aina muka söin kaloreissa tosi vähän ja laihdutin ja sitten karkkipäivinä älyttömästi karkkia eli jonkun puoli kiloa viikonlopun aikana. Nykyään mulla ei oo karkkipäivää vaan syön karkkia ja herkkuja vähän milloin sattuu, mutta pieniä määriä kerralla eikä koskaan enää tuu himoa syödä isoa pussillista karkkia päivässä. Musta tämä on tervempää ja normaali elämäntapa. Painokin pysyy samassa. - ja tekisin näin
Pakkaisin pieniin minigrip pusseihin ja tekisin itselle säännön että sen pussin verran saa vain kerrallaan syödä ja yhden pussin laittaisin aina saataville ja loput jonnekkin keittiön yläkaappiin jonne pitää kiivetä keittiöjakkaralle tai muualle sellaiseen paikaan, että pitää nähdä vaivaa että saa ne sieltä.
- hoitotäti
Suurimmalla osalla (=kaikilla) karamellin ahmijoista on taustalla mielenterveysongelmia, jotka pitäisi hoitaa kuntoon ennen kuin laihduttaminen onnistuu. Valitettavasti suomalaiset ovat yleensä persaukisia, eikä heillä ole varaa hoitaa mielenterveyttään kuntoon. Valtion piikkiin hoito onnistuu vain silloin, kun on täyshullu, jos sittenkään. Lisaksi ammattilaisen apuun turvautumista kammoksutaan sen vuoksi, että helposti leimataan poikkeavaksi. Itse näitä "karkkihimoja" ja muita syömishäiriöitä ei pysty selvittämään.
- ...viestille...
ei voi kuin nauraa. Ihan uskomaton aspekti ja toiseksikin miten helvetissä se mielenterveysongelma liittyi siihen karkkipussin ostamiseen laihdutuskuurilla????
- Sarla
Kyllä pakonomainen syöminen ja ahmiminen on oire jostain syvemmästä. Olen samaa mieltä.
Hyvän syömisellä koittaa usein turruttaa sitä vaikeaa asiaa, mikä jossain taustalla muhii.
- ihme palsta ;DDDD
Aivan käsittämättömiä vastauksia suurin osa. Ei vain pysty ymmärtämään.
Kamalaa syyllistämistä ja ruoskimista karkkien takia. Jos ostaa karkkeja ja syö niitä kerran kuussa, niin sitten puuttuu itsekuri ja "täytyy vain tyytyä olemaan läski" ja ei ole laihdutuksen suhteen tosissaan jne. Vaikka olisi kuinka normaalipainoinen tai hoikka ihminen, niin kyllä hekin karkkia (ja muita herkkuja) syövät. Ovatko hekin itsekurittomia nahjuspaskoja? Veikkaisinpa että aika harvassa ovat ne ihmiset, jotka eivät ikinä herkuttele, vaikka täällä vähän väitetään, että ainoastaan ylipainoiset herkuttelevat.
Osta karkkisi jos mieli tekee. Noin harvoin syödyt karkit eivät vaikuta paskaakaan laihdutukseen. Eikä se ole mitään "sortumista", vaikka se tuntuu olevan suurin piirtein tämän palstan lempisana. Itsekin herkuttelen joskus, useammin kuin sinä mutta kuitenkin kohtuudella ja välillä sitten on ollut niitäkin päiviä, jolloin en ole laskenut yhtään mitä syön/juon ja kappas, kesä-heinäkuun aikana paino putosi 10kg. Eli jos ruokavalio muuten on kunnossa, herkuttelu ei kaada maailmaa.- taas minä
asiallinen vastaus viestiketjuun, olen aivan samaa mieltä. Olen itse ollut dieetillä toukokuusta asti ja kertaakaan en ole herkutellut, mutta karkkipussi on laatikossa ja muitakin herkkuja löytyy, jos mieli tekee. En todellakaan meinannut, etten voisi herkutella... Mutta tämän viestiketjun päällimmäinen asiahan on vain, että lihavat ihmiset tarvitsevat vain kidutusta ja kärsimystä, eikä saa enää nauttia elämästä. Että siitä saatte läskit, kun olette niin lihavia!! Just, tää läski ainakin nauttii elämästä oli dieetillä tai ei!!! nimim. -22 kg toukokuusta lähtien!!!!
- terve syömisiltään
Joo niin on kyllä käsittämättömiä vastauksia , mutta taitaa nuo vastausten antajat kärsiäkin tästä uudesta syömishäiriöstä. http://www.iltalehti.fi/elintavat/2009081710091921_el.shtml
- niin taas...
terve syömisiltään kirjoitti:
Joo niin on kyllä käsittämättömiä vastauksia , mutta taitaa nuo vastausten antajat kärsiäkin tästä uudesta syömishäiriöstä. http://www.iltalehti.fi/elintavat/2009081710091921_el.shtml
Artikkelista: "Sairastuneet saattavat jättää ruokavaliostaan kokonaan pois tärkeitä ainesosia kuten suolan, sokerin, maitotuotteet, soijan, kofeiinin ja gluteiinin. Kokonaisten ruokaryhmien poisjättäminen aiheuttaa aliravitsemusta ja on siksi erittäin vaarallista."
Ja sitten artikkelin kirjoittaja on listannut tärkeiksi soijan, kofeiinin ja sokerin? Oikein fiksulta saa itsensä vaikuttamaan. - -----
niin taas... kirjoitti:
Artikkelista: "Sairastuneet saattavat jättää ruokavaliostaan kokonaan pois tärkeitä ainesosia kuten suolan, sokerin, maitotuotteet, soijan, kofeiinin ja gluteiinin. Kokonaisten ruokaryhmien poisjättäminen aiheuttaa aliravitsemusta ja on siksi erittäin vaarallista."
Ja sitten artikkelin kirjoittaja on listannut tärkeiksi soijan, kofeiinin ja sokerin? Oikein fiksulta saa itsensä vaikuttamaan.Tuon artikkelin kirjoittaja siis. Ei kai kukaan tosissaan kuvittele, että joku jättäisi gluteenin pois huvikseen, on se sen verran työlästä touhua (puhumattakaan siitä, miten kalliiksi se tulee).
Karkkiasiaan sanoisin omana mielipiteenäni, että kaikkea kohtuudella. Totaalikieltäytymisestä ei seuraa kuin hillitöntä mässäilyä jossain vaiheessa. Ei sitä karkkia tarvitse ostaa isoja määriä, vaikka kuinka olisi alennuksessa. Kun syö vain pieniä määriä karkkeja harvakseltaan, ei niiden hintakaan ole mikään kynnyskysymys, vaan voi keskittyä enemmän laatuun kuin määrään.
- on aivan
selvä provo.
- kokokokokok
Itse olen laihduttanut tässä kesän aikana joitakin kiloja. Ja kyllä minä olen antanut itselleni luvan herkutella useamman kerran viikossa. Minulle herkuttelu tarkoittaa vaikkapa suklaapatukkaa tai 100g karkkia.
Itse en ainakaan halua luovuttaa elämän iloista pelkästään painon vuoksi. Ja nyt siis normaalipainossa ollaan :)- provoa - todellakin!
Ihan fiksu lähtökohta, mutta riittäisikö niihin himoihin / siihen herkutteluun se yksi patukkakin viikossa?
Ja voisiko sitä nautintoa saada jostain muualta?
Suurin osa täällä on maailman markkinointivaltakoneiston aivopesemiä kun perkele ajattelevat, että sitä karkkia on pakko saada.
Syökää kunnolla ja oikein niin mitään himoja ei tule. Paitsi seksuaalisia, ja niitäkin enemmän kuin aikaisemmin kun saatte itsenne laihtumaan ja hormonituotannon toimimaan, läskit! - karkkia kandee
provoa - todellakin! kirjoitti:
Ihan fiksu lähtökohta, mutta riittäisikö niihin himoihin / siihen herkutteluun se yksi patukkakin viikossa?
Suurin osa täällä on maailman markkinointivaltakoneiston aivopesemiä kun perkele ajattelevat, että sitä karkkia on pakko saada.
Syökää kunnolla ja oikein niin mitään himoja ei tule. Paitsi seksuaalisia, ja niitäkin enemmän kuin aikaisemmin kun saatte itsenne laihtumaan ja hormonituotannon toimimaan, läskit!lähtee miettimään samalla asenteella kuin vaikka tupakasta vieroitus.
Eli jos haluat vähentää karkkien syömistä mutta karkit kuitenkin kiehtoo normaalia enemmän...olisiko hyvä miettiä kokonaan karkeista luopumista?
Eihän ne tietty mitään hermomyrkkyä ole mutta mihin niitä tarvitaan? Mielihyvään. No voisko sen mielihyvän saada jostain muualta ja miksi pilata hyvä laihis jollain morkkiksella?
Siihen ei kuole, että jättää ylimääräiset namut pois. Ei sitä tarvitse edes kellekään selitellä.
Itselläni on jo niin hyvä itsehillintä, että söin vain yhden ranskansuklaapillerin mikä lie ja muu perhe söi loput. Ihan helppoa tässä vaiheessa kun tietää, ettei ihmiskroppa karkkia tarvitse.
Ei alkoholistikaan voi pitää viinaa kaapissa, hänen täytyy kiertää ne kaljahyllytkin kaupassa. - karkkia kandee'
karkkia kandee kirjoitti:
lähtee miettimään samalla asenteella kuin vaikka tupakasta vieroitus.
Eli jos haluat vähentää karkkien syömistä mutta karkit kuitenkin kiehtoo normaalia enemmän...olisiko hyvä miettiä kokonaan karkeista luopumista?
Eihän ne tietty mitään hermomyrkkyä ole mutta mihin niitä tarvitaan? Mielihyvään. No voisko sen mielihyvän saada jostain muualta ja miksi pilata hyvä laihis jollain morkkiksella?
Siihen ei kuole, että jättää ylimääräiset namut pois. Ei sitä tarvitse edes kellekään selitellä.
Itselläni on jo niin hyvä itsehillintä, että söin vain yhden ranskansuklaapillerin mikä lie ja muu perhe söi loput. Ihan helppoa tässä vaiheessa kun tietää, ettei ihmiskroppa karkkia tarvitse.
Ei alkoholistikaan voi pitää viinaa kaapissa, hänen täytyy kiertää ne kaljahyllytkin kaupassa.siis itse päätin jättää karkit pois, koska olin tosi holtiton. Pitäähän ihmisen saada karkkia syödä, höh.
Painoni ns normaalin sisällä mutta muut oireet aika ikäviä. Jätin muuten myös turhan siiderin lipittämisenkin. Miksi minun on pitänyt puolustella, että en nyt ota sitä sidukkaa kylässä, miksi??? Miksi on naurettavaa, ettei juo saunasiideriä? Juokoon muut. Voin pelleillä ihan selvänäkin mutta ravintolassa ei jaksa kännisiä katsoa. Pystyn rentoutumaan ilman alkoholia mutta jos haluan niin voin juoda joskus harvoin lasin kuivaa viiniä.
Tupakoinnin lopetin parikymppisenä ja silloinkin ystävät yrittivät kauhiasti estellä lopettamista. Aika ihmeellistä tämä nykyelämä, mutta eipäs kuitenkaan ahdistuta;)
Halusin karkkia, aina se oli kaupassa mielessä, aina se oli iltaisin mielessä, aina kävi päivällä mielessä miten mukavalta maistuisi suklaa tai hedelmänamu tai salmiakki tai tai tai. Taitaa olla tuttua tekstiä, vai mitä? Ainakin töissä on ollut paljon työkavereita, joilla namipussi rapisee ja aina tekee jotain mieli.
Ostin pussin ja päätin syödä vain muutaman, hetken päästä söin taas muutaman ja taas meni tovi...lopulta luovutin ja söin sen pussin minkä olin hankkinut.
Sokerihumala ja unelias olo. Otti päähän oma saamattomuus, mutta koska sallin itseni ostaa karkkia niin ketäpä voin syyttää?
Minusta ei siis ollut kohtuukäyttäjäksi. Oli pakko päättää, että luovun kokonaan karkista.
Totaalinen päätös, että nyt saa perhanan hampaansyöjät jäädä pois. Loppui muuten turhat sydämentykytykset ja yhtäkkiset väsähtämiset ja päiväunet!!!
Alussa tutut ja ystävät pitivät päätöstäni suorastaan sairaana, miksi?
Mitä sairasta siinä on, ettei koko ajan tai jokapäivä syö sokeria? Mitä sairasta siinä on, että päättää jättää namit kokonaan pois, koska ei pysty hillittyyn syömiseen?
Pitäkää pintanne, teidän ei tarvitse muille selitellä namin vähentämistä, kiitä itseäsi aina kun pääset namitiskin ohi ottamasta karkkia, kiitä itseäsi siitä, että pystyit tänään olemaan ilman karkkia.
Leffan voi katsoa ilman karkkia, junassa voi olla ilman karkkia.
Syökää hyvin niin ei tarvitse ottaan niitä nopeita hiilareita nälkään.
Liika sokeri sairastuttaa, pitkällä juoksulla. - blaa.........
provoa - todellakin! kirjoitti:
Syökää kunnolla ja oikein niin mitään himoja ei tule. Paitsi seksuaalisia, ja niitäkin enemmän kuin aikaisemmin kun saatte itsenne laihtumaan ja hormonituotannon toimimaan, läskit!Niin, lihavathan ovat ainoita, jotka karkkia syövät, hoikat herkuttelevat porkkanatikuilla, eikös vain ;)
- ruokavaliota & elämää...
blaa......... kirjoitti:
Niin, lihavathan ovat ainoita, jotka karkkia syövät, hoikat herkuttelevat porkkanatikuilla, eikös vain ;)
Hoikat osaavat hoitaa asiansa muuten oikein. Lihavat eivät. PISTE.
- mielissä ,
ruokavaliota & elämää... kirjoitti:
muotoon, lihavat syövät karkkia ja laihat ei, vai luinko huonosti?
Aika moni ihminen on nuorena hoikka ja luulee hoikkana pysyvänsäkin. Naisilla raskaus on aika usein yksi virstanpylväs. Kiloja tulee ja ne kummallisesti myös jää.
Olin nuorena aikuisena about 52kg ja saatoin hyvinkin syödä perunat kastikkeineen aamulla. Välipalaksi banaania. Päivällä ruokaa ja leipä. Illalla taas syötiin iltapalat. Jos oli keittoa niin pari lautasellista upposi.
Kokonainen suklaalevy upposi helposti ilman mitään vaikeuksia.
Pyöräilin jokapäivä kesät talvet. Kaikki ihmetteli mihin ruoka herkut oikein uppoaa. No se upposi tietysti liikunnan riemuihin.
Aika moni vaan tuppaa lihomaan ennemmin tai myöhemmin kuten minäkin. Aineenvaihdunta heikkenee. Liikunta monilla vähenee.
Kyllä karkkia voi syödä mutta ei se ole mikään pakko, ei lihavilla eikä laihoilla.
Jos on tosissaan jokapäivä syömässä sokerituotteita niin kyllä on aikamoinen riski vuosien päästä sairastua ja lihoa. Varsinkin jos syö niitä jokapäivä ja on tavallaan riippuvainen niistä.
Tunnen toki yli 60v miehen, joka on hirmu laiha. Jokapäivä vetää karkkia ja aika runsaastikin. Aikamoinen poikkeus tuttavapiirissä.
Itselleni tulee tosi unelias olo, joka näkyy ulospäinkin. Voimaton ja veltto makoilija, ei kiitos enää.
Kun toinen kerta yrittää laihduttaa, niin piru vie, tuetaan ja autetaan, tsempataan.
Toinen pystyy helposti pienentämään namin syöntiä mutta toisella lipeää ote kun saa namipussin käteensä. Jos se edes jää yhteen pussiin.
Ap oli ostamassa jo kilon pussia, mikä on aivan älytön määrä. Kas kun ei kaksi kiloa.
Tsemppiä peliin! On tosi hieno fiilis kun on pystynyt voittamaan turhan himon. Ja kokemustahan on. - nujuuuuuujuu
ruokavaliota & elämää... kirjoitti:
Niin no, miten sen nyt ottaa. Varmasti moni hoitaa asiansa oikein, mutta kylläpä niitäkin löytyy, jotka eivät hoida.
Mutta toisaalta, eikös laihduttajakin osaa hoitaa nykyisen ruokavalionsa oikein, jos kerran paino tippuu? Joten miksipä suotta ruoskia, jos joskus haluaa karkkia syödä. Vai onko se vain joku aivoton periaate, että kun kerta pudotetaan painoa, täytyy sen olla kurjaa rääkkäämistä.
- osta!
Ostin äskettäin laivalta tuliaisia ja kaikki meni yhtenä päivänä! Laihdutan ja olen ollut pidempään ilman herkkuja, kotioloissa siis. Nyt kuitenkin repsahdin. Ja huomasin jälleen kuinka koukussa olenkaan makeaan! En voi lopettaa syömistä, vaan jatkan, kunnes olen syönyt kaiken. Mikään piilottelu, pikkupusseihin jakaminen tms. ei vain toimi kohdallani. Minun on ollut pakko hyväksyä se tosiasia, että olen herkkujen suhteen riippuvainen, joten on parempi olla kokonaan ilman.
Enää en mieti alennuksia, herkkupäiviä, "itsensä palkitsemista" tai tuliaisia, pärjään ilman niitä! En tarvitse karkkia edulliseen hintaan enkä travel pack-kokoa. En tarvitse herkkuja oikeastaan yhtään mihinkään! Jos on kaksi yhden hinnalla, niin so what? Ei se anna mitään hyvää syytä hamstrata karkkia mässytettäväksi. Siinä vain häviää! - nuorinainen__
Eilen markkinoilta tuli ostettua sellainen 300 gramman pussi karkkia ja suklaata, söin sinä päivänä myös muita herkkuja ja normi ruokaa, rapukeittoa, riisiä, kanaa yms yms.
Kalorikulutukseni on suunnilleen sellainen 1400 kcal päivässä, en liikkunut eilen yhtään ja laskin kalorilaskuri.fi:ssä että tuli ahmittua n. 1950 kcal.
Ja kun tänään kävin vaa'alla, olin laihtunut puol kiloa.
Jee, mitä hittoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial81656Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1241642Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2451162Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.186996- 128919
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2866- 10845
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48833Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827