Onko Tyky-toimintaan pakko osallistua?

Työpaikallamme järjestetään tyky-toimintapäivä jonne on PAKKO osallistua. Onko näin? Mikä määrittelee osallistumispakon? Työehtosopimus? Vai mikä.
Ilmoita

Jos se toimintapäivä on palkallinen, niin silloin se on työaikaa, ja sinne on mentävä ihan samoin kuin normaalina työpäivänä menisit töihin.

Se, mitä siellä teet, on ihan itsestä kiinni, mutta paikalla on oltava.
4 VASTAUSTA:
Joko olet sairas tai lomalla.
TYKY-päivät ovat täysin laillista pelleilyä, jolla ei ole mitään tekemistä työkyvyn ylläpidon kanssa.
Siellä ryypätään ja puhutaan työssäjaksamisesta kauniisti. Kun päästään takaisin työpaikalle on meno ihan sama kuin ennekin.. Voi vittu! sanon minä.
Täysin hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.
No, pääseehän sitä matkustamaan taas ties minne rajojen sisäpuolella ja ei tarvii olla kahteen päivään töissä.....haaskausta se silti on.
Pomokin on niin vitun tyhmä ettei sitouta porukkaa päätöksiin.Sama perseennuolijoiden paapominen jatkuu taas kun työpaikalle päästään.
Oma "pinnaamiseni" on ollut muutamina viimevuosina...sairaslomalla vaikka koko viikko tai sitten olen sopivasti pitämässä saldovapaita joita kertyy joka kuukausi huimia määriä....kun joutuu näiden vitun laiskiaispossujenkin virheet korjailemaan.
Mutta kun ne on niin kivoja supliikkimiehiä pomon kanssa että!!!!
tee siis näin kirjoitti:
Joko olet sairas tai lomalla.
TYKY-päivät ovat täysin laillista pelleilyä, jolla ei ole mitään tekemistä työkyvyn ylläpidon kanssa.
Siellä ryypätään ja puhutaan työssäjaksamisesta kauniisti. Kun päästään takaisin työpaikalle on meno ihan sama kuin ennekin.. Voi vittu! sanon minä.
Täysin hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.
No, pääseehän sitä matkustamaan taas ties minne rajojen sisäpuolella ja ei tarvii olla kahteen päivään töissä.....haaskausta se silti on.
Pomokin on niin vitun tyhmä ettei sitouta porukkaa päätöksiin.Sama perseennuolijoiden paapominen jatkuu taas kun työpaikalle päästään.
Oma "pinnaamiseni" on ollut muutamina viimevuosina...sairaslomalla vaikka koko viikko tai sitten olen sopivasti pitämässä saldovapaita joita kertyy joka kuukausi huimia määriä....kun joutuu näiden vitun laiskiaispossujenkin virheet korjailemaan.
Mutta kun ne on niin kivoja supliikkimiehiä pomon kanssa että!!!!
Vaikutat todella mukavalta työkaverilta. Varmasti työkaverit kaipaavat sinua reissuillaan...
sadf kirjoitti:
Vaikutat todella mukavalta työkaverilta. Varmasti työkaverit kaipaavat sinua reissuillaan...
Sää varmaan sitten käyt kaikki riennot ja ryyppäjäiset läpi.Onneksi olkoon. Sehän tekeekin sinusta automaattisesti ykkösduunikaverin!!!
Vaikutat siis oikein alkoholisoituneelta työkaverilta.
Mahtaakohan sulla olla edes oikeita työkavereita, vai vaan niitä jotka leikkii kivaa????
sadf kirjoitti:
En ole hän,mutta olet ymmärtänyt työnteon väärin,ei siellä olla hankkimassa ystäviä vaan tekemässä töitä.
+Lisää kommentti
Työantajalla on oikeus määrät työtehtävistä. Jos työantaja katsoo tyky-päivän työtehtäväksi on sinun siihen myös pakko osallistua.

Muista kuitenkin, että tällöin tuo päivä on kuten mikä tahansa työpäivä. Kirjaa ylös ja laskuta mahdolliset ylityöt, ylimääräiset matkakulut ja päivärahat.
1 VASTAUS:
Missä sellaisia Tyky-päiviä vietetään, että on oikein kaksi päivää aikaa työnantajan kustannuksella leikkiä lapsellisia leikkejä ja vielä ryypätä. En usko tuohon. Ei aikuiset oikeesti voi. Toivottavasti ei ainakaan veronmaksajien rahoilla. Kyllä jokaisella ihmisellä pitää olla sen verran puhtia, etttä hoitaa harrastuksensa vapaa-aikana.
+Lisää kommentti
Jos saat täyden palkan pakko osallistua mikäli et saa palkkaa kukaan ei voi sinua pakottaa tekemään SINUN vapaa-ajalla yhtään mitään.

Työnantajasi ei omista sinua sinun vapaa ajallasi tai mikäli joudut töihin on siitä saatava asianmukainen korvaus eli aika harva työnantaja on valmis maksamaan ylityö ym. muut korvaukset tyky päivistä.
2 VASTAUSTA:
Täytyy sanoa näin henkilöstöpuolen ihmisenä, että onneksi en ole teidän kanssa samassa työpaikassa! Kyllä sitä ollaan aina itkemässä, että työantaja ei ikinä järjestä mitään. Te nutturanaamat pilaatte tapahtuman myös muilta. Onko se oma vastuu tiedossa työyhteisön ilmapiirin syövyttämisessä?
Mulosåpop kirjoitti:
Täytyy sanoa näin henkilöstöpuolen ihmisenä, että onneksi en ole teidän kanssa samassa työpaikassa! Kyllä sitä ollaan aina itkemässä, että työantaja ei ikinä järjestä mitään. Te nutturanaamat pilaatte tapahtuman myös muilta. Onko se oma vastuu tiedossa työyhteisön ilmapiirin syövyttämisessä?
Parempi ettei sinne ketään pakoteta, jottei ole "nutturanaamoja" pilaamassa muiden leikkejä.

TYKY päivissä on sellainen sisäänrakennettu vika, että ajatellaan ongelmien johtuvan työntekijöistä ja heitä koitetaan TYKY päivänä ohjelmoida uudelleen.
+Lisää kommentti
Kauheeta, kauhulla luen "duunareiden" juttuja..... ihan uusia asioita mulle..... mutta hiljalleen on asioihin pakko tutustua. Mustakin tulee duunari....viimeeksi ollut toisen leivissä joskus -90luvun alussa...., Tyky päiviä..mitä hittoja ne on?? :=l
Ilmoita
Itselleni nuo päivät ovat palkallisisa vapaita ja se sopii kaikille mainiosti. Olin pakoitettuna yksillä TYKY-päivillä 2011, eikä minun tarvitse enää koskaan osallistua niihin. Samalla kun ensimmäinen juoppo avasi taskumatin, otin käteen virsikirjan ja aloin laulamaan virsiä, loppuajan puhuin Jumalasta ja Jeesuksesta työtovereilleni. Ei ,en ole sinällään uskovainen mutta en vain muuten kestä juoppoja, millaisia suomalaisista on 90%(mukaanlukien päättäjät). Minulla ei myöskään introverttina ole mitään mielenkiintoa kuulla muiden mielipiteitä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Onko Tyky-toimintaan pakko osallistua?

Työpaikallamme järjestetään tyky-toimintapäivä jonne on PAKKO osallistua. Onko näin? Mikä määrittelee osallistumispakon? Työehtosopimus? Vai mikä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta