Paras Ripsi- ja Kynsikoulutus Helsingissä?

fab78

Heippa,

haluaisin kuulla mielipiteitänne, huhupuheita, kuulopuheita, kokemuksia yms. joita on mahdollisesti kertynyt Ripsipidennyskoulutuksista sekä Rakennekynsikoulutuksista. Olen kauneudenalan ammattilainen ja muutama paikka jo listalla (Creative J-curl ripsikoulutus sekä Nail Station Novalash koulutus.

Kiitoksia jo etukäteen ;)

30

5884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman..

      Siis kauneudenalan ammattilainen? Jos olet kosmetologi niin käytä maalaisjärkeä ja ole aktiivinen, pystyt tekemään niin kynsiä kuin ripsiäkin ilman koulutusta. Kosmetologin perustutkintoon kuuluu kynnen anatomia, välinehuolto yms. mistä maksaisit aivan turhaa koulutuksissa. Alasta perillä oleva ja alasta tarpeeksi kiinnostunut oppii ihan ilman koulutuksiakin. Ripsienpidennys kurssilla ei voida opettaa aivojasi toimimaan ja lähettämään käskyä laittaa käsi toimimaan oikein, siinä kun tarvitset niin oikeaa kuin vasentakin kättä samaan aikaan, vain tekemällä oppii. Naisten aloilla on tuhansia koulutuksia mistä saat maksaa itsesi kipeäksi, mutta kuinka moni mies käy monia eri kouluja jos alkaa vaikka autoa remontoimaan tai rakentaa ja maalaa pöydän? Naiset ovat niin epävarmoja ja tarvitsevat itsetunnon pönkitystä käymällä tuhannen euron kursseja ja sitten hokevat että "kyllä minun täytyy nyt osata kun on kurssitkin käyty". Siksi reilusti suurin osa yrittäjistä yleensäkin on miehiä, naiset ei uskalla (kun ei lasketa edes perheenlisäystä mukaan)!

      Toki kurssien pitäjät kusevat hunajaa kun ilmottaudut jollekin, ripsienpidennys 1000 euroa ja kynnet toinen mokoma! Tervemenoa.

      • maalaisjärjen käytöstä

        Kosmetologin koulutuksella ei tehdä rakennekynsiä.
        Niiden tekeminen vaatii erikoisosaamista, joka muodostuu oikeasta tiedosta ja tekniikasta kynsiin ja erityisesti rakennekynsiin liittyen (minkä luotettavimmin saa laadukkasta koulutukseta), materiaalituntemuksesta (katso edellinen), sekä kokemuksesta. Asiakkaille kynsiä tekemään vain pätevä henkilö. Kosmetologi on hyvä pohja, mutta karkeasti sanottuna sama asia, kuin yleislääkäri tekisi kirurgin hommia - vaatii erikoisosaamista.

        Ripsiin en ota kantaa muuta, kuin että tuskinpa siinäkään perusasioita kartoittava koulutus pahaksi on, kun työssä ollaan ihokontaktissa ihmisten kanssa ja tehdään työtä kauneuden ja hyvien työ- sekä hygieniatapojen nojalla (vaikka täällä niin moni kaiken koulutuksen, varsinkin kauneusalan, niin kovin turhana tuntee kokevan). Ja jos kurssi maksaa 1000 €, tekisin lisää selvitystyötä paremman hinta-laatusuhteen löytämiseksi.


      • fab78
        maalaisjärjen käytöstä kirjoitti:

        Kosmetologin koulutuksella ei tehdä rakennekynsiä.
        Niiden tekeminen vaatii erikoisosaamista, joka muodostuu oikeasta tiedosta ja tekniikasta kynsiin ja erityisesti rakennekynsiin liittyen (minkä luotettavimmin saa laadukkasta koulutukseta), materiaalituntemuksesta (katso edellinen), sekä kokemuksesta. Asiakkaille kynsiä tekemään vain pätevä henkilö. Kosmetologi on hyvä pohja, mutta karkeasti sanottuna sama asia, kuin yleislääkäri tekisi kirurgin hommia - vaatii erikoisosaamista.

        Ripsiin en ota kantaa muuta, kuin että tuskinpa siinäkään perusasioita kartoittava koulutus pahaksi on, kun työssä ollaan ihokontaktissa ihmisten kanssa ja tehdään työtä kauneuden ja hyvien työ- sekä hygieniatapojen nojalla (vaikka täällä niin moni kaiken koulutuksen, varsinkin kauneusalan, niin kovin turhana tuntee kokevan). Ja jos kurssi maksaa 1000 €, tekisin lisää selvitystyötä paremman hinta-laatusuhteen löytämiseksi.

        En ole kosmetologi ja yhdyn edellisen kirjoittajan mielipiteeseen. Ei ole mitään pahempaa, kun yhteen kauneuden-muodin alaan kouluttautunut härvääjä, joka luulee sen vuoksi hallitsevansa kaikki about samaa alaa muistuttavan. Kampaajat, jotka luulevat osaavansa maskeerata/meikata, maskeeraajat jotka luulevat olevansa kampaajia, kosmetologit jotka luulevat olevansa kynsimuotoilijoita jne. Koska olen itse omaa alaani kouluttanut useita vuosia uskon kyllä laadukkaaseen koulutukseen.On olemassa luonnon lahjakkuuksia jotka hallitsevat useampia aloja, mutta siinä ei sitten ole väliä onko kosmetologi tai matemaatikko. Kursseista ei todella tarvitse maksaa tuota hintaa ja onneksi yrittäjälle muutenkin vähennyskelpoista rahanmenoa. Toivottavasti siellä on joku joka osaa lukea kysymyksen ja myös vastata siihen, eikä vain nähdä itsensä kirjoittavan...


      • työssä oleva yrittäjä

        Sellainen näkökulma että millä hinnalla itse myisit ja hinnoittelisit työpäiväsi? Ei kukaan kouluttaja omaa työtään liian halvalla myy, itse kauneuden alan ammattilaisena hinnoittelen oman päivän työni 250 euroa arvonlisävero päälle. Joku voi tehdä halvemmalla ja joku kalliimmalla. Lisäksi toki koulutettava ostaa tarvittavat aineet itse.


      • faerieee

        Onpas naurettava mielipide. Sama asia kuin väittäisi, että sairaanhoitaja voi ja osaa tehdä leikkauksen. Ei ole mistään itsetunnon puutteesta kyse vaan asiantuntevuudesta ja asiakkaan parhaasta. Jos kouluttamaton tekee rakennekynnet ja asiakas saa tulehduksen kynsiin, niin kyllä vika on silloin laittajassa, joka ei ole perehtynyt asiaan lainkaan. Rakennekynsien tekeminen tosiaan vaatii erikoisosaamista. Moni luulee niiden teon olevan erittäin helppoa ja, että siihen pystyy kuka tahansa. Todellisuudessa se on kuitenkin vaativaa ja vaatii pitkän harjoittelun ja hyvän koulutuksen.


      • Youtubeen mars
        fab78 kirjoitti:

        En ole kosmetologi ja yhdyn edellisen kirjoittajan mielipiteeseen. Ei ole mitään pahempaa, kun yhteen kauneuden-muodin alaan kouluttautunut härvääjä, joka luulee sen vuoksi hallitsevansa kaikki about samaa alaa muistuttavan. Kampaajat, jotka luulevat osaavansa maskeerata/meikata, maskeeraajat jotka luulevat olevansa kampaajia, kosmetologit jotka luulevat olevansa kynsimuotoilijoita jne. Koska olen itse omaa alaani kouluttanut useita vuosia uskon kyllä laadukkaaseen koulutukseen.On olemassa luonnon lahjakkuuksia jotka hallitsevat useampia aloja, mutta siinä ei sitten ole väliä onko kosmetologi tai matemaatikko. Kursseista ei todella tarvitse maksaa tuota hintaa ja onneksi yrittäjälle muutenkin vähennyskelpoista rahanmenoa. Toivottavasti siellä on joku joka osaa lukea kysymyksen ja myös vastata siihen, eikä vain nähdä itsensä kirjoittavan...

        Itse kävin (myös kauneusalan ammattilaisena) kynsikurssin, jonka koulutus ei alkuunkaan vastannut ajatustani peruskoulutuksesta. Valintani kurssiin tapahtui pelkästään siksi, että yrittäjänä olen melko kiinni päivätyössäni, ja kyseinen kurssi oli mahdollista ajallisesti suorittaa itselleni sopivasti viikonloppuisin. Hinta/koulutuslaatu ei todellakaan vastannut toisiaan. Täysin ummikkona ja asioista tietämättömänä näin jälkikäteen koen, että paremman opin olisin saanut maksutta Youtubesta (josta olen saanut edelleenkin maksutonta lisäoppia). Y-tunnuksella tuotteet olisin kotiharjoitteluun saanut jopa monesta ihan ammattilaisille tarkoitetusta tukkufirmasta.
        Koulutan itse pienimuotoisesti oman ammattiosaamiseni puitteissa nuoria, ja siksikin osaan verrata itse koulutusta, joka oli ala-arvoista; Peruslässytys tukkufirmasta ja maahantuontituotteista ja menestyksestä. Näytetään hommaa ehkä 7 minuuttia. Sen jälkeen oppilas tekee mallilleen työtä (tunteja, aloittelijana, eikä menekään ihan niin sujuvasti...kukaan ei vaivaudu seuraamaan siinä kohtaa, miksei mene niin sujuvasti, vaikka kysytään! jotta korjaisi virheet?) Lopulta sit kerrotaan, miten nyt korjataan ja viilaa ja viilaa taas tunti, ellei ylikin... Toinen tapaaminen meni samoilla ohjeilla, ellei jopa nyt ohjeitta, jos ei olisi tajunnut edes jotain kysyä... ja niin edespäin. Kurssiohjelmaa jälkikäteen selatessa huomasin, että myös ohjelmassa olleet kynnen sairaudet jäi käsittelemättä, tuotekäsittely jäi nollaan ja omaan kokeiluun aloituspakkauksen tuotteista. Firman muista rakennekynsituotteista ei puhuttu mitään. jne jne jne. Hintaansa nähden oli kohtuuttoman huonoa. Paikkaa nyt nimeämättä Hki. Tuotteet tuntvat laadukkailta, nyt kun edes perusteet ole Youtubesta hakenut, ja tilaillut kokeilumielessä eri firmoilta vastaavia huomattavasti halvempia tuotteita. Mutta eivät siis suinkaan ole ylivertaisia. Superhyviä tuotteita on tullut kohdalle myös muualta. Puolessa välissä kurssia kysellessäni jatko-osaan tarkennusta, vastaus oli, meillähän on myös (maksullisia) koristelukursseja, stilettokursseja jne...Tervetuloa! Vastausta ei tullut jo maksettuun kurssiin sisältyvän kolmannen osan omiin toiveisiin? Neljäs osa (diplomi) jolle yrittäjä jo voi haistattaa peet, jäi käymättä. Aikuinen työelämässä ollut ihmnen tietää, että diplomit ovat tukkufirmojen myyntityötä, joilla ei ole mitään todellista arvoa paperina. Kukaan ei niitä kysy.

        Itse koen, että omalla alallani koulutan ja opetan niin, että voin olla ylpeä oppilaastani, ja sanoa, että minä sen olen opettanut! Opetan oppilaan niin, ettei hän ole riippuvainen tukkufirmasta, eikä ole pulassa tuotteiden kanssa. Kerron kemian taustat, mitä, ja miksi, ja kuinka toimii ja mitä tapahtuu. Purkista riippumatta. (En tosiaankaan ole tukkufirman palveluksessa, vaan opetan käsityötä) Kynsialalla tämänlaista koulutusta ei valitettavasti ole tarjolla, ellei nyt sattumalta onnistu pääsemaan oppisopimusoppilaaksi (pienellä palkalla) jonkun jo pitkään alalla olleen yksityisyrittäjän (ei maahantuojan) työntekijäksi. Joka todella neuvoo, saadakseen itsellee työntekijän, jota voi ylpeänä suositella asiakkailleen.

        Ala on villi, kuten joku tuolla sanonut.


      • peili kouraan
        työssä oleva yrittäjä kirjoitti:

        Sellainen näkökulma että millä hinnalla itse myisit ja hinnoittelisit työpäiväsi? Ei kukaan kouluttaja omaa työtään liian halvalla myy, itse kauneuden alan ammattilaisena hinnoittelen oman päivän työni 250 euroa arvonlisävero päälle. Joku voi tehdä halvemmalla ja joku kalliimmalla. Lisäksi toki koulutettava ostaa tarvittavat aineet itse.

        mut opetatko, vai istutko kahvilla tai koneella hoitamassa yrityksesi nettisivuja ja tilauksia, kun oppilas suhertaa hikipäässä asiat päin persettä, eikä huhuiluista huolimatta näe sinua kahteen tuntiin? (vai sössötätkö jopa jossain jemmassa perheasioita kännykässä???)
        Jos opetat, olet siinä kokoajan, ja vahdit ja neuvot! Siitä sinulle maksetaan, ei siitä, että tulet myöhässä avaamaan koulutuspaikan ovet ja uhraat oppilaallesi aikaa 2 x 10min. viiden tunnin aikana (vaikka ohjelmassa puhutaan 7-8 tunnista, teoriasta ym. joka jää saamatta?)

        Katso nyt oikeasti, mitä paperilla myyt, ja mitä maksava asiakas saa...


      • 11 15
        maalaisjärjen käytöstä kirjoitti:

        Kosmetologin koulutuksella ei tehdä rakennekynsiä.
        Niiden tekeminen vaatii erikoisosaamista, joka muodostuu oikeasta tiedosta ja tekniikasta kynsiin ja erityisesti rakennekynsiin liittyen (minkä luotettavimmin saa laadukkasta koulutukseta), materiaalituntemuksesta (katso edellinen), sekä kokemuksesta. Asiakkaille kynsiä tekemään vain pätevä henkilö. Kosmetologi on hyvä pohja, mutta karkeasti sanottuna sama asia, kuin yleislääkäri tekisi kirurgin hommia - vaatii erikoisosaamista.

        Ripsiin en ota kantaa muuta, kuin että tuskinpa siinäkään perusasioita kartoittava koulutus pahaksi on, kun työssä ollaan ihokontaktissa ihmisten kanssa ja tehdään työtä kauneuden ja hyvien työ- sekä hygieniatapojen nojalla (vaikka täällä niin moni kaiken koulutuksen, varsinkin kauneusalan, niin kovin turhana tuntee kokevan). Ja jos kurssi maksaa 1000 €, tekisin lisää selvitystyötä paremman hinta-laatusuhteen löytämiseksi.

        Aloituksessahan nimenomaan kyseltiin koulutuksesta! Maalaisjärkeä myös se, että kynsialan koulutus ei vaadi mitään taustakoulutusta. Parempi pohja kynsi- ja ripsikoulutukseen hakeutujalla on todellakin jo joku ammatti henkilökohtaisen asiakaspalvelun puolelta, kuin pelkkä peruskoulu! Ja itse sanoisin, että jo kauneudenhoitoalalla työskentelevä on saanut varmasti hyvät perusopit desinfiointeihin ja niiden tärkeyteen, alasta riippuen jo paljon ihosairauksiinkin, kauneudenhoidon tuotteiden (ihon, hiusten) kemiaan, jolloin ymmärrystä uusien tuotteiden toimintaan on valmiiksi jonkin verran.

        Kosmetologin, taxikuskin tai sairaanhoitajan koulutuksella ei todellakaan tehdä rakennekynsiä, mutta ei ole sen huonompi tausta alan koulutukseen hakemiselle, kuin se peruskoulu tai lukio?

        Luontaista käsityönäppäryyttä ala vaatii, sekä esteettistä silmää (joka siis on oltava, oli käynyt päivääkään mitään koulua ikinä!) Vaatii myös hyvää lähinäköä, siihenkään ei taustakoulutus auta. Tekniikkaa ja tuotetietoutta sitten opitaan kurssilla, ja harjoittelemalla ja harjoittelemalla.

        nim. "maalaisjärjen käytöstä", samaa mieltä olen, että kurssien hinnat ovat melkolailla kovat. Vertailua itse suoritin paljon, mutta nettimainosten perusteella vertailukohteeksi muodostui vain aikataulutus, hinta ja kirjallinen selvitys kurssin sisällöstä. Kurssini oli suorastaan p***kaa, eikä sisältänyt esittelystään huolimatta mitään muuta, kuin lähes omatoimisesti (pikaisen näyttämisen jälkeen) käsityötä ja rakennekynnen tekemistä. Teoria jäi nollaan (vastoin kurssiesitettä) Onneksi oman taustakoulutukseni myötä kemia on hallussa, ja näinollen omatoiminen lisätiedonhaku myös englanniksi oli helppoa. Tässä yhteydessä myös huomasin, kouluttajalle esittämieni kysymysten myötä, ettei kouluttaja itsekään tiedä asioista mitään (vaikka tekikin sujuvasti todella kauniita kynsiä!)

        Alan koulutuksilla ei toistaiseksi ole minkäänlaista valvontaa, kuka tahansa voi alkaa myydä kurssia, vaikkapa minä! En nyt (vielä ainakaan) sitä tee, mutta vakaa aikomus on heittää vielä toinenkin tonni, toivottavasti parempaan ja kattavampaan koulutukseen. Ja tosiaan, tiedän ja ymmärrän hygieniapuolen loistavasti, tunnen myös melko kattavasti ihon, hiuspohjan ja kynsien sairaudet, taustakoulutukseni myötä.

        Tartuin nyt siis heittoosi "kosmetologin koulutuksella ei rakennekynsiä tehdä" (en siis ole kosmetologi itsekään). Miten kosmetologi olisi huonompi hakeutumaan kynsikoulutukseen kuin peruskoulun tai lukion käynyt? Siitähän aloituksessa oli kaiketi kysymys, koulutukseen hakeutumisesta.


      • shit happens
        peili kouraan kirjoitti:

        mut opetatko, vai istutko kahvilla tai koneella hoitamassa yrityksesi nettisivuja ja tilauksia, kun oppilas suhertaa hikipäässä asiat päin persettä, eikä huhuiluista huolimatta näe sinua kahteen tuntiin? (vai sössötätkö jopa jossain jemmassa perheasioita kännykässä???)
        Jos opetat, olet siinä kokoajan, ja vahdit ja neuvot! Siitä sinulle maksetaan, ei siitä, että tulet myöhässä avaamaan koulutuspaikan ovet ja uhraat oppilaallesi aikaa 2 x 10min. viiden tunnin aikana (vaikka ohjelmassa puhutaan 7-8 tunnista, teoriasta ym. joka jää saamatta?)

        Katso nyt oikeasti, mitä paperilla myyt, ja mitä maksava asiakas saa...

        tähän voin yhtyä! Kouluttaja tosiaan oli kadoksissa suurimman osan ajasta. Meitä oppilaita oli tasan kaksi, muttei ehtinyt gsm lastenhoidon osalta juurikaan katsomaan, mitä tehdään. Joku pieni perheriitakin meni siinä sivussa.

        Ostanko lihatiskiltä sisäfilettä, jos lihamestari läpättää kännykkäänsä, tai ei ole edes näkyvillä ja huhuilen häntä puoli tuntia tai enemmän? No, lihaa en joudu sentään maksamaan etukäteen, kuten kynsikoulutuksen?


    • KosmariKanssa

      Itse kävin X-treme lashes ripsipidennyskurssin, Espoossa (Kitty Cat Beauty Center).
      On ainakin hyvin laadukas sarja, ja koulutuskin oli ihan jees. ;) Kannattaa ottaa ko. merkistä lisää selville, itse ja monet muut kolleegani tykkäävät.

    • mielipide.

      nail stationin kurssia suosittelen kovasti.sieltä on valmistunut monia kilpailuissa hyvin pärjänneitä huippuja! ja siihen kun muut taisteli siitä et osaako kosmetologit tehdä kynsiä, niin sanoisin että...kosmetologit tietää kynsistä todella paljon, myös sellasta mitä ei ehkä kaikilla kynsikursseilla opeteta, mutta itse rakennekynsiähän siellä ei opeteta tekemään eli vähän kakspiippunen juttu. mutta tietotaito kun on pohjalla niin on varmasti helpompi opetella itse, kun sellaisen joka ei kynsistä mitään tiedä.

    • anna120

      Koulutus on Aina paras pohja ruveta Ammattilaiseksi jossakin tietyssä asiassa.
      Totta on ,että koulutuksia on monenlaisia ja tasoisia, ja kannattaakin surffailla ahkerasti vertailen kurssi hintoja ja Mitä kurssit sisältävät käytännössä.
      Itse kynsiammattilaisena ja kouluttajana tiedän, että asiakkaat arvostavat jos tekijä on käynyt palvelujensa takana koulutuksissa ja näistä on Diplomi suoritettu.
      Asiakkaat ovat erittäin vaativia tänäpäivänä ja valitsevat palvelut paikasta jossa on Ammattilainen, Harjoittelijan sijaan.
      Koulutusmahdollisuus esim. www.kynsigalleria.com

      • herätkää nyt ...

        mikä he***tin diplomi. Diplomi on maahantuojan myyntivatti kurssin ostajalle. Kuka on kysynyt Sinuta diplomia joskus? Ei kukaan!

        Diplomeja saa jokaiselta suoritetulta maksetulta kurssilta, oli sitten rakennekynsi tai koristelu, 3D, tai stiletto tai erikois- tai kilpailukoulutus.... kurssi kuin kurssi, diplomeja rapsahtaa rahalla, riippumatta siitä, oletko juurikaan mitään kurssilla oppinut! Toki diplomeja voi kehystää seinälle myyntivalttina ja mainoksena, mutta diplomi ei kerro osaamisesta mitään, vaan on maahantuojan tapa saada porukkaa kalliille kursseilleen.

        Onko seinälläsi yhtään diplomia, jossa EI OLE maahantuojan mainosta?

        Mun seinällä on, tosin kulkevat nimityksellä Kisällinkirja ja Mestarinkirja (alempi ja ylempi ammattitutkinto) , ilman tuotemainoksia. Puhutaan käsityöläisen ammattitaitotesteistä, joita kynsialalla ei valitettavasti ole. Ammattitutkinnoissa ei myöskään kysytä tuotteiden nimiä/merkkejä/maahantuojia tai valmistajia, vaan kysytään kemiallisista reaktioista, sekä käsityötekniikoista. Asiakaspalvelusta, yrittäjyydestakin. Työosuudessa arvostellaan virheetöntä ja ajallisesti nopeaa lopputulosta, tuotteista riippumatta.
        Huomautan vielä, että tuotteet ja kemia on melkolailla samanlaista näissä asioissa, valmistajasta riippumatta.

        Hyvä kokki tekee huippuruokaa, vaikka huono kokki pilaa samat aineet. Ei kokkikaan saa diplomia sieltä possunkasvattajalta...ja jos saakin, sillä ei ole käytännössä mitään arvoa.


    • proudly professional

      Mä ainakin laitan oman merkkini diplomit ylpeydellä esille. kattavin koulutus mitä suomesta löytyy ja kokeilleena voin kertoa että kyllä on eroja aineissa. todellakin haluan että ihmiset tietää että mulla laadukkaat turvalliset tuotteet käytössä. minusta on hienoa että tulee selkeästi esille kenen koulutuksesta on kysymys.

      • mettässä koko ala

        olet siis ilmainen mainos (tai oikeastaan maksat siitä mainostamisesta?)

        Kauneudenhoitoalat ovat ihan mahdottomia, tekijät ostavat kalliita kursseja, jopa ostavat ja maksavat maahantuojan tai valmistajan mainosmateriaalista? Tällaista ei tapahdu muilla aloilla. Muilla aloilla maahantuoja tai valmistaja maksaa Sinulle, kun mainostat heitä! Vähintäänkin siis mainostamisesta saat alennusta tuoteostoista.
        Aikoinaan sai sentään tukkufirman myymissään tuotteissa hyvittämään jonkun prosentin esimerkiksi käyntikorteista, jos tukkufirman logo korttiin oli ympättynä. Nyt joudut suunnilleen maksamaan, jos käytät käyntikorttiisi tukkufirman mainoskuvaa?

        Naisvaltaisten alojen kirous.
        Mitään ei osata vaatia, maksetaan vaan siitä, että päädytään jonkun tietyn tuotesarjan myyjiksi?


    • treenaa ja kyselee

      Kuka osaisi kertoa sen parhaan? (tuskin kukaan kovin montaa kurssia siis on käynyt, jotta olisi vertailupohjaa)

      En kehtaa nimeltä mainita, mutta voin sanoa, että ensimmäinen koulutukseni oli ala-arvoista (Helsingissä, hinta pyöri siellä lähellä tonnia, ja aloituspakettiin tietysti jo ensimetreillä oli tehtävä isohko lisäostos, sillä omatoimiseen harjoitteluun mm. muottien ja miniakryylinesteen määrä oli mitätön. Asia, jota en silloin täysin kokemattomana osannut esitteestä lukea ja ymmärtää) Kurssin ja harjoitteluun tarvittavien lisäostojen myötä hinta kipusi pian varmaankin lähelle 1200€. Toki, asioihin nyt edes vähän perehtyneenä, olen löytänyt huomattavasti halvempiakin tuotesarjoja, joiden kokeilun yhteydessä en ole huomannut mitään eroa kestävyyteen? Edelleenkin teen siis tuttaville maksutta tai lähes maksutta, kokeilen ja vertaan (tuotteita siis, ja toki samalla harjoittelen tekniikkaa)

      Koska harjoitusmallini ovat tuttuja, seuraan myös hyvin läheltä kynsien kestävyyttä, huomioiden toki kotihoidon, josta pyrin antamaan seikkaperäiset ohjeet. Yksi hoitaa tietysti paremmin, kuin toinen. Kokeilemistani kolmesta eri tuotesarjasta en näe kestävyyden suhteen mitään eroa. Käytössä poikkeavat jonkin verran toisistaan, muttei mittavasti. En siis voi sanoa, että yksi olisi toista huonompi, vaan ovat hiukan erilaisia. Kurssi/maahantuojan tuotteet ovat erittäin hyviä, mutta koulutus oli tosiaan ala-arvoista. Onneksi omaan päivätyön, etten ole tuloitta tässä opetteluaikana. Eli oman vaatimustasoni mukaan harjoittelen niin kauan, että koen homman osaavani. Kaikille se ei aina ole mahdollista, valitettavasti.

      Peräänkuulutankin nyt kynsikurssien oppilailta vaatimuksia koulutuksen suhteen. Kysy ja vaadi. Jos et koe saavasi esitteen mukaista koulutusta, vaadi sitä! Olet kuitenkin maksanut koulutuksesta!

    • proudly professional

      et vissiin hiffaa mutta Laadukas merkki on mainos myös minulle! Mainostan mielelläni tätä tuotetta. tällä alalla liikkuu paljon kaikenmaailman epämääräistä tavaraa. haluan että kaikille tulee selkeästi esille se että itse tiedän millä teen ja luokseni on eksynyt asiakkaita sen vuoksi että teen juuri ko tuotteilla. koska he ovat kokeneet sen aiemmin jo turvalliseksi ja kestäväksi. seison täysin tuotteen takana eikä haittaa että merkki saa mainetta kauttani. enemminkin koen että minä saan nostetta kun merkki on niin luotettu ja maineikas. ei tosiaan ole mikään tiedostamaton valinta vaikka sinä nyt yrität asiaa esittää että olen bimbona firmojen armoilla.ihan on tietoinen veto.ei haittaa eikä hävetä.

    • 19+17

      Suomessa laahataan perässä tässä kynsihommassa kokonaan. Esim. Englannissa siellä on oikeasti sertifioituja ja lisenssin omaavia kynsiteknikkoja ja heillä on siihen omat koulut ja vaatimukset.

      Täällä riittää, että käyt jonkun kurssin ja saat kurssinpitäjän todistuksen seinälle. Se kurssi on toki hyvä käydä, jotta hallitsee sen tekniikan ja tietää ne perusteet niin hygieniasta kuin työskentelystäkin. Sillä ei ole oikeastaan väliä, että missä sen suorittaa, kunhan kurssista saa ne tarvitsemansa asiat.

      Itse kävin Helsingissä taannoin erään kurssin ja siellä opetettiin vain se tekniikka. Kurssit ovat pintaraapaisu tästä hommasta ja sen käytyä se oppiminen vasta alkaa. Itseoppien tässä kehittyy. Rahalla saa käytyä kurssia jos jonkinlaista ja "diplomeja" seinälle.

      Täällä on tämä meno aika villiä ja hinnat aika pilvissä, eikä se hinta takaa yhtään mitään. Eräässä paikassa on yhdistelmä (geeli akryyli) koulutus 1600€...

    • oiskohansese

      Kokemuksia Cesarshopin koulutuksesta?

    • ripset3

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9279
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3880
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2805
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2720
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2515
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2514
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1622
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1570
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe