Työttömyys hävettää entistä harvempia nuoria

+ orja työt

4

202

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo uutinen, että työttömyys ei hävetä nuoria...
      Kysymyksen keksijästä varmaan on hirvein häpeä joutua työttömäksi.

Niinpä niin, suomessa on tällä hetkellä yli 150 000 työtöntä, on hirveä häpeä, hävetkää, vetäkää itsenne vaikka vessasta alas.

Sen verran olen itsekin työttömänä ollut, että tiedän, että hävetti, mutta sitähän ei kerrota. Jos joku kysyy miten menee, niin tottakai hyvin, vaikka harmittaa niin maan perusteellisesti. Toisaalta työvoimaneuvojat ja kallonkutistajat kyllä yrittivät vakuutta, että ei työttömyys ole mikään häpeä.

Töitä tekevälle löytyy on bulshittia ja työttömien lisäsyyllistäminen on surullista. Se nuoren työttömän arvottomuuden senkuin syvenee tuommoisisita jutuista.

Toki laiskurit saisivat hävetä, mikseivät otsikoineet, että laiskureita hävettää entistä harvemmin...
      :evil: :evil: :evil:

• Hävetä ?

Ensinnäkin, jos PALKALLISIA työpaikkkoja löytyy riittävästi, niihin säntää kyllä suhteellisen kevyesti reilu 500 000 halukasta jaolle, oli virallinen työttömyysluku mitä oli.

Itseäni työttömyys ei suinkaan edes hävetä. TIEDÄN olevani erittäin hyvä siinä mitä olen työkseni tottunut tekemään, minulla on CV:ssä asiasta myös näyttöjä. Olen DI ja opiskelen (omaehtoisesti) myös koko ajan lisää - voinkin sanoa, että en koskaan ole ollut paremmassa työntekovalmiudessa kuin nyt.

Työpaikkoja ei tosin juurikaan ole, eikä niihin juurikaan näytä työttömiä kelpuutettavan.

Mitä minä häpeämään - pystyn selkeästi jättämään taakseni osaamisessa erittäin ison osan työssäolevia. Niin oli ennen ja vielä selvemmin niin on nyt, kun taitoja on aktiivisesti joka päivä kehitetty.

Tosin eipä taidot ja osaaminen työllistymisessä merkitse muuta kuin kynnysarvon verran - pääsee siihen porukkaan, mistä ne hyvät tyypit ja nuorekkaan dynaamiset osaajat valitaan. Ja meikäläiset 15 vuoden uran tehneet jäävät edelleen kortistoon.

• Hävetä ? kirjoitti:

Ensinnäkin, jos PALKALLISIA työpaikkkoja löytyy riittävästi, niihin säntää kyllä suhteellisen kevyesti reilu 500 000 halukasta jaolle, oli virallinen työttömyysluku mitä oli.

Itseäni työttömyys ei suinkaan edes hävetä. TIEDÄN olevani erittäin hyvä siinä mitä olen työkseni tottunut tekemään, minulla on CV:ssä asiasta myös näyttöjä. Olen DI ja opiskelen (omaehtoisesti) myös koko ajan lisää - voinkin sanoa, että en koskaan ole ollut paremmassa työntekovalmiudessa kuin nyt.

Työpaikkoja ei tosin juurikaan ole, eikä niihin juurikaan näytä työttömiä kelpuutettavan.

Mitä minä häpeämään - pystyn selkeästi jättämään taakseni osaamisessa erittäin ison osan työssäolevia. Niin oli ennen ja vielä selvemmin niin on nyt, kun taitoja on aktiivisesti joka päivä kehitetty.

Tosin eipä taidot ja osaaminen työllistymisessä merkitse muuta kuin kynnysarvon verran - pääsee siihen porukkaan, mistä ne hyvät tyypit ja nuorekkaan dynaamiset osaajat valitaan. Ja meikäläiset 15 vuoden uran tehneet jäävät edelleen kortistoon.

Tuttu juttu, sama ittellä. Vaikka varastomieheksi olisin menny, mutta aina vastaus oli, että me ei uskota, että sun kokemuksella ja koulutuksella motivoituisit näissä tarjotuissa töissä, ei me haeta sun tasoista kaveria, varmaan sut palkataan vauhdilla.

No nyt mä olen tehny näitä DI:n hommia viimeiset seittemän vuotta ja vaikka rahaa tuleevähemmän, niin onpa vastuukin kevyempi. Joutaa aikaa muillekin kuin duunille, elämän laatu on kohentunut selvästi.

Mutta kyllä siinä usko itseensä aikoinaan ropisi, vaikka olisin jättänyt taakseni ketä, niin ei tarvittu. Onko se sitten häpeää se tunne, mene ja tiedä.

• Sinikka toinen

Tämä on huolestuttava asenne. Kyllä terveen nuoren tulisi kantaa vastuu itsestään ja edes hävetä omaa joutilaisuuttaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1550
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      100
      758
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe