Itsepäinen mies

Sinnikäs vaimo

Hei, alkaa jo rasittaa tämä kuvio mieheni kanssa!Hän loukkaa minua, "hylkää" jne.. esim. työasioiden takia. Enkä ole riistämässä häntä työkuvioista pois kuitenkaan. Ihan tekosyitä, toista voi huomata vaikka olisi kiirekin. Minä kun siitä hermostun niin kaikki syy pistetään minun niskaani."Jos olisit joskus hiljaa niin voisit saadakin mitä haluat!"- tulee vastauksena!
Eli, kokeeko joku samoin?Nyt on takana noin viikon "riita" tästä että minä haluan läheisyyttä (mutta en vingu!) ja hän on ylpeä ja itsepäinen eikä toimi yhtään niin kuten rakastavan miehen tulisi toimia. Ollaan sitten kuin sisko ja sen veli, ilman hellyyttä ja ilman seksiä!Ai niin, kyllä hänelle pikapanot aamulla kävisivät kun minä haluan vielä nukkua...
Hän on loukannut minua, hänen tulee tulla minua vastaan, näin koen.

11

3954

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakaroita.

Menisit nyt vaan peilin eteen, mieluummin heti aamulla.

• Sinnikäs vaimo

Siellä varmaan on mies joka pitää vaimoaan vain panopuuna. PHYI kamala!

• tollanenko on

sun käsityksesi itsepäisestä..? Hah! No, en sano, että olisit kohtuuton (tietämättä asioiden kaikkia laitoja), mutta vaikuttaa siltä, että miehesi on kyllästynyt vikinääsi ja huomionkipeyteesi? "Ylpeä ja itsepäinen" kun ei tanssi sinun pillisi mukaan..? Miksi pitäisi, jossei tunnu siltä? Voi olla, että kiusaa sinua ihan tahallaan, kun tietää, miten herkästi hiillyt, kun vinkumisesi torjutaan...
      Eipä siinä mitään, laita kova kovaa vasten. Käännä selkä, pieraise ja jatka uniasi, kun seuravan kerran hinkuu aamupanoa ; ole kodissanne kuin häntä ei olisikaan. Kyllä routa porsaan kotiin aja. Ja jollei aja, seuraavaksi voit alkaa miettiä, onko ne työasiat oikeasti työasioita vai onko jossain muuta tekeillä...

• ..........

Olisikohan niin, että mies ei rakasta sinua tai välitä sinusta. Hänelle olet seksikone, et muuta. Et kertonut kunnolla taustoja, onko tätä ollut aina vai kauanko.

Vaikea sanoa, oletko liian kärsimätön vai miehesi liian itsekäs. Itsepäisyys ja itsekkyys on eri asia ja miehesi vaikuttaa enemmän itsekkäältä eli omat tarpeet ensin ja sitten vasta toisten tarpeet.

Onko sinulla töitä ja harrastuksia? Onko miehesi introvertti ja sinä ekstrovertti? Tällainen pari ei yleensä kestä yhdessä, koska hän kaipaa rauhaa ja sinä kaipaat hänen mielestään keskustelua koko ajan ja viet hänen energiaansa. Jos miehesi kaipaa rauhaa ja sinä aina häiritset häntä, hän varmaan alkaa miettimään avioeroa ja etsimään rauhallisempaa naista.

En oikein edes ymmärrä, että miten teillä ei keskustella asioista, vaan nostetaan riita, jos ollaan eri mieltä. Ihan kuin kahden lapsen avioliitto. Jos välillänne ei toimi keskusteluyhteys, ei teidän avioliittonne tule kestämään kauan. Parisuhdeterapia voisi auttaa ymmärtämään toista, mutta jos olette kovin erilaisia, niin ette koskaan täysin ymmärrä toisianne.

• Yks nainen.

Vaikea kommentoida kun en tiedä taustoja. Mitäs jos ottaisit vähän etäisyyttä mieheesi. Älä vaadi häneltä koko ajan huomioita vaan tee myös omia juttujasi. Tapaile ystäviäsi, harrasta, oletko koskaan kodin ulkopuolella.

Vaikuttaisi siltä, että mies on ärsyyntynyt sinun käytöksestäsi tai sitten jostain työjutuista, joten ehkäpä pieni irtiotto on nyt paikallaan.

Olen nainen enkä itse jaksaisi koko ajan viihdyttää seurankipeää miestä etenkin jos olisi työ- tai muita stressitekijöitä elämässä. Jos joku vaatisi minulta alati huomiota ahdistuisin varmaan niin paljon että eroasin vain saadakseni olla rauhassa. En tietysti ajaudu suhteisiin läheisriippuvaisten miesten kanssa.

Jos miehelläsi on yhtään samantyyppisiä ajatuksia kuin minulla niin hän saattaa olla ahdistunut sinun jatkuvasta huomion kärttämisestäsi. Tai siis hän voi kokea asian niin. Hän voi kokea sinut myös mustasukkaisena (ahdistavana).

Vaikea tosiaan sanoa kun ei tiedä taustoista. Voihan se olla, että mies on yksinkertaisesti välinpitämätön.

• muka voi ahdistua
        Yks nainen. kirjoitti:

Vaikea kommentoida kun en tiedä taustoja. Mitäs jos ottaisit vähän etäisyyttä mieheesi. Älä vaadi häneltä koko ajan huomioita vaan tee myös omia juttujasi. Tapaile ystäviäsi, harrasta, oletko koskaan kodin ulkopuolella.

Vaikuttaisi siltä, että mies on ärsyyntynyt sinun käytöksestäsi tai sitten jostain työjutuista, joten ehkäpä pieni irtiotto on nyt paikallaan.

Olen nainen enkä itse jaksaisi koko ajan viihdyttää seurankipeää miestä etenkin jos olisi työ- tai muita stressitekijöitä elämässä. Jos joku vaatisi minulta alati huomiota ahdistuisin varmaan niin paljon että eroasin vain saadakseni olla rauhassa. En tietysti ajaudu suhteisiin läheisriippuvaisten miesten kanssa.

Jos miehelläsi on yhtään samantyyppisiä ajatuksia kuin minulla niin hän saattaa olla ahdistunut sinun jatkuvasta huomion kärttämisestäsi. Tai siis hän voi kokea asian niin. Hän voi kokea sinut myös mustasukkaisena (ahdistavana).

Vaikea tosiaan sanoa kun ei tiedä taustoista. Voihan se olla, että mies on yksinkertaisesti välinpitämätön.

puolison läheisyydestä????????

Jos ihminen ahdistuu läheisyydestä..silloin ihmisen on parasta elää ja olla yksin.

Mieheni on juuri samanlainen niuhoke..en voi tajuta miksi läheisyys ja hellyys ovat hälle niin vaikeita asioita.
        Tunnevammaisuus on kylläkin yksi syy miksi ihminen ei osaa nauttia läheisyydestä..ihminen ei ole oppinut rakastamaan,eikä ole aiemmin rakkautta saanut..siksi ei sitä osaa vastaanottakaan.

Läheisriippuvuus on aivan eri asia kuin olla kumppanin lähellä..rakastaen.

• hyvinkin.....
        muka voi ahdistua kirjoitti:

Jos ihminen ahdistuu läheisyydestä..silloin ihmisen on parasta elää ja olla yksin.

Mieheni on juuri samanlainen niuhoke..en voi tajuta miksi läheisyys ja hellyys ovat hälle niin vaikeita asioita.
        Tunnevammaisuus on kylläkin yksi syy miksi ihminen ei osaa nauttia läheisyydestä..ihminen ei ole oppinut rakastamaan,eikä ole aiemmin rakkautta saanut..siksi ei sitä osaa vastaanottakaan.

Ei avioliitto oikeuta tunkemaan toisen reviirille.

Jokaisella on oma rajansa läheisyydelle, varsinkin sen vaatimiselle.
        Jos et voi tajuta miestäsi, ei voi mitään. Asiat voivat olla toiselle vaikeita, vaikka itse niitä pitäisit helppoina tai itsestäänselvyyksinä.

Toisen taitojen ja halukkuuden vähättely vain pahentaa tilannetta.

Miehelle on luonnollista välttää kaikkea sellaista, missä hän saa kuulla olevansa huonompi....

• Sarla
        muka voi ahdistua kirjoitti:

Kyllä avioliitossakin voi kaivata tilaa hengittää. Hetkeä omillaan, yksin ajatustensa kanssa.

Jos kumppani ei huomioi toisen tilan tarvetta, tulee helposti niin paha olla, ettei todellakaan pysty halukkaasti olemaan toisen lähellä antamassa hellyyttä.

Eikä se tarkoita todellakaan, että olisi tunnevammainen. Ihmiset on erilaisia.

• näin näkisin ....

Totean saman kuin aiemmatkin vastaajat, että kuvailet tilannettanne melko suppeasti ja vastaukset ovat pitkälle arvailua.

Minä pohdin onko miehesi vallanhaluinen? Millainen hänen vanhempiensa suhde oli, koska miehesi täyttää hyvin perinteisen mallin tekemällä kovasti töitä ja saattaa tulla hyvin toimeen muiden miesten kanssa, mutta oman vaimon tunteminen perustuu melko peruskuvioihin eli seksiin sekä jonkinlaiseen "vastuuseen" olla perheen aivot?

Miehesi saattaa myös olla niitä tyyppejä,jotka käsittävät asiat käytännön kautta ja kuten jo osa sinulle vastasi toimi, äläkä selitä. Olet kyllä oikeassa, mutta miehesi vaikuttaisi kokevan olonsa avuttomaksi ja taitamattomaksi sinulle tutussa aihepiirissä tunteissa ja hellyydessä, joten tee aloite. Anna sinä hänelle hellyyttä ja juttele mukavia, mutta tee se niin ettei sinua ala ärsyttämään hänen reaktionsa. Sen vuoksi pitäisi olla sitä ns omaa elämää, joka virkistää ja rentouttaa sinua ja osaat kohauttaa olkapäitäsi miehesi äksyilylle. Hidaskin ukko huomaa joku päivä, että hetkonen, missäs se muija on kun ei kuulu tuttua purputusta taustalta. Pian te kinaatte mikset ole koskaan kotona....

• viiinus

Jos vaimo on tyytymätön, mies kuvittelee että se johtuu siitä ettei hän tienaa tarpeeksi. Tämä johtaa siihen että mies tekee kahta kauheammin töitä, jotta saisi naisensa tyytyväiseksi. Jos nainen kaikesta huolimatta on edelleen tyytymätön, ei mies pysty tätä käsittelemään, koska hänellä ei ole ratkaisua tähän. Miehen tärkein tavoite ja kunnia-asia parisuhteessa on tehdä vaimo onnelliseksi. Kerropa sille miehellesi miten paljon arvostat hänen raatamistaan perheensä hyväksi ja tämän jälkeen voit alkaa ehdottamaan että vähempikin riittäisi ja olisi kiva jos hän olisi enemmän perheen kanssa jne....

Miehen täytyy saada tuntea että hänen työtään perheen elannon eteen arvostetaan.

Luepa John Grayn kirja Mars ja venus ikuisesti yhdessä. Kertoo juuri tästä ongelmasta ja on pelastanut monet avioliitot. Kirja opettaa miehiä ja naisia ymmärtämään toisiaan ja miksi miehet ja naiset reagoivat tietyllä tavalla tiettyihin asioihin ja mitkä alkukantaiset vietit määräävät ihmisen toimintaa vielä tänäkin päivänä.

• EsPooWomen

Parisuhteet ovat yleesä kahden kauppa. On kuitenkin edetty seurustelussa niin että katsottu toinen hyväksi elää kumppanina rinnalla, miksi muuten menisi naimisiin? Avioliittoon kuuluu kummankin tunteiden huomiointi oli väsynyt tai ei ja parisuhteessa pitäisi pystyä keskustelemaan ja sanomaan suoraan'' kulta nyt en jaksa kun on stressiä'' eikä käyttäytyä moukkamaisesti toista kohtaan olemalla hiljaa tai ajatella omaa napaa tuijottaen. Suhde joka perustuu luottamukseen ja asenteeseen olla se mitä on ja hyväksyy itsensä niin silloin puhutaan aidosta rakkaudesta. Kaikki suhteet joissa käytetään valtaa toiseen mm. mökötys, ymmärtämättömyys, fyysinen/henkinen vapauden riisto, uhkailu on kaikkea muuta kuin rakkautta.

Jos Liitto/suhde menee siihen, että täytyy miettiä onko toiselle tärkeä epäillä toisen rakkauden motiivia ja kinuta läheisyyttä saamatta vastinetta niin suhde ei ole taerveellä pohjalla. Jos toista rakastaa tunteella ja sydämellä niin kaikki tapahtuu itsestään selvästi ja jos riitoja tulee niin niistä voi keskustella rakentavasti ja löytää yhdessä se kultainen keskitie. Kaikki vaan menee nykyään siinä ensihetken huumassa ajatellen, että toinen ihminen täydentää elämäni ja en ole onnellinen silloin kun en saa vastakaikua onnellisuudelleni.
      Tiettyyn pisteeseen kannattaa antautua suhteelle täysin, mutta jos se antaminen on vain yksipuolista jatkuvasti niin silloin kannattaa miettiä onko se suhde perustunut muuhun kuin rakkauteen. Ajatella itseään että haluaako toimia sellaisessa suhteessa? Oman itsesi kuuntelu on parasta, koska ketään ei voi muuttaa mielesä mukaisesti vaan itsensä asennetta voi ja mennä sen ajatelman mukaisesti etiäpäin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      83
      3739
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      107
      1114
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      865
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe