Jos olet onnistunut löytämään kohtuuhintaisen ihonhoitosarjan, jossa on puhdistus- ja/tai hoito- ja/tai kosteutustuotteessa salisyylihappoa mutta EI alkoholia, pliis pliis pliis kerro siitä minullekin!
Dermalogican tuotteet teki iholle nannaa, mutta kukkarolle ei, ja ACOn tuotteiden alkoholi taas kuivatti ihon pinnan ja tukki huokoset, vaikka salisyylihappo olisikin tehnyt tehtävänsä...
Salisyylihappoa ilman alkoholia?!
3
710
Vastaukset
- kokkailee
Mitähän tapahtuu jos tekee itse kasvoveden Aspirin C-poretableteista ja puhdistaa tuolla ihoa?
Eihän se salisyylihappoa sisällä, mutta asetyylisalisyylihappoa kylläkin (ja joitain muita sidosaineita). Onko tuolla asetyyliryhmällä niin suurta merkitystä tässä asiassa ja mitä nämä muut aineet tekevät iholle?
Se sisältäisi myös C-vitamiinia, jolla on useita eri hyviä ominaisuuksia ihoon.
Eikä tuon pitäisi kaiken järjen mukaan olla kovin vaarallista, kun aspirinia voi kuitenkin syödäkin suht turvallisesti.
Ainut ongelma on löytää sellainen liuotussuhde, että siitä ei olisi haittaa, mutta se kuitenkin auttaisi iho-ongelmaan (toki voi olla että asetyyliryhmän takia salisyylihappo ei toimikaan niin kuin itsenäisesti toimisi). Se myös kannattaisi liuottaa tavalliseen veteen, ei kasvoveteen sillä kukaan (meistä taviksista) ei voi etukäteen tietää kuinka se reagoi kasvoveden eri aineiden kannssa.
Kunhan mietin. Jos päädyt kokeilemaan, niin ihan omalla vastuulla, mutta toki tule ihmeessä kertomaan toimiiko tuo. :) - Liccu*'
valmistavat myös asiakkaan pyynnöstä voiteita ja kasvovesiä ym. Tulisi ainakin ainesuhteet oikein. Olen joskus valmistuttanut Yliopiston apteeekissa Bepathen pohjavoiteena psoriini voiteen, jossa oli myös sukralfaattia ja sinkkiä, eikä ollut mitään kohtuuttoman kallista.
- pesuneste
on saippuaton ja alkoholiton ja sis.salisyylihappoa.maksoi noin 6euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3891919Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111728Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411348Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.75947Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51940Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402898Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32724- 55710
- 63693
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68688