Elikäs tilanne on tämä:työpaikka meni konkurssiin,ja nyt sitä hoitaa konkurssipesä,tietysti.Minut irtisanottiin ja irtisanomisaika on 14vrk.Yritys yritetään myydä-kyseessä maatila.Jos uutta ostajaa ei löydy tai ostaja ei minua halua palkata,jään työttömäksi.Palkkani on 2300€/kk,jos haen palkkaturvasta niin onko jollain tietoa kuinka paljon minulle tästä oikeasti jää käteen?Olenko ymmärtänyt oikein että palkkaturvasta voi saada 6kk palkan jos on konkurssitapaus?Pitäisikö minun jo nyt hakea palkkaturvasta rahaa vai odottaa niin kauan (siis kuukauden sisään firma pitää saada myytyä)että tiedän tuleeko ostajaa ja palkataanko minut uuden omistajan toimesta? Olen ihan ulalla,ei ole koskaan aijemmin tällaisia tarvinnut miettiä.Pitääkö kuulua johonkin liittoon että saa palkkaturvasta rahansa?? Auttakee ja niin selkeällä suomen kielellä ja mielellään väännettynä rautalangasta-niin että taatusti ymmärrän..:D Kiitos!
PALKKATURVASTA
1
128
Vastaukset
- Työttömyysturva
Palkkaturvasta maksetaan vain sellaiset saatavat, jotka perustuvat työsuhteeseen ja joita työnantaja ei maksa maksukyvyttömyytensä vuoksi. Tuolta tietoa palkkaturvasta: http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/08_palkkaturva/index.jsp
''Olenko ymmärtänyt oikein että palkkaturvasta voi saada 6kk palkan jos on konkurssitapaus?''
Vain siinä tapauksessa, että työantaja on laiminlyönyt palkanmaksun ja sinulta olisi 6 kk:n saatavat työnantajalta, joita tämä eikä konkurssipesä pysty maksamaan.
''Pitääkö kuulua johonkin liittoon että saa palkkaturvasta rahansa?? ''
Ei, mutta saadaksesi työttömyyden ajalta ansiosidonnaista, niin sitten pitäisi kuulua joko liittoon ja sitä kautta liiton yhteydessä olevaan työttömyyskassaan tai suoraan johonkin työttömyyskassaan.
Otapa siis yhteyttä työkkäriin palkkaturvan osalta ja ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi, jos työsuhteesi on päättynyt, jotta alat saada työttömyyskorvausta. Jos et työttömyyskassaan kuulu, niin sitten Kela maksaa joko peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea riippuen siitä, mihin sinulla on oikeus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532434Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖291817Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt731511Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2661420- 1381230
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11983vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23978- 65965
- 68953