Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kynsilakan kuivuminen hidasta

Kissa

Onko kellään vinkkejä siihen miten saisi kynsilakan kuivumaan nopeammin. Lakkaan vain yhdellä kerroksella, eli kuivumisen hitaus ei pitäisi johtua lakkakerroksen paksuudesta. Pinta kuivuu kyllä tasaiseksi parissa-kolmessa minuutissa, mutta jää vahamaiseksi (menee pilalle jos siihen osuu jotain,eli lakka lähtee pois), ja esim. kokeilemalla lakkaa siihen jää sormenjälki.

Yritän heilutella käsiäni yms. mutta silti voi mennä yli tuntikin että olen "kädetön", kun ei sormilla voi tehdä oikein mitään kun pelkää että lakka menee pieleen. Onneksi lakkaan kynsiäni harvoin, niin en murehdi sitä niin.. ihmettelen vain. Tuntuu että muitten kynnet kuivuu nopeammin. Kokeiltu on "1minute-dry"-lakkoja yms. joitten pitäisi kuivua nopeasti. Mut ei auta. sama mitä lakkaa laittaa.. Niksejä?

11

9913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakka

      ...-.kun laittaa kynnet kylmään veteen.

    • meri

      oon aikamoinen kynsifriikki... lakkapulloja on jotain 40kpl ja koko ajan kertyy lisää :P
      no, mulle käy noin jos oon pistäny lakkakerrokset liian nopeesti peräkkäin tai liian paksusti. mutta sullahan ei ollu tosta kyse...
      joskus myös lakka menee vanhuuttaan huonoksi, eikä kuivu oikeenlaiseksi.
      oothan huolehtinut että kynnet on puhtaat ja rasvattomat? eli pese saippualla ennen lakkausta.
      ja kaks ohutta kerrosta on parempi kuin yksi paksumpi... ja alle suojalakka.
      en oo ikinä testannu mutta olemassa on kynsilakankuivattajia, eli ilmeisesti se on kuin lakka joka laitetaan päälle ja sit pitäis kuivaa nopsaan.

      • suihketta

        Kynsistudioista saa sellasta suihketta joka kuivaa HETI kynsilakan. En itsekään uskonut moiseen, mutta totta se oli. Ei pitäs olla kauheen kallista eli mee kyseleen sellasista paikoista mis tehdään rakennekynsiä yms. niin niillä ainaskin on.


      • Kissa
        suihketta kirjoitti:

        Kynsistudioista saa sellasta suihketta joka kuivaa HETI kynsilakan. En itsekään uskonut moiseen, mutta totta se oli. Ei pitäs olla kauheen kallista eli mee kyseleen sellasista paikoista mis tehdään rakennekynsiä yms. niin niillä ainaskin on.

        Täytyy käydä kyselemässä. :)


      • Kissa

        kädet,sormet ja kynnet on pesty ennen lakkausta :)
        Voipi tosiaan johtua siitä että osa lakoista on jo ikääntyneitä.


    • Matilda M.

      osta vaikka Kicksistä tai Sokokselta semmosta Mavadry- pikakuivattajaa jota levitetään kerros märän kynsilakan päälle, ja se on kosketuskuivaa alle minuutissa. Toimii!


      PS: käy täällä , mun kynsiblogi: http://matskunpaiva.blogspot.com

    • llllllllllllllllllll

      Osaako joku sanoa suurinpiirtein hintaa tolle kynsistudion pikakuivattajalle? Olis kiva ostaa kerralla kunnollinen :P

    • 20+2=?

      Itse jäähdytän lakan jääkapissa ennen lakkausta. Minusta ainakin tuntuu että se auttaa, mutta tiedäpä häntä.

    • en tajuuu

      moi niin että pitääkö kynnet laittaa ennen vai jälkeen kylmään veteen vai hä

      • jk

        Jälkeen.


    • Anonyymi

      Ei noi kynsien kuivatustipat ja suihkeetkaan ole mitään ihmeaineita. Pullossa lukee että kuivattaa sekunneissa, mutta silti tulee lommoja jos kolhii johonkin kovasti vielä tunninkin jälkeen. Ei ole oikotietä tässä asiassa. Varmaan tarkoittaa että kosketuskuiva. Laitan kyllä aluslakan ja kaksi tasaista kerrosta värilakkaa ja päällyslakan. Ohuet kerrokset jää usein raidalliseksi ja ei tule pinnasta tasaista. Yhdellä kerroksella nyt ainakaan ei saa mitään aikaiseksi ellei sitten käytä kirkasta lakkaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe