Mulla on n. olkapääpituiset, lähes piikkisuorat hiukset, joissa on kerrostukset, ns. "rikottu" malli vähän vino otsatukka. Kampaamohinnat tuntuu olevan ihan pilvissä ja kun ainoa toimenpide mitä haluaisin tehtävän on aina tyyliin "yks sentti pois ja enemmän rikotumpi" niin siitä kampaajat nappasee vähintään sen 30eur.
Olenkin miettinyt tässä, kannattaisiko ostaa netistä ohennussakset ja tehdä itse, säästäisi nekin rahat. Jos jollain on kokemusta tai osaisi jotain vähän kertoa ohennussaksien kotikäytöstä niin kuulisin mielelläni! Mulla on toki täällä apuna avomieskin, joka on aina mun hiuksetkin värjänny ja laittanu värinpoistoja, luotan mieheni taitoihin aivan tarpeeksi. Otsatukan olen aina ihan keittiösaksilla leikannut itse kun silmille tulee. En edes tavoittele mitään täydellistä hiusmallia, tosin sillon tällöin (kun on rahaa, vaikka jouluna) on mukavaa käydä ihan kunnon pesu-leikkaus-värjäys -käsittelyssä.
Kannattaisko siis opiskelijabudjetilla ostaa ohennussakset ja laittaa hiukset kuntoon itse? Onnistuuko?
Hiusten kerrostaminen itse?
3
4017
Vastaukset
- suosittelisin...
...ostamaan kunnolliset (eli lähinnä terävät) hiusten leikkaamiseen tarkoitetut sakset, joita et sitten käytä muuhun kuin hiusten leikkuuseen, etteivät ne turhaan tylsy. Keittiösaksilla saa helposti aikaan vaan huonokuntoiset latvat ja kaksihaaraisia, ja ohennussakset eivät ole mitenkään välttämättömät kerrostetun/rikotun mallin leikkaamiseen.
Suosittelen seuraavaa: Käy kuitenkin vielä ainakin kerran kampaajalla ja seuraa silmä kovana miten hän hiuksesi leikkaa. Jos kampaaja käyttää ohennussaksia ja pidät mallista jonka hän sinulle leikkaa, niin ehkä sinunkin kannattaa sellaiset hankkia. Joka tapauksessa näin saat varmasti parhaan kuvan siitä, miten sinun pitäisi hiuksiasi käsitellä, ja sen jälkeen voit harkita mitä kampaajan työkaluja itsellesi tarvitset.
Itse olen aikanani tehnyt näin, ja leikannut (ja värjännyt) jo useamman vuoden hiukseni itse tai kaverin avustuksella. Välineenä ainoastaan Fiskarsin kampaajasakset, jotka maksoivat muistaakseni jotain 15 euroa.
Tiedän kokemuksesta, että piikkisuorat hiukset ovat sinänsä pikkutarkemmat leikattavat kuin taipuisat hiukset. Vinkkinä, että hiuksia ei yleensä kannata leikata sakset poikkisuorassa hiuksiin nähden ("äiti tasasi pikkulissun otsatukan keittiösaksilla"). Pitämällä sakset lähes hiusten suuntaisina saa aikaan paljon luonnollisempaa jälkeä. Kerrostuksen saat aikaan siten, että otat ohuehkon nipun hiuksia, kampaat sen sileäksi, otat samalla pystysuorassa olevien etu- ja keskisormiesi väliin litteänä "laattana" ja leikkaat hiukset juuri sormiesi alapuolelta ylöspäin viistoon. Sakset kannattaa tässäkin tapauksessa pitää lähes hiusten suuntaisina ja leikata hiusnippu useammalla pienellä napsauksella, niin ettei leikatusta linjasta tule aivan viivasuora. Tarkkaile vaan miten kampaaja tämän tekee ja ota mallia! - asut??
moikka, missä päin asut?
mä voin alkaa leikkaamaan sulle sellaset hiukset halvalla :)
ota yhteyksiä [email protected] - kampaaja
Sentti pois ja enemmän kerroksittain tarkoittaa kokonaista hiustenleikkausta. Siksi kampaaja veloittaa sinulta hiustenleukkauksen hinnan. Monelle asiakkaalle tämä on ihan käsittämätön mysteeri.
Eivät kampaajat turhaan käy paria vuotta koulua. Hiustenleikkaus näyttää helpolta, koska kampaajat tekevät sitä työkseen joka päivä. Käytännössä se ei siis kuitenkaan ole hiusten poikkisaksimista sieltä täältä sattumanvaraisesti.
Itse voi tietysti leikata, jos lopputuloksella ei ole niin väliä. Pelkillä ohennussaksilla saat kyllä pidemmän päälle aikaiseksi varsinaisen karvapehkon. Kerrostus tehdään normaaleilla leikkaussaksilla. Toki muotoilu- tai ohennussaksia voi käyttää kevennykseen hiuslaadusta ja leikkaustyylistä johtuen.
Onnea yritykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657