Mielipide sauvoista?

Jy_ri

Eli tarkoitus olisi ostaa sauvat, joita koko perhe voisi käyttää, niin onko One Way Nordic Walking teleskooppikävelysauvat hyvä vai huono ratkaisu? Mielestäni on ihan hyvä että sauvojen pituutta voi muutta tuntuman ja maaston mukaan. Onko kokemuksia teleskooppisauvojen lukitusten pitämisestä? Eli vaikka murjois vähä rajumminki ylämäkeen niin pitävätkö "lukot"?

3

879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole itsellä kokemuksia teleskooppisauvoista käytännössä...muuta kuin että tänään kun olin sauvomassa tuli vastaani yks nainen jolla oli jonkinsortin teleskooppisauvat. Olivat metalliset ja vallan hitonmoinen kilinä ja kolina kävi kun hän sauvoi etiäpäin. Ajattelin sillo että mulla menis hermot tollasiin kilisijöihi. Joskus aiemmin olen muistaakseni lueskellut näillä sivuilla juttuja joissa pariltakin henkilöltä on lukot pettännä..jyrkässä alamäessä.

• atlatl

Itse kävelen noilla mieluummin maastossa/hiekkatiellä/pururadalla.
        Mielestäni sauvoja ei ole tarkoitettu asfaltille,ainakaan ilman asfalttitassuja.
        Jotka eivät siis todellakaan ole ne tulpat,joita tulee sauvojen mukana ja joilla näen ihmisten jatkuvasti kävelevän.
        Ne tulpat on tarkoitettu kuljetusaikaiseksi suojaksi vaan.
        Asfalttitassut on erikseen.
        Maastossa harjoitteluun saa paremmin tehoa ja monipuolisuutta.

Teleskoopit voi olla ihan hyvä idea,kunhan ovat laadukkaat.
        ja kunhan jokainen käyttäjä tietää oikean pituuden,johon sauvat säätää jotta suoritus on oikeaoppinen,eikä rasita kehoa väärin.

• ap78

että nämä henkilöt joilla lukot ovat pettäneet alamäessä ovat olleet vaeltamassa, eikä sauvakävelemässä? Tietääkseni sauvakävelyssä sauvoihin isoin voima tulee ylämäessä ja vastaavasti pienin alamäessä, ellei sitten ala vauhti pelottamaan ja tarvii sauvoja käyttää jarruina...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      175
      2968
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2566
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1773
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      102
      1452
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1151
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe