Hennaus kannatti!

......

Löysin elämäni rakkauden Satva-hennasta! Tänään ensimmäinen värjäys haalistuneeseen kuparinväriseen kuontalooni (pussillinen Satva-hennaa, muutama desi vettä ja ripaus etikkaa) ja nyt se on kuin uusi! Ihana kirkkaan kupari ja mahtava kiilto ja kunto. Tästä en luovu, ensivaikutelma ainakin aivan mieletön.

Tämä siis rohkaisuna punapäille, jotka haluavat värinsä myös pitää hiuksissaan, haalistumatta!

7

6316

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hennaaja myöskin!

Olekos jo etsinyt omia sävytys vinkkejä muilta hennaajilta?
      hennaa voi itse sävyttää,mehuilla,mausteilla,hoitoaineella,teellä,kahvilla...

• Alkup.

Hei taas, ja kyllä, seuraavaksi ajattelin sekoittaa hennan joukkoon kahvia jotta lopputulos olisi hieman tummempi, mutta millähän sitä punaisuutta saisi lisää? Sitä vielä kaipailisin vaikka tämä oranssihtava kuparikin on ihana. Kuinkahan kauan kannattaa odottaa ennen seuraavaa hennausta? Eikös henna saavuta hiuksissa lopullisen värinsä muutaman päivän päästä hennauksesta? :)

• hennaaja
        Alkup. kirjoitti:

Hei taas, ja kyllä, seuraavaksi ajattelin sekoittaa hennan joukkoon kahvia jotta lopputulos olisi hieman tummempi, mutta millähän sitä punaisuutta saisi lisää? Sitä vielä kaipailisin vaikka tämä oranssihtava kuparikin on ihana. Kuinkahan kauan kannattaa odottaa ennen seuraavaa hennausta? Eikös henna saavuta hiuksissa lopullisen värinsä muutaman päivän päästä hennauksesta? :)

Joo kahvilla saat tummemman värin aikaiseksi.
        Punaisuutta olen saanut paprika mausteella,neilikka mausteella ja inkiväärillä.
        Noita saa ihan mauste hyllystä jauhettuna.
        Jos käytät koko paketin laita 4rkl paprika maustetta,4rkl neilikkaa,4rkl inkivääriä.
        Jos haluaa ihan oranssia kiilto tukkaan niin se tarttuu hyvin kuivaan hiukseen.
        Hennaa voi käyttää niin paljon kun haluaa,itse käytän 1-2x kuussa,laitan juuri kasvun eri kerralla kun koko tukan niin sävy pysyy samana koko päässä.
        Hennan lopullinen väri tulee esiin 2-7 päivässä.
        Musta tee on myös hyvää jos haluaa tummemman sävyn.
        Minttu teellä saa hyvän hajun hennaan.
        Raaka kananmuna hennassa antaa ihanan kiillon ja neitsyt oliivi öljyllä saat kosteutettua hiusta hennauksen aikana ja se helpottaa hennan levitystä.
        Myös oikein hyvä tehohoitoaine hennan seassa kiinnittää värin paremmin hiukseen ja väri on vahvempi.
        Muista selvittää hiukset hyvin ennen kun levität hennan,shamppoo pesun jälkeen voit laittaa vähän hoitoainetta tukkaan ja henna siihen päälle tarttuu paremmin.
        Elmukelmu on kätevä kun pyöräyttää koko päähän siihen ja annat hennan vaikuttaa siellä alla 2-4h,saunassa istuminen tuon kääreen kanssa lyhentää vaikutus aikaa ja henna aktivoituu kuumassa paremmin.
        Muista laittaa henna lämpimänä päähän.

• Alkup.
        hennaaja kirjoitti:

Joo kahvilla saat tummemman värin aikaiseksi.
        Punaisuutta olen saanut paprika mausteella,neilikka mausteella ja inkiväärillä.
        Noita saa ihan mauste hyllystä jauhettuna.
        Jos käytät koko paketin laita 4rkl paprika maustetta,4rkl neilikkaa,4rkl inkivääriä.
        Jos haluaa ihan oranssia kiilto tukkaan niin se tarttuu hyvin kuivaan hiukseen.
        Hennaa voi käyttää niin paljon kun haluaa,itse käytän 1-2x kuussa,laitan juuri kasvun eri kerralla kun koko tukan niin sävy pysyy samana koko päässä.
        Hennan lopullinen väri tulee esiin 2-7 päivässä.
        Musta tee on myös hyvää jos haluaa tummemman sävyn.
        Minttu teellä saa hyvän hajun hennaan.
        Raaka kananmuna hennassa antaa ihanan kiillon ja neitsyt oliivi öljyllä saat kosteutettua hiusta hennauksen aikana ja se helpottaa hennan levitystä.
        Myös oikein hyvä tehohoitoaine hennan seassa kiinnittää värin paremmin hiukseen ja väri on vahvempi.
        Muista selvittää hiukset hyvin ennen kun levität hennan,shamppoo pesun jälkeen voit laittaa vähän hoitoainetta tukkaan ja henna siihen päälle tarttuu paremmin.
        Elmukelmu on kätevä kun pyöräyttää koko päähän siihen ja annat hennan vaikuttaa siellä alla 2-4h,saunassa istuminen tuon kääreen kanssa lyhentää vaikutus aikaa ja henna aktivoituu kuumassa paremmin.
        Muista laittaa henna lämpimänä päähän.

Kiitos vastauksista. Tässä olisi linkkiä millaista punaista siis haen, onnistuisiko vinkeilläsi, mitä luulet?

http://freakytrigger.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/perfume-1.jpg

Tänään huomasin myös tyvikasvuni (jota oli jo hieman ennen hennaamista) jääneen tavallaan maantienväriseksi vaikka siinä punaista hohdetta onkin. Mikä tähän avuksi? :o Kiitos jos vaivaudut vielä vastaamaan!

• hennaaja
        Alkup. kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Tässä olisi linkkiä millaista punaista siis haen, onnistuisiko vinkeilläsi, mitä luulet?

http://freakytrigger.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/perfume-1.jpg

Tänään huomasin myös tyvikasvuni (jota oli jo hieman ennen hennaamista) jääneen tavallaan maantienväriseksi vaikka siinä punaista hohdetta onkin. Mikä tähän avuksi? :o Kiitos jos vaivaudut vielä vastaamaan!

Kyllä tuon värisiksi tulee kun tarpeeksi monta kertaa hennaat.
        Tyveen tarttuu henna paremmin kun levität oikein huolella sen sinne hierot erittäin tarkkaan ja hyvin,tarkasta vielä että ei jää yhtään kohtaa kuivaksi sinne tyveen.
        Henna vaatii aika monta käsittelyä että jää hiukseen kiinni.

• alkup. TAAS
        hennaaja kirjoitti:

Kyllä tuon värisiksi tulee kun tarpeeksi monta kertaa hennaat.
        Tyveen tarttuu henna paremmin kun levität oikein huolella sen sinne hierot erittäin tarkkaan ja hyvin,tarkasta vielä että ei jää yhtään kohtaa kuivaksi sinne tyveen.
        Henna vaatii aika monta käsittelyä että jää hiukseen kiinni.

V*ttu mulla meni hermot niin totaalisesti ettei mitään järkeä. Tyvikasvu ei parissa tunnissa muutu tuolla Satva-hennalla miksikään! Hyvä väri tuli muuten -toinen hennaus kerta siis takana- mutta tuo maantienvärinen tyvi ei tahdo muuta kuin pikkuisen punertaa :( Pitäisikö mun pitää tuota hennaa tyvessä yön yli että saisi väriä vai marssinko kauppaan ja värjään tyven suosiolla markettivärillä!?

• hennaaja
        alkup. TAAS kirjoitti:

V*ttu mulla meni hermot niin totaalisesti ettei mitään järkeä. Tyvikasvu ei parissa tunnissa muutu tuolla Satva-hennalla miksikään! Hyvä väri tuli muuten -toinen hennaus kerta siis takana- mutta tuo maantienvärinen tyvi ei tahdo muuta kuin pikkuisen punertaa :( Pitäisikö mun pitää tuota hennaa tyvessä yön yli että saisi väriä vai marssinko kauppaan ja värjään tyven suosiolla markettivärillä!?

Teithän hennasta suht löysää koska jos se on sellasta paksua mutaa niin ei varmasti tartu mihkään.
        Kahdessa tunnissa ei kunnon tuloksia tule.
        Ja jos tuo oli vasta toinen hennaus niin en ihmettle ettei näy,henna kun pikku hiljaa "kerääntyy" hiuksen pintaan ja muuttaa väriä.
        Itselläni ihan saman värinen oma tukka,maantien harmaa ja kyllä tarttuu tyveen oikein hyvin kunhan tekee hennan seoksen huolella,pesee hiukset huolella,selvittää hiukset huolella,levittää hennan ajan kanssa ja huolella,hieroo koko pää nahkaan niin että tyvi on joka paikasta hennan peitossa,laita henna kuumana päähän,kääri elmukelmu koko päähän tiiviisti ja paksusti,laita elmukelmun päälle vielä pyyhe tai paksu huivi jotta kuumuus pysyy sen 3-5h,saunassa istuminen tuon hauteen kanssa on lyhentää vaikutus aikaa ja henna tarttuu paremmin.Levitä henna ehdottomasti ensin tyveen ja sitten vasta latvoihin,harvaa kampaa voi käyttää että saat hennan levitettyä tyveen oikein kunnolla,hennaaminen on taito laji se vaati paljon harjoittelua joten älä huoli vielä kyllä se taito sieltä tulee kunhan olet kärsivällinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe