Mies suuttuu ilman seksiä

voiku

Olemme olleet naimisissa 13 vuotta, meillä on kaksi lasta. Ongelmana on, että mieheni halut ovat suuret, se tarkoittaa, että joka päiva pitää minun olla valmiina seksiin. Jos olen väsynyt ta muuten haluton, hän suuttuu ja makoilee sängyssä koko päivän tekemättä mitään. Hän muuttu masentuneeksi ja se satuttaa minua valtavasti. Minulle riittäisi pari kertaa viikossa, en jaksa joka päivä. Haluaisin hänen lähelle ilman seksiä, mutta hän tulkitsee jokaisen läheisyyden niin, että haluan toimintaa. Olen puhunut hänelle siitä, mutta mikään ei muutu. Onko kenelläkään kokemuksia?

96

11317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellainen mies

      että en tarvitsisi sitä juurikaan,- Parempi että asiat on noin päin kuin teillä-mutta naistani ei tyydytä mikään,

      • lue tämä

        Seksihalut eivät aina mene tasan, toisen halut ovat suuremmat kuin toisen mutta muitakin syitä tilanteelle monesti löytyy, jos nainen esim. käy töissä ja hoitaa vielä lapsia ja huushollia sen päälle voi olla varma että usealla ei välttämättä riitä enegiaa seksiin. Myös miehet voivat kärsiä työ ym. kiireistä,uupumuksesta ja saada suorituspaineita seksin suhteen.

        Itselläni seksihalut paranivat (ja yleinen mielialani muutenkin) kun mieheni alkoi osallistua enemmän perhe-elämään, lasten ja taloudenhoitoon ja omat kiireeni helpottivat, tilanne parani koska uskalsi puhua siitä. Vaikka oma mieheni ei ollut aiemminkaan mikään vanhakantainen "herra talossa" voin kuvitella että jos arki tuntuu yksinäiseltä työtaakan alle lyyhistymiseltä kotona ja töissä ei seksi ole sen jälkeen ensimmäinen asia ihmisen mielessä kun kaatuu väsyneenä sänkyyn. Tämä on tietenkin kirjoitettu naisen näkökulmasta, ongelma voi toki olla toisinkin päin.

        Lisäksi olemme mieheni kanssa keskustelleet ihan suoraan (aikuisia kun olemme) miten saisimme piristettyä ja parannettua seksielämäämme muutenkin. Rentouttavat hieronnat -ilman seksiä ja sen kanssa, uudet asennot- sekä muutamat kivat lelut ja vaatteet ovat tuoneet mukavaa vaihtelua ja seksikin tuntuu nyt jännittävämmältä, sitä oikein odottaa. Mielestäni on tärkeää pystyä puhumaan asioista asiallisesti ilman valitusta tai syyllistämistä, kertoa mikä on pielessä, mitä haluaa, mitä ei. Joillekin suhteen ongelmista tai seksistä puhuminen voi olla vaikeaa, mutta kannattaa ainakin yrittää, sen on sen arvoista.


    • hieman

      hankala tilanne.
      Näitkös tv.stä dokumentin "nöyrät vaimot" , siinä yksi vaimoista sanoi suostuvansa seksiin aina, siis aina.
      Hän kertoi että vaikka ei huvittaisi niin kuitenkin sitten innostuu miehen kosketuksista kun "antautuu".
      Raamatussa sanotaan että miehen ruumis on vaimon vallassa ja vaimon ruumis on miehen vallassa.
      Vaikea antaa mitään ohjeistuksia kun ihmiset on niin erilaisia, se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.
      Mutta kokeile, yritä "heittäytyä" tilanteeseen mukaan, antaudu suudelmille ja hellille kosketuksille ja katseille, rakkaus kaiken voittaa.
      Tosiaan joillakin ihmisilla vaan on valtaisat halut ja toiset on rauhallisempia tapauksia.
      Mutta kyllä se surettaa, masentaa ja "loukkaa" ihmistä (sekä miestä että naista) joka olisi kovasti haluillaan ja sitten torjutaan, se on niin intiimi ja herkkä asia kuitenkin... ja kyllähän se "paine "saa olon melkoisen tukalaksi.
      Minulla oli yksi poikaystävä ehdokas kerran, ulkomaalainen mies, hän oli alusta asti jotenkin hirveän päällekäypä ja himokas niin että oikeen pelotti, siksi hänet sitten jätinkin... olisin joutunut varmaankin melkoiseen suhteeseen hänen kanssaan.

      • Jotakin rajaa

        Ei ihme jos väsyttää. Seksistä voi tulla myös pakkomielle. Ei ole normaalia mieheltä jos käyttäytyy noin että makaa päivän jos seksiä ei saa. Mies vaikuttaa jotenkin sairaalta. Yltiöpäinen seksinnälkäkin voi olla sairasta.


      • Anonyymi

        Eipä taida olla mitään suudelmia tai helliä katseita joihin heittäytyä, eikö se nyt käynyt selväksi?


    • n-69

      Jospa miehellesi on tärkeää ja omasta mielestä miehekästä ruinata seksiä? Eli omasta mielestä kuuluu vongata joka päivä?

      Kokeilepa jonkun aikaa suostua joka kerta kun hän on vailla seksiä, niin melko varmasti seksi aktina lakkaa kiinnostamasta jokapäivä.

    • <3 <3

      John Gray, Mars ja venus vuoteessa-kirjaa!!

      ja toinen josta vois olla apua on sexpon sivulta hellyyysharjoitus, kopsasin sen tähänkin.

      http://www.sexpo.fi/?hellyysharjoitus

      HELLYYSHARJOITUS I-II
      Harjoitusten avulla voit
      kokea uudenlaisia aistimuksia. Fyysinen kontakti on tavoite, ei välivaihe
      oppia koskettamaan ja ottamaan vastaan kosketusta nauttien
      oppia keskustelemaan yhdessä siitä, miltä aistimukset tuntuvat
      tulla tietoisemmaksi
      omista aistimuksista - siitä mistä pidän ja mistä en pidä
      toiselta saadun palautteen avulla kumppanin aistimuksista - siitä mistä hän pitää ja mistä hän ei pidä
      rohkaista oman nautinnon löytämiseen eri tavoin
      oppia kertomaan, jos jokin kosketus ei tunnu hyvältä
      Harjoitustilanteissa on yhdyntäkielto. Kielto poistaa suorituspaineet ja voitte rauhassa keskittyä hyväilemään toisianne ja ottamaan vastaan hyväilyjä.
      Keskustelkaa mitä tunteita ja ajatuksia yhdyntäkielto teissä herättää. Muistakaa yhdyntäkielto harjoitusten ajan, näin kumpikin voi rentoutua ja luottamus kumppaniin vahvistuu.
      Valmistautuminen harjoitukseen:
      Varmistakaa, että teillä on mahdollisuus tehdä harjoitus rauhassa, kahden kesken. (Puhelin vaiennettu, lapset hoidettu, ovi lukossa yms. ).
      Tehkää aloite harjoitukseen vuorotellen.
      Voitte käydä suihkussa ennen harjoitusta. Se sekä rentouttaa, että antaa mukavamman olon.
      Huoneen tulisi olla riittävän lämmin, niin ettei alastomanakaan palele. Valaistus ei saisi olla kovin kirkas, muttei täysin hämäräkään.
      Musiikkia voitte käyttää taustalla, ei kuitenkaan liian lujaa, eikä sellaista, joka vie ajatukset muualle.
      Harjoituksessa voitte käyttää myös voiteita tai talkkia.
      Aikaa tulisi varata kummallekin puoli tuntia eli yhteensä tunti kullekin harjoituskerralle.
      Ensin kosketellaan n. 15 min. selkäpuolta, sitten sama vatsan puolelta. Harjoitus tehdään kolme kertaa viikon aikana. Kumpikin on vuorotellen aktiivisessa ja passiivisessa roolissa.
      HELLYYSHARJOITUS I
      Hyväile parin vartaloa päästä varpaisiin ensin selkäpuolelta ja sitten vatsan puolelta. Älä vielä tässä vaiheessa kosketa rintoja tai sukupuolielimiä.
      Katsele ensin hänen kasvojaan ja hiuksiaan ja koskettele niitä. Seuraavaksi korvat, niska, kädet. Tunnustele hänen ihoaan, lihaksia, luita. Voit koskettaa eri tavoin, voimakkaammin ja hellemmin, voit hyväillä, hieroa, puristaa jne. Voit palata johonkin kohtaan takaisin. Löydät ehkä alueita, joita et ole pitkään aikaan koskettanut tai ehkä et koskaan.
      Käytä kaikkia aistejasi, tutustu kumppaniisi ja nauti hänen reaktioistaan.
      Keskity siihen, miltä tuntuu koskettaa. Keskity omaan mielihyvääsi, mitä haluat koskettaa ja miten. Älä mieti, mitä kuvittelet toisen haluavan.
      Kerro parillesi joko harjoituksen aikana tai sen jälkeen, miltä tuntuu koskettaa.
      Tarkoitus ei ole saada aikaan seksuaalista kiihottumista. Kiihottumista voi kuitenkin tapahtua ja siitä ei ole mitään haittaa.
      Kun sinua hyväillään, keskity omaan nautintoosi ja aistimuksiisi. Jos toisen kosketus tuntuu jostakin syystä epämiellyttävältä esim. kutittaa, kerro se hänelle hellästi. Voit ehkä tarttua hänen käteensä ja siirtää sen toiseen kohtaan.
      Harjoituksen jälkeen voitte halailla ja jutella siitä enemmän.
      Kun ensimmäinen vaihe on mennyt molempien mielestä hyvin, voitte siirtyä toiseen vaiheeseen.
      HELLYYSHARJOITUS II
      Muutoin ohjeet samat, mutta nyt teillä on lupa koskettaa myös rintoja ja sukupuolielimiä.
      Älkää kosketelko seksuaalisesti herkkiä alueita tarkoituksella kiihottaakseen tai saadakseen orgasmi. Hyväilyt eivät saa olla tällä tavoin vaativia. Erektio tai orgasmi voi syntyä, mutta siihen ei pyritä.
      Voitte levittää reidet ja koskettaa sukupuolielimiä myös jalkojen välistä.

      • tuostakin.

        Mies voi suuttua tuostakin. Mieheen ei saa koskea jollei ole seksiä tiedossa.
        Mun ex raivosi jos ei ollut aina seksiä silloin kun hän olisi halunnut. Kiukuttelu kohdistui yleensä johonkin toiseen asiaan. Myöskin mielenosoitusta mm. vanhempiani kohtaan esiintyi, myöhästyi kyläilyreissuilta ja oli inhottava minua kohtaan myös ihmisten aikana.
        Itse en olisi ikinä uskaltanut ehdottaa miehelle mitään hellyyttä ilman seksiä juttuja.


      • Puhuen paras
        tuostakin. kirjoitti:

        Mies voi suuttua tuostakin. Mieheen ei saa koskea jollei ole seksiä tiedossa.
        Mun ex raivosi jos ei ollut aina seksiä silloin kun hän olisi halunnut. Kiukuttelu kohdistui yleensä johonkin toiseen asiaan. Myöskin mielenosoitusta mm. vanhempiani kohtaan esiintyi, myöhästyi kyläilyreissuilta ja oli inhottava minua kohtaan myös ihmisten aikana.
        Itse en olisi ikinä uskaltanut ehdottaa miehelle mitään hellyyttä ilman seksiä juttuja.

        Tuo ei oikein kuulosta suomalaisen miehen käytökseltä. Jotenkin ei sovi kuvioon.
        No, jos hän kuitenkin on suomalainen niin hänen kanssaan voi kaiketi puhua, hänellä on korvat millä kuunnella, toimivat aivot joilla ajatella ja hän on oppinut joskus puhumaan niin käyttäköön siis puhelahjoja. Keskustelkaa, kerro omista tuntemuksistasi. Ei se ole mikään raivon paikka jos ei aina saa tikkaria kun haluaa. Mutta toisaalta avioliittoon kuuluu seksielämä mukaan joten turha sitä on naisen pantatakaan, ei se siitä kulu. Mitä enemmän seksiä harrastaa sen paremmalta se maistuu, kertovat viisaammat. Jos miehesi voisi tehdä jotain sinulle, jotain rentouttavaa ja mukavaa, se voisi auttaa.


      • se edellinen.
        Puhuen paras kirjoitti:

        Tuo ei oikein kuulosta suomalaisen miehen käytökseltä. Jotenkin ei sovi kuvioon.
        No, jos hän kuitenkin on suomalainen niin hänen kanssaan voi kaiketi puhua, hänellä on korvat millä kuunnella, toimivat aivot joilla ajatella ja hän on oppinut joskus puhumaan niin käyttäköön siis puhelahjoja. Keskustelkaa, kerro omista tuntemuksistasi. Ei se ole mikään raivon paikka jos ei aina saa tikkaria kun haluaa. Mutta toisaalta avioliittoon kuuluu seksielämä mukaan joten turha sitä on naisen pantatakaan, ei se siitä kulu. Mitä enemmän seksiä harrastaa sen paremmalta se maistuu, kertovat viisaammat. Jos miehesi voisi tehdä jotain sinulle, jotain rentouttavaa ja mukavaa, se voisi auttaa.

        Mies on siis ex, mutta tuo seksiin painostaminen on tuttua muutenkin. Aina mies suuttuu jos ei saa seksiä silloin kun itse haluaa. Ei miehen kanssa voi puhua asiasta, vika on aina naisessa.

        En minä mitään pihtaamista harrastanut, mutta ilkeää ja kiukuttelevaa miestä ei ihan joka hetki halua mielistellä. Lopulta erosin.

        Ei miehille saa puhua epäkohdista, pitää mielistellä. Aina seksiä jos mies haluaa muuten mies suuttuu. Ja kostaa, jättää huomiotta, on ilkeä yms. on paljon pois kotoa. Mies vietti lähes kaiken vapaa-aikansa harrastusten parissa, tuli kotiin ja vaati seksiä. Varmaan sekin oli minun vikani kun mies oli tyytymätön minuun ja piti aina harrastaa jotain. Ainahan kaikki on naisen vika.

        Eli ymmärrän kyllä aloittajan tilannetta.


      • on ollut
        Puhuen paras kirjoitti:

        Tuo ei oikein kuulosta suomalaisen miehen käytökseltä. Jotenkin ei sovi kuvioon.
        No, jos hän kuitenkin on suomalainen niin hänen kanssaan voi kaiketi puhua, hänellä on korvat millä kuunnella, toimivat aivot joilla ajatella ja hän on oppinut joskus puhumaan niin käyttäköön siis puhelahjoja. Keskustelkaa, kerro omista tuntemuksistasi. Ei se ole mikään raivon paikka jos ei aina saa tikkaria kun haluaa. Mutta toisaalta avioliittoon kuuluu seksielämä mukaan joten turha sitä on naisen pantatakaan, ei se siitä kulu. Mitä enemmän seksiä harrastaa sen paremmalta se maistuu, kertovat viisaammat. Jos miehesi voisi tehdä jotain sinulle, jotain rentouttavaa ja mukavaa, se voisi auttaa.

        kaks tuollaista äijää, ja ihan suomalaisia ne oli molemmat. miehet on tosi lapsellisia! =(


      • mieltä!
        se edellinen. kirjoitti:

        Mies on siis ex, mutta tuo seksiin painostaminen on tuttua muutenkin. Aina mies suuttuu jos ei saa seksiä silloin kun itse haluaa. Ei miehen kanssa voi puhua asiasta, vika on aina naisessa.

        En minä mitään pihtaamista harrastanut, mutta ilkeää ja kiukuttelevaa miestä ei ihan joka hetki halua mielistellä. Lopulta erosin.

        Ei miehille saa puhua epäkohdista, pitää mielistellä. Aina seksiä jos mies haluaa muuten mies suuttuu. Ja kostaa, jättää huomiotta, on ilkeä yms. on paljon pois kotoa. Mies vietti lähes kaiken vapaa-aikansa harrastusten parissa, tuli kotiin ja vaati seksiä. Varmaan sekin oli minun vikani kun mies oli tyytymätön minuun ja piti aina harrastaa jotain. Ainahan kaikki on naisen vika.

        Eli ymmärrän kyllä aloittajan tilannetta.

        "Ei miehen kanssa voi puhua asiasta, vika on aina naisessa."

        "Ei miehille saa puhua epäkohdista, pitää mielistellä.Aina seksiä jos mies haluaa muuten mies suuttuu. Ja kostaa, jättää huomiotta, on ilkeä yms. "

        "Ainahan kaikki on naisen vika."

        Mikähän siellä miesten päänsisällä viiraa, oikeen pässinpäitä jotka ei ymmärrä naisen kauneutta ja herkkyyttä.


      • samaa
        mieltä! kirjoitti:

        "Ei miehen kanssa voi puhua asiasta, vika on aina naisessa."

        "Ei miehille saa puhua epäkohdista, pitää mielistellä.Aina seksiä jos mies haluaa muuten mies suuttuu. Ja kostaa, jättää huomiotta, on ilkeä yms. "

        "Ainahan kaikki on naisen vika."

        Mikähän siellä miesten päänsisällä viiraa, oikeen pässinpäitä jotka ei ymmärrä naisen kauneutta ja herkkyyttä.

        mieltä.mies päivät töissä illat harrastuksissaan mutta kun kotiutu niin siinä samassa olisi pitänyt olla valmis seksiä harrastamaan. ei siinä paljon haluja ollut kun tunsi olevansa olemassa vain seksiä varten.


      • Huh, huu..
        on ollut kirjoitti:

        kaks tuollaista äijää, ja ihan suomalaisia ne oli molemmat. miehet on tosi lapsellisia! =(

        miestä vielä olemaanklin kun ei ne tuommoiseen pihtariin jaksa panostaa vaan lähtevät sinne mistä saa.


      • Järkikätöseen
        tuostakin. kirjoitti:

        Mies voi suuttua tuostakin. Mieheen ei saa koskea jollei ole seksiä tiedossa.
        Mun ex raivosi jos ei ollut aina seksiä silloin kun hän olisi halunnut. Kiukuttelu kohdistui yleensä johonkin toiseen asiaan. Myöskin mielenosoitusta mm. vanhempiani kohtaan esiintyi, myöhästyi kyläilyreissuilta ja oli inhottava minua kohtaan myös ihmisten aikana.
        Itse en olisi ikinä uskaltanut ehdottaa miehelle mitään hellyyttä ilman seksiä juttuja.

        No on sulla pipi mies.

        Meillä menee mukavasti tasan.Silloin kun haluan, mieskin haluaa.Silloin, kun haluan aina myös saan, kuten mieskin.

        Ei tietenään ole sun asiasi hermostua miehen vääristä prioriteeteista.Hanki harrastus ja ole vähemmän kotona katselemassa kiukuttelua.Ei ole hyvä antaa kiristää itseään, se johtaa vain suurempiin vaikeuksiin.


    • liha

      Itse olen mies ja tunnistan itseni tuosta. En ole varsinaisesti mikään suuttuilija, mutta seksitön suhde on saanut minut mitä erilaisempien tunnereaktioiden myllerrykseen. Olen lähes itkenyt, suuttunut ja välillä vähän masentunutkin. Seksiä on kaksi kertaa kuussa ja halut ovat suuret. Olen usein harkinnut salarakasta, vaikka en haluaisi pettää millään. Olen harkinnut myös eroa. Tiedostan varsin hyvin, että olen naurettava kun suutun tai masennun siitä, että minut torjutaan, mutta en voi sille mitään. Ennen kaikkea koen itseni kovin ärtyneeksi, kun seksiä ei oikein ole suhteessa ja toisaalta nähdessäni naisia ulkomaailmassa, muistuu oma tilanne ja tulee useasti pala kurkkuun, että " tää on mun kohtalo, kestä vielä parikymmentä vuotta". Olen yrittänyt hillitä itseäni, harjoitella mielenhallintaa, ajatella hauskoja juttuja tai ajatella kumppanini hyviä puolia ja hokea itselleni, että ne korvaavat tämän seksittömyyden.

      Torjuminen on miehellekin tuskallista, varsinkin jos halut ovat suuret. Itsetyydytyskään ei ole hyvä ratkaisu, muuten kuin lyhytaikaisesti. Tilanne on erittäin hankala. Mielestäni seksiä ei kuitenkaan kannata harrastaa toispuoleisesti, niin että toinen saa ja toinen antaa. Sen pitäisi olla molempien yhteinen, nautinnollinen juttu. Itse koen pahimmaksi sen, että kun seksiä on, se on lähinnä jokin puolipakollinen toimitus kumppanilleni, kun itse haluaisin häntä aivan mielettömästi. Jopa fantasioin seksistä hänen kansaan. Ehkä ette sovi toisillenne seksuaalisesti? Tähän lopputulokseen olen itse tullut omassa suhteessani ja en tiedä mikä on ratkaisu; nainen lääkäriin, minä kemialliseen kastraatioon vai ero?

      • tunne myllerryksestä

        jota puolison haluttomuus saa aikaan. Juuri noin minäkin tunne, voi kun osaisin sanoa sen noin rakentavasti. Tunnistan tuosta niin itseni. Olen nainen ja mieheni on haluton, seksi ei kertakaikkiaan kiinnosta häntä.

        Toivo, pettymys, ärtymys, masennus, alakulo, voimattomuus ja apeus seuraavat toisiaan. Ja sitten kun seksiä on, niin se tuntuu pakkoseksiltä. Tuntuu että mies vain tarkkailee minua ja odottaa että seksi loppuisi. Kun seksi on ohi, olen jotenkin pettynyt. Pettynyt siihen, että tiedän miten kauan menee aikaa ennen kuin seuraava kerta koittaa.

        Odotan koko ajan muutosta - turhaan. Yritän ajatella muita asioita, mutta ei siihen aina kykene. Vältän elokuvia, joissa on hellyyttä tai seksiä, koska niistä tulee niin paha mieli. Näkee sitä, mitä toivoisi itselleen. En halua enää masturboida, koska se ylläpitää seksistisiä ajatuksia. Kai seksittömyys on yksi väkivallan muoto.


      • kaksi eri asiaa.
        tunne myllerryksestä kirjoitti:

        jota puolison haluttomuus saa aikaan. Juuri noin minäkin tunne, voi kun osaisin sanoa sen noin rakentavasti. Tunnistan tuosta niin itseni. Olen nainen ja mieheni on haluton, seksi ei kertakaikkiaan kiinnosta häntä.

        Toivo, pettymys, ärtymys, masennus, alakulo, voimattomuus ja apeus seuraavat toisiaan. Ja sitten kun seksiä on, niin se tuntuu pakkoseksiltä. Tuntuu että mies vain tarkkailee minua ja odottaa että seksi loppuisi. Kun seksi on ohi, olen jotenkin pettynyt. Pettynyt siihen, että tiedän miten kauan menee aikaa ennen kuin seuraava kerta koittaa.

        Odotan koko ajan muutosta - turhaan. Yritän ajatella muita asioita, mutta ei siihen aina kykene. Vältän elokuvia, joissa on hellyyttä tai seksiä, koska niistä tulee niin paha mieli. Näkee sitä, mitä toivoisi itselleen. En halua enää masturboida, koska se ylläpitää seksistisiä ajatuksia. Kai seksittömyys on yksi väkivallan muoto.

        Siis sehän on ihan eri asia jos puoliso (yleensä nainen) kieltäytyy kokonaan seksistä tai jos toinen puoliso (yleensä mies) haluaa koko ajan seksiä ja suuttuu jos vaimo ei jaksa jokaista minuuttia elämästään mielistellä miestä.

        Kummasta tässä nyt on kyse?

        Itse vastasin ketjuun ajatuksiani tilanteesta, jossa ex-mies kiukutteli, syytti, syyllisti, kiusasi, nälvi, kosti ja oli inhottava kun ei aina saanut silloin seksiä kun olisi itse halunnut. Ikäänkuin naisen (minun) tehtävä olisi ollut tyydyttää miehen tarpeet ja mielistellä koko ajan saamatta mitään vastineeksi. Mainittakoon, että mies ei koskaan kehunut minua kauniiksi ja haluttavaksi, vaan kertoi miten paljon kauniimpia kaikki muut naiset ovat. (kaikkien muiden paitsi ex-miehen ja ex-anopin mielestä olen kaunis). Mies yritti murskata itsetuntoni nälvimällä jotta mielistelisin ja kerjäisin häneltä hyväksyntää (suostumalla aina seksiin).

        Se on ihan eri asia kuin pihtaaminen tai seksistä kieltäytyminen. Naisella on kuukautiset enkä minä voi asialle mitään.

        Miehelle ei saanut puhua epäkohdista, aina piti mielistellä, joten mitään henkistä yhteyttä ei myöskään ollut. Lisäksi mies viihtyi harrastustensa parissa paremmin kuin minun seurassani, joten siinäkään mielessä tuo jatkuva seksivaatimus ei ollut kohtuullista. Siis tulee kotiin vain seksiä varten! En usko että kukaan nainen sellaisessa suhteessa viihtyisi. En minäkään, siksi erosin.
        Kaikki on aina naisen vika.


      • Onko noin?????
        kaksi eri asiaa. kirjoitti:

        Siis sehän on ihan eri asia jos puoliso (yleensä nainen) kieltäytyy kokonaan seksistä tai jos toinen puoliso (yleensä mies) haluaa koko ajan seksiä ja suuttuu jos vaimo ei jaksa jokaista minuuttia elämästään mielistellä miestä.

        Kummasta tässä nyt on kyse?

        Itse vastasin ketjuun ajatuksiani tilanteesta, jossa ex-mies kiukutteli, syytti, syyllisti, kiusasi, nälvi, kosti ja oli inhottava kun ei aina saanut silloin seksiä kun olisi itse halunnut. Ikäänkuin naisen (minun) tehtävä olisi ollut tyydyttää miehen tarpeet ja mielistellä koko ajan saamatta mitään vastineeksi. Mainittakoon, että mies ei koskaan kehunut minua kauniiksi ja haluttavaksi, vaan kertoi miten paljon kauniimpia kaikki muut naiset ovat. (kaikkien muiden paitsi ex-miehen ja ex-anopin mielestä olen kaunis). Mies yritti murskata itsetuntoni nälvimällä jotta mielistelisin ja kerjäisin häneltä hyväksyntää (suostumalla aina seksiin).

        Se on ihan eri asia kuin pihtaaminen tai seksistä kieltäytyminen. Naisella on kuukautiset enkä minä voi asialle mitään.

        Miehelle ei saanut puhua epäkohdista, aina piti mielistellä, joten mitään henkistä yhteyttä ei myöskään ollut. Lisäksi mies viihtyi harrastustensa parissa paremmin kuin minun seurassani, joten siinäkään mielessä tuo jatkuva seksivaatimus ei ollut kohtuullista. Siis tulee kotiin vain seksiä varten! En usko että kukaan nainen sellaisessa suhteessa viihtyisi. En minäkään, siksi erosin.
        Kaikki on aina naisen vika.

        Ehkä tuokin on tulkinta kysymys. En myöskään yleistäisi sitä, että miehet on halukkaampia ja naiset taas ei.

        Tuo otsikko oli aika puhutteleva. Tuli mieleen että meillä mies saattaa kokea minun halukkuuteni painostamisena. Sitä se ei kuitenkaan ole, se on puhtaasti seksuaalista halukkuutta puolisoa kohtaan.

        Jatkuva torjuminen ja seksistä kieltäytyminen saa turhautuneeksi ja äreäksi. Silloin tahdikkuus katoaa ja valitettavsti tulee sanotuksia asioita, joita voisi jättää sanomattakin. Sitä yrittää jotenkin saada toista tajuamaan, että tilanne ei voi jatkua noin. Kai nämä tilanteet toistuu siis samoin on se haluton sitten mies tai nainen.

        Tietoisesti tiedän, että pitäisi toimia jotenkin muutoin kuin turhautumalla ja närkästymällä. Niitä tunteita on vain niin vaikea sivuuttaa tullessaan rakastettuna torjutuksi. Tämä on muuten yksi syy, miksi alkaa haalimaan kaiken maailman muita menoja. Muut menot ja harrastukset ovat pakotie ja puolustusreaktio. Kun ei ole toisen läsnä, niin eivoi tulla myöskään loukatuksi.

        Ja mitä kuukautisiin tulee, niin minusta on aina tuntunut, että ne ovat miehelleni "tekosyy".


      • liha
        kaksi eri asiaa. kirjoitti:

        Siis sehän on ihan eri asia jos puoliso (yleensä nainen) kieltäytyy kokonaan seksistä tai jos toinen puoliso (yleensä mies) haluaa koko ajan seksiä ja suuttuu jos vaimo ei jaksa jokaista minuuttia elämästään mielistellä miestä.

        Kummasta tässä nyt on kyse?

        Itse vastasin ketjuun ajatuksiani tilanteesta, jossa ex-mies kiukutteli, syytti, syyllisti, kiusasi, nälvi, kosti ja oli inhottava kun ei aina saanut silloin seksiä kun olisi itse halunnut. Ikäänkuin naisen (minun) tehtävä olisi ollut tyydyttää miehen tarpeet ja mielistellä koko ajan saamatta mitään vastineeksi. Mainittakoon, että mies ei koskaan kehunut minua kauniiksi ja haluttavaksi, vaan kertoi miten paljon kauniimpia kaikki muut naiset ovat. (kaikkien muiden paitsi ex-miehen ja ex-anopin mielestä olen kaunis). Mies yritti murskata itsetuntoni nälvimällä jotta mielistelisin ja kerjäisin häneltä hyväksyntää (suostumalla aina seksiin).

        Se on ihan eri asia kuin pihtaaminen tai seksistä kieltäytyminen. Naisella on kuukautiset enkä minä voi asialle mitään.

        Miehelle ei saanut puhua epäkohdista, aina piti mielistellä, joten mitään henkistä yhteyttä ei myöskään ollut. Lisäksi mies viihtyi harrastustensa parissa paremmin kuin minun seurassani, joten siinäkään mielessä tuo jatkuva seksivaatimus ei ollut kohtuullista. Siis tulee kotiin vain seksiä varten! En usko että kukaan nainen sellaisessa suhteessa viihtyisi. En minäkään, siksi erosin.
        Kaikki on aina naisen vika.

        Teillä ei ollut muuten asiat kunnossa, toisin sanoen ei kunnioitusta, ei kehuja, ei läsnäoloa jne. On aivan selvää, ettei tuollaisessa tilanteessa paljon seksiä ole ja siitä valittaminenkin on tekopyhää, jos ei muuten panosta suhteeseen. Eikä seksin harrastaminen koko elämää vie, vaikka sitä harrastaisi joka päivä, niin puoli tuntia-tunti on aika pientä verrattuna siihen mihin turhuuksiin aikaamme käytämme. Sehän sitä paitsi kivaa ja vahivistaa suhdetta.

        Nyt on myös tärkeä ymmärtää painostuksen ja seksin haluamisen ero. Nykyisessä suhteessani en painosta tyttöystävääni millään tavoin, haluan vain harrastaa seksiä hänen kanssaan, rakastella. Haluan häntä, usein ja paljon. Hän kuitenkin kokee sen painostukseksi, koska hän itse ei halua, huolimatta siitä, että panostan suhteeseen, on romantiikkaa, yllätyksiä, hierontaa, lahjoja, keskustelua. Hän ei vain halua. Ja koska hän ei itse halua, hänen on vaikea ymmärtää toisen halut muuksi kuin painostukseksi ja paskiaismaisuudeksi. "Et sä muuta halua ku seksiä?" kuuluu hänen vastauksensa aloitteisiini, joita teen 5-10 viikossa. Asia käännetään ikään kuin toisinpäin, minä olen se missä vika on, olen sika, haluanhan seksiä usein hänen kansaan, puhtaasta halusta häntä kohtaan. Painostamisesta syyttäminen on ikään kuin pakokeino, jolla minut saa sanattomaksi. Muistan erään kerran kun hän pyysi minua pesemään hänen selkänsä ja peppunsa (mikä on minusta äärettömän kiihottavaa, mutta hän ei sitä tiedä, koska seksi ei kiinnosta häntä) ja kiihotuin aivan hulluna. Annoin se myös ilmi aloitteena. Lopputulos, ei mitään. Kun siitä sitten lähdin olohuoneeseen, niin pari kyyneltä vierähti ja meni lähemmäs kaksi tuntia ennekuin sain koottua itseni, niin tuskallista ja ahdistavaa se oli. Hän ihmetteli vain, että "ei kai se noin vakavaa ole".

        Joka tapauksessa, tällaisiin lukkotilanteisiin ei ole muuta ratkaisua kuin terapia (jos asiasta on keskusteltu), puolison lääkäritarkistus tai ero. Erota pitää, jos kyse ei ole muusta kuin siitä, että toinen on haluton ja toinen halukas.


      • ........

        Onko sinulla tarpeeksi omaa elämää ja omia harrastuksia vai onko sinulla aikaa vatvoa seksittömyyttäsi loputtomiin? Seksin pitäisi olla ilon tuoja, mutta sinulla on hirveät paineet sen suhteen. Arvotat elämän seksin mukaan. Jos et saa seksiä, olet huono ihminen. Selkeästi seksi on sinulle pakkomielle. Sinun pitäisi oppia muitakin keinoja purkaa paineitasi.

        Oletko ajatellut seksiterapiaa joko yksin tai parisi kanssa? Masennuslääkket voivat myös auttaa masennukseen ja saattavat myös hillitä seksuaalisuutta.


      • Kalajstajan poika
        Onko noin????? kirjoitti:

        Ehkä tuokin on tulkinta kysymys. En myöskään yleistäisi sitä, että miehet on halukkaampia ja naiset taas ei.

        Tuo otsikko oli aika puhutteleva. Tuli mieleen että meillä mies saattaa kokea minun halukkuuteni painostamisena. Sitä se ei kuitenkaan ole, se on puhtaasti seksuaalista halukkuutta puolisoa kohtaan.

        Jatkuva torjuminen ja seksistä kieltäytyminen saa turhautuneeksi ja äreäksi. Silloin tahdikkuus katoaa ja valitettavsti tulee sanotuksia asioita, joita voisi jättää sanomattakin. Sitä yrittää jotenkin saada toista tajuamaan, että tilanne ei voi jatkua noin. Kai nämä tilanteet toistuu siis samoin on se haluton sitten mies tai nainen.

        Tietoisesti tiedän, että pitäisi toimia jotenkin muutoin kuin turhautumalla ja närkästymällä. Niitä tunteita on vain niin vaikea sivuuttaa tullessaan rakastettuna torjutuksi. Tämä on muuten yksi syy, miksi alkaa haalimaan kaiken maailman muita menoja. Muut menot ja harrastukset ovat pakotie ja puolustusreaktio. Kun ei ole toisen läsnä, niin eivoi tulla myöskään loukatuksi.

        Ja mitä kuukautisiin tulee, niin minusta on aina tuntunut, että ne ovat miehelleni "tekosyy".

        Kyllä yleistys oli tuossa aivan paikallaan. Siitähän on tehty jo vaikka kuinka monta tutkimusta ja galluppia ja aina tulos on sama: suurin osa parisuhteeseensa enemmän seksiä haluavista on miehiä, ja nykyistä tilannettaan vähemmälläkin toimeen tulevista naisia. Näin siis YLEENSÄ.

        Mutta tuo närkästymisen esiintuominen onkin hieno juttu. Minä luulin olevani ainoa lapsellinen ja epäkypsä aviomies täälä, kun närkästyn.

        Eikä muuten tarvitse elää edes puutteessa varsinaisesti, jotta närkästyy. Kyllä se vituttaa, kun vaimo ensin ihan omasta aloitteestaan kopeloi kaikki paikat, tunnustaa rakkauttaan ja kiimaisena kiehnää ja kuolaa, ja ilmoittaakin lopuksi, että "en nyt jaksakaan"..siis mitä vit.. Hee hee... Silti jälkeenpäin mies on aina syyllistettynä ja häpeissään närkästymisestään.

        Tuo on kinkkinen pulma, josta ei keskustelemalla pääse täysin eroon. Meillä on kyllä havaittu, että parannusta on tapahtunut asiassa molemmilla keskustelun myötä. En silti usko vaimoni lopettavan koskaan tyystin "antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa" - tapaa, enkä usko minun koskaan olevan täysin närkästymättä siitä, vaikka meillä rakastelua onkin niin tautisen paljon, ettei puutteesta voi puhua kyllä millään.

        On se kahden eri sukupuolen elo keskenään vaan vaikeaa. ;D... Toiselle seksi on maailman paras asia ja toiselle se on välillä vastenmielistä. Miksi meidät luotiin niin erilaisiksi juuri tässä asiassa?


      • Ol Playa
        ........ kirjoitti:

        Onko sinulla tarpeeksi omaa elämää ja omia harrastuksia vai onko sinulla aikaa vatvoa seksittömyyttäsi loputtomiin? Seksin pitäisi olla ilon tuoja, mutta sinulla on hirveät paineet sen suhteen. Arvotat elämän seksin mukaan. Jos et saa seksiä, olet huono ihminen. Selkeästi seksi on sinulle pakkomielle. Sinun pitäisi oppia muitakin keinoja purkaa paineitasi.

        Oletko ajatellut seksiterapiaa joko yksin tai parisi kanssa? Masennuslääkket voivat myös auttaa masennukseen ja saattavat myös hillitä seksuaalisuutta.

        Taidat olla provo!

        Onko se seksiriippuvuutta, jos haluaa enemmän kuin 24 kertaa vuodessa oman rakkaan vaimonsa kanssa rakastella ja mieluummin niin, ettei vaimosta huomaa, että hän ei piittaa miehestään tai seksistä tympääntyneenä? Hitto vie sinkkunainenkin panee vuodessa useammin eikä kukaan syytä seksiriippuvaksi.

        Vain naisilla on oikeus vaatia "hyvää sensuelliä seksiä". Mies on seksiriippuvainen, jos haluaa omaa vaimoaan eikä halua pettää.

        Sori vaan, mutta jos aviomiestä pitää puutteessa ja huonolla rakastelulla, niin ei siinä enää auta mitkään harrastukset ja menopelit. Naisellahan tekeminen kyllä tappaa seksihalut, kuten täällä on niin monesti todettu, eli ei jakseta kun on lapset, lapset ja ne lapset ja kotityöt. Mutta ei miehellä, arvon rouvat. Miehellä se menee usein njuuri toisin päin, eli vasta kun rakasteluelämä on kunnossa, voi mies keskittyä tekemään tehokkaasti muita askareita.

        Se on libidon voima! Anteeksi vaan, että olemme tällaisia, mutta emme me itseämme luoneet... taisimme jopa putkahtaa naisen sisältä... että mene ja tiedä..


      • Eronnut nainen
        Ol Playa kirjoitti:

        Taidat olla provo!

        Onko se seksiriippuvuutta, jos haluaa enemmän kuin 24 kertaa vuodessa oman rakkaan vaimonsa kanssa rakastella ja mieluummin niin, ettei vaimosta huomaa, että hän ei piittaa miehestään tai seksistä tympääntyneenä? Hitto vie sinkkunainenkin panee vuodessa useammin eikä kukaan syytä seksiriippuvaksi.

        Vain naisilla on oikeus vaatia "hyvää sensuelliä seksiä". Mies on seksiriippuvainen, jos haluaa omaa vaimoaan eikä halua pettää.

        Sori vaan, mutta jos aviomiestä pitää puutteessa ja huonolla rakastelulla, niin ei siinä enää auta mitkään harrastukset ja menopelit. Naisellahan tekeminen kyllä tappaa seksihalut, kuten täällä on niin monesti todettu, eli ei jakseta kun on lapset, lapset ja ne lapset ja kotityöt. Mutta ei miehellä, arvon rouvat. Miehellä se menee usein njuuri toisin päin, eli vasta kun rakasteluelämä on kunnossa, voi mies keskittyä tekemään tehokkaasti muita askareita.

        Se on libidon voima! Anteeksi vaan, että olemme tällaisia, mutta emme me itseämme luoneet... taisimme jopa putkahtaa naisen sisältä... että mene ja tiedä..

        Suhteen alussa tein kaikkeni ollakseni miehelle mieliksi kaikilla elämän osa-aluilla. Mies muuttui inhottavaksi, eli kyse ei ollut mistään seksin puutteesta vaan alistamisen tarpeesta.
        Mielestäni tuo jatkuva seksiin painostaminen tulee vasta siinä vaiheessa kun mies on ensin tappanut naisen tunteet (miellyttämisen halun) omalla käytöksellään.
        Kaiken kaikkiaan mies kiukutteli vaikkapa siitä jos kaupassa ei ollut hänen lempijuustoaan, joten kyllä tuo miehen kiukuttelu usein johtuu muustakin kuin seksin puutteesta. Käänteisesti vaikka miten mielistelin miestä, aina oli seksiä, niin silti hän kiukutteli siitä ettei ruokakaupassa ollut lempijuustoa, tai parkkipaikkoja ei ollut tai naapurit metelöivät. Ei se seksistä tai sen puutteesta johtunut. Mies kiukutteli vaikkei ollut kotona. Ylipäätään mikä tahansa asia sai miehen aina tyytymättömäksi joka sitten purettiin minun niskaani. Vaikkapa se, että hänen äitinsä oli ärsyttävä, tai minun äitini tai kukan tahansa milloinkin ärsytti häntä.

        Naista ei kiinnosta seksi jos mies kiukuttelee.


      • Ol Playa
        Eronnut nainen kirjoitti:

        Suhteen alussa tein kaikkeni ollakseni miehelle mieliksi kaikilla elämän osa-aluilla. Mies muuttui inhottavaksi, eli kyse ei ollut mistään seksin puutteesta vaan alistamisen tarpeesta.
        Mielestäni tuo jatkuva seksiin painostaminen tulee vasta siinä vaiheessa kun mies on ensin tappanut naisen tunteet (miellyttämisen halun) omalla käytöksellään.
        Kaiken kaikkiaan mies kiukutteli vaikkapa siitä jos kaupassa ei ollut hänen lempijuustoaan, joten kyllä tuo miehen kiukuttelu usein johtuu muustakin kuin seksin puutteesta. Käänteisesti vaikka miten mielistelin miestä, aina oli seksiä, niin silti hän kiukutteli siitä ettei ruokakaupassa ollut lempijuustoa, tai parkkipaikkoja ei ollut tai naapurit metelöivät. Ei se seksistä tai sen puutteesta johtunut. Mies kiukutteli vaikkei ollut kotona. Ylipäätään mikä tahansa asia sai miehen aina tyytymättömäksi joka sitten purettiin minun niskaani. Vaikkapa se, että hänen äitinsä oli ärsyttävä, tai minun äitini tai kukan tahansa milloinkin ärsytti häntä.

        Naista ei kiinnosta seksi jos mies kiukuttelee.

        Tietty noin voi olla. Muuten vaan äkäpusseja löytyy molemmista sukupuolista. Tässä keskusteluketjussa kuitenkin puhumme nyt nimenomaan seksittömyydestä johtuvasta suuttumisesta tai närkästymisestä.


      • Eronnut Nainen
        Ol Playa kirjoitti:

        Tietty noin voi olla. Muuten vaan äkäpusseja löytyy molemmista sukupuolista. Tässä keskusteluketjussa kuitenkin puhumme nyt nimenomaan seksittömyydestä johtuvasta suuttumisesta tai närkästymisestä.

        No voihan mies syyttää vaimoaan seksittömyydestä jos mies ei saa aina silloin kuin itse haluaisi eli minusta seksittömyys tarkoittaa tilaa jossa ei ole lainkaan seksiä. Siitä kai ei ole tässä keskustelussa kyse.

        Vaan kyse on siitä että mies kiukuttelee jos ei saa seksiä silloin kun itse haluaa. Eli käytännössä jokainen mies elää sitten seksittömyydessä koska jokainen nainen taatusti kieltäytyy seksistä (pihtaa, kiusaa) kun käy esim. synnyttämässä tai hoitaa vauvaa tai jollain muulla tavalla laiminlyö miehen seksitarpeet. Tai nainen on esim. kuumeessä, angiinassa, kiputiloissa, leikkauksessa tai muulla tavoin laiminlyö miehen seksitarpeet. Eli jos kaikki on aina pihtaamista ja kiusantekoa niin sittenhän asiasta ei voi keskustella. Jos kaikki on aina naisen vika. Kannattaisiko vaihtaa naista? Sellaiseen joka haluaa aina miestä, mutta ei vaadi mitään mieheltä (rakkautta, hellyyttä, hyväksyntää, kehuja).

        Miehen rakkaudettomuudesta voisi sitten puhua yhtä lailla. Sehän on usein syy naisen seksihaluttomuuteen. Minusta on myös väärin puhua naisen seksihaluttomuudesta tilanteessa jossa nainen haluaa seksiä harvemmin kuin mies. Haluttomuus tarkoittaa mielestäni tilaa jossa ei lainkaan halua.

        Miksi miehet muuten menevät pihtareiksi kutsumiensa naisten kanssa naimisiin eikä niiden naisten joita he nimittelevät lutkiksi jotka sitten miesten mielestä jakavat itseään koko ajan. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Olisko tässä paradoksi jälleen kerran.


      • liha
        Ol Playa kirjoitti:

        Taidat olla provo!

        Onko se seksiriippuvuutta, jos haluaa enemmän kuin 24 kertaa vuodessa oman rakkaan vaimonsa kanssa rakastella ja mieluummin niin, ettei vaimosta huomaa, että hän ei piittaa miehestään tai seksistä tympääntyneenä? Hitto vie sinkkunainenkin panee vuodessa useammin eikä kukaan syytä seksiriippuvaksi.

        Vain naisilla on oikeus vaatia "hyvää sensuelliä seksiä". Mies on seksiriippuvainen, jos haluaa omaa vaimoaan eikä halua pettää.

        Sori vaan, mutta jos aviomiestä pitää puutteessa ja huonolla rakastelulla, niin ei siinä enää auta mitkään harrastukset ja menopelit. Naisellahan tekeminen kyllä tappaa seksihalut, kuten täällä on niin monesti todettu, eli ei jakseta kun on lapset, lapset ja ne lapset ja kotityöt. Mutta ei miehellä, arvon rouvat. Miehellä se menee usein njuuri toisin päin, eli vasta kun rakasteluelämä on kunnossa, voi mies keskittyä tekemään tehokkaasti muita askareita.

        Se on libidon voima! Anteeksi vaan, että olemme tällaisia, mutta emme me itseämme luoneet... taisimme jopa putkahtaa naisen sisältä... että mene ja tiedä..

        Olen samaa mieltä. Ongelma on siinä, etteivät sellaiset ihmiset, joilla seksihalut ovat vähäisemmät, ymmärrä sellaisia, joilla libido on normaali tai kova. Aivan kuten ateistilla on vaikea ymmärtää uskovaista. Ja sitten syytellään seksiriippuvaiseksi, koksa sillä saadaan omasta haluttomuudesta tehtyä pyhää ja todeta vian olevan toisen seksiriippuvaisuudessa. Kumppanini syyttelee minua usein seksiriippuvaisuudesta, saaden minulle pahan mielen. En toki itsekään syytä haluttomia naisia, en vain haluaisi olla sellaisen kanssa suhteessa, ts. panostaa suhteeseen kaikkeni ja paljon aikaa, jä sitten kärvistellä puutteessa. Sitten kun seksielämä on metsässä, motivoidun suhteen huoltamiseen hyvin heikosti. En itse koe olevani seksiriippuvainen, etkä sinäkään siltä vaikuta. Elämä ei pyöri seksin ympärillä, niin että irtisanoutuisin töistä tai että se haittaisi muuten elämääni. Sinkkuna ollessani seksi ei ollut niin iso asia kuin suhteissani. Yksinkertaisesti ei ollut ketään rakkauden ja halun kohdetta, joten seksi oli aika vähäisessä roolissa elämässäni, toki sitä oli itseni kanssa. Se mikä elämääni sen sijaan haittaa, on se, että seksiä on vähän ja se on ns. toispuoleista (toinen antaa, toinen saa).


      • Ol Playa
        Eronnut Nainen kirjoitti:

        No voihan mies syyttää vaimoaan seksittömyydestä jos mies ei saa aina silloin kuin itse haluaisi eli minusta seksittömyys tarkoittaa tilaa jossa ei ole lainkaan seksiä. Siitä kai ei ole tässä keskustelussa kyse.

        Vaan kyse on siitä että mies kiukuttelee jos ei saa seksiä silloin kun itse haluaa. Eli käytännössä jokainen mies elää sitten seksittömyydessä koska jokainen nainen taatusti kieltäytyy seksistä (pihtaa, kiusaa) kun käy esim. synnyttämässä tai hoitaa vauvaa tai jollain muulla tavalla laiminlyö miehen seksitarpeet. Tai nainen on esim. kuumeessä, angiinassa, kiputiloissa, leikkauksessa tai muulla tavoin laiminlyö miehen seksitarpeet. Eli jos kaikki on aina pihtaamista ja kiusantekoa niin sittenhän asiasta ei voi keskustella. Jos kaikki on aina naisen vika. Kannattaisiko vaihtaa naista? Sellaiseen joka haluaa aina miestä, mutta ei vaadi mitään mieheltä (rakkautta, hellyyttä, hyväksyntää, kehuja).

        Miehen rakkaudettomuudesta voisi sitten puhua yhtä lailla. Sehän on usein syy naisen seksihaluttomuuteen. Minusta on myös väärin puhua naisen seksihaluttomuudesta tilanteessa jossa nainen haluaa seksiä harvemmin kuin mies. Haluttomuus tarkoittaa mielestäni tilaa jossa ei lainkaan halua.

        Miksi miehet muuten menevät pihtareiksi kutsumiensa naisten kanssa naimisiin eikä niiden naisten joita he nimittelevät lutkiksi jotka sitten miesten mielestä jakavat itseään koko ajan. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Olisko tässä paradoksi jälleen kerran.

        Selvennä aina välillä, kenen tekstiin viittaat. Osa tekstistäsi näyttää viittaavan avaukseen ja osa nimimerkin "liha" tekstiin.

        Repäisit yhtäkkiä jostain angiinat ja synnytykset kehiin. Eihän siitä ollut kysymys, vai onko nimimerkin "liha" vaimo mahdollisesti joka toinen viikko taudin kourissa tai sairaalassa? Ja tuskin voi rakkaudettomuudesta puhua, kun kerran mies ei edes pettää halua ja puree hammasta toisen takia.

        "Minusta on myös väärin puhua naisen seksihaluttomuudesta tilanteessa jossa nainen haluaa seksiä harvemmin kuin mies."

        Eli tässä tilanteessa voimme oikeutetusti puhua naisen seksihaluttomuudesta aviomiehensä kanssa, koska hän antaa lähinnä velvoitteesta. Se kyllä tuntuu ja näkyy sängyssä. Se on helkkarin lähellä seksittömyyttä ja usein halukas puoliso ajautuukin lopettamaan aloitteet.

        Eihän kukaan järkevä ihminen mene naimisiin pihtarin kanssa ja lutkaa voi olla vaikea pitää itsellään. Miksi edes kysyt kun itsekin luettelit syitä, jotka aiheuttavat haluttomuutta? Onhan täälläkin kerrottu niistä vaimoista, jotka pistää kiskan kii heti avioliiton solmittuaan tai viimeistään sen tokan lapsen jälkeen. Että tiedä siinä sitten.


      • Eronnut Nainen.
        Ol Playa kirjoitti:

        Selvennä aina välillä, kenen tekstiin viittaat. Osa tekstistäsi näyttää viittaavan avaukseen ja osa nimimerkin "liha" tekstiin.

        Repäisit yhtäkkiä jostain angiinat ja synnytykset kehiin. Eihän siitä ollut kysymys, vai onko nimimerkin "liha" vaimo mahdollisesti joka toinen viikko taudin kourissa tai sairaalassa? Ja tuskin voi rakkaudettomuudesta puhua, kun kerran mies ei edes pettää halua ja puree hammasta toisen takia.

        "Minusta on myös väärin puhua naisen seksihaluttomuudesta tilanteessa jossa nainen haluaa seksiä harvemmin kuin mies."

        Eli tässä tilanteessa voimme oikeutetusti puhua naisen seksihaluttomuudesta aviomiehensä kanssa, koska hän antaa lähinnä velvoitteesta. Se kyllä tuntuu ja näkyy sängyssä. Se on helkkarin lähellä seksittömyyttä ja usein halukas puoliso ajautuukin lopettamaan aloitteet.

        Eihän kukaan järkevä ihminen mene naimisiin pihtarin kanssa ja lutkaa voi olla vaikea pitää itsellään. Miksi edes kysyt kun itsekin luettelit syitä, jotka aiheuttavat haluttomuutta? Onhan täälläkin kerrottu niistä vaimoista, jotka pistää kiskan kii heti avioliiton solmittuaan tai viimeistään sen tokan lapsen jälkeen. Että tiedä siinä sitten.

        Kysymys lienee siitä, pitääkö naisen aina joustaa ja mielistellä. Miehen rakkaudettomuutta on nimenomaan kiukuttelu siitä ettei saa tahtoaan läpi (seksiä). Ei siis huomioi vaimoa millään tavalla siinä tilanteessa. Miehen kiukuttelusta (rakkaudettomuudesta) taas seuraa naisen seksihalujen väheneminen. Paras tapa tappaa naisen tunteet (miellyttämisenhalu) on kiukutella, syyttää ja syyllistää naista seksin haluttomuudesta. Tarkoitan normaalia elämää jossa on myös seksielämää en siis seksitöntä liittoa.

        Minä en ole koskaan hakeutunut miehen lähellä ilman seksiä, eli en ole kiusannut millään tavalla. Sille, että olen kaikkien muiden paitsi (ex) miehen mielestä kaunis ja haluttava, en voi mitään. Jos oma mies ei huomioi, kehu kauniiksi niin sekin voi tappaa seksihalut (miellyttämisenhalun). Jonain päivänä se johtaa avioeroon, usein naisen aloitteesta.
        Seksi ilman omaa halua on naiselle keino miellyttää miestä (mielistellä) ja se halu mielistellä vähenee jos mies kohtelee huonosti, kiukuttelee, on välinpitämätön. Eli sanoisin että aika usein mies on itse aiheuttanut vähäisen seksin suhteessa. Naiselle on tärkeä saada tuntea olevansa tärkeä.

        Minä en ole vaatinut ketään miestä elämään seksittömässä parisuhteessa. Miesten kannattaisi suhteen alussa olla rehellisiä ja esittää nuo ehdolliset seksivaatimukset, mutta kun näin ei tapahdu. Kiusanteko alkaa vasta häiden jälkeen. Huom!


      • liha
        Eronnut Nainen. kirjoitti:

        Kysymys lienee siitä, pitääkö naisen aina joustaa ja mielistellä. Miehen rakkaudettomuutta on nimenomaan kiukuttelu siitä ettei saa tahtoaan läpi (seksiä). Ei siis huomioi vaimoa millään tavalla siinä tilanteessa. Miehen kiukuttelusta (rakkaudettomuudesta) taas seuraa naisen seksihalujen väheneminen. Paras tapa tappaa naisen tunteet (miellyttämisenhalu) on kiukutella, syyttää ja syyllistää naista seksin haluttomuudesta. Tarkoitan normaalia elämää jossa on myös seksielämää en siis seksitöntä liittoa.

        Minä en ole koskaan hakeutunut miehen lähellä ilman seksiä, eli en ole kiusannut millään tavalla. Sille, että olen kaikkien muiden paitsi (ex) miehen mielestä kaunis ja haluttava, en voi mitään. Jos oma mies ei huomioi, kehu kauniiksi niin sekin voi tappaa seksihalut (miellyttämisenhalun). Jonain päivänä se johtaa avioeroon, usein naisen aloitteesta.
        Seksi ilman omaa halua on naiselle keino miellyttää miestä (mielistellä) ja se halu mielistellä vähenee jos mies kohtelee huonosti, kiukuttelee, on välinpitämätön. Eli sanoisin että aika usein mies on itse aiheuttanut vähäisen seksin suhteessa. Naiselle on tärkeä saada tuntea olevansa tärkeä.

        Minä en ole vaatinut ketään miestä elämään seksittömässä parisuhteessa. Miesten kannattaisi suhteen alussa olla rehellisiä ja esittää nuo ehdolliset seksivaatimukset, mutta kun näin ei tapahdu. Kiusanteko alkaa vasta häiden jälkeen. Huom!

        "Seksi ilman omaa halua on naiselle keino miellyttää miestä (mielistellä)"... Tämä on yhtä paha ongelma kuin seksittömyys. Kuka haluaa harrastaa seksiä naisen kanssa, joka mielistelee, eikä tee sitä aidosta halustaan sukupuoliseen (tässä seksuaaliseen) kanssakäymiseen. Ei liene mukavaa kuulla naiselta, että "seksiä harrastin ihan vaan miellyttääkses sua, ei sun ulkonäkös, sänkytaitos tai muu sisäinen kauneus oikein sytyttänyt". Aivan kuin seksi olisi lähinnä jotain tunnekylmää vaihtokauppaa. Tänään hän siivosi ja teki ruokaa, oli muutenkin hyvällä tuulella, joten nyt annan.

        Oman kumppanini kohdalla on tietysti varsin ikävää se, että hän ei halua. Kun siihen lisätään vielä se, että hän harrastaa seksiä enemmänkin juuri tuosta miellyttämisen halusta, johon sekoittuu vielä velvollisuudentuntoa, koska olen "niin ihana häntä kohtaan", niin soppa on valmis ja pahanmakuinen. Hän ikään kuin tietoisesti "palkitsee" minut kerran kaksi kuussa, koska pidän häntä niin hyvänä. Ongelma onkin juuri se, että kun asiat tapahtuvat lähinnä miellyttämisen halusta, niin sellaista ei pitkään jaksa, ei ainakaan useasti. Aito seksielämä on mielestäni sitä, että molemmat haluavat toisiaan aidosta halusta (toisiaan kohtaan).


      • Eronnut nainen.
        liha kirjoitti:

        "Seksi ilman omaa halua on naiselle keino miellyttää miestä (mielistellä)"... Tämä on yhtä paha ongelma kuin seksittömyys. Kuka haluaa harrastaa seksiä naisen kanssa, joka mielistelee, eikä tee sitä aidosta halustaan sukupuoliseen (tässä seksuaaliseen) kanssakäymiseen. Ei liene mukavaa kuulla naiselta, että "seksiä harrastin ihan vaan miellyttääkses sua, ei sun ulkonäkös, sänkytaitos tai muu sisäinen kauneus oikein sytyttänyt". Aivan kuin seksi olisi lähinnä jotain tunnekylmää vaihtokauppaa. Tänään hän siivosi ja teki ruokaa, oli muutenkin hyvällä tuulella, joten nyt annan.

        Oman kumppanini kohdalla on tietysti varsin ikävää se, että hän ei halua. Kun siihen lisätään vielä se, että hän harrastaa seksiä enemmänkin juuri tuosta miellyttämisen halusta, johon sekoittuu vielä velvollisuudentuntoa, koska olen "niin ihana häntä kohtaan", niin soppa on valmis ja pahanmakuinen. Hän ikään kuin tietoisesti "palkitsee" minut kerran kaksi kuussa, koska pidän häntä niin hyvänä. Ongelma onkin juuri se, että kun asiat tapahtuvat lähinnä miellyttämisen halusta, niin sellaista ei pitkään jaksa, ei ainakaan useasti. Aito seksielämä on mielestäni sitä, että molemmat haluavat toisiaan aidosta halusta (toisiaan kohtaan).

        Mitä pitäisi tehdä jos mies haluaa useammin seksiä kuin nainen. Nainen joko mielistelee (suostuu seksin miestä varten) tai kieltäytyy seksistä. Kumpi on parempi vaihtoehto?

        Oliko tilanne aina ollut sama?

        Minulla ei ole ollut ongelma siinä ettenkö pitäisi seksistä (silloin kun sitä haluan). Se iäisyysongelma oli että mies alkoi kiukuttelemaan jos ei saanut seksiä silloin kun olisi sitä halunnut. Miten miesten on niin vaikea ymmärtää jos nainen ei halua yhtä usein kuin mies. Kiukutellaan kuin pikkulapset jos ei nainen koko ajan mielistele (suostu seksiin vastentahtoisesti).

        Enhän minäkään kiukutellut miehelle rakkaudettomuudesta, huomiotta jättämisestä vaan otin eron.


      • hippyshake..
        Kalajstajan poika kirjoitti:

        Kyllä yleistys oli tuossa aivan paikallaan. Siitähän on tehty jo vaikka kuinka monta tutkimusta ja galluppia ja aina tulos on sama: suurin osa parisuhteeseensa enemmän seksiä haluavista on miehiä, ja nykyistä tilannettaan vähemmälläkin toimeen tulevista naisia. Näin siis YLEENSÄ.

        Mutta tuo närkästymisen esiintuominen onkin hieno juttu. Minä luulin olevani ainoa lapsellinen ja epäkypsä aviomies täälä, kun närkästyn.

        Eikä muuten tarvitse elää edes puutteessa varsinaisesti, jotta närkästyy. Kyllä se vituttaa, kun vaimo ensin ihan omasta aloitteestaan kopeloi kaikki paikat, tunnustaa rakkauttaan ja kiimaisena kiehnää ja kuolaa, ja ilmoittaakin lopuksi, että "en nyt jaksakaan"..siis mitä vit.. Hee hee... Silti jälkeenpäin mies on aina syyllistettynä ja häpeissään närkästymisestään.

        Tuo on kinkkinen pulma, josta ei keskustelemalla pääse täysin eroon. Meillä on kyllä havaittu, että parannusta on tapahtunut asiassa molemmilla keskustelun myötä. En silti usko vaimoni lopettavan koskaan tyystin "antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa" - tapaa, enkä usko minun koskaan olevan täysin närkästymättä siitä, vaikka meillä rakastelua onkin niin tautisen paljon, ettei puutteesta voi puhua kyllä millään.

        On se kahden eri sukupuolen elo keskenään vaan vaikeaa. ;D... Toiselle seksi on maailman paras asia ja toiselle se on välillä vastenmielistä. Miksi meidät luotiin niin erilaisiksi juuri tässä asiassa?

        eri asia kuin ongelmat seksielämässä/parisuhteessa. Olen nainen mutta ymmärrän kyllä tilannetta miehenkin kannalta. Toisen ihmisen kiusaamista ensin kopeloimalla ja kiihottamalla ja sitten sanomalla ettei jaksa, sitä en hyväksy, en haluaisi sitä tehtävän itsellenikään (tosin edellinen kirjoittaja kertoi kyllä ettei seksistä ole suhteessa puutetta). Torjuminen tuntuu useimmista ihmisistä pahalta ja aiheuttaa varmasti lisää ongelmia suhteeseen. Jos haluttomuus johtuu väsymyksestä, muista ongelmista parisuhteessa tai siitä ettei yksinkertaisesti tunne nauttivansa seksistä -asialle on tehtävissä jotain.

        En halua yleistää mutta uskoisin että jos nainen tuntee olevansa pelkkä kodinkone ja panopuu jonka tyydytyksestä tai muusta elämästä seksielämän ulkopuolella toinen ei välitä paskan vertaa ei siinä seksihalut paljon nouse ja olisi kohtuutonta edes sitä odottaa. Toisaalta uskoisin myös että jos mies on halukas näkemään vaivaa parisuhteen, kotielämän ja seksielämän parantamiseksi, aivot omaava nainen on halukas tekemään samoin. (aivottomista en osaa sanoa)
        Eli jos toinen on haluton olisi molempien hyvä harrastaa itsetutkiskelua ja kysyä toiseltakin mistä kiikastaa, ja mitä voitaisiin tehdä suhteen hyväksi. Itsekkäiltä luonteilta tällaista on ehkä turha odottaa mutta minkäs teet? Todennököisesti otat pitkät, ennemmin tai myöhemmin.


      • Ol Playa
        Eronnut nainen. kirjoitti:

        Mitä pitäisi tehdä jos mies haluaa useammin seksiä kuin nainen. Nainen joko mielistelee (suostuu seksin miestä varten) tai kieltäytyy seksistä. Kumpi on parempi vaihtoehto?

        Oliko tilanne aina ollut sama?

        Minulla ei ole ollut ongelma siinä ettenkö pitäisi seksistä (silloin kun sitä haluan). Se iäisyysongelma oli että mies alkoi kiukuttelemaan jos ei saanut seksiä silloin kun olisi sitä halunnut. Miten miesten on niin vaikea ymmärtää jos nainen ei halua yhtä usein kuin mies. Kiukutellaan kuin pikkulapset jos ei nainen koko ajan mielistele (suostu seksiin vastentahtoisesti).

        Enhän minäkään kiukutellut miehelle rakkaudettomuudesta, huomiotta jättämisestä vaan otin eron.

        Tämä keskustelumme ei ole hedelmällistä nyt yhtään, koska toistat tuota samaa "kun nainen haluaa / ei halua" -maneeria jatkuvasti, vaikka puhumme nyt liitosta, jossa nainen ei ha-lu-a. Vedät esimerkkejä omista kokemuksistasi, jotka eivät tähän tilanteeseen ole kelvollisia verrokkeja, ja sitten syytät, kun me ei ymmärretä. Kyllä me ymmärretään, mutta kun sinä puhut nyt ihan eri asiasta, joten emmekö voisi pitäytyä nimimerkin Liha linjoilla. Hän kun oli tämän rönsyn aloittaja. Pointtisi meni kyllä perille, eli seksittömyydestä ei ole sitten kyse vaan haluttomuudesta. Ei ole kyse myöskään eri tahtisista tai eri suuruisista haluista, joista puhut. Näkökulmasi lienee hedelmällisempää keskustelua herättävä, jos yhdistät sen ketjun aloittajan tekstiin ja vastaat niihin ajatuksiin suoraan etkä Lihan.


      • Parisuhderulettaa
        kaksi eri asiaa. kirjoitti:

        Siis sehän on ihan eri asia jos puoliso (yleensä nainen) kieltäytyy kokonaan seksistä tai jos toinen puoliso (yleensä mies) haluaa koko ajan seksiä ja suuttuu jos vaimo ei jaksa jokaista minuuttia elämästään mielistellä miestä.

        Kummasta tässä nyt on kyse?

        Itse vastasin ketjuun ajatuksiani tilanteesta, jossa ex-mies kiukutteli, syytti, syyllisti, kiusasi, nälvi, kosti ja oli inhottava kun ei aina saanut silloin seksiä kun olisi itse halunnut. Ikäänkuin naisen (minun) tehtävä olisi ollut tyydyttää miehen tarpeet ja mielistellä koko ajan saamatta mitään vastineeksi. Mainittakoon, että mies ei koskaan kehunut minua kauniiksi ja haluttavaksi, vaan kertoi miten paljon kauniimpia kaikki muut naiset ovat. (kaikkien muiden paitsi ex-miehen ja ex-anopin mielestä olen kaunis). Mies yritti murskata itsetuntoni nälvimällä jotta mielistelisin ja kerjäisin häneltä hyväksyntää (suostumalla aina seksiin).

        Se on ihan eri asia kuin pihtaaminen tai seksistä kieltäytyminen. Naisella on kuukautiset enkä minä voi asialle mitään.

        Miehelle ei saanut puhua epäkohdista, aina piti mielistellä, joten mitään henkistä yhteyttä ei myöskään ollut. Lisäksi mies viihtyi harrastustensa parissa paremmin kuin minun seurassani, joten siinäkään mielessä tuo jatkuva seksivaatimus ei ollut kohtuullista. Siis tulee kotiin vain seksiä varten! En usko että kukaan nainen sellaisessa suhteessa viihtyisi. En minäkään, siksi erosin.
        Kaikki on aina naisen vika.

        Parisuhteessa eli miksi pihtaat?

        Olisiko parempi et sä asut yksin, koska et tarvitse miestä?


      • mk

        Kyllä normaalissa parisuhteessa pitää seksiä olla 2-5kertaa viikossa ja ehdotappa naisellesi että miehen voi tyydyttää muullakin tvalla kuin pelkällä yhdynnällä.


      • Anonyymi

        1.


      • Anonyymi
        Eronnut Nainen kirjoitti:

        No voihan mies syyttää vaimoaan seksittömyydestä jos mies ei saa aina silloin kuin itse haluaisi eli minusta seksittömyys tarkoittaa tilaa jossa ei ole lainkaan seksiä. Siitä kai ei ole tässä keskustelussa kyse.

        Vaan kyse on siitä että mies kiukuttelee jos ei saa seksiä silloin kun itse haluaa. Eli käytännössä jokainen mies elää sitten seksittömyydessä koska jokainen nainen taatusti kieltäytyy seksistä (pihtaa, kiusaa) kun käy esim. synnyttämässä tai hoitaa vauvaa tai jollain muulla tavalla laiminlyö miehen seksitarpeet. Tai nainen on esim. kuumeessä, angiinassa, kiputiloissa, leikkauksessa tai muulla tavoin laiminlyö miehen seksitarpeet. Eli jos kaikki on aina pihtaamista ja kiusantekoa niin sittenhän asiasta ei voi keskustella. Jos kaikki on aina naisen vika. Kannattaisiko vaihtaa naista? Sellaiseen joka haluaa aina miestä, mutta ei vaadi mitään mieheltä (rakkautta, hellyyttä, hyväksyntää, kehuja).

        Miehen rakkaudettomuudesta voisi sitten puhua yhtä lailla. Sehän on usein syy naisen seksihaluttomuuteen. Minusta on myös väärin puhua naisen seksihaluttomuudesta tilanteessa jossa nainen haluaa seksiä harvemmin kuin mies. Haluttomuus tarkoittaa mielestäni tilaa jossa ei lainkaan halua.

        Miksi miehet muuten menevät pihtareiksi kutsumiensa naisten kanssa naimisiin eikä niiden naisten joita he nimittelevät lutkiksi jotka sitten miesten mielestä jakavat itseään koko ajan. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Olisko tässä paradoksi jälleen kerran.

        no ihminenhän muuttuu hääkakun jälkeen, lapsen syntymän tai vasta vaihdevuosiiässä. 4x 10v ajan jdit 15v paikkrilla 3 kertaa kuussa


    • Matti Meikäläinen

      Ettekö voisi vaikka harrastaa seksiä joka toinen päivä? Mikään ei varmanakaan muutu pelkästään puhumalla, vaan sinunkin on motivoiduttava vähän enemmän parisuhteestanne ja seksielämästänne. Jos itse akti ei motivoi niin voisithan antaa käsihoitoa tai suuseksiä miehellesi.

    • Matti Meikäläinen

      Ettekö voisi vaikka harrastaa seksiä joka toinen päivä? Mikään ei varmanakaan muutu pelkästään puhumalla, vaan sinunkin on motivoiduttava vähän enemmän parisuhteestanne ja seksielämästänne. Jos itse akti ei motivoi niin voisithan antaa käsihoitoa tai suuseksiä miehellesi.

    • meni

      halut siinä,kun joka kerran kuin mies kosketti TIESIN että nyt se haluaa seksiä. kai sitä jumaliste voi suukotella ja halailla ym ym ilman että se joka kerta johtaa seksiin?!! Ja ihan oikeasti,mies ei milloinkaan muulloin koskenut,jos se aamulla anto suukon ennen töihin lähtöä niin tiesi että illalla se haluaa seksiä. ei kiva,sitä keräs itsellensä päivän mittaan paineita tekeekö mun nyt mieli,jos ei tee miten kieltäydyn,kuinka pahasti se tällä kertaa suuttuu jos kieltäydyn jne...

    • Naimatouhu80

      Tottakai... aika moni mies suuttuu jos ei saa vaimoltaan sitä, mikä vaimon kanssa on parasta. Minua v***aa suunnattomasti etenkin silloin, jos vaimo antaa selvästi ymmärtää tai sanoo suoraan, että rakastelua luvassa ja sitten sitä ei tulekaan.

      Samoin nainen loukkaantuu, jos ei saa läheisyyttä, joka ei johda seksiin, sillä se on vaimosta yleensä sitä parasta mitä miehen kanssa voi tehdä. Eli varmaan voitte hyvät vaimot ymmärtää asian toisinkin päin. Tiedänpä erään vaimon, joka muuttuu myös suunnilleen pölkyksi jos ei saa hellyyttä nimenomaan ilman seksiä.

      Mikä siinä seksissä on niin kamalaa, naiset? Meistä miehistä taas on ihan karseeta ottaa tai antaa jotain pelkkiä läheisyyden osoituksia vaimolle, koska ne herättävät meissä hirveästi seksuaalista halua vaimoa kohtaan. Vähän niinkuin nälissään tekisi ruokaa ja heittäisi sen sitten menemään.


      Elikkä voisit antaa useammin mihellesi, ja miehesi varmasti alkaa antamaan läheisyyttäkin enemmän. Läheisyys ja seksi eivät muuten sulje toisiaan pois. Monille miehille ne itseasiassa merkitsevät samaa, mutta naiset ovat tässä asiassa lokeroivampia kuin miehet.

      Se, että mies tahallisesti tulkitsee hyväilysi seksihaluiksi, on hänen tapa sarkastisesti viestittää sinulle, että hän elää puutteessa.

      • liha

        "Mikä siinä seksissä on niin kamalaa, naiset? Meistä miehistä taas on ihan karseeta ottaa tai antaa jotain pelkkiä läheisyyden osoituksia vaimolle, koska ne herättävät meissä hirveästi seksuaalista halua vaimoa kohtaan. Vähän niinkuin nälissään tekisi ruokaa ja heittäisi sen sitten menemään".

        Erittäin hyvin sanottu, tunnen juuri noin. Läheisyyden ja hellyyden osoitukset ovat toki kivoja, mutta johtavat juurikin tuohon tilanteeseen, minkä koen itseni kannalta todella tuskalliseksi, koska tilanne ei johda kuitenkaan seksiin ja todennäköisesti nisen herneen vetoon, ts. "aina vaan seksiä".


    • Minä mies!

      se on että sitä persettä ei voi muka antaa. Senkus pyllistät vaan, ei paljon vaadi.

      Yritätkö sairastuttaa miehes kokonaan masennukseen vai muuten vaan kiduttaa?

      Toivottavasti se sun mies menee vieraisii niin saat vähän miettimistä että kenen vika. SINUN!

    • ei oo

      Miehesi menee vieraisiin.Kait sinä tajuat,ellei kotona saa niin antajia löytyy,kenties sattuu kohdalle
      sellainen nainen,jonka kanssa kemiat pelaa ja erohan siitä tulee.Sitten alkaa marina,että mies lähti
      toisen naisen mukaan ja hylkäsi perheen.Vertaa tapausta siihen,kun panet levylle veden kiehumaan,niin
      ennen pitkää vesi kiehuu yli????

      • Eräs eronnut Nainen

        Vieraissa käymisellä uhkailu sen takia ettei nainen aina uhraudu miestä varten seksiin on yksi henkisen väkivallan muoto parisuhteessa. Ikäänkuin mies olisi pikkulapsi jonka pitää saada aina tahtonsa läpi.
        "jos et tee niinkuin minä haluan jätän sinut". Jättäköön ja menköön vieraisiin. Ei sellaista naista ole olemassa, joka mielistelisi miestä 24/7 loppuelämänsä. Naisen mielistely loppuu aina jossain vaiheessa. Tosin, mies on siinä vaiheessa jo niin vanha ettei ehkä halua seksiä enää niin paljon.

        Tarkoitan tilanteita joissa parisuhteessa on seksiä, en seksittömiä suhteita. Ne kannattaakin lopettaa koska ne ovat rakkaudettomia suhteita.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että jos joku muu nainen on parempi kuin minä niin menee sen "muun" luokse.
        Minun kanssani ei tarvitse kenenkään väkisin olla.

        Itse erosin ja mies oli ihmeissään: "meillähän menee niin hyvin". Niin meni kun vaikenin epäkohdista, alistuin ja mielistelin kunnes eräänä päivänä erosin.


      • Niih :-(((
        Eräs eronnut Nainen kirjoitti:

        Vieraissa käymisellä uhkailu sen takia ettei nainen aina uhraudu miestä varten seksiin on yksi henkisen väkivallan muoto parisuhteessa. Ikäänkuin mies olisi pikkulapsi jonka pitää saada aina tahtonsa läpi.
        "jos et tee niinkuin minä haluan jätän sinut". Jättäköön ja menköön vieraisiin. Ei sellaista naista ole olemassa, joka mielistelisi miestä 24/7 loppuelämänsä. Naisen mielistely loppuu aina jossain vaiheessa. Tosin, mies on siinä vaiheessa jo niin vanha ettei ehkä halua seksiä enää niin paljon.

        Tarkoitan tilanteita joissa parisuhteessa on seksiä, en seksittömiä suhteita. Ne kannattaakin lopettaa koska ne ovat rakkaudettomia suhteita.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että jos joku muu nainen on parempi kuin minä niin menee sen "muun" luokse.
        Minun kanssani ei tarvitse kenenkään väkisin olla.

        Itse erosin ja mies oli ihmeissään: "meillähän menee niin hyvin". Niin meni kun vaikenin epäkohdista, alistuin ja mielistelin kunnes eräänä päivänä erosin.

        on kylläkin pihtailu. Itse en haluais rakkainta niin julmasti kohdella. Olisin valmis vaikka kuolemaan rakkaani takia, niin miksen voisi tehdä hänenkin seksielämästä hyvää ja näin vaikuttaa myös positiivisesti muihinkin asioihin ja tehdä myös itseni onnelliseksi.


      • Eräs eronnut nainen.
        Niih :-((( kirjoitti:

        on kylläkin pihtailu. Itse en haluais rakkainta niin julmasti kohdella. Olisin valmis vaikka kuolemaan rakkaani takia, niin miksen voisi tehdä hänenkin seksielämästä hyvää ja näin vaikuttaa myös positiivisesti muihinkin asioihin ja tehdä myös itseni onnelliseksi.

        Siis onko mielestäsi pihtailua se, että nainen ei halua mielistellä miestä (suostu seksiin vain miehen vuoksi, ilman omaa haluaan). Teeskentelee, jotta miehen itsetunto olisi parempi, niinkö? Kuitenkaan, mieheltä ei saa vaatia mitään. Eli nainen ei saa haluta, koska sehän on painostamista ja mies ahdistuu. Eli miehen tahdin mukaan seksielämäkin menee.

        Seuraavaksi varmaan sanot että naisen tulee myös toteuttaa kaikki miehen seksivaatimukset.... Onko sekin pihtailua jos nainen ei suostu tekemään temppuja miestä varten. Ehdollistamista: "jos rakastat minua teet niinkuin minä haluan."

        Tiedoksesi. Jotkut miehet pettävät vaimoaan kun vaimo on synnyttämässä (pihtaa).
        Meitä on moneksi.

        Sitä paitsi moni ukkomies kaipaa vaihtelua ja käy vieraissa vaikka vaimo tekisi kaikki maailman seksitemput. Eli meitä on moneksi. Moni mies käy työmatkoillaan vieraissa kaupungeissa vieraissa naisissa. Onko siihenkin syy kotona olevan vaimon pihtaaminen? Eiköhän siinä ole syynä tilaisuus ja oma tahto. Jos vauva-mies ei kestä olla vuorokautta ilman seksiä (työmatkalla). Sekö on vaimon pihtaamista. Maakuntahotellit ovat täynnä ukkomiehiä, jotka vokottelevat vieraita naisia. Eräänä iltana laskin että sain 15 ehdotusta kun olin työreissulla. (nainen olen). Ja joukossa oli nuoria, pikkuvauvojen isiä.


      • Kassit tyhjänä on huono panna vierasta ;-)
        Eräs eronnut nainen. kirjoitti:

        Siis onko mielestäsi pihtailua se, että nainen ei halua mielistellä miestä (suostu seksiin vain miehen vuoksi, ilman omaa haluaan). Teeskentelee, jotta miehen itsetunto olisi parempi, niinkö? Kuitenkaan, mieheltä ei saa vaatia mitään. Eli nainen ei saa haluta, koska sehän on painostamista ja mies ahdistuu. Eli miehen tahdin mukaan seksielämäkin menee.

        Seuraavaksi varmaan sanot että naisen tulee myös toteuttaa kaikki miehen seksivaatimukset.... Onko sekin pihtailua jos nainen ei suostu tekemään temppuja miestä varten. Ehdollistamista: "jos rakastat minua teet niinkuin minä haluan."

        Tiedoksesi. Jotkut miehet pettävät vaimoaan kun vaimo on synnyttämässä (pihtaa).
        Meitä on moneksi.

        Sitä paitsi moni ukkomies kaipaa vaihtelua ja käy vieraissa vaikka vaimo tekisi kaikki maailman seksitemput. Eli meitä on moneksi. Moni mies käy työmatkoillaan vieraissa kaupungeissa vieraissa naisissa. Onko siihenkin syy kotona olevan vaimon pihtaaminen? Eiköhän siinä ole syynä tilaisuus ja oma tahto. Jos vauva-mies ei kestä olla vuorokautta ilman seksiä (työmatkalla). Sekö on vaimon pihtaamista. Maakuntahotellit ovat täynnä ukkomiehiä, jotka vokottelevat vieraita naisia. Eräänä iltana laskin että sain 15 ehdotusta kun olin työreissulla. (nainen olen). Ja joukossa oli nuoria, pikkuvauvojen isiä.

        vaan ollaa luonnostamme. Koittakaa vaan kestää mutta se pihtaaminen on varmin tapa aiheuttaa ongelmia itselle ja puolisolle, se on varma juttu.

        Niin ja miksi ottaa kusipää mieheksi?


      • Yks vaan.
        Kassit tyhjänä on huono panna vierasta ;-) kirjoitti:

        vaan ollaa luonnostamme. Koittakaa vaan kestää mutta se pihtaaminen on varmin tapa aiheuttaa ongelmia itselle ja puolisolle, se on varma juttu.

        Niin ja miksi ottaa kusipää mieheksi?

        Naisen harrastama mielistely, seksiin suostuminen miehen vaatimuksesta, pihtaamista 0 kertaa ei takaa miehen uskollisuutta kuitenkaan. Eräs mies pettää vaimoaan säännöllisesti vaikka vaimo suostuu aina miehen ehdotuksesta seksiin. Mies itse tilitti minulle, että vaimossa ei ole mitään haastetta kun se aina suostuu kaikkeen, ja vieraat naiset ovat paljon mielenkiintoisempia kun niitä pitää suostutella. Lisäksi vaimo tuntuu nauttivan seksistä, miehen kertomuksen mukaan. Mainittakoon että se vaimo on paljon kauniimpi kuin ne naiset joiden kanssa mies vaimoaan pettää.

        Eli oli nainen millainen tahansa niin mies voi kuitenkin pettää. Näitä pettäjämiehiä on paljon eikä kyse todellakaan ole aina siitä että vaimo pihtaisi. Pihtaavathan miehetkin, rakkautta. Harva nainen kuitenkaan sen vuoksi pettää, raivoaa ja kiukuttelee vaikka mies ei huomioi, ei rakasta ja kiukuttelee vaan aina jostain. Jo pikkutytöt kasvatetaan siihen ettei aina saa sitä mitä haluaa ja se pitää vaan hyväksyä. Jotenkin tuo miesten käytös on jäänyt vauva-asteelle. Minä-minä-minä...


      • Testosteroni, Testosteroni, Testosteroni
        Yks vaan. kirjoitti:

        Naisen harrastama mielistely, seksiin suostuminen miehen vaatimuksesta, pihtaamista 0 kertaa ei takaa miehen uskollisuutta kuitenkaan. Eräs mies pettää vaimoaan säännöllisesti vaikka vaimo suostuu aina miehen ehdotuksesta seksiin. Mies itse tilitti minulle, että vaimossa ei ole mitään haastetta kun se aina suostuu kaikkeen, ja vieraat naiset ovat paljon mielenkiintoisempia kun niitä pitää suostutella. Lisäksi vaimo tuntuu nauttivan seksistä, miehen kertomuksen mukaan. Mainittakoon että se vaimo on paljon kauniimpi kuin ne naiset joiden kanssa mies vaimoaan pettää.

        Eli oli nainen millainen tahansa niin mies voi kuitenkin pettää. Näitä pettäjämiehiä on paljon eikä kyse todellakaan ole aina siitä että vaimo pihtaisi. Pihtaavathan miehetkin, rakkautta. Harva nainen kuitenkaan sen vuoksi pettää, raivoaa ja kiukuttelee vaikka mies ei huomioi, ei rakasta ja kiukuttelee vaan aina jostain. Jo pikkutytöt kasvatetaan siihen ettei aina saa sitä mitä haluaa ja se pitää vaan hyväksyä. Jotenkin tuo miesten käytös on jäänyt vauva-asteelle. Minä-minä-minä...

        Testosteroni asiaan mitenkään, HOX, HOX!

        Miehet ja naiset ovat vaan erillaisia, vaikka sinä miten yrität taistella vastaa, niin et voi voittaa.


      • joku vaan.
        Testosteroni, Testosteroni, Testosteroni kirjoitti:

        Testosteroni asiaan mitenkään, HOX, HOX!

        Miehet ja naiset ovat vaan erillaisia, vaikka sinä miten yrität taistella vastaa, niin et voi voittaa.

        Itse luovutin jo kauan sitten. Harva mies rakastaa naista ja olen oppinut hyväksymään sen asian omalla kohdallani. Keskityn elämässä muihin hyviin asioihin. Ja niitähän riittää.
        Hyvä ihmissuhde voi olla ilman sitoutumista liittoon ja sen tuomaan pahaan oloon. Miehet ovat mukavia niin kauan kun saavat tahtonsa läpi. Kavereina erinomaisia. Enkä ole ainut joka näin ajattelee, myös osa miehistä on samaa mieltä kanssani siitä, että yksin eläminen voi olla joillekin ihmisille hyvä vaihtoehto.


      • Kompromisseja
        joku vaan. kirjoitti:

        Itse luovutin jo kauan sitten. Harva mies rakastaa naista ja olen oppinut hyväksymään sen asian omalla kohdallani. Keskityn elämässä muihin hyviin asioihin. Ja niitähän riittää.
        Hyvä ihmissuhde voi olla ilman sitoutumista liittoon ja sen tuomaan pahaan oloon. Miehet ovat mukavia niin kauan kun saavat tahtonsa läpi. Kavereina erinomaisia. Enkä ole ainut joka näin ajattelee, myös osa miehistä on samaa mieltä kanssani siitä, että yksin eläminen voi olla joillekin ihmisille hyvä vaihtoehto.

        pitää olla juuri tuota kaveruutta että siitä tulis pitkäikäinen. Eihän sitä aina kuiteskaan olla alkuhuuman kaltaisessa tilassa ja tuo kaveruus auttaa jatkamaan huonompina aikoina.

        Ja sitten pitäisi olla joku yhteinen tavoite, siis niin sanotusti "Puhalletaan samaan hiilen" systeemi. Vaikka sellainen että tehdään toisemme onnellisiksi tai vähintäänkin tyytyväiseksi ja oikeesti sitten.

        Eihän siitä tule mitään että koko ajan toinen "soutaa" ja toinen "huopaa". Sitähän pyöritään paikoillaan silloin.

        Lisäksi pitää osata antaa anteeksi ja unohtaa menneet ja mennä eteenpäin, tehdä kompromisseja. Kaikki töppää joskus, se on varma...

        Ps. Ollaan oltu 25 vuotta yhdessä ja töppäilty molemmat, pahasti


      • 68 / 64
        Eräs eronnut Nainen kirjoitti:

        Vieraissa käymisellä uhkailu sen takia ettei nainen aina uhraudu miestä varten seksiin on yksi henkisen väkivallan muoto parisuhteessa. Ikäänkuin mies olisi pikkulapsi jonka pitää saada aina tahtonsa läpi.
        "jos et tee niinkuin minä haluan jätän sinut". Jättäköön ja menköön vieraisiin. Ei sellaista naista ole olemassa, joka mielistelisi miestä 24/7 loppuelämänsä. Naisen mielistely loppuu aina jossain vaiheessa. Tosin, mies on siinä vaiheessa jo niin vanha ettei ehkä halua seksiä enää niin paljon.

        Tarkoitan tilanteita joissa parisuhteessa on seksiä, en seksittömiä suhteita. Ne kannattaakin lopettaa koska ne ovat rakkaudettomia suhteita.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että jos joku muu nainen on parempi kuin minä niin menee sen "muun" luokse.
        Minun kanssani ei tarvitse kenenkään väkisin olla.

        Itse erosin ja mies oli ihmeissään: "meillähän menee niin hyvin". Niin meni kun vaikenin epäkohdista, alistuin ja mielistelin kunnes eräänä päivänä erosin.

        Toiseksi viimeinen kappaleesi. Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

        Vaimoni velvollisuus itseään ja minua kohtaan olisi ja olisi ollut, vaihtaa mieleisempään mieheen sellaisen tavatessaan.

        On tietenkin kliseistä höpötystä sanoa, että parisuhteessa ei ole "antamista" eikä "saamista" vaan sekä, että.
        Totta se kuitenkin on.

        Tiedän vaimoni toimivan ottaen enemmän huomioon minun tarpeeni mutta ei hänkään siinä osattomaksi jää.
        Tietenkin otan huomioon osani ja teen kaikin tavoin voitavani vaimoni hyvinvoinnin eteen kaikissa asioissa.


    • ...se vain on.

      Aina pitää antaa paitsi silloin kun on kuukautiset tai sairaana tai synnytyksen jälkeen, ei se pimpsa siitä kulu.
      Ja miehet myös, aina pitää antaa paitsi 39 asteen kuumeessa ja flunssassa ;)

      • Minulta saa aina

        sen pitäisi mennä.

        t. Mies


      • voevoevoe...

        nauttii seksistä silloin kun haluton vaimo makaa alla kuin kuollut kala ja odottaa että olisipa se jo ohi, niin aika pahassa kiimassa pitää olla että siitä nautintoa mieskään saa.


    • Master of the....

      On kuin ulkoilma ilman aurinkoa....

    • ergaerg

      Meillä näin, minä harrastan raskasta liikuntaa, syön terveellisesti vitamiinit ja olen terve mies (alkoholi ja huumeet kielletty myös).

      Nainen lukee, syö karkkia.

      Pitää ottaa selvää, onko urheilullisilla naisilla aktiivisempi seksielämä, tällähän se asia ratkiaa.

    • jOrma tietää

      Kyllä se on niin että vaimon ruumis kuuluu miehelle! Ja se on aina oltava käytettävissä.

      • pipariiiiii

        Niin ruumis, mutta ei keho.


    • parempi niin

      Kannattaa otaa eroaminen puheeksi. Tilanne ei tule muuttumaan muuten. Itsellä oli sama tilanne ilman suurempia raivoamisia. Tilanteeseen ei tuonut mitään muutosta puhuminen, vaan henkinen väkivältä lisääntyi vaikka mitä olisi koettanut.

      Eroamista olisi pitänyt ehdottaa jo paljon aikaisemmassa vaiheessa .

    • vaikeeta on..

      Meillä mies haluaa seksiä huomattavasti useammin kuin minä. Useimmiten yritän sitä hänelle antaakin vaikkei itseäni aluksi sytyttäisi, syttyminen voi tulla kyllä sitten myöhemmin vauhtiin päästyämme.

      Ongelma on kuitenkin tämä: mies luulee, että nainen haluaa päivittäin ottaa suihin ja "palvella miestä" ilman että saa itse mitään ja että nainen syttyy siitä kun mies heiluttelee elintään naisen edessä. VÄÄRÄ LUULO! Se jos mikä vie halut mennessään jos niitä on sattunut vaikka olemaankin.. Mikä miehillä on vaikeaa ymmärtää siinä, että naisen saa syttymään halailu, pussailu, hyväily, hellyys?

    • osapuoliton

      Vastaavasti jokapäiväinen seksiin painostaminen tappaan seksihalut omaa miestä kohtaan. Tekee mieli mennä muualle missä sitä saa painostamatta ja hellyydellä eikä siihen ruveta suoraan vain jalkoväliä kaivamaan kuten kotona.

      • naurattaa kovasti

        Joo se kamalaa kun mies ihan haluaa seksiä. Voi perä mitä ihmisiä.


    • alkakai

      Minulla on ihan sama tilanne. Mies selvästi alkaa mököttämään jos ei seksiä saa ja tämä tuo minulle ihan järkyttävät paineet. Tuntuu että pitäisi olla antamassa koko ajan jotta toinen on tyytyväinen. Aluksi en sanonut mitään vaan otin mökötyksen vastaan tai vastentahtoisesti ryhdyin puuhiin mutta jossakin vaiheessa minulle tuli raja vastaan ja otin asian puheeksi. Meinasi siitä riita tulla mutta kun pääsin kunnolla selittämään miehelleni kuinka minun seksihaluni kaikkoavat kokonaan ainaisen paineen alla. Mieheni oli yllättynyt eikä ollut tajunnut kuinka iso asia se minulle on ja kuinka ahdistunut olen asiasta ollut. Sovimme että hän ei ainakaan tietoisesti tätä mökötystä enää tee ja minä puolestani yritän olla hiukan aloitteellisempi seksin suhteen.
      Vieläkin mieheni monesti aloittaa mökötyksensä mutta kun mainitsen asiasta, hän havahtuu ja anteeksipyytäen lopettaa. En tiedä sitten miten jatkossa asiat menee mutta tällä hetkellä seksielämämme on parantunut ainakin hiukan.

    • EntäsNäin

      Pystyisitkö hoiteleen miehesi välillä käsillä ilman että sinun tarvitsee anautua muuhun vastentahtoisesti? Tuo on kuitenkin yhteinen ongelmanne ja jos joku kompromissi voisi olla. Meillä minä välillä hoitelen mieheni käsin ja vastapainoksi saan vaikka selkähieronnan jos en ole kerran seksituulella. Eihän tuo muutaman minuutin puristus ole kohtuutonta jos se toista helpottaa?

    • pettynyt mies

      Mikä siinä seksissä nyt on niin vaikeaa naisille? En nyt sano että ihan joka ikinen päivä olisi jaksettava, mutta joka toinen päivä jos kerran miehen tekee mieli. On teilläkin ongelmat kun miehenne pitävät teitä seksikkäinä ja haluaisivat seksiä.

      Sitten ei saisi vielä suuttua ja masentua kun seksiä ei ole. Tämä sitten satuttaa naista naista kun ei vaan yksinkertaisesti motivoi tehdä yhdessä mitään kun toinen ei kerran jaksa 10 - 15 minuutin pikaseksiä tai vaikka jotain käsihoitoa/suuseksiä. Mieluummin vielä katselette miestä joka on naama myrtyssä tai makaa KOKO päivän sängyssä!? Jos alle varttia ei pysty mitään tekemään väsymyksen takia, niin pitäisi mennä jo varmaan lääkäriin. Kas kummaa kaikkea muuta naiset yleensä jaksaa, mutta se huima seksisuoritus on täysin mahdottomuus mukamas (tämäkään ei sitten saa ärsyttää).

      Niin ja eikö sitä läheisyyttä voi olla pikaisen seksin jälkeen? Ihan fakta on että jos itselle annetaan usein pakit seksin aloituksessa, niin ei kyllä kiinnosta kaulailla hymy naamalla.

      Olen siis naimisissa oleva mies. Vähän alle 35 vuotias, terve ja hyväkuntoinen mies.
      Omalle vaimolleni olen kertonut asiallisesti että seksiin voisi olla enemmän aikaa. Eilenkin vaimo nukkui klo 18 kun pääsin kotiin. Seksiä hän ei jaksanut kun juuri heräsi. Sitten klo 20 hänen piti ehdottomasti päästä hopisemään kavereilleen netissä. Klo 23 kaverien kanssa juttelu loppui, mutta pitkän harkinnan jälkeen hänellä oli päänsärkyä. Totesin että joo joo ja menin jumittamaan tietokoneelle. En enää kommentoinut yhtään mitään hänelle ja menin nukkumaan klo 1.
      Aamulla heräsin ja toinen nukkuin persa homeessa sängyssä ja itse menin töihin. Veikkaan että kun palaan kotiin illaksi, niin olen juuri se mököttävä mies kun hän tuskin taaskaan jaksaa seksiä ja vikahan on minussa.

      Naiset jotkut teistä on kyllä jotenkin vähän hitaita kun eivät tajua yhtään mitään.

      • NäinMeillä

        "Niin ja eikö sitä läheisyyttä voi olla pikaisen seksin jälkeen? Ihan fakta on että jos itselle annetaan usein pakit seksin aloituksessa, niin ei kyllä kiinnosta kaulailla hymy naamalla. "

        Juuri tätä minäkin olen ihmetellyt. On paljon helpompaa hellitellä sitä vaimoa kun on saanut purettua pahimmat paineet alta eikä vain tarvitse ihmetellä että haluaako se tällä kertaa vain hellyyttä vai voisiko muutakin olla tarjolla.
        Meillä ainakin makoillaan aina pitkään rakastelun jälkeen vierekkän, halaillaan ja pussaillaan ja jutellaan kaikesta mahdollisesta. Siinä sitä läheisyyttä saa vaimokin ihan mielin määrin ja mieskin on tyytyväinen. Meillä ei muutenkaan ole koskaan toiminut tuo "vain hellyys" vaikka meillä toki on ihan arkipäivän kosketuksia, pieniä suukkoja yms. välittämisen osoituksia. Mutta emme juuri koskaan vain halaile tai pussaile eikä se ole ongelma koska sitä hellyyttä on aina seksin jälkeen.


      • Selitys

        "Mikä siinä seksissä nyt on niin vaikeaa naisille?"

        Se on sekä anatomisesti että psykologisesti vaikeaa. Nainen vaatii yleensä kiihottuakseen valloitusta, siis eläimelliset soidinmenot. Ei kiimainen naaraseläinkään antaudu urokselle suoralta kädeltä vaan uroksen pitää ensin tehdä miljoona temppua, ajaa takaa, nuolaista, tapella muiden urosten kanssa, purra naarasta niskasta jne osoittaakseen, että siemenneste on laatutavaraa.

        Tämän nainen haluaisi joka ilta ennen sitä varttitunnin sessiota. Ja esityksen on parasta olla vaikuttava ja aina uudenlainen, jotta halu kuohahtaa. Ei nainen osaa sanoa, mistä narusta on vedettävä. Sen arvoituksen ratkaisu on miehen tehtävä tai sessio menee paremman tarjouksen tehneelle kilpakosijalle.

        Tämä kaikki on siis sisäänrakennettu yhtä lailla kuin miehen alituinen, pakottava seksintarve. Avioliitto on kulttuurin tuote, joka takaa lasten kasvuympäristön paremmin kuin viettien noudattaminen, mutta viettejä kulttuuri ei voi häivyttää.


      • Eläintenkasv.
        Selitys kirjoitti:

        "Mikä siinä seksissä nyt on niin vaikeaa naisille?"

        Se on sekä anatomisesti että psykologisesti vaikeaa. Nainen vaatii yleensä kiihottuakseen valloitusta, siis eläimelliset soidinmenot. Ei kiimainen naaraseläinkään antaudu urokselle suoralta kädeltä vaan uroksen pitää ensin tehdä miljoona temppua, ajaa takaa, nuolaista, tapella muiden urosten kanssa, purra naarasta niskasta jne osoittaakseen, että siemenneste on laatutavaraa.

        Tämän nainen haluaisi joka ilta ennen sitä varttitunnin sessiota. Ja esityksen on parasta olla vaikuttava ja aina uudenlainen, jotta halu kuohahtaa. Ei nainen osaa sanoa, mistä narusta on vedettävä. Sen arvoituksen ratkaisu on miehen tehtävä tai sessio menee paremman tarjouksen tehneelle kilpakosijalle.

        Tämä kaikki on siis sisäänrakennettu yhtä lailla kuin miehen alituinen, pakottava seksintarve. Avioliitto on kulttuurin tuote, joka takaa lasten kasvuympäristön paremmin kuin viettien noudattaminen, mutta viettejä kulttuuri ei voi häivyttää.

        Höpöhöpö,valtaosa eläimistä ellei kaikki on melko flegmaattisia tuon lisääntymisen suhteen ,esileikeistä ei ole tietoakaan ja tuo "yhdyntä" kestää yleensä noin 2-5 sekuntia,ja siinä kaikki.
        Jos taas nainen ei halua kyse on yleensä siitä että on fyysisesti rapakunnossa.


      • eläintarhassa käynyt
        Eläintenkasv. kirjoitti:

        Höpöhöpö,valtaosa eläimistä ellei kaikki on melko flegmaattisia tuon lisääntymisen suhteen ,esileikeistä ei ole tietoakaan ja tuo "yhdyntä" kestää yleensä noin 2-5 sekuntia,ja siinä kaikki.
        Jos taas nainen ei halua kyse on yleensä siitä että on fyysisesti rapakunnossa.

        Jos eläimistä ottaisin mallia seksin suhteen, niin olisin varmaan linnassa. Ottaisin väkisin, purisin, raapisin ja roikkuisin selässä kuin joku sammakko. Olen sitä mieltä kanssa että nainen ei ole terve jos hän ei jaksa seksiä.


    • että niin

      Seksuaalisesti aktiivinen mies muuttuu agressiiviseksi ilman seksiä. Se on luonnon muovaama toimintatapa ja sen takana on miehen hormonitoiminta. Ilmeisesti sen tarkoitus on ollut tehostaa kivikautisen miehen DNA:n leviämistä, aikana jolloin miehet vielä kilpailivat keskenään naaraista. Agressiivisin mies pärjäsi soidin kamppailuissa parhaiten ja tämä ominaisuus vahvistui populaatiossa. Sittemmin syntyi sivistysyhteiskunta ja yhteiskuntarauhaa parantava avioliittoinstituutio. Mies ei voi enää raiskata ensimmäistä metsässä vastaantulevaa naista. Valitettavasti miehen fysiikka ei ole ehtinyt sopeutua tähän uuteen sivistykseen. Tämä ei tuo oikeutusta miehesi itsekkäälle toiminnalle, mutta selventänee hieman teon motiiveja, tai siis sitä, ettei varsinaista motiivia ole vaan kyse on perimmiltään miehesi fysiikasta.

      Kun tarvehierarkiassa aletaan siirtymään ylemmille tasoille, niin asia vain pahenee. Miehesi tarvitsee henkisellä tasolla hyväksyntää, jollaiseksi hän seksin kokee. Kivikautinen naaras hyväksyi soidinmenoissa parhaiten menestyneen uroksen parittelemalla tämän kanssa. Tämän päivän pariskunnat asettuvat vapaaehtoisesti paikoilleen ja solmivat avioliiton. Menee muutama vuosi ja yht äkkiä mieheltä kielletään seksi sanomalla, että hänen pitäisi vain hyväksyä asia ja odottaa kun vaimolle sopii. Mies näkee asian siten, että jokin on pahasti pielessä kun seksiä ei ole. Mies vastaa tähän aluksi yrittämällä enemmän. Mies yrittää tehdä kaikkensa kotitöiden eteen. Hän hoitaa kaikki tiedossa olevat miehiset velvollisuutensa niin hyvin kuin pystyy. Hän kehuu vaimoaan ihanaksi, kauniiksi ja haluttavaksi ja yrittää viestittää tälle haluavansa juuri häntä ja vain häntä. Mies yrittää olla avoin ja keskustella vaimonsa kanssa mitä erilaisimmista asioista, aina parhaansa mukaan. Hän yrittää täysin kaikkensa, koska motivaatio on todella suuri. Tämän jälkeen toinen osapuoli vastaa tähän kieltäytymällä edelleen seksistä. Seksiä saattaa siis olla, mutta yleisimmin seksin yrittäminen johtaa torjumiseen. Seksistä saattaa jopa tulla perheen vallankäytön väline, jonkinlainen epäterve palkkio. Mies alkaa kokea, että yrittäminen oli täysin turhaa. Seuraa masennusvaihe. Masentunut uros ei välttämättä itke, koska se ei kuulu hänen "miehiseen kulttuuriinsa". Mies purkaa tunteensa intensiivisemmin, muuttuu hetki hetkeltä agressiivisemmaksi. Sivistyneessä yhteiskunnassa mies joutuu tukahduttamaan tämän agression. Tästä syystä hän saattaa muuttua myös vetäytyväksi ja välinpitämättömäksi. Lähimmäisten hyvinvointi ei näytä enää kiinnostavan, vaikka tosiasiassa hän pysyttelee toisista kauempana, ettei syntyisi inhimillistä katastrofia. Testosteronit jylläävät. Tällaisessa tilassa oleva mies on parisuhteen kävelevä aikapommi. Älkääkä hyvät ihmiset kuvitelko, etteikö tuo mies käy lopulta vieraissa, ellei asioihin tule muutosta. Kyse on lähinnä ajasta ja tilaisuudesta.

      Nainen ihmettelee, että mikä tuossa miehessä on vikana. Mitä hänen osallistuvalle ja ihanalle miehelleen tapahtui. Samana iltana nainen haukkuu miestään seksiaddiktiksi, koska ei tiedä paremmin. Myös nainen ahdistuu, kun tietää miehensä yrittävän koko ajan seksiä. Kokemuksesta hän arvaa, että tuo yllättävä halaus keittiössä on merkki tulevasta. Hän yrittää antaa miehelleen silloin tällöin, mutta mikään ei tunnu riittävän. Nainen ei käsitä, että kymmenen vuotta jatkunutta hyljeksintää ei korjata antamalla yhden viikon ajan joka päivä. Miehen masennusvaiheen käynnistyessä, nainen alkaa haukkumaan miestään laiskaksi vätykseksi. Nainen ihmettelee ääneen, miksi mies ei tee muuta kuin tuijotaa teevettä. Hänen miehensä on tavallaan sairastunut, mutta nainen jatkaa haukkumista, koska ei tiedä mistä on kysymys. Perheessä voidaan pahoin, vaikka asia olisi ratkaistavissa keskustelemalla ja korjaamalla väärinkäsitykset puolin ja toisin. Molempien täytyy muuttaa toimintansa täysin ja antaa samalla myös periksi toiselle.

      • 7 + 20

        "asia olisi ratkaistavissa keskustelemalla ja korjaamalla väärinkäsitykset puolin ja toisin"

        Kaiken muun pitkässä viestissäsi voisin ehkä sulattaa mutta en tuota väitettä.

        Kaikkiin ongelmiin ei ole ratkaisua. Perhedynamiikassa on ongelmia, koska luonto on pannut meihin kilpailevat, ristiriitaiset vietit. Miehen (geenien) etu on eri kuin naisen (geenien) etu. Lapsen (geenien) etu on eri kuin vanhempien (geenien) etu. Siksi perheenjäsenet käyvät toistensa hermoille, mielenterveys horjuu ja ratketaan ryyppäämään.

        Tämä luonnollinen mekanismi on toiminut menestyksekkäästi jo satojatuhansia vuosia, ja maailma pursuaa ihmisiä. Kaikki kärsivät mutta laji voi hyvin.


    • että niin

      Nimenomaan tässä kyseisessä tapauksessa keskusteleminen on ainoa ratkaisu.

      Sanoit, ettei kaikkiin ongelmiin ole ratkaisua. Se on totta. Se on aivan eri asia, onko molemmilla osapuolilla motivaatiota korjata alullepanijan kuvaama ongelma. Tuon tilanteen ratkaisu vaatii molemmilta osapuolilta erittäin epämukavia muutoksia.

      Miehen on muutettava käytöksensä täysin. Hänen on osallistuttava perheen arkeen joka minuutti ja luotava sillä perusedellytykset seksielämälle. Naisen pitää muuttaa asennettaan seksuaalisuteen ja tehtävä siitä mielessään positiivisempi asia kuin seksittömyys. Molempien pitää muuttua, muuten homma ei onnistu.

      Toisen käytöstä on huomattavasti helpompi ymmärtää, kun toinen kertoo mitkä asiat ovat vialla. Tämä antaa toiselle mahdollisuuden kyselemällä selvittää ja ymmärtää, miten asioita voisi yrittää korjata. Jos keskusteluyhteyttä ei saada avattua, tai saatua vastausta väheksytään, niin homma on tuhoon tuomittu.
      Kuten asian ilmaisit: kaikkea ei voi korjata.

    • kohtalo tämäkin

      meillä vaimo ei tee koskaan juuri aloitetta, eikä muuta kuin heittää pusua joskus ohimennen, koskaa ei koskettele, kaikki on pakkoa hälle.. täysin muuttunut eka vuosista. vtuttaa kun tuntuu että toine pärjää täysin ilman!!!

    • että niin

      Minun mielestäni on vähintäänkin erikoista, ettei näin yleiseen ongelmaan ole keksitty mitään toimivaa ratkaisua. Victoria Milanin kaltaiset senssipalstat tietysti ratsastavat tällä ihmisten kärsimyksellä, mutta nekin ovat vain hataria apuvälineitä, jotka kaatuvat pitkälti omaan käytännön mahdottomuuteensa. Se joka keksisi tähän ongelmaan oikeasti toimivan ratkaisun olisi miljonääri ja ansaitsisi aidosti nobelin (mielen-)rauhanpalkinnon.

    • King Corvax

      "Ongelmana on, että mieheni halut ovat suuret, se tarkoittaa, että joka päiva pitää minun olla valmiina seksiin."

      Ei vaan ongelma on se, että sinä et halua tai olet väsynyt.

    • Täytyy tehdä itse ty

      Mutta kun mies on koko avioliiton ajan ollut pihtari seksin suhteen.

      Hän ei kuulema tarvitse joka päivä , eikä joka toinenkaan päivä seksiä.

      Minä taas tykkäisin siitä vaikka joka päivä ja tykkään kyllä miehestänikin
      joten en vielä ole lähtenyt vieraisiin.
      Mutta tämä jatkuva vonkaaminen
      ja yritys saada vaikka väkisin kalu seisontaan alkaa kyllä rassaamaan
      todella paljon.
      Monesti hieron mieheltä vehkeen seisontaan ja siinä se
      sitten mies makaa selällään kun minä teen kaiken työn ja saan myös
      sen tyydytyksen itselleni jonka haluankin.
      Näin on menty jo seitsemän vuotta ja jatkuukin varmasti samanlaisena
      jos en minä saa hommasta tarpeekseni ja ota kiihkeämpää
      rakastajaa itselleni.
      Muuten mies on todella kultainen ja hyvä.

    • koskaankaan

      Kukapas ei suuttuisi jos pillua ei saa koskaan? Minun vaimoni on elänyt
      säännöstely kautta jo 5 vuotta. Sexiä tulee noin 1 krt / 2kuukautta. Vielä vaimoni
      kehtaa sanoa , että älä katsele noita vähäpukeisia naisia , jotka kesällä tuossa
      kävelee.

      • Makken Maailma

        Se on just niin tota. Vaimo kyllä jaksaa olla mustis ja ihmettelee miehen katse harhailee puutteessa. Itseasiassa ei se ole mustismia, vaan kontrollifriikkeyttä.


      • Mirri 22

        Niinhän te miehetkin olette mustiksia jos naisenne katselee
        kapeitalanteita ja timmejä nuorten miesten peppuja.
        On aivan turha syyllistää vain naisia mustasukkaisesta käytöksestä
        jos jotku niin miehet ovat kyllä todella mustasukkaisia
        silloin jos oma nainen katselee saatikka sitten suorastaan flirttailee
        vieraille miehille.
        Tuttuni teki juuri niin , katseli vähän liian pitkään paikalla ollutta
        komistusta ja vaihtoi hänen kanssaan muutamia katseita.
        Arvatahan saattaa mitä siitä seurasi; oman miehen raivoisa
        mustasukkaisuus kohtaus , haukkumusta läpsimistä ja
        lopuksi jopa ajokämmentä päin pläsiä.
        Joten menkääpäs miehet vaan itseenne ja miettikää miten
        toimisitte vastaavassa tilanteessa.


      • 68 / 64
        Mirri 22 kirjoitti:

        Niinhän te miehetkin olette mustiksia jos naisenne katselee
        kapeitalanteita ja timmejä nuorten miesten peppuja.
        On aivan turha syyllistää vain naisia mustasukkaisesta käytöksestä
        jos jotku niin miehet ovat kyllä todella mustasukkaisia
        silloin jos oma nainen katselee saatikka sitten suorastaan flirttailee
        vieraille miehille.
        Tuttuni teki juuri niin , katseli vähän liian pitkään paikalla ollutta
        komistusta ja vaihtoi hänen kanssaan muutamia katseita.
        Arvatahan saattaa mitä siitä seurasi; oman miehen raivoisa
        mustasukkaisuus kohtaus , haukkumusta läpsimistä ja
        lopuksi jopa ajokämmentä päin pläsiä.
        Joten menkääpäs miehet vaan itseenne ja miettikää miten
        toimisitte vastaavassa tilanteessa.

        > "mirri". Höpö, höpö!

        Kyllä täytyy miehen ego olla keveissä kantimissa jos käyttäytyy kuvaamallasi tavalla.

        Vaimoni kanssa meillä molemmilla on jonkin tason urheiluhaarastus tausta ja olemme innokkaita penkkiurheilijoita.
        Nykyään vaimo lenkkeilee ja minä käym salilla.

        Lienemme sukua korruptiokrekuille koska silmiämme miellyttävät hyväkuntoiset, hyvän näköiset vartalot.
        Tietenkin vaimo katsoo treenattuja miehiä. Telinevoimistelijat ovat listan kärkipäässä ja taitoluistelkija miehet kuuluvat samaan ryhmään.
        Vahvat jalat näkyvät kehittyneinä pakaroina ja heput ovat langanlaihoja.

        Miten voisin olla mustasukkainen vieraille ihmisille ja hahmoille tv:ssa?
        Olen itse, iästäni huolimatta, sen verran hyväkuntoinen, ettei inun tarvitse kadulla liikkuessamme luimistella.

        Minun silmääni miellyttävät salin fitness tytöt ja telkussa ihailen sprintterinaisten vartaloja, varsinkin pakaroita.
        Taatusti vaimoni ei vedä herneitä nenäänsä vaikka, aina silloin tällöin, kertoilen salitapahtumista ja ihmisistä.
        Hän tietää mieltymykseni ja olisi hitonmoista tekopyhyyttä, epärehellistä ja jopa epäilyttävää, käyttäytyä toisin.

        Ps. Tänään kaupoilla tapasimme erään 5-kymppisen, erittäin hyväkuntoisen saliladyn.
        Tietenkin esittelin naiset toisilleen!
        Tärkeintä kaikessa on se, että hyvä kunto näkyy kokonaishahmossa ja liikkumisessa ylipäätään.


      • aviomiesisä38
        Mirri 22 kirjoitti:

        Niinhän te miehetkin olette mustiksia jos naisenne katselee
        kapeitalanteita ja timmejä nuorten miesten peppuja.
        On aivan turha syyllistää vain naisia mustasukkaisesta käytöksestä
        jos jotku niin miehet ovat kyllä todella mustasukkaisia
        silloin jos oma nainen katselee saatikka sitten suorastaan flirttailee
        vieraille miehille.
        Tuttuni teki juuri niin , katseli vähän liian pitkään paikalla ollutta
        komistusta ja vaihtoi hänen kanssaan muutamia katseita.
        Arvatahan saattaa mitä siitä seurasi; oman miehen raivoisa
        mustasukkaisuus kohtaus , haukkumusta läpsimistä ja
        lopuksi jopa ajokämmentä päin pläsiä.
        Joten menkääpäs miehet vaan itseenne ja miettikää miten
        toimisitte vastaavassa tilanteessa.

        Hahah.... Etkö tosiaan ole tullut miettineeksi sitä vaihtoehtoa, että tuttavasi suhde voi seksin osalta olla nimenomaan tälläinen että mies saa 1x 2kk. Tai jotain vastaavaa, seksi on tuossa iässä vähän eri taajuista ja kun paljon muita mekanismeja ei parisuhteessa vielä ole mukana niin painoarvokin on eri. Mutta periaatteessa se, että se määrä mihin 55v ukkomies on ihan tyytyväinen ei riitä parikymppiselle miehelle... esimerkiksi....

        Ja miten itse ajattelisit silloin jos sun puoliso ei juuri koskaan kiinnostu sinusta, tai osoita varsinkaan seksuaalista halua sinua kohtaan kotona tehden suoria aloitteita seksiin. Mutta viihteellä ollessa silmä palaakin kiinni jonkun hyvännäköisen kundin pakaroihin....

        Ei miehetkään nyt ihan noin tunteettomia ole, että tuon voi sivuuttaa olankohautuksella...:D
        Eikä pidäkkään. Ihan suora osoitus siitä, että haluja kyllä on, mutta ei sinua kohtaan. Mitenkään muuten sitä ei voi tulkita.

        Ja sama toisinpäin, tottakai. Kyllä se puutteessa olevan miehen vieraan naisen reisiä ja pakaroita nuoleva katse on melkoinen impulssi myös sille naiselle joka ei pysty tyydyttämään miehensä seksitarpeita. Silloin vain kitka syntyy lähinnä naisen riittämättömyyden tunteesta, häpeästä ja mistä nyt ikinä.... Joka tapauksessa ei kuitenkaan ulkopuolinen kuolaaminen koskaan edistä ainakaan sitä omaa parisuhdetta, se on helppo nähdä....:D


    • tavis mies

      Moni nainen on ihme seksin annostelija parisuhteessa ja päättää mielivaltaisesti milloin käy ja milloin ei. Kyllä fyysinen kunto on pakko olla nollissa jos muka seksiä ei jaksa tai henkisesti laiska. Miehenä minua ei ainakaan kiinnostaisi vuositolkulla olla seksin säännötelylinjalla ja tuskin se siitä mihinkään vuosien mittaan paranisikaan. Kyllä se saa miestä masentaa kun itse on fyysisesti/henkisesti hyvässä kunnossa ja vaimo taas ei. Hukkaan heitettyä seksielämää tyytyä liian vähään jos kerran itse haluaisi enemmän.

      • Ei yksin naiset piht

        Mitäs sitten tehdään kun mies pihtaa..ei jaksa.... ei seisi....ei kiinnosta.
        Mitä pirua pitäs tehdä sellaisella ukolla jolla ei seiso.


      • 68 / 64
        Ei yksin naiset piht kirjoitti:

        Mitäs sitten tehdään kun mies pihtaa..ei jaksa.... ei seisi....ei kiinnosta.
        Mitä pirua pitäs tehdä sellaisella ukolla jolla ei seiso.

        > Ei yksin - - Ukko alkoholidieetille, ruokavaliolle ja kuntoilemaan.

        Varmuuden vuoksi testokokeet ja tarvittaessa sen täydennys.
        En tiedä aktiivisuuttasi mutta intiimi seurustelu on kahden peliä.

        Ei ikääntyneemmälle ukolle riitä, että joku haaroista halki oleva on siinä ulottuvilla.


    • six lives

      Monet viettävät koko elämänsä ilman seksiä. Miettikää sitä.

    • Vaari v69.

      Ymmärrän hyvin ukkosi reaktion.

      Onneksi meillä riittää se, että menen yrmeän näköiseksi. Vaimo kiskoo makkariin.
      Joskus olen lähtenyt ulos kävelemään ja jäähdyttelemään.
      Sekin viesti on mennyt perille.

      60 vaiheessa joustin omalta puoleltani sen verran, että mukauduin kerran viikossa frekvenssiin vaikka alkuun se tuntui jotenkin laitos- tai konemaiselta.
      Tuonakin aikana ehtii ärsyyntymään.

      Eilen tapahtui ensimmäisen kerran, että vaimoni viesti olemuksellaan session olevan ei kovin toivottu.
      Johtuuhan se tietysti minustakin.

      Juopottelu helpottaisi painetta koska se vie minulta, paitsi kalun niin myöskin halun, päin vastoin kuin nuorena.
      Dokaamisessa on vaan muitakin haittavaikutuksia.

      Näillä eväillä mennään koska tässä iässä en lähde etsimään keinoemoa kodin ulkopuoleltakaan.

    • Polyminä

      Mun täytyy nyt kyllä kommentoida, kun puhutaan että seksiä on kaksi kertaa kuussa, että kamalaa kun on SEKSITÖN liitto. Musta seksitön liitto on semmoinen jossa sitä ei ole ollut ainakaan muutamaan kuukauteen. Jos sitä on säännöllisesti pari kertaa kuussa niin silloin se ei ole seksitön.

      Ihmisillä on erilaiset libidot eli seksivietit. Esim. Mulle itselleni optimi on sen n. 2-4 kertaa kuussa. Ei vain ole haluja enempään. Olen välillä pakottanut itseni harrastamaan miehen kanssa, koska miehellä on suurempi vietti kuin minulla ja silloin se tuntuu ahdistavalta/pakkopullalta. Minussa ei ole mitään vikaa eikä ole miehessänikään joka haluaisi vaikka, joka päivä. Me vaan nyt ollaan seksuaalisesti eri paria. Kumpikaan ei voi luontaiselle vietilleen mitään. Siksi meillä on avosuhde. Haters gonna hate, mutta meillä se toimii hyvin. Rakkaus ei ole rajallinen luonnon vara vaan sitä on rajaton määrä.

      Ap:n tilanteen kaltaisiin tilanteisiin niin joku seksuaaliterapeutti voisi olla paikallaan.

    • aviossa48v

      Eiköhän tuo vanha mies katsele joutessaan. Saanee sieltä joitakin virikkeitä jotka pitävät 70 miehen pirteänä.
      Minua ei häiritse vaikka arvelenkin osasyynä huomion kohteena olemiseeni olevan nuo pornovirikkeet.
      Uusia vivahteita seksiin.

    • ei_normaalia_mielestäni

      Minusta ei ole normaalia, että 13 vuotta joka päivä. Minun elimistöni ei edes kestäisi moista. Jos hänellä olisi jotain syvällisempää tai edes merkityksellisempää elämässä, niin tuo asia ei olisi niin pinnalla. Minä tulkitsen tuollaisen henkiseksi tyhjyydeksi. Miehen on kyettävä suuntaamaan tuo energia muuhunkin. Jos hänellä on aikaa makoilla sängyssä koko päivä, niin eipä hänellä ole riittävästi tekemistä. Sen vuoksi tuo energia suuntautuu väärin. Masentuneeksi moisesta kääntyminenkin viittaa siihen, että tuo halu on käyttämätöntä ja väärään asiaan suuntautuvaa energiaa.

    • Anonyymi

      Hakekaa apua. Perheterapiaa on saatavilla.

    • Anonyymi

      ei se auta mitään, vaikka kehottavat yhteisesti toimimaan. koettu on.

    • Anonyymi

      Itsekäs sika.

    • Anonyymi

      Voi kuinka tuttua. Meillä mies suuttuu välittömästi, jos ei saa seksiä. Murjottaa ja on mykkä. Ja läheisyys tulkitaan seksin haluksi. Olen väsynyt tähän kuvioon. 😕

      • Anonyymi

        Mieheni ei varsinaisesti suutunut mutta käytöksestä huomasi jotain olevan pielessä.
        Ikääntyessämme ja jäätyämme eläkkeille oli biologiamme muuttuneet eri tahtia.
        Mieheni ryhtyi huolehtimaan hyvinvoinnistani hoitamalla suurimman osa taloustöistä.
        Samalla päädyimme sanattomaan sopimukseen, että minä olen aina se aloitteellinen osapuoli, etten tunne joutuneeni painostetuksi.
        Minusta on mukavaa elää hyväntuulisen miehen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe