Ihmettelen yhä edelleen, että miksi useimmat ihmiset kemissä on saanut sellaisen käsityksen, että: Monitarmo on työpaikka vain: spurkuille, vähä-älyisille. Ei todellakaan ole. Monitarmo on suunnattu siis ihan tavallisille työttömille kansalaisille. Joita tiedän kemissäkin enemmän olevan, kuin kahden käden sormet yhteensä. Ei muutako liikkeelle työttömät sieltä kotoanne ja töihin Kemin Monitarmoon. Jos kuntouttavalla sopimuksella tulet, niin sinulle kuuluu: ruoka-annos aamukahvi sekä päiväkahvi. Ja lisäksi saat siihen työmarkkinatukeesi 8€ extraa.
Ihan mukavaa. Ja mikä mukavinta: saat mielekästä tekemistä työpäiväsi kuluessa. Ei tarvi tehdä mitään vastenmielistä, vaan ihan sellaista mukavaa tekemistä löytyy. Keittiössä: Keitellään kahvit, tiskataan/ pyyhitään pöydät. Yläkerrassa: järjestellään vaatteita, joita alakerran lajittelusta tulee. Ja alakerrassa siis lajitellaan vaatteita, joita ihmiset tuovat. Roskiin tai yläkertaan myytäväksi. Siis, ei muutako: joukolla töihin vaan Monitarmoon. :) Ja huhuille huutia. Me tarmossa työskentelevät olemme ihan normikansaa. :)
Kemin Monitarmo
26
3822
Vastaukset
- ----
Onpa tosi mielekästä. Turhaa rättien siirtelyä paikasta toiseen. Keitän kahvit mieluummin kotona, tiskaan ja pyyhin sitten pöytiä.
- jtlgs
varsinainen valopää. Ei saatana tommosia työleirejä sais olla olemassa! 8€ työttömyyskorvauksen päälle ja kahvit, jopa on mahtava työpaikka.
- Gusikko
se sulle passaa niin mikäs siinä. Mutta täytyy olla pöntössä tyhjää jos toisille TYÖTÄ tekee niin että elintaso ei nouse. Normaalijärjellä varustettu ihminen keksii mielekästä tekemistä vaikka metsässä jos tekemisen puute on. Harrastukset on keksitty vuosituhansia sitten ja niitä on sellaisiakin ettei tarvitse maksella jäsenmaksuja yms.
- Kotirouva
Minulle joskus ehdotettiin Monitarmoa, mutta mieheni ei päästänyt minua sinne töihin...
- :(???
Kotirouva kirjoitti:
Minulle joskus ehdotettiin Monitarmoa, mutta mieheni ei päästänyt minua sinne töihin...
mieskö teillä päättää mihin töihin menet !!!!
- normi työssäkäyvä
ei taida olla lääkitys kohdallaan sinulla.
mieti mitä kirjoitat vai kirjoitatko mikä on kivaa. - Euroja
Kyllähän siellä käytetään ihmisiä hyväksi. Mites tommosella palkalla perustaa perheen. Pullon keräykselläki saa parempaa palkkaa.
- yrmy
työttömien hyväksikäyttöä koko touhu, pitäs ehdottomasti kaikkien kieltäytyä moisesta touhusta. Eiköhän olis ammattiliitojen syytä puutua asiaan.
- sdsffdsf
Ennen Monitarmossa olikin suurin osa juoppoja, olivat jopa kännipäissään töissä. Nykyisin siellä on tosiaankin ihan kunnon porukkaa kirjoilla. Itse en töihin sinne lähtisi mutta palveluja käytän kyllä säännöllisesti. Viimeksi kun muutin kerrostalon kolmannesta kerroksesta niin haetutin Monitarmon pojilla vanhan pesukoneen pois ja kaatopaikalle. Kone painoi kuin synti ja olihan siinä pojilla kantamista rappuset alas.. Taisivat veloittaa 15e hommasta kaikkinensa, ei paha mielestäni.
Kenellä on kaatopaikalle vietävää tavaraa niin kannattaa soitella Monitarmon pojille niin vievät edullisesti pois. Kaatopaikkamaksu jo sinänsä taitaa kustantaa enemmän kuin tuo 15e joten ei ihmekään että noita pesukoneita tapaa tuolla pistoteiden varsilla. Varsinkin tuolla Elävän lähteen tiellä niitä näkee ihan kiitettävästi.. - aatteleppa ite, ihan ite
Ne paikat on perustettu sitä varten että olisi työttömilläkin joku paikka missä voisi normaalista päivärutiineista pitää kiinni tai kuntoutua semmoseen tikkiin että olisi valmiuksia lähteä töihin sitten kun töitä jostakin löytyy. Yrmyn mielestä olisi ilmeisesti parempi että työttömien annetaan maata kotona ja ruokitaan ja syötetään ne sitten työssäkäyvien rahoilla tyytyväiseksi?! Tuo aate alkaa olla jo aikansa elänyt.
- yrmy
aatteleppa ite, ihan ite kirjoitti:
Ne paikat on perustettu sitä varten että olisi työttömilläkin joku paikka missä voisi normaalista päivärutiineista pitää kiinni tai kuntoutua semmoseen tikkiin että olisi valmiuksia lähteä töihin sitten kun töitä jostakin löytyy. Yrmyn mielestä olisi ilmeisesti parempi että työttömien annetaan maata kotona ja ruokitaan ja syötetään ne sitten työssäkäyvien rahoilla tyytyväiseksi?! Tuo aate alkaa olla jo aikansa elänyt.
tosiaankaan ole sitä mieltä,että työttömät saa maata kotona , mutta jos jokin säätiö vetää välistä ja nöyryyttä työttömiä teettämällä työt niin ei asia ole oikein. Niitä töitä ei tule koskaan vapaille markkinoille jotka jokin säätiö kahmii saadakseen käyttää ilmaista työvoimaa.
Kannatta miettiä asiaa, olen itse ollut työnantajana useita vuosia, joten jonkinlainen tuntuma tähän asiaan on.
- L4553
on vaan niin että näiden työ-/aktivointipajojen ja valmennuskurssi/-koulutus hankkeiden taustalla pyörii valtio työllistämisrahoilla pelattavaa humpuuki ja puliveivaus karuselli. No jos sanotaan että Moni-Tarmossa on ollut "alanmiehiä" töissä niin se ei nyt ole vielä niin paha asia... Toisin kuin että vastaavan tason porukkaa otetaan toisaalla opettamaan "valmentaville/valmistaville kursseille". Valtion verovarantoa katoaa aiiiivan saatanasti tuohon pohjattomaan suohon ja ainoana näkyvä hyöty on että saadaan "opettajat" suojatyöllistettyä. Koultuksista ja kurseissta päättävissä elimissä istuu asiasta hyötyviä ja asian omaisia eli koultuksen järjestäjiä. Aivan yhtä hyödyllistä käyttöä niille verorahoille olisi jos ne patut siellä TE-keskussissa nuuskaisivat nokkansa tai piikittäisivät suoneensa huumehia niilläkin rahoilla.
- kuurtoilija
Monitarmo,loistava!!!!!
- apin8
Ei se ole käsitystä , että se on työpaikka , se on täysin totta . Muutamille se on todella työpaikka , ja hyväpalkkainen sellainen, siis muutamalle . Se valtaosa työvoimasta kiristetään sinne 8 euron päiväansiolla talkooseen .
- säästäjä.
Lähden,ostoksille monitarmoon.
- Ei ikinä sinne.
Kyllä siellä on töissä niinsanottuja B-Kansalaisia ja juoppoja mutta se on hyvä että heidät määrätään sinne muuten ei tipu päivärahaa.
- startup
tuollaset on tulevaisuuden työpaikkoja tavalliselle duunarille, jopa ulkomaanvientiä aletaan korvaamaan työttömien orjatyövoimalla maksamatta asiallista palkkaa.
nuo pahuksen pajat vois lopettaa ja laittaa ne rahat uusiin innovaatioihin, sillä tämä maa saadaan nousuun ja ihmisille normaali palkka. - gagagatainen
miksi työttömälle pitäisi maksaa samaa palkkaa kuin töissä käyvälle, johonkin se raja on vedettävä, jestas sentään..
esimerkkinä Mölkky pelin valmistuksessa käytetään työttömien työpajoja, näin saadaan tuotteelle edullinen hinta ja yrityksen omistajalle paremmat tulot.mölkky peli on 97 prosenttisesti ulkomaanvientiyritys, samaa palkka-ajatusta voisiin käyttää muihinkin ulkomaanvientiyrityksiin. - ohitseajelija
Potkupalloa peluu pihalla näyttää ainakin kiinnostavan.
- vasen laituri
harrastuksiin kannattaa aina satsata, vai mitä työtä sitten niillä teettäisi??
voisi ajatella syvällisemminkin tätä työttömien työllistämistä, mielummin oikealla palkalla...
- Työtön
Monitarmolla kun on "töissä" niin saako siellä saman kuin työttömänä 9 euroa päivä?
- yks Burgu.
Ei Moni-Tarmo ole mikään työpaikka vaan Juoppojen Päiväkrho.
- ,,,,,,,,,,,,,
Harmillista että hyvä myymälä lopetettiin.
- Monen Tarmo
,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Harmillista että hyvä myymälä lopetettiin.
Ei ole lopetettu. Uusi osoite on Sauvosaarenkatu 11
http://www.xn--kierrtyskeskus-9hb.com/monitarmo/ - ,,,,,,,,,,,,,,
Monen Tarmo kirjoitti:
Ei ole lopetettu. Uusi osoite on Sauvosaarenkatu 11
http://www.xn--kierrtyskeskus-9hb.com/monitarmo/Olen kyllä käynyt siellä, mutta ei siellä ole samanlaista tavaravalikoimaa esim. lapsille kuin oli entisessä. Uusi myymälä on hienoille ihmisille. Kierrätyksen tarkoitus tässä tapauksessa olisi vähän kuin hyväntekeväisyyttä, että tarvitsevat saisivat muttei ihan ilmaiseksi. Hienot ihmiset voivat hakea erikoisuuksiaan mistä kirpparilta vaan.
Ihmettelen että mihin kaikki ne lahjoitukset nyt päätyvät, joita ei myym'lässä ole kuten talviurheiluvälineet.
- No huh hellettä
Onpas siellä monitarmossa näkynyt todella söpöjä Aasialais rotuisia tummia pitkäkutrisia poikia työssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339