Olipa pyörä-suvalan kauppiaalla palvelualttius hukassa,kun olisi pitänyt vastata myymänsä tavaran virheestä.Ostin pojalle suvalalta maastopyörän jokunen vuosi sitten.Pian takuuajan umpeuduttua takapyörästä irtosi venttiili.Koska tiedän kauppiaiden nihkeyden vastata tavarassa jo selvästi alunperinkin olleesta virheestä takuuajan jälkeen (vaikka laki niin velvoittaa) yritin aikani itse saada asian korjattua.Koska venttiilin reikä oli porattu liian suureksi,en saanut venttiileitä pysymään paikallan,niin vein renkaan lopulta liikkeeseen.Niinhän siinä kävi kuten olin arvannutkin kauppias ei halunnut ottaa mitään vastuuta ,vaan yritti vihjailla,että olisin itse poraillut reikää isommaksi.Miksiköhän olisin poraillut,kun reikä oli liian iso alunperinkin.Alkuperäinen venttilikin pysyi paikallaan niinkin kauan juuri sen vuoksi ,kun poika ajoi niin siististi.Tarkoitus oli katsoa sieltä myös itselle ja puolisolle uusia pyöriä,kun olin jo kaksi heiltä ostanutkin,mutta jätämpä kyseisen puljun tästälähin huomiotta,koska heillä näyttää vastuu loppuvan kassakoneen kilinään.
Pyörä-suvalassa
22
1401
Vastaukset
- mikäs venttiili
Ettei vain olisi laitettu Presta-venttiili auto- tai Dunlopventtiilin paikalle?
Venttiilejä kun on niin monenlaisia. - alkup.tuna
Iso mies itkee yhdestä venttiilistä, että voi jollaki olla köyhää. Olisit vaan ostanut uuden kuluneen tilalle, muutaman euron kustannus ja sekin pitää yrittää liikkeeltä vinkua ilman oikeaa syytä.
Pyörä-Suvalassa pyörät luovutus huolletaan, sieltä ei todellakaan lähde liian suurella venttiilin reiällä olevia pyöriä. Ihan hyvä ettei tuollaiset turhasta itkijät ole oikeiden pyöräliikkeiden asiakkaina, joten ostahan seuraavat marketista. Ite menen lauantaina pojalle pyörän ostamaan, kun olen jo 15 vuotta ja varmaankin lähemmäs 30 pyörää sieltä ostanut ja aina on ollut reiät kohillaan :-)- TP
Kannattaisi lukea ajatuksen kanssa kirjoitus,jos kykenee,ettei turinoisi asian vierestä.Ja eiköhän se vanne olisi suvalalle ollut vielä puolta halvempi kuin minulle,jos rahasta valitetaan.Tokihan minäkin tuollaisena suvalan työntekijänä voisin vaihdella pyörää vaikka kerran kuussa.Koska alkuperäisen sisäkumin venttiilikin tuli reiästä läpi niin vika on joka tapauksessa sylttytehtaalla,joten kauppias on minun suhteeni korjausvelvollinen,eikä asia siitä muutu vaikka kuinka yrittäisi vaahtoamisella pääasian mitätöidä : ).Kyllä sinä saat minun puolesta rahasi vaikka silputa,kunhan pöljäilet vain OMIEN rahojesi kanssa.
- alkup.tuna
TP kirjoitti:
Kannattaisi lukea ajatuksen kanssa kirjoitus,jos kykenee,ettei turinoisi asian vierestä.Ja eiköhän se vanne olisi suvalalle ollut vielä puolta halvempi kuin minulle,jos rahasta valitetaan.Tokihan minäkin tuollaisena suvalan työntekijänä voisin vaihdella pyörää vaikka kerran kuussa.Koska alkuperäisen sisäkumin venttiilikin tuli reiästä läpi niin vika on joka tapauksessa sylttytehtaalla,joten kauppias on minun suhteeni korjausvelvollinen,eikä asia siitä muutu vaikka kuinka yrittäisi vaahtoamisella pääasian mitätöidä : ).Kyllä sinä saat minun puolesta rahasi vaikka silputa,kunhan pöljäilet vain OMIEN rahojesi kanssa.
kun maailma ahistaa. Ostetaan pyörä, ajetaan muutama vuosi huoltamatta ja pyörää liikkeeseen näyttämättä (ensi huolto yms.) ja sitte tullaan jotain euron osaa vinkumaan. Erittäin uskottavaa. Oisit käyttäny takuuaikana näytillä tai edes ensihuollon teettänyt niin ei tartteis itkeä.
En ole Suvalalla tai edes pyöräalalla töissä, joten se siitä. Suvalasta ostan siksi, että siellä tiedetään pyöristä muutakin kuin rengaskoko ja esitteessä lukevat mainostekstit. Eipä -90 luvun puolella muilta edes saanut laatupyöriä tai osia ja tahti on jatkunut samana vieläkin. Tietysti pitkä asiakassuhde painaa hintoja mukavasti alaspäin :-)
Tänään lähti pojalle Konan maasturi ja oli reiät ja hinta kohillaan.
Älä poraa nii ei tuu isoksi. - alkup. alkup.
Itse ymmärsin niin että vika olisi kiekossa eikä venttiilissä...
- tp
alkup.tuna kirjoitti:
kun maailma ahistaa. Ostetaan pyörä, ajetaan muutama vuosi huoltamatta ja pyörää liikkeeseen näyttämättä (ensi huolto yms.) ja sitte tullaan jotain euron osaa vinkumaan. Erittäin uskottavaa. Oisit käyttäny takuuaikana näytillä tai edes ensihuollon teettänyt niin ei tartteis itkeä.
En ole Suvalalla tai edes pyöräalalla töissä, joten se siitä. Suvalasta ostan siksi, että siellä tiedetään pyöristä muutakin kuin rengaskoko ja esitteessä lukevat mainostekstit. Eipä -90 luvun puolella muilta edes saanut laatupyöriä tai osia ja tahti on jatkunut samana vieläkin. Tietysti pitkä asiakassuhde painaa hintoja mukavasti alaspäin :-)
Älä poraa nii ei tuu isoksi.Ja vaahto senkun lentää : ) Taitaa tunalla vanne olla kireällä,kun ei luettua ymmärrä. Ja rahasta kyseenollen kyllä minulla meni yhden vanteen verran rahaa jo sisäkumeihin,ajasta puhumattakaan.En jaksa tarkemmin rautalangasta vääntää,kun viesti ei mene kuitenkaan perille.Suvalalla ensimmäinen myyjä oli ihan asiallinen ja kohtelias,mutta tunan kieltä lainatakseni:kauppias "itki muutaman euron takia" Kun olisi vain halunnut myydä uuden vanteen tavaran virhevastuusta välittämättä.Jhmeellistä miten tunalle on kauppiaan eurot tärkeitä,mutta minun merkityksettömät.Odotat ilmeisesti saavasi vieläkin paremmat alennukset,kun sekoilet kaupan puolesta.Btw.näyttää meitä olevan muitakin joilla ei ole parempaakaan tekemistä kuin kirjoitella palstalle ; )
- hehehehehhe
alkup.tuna kirjoitti:
Älä poraa nii ei tuu isoksi.Eivät muuten kaikki tiedä. Myyjä alkoi väittämään vastaan että vuosi sitten ostamassani Cubessa on Avidin levarit vaikka vielä tänäkin aamuna siinä oli Deore XT. Ja on mulle myyty ko. liikeessä samaan Cuben maasturiin liian isot renkaat vaikka olen kertonut mitä haluan. Kotona vasta huomasin joten ylimääräistä autoilua kertyi 30km Myyjä ei edes pahoitellut tapausta. Joten turha on suvalan myyjillä täällä itkeä että heille ei virheitä satu. Ainakin viime käynnillä he kaikki olivat ihmisiä.
- alkup.tuna
tp kirjoitti:
Ja vaahto senkun lentää : ) Taitaa tunalla vanne olla kireällä,kun ei luettua ymmärrä. Ja rahasta kyseenollen kyllä minulla meni yhden vanteen verran rahaa jo sisäkumeihin,ajasta puhumattakaan.En jaksa tarkemmin rautalangasta vääntää,kun viesti ei mene kuitenkaan perille.Suvalalla ensimmäinen myyjä oli ihan asiallinen ja kohtelias,mutta tunan kieltä lainatakseni:kauppias "itki muutaman euron takia" Kun olisi vain halunnut myydä uuden vanteen tavaran virhevastuusta välittämättä.Jhmeellistä miten tunalle on kauppiaan eurot tärkeitä,mutta minun merkityksettömät.Odotat ilmeisesti saavasi vieläkin paremmat alennukset,kun sekoilet kaupan puolesta.Btw.näyttää meitä olevan muitakin joilla ei ole parempaakaan tekemistä kuin kirjoitella palstalle ; )
Eipä tuossa sunkaan ymmärryksessä kehumista ole. Alennuksia saan jo ihan tarpeeksi, joten se ei motivoi kirjoittamaan.
Oisit käyttänyt pyörän ensihuollossa ja maininnut tuosta venttiilin reiästä, jos se nyt siinä vaiheessa liian iso oli. Olisi menny takuuseen mutta kun takuun ummettua menee vinkumaan, niin ei kukaan usko.
Eurojen tärkeydestä ei ole nyt kysymys, vaan rehdistä toiminnasta. Asiat pitää hoitaa ajallaan eikä myöhässä vinkua toisille vastuusta. Mistä kukaan voi tietää vuoden päästä ostosta mitä pyörälle on tehty? Harmittavaa jos vika on ollut tehtaalta lähtiessä eikä sitä luovutettaessa ole huomattu, mutta koko takuuaika ois ollu sulla mahdollisuus hoitaa asia kuntoon. - alkup.tuna
hehehehehhe kirjoitti:
Eivät muuten kaikki tiedä. Myyjä alkoi väittämään vastaan että vuosi sitten ostamassani Cubessa on Avidin levarit vaikka vielä tänäkin aamuna siinä oli Deore XT. Ja on mulle myyty ko. liikeessä samaan Cuben maasturiin liian isot renkaat vaikka olen kertonut mitä haluan. Kotona vasta huomasin joten ylimääräistä autoilua kertyi 30km Myyjä ei edes pahoitellut tapausta. Joten turha on suvalan myyjillä täällä itkeä että heille ei virheitä satu. Ainakin viime käynnillä he kaikki olivat ihmisiä.
Missä kohtaa kirjoitin ettei virheitä voisi sattua ko. liikkeen myyjille?
Menepä jussin pyöräpisteeseen kyseleen, huomaat eron. Juuri osaamisella on suvala asemansa hankkinut, kävihän tuossa vieressä bikeplanet yrittämässä, miten kävi?
Sääliä saa ilmaiseksi, kateus on ansaittava. - ensimmäinen tonnikala
alkup.tuna kirjoitti:
Menepä jussin pyöräpisteeseen kyseleen, huomaat eron. Juuri osaamisella on suvala asemansa hankkinut, kävihän tuossa vieressä bikeplanet yrittämässä, miten kävi?
Sääliä saa ilmaiseksi, kateus on ansaittava.Arvaapa paljonko teet hallaa liikkeelle tuolla tyylillä, että hahahahahaha vaan.
- Miksi menisin?
alkup.tuna kirjoitti:
Sääliä saa ilmaiseksi, kateus on ansaittava.Tilaa CRC:ltä niin saa juuri sen mitä haluaa ja ei tarvi maksaa yli hintaa Suvalalle.
- tp
alkup.tuna kirjoitti:
Eipä tuossa sunkaan ymmärryksessä kehumista ole. Alennuksia saan jo ihan tarpeeksi, joten se ei motivoi kirjoittamaan.
Oisit käyttänyt pyörän ensihuollossa ja maininnut tuosta venttiilin reiästä, jos se nyt siinä vaiheessa liian iso oli. Olisi menny takuuseen mutta kun takuun ummettua menee vinkumaan, niin ei kukaan usko.
Eurojen tärkeydestä ei ole nyt kysymys, vaan rehdistä toiminnasta. Asiat pitää hoitaa ajallaan eikä myöhässä vinkua toisille vastuusta. Mistä kukaan voi tietää vuoden päästä ostosta mitä pyörälle on tehty? Harmittavaa jos vika on ollut tehtaalta lähtiessä eikä sitä luovutettaessa ole huomattu, mutta koko takuuaika ois ollu sulla mahdollisuus hoitaa asia kuntoon.Edelleen:Yritäpä KERRANKIN keskittyä ja Ymmärtää mitä olen aikaisemmin viasta ja sen paljastumisesta kirjoittanut niin ei tarvi samoja asioita toistella.
Rehtiä olisi toimia niiden sääntöjen mukaan,mitä laissa on säädetty.HUOMIO tuna:Minä en ole niitä laatinut.
Luepa myös ensimmäisen tonnikalan kirjoitus ajatuksella ja mieti kannattaneeko jatkaa ,koska uskon ettei kaupan alalla kannata sanonta:Mainosta se on huonokin mainos !
Voisin kyllä jatkaa asioiden "suomentamista" vielä paljonkin,mutta olkoon,sitä mainostamaasi ilmaista saat kyllä jo ihan tarpeeksi kirjoitustesikin vuoksi. - alkup.tuna
ensimmäinen tonnikala kirjoitti:
Arvaapa paljonko teet hallaa liikkeelle tuolla tyylillä, että hahahahahaha vaan.
kerro! Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin liikettä ylistää, se ei ole minun tehtävä. Kyllä liike hoitaa mainonnan ihan ite. Muutenkaan tälle ketjulle en hirveästi painoarvoa laita, selvä provohan tuo aloitus on ja provolle vastataan eri tyylillä kuin asialliseen kysymykseen.
- alkup.tuna
tp kirjoitti:
Edelleen:Yritäpä KERRANKIN keskittyä ja Ymmärtää mitä olen aikaisemmin viasta ja sen paljastumisesta kirjoittanut niin ei tarvi samoja asioita toistella.
Rehtiä olisi toimia niiden sääntöjen mukaan,mitä laissa on säädetty.HUOMIO tuna:Minä en ole niitä laatinut.
Luepa myös ensimmäisen tonnikalan kirjoitus ajatuksella ja mieti kannattaneeko jatkaa ,koska uskon ettei kaupan alalla kannata sanonta:Mainosta se on huonokin mainos !
Voisin kyllä jatkaa asioiden "suomentamista" vielä paljonkin,mutta olkoon,sitä mainostamaasi ilmaista saat kyllä jo ihan tarpeeksi kirjoitustesikin vuoksi.Ymmärrän täysin mistä on kysymys mutta sinä näköjään et. Kerran vielä, oisit hoitanut asian takuu aika kuntoon jos kerran vika oli vanteessa uudesta asti.
Miksi pitää mennä takuuajan jälkeen nillittään vastuusta ja kun ei mene halujen mukaan niin tullaan nettiin pillittään.
Eikö nyt olisi viisaampaa ottaa kuluttajaneuvojaan yhteyttä ja hoitaa asia sieltä käsin, edellyttäen että perusteet riittää. Kerro sitten miten kävi. - Lance
tp kirjoitti:
Ja vaahto senkun lentää : ) Taitaa tunalla vanne olla kireällä,kun ei luettua ymmärrä. Ja rahasta kyseenollen kyllä minulla meni yhden vanteen verran rahaa jo sisäkumeihin,ajasta puhumattakaan.En jaksa tarkemmin rautalangasta vääntää,kun viesti ei mene kuitenkaan perille.Suvalalla ensimmäinen myyjä oli ihan asiallinen ja kohtelias,mutta tunan kieltä lainatakseni:kauppias "itki muutaman euron takia" Kun olisi vain halunnut myydä uuden vanteen tavaran virhevastuusta välittämättä.Jhmeellistä miten tunalle on kauppiaan eurot tärkeitä,mutta minun merkityksettömät.Odotat ilmeisesti saavasi vieläkin paremmat alennukset,kun sekoilet kaupan puolesta.Btw.näyttää meitä olevan muitakin joilla ei ole parempaakaan tekemistä kuin kirjoitella palstalle ; )
Jo on iso asia.... Onkin parempi, että kierrät Pyöräsuvalan hyvin kaukaa. Pyöräsuvalassa on mielestäni suomen parhaita pyöräliikkeitä ja varsin osaava henkilökunta. Ostin itse sieltä juuri maastopyörän ja palvelu oli todella A) asiantuntevaa B) erittäin hyvää. Et selvästikkään ole pyöräilijä.
Älä narise pikkujutuista. Kannattiko Laihialta asti lähteä yhtä venttiliä valittamaan. Kyllä niissä on ollut ihan oikeat vermeet kun sen ostit ... - Suvala vaan pakost
Lance kirjoitti:
Jo on iso asia.... Onkin parempi, että kierrät Pyöräsuvalan hyvin kaukaa. Pyöräsuvalassa on mielestäni suomen parhaita pyöräliikkeitä ja varsin osaava henkilökunta. Ostin itse sieltä juuri maastopyörän ja palvelu oli todella A) asiantuntevaa B) erittäin hyvää. Et selvästikkään ole pyöräilijä.
Älä narise pikkujutuista. Kannattiko Laihialta asti lähteä yhtä venttiliä valittamaan. Kyllä niissä on ollut ihan oikeat vermeet kun sen ostit ......kokemukseni henkilökunnasta on ihan sama. Huoltomiehet vouhkia. Hommat ylihinnoiteltuja. Ovat muka hyvä ja asiantunteva liike ja se käsitys itsestä tekee sillä tavalla itserakkaaksi mikä ei välttämättä asiakaspalvelussa näy muuten kuin nokkavuutena.
- Nauraisko
Virheellisestä vanteestahan tossa väitetysti on kyse, ei venttiilistä. Vähä eri luokan virhe. Takuu on hölynpölyä, sillä ei ole merkitystä siihen todelliseen "takuuseen" eli lakisääteiseen virhevastuuseen jonka mukaan tuo mahdollinen virhe on myyjän vastuulla niin kauan kun pyörän pitäis kestää.
Tuollaisessa virheessä ei myyjän vastuuta poista se jos pyörää ei ole ensihuollettu.
Tähän en sano juuta enkä jaata kun en varmaks tiedä, mutta samaa on huomattu toisella firmalla, raha otetaan hyvin vastaan vaan vastuuta ei sitten millään.
Ei muuta kun kuluttajansuojaan valittamaan.
- Pumppu-P
Ja kyseessäkö oli tubeless-rengas kun kerran venttiili oli kiinni vanteessa? Tavallisisssa renkaissa venttiili on kiinni sisäkumissa, ei vanteessa. Mutta ihan hauska provo jälleenkerran. Joillain on näköjään liikaa aikaa...
- Börje 321
Ettei ois renkaita vaihdettu ja tullu otettu autonventtiilin reikään presta. Tämä vaatii adapterin. Prestassakin on se "mutteri", jolla saa sen kiristettyä venttiilin juureen. Samoin pikaventtiilissä.
- Omenasuoli
Ota sinä muna suuhun
- biker2
Suvalalla yritettiin väittää, että epäsymmetrinen eturatas kuuluu 700 euron hintaisiin yksivaihteisiin pyöriin. Pyörässä kettinki eli omaa elämäänsä löysä-kireä-löysä-kireä polkiessa. Valaiskaa nyt tietämätöntä, että miksi merkkiypyörässä on tällainen ominaisuus jos halvassa markettisinkulassa kettinki pyörii tasaisesti ja kireys pysyy? Oli muuten joku vanhempi myyjä suvalalla, tuli keskustelussa ilmi, taisi olla lähinnä vanha konkari yrittämään huijausta. Onneksi ulkomaalaiset liikkeet lähettävät uuden pyörän paketissa ja sen saa itse kasata, eikä kenenkään rähmäkäpälän tarvi siinä välissä vääntää kierteitä suoriksi. Pyöräliikkeessä asiointi ei aina takaa ammattitaitoa, lähinnä siellä on taattua korkeat hinnat ja myyntitykit jotka yrittävät kaupata mummonsa ja tätinsä siinä sivussa, eli supliikit kaverit. Suvalalla muuten eräs toinen myyjä myi sen alkuperäisen pyörän alumiinirunkoisena vaikka kyseessä oli cromoly teräs. Kertoo sekin paljon ammattitaidosta siellä. Noh, tämä oli lähinnä rakentavaa palautetta, ottavat opikseen tai ei..
- .................
Tilasin itselle Saksasta fillarin ja aion jatkossakin tilata ulkomailta, kiitos Suomen hintatason. Jos olen oikein käsittänyt niin suuressa osassa ulkomaisia liikkeitä fillari kasataan valmiiksi, testataan ja sitten puretaan kuljetuspakettiin sopivaksi. Ainoastaan etujarrua joutui hieman säätämään pyörää kasatessa ja etuvaihtajaa hieman muutaman lenkin jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632