Maiharit - syksyn must!

maiharinainen

Tämän syksyn muodikkaimmat naisten kengät ovat maiharit sekä reisisaappaat. Onneksi minulta löytyy jo nuo maiharit, vielä on reisisaappaat hakusessa. En halua mitään pornokauppojen muovisaappaita älyvapailla koroilla vaan laadukkaat reisisaappaat joita voisi pitää minimekon kanssa (joko legginsit tai sukkikset alla).

16

1862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenkävarasto

      Hitsi, kun tuli heitettyä vanhat ruskeat viilukorkomaiharit pois. Olihan ne kyllä jo aika kuluneet ja suutarikin oli ystävällisesti 12 vuotta vanhoja kenkiäni korjaillut, mutta, mutta nyt ne olisivat sitten taas muodissa.
      Viime kevään Halosen alennusmyynnistä sitävastoin löytyi mielestäni ihän asialliset reisisaappaat. Saappaani ovat kotimaista Janitan mallistoa ja niissä on asiallinen leikkaus. Korkoa on vain 4.5 cm. Vaihtoehtona olisi ollut myös korkeampi korko, mutta itseäni miellytti käyttömukavuuden vuoksi tuo matalampi malli. Omat kokemukseni kotimaisesta saappasta ovat olleet yllättävän hyvät.
      Ai niin. mistähän sitten ne maiharit löytyisi?

      • Viininpunaiset 8 reikäset

        Itselläni on Dr Martenssit ja ovat kestäneet. Parhaat maiharikaupat Helsingissä tänä päivänä Kampin yläkerta( Martenssit), KenkäMarski (Martenssit ja muita halpoja) ja Varusteleka( halpoja).


      • Kenkävarasto
        Viininpunaiset 8 reikäset kirjoitti:

        Itselläni on Dr Martenssit ja ovat kestäneet. Parhaat maiharikaupat Helsingissä tänä päivänä Kampin yläkerta( Martenssit), KenkäMarski (Martenssit ja muita halpoja) ja Varusteleka( halpoja).

        No joo. KenkäMarskistahan ne maiharit sitten löytyivät. Ovat varmaan samanlaiset 8 reikäiset Dr Martenssit, mutta väri on musta. Perjantaina otin koekäyttöön ja täytyy sanoa, että en kadu ostosta. Vähän ovat vielä uutukaisen tuntuiset ennenkun mukautuvat jalkoihini, mutta siistit ja hyvännäköiset kengät kuitenkin tuli ostettua.


    • FrozenCorpse

      Maiharit on kyllä kätevät, mutta ei muualla kuin työmailla, jossa kengän pitää olla tukeva, pitävä, teräskärkinen ja kestävä.

      • aina kätevää

        ei voi mitään. Maihareilla on silti hyvä kävellä pitkiäkin matkoja ja pohjissa on hyvä pito talven liukkaille. Yleensä vielä maihareiden lesti on niin tilava, että sisään mahtuu paksumpi villasukka ja varpaat pysyvät lämpiminä. Naisten muotimaiharit ovat vähän eri asia kuin rakennustyöläisten turvakengät joten naisten muotimaihareissa on harvemmin teräskärjet.


      • Harkiten hankittua
        aina kätevää kirjoitti:

        ei voi mitään. Maihareilla on silti hyvä kävellä pitkiäkin matkoja ja pohjissa on hyvä pito talven liukkaille. Yleensä vielä maihareiden lesti on niin tilava, että sisään mahtuu paksumpi villasukka ja varpaat pysyvät lämpiminä. Naisten muotimaiharit ovat vähän eri asia kuin rakennustyöläisten turvakengät joten naisten muotimaihareissa on harvemmin teräskärjet.

        Niin tosiaan. Näppärät kengät voivat tuoda käyttäjälleen mukavuutta ja viihtyvyyttä. Kengät voivat olla kuitenkin kauniita ja jopa korostaa käyttäjänsä naisellisuutta. Naisten kenkiin onkin haettu ideoita monesta eri kenkien käyttökohteesta ja muokattu niitä sitten kulloisenkin muodin mukaan. Urheilumailmasta on napattu punaiset tekstiili nyörisaappaat, moottoriurheilusta motoristi saappaan malli, sotateollisuudesta maihinnoususaappaat. Toki on vielä liuta puhtaasti naisten jalkineita kävelykengästä saappaasees.


      • Kyllä,.
        Harkiten hankittua kirjoitti:

        Niin tosiaan. Näppärät kengät voivat tuoda käyttäjälleen mukavuutta ja viihtyvyyttä. Kengät voivat olla kuitenkin kauniita ja jopa korostaa käyttäjänsä naisellisuutta. Naisten kenkiin onkin haettu ideoita monesta eri kenkien käyttökohteesta ja muokattu niitä sitten kulloisenkin muodin mukaan. Urheilumailmasta on napattu punaiset tekstiili nyörisaappaat, moottoriurheilusta motoristi saappaan malli, sotateollisuudesta maihinnoususaappaat. Toki on vielä liuta puhtaasti naisten jalkineita kävelykengästä saappaasees.

        Maiharit on hyvin monikäyttöiset,ainut on kun pohjat kerää kiviä niin on joskus sisätiloissa varottava,aina kun ei viitsi riisuu..


      • Naistenkenkiä
        Kyllä,. kirjoitti:

        Maiharit on hyvin monikäyttöiset,ainut on kun pohjat kerää kiviä niin on joskus sisätiloissa varottava,aina kun ei viitsi riisuu..

        Aika hauska mainos tuossa ruudun alalaidassa. (Varusteleka) Käsittääkseni tämä keskustelu liittyy kuitenkin aika tiiviisti naisten muotiin ja naisten muotikenkiin saappaista ja naistenmuoti maihareista kun kerran on ollut puhe. En minä kyllä kehtaisi lompsia moisissa sotilaan ronttosissa...


      • TIETENKIN

        No, työmailla mun mies käyttää kyllä Sievin turvasaappaita joissa on naulaanastumis suoja. Maiharit ukollaini on ollut viimeksi kait armeijassa. Sitävastoin mun 8 reikäiset Dr Martenseneista on pohjat irti.


      • nps
        TIETENKIN kirjoitti:

        No, työmailla mun mies käyttää kyllä Sievin turvasaappaita joissa on naulaanastumis suoja. Maiharit ukollaini on ollut viimeksi kait armeijassa. Sitävastoin mun 8 reikäiset Dr Martenseneista on pohjat irti.

        Doc Martenssit ovat vuodesta 2003 lähtien olleet "Made in China" eivätkä ne samalla tavalla kestä kuin vanhanajan Docit jotka on valmistettu briteissä NPS:n tehtaalla.
        Hanki NPS:n maiharit (esim. garagelandista), niistä ei pohja irtoa ikinä ja muutenkin kestävät vaikka loppuelämän, jos niitä lankkaa ja hoitaa säännöllisesti ettei nahka pääse vuosien myötä kuivumaan liikaa ja halkeilemaan.


      • lopkjio
        nps kirjoitti:

        Doc Martenssit ovat vuodesta 2003 lähtien olleet "Made in China" eivätkä ne samalla tavalla kestä kuin vanhanajan Docit jotka on valmistettu briteissä NPS:n tehtaalla.
        Hanki NPS:n maiharit (esim. garagelandista), niistä ei pohja irtoa ikinä ja muutenkin kestävät vaikka loppuelämän, jos niitä lankkaa ja hoitaa säännöllisesti ettei nahka pääse vuosien myötä kuivumaan liikaa ja halkeilemaan.

        Kuka haluaa käyttää koko elämänsä samoja kenkiä?:D


      • dumbuare
        lopkjio kirjoitti:

        Kuka haluaa käyttää koko elämänsä samoja kenkiä?:D

        kestävät VAIKKA loppuelämän. lue hyvä ihminen. tuossa luultavasti viitattiin siihen että kengät on niin hyvälaatuiset että kestää enemmän ku kaks viikkoo..


    • Sain lahjaksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe