Tosi herkän ihon kosmetiikkavinkkejä

Herkkisperkkis

Eli minulla on ihan älyttömän herkkä (atooppinen) iho. Kaikki ns. paremmat ihonhoitotuotteet ärsyttävät ja esimerkiksi kauppojen ns. allergiatuotteita en voi käyttää lainkaan. Kasvot kaipaavat päivittäin kosteusvoidetta/rasvaa, mutta useimmeimmista voiteista saan punaisia näppylöitä ja ihoa kirveltää.
Olisiko kellään herkkäihoisella kokemusta jostain hyvästä ja "turvallisesta merkistä? Saa olla hinnakkaampikin.

16

3450

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi sinulle

kukaan yksiselitteistä vastausta antaa. Herkkä iho voi reagoida moneen eri asiaan tai vain olla herkistynyt hetkellisesti yhteen tekijään ym ym ym.... sekä useat puhuvat mainostavasti herkästä ihostaan vaikka se ei kuitenkaan dermatologisesti sitä ole.

Selkeästikkin tekstisi mukaan sinulla on herkkyyttä tietyille aineosille jotka olisi järkevää selvittää ensin ja vasta sitten miettiä sopivien incien valikoimista mitä alkaa käyttämään...siihen auttaa vain alan ammattilaiset.

• Herkkäihoinen minäkin

Minulle (atoopikko ja superherkkäihoinen) on sopinut erittäin hyvin saksalaiset Dr. Baumann tuotteet. Olen joskus aikaisemminkin täällä niitä kehunut. Tuotteet eivät ole edullisemmasta päästä, mutta käytössä tosi riitoisia. Olen ostanut näitä tuotteita kosmetologiltani ja tietääkseni se on myynnissä vain hoitoloissa. Voin todellakin suositella näitä tuotteita jokaisen käyttöön. Laaja tuotevalikoima, myös shampoo ja hoitoaine.

• harmaa pantteri

Kosmetologeilta saatava Dermalogica ihonhoitosarja on hajustamaton ja väriaineeton ja sopii todella herkkäihoisille. Kuitenkin jos, sinulle on tehty allergiatestit niin ne aineosat joille olet allerginen allergisoi sinua kaikessa kosmetiikassa. Lue sisällysluottelot hyvin niin voit ne aineet blokata pois.
        Kun ihosi saa tarpeeksi kosteutta se vahvistuu eikä enään ole niin herkkä. Käy kasvohoidossa Dermalogica sarjaa käyttävällä kosmetologilla niin saat apua.

• miun vinkeistä??

Atooppinen, herkkä (herkistynyt) ja allerginen ovat kolme eri asiaa.

Atooppinen iho on rakenteellisesti erilainen, kyseessä on ihosairaus, johon liittyy tulehdusta.

Herkkäihoisuus ei ole sairaus vaan ominaisuus, tapa reagoida tiettyihin aineisin tai asioihin. Tosin herkkäihoisuus voi liittyvä myös johonkin sairauteen (couperosa tms.).

Allergia ei ole ihosairaus, vaan immunologisen järjestelmän sairaus.

Allergia pitää tutkia lääkärillä allergiatestein, ja kun tiedetään mille on allerginen, ko. ainetta voi välttää. Allergia- ja astamaliitolla on palvelu, jonka avulla löytää sopivasta kosmetiikasta tietoa:
      www.kosmetiikka-allergia.fi

Atoopikko voi siis olla myös allerginen, joten asia kannattaa tarkistaa. Lisäksi atoopikko voi olla myös herkkäihoinen.

Kuiva iho on pahassa vaiheessa myös herkkä reagoimaan ja ärsyyntyy helposti. Eli jos on herkkä ja atooppinen iho, kannattaa todella rasvata ihoa ettei se kuivu liikaa ja lisäksi välttää kuivattavia ja ärsyttäviä aineita. Onko sulla atoopikkona perusvoiteet Kela-korvauksella ja mitä lääkehoitoa saat?

En tunne palstalla suositeltuja Dr. Baumannin tuotteita tarkemmin, mutta jos sisältävät alkoholia kuten näyttää sekä kenties eteerisiä öljyjä, ei ole paras vaihtoehto herkälle iholle.

Nimittäin yleensä ärsyttäviä aineita ovat hajusteet, alkoholi ja natriumlaurylisulfaatti sekä eteeriset öljyt ja tietyt kasviuutteet. Mutta jokaisen iho on erilainen, joten ei auta kuin kokeilla tuotteita ja selvittää mikä niissä itseä ärsyttää.

Siksi "turvallista merkkiä" ei ole olemassa. Sinuna en kiinnittäisi huomiota "allergiatestattu" merkintään, testit ovat joka firmalla erilaisia, joten ne eivät loppujen lopuksi kerro mitään. Paras lienee välttää noita yllämainittuja aineita sekä yrittää löytää tuotteita, joissa on mahdollisimman lyhyt INCI-lista.

Kasvoille pitäisi käydä niiden koko kehon perusvoiteiden, mutta jos päättää kokeilla jotain muutta, voisi apteekkisarjoista löytyä sopiva. Esim. Avènella on tuote joka sopii todella herkälle iholle, niissä on minimoitu ärsyttävät aineet, tuo Skin Recovery Cream Rich-versio sopii jopa atoopikolle. Apteekista voi pyytää näytteen, joten jos se ei sovi sinulle, ei mene rahat hukkaan.

Nuo näpyt voivat johtua monesta syystä atopian lisäksi. Minulla oli hajusteiden takia mainitsemiasi näppylöitä ja kirvelyä iholla. Pääsin siitä eroon kun vaihdoin kaikki tuotteet hajusteettomiin, eli myös shampoot, pyykinpesuaineen (paras on nestemäinen hajusteeton), tiskiaineen, jne...

Kasvoja ärsyttää vesipesu, varsinkin kuumalla vedellä, joten hanki puhdistusaine, jota ei pestä vedellä kasvoista. Älä käytä iholle kylmää tai kuumaa vettä, vain kädenlämpöistä. Varo ihoa ärsyttäviä kosteita ja kenties pöpöjä kerääviä pyyheliinoja, kokeile pyyhkiä kasvopapereilla, tai pese pyyheliinat ja tyynyliinat oikein huolellisesti mahdollisimman kuumassa.

Atoopikkona huolehdi myös ettei vaatteissa ja petivaatteissa ole eläinperäisiä aineita (villa), eikä pölypunkkeja yms.

• herkkä iho

kokeile debucalia saa apteekista.minullakin on atooppinen ,allerginen sekaiho ja esim.osa erisanin tuotteista aiheuttaa allergiaa.samoin louis widmerin hajusteettomat ,favora jne.debucal on sopinut iholleni eikä ne o edes kalliita,ainut huono puoli et niistä ei ole kokeilupakkauksia olemassa.

• sasölkdgf

vältä kaikkia teollisia ihon "hoito" tuotteita. Kokeile kostealle iholle levitettynä kylmäpuristettua öljyä, esim. kookos- tai oliiviöljyä. Niillä voi myös puhdistaa ihon.

• Haluasin myös kokeilla

Hei ylläoleva, käytätkö sitä oliiviöljyä myös kasvoille. Voikohan sitä laittaa myös meikin alle. Mä on tykännyt Provida nimisen sarja Bio neutral kasvovoiteesta siinä ei ole hajusteita. Ainesosina on oliivi, seesami ja soijaöljyä sekä sheavoita. Myös Weledan mantelisarjan kasvovoiteet ovat ihan hyviä. Mulla on hyvin herkkä iho joka ärtyy varsinkin kaikista säilöntäaineista ym.

• Dalida
        Haluasin myös kokeilla kirjoitti:

Hei ylläoleva, käytätkö sitä oliiviöljyä myös kasvoille. Voikohan sitä laittaa myös meikin alle. Mä on tykännyt Provida nimisen sarja Bio neutral kasvovoiteesta siinä ei ole hajusteita. Ainesosina on oliivi, seesami ja soijaöljyä sekä sheavoita. Myös Weledan mantelisarjan kasvovoiteet ovat ihan hyviä. Mulla on hyvin herkkä iho joka ärtyy varsinkin kaikista säilöntäaineista ym.

Weledan tuotteissa on aika paljon alkoholia, joka ärsyttää herkkää ihoa ja kuivattaa myös. Se alkoholi on siinä juuri säilöntäaineena. Lisäksi niissä on myös eteerisiä öljyjä sekä esim. taikapähkinää, myös ärsyttävien listalla.

Joten ei mielestäni paras vaihtoehto herkälle iholle, eikä kuivallekkaan.

• Mantelivoiteen ystävä
        Dalida kirjoitti:

Weledan tuotteissa on aika paljon alkoholia, joka ärsyttää herkkää ihoa ja kuivattaa myös. Se alkoholi on siinä juuri säilöntäaineena. Lisäksi niissä on myös eteerisiä öljyjä sekä esim. taikapähkinää, myös ärsyttävien listalla.

Joten ei mielestäni paras vaihtoehto herkälle iholle, eikä kuivallekkaan.

Ei sitä taikapähkinää ole tuossa mantelivoiteessa vaan iiris voiteessa. Aika monilla sarjoilla on sekä herkän ihon että tavallisia tuotteita. Alkoholia käytetään säilöntäaineena myös esim. Lumenen herkän ihon voiteissa. Ärsyttävyys johtuu siitä missä muodossa se tuotteessa on. Noita luomusarjojen kasvovesiä en pysty käyttämään koska kasvovesissä ne ovat ainakin mun ihoa kuivattaneet. Apteekissa on muuten tosi hyvä kasvosuihke Avene muistaakseni käytin sitä kasvovetenä ja rauhoitti tosi hyvin. Muuten mulla on ollut juuri enemmän herkän ihon kasvovesi ( kohtuuhintainen) hakusessa.

• sdsaga
        Haluasin myös kokeilla kirjoitti:

Meikin alle pikku loraus kookosöljyä on erinomainen. Sen kun hieroo kostelle kasvoihin hyvin, niin meikistä tulee kaunis...Annan sen imeytyä aamupalan ajan, n. 15-20 min.

• Dalida
        Mantelivoiteen ystävä kirjoitti:

Ei sitä taikapähkinää ole tuossa mantelivoiteessa vaan iiris voiteessa. Aika monilla sarjoilla on sekä herkän ihon että tavallisia tuotteita. Alkoholia käytetään säilöntäaineena myös esim. Lumenen herkän ihon voiteissa. Ärsyttävyys johtuu siitä missä muodossa se tuotteessa on. Noita luomusarjojen kasvovesiä en pysty käyttämään koska kasvovesissä ne ovat ainakin mun ihoa kuivattaneet. Apteekissa on muuten tosi hyvä kasvosuihke Avene muistaakseni käytin sitä kasvovetenä ja rauhoitti tosi hyvin. Muuten mulla on ollut juuri enemmän herkän ihon kasvovesi ( kohtuuhintainen) hakusessa.

Lumene kyllä ilmoittaa joka paikassa että Sensitive Touch -sarja on ALKOHOLITON!!!
        www.lumene.fi/default.asp?docId=22222&productId=22841

(Tiedäthän, että sellaiset aineet kuin cetyl and cetearyl alcohol yms. eivät ole varsinaisia alkoholeja, joten eivät ärsytä eivätkä kuivata ihoa.)

"Ei sitä taikapähkinää ole tuossa mantelivoiteessa vaan iiris voiteessa."

Tarkoitin, että Weledan tuotteissa on yleensä ärsyttäviä aineita. En lähtenyt luettelemaan kaikkia, vaan annoin pari esimerkkiä. Kuitenkin Weledan nettisivulta saa käsityksen että uudessa mantelinaamiossa ON taikapähkinäuutetta.

Avène on ihan ok sarja, mutta heidän tuotteissaan saattaa olla hajusteita, ovat kuitenkin sellaisia mietoja, jotka eivät ainakaan mua ärsytä. Avènella on erinomainen couperosan ja herkän ihon puhdistus kasvovesi Lotion Micellaire, mutta valitettavasti ei ole Suomessa myynnissä (miksi?). Ostan aina Ranskasta, saan 400 ml n. 10 eurolla, joten mielestäni edullistankin. Sillä voi pestä silmämeikit, kasvojen meikit ja se on myös kuin kasvovesi. Sisältää tuota Avènen lähteen vettä, jota on siinä mainitsemassasi suihkeessa (= se on ihan vaan pelkkää lähdevettä).

• NimimerkkiNainen

Mun iholle sopii Urtekramin hajusteeton vartalovoide. Kyllä, vartalovoide. Onneksi kyseinen kama on tarpeeksi kevyttä myös kasvoille, eikä useilla muillakaan on ole heidän kertomansa mukaan tuonut näppyjä. Tämä kyseinen voide on harvinaisen lyhyt ainesosalistaltaan, eli ainekset ovat pelkistettyjä ja hyvin "turvallisia".

250 ml pönikkä voidetta maksaa alle 10 euroa, ja tuosta tosiaan riittää pitkälle - itse vielä laimennan tätä vedellä jos tuntuu ettei naama ole rutikuiva. Säilöntäaineena tässä ei ole alkoholia vaan sitruunahappoa, joka on luonnollisesti viimeisenä incissä (=sitä on vähiten).

• Dalida

Mulla jo käytössä Urtekramin shampoot ja olen tyytyväinen. Aion tarkistaa tuon vartalovoiteenkin, sopisiko mulle. Sitähän voisi käytää jopa hiuksiin kenties öljyhoidon sijaan, kookosöljy kun toimii ihan tutkitusti hiuksissa hyvin.

Varatalovoiteet voivat sopia kasvoillekin ihan hyvin, jos iho on kuivaa tyyppiä. Mutta jos on rasvainen tai sekaiho, voivat lisätä ihon rasvaisuutta. Ainoa ongelma on se ettei noissa voiteissa ole UV-suojaa, joten ainakin kesällä on keksittävä joku lisäratkaisu siihen.

Jos on oikein kuiva iho joka ärtyy vähän mistä vaan, niin ihon kuntoutumista odotellessa voi käyttää vauvojen tuotteita - tuolla Urtekramillahan on sellainen "no perfume baby" -sarja, noidenhan olettaisi sopivan todella herkälle hipiälle. Sekaiholle ei ehkä paras kasvojen hoitoaine, nuo vauvatuotteethan ovat hyvin rasvaisia. Keho tietty asia erikseen.

• Mantelivoiteen ystävä
        Dalida kirjoitti:

Mulla jo käytössä Urtekramin shampoot ja olen tyytyväinen. Aion tarkistaa tuon vartalovoiteenkin, sopisiko mulle. Sitähän voisi käytää jopa hiuksiin kenties öljyhoidon sijaan, kookosöljy kun toimii ihan tutkitusti hiuksissa hyvin.

Varatalovoiteet voivat sopia kasvoillekin ihan hyvin, jos iho on kuivaa tyyppiä. Mutta jos on rasvainen tai sekaiho, voivat lisätä ihon rasvaisuutta. Ainoa ongelma on se ettei noissa voiteissa ole UV-suojaa, joten ainakin kesällä on keksittävä joku lisäratkaisu siihen.

Jos on oikein kuiva iho joka ärtyy vähän mistä vaan, niin ihon kuntoutumista odotellessa voi käyttää vauvojen tuotteita - tuolla Urtekramillahan on sellainen "no perfume baby" -sarja, noidenhan olettaisi sopivan todella herkälle hipiälle. Sekaiholle ei ehkä paras kasvojen hoitoaine, nuo vauvatuotteethan ovat hyvin rasvaisia. Keho tietty asia erikseen.

Mulla on tuota No Perfume vartalovoidetta Urtekramilta. Taidankin kokeilla sitä kasvoille kiitos vinkistä. Mistä tiedät ettei se ole tehnyt näppylöitä tiedustelitko asiaa jostakin? Olisipa mukavaa jos selviäisi yhdellä purkilla kosteutuksesta. Mulla oli myös tuon sarjan rassoulsavishamppoo ja mielestäni se oli todella hyvä päänahalle. Ihmettelin vain että shamppoo ei oikein vaadonnut ja levittynyt hyvin. Mutta hiukset tulivat puhtaiksi ja kiiltäviksi. Mulla on Lumenen silmänympärysvoide tämä sensitive touch ja siinä on tuoteselosteessa cetearyl alkohol nimistä ainetta. Myös kosteusvoiteessa oli samaa. Kun tiedustelin asiaa Lumenelta he kertoivat että se on öljypohjainen alkoholi joka ei kuivata ihoa. Myös noissa luomuvoiteissa on öljyihin uutettua alkoholia joten se ei kuivata. Mutta sitten taas kasvovesien alkoholi on tömäkämpää tavaraa. Itse voin noista luomusarjoista käyttää herkälle iholle tarkoitettuja voiteita joissa on kookos, palmu, manteli ym öljyjä. En sellaisia missä on paljon kukkivia kasveja. Joten tutkin tuoteselosteet tarkkaan. Esim. Hauschan voiteet eivät sovi niissä on liikaa erilaisia kasviyhdisteitä. Tiedätkö pysytisikö tuota Avenen kasvovettä saamaan netistä? Mun ystävättärellä oli heidän herkän ihon puhdistusgeeli ja se oli kuulema todella hyvin ihoa rauhoittava.

• Dalida
        Mantelivoiteen ystävä kirjoitti:

Mulla on tuota No Perfume vartalovoidetta Urtekramilta. Taidankin kokeilla sitä kasvoille kiitos vinkistä. Mistä tiedät ettei se ole tehnyt näppylöitä tiedustelitko asiaa jostakin? Olisipa mukavaa jos selviäisi yhdellä purkilla kosteutuksesta. Mulla oli myös tuon sarjan rassoulsavishamppoo ja mielestäni se oli todella hyvä päänahalle. Ihmettelin vain että shamppoo ei oikein vaadonnut ja levittynyt hyvin. Mutta hiukset tulivat puhtaiksi ja kiiltäviksi. Mulla on Lumenen silmänympärysvoide tämä sensitive touch ja siinä on tuoteselosteessa cetearyl alkohol nimistä ainetta. Myös kosteusvoiteessa oli samaa. Kun tiedustelin asiaa Lumenelta he kertoivat että se on öljypohjainen alkoholi joka ei kuivata ihoa. Myös noissa luomuvoiteissa on öljyihin uutettua alkoholia joten se ei kuivata. Mutta sitten taas kasvovesien alkoholi on tömäkämpää tavaraa. Itse voin noista luomusarjoista käyttää herkälle iholle tarkoitettuja voiteita joissa on kookos, palmu, manteli ym öljyjä. En sellaisia missä on paljon kukkivia kasveja. Joten tutkin tuoteselosteet tarkkaan. Esim. Hauschan voiteet eivät sovi niissä on liikaa erilaisia kasviyhdisteitä. Tiedätkö pysytisikö tuota Avenen kasvovettä saamaan netistä? Mun ystävättärellä oli heidän herkän ihon puhdistusgeeli ja se oli kuulema todella hyvin ihoa rauhoittava.

INCI-listoja lukiessa pitää olla tarkka. Alkoholi-nimellä on aineita, jotka ovat kemiallisesti erilaisia ja siksi toimivat myös eri tavalla. Kuten nuo ceteraryl, behenyl ja cetyl alcohol. Pehmentävät ihoa, toimivat puhdistusaineena, yms. eli ihan kivoja ihonhoitotuotteissa. Ne eivät siis muistuta perineistä alkoholia vaan ovat vahamaisia, lähinnä rasvahappojen tyyppisiä. Tarkoitit kai näillä "öljyihin uutettua alkoholia"?
        Ei ole uutettu öljyyn vaan jo siis aineena kemiallisesti erityyppisiä.

Ne iholle "pahat" alkoholit ovat se perinteinen metanol, etanol -typpinen yksinkertainen alkoholi eli kosmetiikassa englanniksi alcohol denat., alcohol SD, methyl, ethyl, isopropyl, ja benzyl alcohol.
        Näitä karttaa herkkäihoinen.

Ongelmana on, että juuri ns. luonnonkosmetiikassa ei käytetä synteettisiä säilöntäaineita, joten siksi tuota alkoholia on siihen lisätty, ja usein INCI-listalla aika alussa, eli tököttiä on lisäksi paljon. Ja jos niitä on vielä jokaisessa käyttämässäsi tuotteessa, saattaa lopputulos iholla olla aika paha.

Herkkäihoisena ja hajusteyliherkkänä olen ollut aikamoinen koekaniini, ja olen huomannut että kannattaa myös välttää eteerisiä öljyjä sekä hajusteyhdisteitä kuten limonene, linalool, geraniol, yms.

Urtekramin rhasoul on myös mun suosikkishampoo, ikävä että sitä on vaikea saada nykyään mistään. Kun peset sillä, kosteuta hiukset oikein hyvin ja hiero shampoota hiuspohjaan oikein pyykkärin kädellä, vaahtoa silloin mulla ainakin todella paljon, ja saat elvytettyä päänahan verenkiertoa. Ainoa haittapuoli on Urtekramin shampoiden eteeriset öljyt (paitsi no perfumessa), jotka tuppaavaat hieman kutittamaan ihoa...

Tuota Avènen Micellar Lotion puhdistusainetta (tavallaan sisältää kasvoveden) saa varmasti netistä, sellaisista apteekkikaupoista, luulisin. Kannattaa etsiä nimenomaan brittiläisiä tai ranskalaisia, mutta kantsii tarkistaa toimitushinnat (voivat olla korkeat) ja että saitilla on ns. PayPal-maksusysteemi (hyvä kirjautua siihen turvallisuuden takia).

Ja Avenella muten taitaa olla herkänihon kasvovesikin, joka on tarkoitettu kuivalle ja normaalille iholle, muistaakseni englanniksi Protective Toner. Voisi varmaan löytyä myös netistä. Ranskassa on myös toinen kuuluisa apteekkimerkki, jota en muista Suomessa nähneeni, nimittäin La Roche-Posay. Heillä on myös herkän ihon tuotteita.

• mantelivoiteen käyttäjä
        Dalida kirjoitti:

INCI-listoja lukiessa pitää olla tarkka. Alkoholi-nimellä on aineita, jotka ovat kemiallisesti erilaisia ja siksi toimivat myös eri tavalla. Kuten nuo ceteraryl, behenyl ja cetyl alcohol. Pehmentävät ihoa, toimivat puhdistusaineena, yms. eli ihan kivoja ihonhoitotuotteissa. Ne eivät siis muistuta perineistä alkoholia vaan ovat vahamaisia, lähinnä rasvahappojen tyyppisiä. Tarkoitit kai näillä "öljyihin uutettua alkoholia"?
        Ei ole uutettu öljyyn vaan jo siis aineena kemiallisesti erityyppisiä.

Ne iholle "pahat" alkoholit ovat se perinteinen metanol, etanol -typpinen yksinkertainen alkoholi eli kosmetiikassa englanniksi alcohol denat., alcohol SD, methyl, ethyl, isopropyl, ja benzyl alcohol.
        Näitä karttaa herkkäihoinen.

Ongelmana on, että juuri ns. luonnonkosmetiikassa ei käytetä synteettisiä säilöntäaineita, joten siksi tuota alkoholia on siihen lisätty, ja usein INCI-listalla aika alussa, eli tököttiä on lisäksi paljon. Ja jos niitä on vielä jokaisessa käyttämässäsi tuotteessa, saattaa lopputulos iholla olla aika paha.

Herkkäihoisena ja hajusteyliherkkänä olen ollut aikamoinen koekaniini, ja olen huomannut että kannattaa myös välttää eteerisiä öljyjä sekä hajusteyhdisteitä kuten limonene, linalool, geraniol, yms.

Urtekramin rhasoul on myös mun suosikkishampoo, ikävä että sitä on vaikea saada nykyään mistään. Kun peset sillä, kosteuta hiukset oikein hyvin ja hiero shampoota hiuspohjaan oikein pyykkärin kädellä, vaahtoa silloin mulla ainakin todella paljon, ja saat elvytettyä päänahan verenkiertoa. Ainoa haittapuoli on Urtekramin shampoiden eteeriset öljyt (paitsi no perfumessa), jotka tuppaavaat hieman kutittamaan ihoa...

Tuota Avènen Micellar Lotion puhdistusainetta (tavallaan sisältää kasvoveden) saa varmasti netistä, sellaisista apteekkikaupoista, luulisin. Kannattaa etsiä nimenomaan brittiläisiä tai ranskalaisia, mutta kantsii tarkistaa toimitushinnat (voivat olla korkeat) ja että saitilla on ns. PayPal-maksusysteemi (hyvä kirjautua siihen turvallisuuden takia).

Ja Avenella muten taitaa olla herkänihon kasvovesikin, joka on tarkoitettu kuivalle ja normaalille iholle, muistaakseni englanniksi Protective Toner. Voisi varmaan löytyä myös netistä. Ranskassa on myös toinen kuuluisa apteekkimerkki, jota en muista Suomessa nähneeni, nimittäin La Roche-Posay. Heillä on myös herkän ihon tuotteita.

Kiitos vinkeistä. Täytyykin kokeilla uudestaan tuota rassoulia itse yleensä pidän vaahtoavista shammpoista niiden helppokäyttöisyyden takia mutta olen huomannut etteivät ne ole niitä päänahalle parhaimpia jos on herkkä iho. Vaikka shamppoossa lukisi herkän ihon shamppoo. Ilmeisesti vaahtoamiseenkin tarvitaan sitten jotain kemikaalia. Kyllä on hankalaa olla herkkäihoinen. Kokeilin muuten tuota Urtekramin voidetta kasvoihin päivävoiteena ja meikki levittyy hyvin eikä iho ole ärtynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      95
      1501
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      200
      948
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      123
      842
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      760
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60