ei pastaa, leipää, perunaa & riisiä

tätä minun

olisi tarkoitus totella.. sanottiin että tämä dieetti olisi tehokas laihdutustapa! Laihdutus on minulle ihan uusi asia, josta en siis juuri tiedä mitään.. kun noudatan tota dieettiä tulee vaan mieleen että söisin juureksia, kasviksia, marjoja, mitä muuta?? (terveellistä) . koska yritän tosissaan laihduttaa niin voiko esim syödä: kalapuikkoja,tonnikalaa, lihaa, jugorttia, sitruunan makuista vissy vettä?? eli näin..älkää naurako..tämä on minulle uutta! onko hyviä ruoka neuvoja??
eli siis ruoka asioissa olen aika uuno!!

9

2019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Falconix

Kalapuikkoja ei kannata, koska se ei ole puhdasta kalaa. Saattaa sisältää jauhoja ja säilöntäaineita. Kasviksia pitää syödä, itse tykkään suuresti kukkakaalista johon laitan mukaan smetanaa. Vadelma ja mustikka on hyviä marjoja. Tonnikala on myös hyvä, jos se on vedessä. Saa itse vaikka laittaa mukaan oliiviöljyä makua parantamaan. Kyllähän jugurtin saa ottaa. Liha nyt on itsestäänkin selvää, että kuuluu VHH:n. ainoastaan mausteettomat lihat, joita ei ole esikäsitelty. Vettähän pitää juoda jo ihan muutenkin. Itse juon Lidl:in vichyä, joka muuten on todella hyvää...

• eli siis lihaa pitäisi

syödä.. en tiennytkään.. käykö vaikka normi jauhenliha?? niin ja kana??

• Falconix
        eli siis lihaa pitäisi kirjoitti:

syödä.. en tiennytkään.. käykö vaikka normi jauhenliha?? niin ja kana??

Jauheliha on useimmiten hiilarittomia. Kannattaa valita ne rasvaisimmat tuotteet, on paremman makuisia. Kana ja muut riistat on loistavia!

• on periaatteessa
        Falconix kirjoitti:

Jauheliha on useimmiten hiilarittomia. Kannattaa valita ne rasvaisimmat tuotteet, on paremman makuisia. Kana ja muut riistat on loistavia!

sitä etten syö pastaa, leipää, riisi, perunaa ja sokeria.. periaattees kaikkea muuta voi syödä vai.. voiko tätä dieetti pitää vaikka vuoden.. jos se toimii minulla.. nimittäin yli 30kg pitäisi minun saada pois!

• Falconix
        on periaatteessa kirjoitti:

sitä etten syö pastaa, leipää, riisi, perunaa ja sokeria.. periaattees kaikkea muuta voi syödä vai.. voiko tätä dieetti pitää vaikka vuoden.. jos se toimii minulla.. nimittäin yli 30kg pitäisi minun saada pois!

dieettinä ja haluat pudottaa painoa 30 kg. Et onnistu! Tämän pitää ottaa elämäntapana, ei dieettinä. Tässä on suuri ero. VHH:lla voi olla joko vakavemmin tai löysemmin, kunhan jättää eka kyseiset mainitsemasi tuotteet pois. Suositeltavaa olisi että koko elämän.

• Veijo

Low Cal High Fat (VHH)

Tässä LCHF suositukset:

SAAT SYÖDÄ
      :
      maitotuotteita. Maito, fili ja jogurtti (myös laktoositon), Kreikan ja Turkin jogurtti, juusto (ei kevyt), fetajuuston, keso, creme
      fraiche, kermaa, voita, majoneesi jne. Mieluiten ekologinen tuote. Ei levy- eikä sokeroituja tuotteita. Naudanlihan, sianlihan, lampaan lihan, siipikarjan, kalan, äyriäisten.Älä poista näkyvää rasvaa (iEi lisäaineita.), Mausteet ja suolaa maun mukan. Kastikkeet kotona ilman hiilihydraatteja.
      Vihanneksia. Öljy (oliivi tai rapsi)-viinietikka-kastikkeella tai majoneesikastikkeella. Pellavansiemeniä. Oliivit. Oliivi ja rapsiöljy (vain luonnonmukaisesti tuotettuja, Kylmäpuristetut). Kookosrasvaa, puhdasta, korkealuokkaista. Munat, mieluiten ekologiset niissä on enemmän Omega- 3.
      Tarkista pakkauksesta että elintarvike ei sisällä hiilihydraatteja enemmän kuin 5g/100gr tuotetta.

Omega3 puutten estämiseksi syö rasvaista kalaa (lohta, lohikaloja , silakkaa, makrillia jne)
      Myös osassa lihatuotteista ja kananmunissa (ruokittu Omega3 sisältävällä rehulla).

ÄLÄ SYÖ (tai mahdollisimman vähän):

perunat,perunalastut ja ranskalaiset perunatr. Riisi ja riisituotteet. Maissi ja maissituotteet (ex corn flakes).

Viljaan perustuvat tuotteet, makaronivalmisteet, leipää, keksit, chips, aamiaishiutaleet puurot, vellit ja pannukakku. Jos olette sitä mieltä, että et voi täysin voi pidättäytyä syömästä leipää, ja perunoita vähennä asteittain. Makkarat ja muut leikkeleetr. Sisältävät lisäaineita (E-) jotka vahingoittavat elimistöä. Syö vain harvoin. Makeiset, Kevytjuomat, täytekakut ja kahvileipä. Sokeri ja sokeroidut tuotteet.. Margariinit ja muut voin korvaavat tuotteet
      OMEGA- 6-sisältävät öljyt (esim. Maissi-,auringonkukka-,soja-, ja maapähkinäöljyt)

VOIT SYÖDÄ VÄHÄN:

auringonkukan siemeniä. Suklaata, kaakaopitoisuus vähintään70% . Sisältää hitaita hiilihydraatteja. Ei mielellään painonpudotuksen yhteydessä.. Vain vähän alkoholia, se on fettbildande, ja häiritsee veren sokeritasapainoa. Ei olutta sisältää maltoosia joka on nopea hiilihydraatti.

Hedelmät kohottavat verensokerin ja fruktoosi menee suoraan rasvakudokseen ja varastoituu rasvana joten lpainonpudotuksen yhteydessä suositellaan 1 hedelmä päivässä (jälkiruokana). Vältä banaanaja ja viinirypäleitä. Paljon hiilihydraatteja.

Liikunta on hyväksi koska silloin poltat rasvaa etkä lihaksia.

Hiilihyraatteja tarvitsee enemmän alkuvaiheessa ERITTÄIN RASITTAVASSA liikunnassa tai työssä.

• Tavallinen nainen

Olet ehkä huomannut, että eri ihmiset täällä ovat erimieltä siitä, mitä saa/pitää syödä vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa. Itse olen kesän alusta syönyt vähähiilihydraattisesti, tai oikeastaan hiilihydraattitietoisesti, ja tässä esimerkkejä siitä, mitä olen syönyt sen jälkeen kun jätin pastan, riisin, perunan ja vaalean leivän pois:

Kanawokkia: kanasuikaleita wokissa vihannesten kanssa, meillä mausteeksi käytetään itse kasvatettua chiliä, mutta myös valkosipulia, tuoretta inkivääriä.

Chiliconcarnea: jauhelihaa tai naudan suikaleita, paprikaa, sipulia, papuja, tomaattia, chilimausteita. Toimii patana myös ilman riisiä/perunaa lisukkeena.

Kaalilaatikkoa: kaalia ja jauhelihaa, ei tarvitse lisätä riisiä, vaikka sitä joissakin ohjeissa mainitaankin.

Gulassi-keitoa: possunsuikaleita, paprikaa, sipulia, porkkanaa. Ohjeissa mainitaan usein peruna, mutta sen voi vaihtaa esim. porkkanaan tai lanttuun.

Pekonikastike: pekoni paistetaan pannulla, päälle lorautetaan purkki creme fraishea, mausteeksi esim. pippuri tai ruohosipuli. Ennen söin tätä pastan kanssa, nykyään paistetun kesäkurpitsan, paprikan ja munakoison kaverina.

Lihapullat/jauhelihapihvit: mausteeksi esim. kermaviiliin sekoitettu sipulikeitto, fajita- tai tacomausteet, valkosipuli, minttu, tomaatti, chili...

Munakas: munan kanssa pannulle esim. paprikaa, pekonikuutioita, sipulia, tomaattia, tonnikalaa, kinkkua, maun mukaan.

Kanasalaatti: salaattia, kurkkua, tomaattia, ananasta, pähkinöitä, kanaa, juustokuutioita ja päälle kastike kermaviilistä, joka on maustettu chilillä ja sinapilla.

Tonnikalasalaatti: kaalia, kurkkua, paprikaa, tonnikalaa, kananmunaa, papuja ja omenaa. Kastikkeeksi esim. Ingmanin (vai onko se Valion?) kolme juustoa -kerma.

Aamupalaksi esim. maustamatonta jugurttia marjoilla, rahkaa hedelmillä, keitetty kananmuna, munakokkelia, paistettua pekonia, salaattia tai vaikkapa yksi viipale täysjyvä tai -ruisleipää.

• a.p___

siinä oli hienoja ruokia :) jotka ei käynyt edes mielessäni..esim tämä kaalilaatikko.. Sinä käytät ainakin mausteita :D itse en niinkään pidä mausteisista ruuista eikä kyllä vatsanikaan niistä pidä.. Mutta kiitoksia :) kirjoitan ihan muistiin itselleni noita :))

• Tavallinen nainen
        a.p___ kirjoitti:

siinä oli hienoja ruokia :) jotka ei käynyt edes mielessäni..esim tämä kaalilaatikko.. Sinä käytät ainakin mausteita :D itse en niinkään pidä mausteisista ruuista eikä kyllä vatsanikaan niistä pidä.. Mutta kiitoksia :) kirjoitan ihan muistiin itselleni noita :))

Joo, eihän se ole pakko käyttää mausteita yhtä paljon kuin meillä. Sekä mieheni että minä pidämme ruoasta, jossa on makua. Mutta esim. gulassista saa ihan hyvää käyttämällä tavallista paprikajauhetta ja pari ruokalusikallista ketsuppia. Eikä lihapyöryköihinkään tarvi laittaa sipulikeittoa ja jauhelihamaustetta kummempaa.

Vielä yksi vinkki: gratiinit. Eli uunissa juuston (ja kerman) kanssa kypsennetyt kasvikset. Ukkoni eräs kaikkien aikojen suosikkiruoka on uunimakkaraa ja uunivuoassa tehdyt kasvikset: vuokaan pussi pakastevihanneksia maun mukaan, päälle kermaa ja vaikkapa yrttimausteita tai vain suolaa ja pippuria. Gratiinikin syntyy helposti, vihannekset (esim. parsakaali, kukkakaali, porkkana, lanttu, nauris, punajuuri, kyssäkaali...) esikeitetään ja laitetaan vuokaan kerman ja juuston kanssa. Sopivia juustoja ovat aurajuusto, koskenlaskija, feta tai vaikkapa suosikkijuusto raastettuna.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe