Miten pisamat pois?

............

Miten saisn pisamat pois tai peittoon?

41

9545

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pisamanaamainenȸ

      Hei,

      Nuorena mua hävetti kun minulla oli naamassa pisamia ja tietty käsivarsissakin.

      Yritin peitellä niitä mutta ei peittyneet. Sitten luin jostain, että pisamat saa kyllä pois jollain ihme tuotteilla. Marssin heti apteekkiin kaverin kanssa ja pyysin myyjältä sitä ihme ainetta. Myyjä hieman hymyili ja sanoi, että "kuules, sitä ei myydä ihan noin vaan, koska se on kovaa myrkkyä" mua nolotti aivan hirveesti kun tuntui, että myyjä piti mua ihan tyhmänä.

      Kaveri nauroi mulle, koska en ollut kertonut aiemmin hänelle aiemmin miksi marssin apteekkin.

      Käytin sitten sellaisia paitoja jotka peitti pisamat käsivarresta.

      Myöhemmin tapahtui sellanen juttu, että oli aikuisten discossa ja eräs nuorempi mies haki mua tanssimaan. Tanssittiin siinä ja hän yhtäkkiä sanoi " voi että mä rakastan nuita sun pisamia" vaikka olin yrittänyt peitellä niitä värivoitella.

      Se pisti miettimään, että miksi ihmeessä peittelenkin pisamia, koska pisamat kuulemma piristävät kasvoja.

      Nyt olen jo 40 ja pisamat on häipyneet kasvoista melkein kaikki, käsivarsissa on vieläkin, mutta mitä siitä. ;)

      Anna pisamien olla, ne on kauniita. ;)

      ps. toki sä voit yrittää peitepuikolla tai valokynällä peittää. Myös Lumenen, Natural Code on aika hyvä peittämään.

    • sasdbd

      Olen samaa mieltä kun edellinen kirjoittaja, pisamat on just ihania! Ehkä jollekin gootti-tyyliselle tyypille ei sovi mutta minusta pisamat antaa jotenkin reippaan ilmeen (niitähän tulee kun on ulkona auringossa). Pisamaiset naiset on kauneimpia :)

      • pisamapisamaaa

        Pisamat on kivoja, ei niitä kannata peitellä!! :-)


    • laser-asiakas

      Pisamat hoituvat Laser-sairaalan poltolla.Itse otatin ne pois n.8vuotta sitten ja uusia ei ole tullut.Kysele sieltä.

      • ja pah

        PYH! Turhuutta!


    • peitä

      Olen 33 vuotias ja ikäväkseni joudun toteamaan, että pisamani ovat kadonneet (kauan sitten). :( Ja kun tarkemmin mietin, eipä niitä juurikaan aikuisilla näe. Eli jospa ne sinultakin sitten katoavat?
      Mutta on ne niin ihanan näköisiä, että älä nyt kauheasti niitä vihaa.
      Ja paremmalta ne joka tapauksessa näyttävät, kuin niin, että vedät niiden päälle jonkun kauhean meikkikerroksen.

    • kikke

      Mun mielestä pisamat on aivan ihania. Tekee ihmisen persoonallisen näköiseksi. Ei kantsi peitellä..

      • nainen 61v

        Nuorena itselläni oli pisamia ja porkkanan punaiset hiukset,,,tänään ei pisamia ja maantien harmaat hiukset. Olen useasti sanonut


      • Pisama500

        Ittelläni on pisamia naamassa


      • sockom
        nainen 61v kirjoitti:

        Nuorena itselläni oli pisamia ja porkkanan punaiset hiukset,,,tänään ei pisamia ja maantien harmaat hiukset. Olen useasti sanonut

        Ullamaija! Ai eiku ootkin liian nuori


    • käyttöön

      No minä olen kuullut, että muurahaisten kusella...tiedähäntä sitten:):):) Kovanluokan tavaraa kertakaikkiaan:):)

    • pisamanaama43

      Ne pisamat vaalenee iän myötä ja jos haluaa peittää meikkivoiteella, Joe Blasco on hyvä merkki, itse käytän sitä mutta kuten sanottu pisamat on persoonallinen ja pirteä lisä...ei niitä kannata paljon peitellä :)

    • Pisamanaama,,

      Muistkaa kuitenkin, että pisamat ja kesakot ovat 2 eri asiaa. ;) Tää ihan muuten vaan, en epäile teitä kuitenkaan. ;)

      Wiki:

      Pisama

      Pisamat (lat. Ephelis) ovat vaaleanruskeita 2-3 millimetrin kokoisia läikkiä ihmisen ihossa. Pisamat ovat pigmenttihäiriö, jonka saattavat aiheuttaa muun muassa auringosta tuleva säteily. Siksi pisamia saattaa syntyä iholle erityisesti keväällä ja kesällä. Pisamat ovat myös perinnöllisiä. Niitä esiintyy usein kasvoissa, mutta myös muilla alueilla kehossa. Punahiuksisilla ihmisillä pisamia esiintyy useammin kuin muilla. Pisamille ominaista on se, että ne tummuvat auringossa ja taas talven tullessa alkavat haalentua ihossa. Pisamia ei lasketa luomiksi, sillä solujen määrä ihossa on normaali. Lapsuusiässä tulleet pisamat häipyvät lähes aina aikuisikään mennessä.

      Kesakot

      Kesakot (lat. Lentigo) ovat pieniä tummia, usein mustia, pigmenttiläiskiä, joiden väri säilyy ympäri vuoden. Tavallisten kesakoiden lisäksi tunnetaan myös auringonvalon aiheuttamat eli aktiiviset kesakot, joita sanotaan myös vanhuusiän pisamiksi.

    • ......................

      kenkälankkia, mustaa tai osta silmälaput itsellesi.

    • pisamanaama....

      Nuorena oli ihan sama ongelma ja kesällä etenkin kun aurinko paistoi ja sai ne enemmän loistamaan. Nyt jo vaaleammat mutta voisit kokeilla Kanebon meikkivoidetta tai -meikkipuuteria joka piettää hyvin, on vaan aika kallista mutta riittoisaa. Itselläni on tuo Kanebon meikkipuuteri ja olen siihen tyytyväinen.

      Vaikka ne nyt sinusta tuntuvat kiusallisilta niin vuosien myötä ne vaalenevat ja ovat ihan piristävät.

    • kivoja, moni jopa haluaisi niitä itselleen:) Joskus näin jossain muotilehdessä
      miten pisamia voi jopa meikata itselleen. No mutta jos nyt et niistä tykkää niin eiköhän se meikkivoide/peitepuikko sitten auta..

    • loveeeeeeeeee

      Pisamat tekee tosi kauniin ja pirteen näköiseksi..yleensäa ovat vielä kuparihiuksisii..Paranna vielä leveellä hymyllä söpöä nassuusi --l!

    • luopua

      Pisamista. Olen 46 ja itselläni on ollut aina pisamia. Niitä on tosi tosi paljon. Ne on osa mun persoonaa..,Nuorena lempinimeni oli pisamanaama. Ja vieläkin joskus, joku kysyy, tansseissa,, että hei pisamanaama lähdetkö tansiin. En koskaan ole halunnut niistä eroon. Talvella vähän vaalenee ja sitten kevät ja kesä aurinko tuo ne täpöillä esiin. Ei kukaan ole sanonut pisamista mitään nekatiivista. Päinvastoin aina ne huomataan positiivisesti. Ihanat pisamat

    • pisamatohtori

      Eli jos pisamat häiritsee itseä ja muita joka tosin hiukan on epätodenäköistä ellei muut omista noita kauniin kesän kasvoja ja voivat olla jopa kateita niistä.
      Itse ainakin rakastaisin ja rakastuisin (pisamanaamaan) tietäisin sen kuitenkin että moiset sievät asiat häviävät hänen kasvoiltaan ennemmin tai myöhemmin, joka olisi minulle ainakin jonkinmoinen menetys, mutta ehkä jaksaisin sen ja tämä on ihan tosiasia.
      Jos itselle tuntuu pahale omistaa pisamoita, siis itselle vain, kannattaa miettiä onko ne tosiaan ne tärkeimmät asiat ulkonäössä, minä en niin näkisi.
      Ne tosiaan voidaan poistaa ihon siirrokkeilla joita otetaan sellaisista paikoista joissa pisamat eivät ilmene, mutta ehkä joku muu lisääntyy, esim karvoitus ihon erikasvuisuus sekä kasvojen häviäminen ihonsiirtojen myötä.
      Minä mielluimmin olisin se ihanan kesäinen pisamanaama vaalea ja hiukan solakka.
      Tv: Saku

    • Ei teidän tarvitse.. -a

      Älkää ihmeessä peittäkö kauniita pisamianne jollain meikkivoiteella tai puuterilla!
      Puuterithan ja meikki voiteet tekevät usenkin finnejä ihoon, ja siksi ei kannata alkaa laittaa mitään turhaa puuteri töttöä naamaan! Ei myöskään pisamien takia.

      Monet naisethan jopa maalaavat meikkikyneillänsä itselleen ''pisamia'' koska heistä ne ovat todella kauniita. Ja olen kyllä pistänyt silmään noita naisia jotka maalaavat niitä pisamia kasvoilleen, ne eivät näytä suoraan sanoen niin kauneilta kuin aidot pisamat ovat.

      Ja vaikka laittaisitkin puuteria/meikkivoidetta naamaan peittääksesi ne ''rumat'' pisamat,/ puuteri/meik.voide, vain Haalistaa pisamia, ja silti ne tulevat esille joka tapauksessa, Miksi turhautua ?

      Siis hyvät tytöt, naiset. Älkää ihmeessä peittäkö pisamianne. Antakaa niiden loistaa nyt vielä kun voi kasvoillanne ennenkuin te kasvatte isoksi ja ne Häipyvät pois itsestään.

      • KANTTEEE!!

        Kandee poistaa pisamat nopeasti! Arvatkaa mitä kaikille mun pisamille kävi ? Ne oli eka kauniin tosi haaleen vaaleen ruskean väriset, Sit ne muutti väriä!!!!

        Viime viime talvena saman väriset, sit viime talvena, viime viime kesnä, ja sit viime kesänä saman väriset, nyt kesänä ne vaihtokin väriä! Semmoseksi mustaksi!! ja uskokaa, ne on mun pisamat ihan oikeat pisamat ne vaihto väriä!

        JA nyt ne on iha sika rumat, kuvitelkaa, mull on aika vaalea iho, se sopeutu paremmin vaaleitten ruskeitten pisamien kaa, mutta mustien !?!?!?!? Oon kysyny äidilt et, miks näin kävi, ja sit mentiin lääkäriin, mitää erikoisii tuloksii ei tullu kun ne vain sano: No joo-o onpa erikoista mutta ne kyllä sitten vaihto väriä, ja heitti vitsin että talviaika ohi, ja että kuulemma kesä pisamat tuli esille.

        Ihan outoa, mutta kannattaa varoa, meen ite poistaan ne yhel apteekista ostettu voiteella.

        Tosi tosi tosi tosi kurjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


      • Juhaniiiii
        KANTTEEE!! kirjoitti:

        Kandee poistaa pisamat nopeasti! Arvatkaa mitä kaikille mun pisamille kävi ? Ne oli eka kauniin tosi haaleen vaaleen ruskean väriset, Sit ne muutti väriä!!!!

        Viime viime talvena saman väriset, sit viime talvena, viime viime kesnä, ja sit viime kesänä saman väriset, nyt kesänä ne vaihtokin väriä! Semmoseksi mustaksi!! ja uskokaa, ne on mun pisamat ihan oikeat pisamat ne vaihto väriä!

        JA nyt ne on iha sika rumat, kuvitelkaa, mull on aika vaalea iho, se sopeutu paremmin vaaleitten ruskeitten pisamien kaa, mutta mustien !?!?!?!? Oon kysyny äidilt et, miks näin kävi, ja sit mentiin lääkäriin, mitää erikoisii tuloksii ei tullu kun ne vain sano: No joo-o onpa erikoista mutta ne kyllä sitten vaihto väriä, ja heitti vitsin että talviaika ohi, ja että kuulemma kesä pisamat tuli esille.

        Ihan outoa, mutta kannattaa varoa, meen ite poistaan ne yhel apteekista ostettu voiteella.

        Tosi tosi tosi tosi kurjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

        mutta henkilökohtaisesti pisamat on seksikkäitä ja punaiset hiukset kans. tuntuukin olevan niin että niillä joilla on luonnolliset punaiset hiukset nin niillä on kans pisamia


      • pisamat on ihQ
        KANTTEEE!! kirjoitti:

        Kandee poistaa pisamat nopeasti! Arvatkaa mitä kaikille mun pisamille kävi ? Ne oli eka kauniin tosi haaleen vaaleen ruskean väriset, Sit ne muutti väriä!!!!

        Viime viime talvena saman väriset, sit viime talvena, viime viime kesnä, ja sit viime kesänä saman väriset, nyt kesänä ne vaihtokin väriä! Semmoseksi mustaksi!! ja uskokaa, ne on mun pisamat ihan oikeat pisamat ne vaihto väriä!

        JA nyt ne on iha sika rumat, kuvitelkaa, mull on aika vaalea iho, se sopeutu paremmin vaaleitten ruskeitten pisamien kaa, mutta mustien !?!?!?!? Oon kysyny äidilt et, miks näin kävi, ja sit mentiin lääkäriin, mitää erikoisii tuloksii ei tullu kun ne vain sano: No joo-o onpa erikoista mutta ne kyllä sitten vaihto väriä, ja heitti vitsin että talviaika ohi, ja että kuulemma kesä pisamat tuli esille.

        Ihan outoa, mutta kannattaa varoa, meen ite poistaan ne yhel apteekista ostettu voiteella.

        Tosi tosi tosi tosi kurjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

        Mä luin jostain lehestä että jos on ollu lapsuudesta pisamat ni niistä voi tulla keskoita myöhemmin ku on vanhentunu en meinaa mummoks vaan iha vaik 20v. nä

        SIIS mun mielestä ne on niin nätskii et ajattelin polttaa ehk itteni jotta mulle tulis niit!


    • pisamat!!

      Itelläniki on pisamii,ja vihaan niitä... >;// ne on inhottavia musta ja aattelinki ostaa jotain meikkivoidetta joskus ...... Joten ollaan samiksia :P

    • pisamat;<

      mullaki on, tekisin mitä vaan et pääsisin niistä eroon ! mä joudun käyttämään joka päivä kunnon meikkikerroksia, mä oisin täysin meikitön jos mulla ei ois pisamia..
      luin tuolta netistä että ruokasooda ja sitruunamehu/lius auttais, kokeilin sitä eilen illalla meikkejä poistaessani ja mulla ainakin ton yhen kerranki jälkee vaaleni hieman. Se sillein pistelee pikkusen mut se tuntuu hyvältä ku tietää et ne oikeesti sit lähtee. eli nyt sitte vaa uudestaa tänää=)!

    • oihpiuhhmoi

      Sama täällä.. Naama täynnä pisamia. Itse en tykkää yhtään, muut sanoo kyllä kivoiksi:D Mulla on muuten tosi kauniit kasvonpiirteet lukuunottamatta pieniä silmiäni. Tuntuu kuin hukkuisin näihin pisamiin... :(

    • dalmis23

      Kaikkihan pisamista tykkää, silloin kun ne eivät ole omassa naamassa. Kumma juttu, että en ole saanut värjätä kavereilleni kokeilumielessä pisamia, ne siis olisivat lähteneet pesussa pois. Omani eivät lähde ja olivat ennen typerää kysymystäni niin ihania näiden kavereiden mielestä.
      Ja yllättäen olin kerran niin hehkeä kaikkien mielestä kun peitin jokaikisen pisaman, kaikki kilvan miettivät, että miten olenkin yhtäkkiä niin nättinä. Että niin olisko tasaisella ihonvärillä mitään tekemistä asian kanssa...

    • ruskeanenä

      Joo, pisamat todellakin kivoja jos ei ole omassa naamassa! näin kesäaikaan niitä tulee aivan törkeästi, nenä käytännössä ihan pisamien peitossa, ei todellakaan kiva eikä myöskään kaunis näky! hyi, haluan näistä eroon!

      • pelastunut toisaalta

        kaikki.fi sivustolla myydään "pelastusrengas" -tuotteita. Sarjassa on joku tuote, joka auttaa pisamiin/pigmenttiläiskiin.. kannattaa kysäistä. Ja ovat edullisia tuotteita.


    • koulupoika<>

      olen kuolussa ja ne on rumia vihaaaaaan pisamiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • anna16

      Laita psamiin suolaa ja suolan päälle kylmä pakkaus/ jääpaloja. Auttaa!!

      • Kiitollinen annalle

        Kiitos hirveesti anna16 autto paljon. Ennen oli hirveesti pisamia mut nyt ei oo yhtään


      • viisaampi osapuoli

        Eks tost jää arvet :D mulle on kaveri laittanu suolaa kätee ja painanu sitä jäällä, niin mulava jälki jäi käteen :D että tota en kyl suosittele!!!


      • näinpänäinn
        viisaampi osapuoli kirjoitti:

        Eks tost jää arvet :D mulle on kaveri laittanu suolaa kätee ja painanu sitä jäällä, niin mulava jälki jäi käteen :D että tota en kyl suosittele!!!

        Joo, mieluummin pisamat, kuin naamassa punaiset jäljet


    • eijeijeieiei

      Älkää nyt hyvät ihmiset pisamia tuhotko tai peitelkö tai hävetkö, pisamat on kuitenkin jotain luokka ylellisempää kauneutta josta itse pidän suunnattomasti, aito punainen tukka ja pisamat vie jalat alta.

    • xmoix

      Mullakin on pisamia enkä tykkää yhtään niistä koska ne on just silmien alla ja näyttää et mul ois mustat silmänaluset vaiks oisin nukkunu 12h ja henkilö kysyi miten saa pisamat pois häntä ei paljoa auta se että "oi ne on nii ihanii älä viitti ne on nii kauniit" ehkä teidän mielestä mutta ei hänen ja hän haluaa ne pois joten auttakaa tai älkää.

    • LittleMissCute

      Pisamat on ihania. Mulla on vaan vähän naamassa, mutta äidilläni on kasvoissa jonkun verran ja käsivarsia pitkin hirveät määrät :D ei kuulemma itse pitänyt niistä, itseä vähän ärsyttää koska mäkin haluan niin paljon uin sillä on :)

    • AvonAvon

      Tässä olis apua.. Anew Clinical Absolute Even seerumi, joka siis korjaa värivirheitä, arpia, tasoittaa ihon väriä, poistaa pisamia jne. Todella hyvä seerumi, mikä toimii. tuotteen lisätietoja [email protected] ja voit tilata sitä minulta www.avonia.net
      Alla eng. Teksti.
      .if your skin tone is uneven, look no further than Anew Clinical Absolute Even Multi-Tone Skin Corrector. This anti-aging serum is formulated with DSX-7 which contains two different, complementary forms of vitamin C. Together they target the many facets of discoloration, reducing seven common problems:
      • dark spots
      • uneven skin tone
      • post-acne marks
      • brown patches
      • blotchy red patches
      • freckles
      • sallowness

      BENEFITS
      • Helps to moisturize skin while reducing discoloration
      • Clinically tested on all skin tones
      • Oil-free
      • Hypoallergenic and non-comedogenic
      • Allergy-tested and dermatologist-tested

      TO USE
      • Smooth anti-aging serum over face and neck upward and outward in the morning and again at night
      • For best results use after cleansing and before moisturizing

    • Anonyymi

      Miten pisamat saa pois!?

    • Anonyymi

      miten saisi pisamat haalistumaan melkeinpä kokonaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe