Tyypillistä alavireistä

paskaa taas

On nämä kyllä kummia sankareita kun koskaan ei saada arvokisoissa parasta esiin. No pitkämäki sairas mutta muut...Ei niin minkäänlaista venymistä. V******aa tollaset lössykät. Kiitos.

77

3864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juunäin

      "..roikkuu kun vanhan miehen.. ummm.."
      "..aurinko paistoi silmiin.."

      Näinhän se menee.

    • käy

      kun muut maat lähtee voittamaan,niin suomalaiset lähtee tekemään parhaansa.ihan vituix tosiaan meni

      • hyvähyvä

        se meni paremmin kuin moni oli odottanut! hyvä lyhytmäki 5 sija on hieno!


      • tekniikka on semmoista,

        että ollaan aina viivalla turvallaan, kun esim Thorkildsen heittä paaaaljon helpomman näköisesti ja pysyy pystyssä.


      • Korjukselta?
        tekniikka on semmoista, kirjoitti:

        että ollaan aina viivalla turvallaan, kun esim Thorkildsen heittä paaaaljon helpomman näköisesti ja pysyy pystyssä.

        Veikkaan, että Tapsan tietokone on sanonut, että kannattaa hypähtää turvalleen, koska Zeleznykin teki niin?


    • norski-turska

      Miesten MM-keihäs...odotetusti norjalainen maailmanmestari ja odotetusti suomalaiset "isojen kilpailujen" heittäjät ulkona mitaleilta. Suomi kotiin ilman MM-mitalia. Säästyvät lahja-omakotitontit ja isot rahapalkinnot!

      • SeppoNäky

        PASKA maa!!!


      • perjava
        SeppoNäky kirjoitti:

        PASKA maa!!!

        kun eivät euroviisuissa antaneet meille pinnan pinnaa ja joku homopoika voitti uudella ennätystuloksella


    • suomalaiset velttoja

      Nauratti se helvetin iso lakana siellä keihäspaikalla, jonka joku punaniskakatsoja oli levittänyt. Lakanassa luki: Finland - The Javelin Country. Haahhaahh. Hyvä että mitaleille saatiin uusia keihäsmaita kuten Japani ja Kuuba.

    • minä vaan

      unohdetaan aiemmat onnistumiset????

      • ilmeisesti myös

        koko suomen joukkuueen venymiskyvystä joka on suunnilleen rautakangen luokkaa.


      • suurin pelle kisoissa

        oli se Tampereen kitaristi.
        Tervetuloa suomeen sieltä, PELLE!


      • juusi 10

        Ihanaa et suomi hävis ihanaa pitää lähtee juhlimaan SISU jee


      • mnyuklijhgf

        Ihanaa et suomi hävis ihanaa pitää lähtee juhlimaan SISU jee


      • assdffljjg
        juusi 10 kirjoitti:

        Ihanaa et suomi hävis ihanaa pitää lähtee juhlimaan SISU jee

        näytä juhlimisesi syytä että ei tule muisti katkoa :X


      • meidän matti
        suurin pelle kisoissa kirjoitti:

        oli se Tampereen kitaristi.
        Tervetuloa suomeen sieltä, PELLE!

        ...ja VIP-ovesta vaan rohkeasti lentokentällä kotiin. Vastassa ainakin pääministeri Vanhanen, urheluministeri Wallin ja Ike Kanerva!


      • loöpäåmj
        suurin pelle kisoissa kirjoitti:

        oli se Tampereen kitaristi.
        Tervetuloa suomeen sieltä, PELLE!

        Niin molemmat tren pellet kotiin


      • Yetska
        meidän matti kirjoitti:

        ...ja VIP-ovesta vaan rohkeasti lentokentällä kotiin. Vastassa ainakin pääministeri Vanhanen, urheluministeri Wallin ja Ike Kanerva!

        Veikkaan, että Kanervan Ike on nimittäin paikan päällä Berliinissä !!! On SUL:lin häntäveikkoja.


    • SUMZ

      luulen et sä et heittäis edes puoleen väliin siitä mitä he heittävät joten pää kii URPO

      • nokia*

        Suomalaisheittäjät aikovat vaihtaa lajia. Uusi laji on kännykänheitto!


      • grundiiggi

        Mitäs jos pyydettäisiin seuraaviin mömmöm kisoihin vanhat sotaratsut : Aimo Aho, Antero Puranen ja Seppo Hovinen johan lähtis keppi lepattaan !


      • grundiiggi kirjoitti:

        Mitäs jos pyydettäisiin seuraaviin mömmöm kisoihin vanhat sotaratsut : Aimo Aho, Antero Puranen ja Seppo Hovinen johan lähtis keppi lepattaan !

        Joo, lepattaan nimenomaan.. Aimo Ahon tulos uudel keihääl 77,64, ei hädin tuskin olisi päässyt edes karsinnoista läpi.. Puranen ei tainnut koskaan edes uudella keihäällä tilastoitua tulosta heittääkkään, muttei myöskään koskaan voittanut ulkomailla arvokisoja, samoin kuin ei Hovinenkaan.

        Vanha keihäs lensi pidemmälle, joku natsi sillä oli heittänyt lähes 105 metriä. Aika kultaa muistot.. Uusi keihäsmalli otettiin käyttöön joskus 80luvun loppupuolella.

        Väittäisin Aki Parviasta, Tero Pitkämäkeä ja Seppo Rätyä kovemmiksi heittäjiksi, kummallakin sentään olympia- ja mm-mittaleita, eikä vain kotimaisia voittoja.

        Siitä nyt ei vaan pääse mihinkään et Thorkildsen on maailman paras heittäjä ollut viimevuosina.


      • kuuluu tähän

        mitä joku metsien mies/nainen heittää. kisoihin lähetetään yleensä huippu urheilijoita, suomesta niitä ei tällä hetkellä juuri löydy, mutta pakko sinne joitakin on lähettää muuten ei hännystelijät pääse reissuun veronmaksajien rahoilla.


    • Yetska

      Kuuban ja Japanin miehet toivat kaivattua vaihtelua tulosluetteloon..., olisikin ollut aika homeista, jos siellä aina samat miehet pärjää..

      • Ruuskanen EM-nelonen!

        Menestys!


      • seuraaviin
        Ruuskanen EM-nelonen! kirjoitti:

        Menestys!

        kisoihin Taalasmaan Seppo.


      • suomen.
        Ruuskanen EM-nelonen! kirjoitti:

        Menestys!

        keihäsmiesten pitäisi muuttaa heittotyyliä,se maassa kieriminen vie energiaa. Keihäsmiehillä ei taaskaan pää kestänyt suurtayleisöä. Kyllä kalevan kisoissa ja muissa kyläkarnevaaleissa nakataan keihästä,mutta annas olla kun yleisöä on hieman enemmän,jo on jännityksestä jarruviivat kalsareissa. Kyllä osansa saa ottaa nämä"valmentajatkin"vaihtoon koko naurettava tiimi. Kyllä oli Kuuban heittäjällä sokeriruokoa käsivarsissa,näki kaverista ettei ollut hampurilaisilla kroppaa pilattu,eikä olutta latkittu.


      • Yetska
        suomen. kirjoitti:

        keihäsmiesten pitäisi muuttaa heittotyyliä,se maassa kieriminen vie energiaa. Keihäsmiehillä ei taaskaan pää kestänyt suurtayleisöä. Kyllä kalevan kisoissa ja muissa kyläkarnevaaleissa nakataan keihästä,mutta annas olla kun yleisöä on hieman enemmän,jo on jännityksestä jarruviivat kalsareissa. Kyllä osansa saa ottaa nämä"valmentajatkin"vaihtoon koko naurettava tiimi. Kyllä oli Kuuban heittäjällä sokeriruokoa käsivarsissa,näki kaverista ettei ollut hampurilaisilla kroppaa pilattu,eikä olutta latkittu.

        Korjuksen Tapsa. Monikymmenvuotinen turisti näissä kisoissa...:) Aika heivata mies pellolle.


      • Yetska
        suomen. kirjoitti:

        keihäsmiesten pitäisi muuttaa heittotyyliä,se maassa kieriminen vie energiaa. Keihäsmiehillä ei taaskaan pää kestänyt suurtayleisöä. Kyllä kalevan kisoissa ja muissa kyläkarnevaaleissa nakataan keihästä,mutta annas olla kun yleisöä on hieman enemmän,jo on jännityksestä jarruviivat kalsareissa. Kyllä osansa saa ottaa nämä"valmentajatkin"vaihtoon koko naurettava tiimi. Kyllä oli Kuuban heittäjällä sokeriruokoa käsivarsissa,näki kaverista ettei ollut hampurilaisilla kroppaa pilattu,eikä olutta latkittu.

        Korjuksen Tapsa. Monikymmenvuotinen turisti näissä kisoissa...:) Aika heivata mies pellolle.


      • eiainavoivoittaa

        Hyvä hyvä...kun toisetkin sa mahdollisuuden voiton juhlaan, ei aina voi onnistua.
        Joka iikka parhaansa koettaa...ärsyttää tuo mollaminen.


      • eiainavoivoittaa

        Hyvä hyvä...kun toisetkin saa mahdollisuuden voiton juhlaan, ei aina voi onnistua.
        Joka iikka parhaansa koettaa...ärsyttää tuo mollaaminen.


    • ihan tyytyväinen...

      lopputulokseen?! Ei voitto ole tärkeintä vaan osallistuminen:D
      Tämmöstä asennetta vaan lisää suomalaiseen urheiluun!

      • kdjhhwdwkj5

        menkääs kuulkaa itse sinne heittää keihästä,ettekä mollais Näitä urheilijoita.Parhaansa tekivät,mutta joku toinen oli vain parempi tällä kertaa !


      • vaan näille
        kdjhhwdwkj5 kirjoitti:

        menkääs kuulkaa itse sinne heittää keihästä,ettekä mollais Näitä urheilijoita.Parhaansa tekivät,mutta joku toinen oli vain parempi tällä kertaa !

        heittäjille, niin teki Rätykin.


      • hipoen
        kdjhhwdwkj5 kirjoitti:

        menkääs kuulkaa itse sinne heittää keihästä,ettekä mollais Näitä urheilijoita.Parhaansa tekivät,mutta joku toinen oli vain parempi tällä kertaa !

        suomalaiset ei pärjää niin sitten tuprahettan doupigista, ei sitä aena voitete sehän mänis mielenkiinto jos suomalaiset aina voittas pää asia että yleensä kehtaavatten urheilla kyl jämpti on niin saatana!


      • sexotron
        vaan näille kirjoitti:

        heittäjille, niin teki Rätykin.

        tyypillistä pienipippelisten kateutta... aina jaksetaan vittuilla kotikatsomoissa, menkää ite kokeilee...


      • olisi...
        vaan näille kirjoitti:

        heittäjille, niin teki Rätykin.

        vaudittakin heittänyt pronssille noissa kisoissa!!! Ehkä hopeallekin...

        Paitsi että Saksa on paska maa...


      • toi asenne?!:D
        sexotron kirjoitti:

        tyypillistä pienipippelisten kateutta... aina jaksetaan vittuilla kotikatsomoissa, menkää ite kokeilee...

        Urheilijat tekee työtä urheilun eteen ja yrittävät olla parempia kuin muun maalaiset kolleegansa! He ovat siis valinneet elinkeinokseen urheilun ja heille maksetaan siitä!
        Hitto jos tollasta asennetta löytyis urheilijoista!? Siis jos ajateltas, että turha on tulla kaikenmaailman Virtasten aukomaan päätä, kun ite ei saa keppiä lentämään kymmentä metriä. Eihän tolla asenteella ikinä voitettas yhtään mitään!?

        Siksi esim. jenkit pärjää urheilussa, koska siellä niin paljon erillainen asenne. Ett ole yhtään mitään niinkauan, kun ett voita yhtään mitään! Vai sillä asenteella tulee maailman parhaita urheilijoita...eikä sillain, että ei se mitään etten pärjännyt. Kylläpähän ainakin ton läskin naapurinsedän voittaisin mennen tullen!


      • minä ja me

        Urheilijathan ne kovimman pettymyksen koki, ei kansa. Kovat paineet joita ei kestetty, oli ne itse asetettuja tai meidän asettamia. Ihan hyvin he kaikki suoriutu vaikka mitalia ei nyt kukaan saanutkaan. Hyvällä suorituksella mitaleille, mutta nyt suoritukset ei ollu niin hyviä. Mitä tuosta! Ensi kerralla ehkä sitten?!


      • Morjesta vaan
        toi asenne?!:D kirjoitti:

        Urheilijat tekee työtä urheilun eteen ja yrittävät olla parempia kuin muun maalaiset kolleegansa! He ovat siis valinneet elinkeinokseen urheilun ja heille maksetaan siitä!
        Hitto jos tollasta asennetta löytyis urheilijoista!? Siis jos ajateltas, että turha on tulla kaikenmaailman Virtasten aukomaan päätä, kun ite ei saa keppiä lentämään kymmentä metriä. Eihän tolla asenteella ikinä voitettas yhtään mitään!?

        Siksi esim. jenkit pärjää urheilussa, koska siellä niin paljon erillainen asenne. Ett ole yhtään mitään niinkauan, kun ett voita yhtään mitään! Vai sillä asenteella tulee maailman parhaita urheilijoita...eikä sillain, että ei se mitään etten pärjännyt. Kylläpähän ainakin ton läskin naapurinsedän voittaisin mennen tullen!

        tässä normi työläinenkin kun lähtis vaan tekeen parastaan ja olis siihen tyytyväinen,niin mistä saatais laatua..ite metallialalla työskentelevänä kun tekis kappaleet sinnepäin,että parhaani koitin mutta ei se nyt ihan riittäny,niin veikkaisin ettei kauaa tarvis työskennellä..


      • mm kisoissa 1993
        olisi... kirjoitti:

        vaudittakin heittänyt pronssille noissa kisoissa!!! Ehkä hopeallekin...

        Paitsi että Saksa on paska maa...

        vai koska se oli karsinnassa jotain 74 metriä ja karsiutui, oikein v...taa senkin äijän uhoaminen, kertaalleen voittanut maailmanmestaruuden onnenkantamoisella ja aukoo päätänsä...


    • Justiinsa

      Teemu Wirkkalakin kehtasi vielä Ylen haastattelussa sanoa, ettei syttynyt finaalissa sen enempää kuin karsinnassakaan. Jos ei heppu syty maailmanmestaruuskisoissa niin sopia kysyy, että missä sitten. Parempi kisailla vain Pihtiputaan keihäskarnevaaleilla....

      • hitsi kun en muista

        montako hesalaista oli näiden kisojen kaikissa lajeissa loppukilpailussa mukana, siis niinkuin urheilijana ?


      • rasistit pois!

        Vastenmielinen nahkatukka käyttäytyi tosiaan ylimielisesti haastattelussa.
        Jos ei MM-kisat sytytä nahkatukkaa, niin vaihtakoon lajia.


      • Tietämättömyys
        rasistit pois! kirjoitti:

        Vastenmielinen nahkatukka käyttäytyi tosiaan ylimielisesti haastattelussa.
        Jos ei MM-kisat sytytä nahkatukkaa, niin vaihtakoon lajia.

        Niin Wirkkalahan ei edes pysty kasvattamaan hiuksia lapsuuden sairastamisen seurauksena...on kyllä ilmiselvästi siis hirveä rasisti sinun mielestäsi?
        Ylipäätään kuinka idiootti voi olla jos yhdistää automaattisesti lyhyet hiukset rasismiin? Itse olen ajanut hiukseni pois viimeiset 15 vuotta. Helppo hoitaa ja jos kasvatan niin iskee psoriasis...aika pirunmoinen rasisti olen siis.

        P.S. Opettele ajattelemaan...edes satunnaisesti.


    • pilattu..

      liiallisella doping-testaamisella, harjoittele siinä sitten kun joku Seppälän timppa koko ajan vahtaamassa.
      Ottasvat mallia muusta maailmasta, testataan sitten kisoissa, jos käry käy niin syytetään lääkäreitä/talonmiehiä ja mitä niitä nyt onkaan.

    • no niin

      Suomi, yksi yleisurheilun huippumaista...valitettavasti huippu löytyy aika syvältä.

      • aadu

        Neljä finaalissa ja mitali ei tullu. Täma oli kisojen suurin yllätys.


    • Perkeleen Perseestä,

      niin enempään ei vain ollut mahdollisuuksia.

      Hyvä yritys silti. Valmentajalta.

    • keijo kepa loviisa

      hehehehehehehehehehehe hihiihihihihihihiiiii ;););)HÖHÖHÖHÖHHÖÖHÖHÖH jÄRVENPÄÄKIN KUIN TYTTÖ ITKEE TELEVISIOSSA JA WIRKKALA KUIN EN SANO MIKÄ MUTTA MAIHARIT JALKAAN SOPISI......HEHEHEHEHE PASKOJA KAIKKI PAITSI RUUSKANEN

    • aina vaan

      Ihme touhua tämä hillitön mollaaminen. Ottakaa nyt sohvaperunat se lihava perse ylös sieltä penkistä ja lähtekää itse viskomaan sitä keppiä. Kun tuo tietotaito on niin hyvällä mallilla teillä!

      Ei voi muuta sanoa, kuin että sääliksi käy teitä. Koittakaa kestää se :)

      Jatkakaa vaan tuota itsenne häpäisyä, minä naureskelen vaan ;)

      • soooper

        Omasta ennätyksestä melkein 10 metriä kauden tärkeimmässä kisassa niin kyllä sillon voi arvostella. Ei tässä kukaan mitään maailmanennätystä ole odottanutkaan.


    • juujoo

      Menihän siinä yhet 3 m ees =P.

      • tykittää..

        olis pitänny vaan laittaa varma heittäjä yhden epävarman tilalle..kyllä on valinnat perseestä..


    • kaikki, kun

      oikein silmiin katsotaan..

      • marginaalilaji

        Tuö keihäänheitto on marginaalilaji, jota heitetään vain muutamassa maassa tosissaan.


    • -----

      oli mies paikallaan ja Pitkämäen Tero teki sairaana hyvää työtä.
      Helppohan täällä on haukkua, mutta olihan kaikki 4 kaveria finallissa mukana.

    • Minä itse

      Siis on tää kyllä ihan kamalaa

      :( >=(

    • Vanha heittäjä

      Hyvähän se täällä on arvostella. Hypätkääpä itse arvokisoihin ja venykää... ei se niin yks kaks helppoo ole.

      • kysykää

        vaikka siltä jaappanilaiselta tai kuuban ukolta.


    • ja ulkomaalaiset raiskaavat tyttäriämme.

    • PalkanMaksaja!

      Mistä v***sta aina tulee näitä vompatteja esiin, jotka tulevat selittämään "mee ite tekee paremmin, kokeile ite... et varmaan ite heitä puoleenväliinkään"

      MITÄ SITTEN?

      He ovat urheilijoita ja heidän elinkeinonsa on urheilu. Heille maksetaan palkkaa siitä, että he URHEILEVAT JA TEKEVÄT TULOSTA.

      Minä teen elinkeinokseni muita töitä. Minä en voi mennä töihin sanomaan "ei oikeen tänään sytytä", tai kun teen paskaa jälkeä, sanoa "olen kyllä ihan tyytyväinen tulokseen." Se joka maksaa minun palkkani, antaisi lopputilin. En voi sanoa "tee ite paremmin". Minut on palkattu tekemään sitä työtä, palkanmaksaja on palkannut minut siihen työhön ja hänellä on oikeus odottaa tulosta MINUN tekemänäni.

      Ja minun työhän käyttämästäni panoksesta maksan veroa, jolla maksetaan mm. urheilijoille tukea. Joten minulla on oikeus heidän osittaisena palkanmaksajanaan vaatia heitä tekemään tulosta, eikä kuulemaan selityksiä "en oikeen syttynyt". Vittu jos ei syty, niin etsiköön elinkeinon jossa syttyy. Minun ei itse tarvitse mennä heittämään sitä keppiä, koska heille maksetaan palkka siitä.

      Vittu ku tyhmyys vituttaa välillä niin, että veri kiertää väärään suuntaan.

      • Tyhmyyttä on monenlaista. Tuommoisten vompattien, mitä sinäkin tuolla mielipiteelläsi edustat, takia sitä dopingia aletaankin käyttää. Pakko menestyä, jos ei menesty niin kaikki te pari miljoonaa alipalkattua paskaa syövää ja verojen maksamisesta itkevää paskaduunaria itkette täällä.

        Saitko sinä peruskoulussa arvosainoiksi pelkkiä kymppejä? Entä lukiossa, kijoititko kahdeksan laudaturia tai amiksessa, oliko pelkkiä vitosia ja voitit taito-kisoissa euroopanmestaruuden?? Maailmassa on hitto melkeen 7miljardia ihmistä ja Tero Pitkämäki heitti juuri kuumeesta parannuttuaan viidenneksi parhaan tuloksen kaikista niistä. Luulet sä, ettei se jätkä reenaa joka päivä? Luulet sä, ettei se yrittäny? Oot sä omassa ammatissas MAAILMAN PARAS?!?! Tero on täl hetkel viidenneks paras, mut se on ollu myös paras vuonna -07! OLETKO SINÄ HITTO OLLUT MAAILMAN PARAS SIINÄ PASKADUUNISSA, MITÄ SITTEN TEETKÄÄN, OLLUT KOSKAAN??


      • siinä...
        everlone kirjoitti:

        Tyhmyyttä on monenlaista. Tuommoisten vompattien, mitä sinäkin tuolla mielipiteelläsi edustat, takia sitä dopingia aletaankin käyttää. Pakko menestyä, jos ei menesty niin kaikki te pari miljoonaa alipalkattua paskaa syövää ja verojen maksamisesta itkevää paskaduunaria itkette täällä.

        Saitko sinä peruskoulussa arvosainoiksi pelkkiä kymppejä? Entä lukiossa, kijoititko kahdeksan laudaturia tai amiksessa, oliko pelkkiä vitosia ja voitit taito-kisoissa euroopanmestaruuden?? Maailmassa on hitto melkeen 7miljardia ihmistä ja Tero Pitkämäki heitti juuri kuumeesta parannuttuaan viidenneksi parhaan tuloksen kaikista niistä. Luulet sä, ettei se jätkä reenaa joka päivä? Luulet sä, ettei se yrittäny? Oot sä omassa ammatissas MAAILMAN PARAS?!?! Tero on täl hetkel viidenneks paras, mut se on ollu myös paras vuonna -07! OLETKO SINÄ HITTO OLLUT MAAILMAN PARAS SIINÄ PASKADUUNISSA, MITÄ SITTEN TEETKÄÄN, OLLUT KOSKAAN??

        ettei suomalaisista vaan löydy henkisellä puolella sitä kanttia, mitä mestaruuksiin tarvittaisiin.
        Tämä kisa osoitti hyvin sen, koska mukana oli perästi neljä suomalaista, joilla ois näyttöjen perusteella pitänyt olla mahdollisuuden kärkikahinoihin.
        Heistä ainoastaan Ruuskanen teki kelvollisen suorituksen.
        Miksiköhän? Koska kukaan ei odottanut mieheltä yhtään mitään. Hän pystyi siis heittämään suht. paineettomasti.

        Pitkämäen kommenteista paistaa helpottuneisuus, kun hänellä oli tämä "Olin kipeenä" -kortti olemassa. Häntä ei siis voitu "lynkata" huonosta menestyksestä, koska oli loukkaantuneena.
        Jotenkin vaan tuntuu, että suomalaiset pelkää arvokisoissa eniten sitä, että koko suomen kansa jännittää heidän puolestaan. Se on vaan liian iso taakka. Oon alkanut epäillä, että Pitkämäen hyvä menestys esim. kultaisessa liigassa on peruja juuri sille seikalle, ettei niitä kisoja suomessa juuri kukaan katso...tai ne jäävät suht. vähäiselle huomiolle.

        Minä olen sitä mieltä, ettei Pitkämäen kisaa pilannut sairastelu. En vähättele fyysisen kunnon merkitystä heittämisessä, mutta kuiteskin varsinainen kilpailu tuolla tasolla käydään tekniikan "saralla". Jos ei ole paineensietokykyä, niin silloin tulee näitä pyllähdyksiä, koska ei saa aikaiseksi omaa rentoa suoritustaan.


      • Toisinaan täällä
        siinä... kirjoitti:

        ettei suomalaisista vaan löydy henkisellä puolella sitä kanttia, mitä mestaruuksiin tarvittaisiin.
        Tämä kisa osoitti hyvin sen, koska mukana oli perästi neljä suomalaista, joilla ois näyttöjen perusteella pitänyt olla mahdollisuuden kärkikahinoihin.
        Heistä ainoastaan Ruuskanen teki kelvollisen suorituksen.
        Miksiköhän? Koska kukaan ei odottanut mieheltä yhtään mitään. Hän pystyi siis heittämään suht. paineettomasti.

        Pitkämäen kommenteista paistaa helpottuneisuus, kun hänellä oli tämä "Olin kipeenä" -kortti olemassa. Häntä ei siis voitu "lynkata" huonosta menestyksestä, koska oli loukkaantuneena.
        Jotenkin vaan tuntuu, että suomalaiset pelkää arvokisoissa eniten sitä, että koko suomen kansa jännittää heidän puolestaan. Se on vaan liian iso taakka. Oon alkanut epäillä, että Pitkämäen hyvä menestys esim. kultaisessa liigassa on peruja juuri sille seikalle, ettei niitä kisoja suomessa juuri kukaan katso...tai ne jäävät suht. vähäiselle huomiolle.

        Minä olen sitä mieltä, ettei Pitkämäen kisaa pilannut sairastelu. En vähättele fyysisen kunnon merkitystä heittämisessä, mutta kuiteskin varsinainen kilpailu tuolla tasolla käydään tekniikan "saralla". Jos ei ole paineensietokykyä, niin silloin tulee näitä pyllähdyksiä, koska ei saa aikaiseksi omaa rentoa suoritustaan.

        olisit ollut 3-4 päivää 38-39 kuumeessa, käynyt sinä aikana tuntikausien karsintakeikan stadionilla, , valvonut enmmän tai vähemmän ja viettänyt edellisen yön jossain Berliinin sairaalassa. Minusta Pitkämäki teki liiankin paljon siihen nähden. Kun on tasavertaisista huippumiehistä kysymys,ei tälläistä tasoitusta olisi tarve antaa. Pitkäämäen paikka olisi loppuviikosta ja viikonloppuna ollut peti. Toivottavasti "urheilu" ei jätä jäkliä keuhkoihin tai sydämeen. Thorkilsenkin ymmärsi tilanteen paremmin kuin suomalaiset urheilufanit.

        Muuten olen kyllä sitä mieltä että korvien välissä oli monien tilastollisten pettymysten syys. Miksi muut tekevät kauden parhaitaan mutta suomalaiset kauden huonompiaan???


      • Tämähän on vain urheilua
        everlone kirjoitti:

        Tyhmyyttä on monenlaista. Tuommoisten vompattien, mitä sinäkin tuolla mielipiteelläsi edustat, takia sitä dopingia aletaankin käyttää. Pakko menestyä, jos ei menesty niin kaikki te pari miljoonaa alipalkattua paskaa syövää ja verojen maksamisesta itkevää paskaduunaria itkette täällä.

        Saitko sinä peruskoulussa arvosainoiksi pelkkiä kymppejä? Entä lukiossa, kijoititko kahdeksan laudaturia tai amiksessa, oliko pelkkiä vitosia ja voitit taito-kisoissa euroopanmestaruuden?? Maailmassa on hitto melkeen 7miljardia ihmistä ja Tero Pitkämäki heitti juuri kuumeesta parannuttuaan viidenneksi parhaan tuloksen kaikista niistä. Luulet sä, ettei se jätkä reenaa joka päivä? Luulet sä, ettei se yrittäny? Oot sä omassa ammatissas MAAILMAN PARAS?!?! Tero on täl hetkel viidenneks paras, mut se on ollu myös paras vuonna -07! OLETKO SINÄ HITTO OLLUT MAAILMAN PARAS SIINÄ PASKADUUNISSA, MITÄ SITTEN TEETKÄÄN, OLLUT KOSKAAN??

        jos hermot noin pettää. Kuten kirjoittaja tuossa edellä sanoi he ovat ammattiurheilijoita ja samalla julkkiksia joita arvostellaan aina, joko menestyksestä tai menestymättömyydestä. Nyt tuli sitä huononpaa puolta.


        Ei tässä ole maailmanmestaruutta pelkästään odotettukaan se oli jo varattu kovahermoiselle norjalaiselle joka heittää kauden parhaansa silloin kun se pitää heittää. Mutta kyllä oli aivan perusteltua odottaa sentään mitalia joltain näistä heittäjistä. Ei siihen olisi vaadittu kun kohdalleen osuva rutiiniheitto, ei siis oikeastaan edes venymistä. Sehän olisi liikaa pyydetty.
        Nyt kauden parhaansa heittivät thorkildsen, kuubalainen martinez ja japanilainenkin jäi ennätyksestään vain 10 cm. Olivat lisäksi maansa ainoat heittäjät.
        Itse en pitkämäeltä odottanut oikeastaan mitään koska urheilijana tiedän mitä on sairaana urheilu.


      • Pitkämäeltä
        Toisinaan täällä kirjoitti:

        olisit ollut 3-4 päivää 38-39 kuumeessa, käynyt sinä aikana tuntikausien karsintakeikan stadionilla, , valvonut enmmän tai vähemmän ja viettänyt edellisen yön jossain Berliinin sairaalassa. Minusta Pitkämäki teki liiankin paljon siihen nähden. Kun on tasavertaisista huippumiehistä kysymys,ei tälläistä tasoitusta olisi tarve antaa. Pitkäämäen paikka olisi loppuviikosta ja viikonloppuna ollut peti. Toivottavasti "urheilu" ei jätä jäkliä keuhkoihin tai sydämeen. Thorkilsenkin ymmärsi tilanteen paremmin kuin suomalaiset urheilufanit.

        Muuten olen kyllä sitä mieltä että korvien välissä oli monien tilastollisten pettymysten syys. Miksi muut tekevät kauden parhaitaan mutta suomalaiset kauden huonompiaan???

        ...


    • kepittää

      Onneksi tuli lähetys ennen kisoja veteraanien MM-kisoista siellähän suomi poika
      nakkasi kepin mitali tulokseen.Sarja : 65vM Nyt vaan Kuuban ja Japanin kaveri
      kuortaneelle ottamaan KIHU-oppeja niin eiköhän heilläkin ala kaaret lyhenemään.
      Ja johan on merkillistä jos ei tahdo MM-kisoihin "syttyä".Syttyykö Wirkkala omiin
      piirinmestaruuskisoihin ja on aivan liekeissä.....

    • hölömöukko

      Vielä pärjätä.
      Suomalaiset on perinteisisti pärjänneet juuri tällaisissa lajeissa joita ei juuri maailmalla harrasteta.

      Jos ajatellaan paljon harrastettavia lajeja esim; 100m juoksu, niin onko Suomalaiset pärjänneet ?

      Jos halutaan pärjätä niin juuri hepinkeitto, pituushyppy, kolmiloikka, jousiammunta, trap... . Eli kaikkea sellaista joita ei paljoo maailmalla harrasteta.

      Mutta mitä järkee on tunkee urheiluun rahaa ? Antasivat senkin terveyskeskuksille, sairaanhoidolle.
      Kyllä jokainen osaa kuntoilla omaehtoisestikkin, ei siihen verorahoja tarvitse tuhlata.

      • mutta träppiä

        ampuu maailmassa yli 100 000 ampujaa jotka tähtää arvokisoihin tosissaan (huom. ammattimaisia naiskeihäänheittäjiä on kutakuinkin 5 - 10 henkilöä ja mieskeihäänheittäjiä jotakuinkin 20-20 henkilöä)


    • Afeicasta ainesta..

      Suomeen. Nyt on Urheilu-pomojen lähdettävä Tällä VIIKOLLa African Rekrytoimaan. Vierumäen urheilukeskukseen noin. 1000 lahjakasta africcalaista nuorta. parasta SUOMELLE. ja PARASTA kehitysapu työtä...

    • aw52tq356

      Mitä väliä sillä on vaikka suomalaiset ulkoilijat eivät menestyneet. Millä tavalla maailma muuttui? Ihmeellistä hypetystä koko urheilu.
      Kaikkin parasta oli, että perseenpuristelija I.Kanerva ehdottaa EM-kisoja joka vuotisiksi. Pääsisi puristelemaan naisurheilijoiden perseitä ympäri Eurooppaa joka kesälomalla.
      Urheilu ja urheiluaharrastelevatulkoilunammattilaiset ovat täysin yliarvostettuja.

    • :Ihminen:_

      Neki on vaan ihmisiä, ei koneita.

      • muutosta

        Jos ne ei ole koneita, miksi ne treenaa kuin olisivat koneita? Henkinen kantti puuttuu aivan tyystin, pelkästään niinkin yksinkertainen asia kyky ilmaista tunteita esimerkiksi. Se vaikuttaa suurimmalta erolta muihin, niihin, jotka menestyvät tai ainakin yrittävät tosissaan. Ulkonäkö ja ulkoinen esittäminen tuntuu olevan tärkein, niillä tietysti saadaan ne rahakkaimmat sponsorisopimukset ja ilmeisesti siihen on nyt menty. Henkiset rahkeet eivät riitä, ollaan jotenkin kangistuneita. Räty sanoi itse, ettei voittanut kertaakaan terveenä. Mutta se kantti löytyi kuitenkin ylittää itsensä ja antaa enemmän kuin parhaansa.

        Puhun siis huippu-urheilijoistamme, joilla periaatteissa pitäisi olla paras mahdollinen ohjaus ja treeni. Mutta henkinen valmennus? Siinä löydetään voima jostain syvemmältä ja toimitaan sen mukaan. Meillä luotetaan vain fysiikkaan ja tiettyyn tunteiden sivuunsysäämiseen tai johonkin keinotekoiseen ja ulkoiseen. Ja siiihen se sitten jääkin. Henkinen valmennus kaikkine ulottuvuuksineen puuttuu.

        2000-luvulla kehittyi tällaiseksi, nyt se on sitten täysmittaisena silmien edessä.


      • ja kyllä
        muutosta kirjoitti:

        Jos ne ei ole koneita, miksi ne treenaa kuin olisivat koneita? Henkinen kantti puuttuu aivan tyystin, pelkästään niinkin yksinkertainen asia kyky ilmaista tunteita esimerkiksi. Se vaikuttaa suurimmalta erolta muihin, niihin, jotka menestyvät tai ainakin yrittävät tosissaan. Ulkonäkö ja ulkoinen esittäminen tuntuu olevan tärkein, niillä tietysti saadaan ne rahakkaimmat sponsorisopimukset ja ilmeisesti siihen on nyt menty. Henkiset rahkeet eivät riitä, ollaan jotenkin kangistuneita. Räty sanoi itse, ettei voittanut kertaakaan terveenä. Mutta se kantti löytyi kuitenkin ylittää itsensä ja antaa enemmän kuin parhaansa.

        Puhun siis huippu-urheilijoistamme, joilla periaatteissa pitäisi olla paras mahdollinen ohjaus ja treeni. Mutta henkinen valmennus? Siinä löydetään voima jostain syvemmältä ja toimitaan sen mukaan. Meillä luotetaan vain fysiikkaan ja tiettyyn tunteiden sivuunsysäämiseen tai johonkin keinotekoiseen ja ulkoiseen. Ja siiihen se sitten jääkin. Henkinen valmennus kaikkine ulottuvuuksineen puuttuu.

        2000-luvulla kehittyi tällaiseksi, nyt se on sitten täysmittaisena silmien edessä.

        Sanoisin että tuosta syystä on menetetty monet monet mitalit vuosien saatossa. Eikä pelkästään suomalaiset, kärsivät tästä muutkin. Mutta meillä se alisuorittaminen tuntuu olevan suurella osalla ikäänkuin geeneissä ja toistuvan lajissa kun lajissa usein alisuorituksena tai suoranaisena paniikkina. Karmaisevina esimerkkeinä muistamme tästä muutamat jääkiekko ottelut ja sen jälkeiset puheet henkisen valmennuksen tilasta.
        Tuntuu että tämä on pahin este suomalaiselle menestyjälle urheilussa ja siksi tähän olisi panostettava yhtälailla kun harjoitteluun muutenkin.


    • heittänyt keihästä

      Suomella oli kumminkin paras joukkue. Joku terä puuttui, se on selvä ja Pitkämäki ei tosiaankaan kuumeen jälkeen voi olla täydessä tikissään, mutta on Suomi sentään helvetin hyvässä jamassa, kun noin monta huippuheittäjää on tällä hetkellä arvokisoihin laittaa ja vielä löytyy takaakin uutta porukkaa. Ei tässä kirveitä kaivoon ole heittäminen.

      • qweerrrtt

        kuitenkaan puhuta huippuheittäjistä monikossa kun niitä oli vaan 1 ja sekin sairas. Huippuheittäjä heittää sen keihään niin pitkälle arvokisoissa että siinä taistellaan kultamitalista. Andreas ja tero on niitä ja toinen on nyt mestari.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe