MITÄ PARISUHDE SINULLE ANTAA ?

Elisako?

Vuoden vanhan suhteen vuosipäivän kynnyksellä mietin, mitä tämä suhde minun elämässäni merkitsee! Olen elänyt avioliiton ja lastensaamisvaiheen yhden kanssa, kiihkeän, ihanan rakkauden toisen kanssa ja nyt...yritän luokitella tätä kolmatta...Miten teillä?

146

8990

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scale__

      Mutta joo, parisuhde antaa ainakin mulle ihmissuhteen jossa mulla on ihminen jonka kanssa viihdyn ja jonka kanssa seksi on hyvää. Mulla on joku jonka kanssa voin keskustella lähes kaikista asioista maan ja taivaan välillä. Joku jota ikävöidä, kun duuni vie maailmalle, jonkun jonka luo on mukava palata.

      • sinkkunen

        Tuo on juuri sitä, mistä haaveilen. Olet onnekas.


      • YX

        Moi kaikki
        Parisuhde on ihmeellinen asia, koska siinä tuntuu olevan ongelmia vähän väliä yhdellä jos toisella. Entinen omani meni kuten meni , työ, harrastukset ja kaikki muu ajoivat sen edelle, koska elin vaan ittelleni ja unohdin sen hoitamisen. Nyt uudessa suhteessa lupasin itselleni etten tee samaa virhettä ja suhde toimii kuin unelma, eli vika edellis kerralla oli aivan oma. Eikä ole ollut mitään vaikeutta sovittaa aikatauluja kun on päättänyt sen tehdä.
        Hyvää syksyä kaikille.
        T: YX


      • minullakin

        mutta ei vaan nämä meikäläisen parisuhteet kestä! Miehet Marsista ja me naiset Venuksesta... Vasta kun suhde on ohi ja aikaa kulunut nämä miespolot tajuavat mitä ovat menettäneet ja haluavat tulla takaisin, mutta kun eivät pääse :)


      • Hermuli-virnuli
        YX kirjoitti:

        Moi kaikki
        Parisuhde on ihmeellinen asia, koska siinä tuntuu olevan ongelmia vähän väliä yhdellä jos toisella. Entinen omani meni kuten meni , työ, harrastukset ja kaikki muu ajoivat sen edelle, koska elin vaan ittelleni ja unohdin sen hoitamisen. Nyt uudessa suhteessa lupasin itselleni etten tee samaa virhettä ja suhde toimii kuin unelma, eli vika edellis kerralla oli aivan oma. Eikä ole ollut mitään vaikeutta sovittaa aikatauluja kun on päättänyt sen tehdä.
        Hyvää syksyä kaikille.
        T: YX

        On niin hintsin kuiva, harmaa, arkinen, tylsä, tyhmä, virikkeetön. Kuollut kuin lahna katujyrän alle. Onneksi on muitakin irtosuhteita jotka pelaa, eivät pelkää.


      • yjm
        Hermuli-virnuli kirjoitti:

        On niin hintsin kuiva, harmaa, arkinen, tylsä, tyhmä, virikkeetön. Kuollut kuin lahna katujyrän alle. Onneksi on muitakin irtosuhteita jotka pelaa, eivät pelkää.

        Miehelle pillua,tosin siihen se jääkin.Huono homma.


      • irtosuhteisiin
        yjm kirjoitti:

        Miehelle pillua,tosin siihen se jääkin.Huono homma.

        monella menee, ja varatut tapaa toisiaan, suhteen ulkopuolella ym...jotka saa sitä tyydytystä mitä pitäiskin, mut jos ei mies anna tarpeeksi ja usein...niin monet parisuhteet kärsii....Niin mies kun nainen, irtosuhteisiin se menee, ja naisille omat 'rakastajat' ym.....


      • mies vaan
        minullakin kirjoitti:

        mutta ei vaan nämä meikäläisen parisuhteet kestä! Miehet Marsista ja me naiset Venuksesta... Vasta kun suhde on ohi ja aikaa kulunut nämä miespolot tajuavat mitä ovat menettäneet ja haluavat tulla takaisin, mutta kun eivät pääse :)

        Parisuhteen ongelmia ei koskaan luo vain toinen osapuoli. Aika kultaa muistot huonostakin parisuhteesta. Entiset miehesi ovat unohtaneet millainen olitkaan; teit heidän elämästään helvettiä.

        Parisuhde - purista hellästi. Jos puristat liian kovaa, tapat sen. Jos liian löyhästi, se toinen karkaa.

        Omassa erossani kävi juuri niin. Toinen puristi liikaa, ahdistuin siitä ja pidin yhä löyhemmin hänestä. Negatiivinen kehä oli valmis.


      • on paljon
        minullakin kirjoitti:

        mutta ei vaan nämä meikäläisen parisuhteet kestä! Miehet Marsista ja me naiset Venuksesta... Vasta kun suhde on ohi ja aikaa kulunut nämä miespolot tajuavat mitä ovat menettäneet ja haluavat tulla takaisin, mutta kun eivät pääse :)

        jotka haluaa takas, mutta eivät pääse :)


      • :)
        sinkkunen kirjoitti:

        Tuo on juuri sitä, mistä haaveilen. Olet onnekas.

        sama täälä:) onni tuloo ennemmin kuin huomaakaan:) onni voi orottaa vaikka oven takana tai missä tahansa..pitää pitää vain silmänsä avoinna:)
        ei onnea voi määritellä,koska jokaisen kanssa se on erilaista kunnes huomaa löytäneensä sen oikian:)


      • hyväksikäytetty
        on paljon kirjoitti:

        jotka haluaa takas, mutta eivät pääse :)

        naiset jäävät "roikkumaan" mieheen
        jota yrittävät epätoivoisesti auttaa.
        niin kävi minulle vuosi sitten nettisuhteeni kanssa
        ja hän oli minulle ainoa mies kymmeneen vuoteen.
        ja miten hän romutti elämäni parissa kuukaudessa.

        en varmaan päästä kotiini ketään ja elämääni
        enää ainoatakaan petoa!


    • kumppanuutta

      siis kumpaanuutta, ystävyyttä, kaveruutta, läheisyyttä, seksiä, turvallisuutta.

      • Elisako?

        Siis kun tuntuu, että meillä pihistellään (mies) läheisyyttä ja sexiä!
        Tietokone on yksinolon vuosina tullut hänelle tutuksi kumppaniksi ja se vie aikaa yhdessäololta, -tekemiseltä; parhaat iltatunnit kuluvat koneen kimpussa ja vielä, kun nukahdan nuorimmaiseni viereen, hän jatkaa... Joskus minua tarvitaan ihailemaan tai kuuntelemaan aikaansaannoksia, löytöjä tms.joista en aina jaksa innostua enää.
        Välillä tuntuu, että ainoaksi illan anniksi jää kritiikki joko minun tai pojan tekemisistä.


      • tietokone..........
        Elisako? kirjoitti:

        Siis kun tuntuu, että meillä pihistellään (mies) läheisyyttä ja sexiä!
        Tietokone on yksinolon vuosina tullut hänelle tutuksi kumppaniksi ja se vie aikaa yhdessäololta, -tekemiseltä; parhaat iltatunnit kuluvat koneen kimpussa ja vielä, kun nukahdan nuorimmaiseni viereen, hän jatkaa... Joskus minua tarvitaan ihailemaan tai kuuntelemaan aikaansaannoksia, löytöjä tms.joista en aina jaksa innostua enää.
        Välillä tuntuu, että ainoaksi illan anniksi jää kritiikki joko minun tai pojan tekemisistä.

        niin tuttua tuo että tietokone vie kumppanin,tässä tapauksessa miehen ajan :(
        Entisellä miesystävälläni oli aikaa vievä työ(se ihan ok) sen lisäksi oma harrastus ja loppuaika meni tietokoneella,minä sain yöt,se oli "laatuaikaa" minun kanssani ja miehen mielestä sitoutumista parisuhteeseen "tulenha mä joka yö kotiin" oli hänen vakiolauseensa kun kitisen yhteisen ajan vähäisyydestä,aikani yritin saada miestä ymmärtämään myös minun näkökantani,vaan ei ymmärtänyt,erohan se sitten tuli,mielestäni mies ei halunnutkaan parisuhdetta vaan vain säännöllistä seksiä.


      • varmaan

        mut jos ei löydä ees paria,niin miten sitä vois ees kehittää,tai pitää yllä,tuntuu naiset olevan jo kiven alla,ja kun ikää karttuu,niin yhä enempi perseellään


      • sunnyriver

        Olen samaa mieltä kaikesta tuosta.
        Sitä se antaa.
        Ystävyyttä, kaveruutta, läheisyytä, seksiä, turvallisuutta.
        Eilen olin marjametsässä, kastelin itseni perusteellisesti.
        Kävimme sen jälkeen vielä luvatussa kyläpaikassa ja olin
        illalla myöhään kotiin tullessani niin väsynyt,
        että en muusta haaveillut kuin nukkumisesta.
        Mutta tämä kolmekymmentä vuotta
        minua ja 10 lastamme
        (ps en ole lesta, uskova kylläkin)
        välillä väsyneenä ja välillä pirteämpänä katsellut mies
        teki kaikessa hiljaisuudessa iltapalan,
        toi salaattia ja paistettuja kirjolohenviipaleita
        yläkertaan sänkyyn asti.
        Että tuntui hyvältä!


    • se antaa

      ajanvietettä, tosin sitä nyt löytyy muutenkin ja onkin hieman kiikun kaakun mitä sen kanssa tekee.
      Toinen että tahtoo pysyä seurustelumaailmassa mukana.

    • mummomuori*

      että me tarvitsemme erilaisia suhteita elämän eri vaiheissa.

      Nuorena opetellaan, eli seurustelusuhde on kiihkeää ja värikästä aikaa. Juu, näin minulla ja siitä ei tullut lopulta mitään.

      Perheen perustamisvaihe. Tämä oli sellainen ”järki” liitto. Kaatui siihen ettei se miehenä ja naisena olo onnistunut. Seurasi jatkoa, joka oli kiihkeää seksiä ja tunteita, mutta ei ehkä niinkään syvempää rakkautta.

      Sitten oli muutamia seurustelusuhteita, joissa taisin käydä läpi omaa kasvuani. Kohtasin "mörköni" ja lakkasin pelkäämästä turhia.

      Tämä on sitten se rakkaussuhde, jossa nyt olen. Tämän ehkä useimmat kokevat tuossa nuoruudessa?

      Syvää lämmintä yhteyttä toiseen ihmiseen. Rinnalla kulkija ja elämän jakaja. Tyyneys ja sisäinen rauha. Hmm, ehkä näillä sanoilla sen voisi kuvata.

      • itsekin

        löytäväni samanlaisen suhteen. Voi kumpa se menisikin näin, vaan meinasi elämä jäädä tuohon "2-vaiheeseen". Ikävää että pitää käydä toteamassa että ei tämä vissiin sitten ollutkaan minua varten, mutta oppia ikä kaikki!


      • Eipä sitä löydy
        itsekin kirjoitti:

        löytäväni samanlaisen suhteen. Voi kumpa se menisikin näin, vaan meinasi elämä jäädä tuohon "2-vaiheeseen". Ikävää että pitää käydä toteamassa että ei tämä vissiin sitten ollutkaan minua varten, mutta oppia ikä kaikki!

        Minä koen samaa, nyt kymmenen vuoden jälkeen sen, että ei ollutkaan se oikea.Tosin omaa kykenemättömyyttä myös on mukana aina näissä kuvioissa.


      • päälle
        itsekin kirjoitti:

        löytäväni samanlaisen suhteen. Voi kumpa se menisikin näin, vaan meinasi elämä jäädä tuohon "2-vaiheeseen". Ikävää että pitää käydä toteamassa että ei tämä vissiin sitten ollutkaan minua varten, mutta oppia ikä kaikki!

        Tuntuu myös, että tuo 2-vaihe perhekuvioineen on jäänyt tylsästi päälle. Aika uuvuttavaa elää "sivistynyttä" kulissiavista, koska aikuiset lapset, suku jne. sitä haluaa. Silti sydämen pohjalla asuu se tyttönen, joka haluaisi vielä kokea sen suuren tunteen ja intohimon mutta taitaa olla liian myöhäistä. Elämän realiteetit vain ovat niin ankarat.


      • pettynmään joutunut
        itsekin kirjoitti:

        löytäväni samanlaisen suhteen. Voi kumpa se menisikin näin, vaan meinasi elämä jäädä tuohon "2-vaiheeseen". Ikävää että pitää käydä toteamassa että ei tämä vissiin sitten ollutkaan minua varten, mutta oppia ikä kaikki!

        Lohdutukseksi voin kertoa että mulla sama juttu. Luulee että on löytänyt sen pääte-
        pysäkin mutta kun arki astuu elämään jotuu toteamaan että ei tämäkään nyt sit ollut
        mun juttuni. Kerta toisensa jälkeen. Menee usko jo että onko sitä oikeaa!?
        Toisaalta jos ei usko ei jaksa enää etsiäkkään. Mutta jotain aina oppii se on positiivista kunhan ei tule sellaiseksi ettei enää uskalla rakastaa peläten ettei polta taas näppejään.


      • eioleeiole

        Juuri näin. Emme tee mieheni kanssa muuta kuin tappelemme ja olen tullut tulokseen, että kun biologia iski päälle, etsin parhaan 'alfa uroksen' minkä löysin ja nyt kun tällaista tarvetta enää ei ole, minulla on se 'alfa uros', joka on niin itsepäinen ja suorastaan ilkeä.

        Itsekin olen itsepäinen luonne, joten oikeasti emme taida sopia Yhtään yhteen, mutta kemiani sokaisemana ajattelin, että siinäpä oivallinen isä lapsilleni - teimme lapsia melkein heti tavattuamme ja olin todella rakastunut.

        Luulen, että nyt olisi aika seesteiselle parisuhteelle ymmärtävän ja rauhallisen miehen kanssa. Ei ole mitään tarvetta itselläni enää hullaantua niin, että jalat menevät alta (tosin ei se pahitteeksikaan olisi). Haluaisin vain kumppanin, jonka kanssa meillä olisi keinutuolissa jotain muuta tekemistä kuin naljailua, tai kun olemme kyllästyneet siihenkin, hiljaisuutta.


      • kunpa...
        päälle kirjoitti:

        Tuntuu myös, että tuo 2-vaihe perhekuvioineen on jäänyt tylsästi päälle. Aika uuvuttavaa elää "sivistynyttä" kulissiavista, koska aikuiset lapset, suku jne. sitä haluaa. Silti sydämen pohjalla asuu se tyttönen, joka haluaisi vielä kokea sen suuren tunteen ja intohimon mutta taitaa olla liian myöhäistä. Elämän realiteetit vain ovat niin ankarat.

        olisikin jäänyt tuo kakkosvaihe, mutta ukoille kelpaa vain sexi...täälläkin kun yrittää tutustua niin on jo valmiiksi kaikki varattuja ja suhde kunnossa, mutta haluavat vain sexiä ja niitä on todella paljon (he tasan näillä sanoilla itse kertovat), joten en ikinä noirmaalia miestä löydä joka haluaisi tutustua muutenkin...haluaisinkin tuollaisen turvallisen suhteen, mutta kun sen menettää ei taida saada muuta kuin sexiä ja olen tässä jo oppinut elämään ilman sitäkin joten eipä miehillä ole enää mitä tarjota.


      • parisuhdetta
        itsekin kirjoitti:

        löytäväni samanlaisen suhteen. Voi kumpa se menisikin näin, vaan meinasi elämä jäädä tuohon "2-vaiheeseen". Ikävää että pitää käydä toteamassa että ei tämä vissiin sitten ollutkaan minua varten, mutta oppia ikä kaikki!

        kuin parisuhdetta.


      • parempi..
        parisuhdetta kirjoitti:

        kuin parisuhdetta.

        pari suhdetta, kuin parisuhdetta ?


      • kuin suhdetta
        parempi.. kirjoitti:

        pari suhdetta, kuin parisuhdetta ?

        ei ollenkaan.


      • uusilöytö
        parisuhdetta kirjoitti:

        kuin parisuhdetta.

        Yleensä parisuhde on etäinen suhde kaukaisesta suhteesta,kuten minulla
        noin 300km etäisyys suhteeseen...


    • yli 29 v

      saman naisen kanssa,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      • VOLVO 95

        SAMAN NAISEN KANSSA 36 VUOTA TULEE TÄYTEEN noin viikon kuluttua mikä siinä kiehtoo yhä edelleen sitä oon miettinyt mutta en ole löytänyt siihen vielä vastausta,olisikohan tuo vaikka molempien hölmöys tai sitten mennään samaa raidetta samaan suuntaan,mutta kivaa kumminkin on ollut. Ei aina mutta en näitä vuosia muuksi muuttaisi.


      • Pallo hukassa
        VOLVO 95 kirjoitti:

        SAMAN NAISEN KANSSA 36 VUOTA TULEE TÄYTEEN noin viikon kuluttua mikä siinä kiehtoo yhä edelleen sitä oon miettinyt mutta en ole löytänyt siihen vielä vastausta,olisikohan tuo vaikka molempien hölmöys tai sitten mennään samaa raidetta samaan suuntaan,mutta kivaa kumminkin on ollut. Ei aina mutta en näitä vuosia muuksi muuttaisi.

        Minulla 11 vuoden avoliitto, oikeesti rakastin/rakstan ja 3pvää sitten posti toi miehelleni kortin ja valokuvan, jossa nainen kiitti miestäni rakkaudesta lämmöstä.........pam, nyt haahuilen ympäri huushollia, enkä oikeen ymmärrä mitään.


      • pinnari3
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Minulla 11 vuoden avoliitto, oikeesti rakastin/rakstan ja 3pvää sitten posti toi miehelleni kortin ja valokuvan, jossa nainen kiitti miestäni rakkaudesta lämmöstä.........pam, nyt haahuilen ympäri huushollia, enkä oikeen ymmärrä mitään.

        Kuulostaa pilalta tuo miehesi saama kortti. Mietipä itse, lähettäisi tuollaisen miehelle, jonka kanssa sulla on salasuhde?


      • sivusta seurannut
        pinnari3 kirjoitti:

        Kuulostaa pilalta tuo miehesi saama kortti. Mietipä itse, lähettäisi tuollaisen miehelle, jonka kanssa sulla on salasuhde?

        Ei se ole välttämättä pilaa. Toinen nainen halusi tuoda vähän kotiin uutisia. Tiedän samanlaisen tapauksen ja se ei ollut pilaa. Avioliitto kuitenkin jatkui, mutta ero tuli sitten myöhemmin, noin 15 vuoden päästä. Ei sen saman naisen takia vaan toinen oli jo sitten löytynyt. Ulkopuoliset jutut on oire.


      • halolla päähän
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Minulla 11 vuoden avoliitto, oikeesti rakastin/rakstan ja 3pvää sitten posti toi miehelleni kortin ja valokuvan, jossa nainen kiitti miestäni rakkaudesta lämmöstä.........pam, nyt haahuilen ympäri huushollia, enkä oikeen ymmärrä mitään.

        Olet pahassa paikassa.Tiedän kokemuksesta. Minulla vain oli takana n. 24 vuotta ja ex-vaimoni pamautti tiedon yhdellä ja samalla kertaa. Henki siinä menee jos ei hae apua.Keskusteluja ystävien kanssa, terapiaa yms. Ja aikaa, aikaa toipumiseen. Suhde ei välttämättä ole pilalla mutta se muuttuu nyt vääjäämättömästi. Toivon vilpittömästi sinulle jaksamista. Elät loppuelämäsi ensimmäistä päivää...


      • VOLVO 95
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Minulla 11 vuoden avoliitto, oikeesti rakastin/rakstan ja 3pvää sitten posti toi miehelleni kortin ja valokuvan, jossa nainen kiitti miestäni rakkaudesta lämmöstä.........pam, nyt haahuilen ympäri huushollia, enkä oikeen ymmärrä mitään.

        11 toistavuotta on hyvä saavutus,mutta millä tavalla kumppani ilmoittaa suhteen NS.rypyistä ei ole mun mielestä oikein,eikö puhuminen ole parempi konsti vai ollaanko hämeestä kotoisin että sana aamulla ja toinen illalla,välillä sitten vähän hiljasempaa.Mutta koeta jaksaa,päivä se on huomennakin ja voi tuoda ilonpilkahduksia tähän alkavaan ihanaan syksyyn.Mamma nukkuu vielä mutta tyttären koiruus tahtoo lenkille,ei muutakuin mettään ja koppa mukaan jos vaikka kanttarellejä saisi hyvän mielen mammalle.Ja vaikka lisäaikaa muutaman vuoden.


      • Pallo hukassa
        pinnari3 kirjoitti:

        Kuulostaa pilalta tuo miehesi saama kortti. Mietipä itse, lähettäisi tuollaisen miehelle, jonka kanssa sulla on salasuhde?

        Se voi kuulostaa PILALTA, mutta sitä se ei ole. Mieheni tunnusti kaiken ja nyt itkee, että mitä tulikaan tehtyä.
        No omapa on asiansa. Ei tarviis joka kattilaan melaansa upottaa.
        Tästä vaan täytyy nousta ja lähtee menemään.


      • Pallo hukassa
        halolla päähän kirjoitti:

        Olet pahassa paikassa.Tiedän kokemuksesta. Minulla vain oli takana n. 24 vuotta ja ex-vaimoni pamautti tiedon yhdellä ja samalla kertaa. Henki siinä menee jos ei hae apua.Keskusteluja ystävien kanssa, terapiaa yms. Ja aikaa, aikaa toipumiseen. Suhde ei välttämättä ole pilalla mutta se muuttuu nyt vääjäämättömästi. Toivon vilpittömästi sinulle jaksamista. Elät loppuelämäsi ensimmäistä päivää...

        Kiitos!! Tuntuu todellakin, että apua tarttis. Toivottavasti en elä elämäni viimeistä päivää;-)


      • saman kokenut
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Kiitos!! Tuntuu todellakin, että apua tarttis. Toivottavasti en elä elämäni viimeistä päivää;-)

        kuten niin moni muukin nainen ja mies liitoissaan. Minun mieheni jäi kiinni myös suhteesta n 4 vuotta sitten, muistan elävästi tunteeni ja syytökseni ja kiukkuni juuri noina ensimmäisinä päivinä. Olisin voinut luodä häntä, niin täynnä olin vihaa. Erotakin halusin, mies itki, että oli pahoillaan ja tehnyt väärin, lapsetkin kuulivat kaiken ja me itkimme - koko perhe keittiön pöydän äärellä. Elämältä putosi pohja ja oli vaikea ajatella miten tästä enää koskaan voisi nousta ylös, kuinka voisin enää rakastaa. Mies vannotti, että jos annan hänelle vielä yhden mahdollisuuden, että on muuttunut mies. Annoin aikaa puoli vuotta näyttää mihin hänen rakkautensa yltää. Me olemme edelleen yhdessä, kipu elää sisälläni, mutta se on haalistunut ajan myötä. Hän todella muuttui, aloimme tehdä perheenä erilaisia yhteisiä asioita, joita ennen elämämme oli vajaa.

        Anna ajan näyttää, muistathan, ettet tee päätöksiä vihaisena. Anna hänelle mahdollisuus jos sydämesi haluaa elää tämän miehen kanssa, varmasti tunnet sisälläsi, katuuko hän oikeasti. On turhaa heittää yhteistä elämää hukkaan, jos rakastatte toisianne. Voimia sinulle, te selviätte!


      • nainen 55 v
        pinnari3 kirjoitti:

        Kuulostaa pilalta tuo miehesi saama kortti. Mietipä itse, lähettäisi tuollaisen miehelle, jonka kanssa sulla on salasuhde?

        Uskon, että kortin tarkoitus on juuri selvittää naiselle millaisen miehen kanssa asuu.
        Itse mietin kostaa valehtelevalle miehelle aivan samalla tavalla, mutta en vielä ainakaan ole sitä tehnyt. Jos suhde taas on edelleen olemassa, on eri asia. Omatuntoni ei olisi antanut minun seurustella varatun miehen kanssa, mutta tää ryökäle valehteli olevansa vapaa:(


      • tarvitse...
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Ei se ole välttämättä pilaa. Toinen nainen halusi tuoda vähän kotiin uutisia. Tiedän samanlaisen tapauksen ja se ei ollut pilaa. Avioliitto kuitenkin jatkui, mutta ero tuli sitten myöhemmin, noin 15 vuoden päästä. Ei sen saman naisen takia vaan toinen oli jo sitten löytynyt. Ulkopuoliset jutut on oire.

        olla oire vaan heille se on huvia josta he nauttii kun saavat satuttaa ja omaa itsekästä mielihyvää, sellaisia miehet ovat...olen paljon tutustunut netissä ja jokaikinen on jo varattu ja sanoo hyvin kotona menee mutta haluavat vain maistaa vierasta...näin on...


      • Pallo hukassa
        saman kokenut kirjoitti:

        kuten niin moni muukin nainen ja mies liitoissaan. Minun mieheni jäi kiinni myös suhteesta n 4 vuotta sitten, muistan elävästi tunteeni ja syytökseni ja kiukkuni juuri noina ensimmäisinä päivinä. Olisin voinut luodä häntä, niin täynnä olin vihaa. Erotakin halusin, mies itki, että oli pahoillaan ja tehnyt väärin, lapsetkin kuulivat kaiken ja me itkimme - koko perhe keittiön pöydän äärellä. Elämältä putosi pohja ja oli vaikea ajatella miten tästä enää koskaan voisi nousta ylös, kuinka voisin enää rakastaa. Mies vannotti, että jos annan hänelle vielä yhden mahdollisuuden, että on muuttunut mies. Annoin aikaa puoli vuotta näyttää mihin hänen rakkautensa yltää. Me olemme edelleen yhdessä, kipu elää sisälläni, mutta se on haalistunut ajan myötä. Hän todella muuttui, aloimme tehdä perheenä erilaisia yhteisiä asioita, joita ennen elämämme oli vajaa.

        Anna ajan näyttää, muistathan, ettet tee päätöksiä vihaisena. Anna hänelle mahdollisuus jos sydämesi haluaa elää tämän miehen kanssa, varmasti tunnet sisälläsi, katuuko hän oikeasti. On turhaa heittää yhteistä elämää hukkaan, jos rakastatte toisianne. Voimia sinulle, te selviätte!

        On mullekkin tullut mieleen, että jos antaisin anteeksi..................., mutta nyt kyllä
        on tunteet niin v...n pinnalla etten voi. Mies kyllä katuu ja itkee..........
        Joka päivä minä sanoin hänelle, että kuinka tärkee oot minulle ja todella meillä oli hyvä olla (niinhän luulin), mutta nyt oon ajatellu, että ehkä liia hyvin, sekään ei varmaan ole hyvä juttu. Minä aina kerroin tunteistani ja seksiä oli, aina sai p...ua,
        kun häntä halutti. Ehkä kaikki oli liian itsestään selvää ja helppoo............... nyt
        vaan on jäljellä oksettava olo. Tämmönen laulu soi päässä yötä/päivää: "Taas
        kuljen tyhjää hiekkarantaa.. yksin vain.............."


      • Pallo hukassa
        Pallo hukassa kirjoitti:

        On mullekkin tullut mieleen, että jos antaisin anteeksi..................., mutta nyt kyllä
        on tunteet niin v...n pinnalla etten voi. Mies kyllä katuu ja itkee..........
        Joka päivä minä sanoin hänelle, että kuinka tärkee oot minulle ja todella meillä oli hyvä olla (niinhän luulin), mutta nyt oon ajatellu, että ehkä liia hyvin, sekään ei varmaan ole hyvä juttu. Minä aina kerroin tunteistani ja seksiä oli, aina sai p...ua,
        kun häntä halutti. Ehkä kaikki oli liian itsestään selvää ja helppoo............... nyt
        vaan on jäljellä oksettava olo. Tämmönen laulu soi päässä yötä/päivää: "Taas
        kuljen tyhjää hiekkarantaa.. yksin vain.............."

        Hyi, kuinka rumasti kirjoitin!! Ei ollut kyllä tarkoitus,mut tunteet käy niin kuumina.
        Siis koko elämä, myös seksielämä oli hyvää.


      • Pallo hukassa
        nainen 55 v kirjoitti:

        Uskon, että kortin tarkoitus on juuri selvittää naiselle millaisen miehen kanssa asuu.
        Itse mietin kostaa valehtelevalle miehelle aivan samalla tavalla, mutta en vielä ainakaan ole sitä tehnyt. Jos suhde taas on edelleen olemassa, on eri asia. Omatuntoni ei olisi antanut minun seurustella varatun miehen kanssa, mutta tää ryökäle valehteli olevansa vapaa:(

        Näin oon minäkin ajatellu, että nythän se nähtiin!!!!!
        Kostanut olen, lähetin naisen miehelle postipaketin päivällä(kun sain selville) sen potikortin ja valokuvan, mitkä se lähetti mun miehelle!!!! Nyt tunnen ELÄIMELLISTÄ
        nautintoa:-)))))


      • kampaamo yrittäjä
        tarvitse... kirjoitti:

        olla oire vaan heille se on huvia josta he nauttii kun saavat satuttaa ja omaa itsekästä mielihyvää, sellaisia miehet ovat...olen paljon tutustunut netissä ja jokaikinen on jo varattu ja sanoo hyvin kotona menee mutta haluavat vain maistaa vierasta...näin on...

        Ja kaikki parturit on hulluja tai huoria.... oiskohan taas vähän yleistämistä


      • Pallo_hallussa
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Näin oon minäkin ajatellu, että nythän se nähtiin!!!!!
        Kostanut olen, lähetin naisen miehelle postipaketin päivällä(kun sain selville) sen potikortin ja valokuvan, mitkä se lähetti mun miehelle!!!! Nyt tunnen ELÄIMELLISTÄ
        nautintoa:-)))))

        Ymmärrän että sinulla on kauhea olo kun tuollainen asia tulee ilmi, mutta onko kostaminen oikea ratkaisu ongelmaan? Minun mielestä ei ole. Aiheuttaa vaan murhetta tuon toisen naisen miehelle joka on syytön tähän teidän tapaukseen, niin kuin sinäkin. Miehesi ja toinen nainen on tehnyt väärin, et sinä eikä tuon naisen mies!


    • Kaiken kokenut

      No, ei niin yhtään mitään. Itse olen elänyt suhteissa, joissa olen ollut vastuunkantaja. Vaikka miehet ovat olleet palkkatasoltaan keskitasoa ylempänä niin minä olen aina ollut suhteen maksumies. Aina on rahat miehiltä loppu tai pankkikortti autossa. Mikäköhän on vikana, että näin aina käy. Lisäksi suurin osa on surkeita rakastajia vailla empatia kykyä. Tarvitaanhan meitä paskamangneetti naisiakin, jotta nämä surkeat yksilöt saavat edes joskus. Olenkin päättänyt elää ilman miestä, kunnes se oikea löytyy. Suosittelen vaihtamaan, jos vähänkin alkaa ahdistamaan. Vaikka huonoonkin nähtävästi tottuu, kun on kärsivällinen... voi sitten vanhana miettiä, miksi eli elämänsä huonossa parisuhteessa. Onnea kaikille parisuhteessa eläville! Onneksi on pieni prosentti niitä tosi onnellisia pareja. Laittakaa nyt hyvät sisaret rimaa korkeammalle!

      • no niin

        ei taia antaa mitään,kaikki olleet juoppoja,kusipäitä sikoja...parempi yksin,kun juopon kanssa olla,ei mene ainakaan hermot,saa ajateklla vaan itseään,eikä sitä kun toinen juo päivät läpeensä


      • Kännit
        no niin kirjoitti:

        ei taia antaa mitään,kaikki olleet juoppoja,kusipäitä sikoja...parempi yksin,kun juopon kanssa olla,ei mene ainakaan hermot,saa ajateklla vaan itseään,eikä sitä kun toinen juo päivät läpeensä

        Kännit on kivoja kun niitä ottaa vaikka kahesti vuodessa, kunhan ne ei kestä kuutta kuukautta kerralla.Itellä kaks tai kolme känniä vuodessa kyllä riittää kun tietää sen kaksi kolme päivää sen kännin jälkeen olotilansa joka on ihanan KAUHEE siis todella Kauhee KANKKUNEN niinkuin Junnu laulaa.Selvinpäin paljon kivempaa.


      • opettelee

        ...ja samaa toivon meille miehille. Nykyisin on hyvin yleistä molemminpuolinen (sukupuolten) piittaamattomuus ja hyväksikäyttö...Opetellaan ihmisiksi mieluummin.


    • ...o...

      Ei mitään..!!

    • kysymys?

      Kaikkihan täällä pyörii pariutumisen ympärillä. Parisuhteeni on antanut minulle hlökohtaisesti perheen. Siis kaiken, mitä jo lapsena tiesin haluavani. Mietin vain, MIKSI EN OSAA OLLA tyytyväinen ??? Keski-iän kriisi ei tunnu mukavalta !

    • tässä.

      Aiemmat parisuhteet ovat antaneet harmaita hiuksia, rahattomuutta, ylimääräisiä huolia, nalkuttamisen kuuntelua. Vanha ja viisas sanoi, että metsästys on parempaa, kuin saalis. Nykyään lennän kukasta kukkaan kunnes ja jos löytyisi järkevä kumppani... mitä epäilen.

      • miia""

        tossa teet kyllä ihan oikein että lennät kukasta kukkaan kun kerran koet että metsästys on parempaa kuin saalis :)

        Aika moni kun nykypäivänä tekee niin että pitää olla se vakikumppani,ja silti pitäisi saada lentää kukasta kukkaan... ja sitten ihmetellään kun parisuhde ei toimi.


    • parisuhteen epäyhtälö

      Intohimottomat järkiliitot vievät turmioon: keskinkertaiseen seksiin, avioeroihin, etävanhemmuuteen, taloudellisiin ongelmiin, lähes hukkaan heitettyihin vuosiin.

      Nuoria on tehokkaammin valistettava: Se Oikea ei ole se paperilla kunnollisin ja turvallisin vaan se, joka sytyttää suurimman roihun.

      • järkiliitossa ikuisesti

        Mitä oikein höpiset?! Järkiliitot solmitaan, jotta voidaan elää järkevästi, perustaa perhe, hankkia omaisuutta ja elää muutenkin tasaista ja turvallista elämää. Sitten kun sen aika on ohi, kokeillaan jotain muuta.

        Intohimosuhteet johtavat kyllä paljon usemmain avioeroihin ja taloudellisiin ongelmiin kuin järkiliitot.


      • aina oikein
        järkiliitossa ikuisesti kirjoitti:

        Mitä oikein höpiset?! Järkiliitot solmitaan, jotta voidaan elää järkevästi, perustaa perhe, hankkia omaisuutta ja elää muutenkin tasaista ja turvallista elämää. Sitten kun sen aika on ohi, kokeillaan jotain muuta.

        Intohimosuhteet johtavat kyllä paljon usemmain avioeroihin ja taloudellisiin ongelmiin kuin järkiliitot.

        Intohimosuhde voi kestää ja kestääkin, koska liisteri on tiukkaa eli seksi pelastaa monesta pulmasta.Intohimo ei sulje järkeä pois vaan kertoo syvästä elämän lakien ymmärtämisestä ja siis viisaudesta, jota ei sitten opita kirjoista.


      • laantuu joskus,

        mitäs sitten ? Ei muuta kun "uutta suoleen,kun vanha kuolee" vai?
        Paras kumppani on ystävä jonka kanssa voi jakaa kaikki asiat.
        Parisuhdekin "elää". On erilaisia vaiheita. Alkuvaiheen intohimot kestää vain vähän aikaa,pitää miettiä pidemmälle. Yhteistä vanhuutta jne. Joka ajalla on omat onnensa.

        Mikä ihmisiä vaivaa? Heti kun ei ole enää kivaa,pitää kattella jotain muuta. Ei elämä ole marketti,mistä voi ostaa,vaihtaa ja palauttaa jos ei miellytä.

        Onko paineet perisuhteeseen niin kovat,että on otettava ensimmäinen joka vastaan tulee,ettei saisi vanhanpiian, -pojan mainetta?


      • fgdg
        järkiliitossa ikuisesti kirjoitti:

        Mitä oikein höpiset?! Järkiliitot solmitaan, jotta voidaan elää järkevästi, perustaa perhe, hankkia omaisuutta ja elää muutenkin tasaista ja turvallista elämää. Sitten kun sen aika on ohi, kokeillaan jotain muuta.

        Intohimosuhteet johtavat kyllä paljon usemmain avioeroihin ja taloudellisiin ongelmiin kuin järkiliitot.

        oon täysin samaa mieltä. jos joka ihastuksen perään menee niin eihän siitä mitään tuu.. vaikka ois kuinka ihana mies ja rakastunut olo niin kyllä se roihu neljässä-seitsemässä vuodessa sammuu.. ei mikään ihme ettei nykymaailmassa liitot pysy ja lapset kärsii...
        seksi ei auta mitään jos pää ei toimi


      • parisuhteen epäyhtälö

        "järkiliitossa ikuisesti": eroan;
        "laantuu joskus,": yhdyn.

        Kestävä, syvä parisuhde voi pääsääntöisesti alkaa vain jaetusta, voittamattomasta intohimosta. Järkiliitolla tarkoitan suhdetta, joka ei ala suuresta intohimosta.

        Järjellä aikansa kutakin -ihmiset sortuvat heposti itsekkyyteen, kumppaninsa ja lastensa kustannuksella.


      • eioleeiole
        fgdg kirjoitti:

        oon täysin samaa mieltä. jos joka ihastuksen perään menee niin eihän siitä mitään tuu.. vaikka ois kuinka ihana mies ja rakastunut olo niin kyllä se roihu neljässä-seitsemässä vuodessa sammuu.. ei mikään ihme ettei nykymaailmassa liitot pysy ja lapset kärsii...
        seksi ei auta mitään jos pää ei toimi

        Minä myös olen sitä mieltä, että ns. intohimoliitot vievät suohon. Se 'intohimo' kun oikeasti loppuu arjen ja ajan myötä. Mutta, kuten ylläkin kirjoitin, se on meihin aika tavalla biologisesti koodattu, että sellainen liitto 'pitää löytää' kun haluaa sen perheen perustaa - harvemmin sitä sellaisen 'kaverimiehen' kanssa perustaa.

        Joku sanoi, että järkiavioliitot johtavat eroon (keskinkertaista elämää yms) ja se on totta, MUTTA, kun se johtuu siitä, että se intohimo, jonka takia yhteen mentiin, on kuollut niin liitto muuttuu 'järkiavioliitoksi'. '

        Ei sitä parhaasta KAVERISTA haluaisi eroa vaikka miten huonoa seksiä olisi... ja ei se seksi muutenkaan mitään liittoa riitä yllä pitämään, kyllä se muodostuu hyväksi kenen kanssa vaan, jos ihmisestä tykkää - ajankanssa. Pitäisi pitää linja - kaksi suhdetta eri elämän vaiheisiin tai välttyä siltä biologiasuhteelta alunperin kokonaan.


      • järjeton käyttö
        järkiliitossa ikuisesti kirjoitti:

        Mitä oikein höpiset?! Järkiliitot solmitaan, jotta voidaan elää järkevästi, perustaa perhe, hankkia omaisuutta ja elää muutenkin tasaista ja turvallista elämää. Sitten kun sen aika on ohi, kokeillaan jotain muuta.

        Intohimosuhteet johtavat kyllä paljon usemmain avioeroihin ja taloudellisiin ongelmiin kuin järkiliitot.

        Mielenkiintoista lukea, kuinka erilaisia mielipiteitä ihmisillä on hyvän suhteen perusteista. Ihmisten persoonallisuudet ja arvot ovat niin erilaisia ja se johtaa siihen, että hakeudutaan erilaisiin liittoihin erilaisin perustein. Järkiavioliitto on sellaisen ihmisen valinta, joka haluaa elää varman päälle, aivan kuin nimim. järkiavioliitossa ikuisesti kirjoittaa. Tavoitteena on mahdollisimman tasainen, turvallinen elämä, omaisuutta. Viis suurista tunteista. Tunteellisen ja aistikkaan henkilön mielestä tylsää ja harmaata, suorastaan painajaismaista elämää. Mutta tärkeää onkin se, että tällaisen ratkaisun valinneet itse viihtyvät elämässään, koska on varmasti totta, että tällaisia ihmisiä on paljon.

        Itse en voisi ajatella tällaista vaihtoehtoa. Kyllä arjessa pitää olla pientä kihelmöintiä, iloista odotusta toisen näkemisestä, upeaa aikaa yhdessä. Eikä vetovoima minnekään katoa vuosien myötä. Tai voi kai kadotakin, mutta ei varmaan sen useammin kuin mitä järkiavioliittokumppaneilta katoaa halu puhaltaa yhteen järkevästi. Ja mitä sitten tapahtuukaan, kun elämä tekee taikojaan ja järkiavioliitossa elävä kohtaa Rakkauden. Riittääkö järki sanomaan ei.

        Jotenkin tuntuu, että järkiavioliiton valitsevalle elämä on suorittamista. Pääasia on, ettei vain tule eroja, taloudellisia ongelmia jne. Onhan se jonkinlaista laatua, mutta onko se elämää?


      • totta...
        fgdg kirjoitti:

        oon täysin samaa mieltä. jos joka ihastuksen perään menee niin eihän siitä mitään tuu.. vaikka ois kuinka ihana mies ja rakastunut olo niin kyllä se roihu neljässä-seitsemässä vuodessa sammuu.. ei mikään ihme ettei nykymaailmassa liitot pysy ja lapset kärsii...
        seksi ei auta mitään jos pää ei toimi

        sexillä ei pötkitä pitkälle...hoopoa luulla niin...


      • hfioasehucfoiue

        Entäs, kun se suurin himo laantuu ja huomaa, että se toinen on edelleen työtön, velkavanjeudessa ja juoppokin. Jaksaako intohimon turvin toimia maksumiehenä?


      • äiti-86
        järjeton käyttö kirjoitti:

        Mielenkiintoista lukea, kuinka erilaisia mielipiteitä ihmisillä on hyvän suhteen perusteista. Ihmisten persoonallisuudet ja arvot ovat niin erilaisia ja se johtaa siihen, että hakeudutaan erilaisiin liittoihin erilaisin perustein. Järkiavioliitto on sellaisen ihmisen valinta, joka haluaa elää varman päälle, aivan kuin nimim. järkiavioliitossa ikuisesti kirjoittaa. Tavoitteena on mahdollisimman tasainen, turvallinen elämä, omaisuutta. Viis suurista tunteista. Tunteellisen ja aistikkaan henkilön mielestä tylsää ja harmaata, suorastaan painajaismaista elämää. Mutta tärkeää onkin se, että tällaisen ratkaisun valinneet itse viihtyvät elämässään, koska on varmasti totta, että tällaisia ihmisiä on paljon.

        Itse en voisi ajatella tällaista vaihtoehtoa. Kyllä arjessa pitää olla pientä kihelmöintiä, iloista odotusta toisen näkemisestä, upeaa aikaa yhdessä. Eikä vetovoima minnekään katoa vuosien myötä. Tai voi kai kadotakin, mutta ei varmaan sen useammin kuin mitä järkiavioliittokumppaneilta katoaa halu puhaltaa yhteen järkevästi. Ja mitä sitten tapahtuukaan, kun elämä tekee taikojaan ja järkiavioliitossa elävä kohtaa Rakkauden. Riittääkö järki sanomaan ei.

        Jotenkin tuntuu, että järkiavioliiton valitsevalle elämä on suorittamista. Pääasia on, ettei vain tule eroja, taloudellisia ongelmia jne. Onhan se jonkinlaista laatua, mutta onko se elämää?

        Meillä mieheni kanssa on uusioperhe, järkiliitto intohimolla, joten eivät nämä toisiaan poissulje ollenkaan :)


      • parisuhteen epäyhtälö
        hfioasehucfoiue kirjoitti:

        Entäs, kun se suurin himo laantuu ja huomaa, että se toinen on edelleen työtön, velkavanjeudessa ja juoppokin. Jaksaako intohimon turvin toimia maksumiehenä?

        Terveessä ihmisessä kuvatun kaltaisen henkilön ei pitäisi herättää kovin suuria myönteisiä (into)himoja. Niitä, joissa se herättää, on kieltämättä melko vaikea auttaa.


    • rampart

      Itkua ja hampaankiristystä.

    • Atlanticus

      Niinhän sitä sanotaan että naiset etsivät suhteesta rakkautta ja miehet vaki seksiä!!
      Kukin sitten yksilöidymmin saa tai on saamatta sitä mitä haluaa!
      Ei mielestäni kannata sellaisessa suhteessa olla jos ei saa sitä mitä haluaa.

    • ongelmia

      Vakiseksiä ja ongelmia. Jos kyseessä uusioliitto, lapset raunioittavat suhteen..

    • Helmiina*

      Parisuhde antaa minulle todella paljon! kaikki yhteiset ajat vietämme yhdessä, viihdymme yhdessä hyvin, vietämme yhteisten ystäviemme kanssa aikaa mökkeillen ym.. se miksi viihdymme ja tulemme niin hyvin toimeen parisuhteessa, pointti on se että arvostamme ja kunnioitamme toisia ja toisen tekemisiä! ja molemmilla on omat harrastukset joihin voi aina mennä, sekä yhteiset urheiluharrastukset hitsaavat vielä enemmän yhteen. Ei voitais kuvitellakkaan elävämme ilman toista!
      Joka päivä sanotaan toiselle kuinka tärkeä toinen on ja harva se ilta mies kysyy että olenko muistanut tänään sanoa kuinka tärkeä olet! Parisuhde antaa ainakin meille tosi paljon!

    • SIKSI OLENKIN VALINNUT

      YKSINOLON.

      JA OLEN ONNELLISEMPI KUIN KOSKAAN! SAA ELÄÄ JUURI
      NIINKUIN HALUAA, EI TARTTE OTTAA HUOMIOON KUIN LAPSET!

      NIIN KAUAN KUIN LAPSENI TARVITSEVAT MINUA, SIIS AINAKIN
      SEURAAVAT 10 VUOTTA, AION OLLA SINKKU,KATELLAAN
      SITTEN KUN TOI NUORINKIN ON AIKUINEN...

      JA IHAN TIEDOKSI KAIKILLE,,,ON OSATTAVA OLLA YKSIN,
      ETTÄ VOI NAUTTIA PARISUHTEESTA

    • ja päänvaivaa

      4 vuotta kohta täynnä. Olen ihan poikki ja tuntuu että mies imee viimeisetkin energiat musta. Surullista sillä mies on ihmisenä ihana mutta tunnen olevani enemmän äiti hänelle kuin nainen. Olen surullinen sillä kaipaan ihmistä joka ottaisi enemmän vastuuta meidän yhteiselämästä. Siitä ikävästä arjesta ja yhteisistä asioista.
      En halua enään miestä jolle tärkeintä tuntuu olevan vain tietokone, tv, kaverit ja kalja. Todennäköisesti myös säännölinen seksi ja ruoka?
      Olen näkymätön.

      • pahkyla

        Hyppää pois siitä pyörästä, itse tein niin 8-v suhteessani juuri samoista syistä ja pudotus oli alkukuukausina melkoinen suhteesta yksineloon, mutta uskomaton on se energia joka seuraa kun ainainen syyllisyydentunne ja emona olo päättyvät!
        Munkin ukolla oli matkan varrella salarakkaita vaikka kuinka monta, vaikken sitä halunnut uskoa, sillä ei ne äitinä toimivia naisiaan kunnioita vaan saalis haetaan sitten muualta.
        Tsemppiä päätöksentekoon!


      • oli mulla 8 kk

        sitten ja siihen lisättynä vielä luottamuspula, joka vei todella ne mun energiat ihan minimiin ja erohan siitä tuli. Siis miksi kiusata itseään kerta toisensa jälkeen, jos toinen ei osoittaudu luottamuksen arvoiseksi ja vastuuntuntoiseksi ihmiseksi? Eikä kannata itse tehdä myöskään sitä virhettä, että vie toiselta sen viimeisenkin halun yrittää kantaa vastuuta tekemällä kaiken, silloin sitä vasta itsensä äidiksi tuntee. Jos toisella halua riittää niin vastuunkantoahan voi myös toiselle opettaa ja sitä kautta antaa tilaa ja onnistumisen mahdollisuuksia yhteisessä elämässä. Yritä puhua asioista hänelle ja siitä että miltä sinusta tuntuu.


    • heikkieemeli

      Meidän parisuhteemme on jo alkanut valovuosia sitten! Ennen nykyistä peruskoulua välillämme oli ehkä jotain erityistä. Kukaties vaikkakin oli jokin johdatus että päädyimme nykyiseen suhteeseen jossa kaikki meni nappiin niinkuin perheriitojen kuin tähtihetkien suhteen! Olemme olleet aviossa vuodesta 1995 lähtien ja meillä on kaksi ihanaa tytärtä jotka ovat osanneet järjestää elämänsä oikein. Meidän elämän rikkaus on kaksi lapsenlasta joilla on tällähetkellä asiat todella hyvin vaikkakin he asuvat tällähetkellä yhdysvalloissa. KUitenkin lapset ovat oppineet englannin kielen täydellisesti! Ystäyssuhteet on ohjautneet oikein kun otetaan huomioon rasismi, he eivät ole mitenkään rasistisia koska kaveripiiri muodostuu eri kansallisuuksista. Itse olemme RAKASTANEET toisiamme alusta alkaen todella onnistuneesti. Tällähetkellä suhteemme rikkaus on se että voimme keskustella myöskin tilanteista jossa toinen osapuoli joutuu lähtemään "tuonpuoleiseen"! Emme ole mitenkään uskovaisia mutta kuitenkin ymmärämme että elämän tarkoitus on olla ja nauttia elämän jokaisesta hetkestä. Arvostamme muiden uskontoja sekä elämänkatsomuksia, emmekä nosta ko. asioissa mitään toisten yläpuolelle! Emme ole mitenkään tietokoneriipuvaisia vaan pidämme niitä apuvälineinä tidoitustoiminnassa. Esimerkkinä oikein fantastinen on Skype jolla voimme livenä keskustella lapsiemme ja tietenkin lapsenlapsiemme kanssa! Toivomme ihmisille että he voisivat rakentaa ihmissuhteensa ja varsinkin parisuhteensa kunnioittamalla toistensa mielipiteitä!

      • havahduin

        ...ja laskikin kissan pihalle.


    • Xilla

      Rakastan miestäni. Olemme olleet kihloissa nyt kaksi vuotta ja häitä suunnitellaan. Kolme vuotta olemme olleet yhdessä, eikä loppua näy. Mieheni tukee minua ja minä tuen häntä. On ihana huomata että välillämme vallitsee sanaton ymmärrys, silloinkin kun tunteita ei kykene ilmaisemaan sanoin, toisen silmistä näkee kaiken, eleet, ilmeet ja kosketus kertovat välittämistä ja rakkautta, paremmin kuin yksikään sana.

      Tämän miehen rakkaus saa minut jaksamaan ne murheelliset ajat yli elämässä. Yhdessä jaksamme yli vaikeiden asioiden. Kesällä olimme auto-onnettomuudessa, siitä selvisimme hengissä. Silti onnettomuudesta jääneet pelot ja muistot ovat raskaina mielessä. Yhdessä poistamme pelkoja toisiltamme ja kannamme muistoja parempana mielessämme. Jaamme iloisia ja surullisia muistoja ja teemme yhdessä ihania, rakkaita muistoja joita voi sitten vanhana hymy suin muistella.

      Elämä on tässä ja nyt, näissä kauniissa hetkissä. Niissä pienissä hetkissä kun saan halauksen joka kertoo hänen ikävöineen minua. Minä ikävöin häntä, kun hän on poissa. Hänen ihonsa tuoksua, lämmintä kättä ja hellää kosketusta, joka sipaisee hiukseni korvan taakse. Ikävöin hänen lempeää rakastavaa katsettaan ja tyytyväistä hymyä, kun hän huomaa minun ikävöineen häntä.

      Rakkaus on kokonaisuus johon sisältyy niin paljon monenlaisia asioita. Ne ovat asioita joita en kykene ilmentämään sanoiksi, vain minä ja mieheni, me kaksi rakastavaista tunnemme ja näemme sen rakkauden sydämessämme.

      Saan paljon häneltä, sellaista mitä kukaan muu ei voi minulle antaa. Kukaan ei voi olla parempi kuin hän. Hän tuntee minut parhaiten. Minä tunnen hänet parhaiten, paremmin kuin kukaan. Silti minä löydän hänen kanssaan joka päivä jotain uutta ja mielenkiintoista meidän yhteisestä rakkaudestamme. Jokapäivä minä opin rakkaudesta uusia asioita, joka kerta minun mieheni suuri rakkaus, on minulle yllätys, joka päivä mieheni rakkaus ilmenee uudella tavalla minulle, hänen olemuksensa kautta. Minä opin jokapäivä jotain uutta itsestäni ja miehestäni. Millainen minä olen naisena ja millainen hän on miehenä. Se pitää suhteemme tuoreena.

      Minä rakastan häntä enemmän kuin kykenen rakastamaan ketään muuta. Haluan perustaa perheen hänen kanssaan, elää vanhaksi ja rakastaa häntä vielä silloinkin, kun hän on vanha ruttuinen mies, joka ei ehkä muistakaan minua enää... Jos en olisi saanut häntä elämääni, olisin ryhtynyt varmasti nunnaksi. Minä valitsin rakkaudessa sen jota ilman minä en voi elää, en sitä jonka kanssa voin olla. Suhde on myrskyisä, mutta jokaisella suhteella on myrskynsä, ylä ja ala mäet. Niitä myrskyjä en voisi elää kenenkään muun kanssa.

      Tästä suhteesta minä olen saanut toisen perheen. Mieheni perhe on myös minun perhettäni. Hänen vanhempansa tuntuvat kuin he olisivat toiset vanhempani. Mieheni perhe on minulle tärkeä ja pidän heihin yhteyttä, vaikka mieheni välillä unohtaa kiireiltään, koska tiedän, tuon perheen olevan miehelleni tärkeitä. Mieheni on ottanut minun perheeni omakseen. Vanhempani joskus laskevat leikkiä että mieheni on kuin yksi heidän lapsistaan.

      Näin me teemme toistemme vuoksi, kummallekin perhe on tärkeä. Siksi pidämme yhteyttä molempiin perheisiin, koska jos rakastamme toisiamme, meidän on opittava rakastamaan myös niitä muita ihmisiä, koska emme halua satuttaa tai loukata toisiamme. On helpompi tulevaisuudessa kun lapsia tulee, myös sitten kulkea kumpaallekin suntaan, kun ei ole riitoja eikä huonot suhteet kumpaankaan perheeseen. Olisi sääli jos siksi lapsi menettäisi isovanhempansa, koska vanhemmat ovat huonoissa väleissä heihin.

      Voisin sanoa, että saan hyvin paljon omasta parisuhteestani. Toivoisin että useammalla olisi mahdollisuus samanlaiseen parisuhteeseen kuin omani. Sillä saan siitä hyvin paljon voimaa jaksaa arjen kiireessä ja elämässä ylipäänsä. Mutta ihaninta on huomata, että tämä on vasta alkua. Varmasti rakastaminen muuttuu vuosien myötä, mutta ei koskaan häviä. Odotan innolla tulevaisuutta. Mitä sieltä tuleekin, meidän kätemme ovat yhteen liitetty, eikä niitä voi erottaa kuin kuolema.

      • babygurl84

        oli ihana lukee tollasesta rakkaudesta :) antaa toivoa monille toivottavasti..itse olen parantumaton romantikko..ennemmin oon ollu yksin kun huonoissa suhteissa..


      • :0

        Herätys jo!


      • Xilla
        babygurl84 kirjoitti:

        oli ihana lukee tollasesta rakkaudesta :) antaa toivoa monille toivottavasti..itse olen parantumaton romantikko..ennemmin oon ollu yksin kun huonoissa suhteissa..

        Kirjoitin tänne tuon tekstin.. ja luin sen miehelleni. Hän ilahtui siitä silminnähden.. paljon.. en vain kyllä kerro tähän kuinka paljon. (punastuu) Se on minusta vain minun ja mieheni välinen asia :)

        Olen toivoton romanttikko itsekkin. Ja miehenikin on tainnut huomata sen .. tämän onnettomuuden jälkeen etenkin:) Olen saanut ihanaa tummaa suklaata ja joskus hän on käynyt oikein ostamassa sellaisia käsin tehtyjä konvehteja pakattuna sydämen muotoiseen rasiaan... jotka maksavat oikein tuhottoman paljon!!.. vain siksi että on halunnut ilahduttaa minua.

        Muistan vieläkin.. kun hän siinä ryttääntyneessä autossa rauhoitteli minua, ja sanoi että jos minä nyt kuolen hän ei anna sitä ikinä anteeksi.. Että hän rakastaa minua niin paljon ettei voi elää ilman minua... Enkä anna kenenkään pilata minun onneani, meidän onneamme. Hassua on kuulla ihmisten kommentit.." Te taidatte olla tosissanne rakastuneita.. Siis sinä rakastat häntä tosissaan?" No.. ei kun muuten vaan tässä suunnittelen loppuelämään ihänen kanssaan.. Mieheltänikin udeltiin että aikooko hän tosissaan naida minut.. että olenko minä nyt varmasti se oikea.. kuuntelin salaa. Tiedän että sanotaan että salakuuntelija ei kuule itsestään yleensä mitään hyvää.. Mutta.. mieheni sanoi "No tietenkin. Olen aikoinani ihan tarpeeksi hullutellut, niissä jutuissa ei ole mitään ylpeiltävää. Jos tämä ei ole minun naiseni.. niin sitten ei kukaan. MInä rakastan häntä."
        No.. kuitenkin.. joskus mietin että jotain hyvää minä olen elämässäni tehnyt kun olen näin ihanan miehen saanut.. vaan että mitä hyvää minä olen tehnyt.. se on arvoitus. Mikä voisi olla niin hyvää, että olen ansainnut näin.. ihanan miehen..

        Hänessäkin on tietysti vikansa, hänhän on vain ihminen, mutta voi.. piut paut vioille, kun kaikki muut ominaisuudet ovat ylitse muiden. Hän ei ole kovin puhelias, mutta kyllä puhuminen minun kanssa sujuu ihan nokko. Ja olisi kamalaa jos hän puhuisi enemmän kuin minä.. en kestäisi sitäxD Eikä hän ole tanssija, vaikka minä rakastan tanssia, mutta hän rakastaa muuta liikuntaa. Ja jos hän sen yhden häävalssin tanssii minun kanssa nii olen ikuisesti tyytyväinen siihen=D Noo.. mitähän muuta vikaa hänessä vielä on.. No.. hän jättää vaatteita sinne tänne... ja ei tiskaa mielellään.. Mutta enpä minä itsekään jaksa aina olla niin järjestelmällinen.

        Hän ei ole mikään courme kokki.. eikä osaa laittaa kuin makaroonilaatikkoa.. mutta no osaapahan edes sen=) Hän ei ole pukumiehiä eikä pue pukua päälleen kuin pakon edessä, voitte siis kuvitella että hän ei pukeudu mitenkään.. tyylikkäästi tai viimeisen muodin mukaan... mutta hän onkin ihan tavallinen tallaaja niin kuin minäkin, enkä pane pahakseni hänen verkkareitaan ja t-paitaa:) Hän on muutenkin urheilullinen joten miksi vaatia mies paralta liikoja, yksi juhla vuodessa johon hän tälläytyy kravaattiin.. niin jipii=D Hän yleensä riisuu takin pois ja menee pyhäkengissä pelaamaan jalkapalloa lapsien kanssa takapihalle.. Niin miehet ovat ikuisia pikku poikia, mutta sekin teko vain osoittaa sitä että hän välittää veljestäni, eikä halunnut tämän olevan ainoa.. joka sotkee vaatteensa ruohoon. Siitä on sitten kaksi jalkapallojoukkuetta teinejä ja vähän nuorempia lapsia.. ja sitten nämä isot lapset saivat kyllä läksytystä myöhemmin ruohon värisistä vaatteistaxD

        Minusta nuo kaikki edellä mainitut viat ovat pieniä kaiken sen rinnalla mitä saan kyseiseltä mieheltä:) Hänessä on niin paljon hyvä ominaisuuksia että ne peittoavat mennen tullen pienet ärsyttävät asiat.

        Hän ei juo.. eikä polta.. eikä.. ole väkivaltainen. Hän harjoittaa itsepuolustusta ja sen semmoista, siksi että voi pitää minusta ja itsestään huolta. Hän on luotettava.. ja rehellinen. Suorapuheinen.... Hän auttaa minua mielellään kotitöissä kunhan en pyydä häntä tiskaamaan.. hän tekee mieluumin jotain muuta siivousta.. ja laittaa ruokaa.. sillä taidolla mitä hänellä on.. Ja kiittelee kun laitan hänelle töihin eväät:) tai ruoka odottaa pöydässä kotona. Hän kuuntelee puheliasta perhettäni ja kestää näiden kinastelut ja riidat.. vaikka itse ei järin puhelias ole. Auttelee perhettäni kotitöissä... jota moni muu mies ei ikinä tekisi.. Rakastaa appivanhempiaan.. toisin kuin lankoni.. ei edes astu saman katon alle, eikä anna lasten tavata isovanhempiaan.. vain koska on päättänyt vihata minun vanhempiani, tavattuaan heidät kerran. Muistan sen käynnin. Hän alkoi heti haukkumaan vanhempiani kaikesta sellaisesta mistä miehellä ei taatusti ollut edes aavistustakaan. Että vanhempani olisivat väkivaltaisia. Kukkua! He ovat maailman lempeimmät ihmiset... meitä ei ole koskaan lyöty lapsena.

        Joten.. Hyvät naiset. Älkää vaatiko miehiltä liikoja. Hekin ovat vain ihmisiä, ei täydellistä miestä ole olemassakaan. Voitte menettää oikein ihanan miehen vain siksi että ette siedä sitä jos hänen alushousunsa tai sukkansa ovat silloin tällöin lattialla.. tai tämä ei pukeudu viimeisen muodin mukaan. Minä ainakin arvosta miestäni miehenä. Sellaisena kuin hän on, minä rakastan häntä.


    • Parisuhteeton

      En tiedä, kun ei ole parisuhdetta eikä ole koskaan ollutkaan.

      • paskahattu

        painukoon helvettiin.


      • ei kokemusta.

        Olen yksinäinen susinaaras.


      • uusilöytö

        Kun aloitin treffillä alkoi parisuhdeaika niitä kertynyt monia mutta ,ovat jääneet
        tapaamiseen koska vatapuolesella kumppanilla, toinen suhde...


    • Sinkkumies 42

      Ei päivääkään etteikö Suomi24 etusivulla olisi jokin parisuhdehössötysjuttu. Vaihtakaa levyä jo välillä!

      • Mä oon täällä !

        tulkka mimmit äkkiä !


      • 2 Tosi viisas
        Mä oon täällä ! kirjoitti:

        tulkka mimmit äkkiä !

        3 Komee ja naisten päiväuni


    • Ehkä Jonain Päivänä

      Kohtaan Miehen....joka....






      Onhan tässä elämässä koettu...pitkäaikainen parisuhde sekä myös lyhytaikaisempi..ja minun kokemukseni perustella olen sitä mieltä että,kun löytää ajatusmaailmaltaan sellaisen ihmisen, joka osaa vastaanottaa sisimmätkin ajatukset ja tämä on vuorovaikutuksessa..annetaan omille ja toisen mielipiteille tilaa..mutta myös saa myös hyväksyntää ja tukea, niissä asioissa, joissa olemme heikkoja ja ei pidä unohtaa myös Naisena ja Miehenä olemisen tärkeyttä!

      ..Silloin parisuhde antaa kummallekin osapuolelle valtavasti energiaa..turvallisuutta...hyväksyntää,,toisen ihmisen kunnioittamista ja onnen tunnetta kun toinen ihminen on vierellä (eiköhän tuota voisi Rakkaudeksi kutsua) Ei pidä unohtaa sitä, että jokaisella on ärsyttävät puolensa ja epäonnistumiset..mutta jos toinen tulee toiselle läheiseksi..ei pidä luovuttaa, heti ensimmäisen kriisin jälkeen :) MUTTA..jokaisella ihmisella on myös ihan OMA ELÄMÄ..Mieti ensin Kuka minä Olen, sitten vasta Kuka sinä Olet?

      ...Ole Minulle kuin Puu Juurille, Lähde Janoiselle...Kosketus Ihollani...(romanttinen välipala) :D

      Aihettahan voisi pohtia ja kirjoittaa...Miljoonien kirjojen verran (mitä on jo kirjoitettukin)...mutta vaikeushan aina piilee siinä..kuinka tässä elämässä kohdalleen tulisi sellainen sopiva ihminen :D

    • alexojasti

      Oli kiva lukaista erilaisista asioista joita parisuhde antaa. Tunnistan niistä monta.
      Parisuhde antaa ainakin mulle valtavan hienoja kokemuksia. Läheisyyden tunnetta, kunnioittamista, rakastamista, kasvua, tukemista, tsemppaamista, kuuntelemista, jne.
      Parisuhde on myös antanut paljon ikävääkin. Riitelyä, mykkäkoulua, pettymystä, surua, vihaa, loukkaantumista, täydellistä kaaosta.
      Elämä vapaaehtoisena kumppanina on haastava, eriitäin antoisa sekä välillä erittäin epämukava. Parisuhteessa liikutaan mukavuuden ja epämukavuuden maastoilla. Löydetään paikkamme tai rooliamme, löydetään merkitystä parisuhteelle.
      Säilyttäen itsenäisyytämme herää meissä tarve jakaa kokemuksiamme toisen kanssa. Herää uteliaisuutta tuntemaan toista. Tuntemaan sen arvovaltaa.
      Ihastumme ja intohimomme johtaa arvaamattomiin polkuihin.
      Kukapa selväjärkinen järkeilisi törmäyskurssilla siihen että valinta saattaa olla väärä?
      Tuo ihminen kiinnostui minusta ja minä kiinnostuin hänestä. Haluan tietää hänestä lisää. Ihastuksen huumassa saatetaan ajautua pian karikkoon.
      Anteeksiannon merkitystä, toisen palvelemista ja hyvätahtoisuutta. Avoimuutta, rehellisyyttä ja kunnioitusta.

      Väririkasta syksyä kaikille!

      www.alexojasti.fi

      • Ehkä Jonain Päivänä

        Hmm...Samoin Sinulle...Mielenkiintoista Syksyä!


    • Ihminen rakentaa ja ylläpitää minäkuvaansa aina vuorovaikutussuhteessa toiseen, ja jos se toinen sinua rakastaa niin se auttaa kummasti psyykkisen eheyden säilyttämisessä.

    • ...

      Vain minä annan ja ammennan. Huono päivä.

    • niinku tässäki ;)
    • Kesät Lady II Talvet I.

      Joo molemmat ei Suomalaisia, joten Suhteet jää melkeesti Syömisen/nussimisen tasolle,, muuta Varmaan Paras mahdollinen Suhde eri Sukupuolten välille.. sosiaailsta seuraa meillä kaikilla on -varmasti -luulee- liikaakin.. onnea teite vaan. Huom. En jaksa Nyhrää kenenkään Lady.n janssa kuin iltaisi/öisin only..

    • Onnellinen324

      Minun parisuhteeni antaa minulle paljon. Seksiä, aikaa omille ystäville, vapautta opiskella ja lueskella kaikenlaista, pelien pelaamista, musiikin kuuntelua. Voin katsoa televisiota ja elokuvia ihan milloin minulle parhaiten sopii. Säästän aikaa, kun kaikki yritykset ja organisaatiot tavoittaa hiiren klikkauksen päästä. Välillä Windows kaataa jonkin ohjelman, ja silloin minä jumalauta suutun! Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen parisuhteeseeni koneeni kanssa.

      • ei anna

        ainakaan seksiä. Ei kuulemma seiso. Vuosi sitten sain viimeksi risteilyllä. Sitä ennen joskus. Suhde ei ole vanha . Olemme olleet 2,5 v yhdessä. Valehtelee kun lähtee kaljalle että tulee kotiin yöksi. Sillä on kyllä viinan kans ongelmia kun joku pyytää jatkoille. En tiedä mitä teen kun välitän tästä ihmisestä kuitenkin. Jotenkin uskon ettei käy vieraissa kun ryyppää kuitenkin sen verran ettei varmaan seiso. Olen umpikujassa.


    • mies 43v

      Parisuhde ei anna mitään, kun ei ole parisuhdetta. Näyttäisi siltä, ettei sitä tulekaan vaikka kuinka laihduttaisi ja hölväisi partavettä.

      • kans,,,,

        ole mitään parisuhdetta. yks oli joka kesti 20v ja nyt 10v mennyt yksiksee ja alkaa tottua eikä tähän toista tarviikkaan ihan hyvin menee näinkin, eli parisuhdetta en tarvii kun korkeintaan seksiin muuten pärjään yksinäikin. kerran petetty mut toista kertaa ei petetä.


    • ...paljon ja vähän päälle. ;)

      Tämä nykyinen parisuhteeni (reilut 9 v.) antaa minulle turvallisuutta, iloa, läheisyyttä, yhteenkuuluvuutta ja ennen kaikkea rakkautta. Vaikka olemme mieheni kanssa lähes kaikissa asioissa kuin yö ja päivä, on olemassa se jokin, jonka ansioista kaksi näinkin erilaista ihmistä "natsaa" näinkin hyvin yhteen. Mieheni on ystäväni, elämänkumppanini, rakastettuni ja isänä jakaa vastuun ja huolen perheemme pienimmästä, lemmikkejä myöten.

      Suhteemme sai alkunsa ystävyydestä ja vaikka siitä ei varsinkaan alkuaikoina intohimoa puuttunutkaan, on suhde aina ollut jollain tavalla vakaampi kuin aikaisemmat ns. puhtaasta intohimosta syntyneet suhteet. Siksi koen, että nykyinen mieheni on elämäni rakkaus ja elämäni valo - vielä "näinkin" monen vuoden jälkeen... :)

    • Hannu8411

      Mulla ei ole ketään, söpö vaimo olis hakusessa. Ei oo vielä natsannut. Semmoinen ihanan pieni ihminen olisi mun unelmanainen. -En ole kiinnostunut alaikäisistä.

    • Yksin toistaiseksi

      Tyhmää olla parisuhteessa ilman onnellisuuden kokemusta. Olen yksin, koska rakastavaa kumppania ei näköpiirissä.

    • ja paljon palon....

      muutakin. Uson että hänellä on oikea sielu. Jumale kiitos hänestä!

    • saila mäkinen

      Minulle ei ainakaan mitään, kun minun suhteeni on kulissina oleminen!!

      • nykape

        minä olen olluna (me)12v yhdessä,kaikki tökkii ?esmens yhteis eläminen:anna alkurakastumisen aikaan jotain periksi,kyllä myöhemmin kostautuu.apinat/ihmeiset ei ole luotuja ns.susi suhteeseen (sama eukko/äijjä)loppuelämän.no, kyllä me toimeen tullaan,mutta kyllä tä rupeaa kyrsimään puolin että toisin.laiskana miehenä en ole uuttakaan hankkinut.ONKO sillä jotain väliä?P:Sei rahalla rakkautta saa,se riippuu sietokyvystä;(


    • Turvaa rakkautta seksiä huumaa kovia riitoja monta avioero uhkausta monta sovintA RAKKAAT LAPSET VUOROTTAISET IHASTUKSET MUIHIN kummallakin kokemusta pettämisestä anteeksi antamisesta,mmj ja taas viime yönä aivan huippu
      hommelia ihani orkkuja,,ja jälleen aamulla ihana katse me rakastetaan ja vielä v. 80 alkoi,,tätä se on harmaa ohimoilla nyt käsi kädessä ethän armaani liukastu mummeliini ukkeliini..elämää viel vartti jäljellä ka. taulukon mukaan ,,suukkottelen illalla sut päästä varpaisiin ja jossain viihdyn pitempää rakkaani..

    • Paulapunakka

      Paskaa ja pannukakkuja...:)

    • missuliblondi

      Et niinku talvella tota vois olla harkinnassa LOL - "miehen harteille otto".
      Sais olla avoin fuckbuddy-suhde mutta ohareita ei saisi tehdä tapaamisista.
      Etsisin leijonamaista vaaleaa rockipojua,saa olla mua nuorempikin söpis,jos kolahtaa käy tummakin.
      Eli sit jotain 23-33vee miestä,itse 26..
      En aio muuta sillai odottaa suhteelta kuin aika hellyyttä paljon ja huomiota seksuaalisesti.Etsin toyboyta itselleni! Tykkäisköhän rockpoika groupiesta?
      Olen hullu, taiteellinen ja söpö.

    • Paljon parempi

      Mies luuli voivansa omistaa minut. Määrätä kaikesta elämässäni. Ei se niin voi olla.

    • uusiopoikamies etelleen

      Parisuhde. mikä se on? Hetkinen. No nyt muistan. Onhan sitä mullaki ollu pari suhdetta. Ja työsuhteet päälle. Reilu 8v sitten minut erotettiin - siis ilmestyi joku "ihmeellinen" "niisnyöri" ja vei lasteni äitin mennessään. Minä jäin ja kasvatin lapset. Ovat nyt mualimala jo nehi. Jotta. nyty menis vaikka semmonen parisuhekki. Siitähän tuota sittä näkis, mitä se antas. Antasko tuas suruva puseroon vai mitenkä tuossa kävis.

    • miki-66

      ei anna minulle yhtään mitään! Pari suhdetta on parempi!

    • mieheltä.

      Antaa ahdistavan tunteen kun tietää että on jumissa suhteessaan: Eläkeikään asti yhteistä velkaa ja yhteiset lapset. Parisuhteessa ei ole mitään hohdokasta.

      • Styylaa,

        laitoin sille 29v sex-pommille beauty-saloon ja Auton yms. ja nyt jo vituttaa mussuttaa ämmien juttuja koti studiossa. on sex-muija. mutta mä puolet vanhempi häntä, niin nussiminenkin tuntuu wanhanaikaiselta.. kuin seolis -koirien ja poikasten- hommaa vain.. sanoo nyt vaan... -elmä on- eroon joudun lähteen.. -ajan kysymys-


      • saatana$
        Styylaa, kirjoitti:

        laitoin sille 29v sex-pommille beauty-saloon ja Auton yms. ja nyt jo vituttaa mussuttaa ämmien juttuja koti studiossa. on sex-muija. mutta mä puolet vanhempi häntä, niin nussiminenkin tuntuu wanhanaikaiselta.. kuin seolis -koirien ja poikasten- hommaa vain.. sanoo nyt vaan... -elmä on- eroon joudun lähteen.. -ajan kysymys-

        kirjottaan, vituttaa raskaasti lukee noita saatanan arvoituksia. Perkeleen juntit.


    • En alistunut!

      Kotiorjaksi ja panopuuksi ilman omia mielipiteitä, ystäviä ja harrastuksia olisi pitänyt tyytyä.

    • Ei NeitsytMiestä!

      Se mies oli neitsyt. Minä härkä. Ei siitä voi mitään tulla!

      Varokaa neitsytmiehiä!

      Neitsytmies alistaa ja nujertaa vahvimmankin ihmisen sisältä henkisesti pikkuhiljaa mutta varmasti!

    • Puh nalle

      Oma kokemukseni parisuhteista on se, että, kun olen solminut järjellä suhteita, ne ei oo toimineet. Järki loppuu joskus - toisin sanoen ajatukset muuttuvat ihmisen kasvaessa. Yritän nyt luottaa enemmän kemioihin, Minun on ollut vaikea lähestyä juuri niitä, jotka herättävät tunteita, ja saavat sydämmen pomppimaan.
      Mutta I DO IT

    • nainen---

      Pelkkää surua ja murhetta. Saatana!

      • nainen 40v.

        10- vuotta oltu yhdessä, paljon nähty ja koettu. Vaikeitakin asioita ollut, petettykin molemmat. Kaikista on selvitty ja vahvemmiksi tultu ihmisinä.
        Omaisuuttakin on kertynyt. Turvallista ja toverillista yhteiseloa.
        MUTTA jotain puuttuu. Aivan kuin seisoisi bussipysäkillä elämän mennessä ohi.
        Haluaisin intohimoa ja elämänmakuista elämää.
        Olen kuitenkin niin raukka että elän ja katselen tässä lintukodossani turhautuneeena antaen elämän mennä päiväkerrallaan ohitseni, onhan minulla asiat kuitenkin hyvin.
        Edellinen liittoni oli jotain muuta joten on mihin vertaan. Siksi syytänkin aikapaljon itseäni etten ole tähän tyytyväinen.
        Täytyy löytää sisältöä elämään harrastuksista ym. näin ainakin toivon ennen kuin tulee epätoivo.


    • Pohdin kone

      onko se toisen kunnioittamistä ja hyväksymistä sellaisenaan kuin hän on - omana itsenään. Ihania yhteisiä hetkiä, joita kokee luottamuksen kyllästäminä. Toisen tuntemista, vaikkei toista kuukausia enempää tuntisikaan. Onko se rakkaus sitä, että löydetään yhteinen, toimiva tapa kommunikoida ja halutaan sulautua ajatuksissa yhdeksi, jossa on kaksi? ..sitä, ettei halua loukata, muttei tulla loukatuksikaan ja se määrittelee molempien mielessä suhteen realistisen kestävyyden?

      Jos on.. olen rakastunut, vaikkei rakastumisen huuma intohimona kauaa vieraillutkaan kehossani. Kuitenkin syliin on ihana käpertyä, halailla ja pussailla. Toisinaan rakastelukin on intohimoisempaa.
      Jos tämä täyttää rakkauden määritelmän, haluan pitää tästä kaikesta ja paljon muusta kiinni ja katsoa millaiseksi yhteinen taival muodostuu.

      Olen.. . kokenut intohimoista sextailua - kuin Volga jalkojeni välisessä vulvassa - epäluottamuksen vuoristoradassa, jossa kaikkin on Nyt ja vain nyt, eikä mikään ole varmaa. Tärissyt intohimosta, vaikkei mies ole minua vielä koskenutkaan ja kokenut kivun "rakkautena"

      http://www.youtube.com/watch?v=urHsyrWgr4c

      Vasta nyt ensi kerran seurustellessani voin kokea itseni onnelliseksi - 28 vuotiaana. Epävarmuuden kipu on muuttunut luottamukseksi ja halu syntyy siitä ihanasta ajatuksesta kuinka ihana toinen on ihmisenä, kuinka olen löytänyt ja saanut hänen kaltaisensa.
      "Pölyttyminen", musersi itsetuntoani.. ja minä kun en voinut vain alkaa seurustella jonkun kanssa jos en nähnyt häntä sopivana itselleni. Ehkä se kaikki odotus ja yksinolemisen tuska palauttaa nyt lainaansa takaisin Hänen kanssaan. Arki on ihanaa, jopa juhlaa, vaikka vain istuisimme vierekkäin.

      Mitä lie on rakkaus.. . nyt minä kuitenkin saan sen mitä koen tarvitsevani, vaikka pieni pelko sisälläni muistuttaakin kivun nautinnollisuudesta

    • suhdetta

      Naisen kanssa ovat antaneet helvetinmoisen päänsäryn.

      Sinkkuna sitä pari kuukautta tässä nyt koitan taas hyväuskoiseti toipua...

      Jospa onkin niin ettei meitä kaikkia ole luotu pysyvään parisuhteeseen?

      Liekö koko homma keksitty alkujaan joidenkin heimojen selviytymisstrategiaksi ja siitä myöhemmin kehittynyt jonkinlaiseksi normiksi jokaikiseen sivilisaatioon..

      Ei asiaa selitä pelkkä köyhyys joissain valtioissa. Samat paineet tulevat jälkikasvua kuolaavilta sukulaisilta ihan täälläkin.

      Valtiontasolta taas ollaan huolissaan syntyvyydestä, kansakunnan olemassaolosta.

    • Rivendell77

      Ja tästäpä syystä olen sinkku ja sellaisena pysyn. Parisuhteessa olo on ainakin mulle ollut sellaista tuskaa, etten halua kokea sitä enää koskaan.

      • 40 v aviossa

        Koittakaa miettiä, ei joka riita ole eron syy. Kyllähän riitoja jokaisessa parisuhteessa on, myöskin meillä, mutta suhde on kestänyt 40 vuotta. Miettikää.


    • m33ja edelleen jumissa

      Naisilla on kummallinen "mikään seksielämään liittyvä ei tippaakaan kiinnosta" -vaihe kolmenkympin kantturoissa. Voi kun olisikin edes jotakin seksielämään liittyvää eloa, nimim. 3 penskaa ja akka rasitteena. Ja vielä ihmetellään miksi perheenisillä on kiinnostusta aidan taakse...

    • Helmer

      antaa vinkkejä,muutakin aina uudelleen-ja uudelleen kantapään "oppiminen" parisuhteissa tai pahimmallaan "perhehelvetissä". Vanha kunnon DESMOND MORRIS kirjoituksneen/tutkielmineen ei PETÄ.

    • -Roomatar-

      Mä sain ihanien lasten huoltajuuden, paritalon puolikkaan ja kivan uuden poikaystävän jonka kanssa voin harjoitella lukion keskenjäämisen takia loppunutta Italian kielen opiskelua.

    • INRI

      ei olisi mun tapaukses ilman Jeesusta ja Hänen ristintyötään Golgatalla. Oon ollu naimisis kohta 7(täydellinen luku)kokoNAISTA vuotta. Lapsia on kertyny matkan varrel kaksi. Kiitos muuten Jumalalle lapsista, sillä heidän kaltaisten on Jumalan valtakunta eli taivas! Riidatonta suhdetta ei ole olemassakaan. Se on höpönhöpöä, jos joku väittää toista. Niin se on ollu meilläki eli ylä- ja alamäkeä. Välis yhtä vuoristorataa. Mut yx ero on eiuskovaan pariskuntaan; tilanteet voi sopia eli on olemas yksi sana ylitse muiden, kun oot tehny jotain väärää toista kohtaan. Satuttanu sanallisesti tai toivottavasti ei fyysisesti ja tää sana on ANTEEKSI! Tän virvoittavan, elävöittävän, mahtipontisen, kaiken kattavan sanan ku moni malttais suhteessaan lausua ja todella tarkoittaa sitä, niin MONI LIITTO OLIS PELASTUNU! Ittelläki on toisinaan vaikea sanoa, ku asun paikkakunnal jossa määrää teot ei niinkään sanat ja me uskovat ollaan tietyis piireis valitettavasti "outoja lintuja". Mut täs ny mennään ja motto kuuluu:"Et voi elää eilistä, se on mennyttä ja huomisesta et vielä tiedä. Elä siis tänään, tässä ja nyt. Tänään auttaa Herra". Jumalan siunausta

      • teille jne...

        mut ei meille, enää, kun ja jos mies tulee ns. frigitiksi, eli ei pelaa mikään vaikka kuis yrität,

        siitä on sit kaikki kaukana, eli vuosia n.20v yhdessä ja nyt jo kolme vuotta eri huoneissa nukuttu, ilman mitään sexiä tms!

        kuin veli ja sisko käppäillään ja kun ehdotan eroa, sanoo, poltan talon jne...

        no, hän kyllä kuorsaa ja pitää munkin saada nukkua töiden takia, hällä uniapnea, diapetes, astma, verenpaine ym..


        mitä mä teen??? ei auta puheet keskenään...

        ei oo lyönyt (tai 2kertaa potkaissut ja kerran päähän nyrkillä mottasi ) kuin sanan säilällä mua. mutta pelkään tulevaa
        haluun pois, koska työpaikkanikin on nyt elokuun alusta ollut jo n.100 km.N PÄÄSSÄ, MITEN MITÄ PÄÄSEN EROON HÄNESTÄ?


      • INRI
        teille jne... kirjoitti:

        mut ei meille, enää, kun ja jos mies tulee ns. frigitiksi, eli ei pelaa mikään vaikka kuis yrität,

        siitä on sit kaikki kaukana, eli vuosia n.20v yhdessä ja nyt jo kolme vuotta eri huoneissa nukuttu, ilman mitään sexiä tms!

        kuin veli ja sisko käppäillään ja kun ehdotan eroa, sanoo, poltan talon jne...

        no, hän kyllä kuorsaa ja pitää munkin saada nukkua töiden takia, hällä uniapnea, diapetes, astma, verenpaine ym..


        mitä mä teen??? ei auta puheet keskenään...

        ei oo lyönyt (tai 2kertaa potkaissut ja kerran päähän nyrkillä mottasi ) kuin sanan säilällä mua. mutta pelkään tulevaa
        haluun pois, koska työpaikkanikin on nyt elokuun alusta ollut jo n.100 km.N PÄÄSSÄ, MITEN MITÄ PÄÄSEN EROON HÄNESTÄ?

        Jeesukseen yhteyttä, tuskainen. Mix kuljet omia polkujas ja omin voimin, kun Jeesus vois sua auttaa?! Joh.3:16. Jumalan siunausta


    • Itselle eläjä

      Voisiko kysymyksen kääntää toisin päin: mitä minä voin antaa parisuhteelle? Loppujen lopuksi kumpikin parisuhteen osapuoli kantaa yhteiseen pöytään omat eväänsa ja niistä saadaan aikaiseksi jotain, tai sitten ei. Parisuhdetta ei yksinkertaisesti ole olemassa ennen sen osapuolia. Se ei ruoki itse itseään, vaan se vaatii Ehkä tarkoituksellisen provosoivasti asetettu kysymys siitä että parisuhde olisi kuin passiivisesti omenoiden puista putoamisen odottelua, sai aikaiseksi tämän vastaukseni.

      Parisuhde on vähän kuin vedonlyöntiä. Pistät peliin panoksen ja toivot että se tuottaa jossain vaiheessa. Mitä enemmän elämästä on kokemusta, sen pienemmät pelaamasi panokset alkuvaiheessa ovat. Anteeksi kyyninen minäni, olen todellakin elänyt. Panokset ovat kompromisseja sen minäsi kesken joka olit ennen parisuhdetta ja mitä uskot parisuhteen vaativan. Oli pelaamistapasi mikä tahansa, niin jossain vaiheessa on vain laitettava kaikki peliin. En tarkoita sitä että itsensä pitäisi uhrata parisuhteelle, vaan sitä että asettaa itsensä varauksetta alttiiksi. Ja pitää osata tunnistaa tilanne kun on voittanut.

      • INRI

        et parisuhde on kuin vedonlyöntiä ja pelaamista omil nappuloil. Tiesitkö esim. et lotos täyspottiin sul on mahdollisuus 1:15000000. Muiski peleis on häviävän pieni onnistumisprossa, ku tottakai rahastajat haluu hyötyä! Olin ennen pelinarkkari ja riippuvainen muihinki epämääräseen. Mut Jeesus veti välistä ja sano: SÄ ET TARVI NOITA ENÄÄ!
        Panosta sen sijaan Jeesukseen ja VOITAT AINA, sillä Jumala ei tee kompromisseja. Ota Jeesus vastaan Vapahtajakses, niinku mä tein runsas vuosikymmen sitte ja panosta ikuiseen elämään Hänessä. Muuten, kaik on selvinny tähän asti; on perhe, töitä ja tulevaisuus turvattu. Ennen kaikkea, en oo tyhjän pääl, enkä varsin kulje omin voimin vaan Henges ja voimas Jumalan. Jeesus on mun Herrani ja toivottavasti myös joskus sunki. AMEN! Jumalan siunausta


      • roikkuu itestä!

        Oivaltavaa. Kompromisseja joka tapauksessa. Oma osuus....
        Tärkeää on tietenkin löytää ihminen, jonka rinnalla eläminen tekee tai voisi tehdä elämästä rikasta, vaakakupissa siis myönteiset puolet ovat plussalla. Tunnepuolella on merkitystä, empaattisen tai jo kompromisseja suhteessa harjoitelleen ihmisen kanssa on paremmat edellytykset kuin piintyneen yksineläjän kanssa. Voi siirtyä seuraavalle tasolle, alkeisvirheistäkö oppineena. Julmaakinko:)


    • ...ei kestä tasapaksua onnellisuuden tunnetta...

    • tarkoittaa

      varmaa pillun saamista, silloin kun haluttaa!

    • Yleinen vuodattaja

      En tiedä mitä antaa, kun en tiedä millaista se on. Joo, kyllähän se yksinäisyys joskus ahdisti. Mutta onneksi on olemassa hyviä tunne-elämää rajoittavia lääkkeitä. Onnea kuitenkin teille, jotka olette kyenneet tavoittamaan parisuhteen!

    • mitäänn enää

      Kun tässä on yli neljäkymmentävuotta oltu saman katonalla, ja siitäkin nukuttu eri huoneissa kai kymmenenvuotta niin ei paljon ole muuta kunpallojalassa huomaa olevansa.

      • tyhjän päällä

        40 vuotta oltu saman katon alla.Kymmeneen vuoteen ei mitään,ei sormella koskettu,seksistä puhumattakkaan.Mies ei puhu,vaikka kielen ulos vetäisin.Todellakin niin,että sana aamulla ja toinen illalla ja loppu aika vähän hiljaisempaa.On pakko vaan olla,kun olen miehestä taloudellisesti riippuvainen.Näen melkeimpä joka yö märkiä unia.Olen muutaman kerran käynyt ns.vieraissa,eikä edes omatunto ole kolkuttanut.Mies on joskus avioliiton alkuaikoina käyny vieraissa.Sattumalta kuulin siitä myöhemmin.Hän ei ole suostunut siitä puhumaan.Olen pattitilanteessa.Olen jo sen ikäinen,että on vaikeata löytää uutta parisuhdetta(eihän tämä nykyinen ole mikään parisuhde)Nuoremmillekkin se tuntuu olevan vaikeata.Vanhemmilla miehillä on paljon alkoholi ym ongelmia.Onneksi kuitenkin saan vapaasti tulla ja mennä,käydä etelässä ja risteilyillä.Että sillee...


      • niinkaisit
        tyhjän päällä kirjoitti:

        40 vuotta oltu saman katon alla.Kymmeneen vuoteen ei mitään,ei sormella koskettu,seksistä puhumattakkaan.Mies ei puhu,vaikka kielen ulos vetäisin.Todellakin niin,että sana aamulla ja toinen illalla ja loppu aika vähän hiljaisempaa.On pakko vaan olla,kun olen miehestä taloudellisesti riippuvainen.Näen melkeimpä joka yö märkiä unia.Olen muutaman kerran käynyt ns.vieraissa,eikä edes omatunto ole kolkuttanut.Mies on joskus avioliiton alkuaikoina käyny vieraissa.Sattumalta kuulin siitä myöhemmin.Hän ei ole suostunut siitä puhumaan.Olen pattitilanteessa.Olen jo sen ikäinen,että on vaikeata löytää uutta parisuhdetta(eihän tämä nykyinen ole mikään parisuhde)Nuoremmillekkin se tuntuu olevan vaikeata.Vanhemmilla miehillä on paljon alkoholi ym ongelmia.Onneksi kuitenkin saan vapaasti tulla ja mennä,käydä etelässä ja risteilyillä.Että sillee...

        hyvinvointivaltiossa tänäänkö vielä, taloudellisista syistä yhdessä?


      • Elä ja nauti tunteista
        tyhjän päällä kirjoitti:

        40 vuotta oltu saman katon alla.Kymmeneen vuoteen ei mitään,ei sormella koskettu,seksistä puhumattakkaan.Mies ei puhu,vaikka kielen ulos vetäisin.Todellakin niin,että sana aamulla ja toinen illalla ja loppu aika vähän hiljaisempaa.On pakko vaan olla,kun olen miehestä taloudellisesti riippuvainen.Näen melkeimpä joka yö märkiä unia.Olen muutaman kerran käynyt ns.vieraissa,eikä edes omatunto ole kolkuttanut.Mies on joskus avioliiton alkuaikoina käyny vieraissa.Sattumalta kuulin siitä myöhemmin.Hän ei ole suostunut siitä puhumaan.Olen pattitilanteessa.Olen jo sen ikäinen,että on vaikeata löytää uutta parisuhdetta(eihän tämä nykyinen ole mikään parisuhde)Nuoremmillekkin se tuntuu olevan vaikeata.Vanhemmilla miehillä on paljon alkoholi ym ongelmia.Onneksi kuitenkin saan vapaasti tulla ja mennä,käydä etelässä ja risteilyillä.Että sillee...

        Eipä kannattane valitella, jos raha on tärkeämpää kuin rakkaus. Suomessa tuskin kukaan nälkään kuolee, vaikka elää ilman miestäkin. Mutta jos jaksat reissujen ja risteilyjen avulla paskaa kotielämääsi, niin mikäs siinä. Jokainen valitsee sen mitä elämältään haluaa. Itse henkilökohtaisesti valtisisin vähemmän mammonaisen ja itsenäisen elämän ilman rasittavaa kulissipuolisoa. Eihän sitä tiedä, jos vaikka vielä joku ihana löytyisi, kun ei jämähdä siihen kulissipaskaan.


    • mitä tarvitsen

      Minulla on hyvä parisuhde,mutta sen eteenkin pitää vähän pinnistellä,
      Ei kaikki tule kuin manulle illallinen.
      Täällä nämä marisijat valittaa,hankkikaa se oikea suhde,miksi jatkatte huonossa suhteessa?Tai tehkää suhteenne eteen jotain,että se olisi tyydyttävää.

      Ei ole kuin yksi elämä,ei kannata tuhlata sitä johonkin toisarvoiseen...
      Mikään ei ole pahempi kuin vanha katkera AKKA tai UKKO

    • helvetti

      näitä seksin puutteesta valittavia naisia löytyy?! minulle yksi .. ite saan parisuhteessani ehkä kerran 3 viikossa

      • seksinpuutetta....

        me ollaan muijaan kanssa seurusteltu parisen vuotta ja seksi kyllä toimii,oikein muuta en tästä hänen kanssaan saakaan,enkä oikein tarvitsekaan.


        ehkä tämä on liian tuore juttu,että voisin kehua harrastavamme seksiä ainakin kerran päivässä,mutta edellisessäkin suhteessani(kesti 7 v)seksi vaan parani loppua kohden.siis oli loppuun asti aivan törkeän hyvää ja harrastettiin usein.taidan olla vieläkin koukussa siihen....

        en tiedä,mitä muuta oikeastaan tarvisinkaan,kuin hurjasti himokasta seksiä ja erillaisia ystävyys-suhteita... :-)


      • ei maustu
        seksinpuutetta.... kirjoitti:

        me ollaan muijaan kanssa seurusteltu parisen vuotta ja seksi kyllä toimii,oikein muuta en tästä hänen kanssaan saakaan,enkä oikein tarvitsekaan.


        ehkä tämä on liian tuore juttu,että voisin kehua harrastavamme seksiä ainakin kerran päivässä,mutta edellisessäkin suhteessani(kesti 7 v)seksi vaan parani loppua kohden.siis oli loppuun asti aivan törkeän hyvää ja harrastettiin usein.taidan olla vieläkin koukussa siihen....

        en tiedä,mitä muuta oikeastaan tarvisinkaan,kuin hurjasti himokasta seksiä ja erillaisia ystävyys-suhteita... :-)

        usein, ne monesti eroaa tai ei tartte kumppania , mulla oli 5 vuotta sitten sellainen nainen että se ei paljon tarvinnut sanoi vain huih, jopas!, ei enää".
        No se kyllä mulle kävi olen samanlainen.


    • AllaPäin

      Niin väsynyt olen ainaiseen syyllistykseen ja epävarmuuteen mieheni taholta, että 24 v. ei mulle ole enää hyvä syy jatkaa yhdessä.

      Mietin vakavasti eroa, ja kadun kovasti, että koskaan suhteeseen hänen kanssaan ryhdyin.

      Olikin mielisairas narsisti. Uhkaileva, hakkaava, salaileva, seläntakana toimiva juoppo, joka joi kaikki rahat, surutta. Lapset saivat olla surutta ilman vaatteita, ruokaa, perustarpeita. kunhan hänellä on kaikki , niin me muut saamme edes olla rauhassa.

      mahtavaa elämää: lapset kärsineet koko elämänsä ajan alkkisisän hulluudesta ja teatraalisuudesta, nyt pelkäävät isänsä purkauksia,ja alituisia itsemurhauhkailuja. mies ei juo enää kotona, mutta on hullu, patahullu, virallisesti lääkärin sellaiseksi toteama; harhainen , rahanhimoinen, sekoileva, seksiin naksahtanut äijänräähkä, jolla on uhmaikäisen käytös ja leikki-ikäisen keinot saada tahtonsa perille.

      Mitä kertoo parisuhteesta se, että kun tyynyssä on hänen hajunsa, se saa mut yökkäämään inhosta.
      Ei siksi, ettei pese itseään, pesee aina kun on uusi typy kierroksessa, ja useinhan sellainen vaihe on tullut.
      Mistä niitäkin riittää, jotka ovat ihan lääpällään, kun mokoma kuvotus sille päälle sattuu.
      Nuoria, pikku_No niitä niin-.ovat. Rassukat ovat ihan otettuja, kun vanha mies kiinnostuu...kunnes selviää, mikä on homman todellinen luonne. Kontrolli, seksi, valta, raha, ja tuore reikä. Uusi on aina uusi.

      Kun ei pese itseään, haisee koko huusholli hielle ja kolme-neljä viikkoa vanhoille vaatteille, joita ei ole vaihtanut.

      Voi kun osuisi kohdalleni maalaismies, jolla sivistystä ja keskusteluntaitoa.
      jolla halua luontoon ja kiinnostusta marjareissuille ja sieneen.
      Yritteliäisyyttä ja raha-asiat kunnossa... mistä sellaisia enää löytää. Kaikki ovat joko eronneita tai karanneita, tai sillä välillä =(

    • Järisemättä

      Kahden persaukinaisen yhteenmenosta on 40-vuotta.
      Nyt olemme kokoaikaisesti katselleet toisiamme 8-vuotta.

      Parisuhteen anti on vaihdellut.

      Mitään järisyttävää ei missään vaiheessa ole tapahtunut.
      Hyvin pitkälle leimaa antavana oli arkisen elämän varmistelu ja penskojen kasvatus.
      Yhtenä antina oli ehdoton luottamus kumppaniin kaikessa.
      Raha-asioissa, penskojen kasvatuksessa, ok-rakennuksen junailussa minun katkaistua koipeni, ym. ym.
      Koskaan ei tullut tunnetta että olisi pitänyt katsoa perään ja epäillä onnistumista.

      Minun on helpompi arvioda sitä mitä vailla olisin ilman tätä vakiintunutta suhdetta.

      Vaimo tekee pari kertaa vuodessa 1 - 3:n viikon tyttöjen matkan.
      Hiljainen makuuhuone on kolkko, varsinkin aamuisin.
      Päivittäiset rutiinit ovat häiriintyneet.
      Tavanomainen keskustelukumppani puuttuu.

      Tässä 70:n villityksessäkin ( 66 mittarissa ) viikon paussi sänkyhommissa ei ole katastrofi.
      Omatoimisuuteenhan voi aina turvautua mutta eihän siinä ole läheisyyden tunnetta.

      Vaimon poissaolorupeamien aikoina olen kerran/reisu käynyt lähikapakassa.
      Porukan jutut ovat toisesta maailmasta ja ne naiset joista olisin kiinnostunut, eivät tunne mitään mielenkiintoa minuun.
      Minua eivät taas 55 hylkeet kiinnosta.

      Minulle parisuhde on antanut kaiken tärkeänä pitämäni.

    • Kahden lapsen äiti..

      Eli tällä hetkellä se ei anna mitään hyvää. Eripuraa lasten kasvatuksesta, kodin hoidosta, ajankäytöstä, vastuusta, seksistä..eli ei hyvältä näytä. Kummankaan toiveet hyvästä suhteesta ei täyty..kumpikaan ei osaa tai halua tehdä asian eteen mitään..satutetaan vaan toisiamme ja lapset saa paskan mallin parisuhteesta...enää kohta ei ole mitään mistä ammentaa..molemmat kärsivät..keskusteluyritykset ajautuvat aina ilmiriidaksi ja silloin menen lukkoon...ja toinen lähtee ovet paiskoen ulos...pelottaa tulevaisuus.

      • Tulevaisuudessa on aina toivoa

        Kannattaiskohan mennä parisuhdeterapiaan...


    • Parisuhde ja vapaus

      Kun ne liittää yhteen, parisuhde ja muu elämä toimii! Ei enää yhteen asumaan, se olisi varmin keino
      tappaa kaikki hyvä ennemmin tai myöhemmin. Näin ollaan päätetty ja homma toimii:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6184
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      3642
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2702
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      48
      1372
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1193
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1124
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      988
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      853
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      821
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      813
    Aihe